Hesarissa oli hyvä pohdinta "Menneisyyden ei saa antaa harhauttaa" otsikolla. Tuli mieleeni väkisin verkostomarkkinointi, jossa koitetaan (epätoivoisesti) värvätä uusia jäseniä mukaan, jotta itse voisi myöhemmin (ehkä) rikastua.
Tässä pätkiä siitä:
"Seuraavana päivänä istuin työpaikkani kokouksessa, jossa käsiteltiin meneillään olevaa mainoskamppanjaa. Se oli ollut käynnissä neljä kuukautta, muttei ollut tuottanut odotettuja tuloksia. Olin sitä mieltä, että kampanja pitää lopettaa heti. Kampanjasta vastaava oli toista mieltä: Olemme käyttäneet jo niin paljon rahaa, että kaikki menisi hukkaan, jos nyt lopettaisimme. Hänkin oli langennut uponneiden kustannusten harhaan."
"Valitulla tieltä on kuitenkin milloin tahansa mahdollista poiketa, siis esimerkiksi keskeyttää projekti, ja vain elää seuraustensa kanssa. Tällöin punnitseminen epävarmuuden keskellä on rationaalista käyttäytymistä. Uponneiden kustannusten harha iskee erityisesti silloin kun olemme sijoittaneet paljon esimerkiksi rahaa, rakkautta, energiaa tai aikaa. Investoitu raha muuttuu perustelluksi jatkaa, vaikka objektiivisesti tarkasteltuna siinä ei olisi mitään järkeä. MITÄ ENEMMÄN ON INVESTOITU ja mitä suuremmat ovat MENETETYT KULUT, sitä kovempi on PAINE jatkaa projektia."
"Mistä näin irrationaalinen käyttäytyminen johtuu? Ihmiset pyrkivät toimimaan johdonmukaisesti. Johdonmukaisuudella viestimme USKOTTAVUUTTA. RISTIRIIDAT ovat taas KAUHISTUS. Jos päätämme projektin, aiheutamme ristiriidan: Myönnämme AJATELLEEMME ENNEN ERI TAVALLA KUIN NYT. Järjettömän projektin jatkaminen lykkää TUSKALLISEN TOSIASIAN MYÖNTÄMISTÄ. Näyttäydymme pidempään johdonmukaisina."
"Concorde-lentokone on hyvä esimerkki epäonnistuneesta valtiollisesta suurhankkeesta. Vaikka kumppanit Britannia ja Ranska olivat jo hyvissä ajoin perillä siitä, ettei tälläisen yliäänimatkustajakoneen käyttöönotto voisi olla kannattavaa, ne investoivat siihen edelleen VALTAVIA summia - VAIN SÄILYTTÄÄKSEEN kansallisen maineensa. PERIKSI ANTAMINEN olisi ollut kuin ANTAUTUMINEN."
"Ystäväni kitui vuosikausia vaikeassa parisuhteessa. Hänen vaimonsa petti häntä toistuvasti. Aina kun hän sai vaimonsa kiinni, tämä palasi katuvana takaisin ja pyysi anteeksiantoa. Vaikkei tälläistä suhdetta ollut mitään järkeä jatkaa, ystäväni antoi kerta toisensa jälkeen lepyttää itsensä. Kun kysyin ystävältäni asiasta, hän perusteli: Olen TUHLANNUT suhteeseen NIIN PALJON TUNNE-ENERGIAANI, että olisi väärin jättää hänet nyt. Se oli mitä klassisin UPONNEIDEN KUSTANNUSTEN HINTA."
Näiden pätkien perusteellako verkostomarkkinointikin seilaa kun ei vain haluta menettää omaa sijoitettua alkupääomaa, aikaa, vaivaa ja energiaa? Ei vain haluata myöntää itselle, että harva siinä menestyy?
Epäkohdat:
- Vm sääntöjä ja bonus/provisio taulukoita pimitetään julkisuudelta, hankalaa tehdä riskianalyysejä toiminnasta.
- Usein korkea aloituspakkaus, jotta pääsee edes mukaan toimintaan (ja saa lisätietoa toiminnasta)
- Myytävien tuotteiden hinnat (lähes aina) korkeammat kuin kilpailijoilla eli hankala myydä eteenpäin kuukaudesta toiseen. Myynti saattaa loppua yllättävän nopeasti ellei ole hyvä puhumaan (liioittelemaan) ja paljon (tuntemattomia) ihmisiä ympärillä esim. työnsä kautta, joille voi tuotteita myydä.
- Kysyttäessä erilaisia asioita netissä tietoa selvästi pantataan. Sen todistaa täällä keskutelupalstalla tehdyt USEAT avaukset kun yksityiskohtaisesti "mistä raha oikeasti tulee, jotta voi rikastua" ei haluta avata. Panttaaminen johtuu siitä kun joudutaan yksinkertaisesti myöntämään raakojen lukujen valossa kauniiden puheiden sijaan, ettei hyvien tulojen saaminen verkostomarkkinoinnin kautta ole kovin realistista suhteessa tehtyyn työmäärään. Kuitenkin koitetaan parhaansa mukaan värvätä (huijata) uusia mukaan, vaikka varmasti moni tietää ettei omille myyntipuheille ole välttämättä katetta.
Vm tuottavuuden harha?
6
177
Vastaukset
- Ulla_GNLD
Ei tarvitse olla myyjä tai hyvä puhumaan, hyvä myyjä kuuntelee enemmän kuin puhuu, tämä on jo opetettu mulle myyntiaiheisilla kursseilla. Itsekkin olen monasti hämmästynyt kun kuulen henkilöiden tuloksista. Näitä henkilöitä pystyy tapaamaan ainoastaan tulemalla mukaan tilaisuuksiin.
Eikä tässä oikeastaan ole kyse edes myynnistä vaan hyvien kokemuksien jakemisesta ympäristön ihmisille. Kaikki kertoilee kampaaja, autokorjaamo yms kokemuksistaan. Verkostoija kertoo omista kokemuksistaan suhteessa tuotteisiinsa.
Multa saat kaikki bonustaulukot yms. kunhan otat yhteyttä, julkisesti en kuitenkaan edes teknisesti pysty sitä tekemään.
Sivuillani on muutoinkin kaikki tieto tuotteista
Mulla on antaa sulle pari kirjaa luettavaksi joista selviää se miten raha tulee, kyse on kuitenkin puhtaasti matematiikasta. Pienistä puroista tulee iso virta.
Kaikki myy vähän ja jokainen hyötyy.
Ekan tason ostot: 500 x 5 verkostoijaa x 7% = 175
Tokan tason ostot: 500 x 25 verkostoijaa x 7% = 875
Kolmannen tason ostot 500 x 125 verkostoijaa x 10% = 6250
Neljännen tason ostot 500 x 625 verkostoijaa x 10% = 31250
Teoreettisen mallin mukainen kuukausipalkkio 38550
Mä rekrytoin 5 verkostoijaa ja asiakkaat päälle ja sitten mun rekrytoimat monistavat tuon kaiken näiden viiden rekrytoimansa kanssa jne, jne.
Markkinoiden täyttymistä on turha pelätä sillä 2% on markkinaosuus.
Paljon asioita tässä maailmassa liittyy jotenkin verkostoon, sukulaisista on helpoin aloittaa sillä he ovat jo valmiiksi läsnä. Lisäksi heidän kanssaan on kiva harjoitella omia tekniikoitaan, sieltä saa rehellistä palautetta.
Yhteyden muhun saa näiden sivujen kautta
http://goldenstore.weebly.com/index.html - Ei tule toimimaan!
>>>Ekan tason ostot: 500 x 5 verkostoijaa x 7% = 175
Oletetaan että alimmalla taso olisi oikeassa elämässä realistista kuukaudesta toiseen. Jokainen 5 henkilö ostaisi 500e kuukaudessa golden tavaraa. He olisivat aivan ääripää siivoojia, jotka jokapäivä siivoavat koska puhtaus heille on aarre. Oletetaan vielä että ostavat kalleimman pakkauskoon mukaan, joka ei vastaa edes oikean elämän esimerkkiä vuositasolla:
Litra tiski/kevyt puhdistusainetta 18,80e, noin 26kpl
Litra desinfiointi ainetta 18,40e, noin 27 kpl.
Pyykinpesuainetta noin 159 pesuun 69dl (???) 51,40e. Noin 10 kpl.
Huuhteluaine pyykille litra 18,40e. Noin 27kpl.
... ja jokin tuote sitten vielä kahteen kertaan, jotta saadaan 5 X 500e tilaus täyteen ja 7% bonus. Ja vielä pitäisi lisätä 100-200kg "rahtikulut" postikuluihin, jotka peritään asiakkaalta.
Sitten vielä tämä kuluttaja kun ei yksin pysty tuollaisia määriä kemikaaleja kuluttamaan kuukaudessa vaikka olisi himo siivooja, niin pitäisi saada lähipiirille kaupaksi karkesti arvioiden yli 80% tilatuista tuotteista. Ja kuinka moni sitten on valmis ostamaan ylihintaisia tuotteita kun lähikaupasta saa halvemmalla... ... JOKA KUUKAUSI...vuodesta toiseen???
Ja olet edelleen sitä mieltä että golden toiminta ei ole mitenkään harhaista? Etenkään tuohon 38800e KUUKAUSIANSIOIHIN pääsemisessä kun alimman tasonkin täyttyminen KUUKAUDESTA TOISEEN tuottaa hankaluuksia??? - Ei tule toimimaan2!
Ps. Minulla puolen litran noin 8e (2 x 4e) fairy pullo kestaa yli kuukauden ja sen saa lähikaupasta. Jos sen hinta olisi edes 18e ja ostaisin niitä 500e edestä, niin saisin niitä noin 27kpl. Riittäisi siis lähemmäs 3 vuotta YLIHINTAISENAKIN OSTETTUNA eli ei tulisi tilattua kovinkaan usein.
Tuo valtava golden menekkin kaverin kaverin kaverin lähipiirille ei tule toimimaan! - a9s8df09fds8dfsdfs
Yksi verkostomarkkinoinnin harhoista on se että rahaa tulee paljon ja vähällä työllä:
Jos menestys perustuu pitkälle tuotteiden myymiseen (tilaukset, pakkaamiset, noudot "tukusta", postitukset, varastointi, myyntineuvottelut, asiakaspalautteet, asiakaspalautukset, valitukset jne.) ja uusien jäsenten rekrytointiin (tilaisuuksien järjestäminen yksityisesti tai ryhmänä, paljon kysymyksiin vastaamista, kouluttamista jne.), niin ei se nyt ihan helpolta ensimmäiseltä vuodelta kuulosta. Pikemminkin kokopäiväiseltä työltä jos oikeasti haluaa saada touhusta ammattimaisesti tuloja. Ja ainahan toki voidaan palkata apuvoimia, mutta heille pitää myös järkevää palkkaa maksaa.
Eli monet törmäävät "tuottavuuden harhaan", koska luulevat saavansa enemmän kaupaksi ja enemmän liittymään mitä oikeassa elämässä saavat... kun se toinen osasi niin hyvin puhua. - Perusta kioski
Miten voi olla mahdollista että vm myyjät voivat myydä jopa pienen kioskin verran tuotteita, mutta heillä ei ole liiketilaa? Siis käytännössä tuntevat lähemmäs 1000 ihmistä, jotka satunnaisesti aina ostavat YLIHINTAISIA vm tuotteita eivätkä kaupan halvempia? AIka harhaiselta yhtälöltä kuulostaa
- ihme ja kumma
Niin aatella! Että vm-fimoissa ei tarvitse pitää varatsoa, vaan voi tilata tuotteet asiakkaille sitä mukaa, kun he niitä tilaavat? Hyvä vm:ja toki pitää pientä varastoa myydyimmistä tuotteista, jotta saa sen asiakkaan palveltua heti, mutta typerä vm:ja haalii varaston täyteen tavaraa, joista ei ole ollenkaan varma, että pääseekö niistä eroon. Tai mikä vielä kamalampaa; vm:t voivat jopa omistaa myös verkkokaupan (oman tai friman kautta) ja myydä tuotteita sitä kautta! Ihan muun toimintatapansa (esim. messumyynti) lisäksi. Ällistyttävää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110