Kuka voisi olla palstan keinumorsian?

liian paksu perhoksi

Jussinahan sitä ennenvanhaan keinukalliolle nuoret kiirehtivät,kun töiltään ehtivät.Siellä oli tallollisentytärtä ja meitä alempiarvoisiakin.
Kuka tulisi piikatytön aisapariksi?
Liikakiloja ei keinu kanna,mutta sutjakka poika vois saaha aisaparina paikan.
Olen muuten ollut keinussa kesällä kerran,oletko sinä ollut?

Mitä muita juhannukseen liittyviä ilakointia muistat?Juhannustanssit ja kokot alkoivat olla jo nykyaikaa nuoruudessani

6

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • texsanell ek

Kukkien poimintaa tietenkin aattoiltana tyynyn alle:) Taikaruohoa kiedoimme sormen ympärille, ja luettelimme a-b-c-d kunnes ruoho loppui. Sillä kirjaimella tuli sulhasen nimi olemaan.

Aavistelevaa hymyä se ja kaihoa, nuoren tytön sielussa. Juhannuskoivut oven ulkopuolella, ja pirtti niin puhdas ja juhlavalmis - seinähirretkin rapsittu katajaluudalla, ja matot puhtaina lattialla.

Mummon valmistamaa hämäläistä ruokaa, en muista kuin isossa savivadissa perunalaatikkoa, liharuoka samoin isossa leivinuunissa kypsytetty. Mummon hyvää rieskaakin sai reikäleivän lisäksi ja kirnuvoita.

Rusinasoppaa ja ohrapuuroa olen syönyt jussina, mutta enimmäkseen olimme serkkujeni kanssa kylällä tai vinttikamarissa.

Helsingissä olen kerran pari ollut Seurasaaressa katsomassa juhannuskokkoa, mutta mieluimmin olen kävellyt siellä katselemassa muinaisrakennuksia ihan rauhassa sisäpuoleltakin.

Seurasaaressakin tavoittaa sen aidon rauhantunteen, jota vanhat harmaat hirsirakennukset huokuivat.

• *Kukkahame*

Nuorena olin usein Seurasaaressa, siellä aloitettiin ajoissa kokkojen sytykset, lapsiperheitä oli alkuillasta paljon kokkoa tullut katsomaan.
      Myös Taivaskallion kokko Käpylässä oli joskus ihan mukava, mutta se lopetettiin oli kai liian palonarkaa ympärillä.
      Mustikkamaalla on tullut käytyä myös.
      Kun lapsia oli sitten niin ettei autoon kaikki mahtuneet, kokkoreissut loppui ja alettiin enemmän keksimään pihapelejä ja metelöitiin omassa pihassa.
      ;-D!
      Juhannus ja grilliruuat, kanaa, kalaa pientä ja suurta mitä satuttiin kulloinkin saamaan.

Niin Keinomorsiameksi en sovi huimaus ei siedä sellaista liikettä!!!

• Seurasaaren juhannusjuhla oli nimenomaan lapsiperheiden juhlaa.Siellä oli tietty hillitty juhlamieli vallalla.Olin siellä kerran lapsuudessani ja mieleenpainuvinta oli tietenkin se kokko.
        Kerran teininä pääsin serkun mukana tanssimaan jollekin lavalle jossainVantaalla ,enkä ollut koskaan askeltakaan ottanut tanssilattialla,mutta harrastukseni voimistelun parissa kaiketi avasivat lukot ja jotenkin kiemurtelin siellä toisten mukana,kun serkkuni mies vei hidasta englantilaistavalssia,sen juhannuksen muistan ja ihastukseni tanssittajaani ei jäänyt serkultani huomaamatta.Voi noita pentumaisia ajatuksia...

• Makriina ek

Minulle on jäänyt mieleen lavatanssit, jossa lankoni pyöritti minua polkassa, niin että muut lakosivat ympäriltä.
      Eräänä toisena juhannuksena paikallinen kaveri tuli hakemaan minua tanssiin, joka juuri silloin vaihtui jenkaksi.
      Pahoittelin, kun ajattelin, että jenkkaa ei yleensä miehet tanssi, mutta tämäpä sanoi "Ei se mittää", ja vei minua tosi hienosti kunnon jenkalla.

Vauhdikkaita muistoja!

• Neitsytöljy.

Ruuneperi, ehdottomasti Ruuneperi!
      Se kun on niin lutunen!

• *Kukkahame*

Mieti vähän!
      Miten pukisi morsiushuntu miestä??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      67
      5927
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      349
      5749
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4731
    4. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      12
      2235
    5. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      2048
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      52
      1952
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    8. Martina vuokraa yksiötä

Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1211
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      203
      1114
    10. Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!

Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka
      Maailman menoa
      64
      1061
    Aihe