Naiset vaietkoon "profetioistaan" opettaa alku-srk

Israelson (Ei kirj.)

Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.
39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
40 Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

1.Kor.14:33-40
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 14:1&rnd=1340122559159

Kun vaimojen pitää olla hiljaa uudenliiton seurakuntien kokouksissa niin Herra ei naisten kautta tuo profetioita, ei edes tälle suomi24 profetia palstalle. Vaimojen "profetoiminen" on niskoittelua Jumalan sanaa kohtaan ja niskoittelu on Raamatun mukaan noituuden syntiä.

Jopa perhesurmien taustalla on naisten niskoittelua ja kokonaan luopumusta Raamatun opettamasta perhe arvoista joissa kerrotaan miehen olevan perheen pää, ja vain miehet voi olla Jumalan tahdon mukaisesti srk:n kaitsijan tehtävässä ja vanhemmistossa.

Naiset olkaa miehellenne alamaiset kuten sana opettaa, alistettu ja alamainen on kaksi eri asiaa.

Laitan liitteeksi muutamia sana paikkoja.

Yst.terv: Israelson

74

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Israelson (Ei kirj.)

      Seurakunnan kaitsija / kaitsijat ei voi olla nainen, lesbo, bi tai homoseksuaalinen (room.1).

      Raamattu / naispaimenet / vaimot olkoon alamaiset miehellensä
      (1.moos.3:16, 1.kor.11, 1.kor.14:33-35, 1.tim.2:8-15, 1.tim.3:12, ef.5:22-33, 1.piet.3:1-7)

      1.Moos.3:16
      Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".

      1.Kor.11:1
      Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
      2 Minä kiitän teitä, että minua kaikessa muistatte ja noudatatte minun opetuksiani, niinkuin minä ne teille olen antanut.
      3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
      4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.
      5 Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.
      6 Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.
      7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.
      8 Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä;
      9 eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.
      10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.
      11 Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa.
      12 Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vaimon kautta; mutta kaikki on Jumalasta.
      13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
      14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
      15 ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.
      16 Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.
      17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi.
      18 Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.
      19 Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.

      1.Kor.14:33-40
      Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;
      33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
      34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
      35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
      36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
      37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
      38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.
      39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
      40 Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

      2.Kor.11:3
      Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.

      1.Tim.2:9
      niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
      10 vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.
      11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
      12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
      13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
      14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
      15 Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

      1.Tim.3:8
      Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
      9 vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.
      10 Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.
      11 Samoin tulee vaimojen olla arvokkaita, ei panettelijoita, vaan raittiita, uskollisia kaikessa.
      12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva

      • Israelson (Ei kirj.)

        Seurakunnan kaitsija / kaitsijat ei voi olla nainen, lesbo, bi tai homoseksuaalinen (room.1).

        Raamattu / naispaimenet / vaimot olkoon alamaiset miehellensä
        (1.moos.3:16, 1.kor.11, 1.kor.14:33-35, 1.tim.2:8-15, 1.tim.3:12, ef.5:22-33, 1.piet.3:1-7)

        1.Moos.3:16
        Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".


        Ef.5:21-33
        21 Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.
        22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
        23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
        24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
        25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
        27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
        28 Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
        29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
        30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
        31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
        33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.


        1.Piet.3:1
        Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
        3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
        4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
        6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.
        7 Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.
        8 Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.
        9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
        10 Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
        11 kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.
        12 Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
        13 Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?


    • k.jbhl.kj

      Kerrankin edes yksi kristitty mies joka myöntää pitävänsä naista vähempiarvoisena. Muut uskovaismiehet yleensä eivät tätä ääneen kehtaa sanoa, vaikka naisen nyrkin ja hellan välissä kotitalous- ja synnytyskoneena oleminen onkin yksi kristinuskon oleellisimmista peruspilareista.

      Mitäs palstan naisilla on tähän sanottavaa?

      • Huomaatko?

        Aloitus kirjoituksen ymmärtämiseen tarvitaan luetun ymmärtämistä.

        Taitaa valtaosaltaan naista vähempiarvoisena pitävät ja naisen hakkaajat, olla ateisteja ja fundamenttalisti ateisteja, tai muslimeja.

        Onneksi Raamatun sana ei kehoita kristittyjä alistamaan naista :)


      • 1q3erwfddf
        Huomaatko? kirjoitti:

        Aloitus kirjoituksen ymmärtämiseen tarvitaan luetun ymmärtämistä.

        Taitaa valtaosaltaan naista vähempiarvoisena pitävät ja naisen hakkaajat, olla ateisteja ja fundamenttalisti ateisteja, tai muslimeja.

        Onneksi Raamatun sana ei kehoita kristittyjä alistamaan naista :)

        "Miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä, eikä miestä luotu naisen takia vaan nainen miehen takia."

        "Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja. Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon. "

        "naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa."

        Turpa kiinni akka ja tee niin kuin miehesi sanoo.


      • Sivustahuutelija

        Kertoisitko mihin perustat käsityksesi että kyse olisi vain siitä ettei "viitsitä ääneen sanoa"??? Ja Nyrkin ja hellan välissä pidetään.. ja pah. Tässä on tyyppi esimerkki ihmisesä joka tietää kristinuskosta vain ja ainoastaan huhuja, leffoista nähtyä ja keskustelupalstoilta luettua.

        Raamastussa sanotaan selkeästi että alamaisuus on kaksipuolinen. Mies on naisen ja nainen on miehen.

        Minä nyt niin mieleni pahoitin.


      • yksin armosta
        Sivustahuutelija kirjoitti:

        Kertoisitko mihin perustat käsityksesi että kyse olisi vain siitä ettei "viitsitä ääneen sanoa"??? Ja Nyrkin ja hellan välissä pidetään.. ja pah. Tässä on tyyppi esimerkki ihmisesä joka tietää kristinuskosta vain ja ainoastaan huhuja, leffoista nähtyä ja keskustelupalstoilta luettua.

        Raamastussa sanotaan selkeästi että alamaisuus on kaksipuolinen. Mies on naisen ja nainen on miehen.

        Minä nyt niin mieleni pahoitin.

        `Joka tahtoo olla suurin, olkoon toisten palvelija.`


      • Israelson (Ei kirj.)
        yksin armosta kirjoitti:

        `Joka tahtoo olla suurin, olkoon toisten palvelija.`

        Teille "1q3erwfddf" ja "Sivustahuutelja"!

        Mies ja vaimo sekä perheen pää

        Seuraava kuvaus on humoristinen tulkinta paratiisin tapahtumille. Mutta kuvauksen kaltainen toiminta naisen ja miehen välisestä suhteesta on väärä ja epäraamatullinen.

        Koska nainen toimi paratiisissa väärin ja otti ohjat omiin käsiinsä, niin tämän seurauksena Jumala asetti naiselle alamaisuuden miestä kohtaan. Koska mies oli ”tossu” ja oli vaimonsa vietävissä paratiisissa, niin sen tähden Jumala asetti miehen pääksi naiselle.

        Ef.5:22
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ef. 5:1&rnd=1340200590623

        Luomisessa Jumala loi miehen sekä teki miehen kylkiluusta miehelle avun, joka on hänelle sopiva. Apu sana on hebr.Raamatussa ezer, joka tarkoittaa apua ja auttajaa. Sopiva on hebr. Raamatussa neged, joka tarkoittaa vastapäätä tai johonkin verrattuna, 1 Moos 2:18. Hebr. tekstissä on tämän raamatun kohdan lopussa sanat ezer kenegedo, joka voidaan kääntää kolmella eri sanalla; vaimo, työkumppani sekä apuri.

        Miesten tulee rakastaa vaimojaan samalla tavalla kuin Kristus rakastaa seurakuntaa, se on Raamatun ehdoton opetus. Vaimojen tulee olla miehillensä samalla tavalla alamaisia kuin Herralle, tämä on Raamatun opetus. Raamattu ei siis syrji naista, vaan päinvastoin noteeraa naisen todella korkealle, sillä tuleehan miesten rakastaa vaimoaan samalla tavalla kuin Kristus rakastaa seurakuntaansa. Miesten ei tule todellakaan kohdella naista ala-arvoisesti, eikä nainen saa öykkäröidä miehelle. Se miten Jumala on asettanut uuden liiton seurakunnan johtamisen on Hänen asiansa, meidän tehtävämme, jotka uskomme Jumalaan on suostuttava hyväksymään Kaikkivaltiaan Jumalan säätämys ja asetus tässä niin kuin kaikissa muissakin asioissa.

        Joskus kuulee myös tällaista ajattelua, koska mies on perheen pää, niin ei nainen voi silloin johtaa seurakuntaa. Tähän sitten ne, jotka puolustelevat nais-johtajuutta sanovat; tämä tarkoittaa aviopuolisoiden välistä yhteyttä eli koti-elämää eikä seurakunnassa olevaa yhteyttä, ja siksi nainen voi johtaa seurakuntaa. Tässä Raamatun kohdassa on kuitenkin vaimoille eli naisille kehotus olla kaikkialla sekä kaikessa alamaisia miehillensä.

        Ajattele jos Maija Meikäläinen johtaa seurakuntaa, jossa on myös hänen miehensä Matti Meikäläinen, niin onko Maija sitten kaikkialla ja kaikessa alamainen miehellensä? Ei todellakaan Maija ole silloin alamainen kaikessa ja kaikkialla miehellensä, koska hän johtaa miestänsä seurakunnassa.

        Kyllä minusta tässä Raamatun kohdassa on sellaista ulottuvuutta, että nainen on myös seurakunnassa alamainen miehelle. Naisen alamaisuus miehelle ei ole naista halventavaa eikä alentavaa, koska miesten tulee rakastaa vaimojaan samalla tavalla kuin Kristus rakastaa seurakuntaa. Myös seurakunnassa olevien miesten ovat he sitten kaitsijoita tai ei, niin heidän tulee rakastaa naisia niin kuin lähimmäistään rakastetaan.

        Alamaisuus ei ole alistamista, vaan rakkautta. Tällainen alamaisuus on turvallista, koska on turvallista olla sellaiselle alamainen, joka rakastaa samalla tavalla kuin Kristus rakastaa. Tässä meidän miesten on tehtävä parannusta sekä kotona että seurakunnassa!!!

        Usein naisjohtajuutta perustellaan, että Raamatun aikaisessa kulttuurissa naisen asema oli huono eikä nainen silloin voinut toimia johtotehtävissä, mutta nyt tasa-arvon vallitessa sekä naisen aseman muuttumisen myötä naisetkin saavat johtaa seurakuntaa. UT:n opetus naisen asemasta on kaikkea muuta kuin huono tai ala-arvoinen, saahan nainen sen kohtelun, että hänen miehensä tulee rakastaa vaimoaan samalla tavalla kuin Kristus rakastaa seurakuntaa.

        Jos Jumala olisi muuttanut seurakuntaansa asettaman järjestyksen varmasti hän myös olisi kertonut, että nyt miehet johtavat seurakuntaa, mutta tulevaisuudessa naiset tulevat myös johtamaan seurakuntaa. Raamatussa ei kuitenkaan ole tällaista mainintaa, ja sitä paitsi Raamatun ilmoitus on lukittu nykyiseen muotoonsa.

        Tässä ajassa ei tule enää uutta Raamatullista ilmoitusta, vaan kaikki on jo taltioitu nykyiseen Raamattuun.


      • Tuom.
        yksin armosta kirjoitti:

        `Joka tahtoo olla suurin, olkoon toisten palvelija.`

        Kiinnitin vaan huomiota kommentiisi. Olen samaa mieltä. Profetoikoot profeetta Hanna.
        Toisten palvelija ei voi asemansa ja asenteensa suhteen läikytellä ylitse, olipa mies taikka nainen. Olemme saman armon perillisiä.


      • totuuteen liittyy
        Tuom. kirjoitti:

        Kiinnitin vaan huomiota kommentiisi. Olen samaa mieltä. Profetoikoot profeetta Hanna.
        Toisten palvelija ei voi asemansa ja asenteensa suhteen läikytellä ylitse, olipa mies taikka nainen. Olemme saman armon perillisiä.

        myös Jumalan säätämys perheen päästä ja naisen asemasta perheessä ja seurakunnassa, joka ei sitä tunnusta, sitä ei Jumala tunnusta tässä asiassa.

        Valitettavasti ihmiset voivat rakastaa valheita totuuden sijaan.


      • kysymys ei ole
        Tuom. kirjoitti:

        Kiinnitin vaan huomiota kommentiisi. Olen samaa mieltä. Profetoikoot profeetta Hanna.
        Toisten palvelija ei voi asemansa ja asenteensa suhteen läikytellä ylitse, olipa mies taikka nainen. Olemme saman armon perillisiä.

        Jumalan seurakunnassa lainkaan siitä mitä ihminen tahtoo vaan minkä Jumalan on opettanut ja ilmoittanut, ja nöyrät sen hyväksyy ja ylpeät sitä vastustaa, näin se menee täällä ihmisten keskuudessa.

        Valitettavasti ihmiset voi rakastaa valheita totuuden sijaan.


      • minun puolesta
        Tuom. kirjoitti:

        Kiinnitin vaan huomiota kommentiisi. Olen samaa mieltä. Profetoikoot profeetta Hanna.
        Toisten palvelija ei voi asemansa ja asenteensa suhteen läikytellä ylitse, olipa mies taikka nainen. Olemme saman armon perillisiä.

        olkoon Jumala vaikka nainen ja miehet orjia, jos näin olisi opetettu, mutta valheita tahdon vihata ja niiden rakastajia rakastaa kuitenkaan hyväksymättä valheitaan.

        Perkele käyttää hyväksi ihmisten heikkoutta rakastaa valheita ja tästä johtuu jokainen synti, minkä ihmiset tekee tässä maailmassa.

        Jeesus on hyvä paimen ja vapauttaa synnin orjuudesta miehen ja naisen nöyryydessä uskomaan Jumalan opetuksen.


      • Tuom.
        totuuteen liittyy kirjoitti:

        myös Jumalan säätämys perheen päästä ja naisen asemasta perheessä ja seurakunnassa, joka ei sitä tunnusta, sitä ei Jumala tunnusta tässä asiassa.

        Valitettavasti ihmiset voivat rakastaa valheita totuuden sijaan.

        Kyllä minä sen hyvin tiedän. Eli " Mies on vaimon pää, niinkuin Jeesus on seurakunnan pää. Mutta se edellyttää, että Jeesus on totuudessa miehen pää. Käytännössä ei vaan aina ole näin. Siksi vaimojen on vaikea kunnioittaa miestä todellisena perheen päänä, koska Jeesuus ei ole heidän päänsä.. Tässä tämä "päätön" totuus. Mutta se ei tarkoita etteikö vaimon pitäisi kunnioittaa miestään perheen päännä. Mutta viisaana vaimona uskova vaimo kunnioittaa miestään perheen päänä. Hegellisesti tietysti vaimo on ikäänkuin "päänä". Mutta hänen täyty antaa maallinen perheen johtaminen miehelle. Vaimo rukkoilkoon hengelliisenä "päänä". Koska Kristus on kuitenkin senkin perheen pää. Vaimo luottakoon Kristukkseen ja kunnioittakoon miestään.
        Olenko oikeassa?


      • taidamme elää
        Tuom. kirjoitti:

        Kyllä minä sen hyvin tiedän. Eli " Mies on vaimon pää, niinkuin Jeesus on seurakunnan pää. Mutta se edellyttää, että Jeesus on totuudessa miehen pää. Käytännössä ei vaan aina ole näin. Siksi vaimojen on vaikea kunnioittaa miestä todellisena perheen päänä, koska Jeesuus ei ole heidän päänsä.. Tässä tämä "päätön" totuus. Mutta se ei tarkoita etteikö vaimon pitäisi kunnioittaa miestään perheen päännä. Mutta viisaana vaimona uskova vaimo kunnioittaa miestään perheen päänä. Hegellisesti tietysti vaimo on ikäänkuin "päänä". Mutta hänen täyty antaa maallinen perheen johtaminen miehelle. Vaimo rukkoilkoon hengelliisenä "päänä". Koska Kristus on kuitenkin senkin perheen pää. Vaimo luottakoon Kristukkseen ja kunnioittakoon miestään.
        Olenko oikeassa?

        päättömässä ajassa.


      • ET OLE OIKEASSA!
        Tuom. kirjoitti:

        Kyllä minä sen hyvin tiedän. Eli " Mies on vaimon pää, niinkuin Jeesus on seurakunnan pää. Mutta se edellyttää, että Jeesus on totuudessa miehen pää. Käytännössä ei vaan aina ole näin. Siksi vaimojen on vaikea kunnioittaa miestä todellisena perheen päänä, koska Jeesuus ei ole heidän päänsä.. Tässä tämä "päätön" totuus. Mutta se ei tarkoita etteikö vaimon pitäisi kunnioittaa miestään perheen päännä. Mutta viisaana vaimona uskova vaimo kunnioittaa miestään perheen päänä. Hegellisesti tietysti vaimo on ikäänkuin "päänä". Mutta hänen täyty antaa maallinen perheen johtaminen miehelle. Vaimo rukkoilkoon hengelliisenä "päänä". Koska Kristus on kuitenkin senkin perheen pää. Vaimo luottakoon Kristukkseen ja kunnioittakoon miestään.
        Olenko oikeassa?

        Aivan ihmeellisä tulkintoja. Ei ole kyse jonkun yksittäisen miehen kyvyistä taidoista onnistumisista ja haluista olla perheenpää! Tämä miehen asema olla päänä Kristuksen jälkeen perheessä on Jumalan tahto.
        Eikä se opetus muutu vuosisatojen ajalla!

        Mat.28:20
        ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Mitä ihmettä, miksi ihmeessä kristityt naiset valitsee itselleen sen "ihanan miehen" joka ei ole uskossa? Miksi he sitten sen jälkeen marisee ja kitisee kohtaloaan jonkun nimikristityn, vääräuskoisen tai jumalattoman ateistin kanssa!
        Sama koskee myös uskovia miehiä, katsokaa kenet kelpuutatte vaimoksi.

        HENGELLISESTI PERHEENPÄÄ ON KRISTUS JA SITTEN MIES TÄMÄ LUKEE RAAMATUSSA.


      • Tuom.
        ET OLE OIKEASSA! kirjoitti:

        Aivan ihmeellisä tulkintoja. Ei ole kyse jonkun yksittäisen miehen kyvyistä taidoista onnistumisista ja haluista olla perheenpää! Tämä miehen asema olla päänä Kristuksen jälkeen perheessä on Jumalan tahto.
        Eikä se opetus muutu vuosisatojen ajalla!

        Mat.28:20
        ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Mitä ihmettä, miksi ihmeessä kristityt naiset valitsee itselleen sen "ihanan miehen" joka ei ole uskossa? Miksi he sitten sen jälkeen marisee ja kitisee kohtaloaan jonkun nimikristityn, vääräuskoisen tai jumalattoman ateistin kanssa!
        Sama koskee myös uskovia miehiä, katsokaa kenet kelpuutatte vaimoksi.

        HENGELLISESTI PERHEENPÄÄ ON KRISTUS JA SITTEN MIES TÄMÄ LUKEE RAAMATUSSA.

        Sitäkait minä ajoinkin takaa. Mutta jos vaimo on uskossa ja mies ei, niin miten Kristuksen "pää" tulee oikeuksiinsa? Niitä päitä kun on niin monenlaisia.
        Eikä ne kristityt kitisevät naiset ole sen kummempia. Harvalla naisellakaan sellainen Sipporan sydän on.
        Puolin ja toisin jos hyvän puolison saa, niin on saanut Jumalalta mielisuosion.
        Itse sain Jumalalta puolison, joten on oltava tyytyväinen.


      • auta armias
        ET OLE OIKEASSA! kirjoitti:

        Aivan ihmeellisä tulkintoja. Ei ole kyse jonkun yksittäisen miehen kyvyistä taidoista onnistumisista ja haluista olla perheenpää! Tämä miehen asema olla päänä Kristuksen jälkeen perheessä on Jumalan tahto.
        Eikä se opetus muutu vuosisatojen ajalla!

        Mat.28:20
        ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Mitä ihmettä, miksi ihmeessä kristityt naiset valitsee itselleen sen "ihanan miehen" joka ei ole uskossa? Miksi he sitten sen jälkeen marisee ja kitisee kohtaloaan jonkun nimikristityn, vääräuskoisen tai jumalattoman ateistin kanssa!
        Sama koskee myös uskovia miehiä, katsokaa kenet kelpuutatte vaimoksi.

        HENGELLISESTI PERHEENPÄÄ ON KRISTUS JA SITTEN MIES TÄMÄ LUKEE RAAMATUSSA.

        Uskoisin että äärimmäisen harvoin nainen valitsee puolisokseen uskosta osattoman miehen.. kas avioliitto voi olla solmittu ennen naisen uskoontuloa.. eikä mies tee samaa ratkaisua.. Ei uskovainen nainen voi hengellisissä kysymyksissä olla miehensä näkemyksien suhteen alamainen vaan on ennemmin toteltava Jumalaa.. Ensimmäinen mieheni (joka on jo kuollut) ei todellakaan tullut uskoon avioliiton aikana vaan väkivaltaisesti vastusti uskonasioita.. usko ei lähtenyt hakkaamalla mutta kun olin niin "pelkuri" etten kestänyt väkivaltaa ja kun lapsikin väkivaltaisten olosuhteitten takia otettiin huostaan erosin.. ja sitten minut hyljättiin seurakunnan ulkopuolelle, niin masennunin ja koin olevani Jumalankin hylkäämä.. luulin olevani luopio...kun aviouduin nykyisen mieheni kanssa en pitänyt itseäni uskovaisena enkä edellyttänyt uskonratkaisua häneltäkäänn.. hän kyllä tiesi hengellisen elämäni konkurssista.. uudistuin uskossa jo tämän toisen avioliittoni alkuvaiheissa ja mieheni sieti sen ilman isompaa vastusta.. vasta vuosia myöhemmin hän teki oman uskon ratkaisunsa.. minä olen aina tykännyt lukemisesta- olen lukenut raamatun muutaman kerran läpi ja lukenut myös paljon hengellistä kirjallisuutta ja istunut vousikausia enemmän kokouksissa sanaa kuulemassa.. on siis melkoisen vaikeaaa jopa mahdotonta kysyä nytkään neuvoa aviomieheltä hengellisten asioitten suhteen kun hän on kasvussaa ihan alkutaipaleella-- ei tunne sanaa kovin hyvin eikä harrasta lukemista eikä käy kovin usein kokouksissakaaan... vastoin raamatun sanaa joudun "opettamaan" miestäni kun arjessa tulee usein tilanteita vastaan jolloin se on tarpeen... perheen pää on "asema" johon Jumala on miehen asettanut enkä tätä asemaa tahdo horjuttaa, mutta en voi pitää häntä hengellisten tietojen suhteen ohjaajani em. syistä ja olosuhteista johtuen... ... jk. se entinen mieheni joka yritti piestä minusta uskoa pois, tuli aidosti uskoon ennen kuolemaansa


    • ehkä kannattaa

      jäädä odottamaan hengellistä välimiestä.

      • Israelson (Ei kirj.)

        Sinulle "ehkä kannattaa" !

        Yeshuan seuraajien yhdessä kokoontuessa Jumala on järjestyksen ja rauhan Jumala!
        1 Kor 14: 33-35:
        sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Olet missä olet niin...
        Yksi on välimies ihmisen ja Abba Jumalan välissä, hän on Yeshua. Yeshua kuulee sanattomat huokauksetkin silloin kun itse ei enään tiedä miten tulisi rukoilla.
        Herramme, Pelastajamme ja Vapahtajamme, Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri on luvannut olla omiensa kanssa aina maailmanloppuun asti.

        1.Tim.2:5
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Tim. 2:1&rnd=1340201368367


      • olet oikeassa
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle "ehkä kannattaa" !

        Yeshuan seuraajien yhdessä kokoontuessa Jumala on järjestyksen ja rauhan Jumala!
        1 Kor 14: 33-35:
        sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Olet missä olet niin...
        Yksi on välimies ihmisen ja Abba Jumalan välissä, hän on Yeshua. Yeshua kuulee sanattomat huokauksetkin silloin kun itse ei enään tiedä miten tulisi rukoilla.
        Herramme, Pelastajamme ja Vapahtajamme, Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri on luvannut olla omiensa kanssa aina maailmanloppuun asti.

        1.Tim.2:5
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Tim. 2:1&rnd=1340201368367

        "JULISTAKAA TOTUUTTA JA PYSYKÄÄ MYÖS ITSE SIINÄ IHAN SALATUIMPAAN SAAKKA!"


      • Tietysti Jumala
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle "ehkä kannattaa" !

        Yeshuan seuraajien yhdessä kokoontuessa Jumala on järjestyksen ja rauhan Jumala!
        1 Kor 14: 33-35:
        sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Olet missä olet niin...
        Yksi on välimies ihmisen ja Abba Jumalan välissä, hän on Yeshua. Yeshua kuulee sanattomat huokauksetkin silloin kun itse ei enään tiedä miten tulisi rukoilla.
        Herramme, Pelastajamme ja Vapahtajamme, Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri on luvannut olla omiensa kanssa aina maailmanloppuun asti.

        1.Tim.2:5
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Tim. 2:1&rnd=1340201368367

        tahtoo TOTUUTTA salatuimpaan saakka, mutta ihmiset eivät ja juuri siinähän se ongelma onkin tässä maailmassa, missä ihmiset rakastaa enemmän valheita eli pimeyttä kuin totuutta eli valkeutta!

        Tietysti tulee julistaa valkeutta ja suolaa heittää kaiken ylle!


    • Jeesus tahtoo

      pelastaa niin miehet kuin naiset, hallelujah!

    • Infoaja

      Seurakunnan sananpalvelijan (UT käyttää nimityksiä vanhin, kaitsija, opettaja, paimen, johtaja tulee olla mies. Suhteessa Jumalaan ja toisiin ihmisiin (kun ei ole kysymys avioliitosta, josta miehellä ja naisella ei ole eroa mutta seurakunnassa
      (tässä ei ole puhe maallisesta yhteiskunnasta) heillä on Jumalan säätämyksestä erilaisia toisiaan täydentäviä tehtäviä. Uskovat naiset voivat seurakunnan kokouksissa rukoilla julkisesti ääneen, profetoida eli Pyhän Hengen vaikutuksesta puhua ihmisille rakennukseksi ja kehoituksesksi ja lohdutukseksi todistaa Jeesuksesta ym. Että tässä mielessä uskallan sanoa että naisilla on lupa puhua ääneen seurakunnan kokouksissa. :)

      • Israelson (Ei kirj.)

        Raamatun mukaan naiset vaietkoo seurakunnassa, kuten kirjoitukset tuo osoittavat. Jumalan seurakunnilla on tämä tapa.
        Profetoimisen lahja annetaan vain miehille ja profetoimisen armolahja on sanan mukaan tarkoitettu vain uskoville miehille ja heille jotka palvelevat seurakunnissa ja pyhien yhteydessä.

        Ei seurakunnissa palvelevilla naisilla ole aitoa profetoimisen armolahjaa vaikka hekin tuntevat Raamatun sanaa. Ekumeeniset kirkkokunnat ovat tuonkin opetuksen vääntäneet pois sanan Yeshua kalliolta, samalla kun ovat sallineet naispapittaret.

        Länsimainen humanistinen ajattelu on kristityille naisille, siis uskoville naisille, aiheuttanut niskoittelua Jumalan tahtoa vastaan.

        Nuo liitteksi laittamani kohdat kun lukee ja ymmärtää asiayhteydet niin naiset peittäköön hiuksensa vallanalaisuuden merkiksi, olkoon vaiti seurakunnissa, vaikka he seurakunnissa rukoilevat. Jumalan seurakunnilla on tämä tapa, muut tehköön oman viisauden ja ymmärryksensä mukaan.

        1.Kor.11:8
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 11:1&rnd=1340132399412
        Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä;
        9 eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.
        10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.
        11 Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa.
        12 Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vaimon kautta; mutta kaikki on Jumalasta.
        13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
        14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
        15 ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.

        16 Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.


      • Sivustahuutelija
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Raamatun mukaan naiset vaietkoo seurakunnassa, kuten kirjoitukset tuo osoittavat. Jumalan seurakunnilla on tämä tapa.
        Profetoimisen lahja annetaan vain miehille ja profetoimisen armolahja on sanan mukaan tarkoitettu vain uskoville miehille ja heille jotka palvelevat seurakunnissa ja pyhien yhteydessä.

        Ei seurakunnissa palvelevilla naisilla ole aitoa profetoimisen armolahjaa vaikka hekin tuntevat Raamatun sanaa. Ekumeeniset kirkkokunnat ovat tuonkin opetuksen vääntäneet pois sanan Yeshua kalliolta, samalla kun ovat sallineet naispapittaret.

        Länsimainen humanistinen ajattelu on kristityille naisille, siis uskoville naisille, aiheuttanut niskoittelua Jumalan tahtoa vastaan.

        Nuo liitteksi laittamani kohdat kun lukee ja ymmärtää asiayhteydet niin naiset peittäköön hiuksensa vallanalaisuuden merkiksi, olkoon vaiti seurakunnissa, vaikka he seurakunnissa rukoilevat. Jumalan seurakunnilla on tämä tapa, muut tehköön oman viisauden ja ymmärryksensä mukaan.

        1.Kor.11:8
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 11:1&rnd=1340132399412
        Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä;
        9 eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.
        10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.
        11 Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa.
        12 Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vaimon kautta; mutta kaikki on Jumalasta.
        13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
        14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
        15 ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.

        16 Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.

        Tämä kohta missä naisia kehoitetaan vaikenemaan on vastaus ongelmaan. Seurakunnassa jolle tämä kirjoitettiin oli ongelma että naiset huutelivat miehilleen kesken kokouksen. Tuohon aikaan kun naiset istuivat takana, ja miehet edessä. Jos nainen siis ei kuullut jotain tai ymmärtänyt niin hän huusi lähempänä istualle miehelleen että mitä siellä puhutaan. Tästä syystä paavali tuon kirjoitti.

        Ja se että mies on perheen pää raamatussa.... Raamattu asettaa melkoisen standardin "naisen päänä" olemiselle. Verrataan Jeesukseen, joka palveli, joka kuoli ja joka nolattiin ihmisten edestä. Elikkä Raamatun mukaan miehen tulee olla valmis samoihin asioihin naisensa edestä. Valmis nolaamaan itsensä, käymään läpi täydellistä häpeää, rakastaa ja palvella ja vaikka kuolla hänen puolestaan. Raamattu ei anna miehelle valtaa mielivaltaiseen "vaimon hakkaaja" statukseen. Raamattu asettaa selkeät standardit.


      • asdfdfhhmkmk
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Raamatun mukaan naiset vaietkoo seurakunnassa, kuten kirjoitukset tuo osoittavat. Jumalan seurakunnilla on tämä tapa.
        Profetoimisen lahja annetaan vain miehille ja profetoimisen armolahja on sanan mukaan tarkoitettu vain uskoville miehille ja heille jotka palvelevat seurakunnissa ja pyhien yhteydessä.

        Ei seurakunnissa palvelevilla naisilla ole aitoa profetoimisen armolahjaa vaikka hekin tuntevat Raamatun sanaa. Ekumeeniset kirkkokunnat ovat tuonkin opetuksen vääntäneet pois sanan Yeshua kalliolta, samalla kun ovat sallineet naispapittaret.

        Länsimainen humanistinen ajattelu on kristityille naisille, siis uskoville naisille, aiheuttanut niskoittelua Jumalan tahtoa vastaan.

        Nuo liitteksi laittamani kohdat kun lukee ja ymmärtää asiayhteydet niin naiset peittäköön hiuksensa vallanalaisuuden merkiksi, olkoon vaiti seurakunnissa, vaikka he seurakunnissa rukoilevat. Jumalan seurakunnilla on tämä tapa, muut tehköön oman viisauden ja ymmärryksensä mukaan.

        1.Kor.11:8
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 11:1&rnd=1340132399412
        Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä;
        9 eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.
        10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.
        11 Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa.
        12 Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vaimon kautta; mutta kaikki on Jumalasta.
        13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
        14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
        15 ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.

        16 Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.

        Ja tuo huntu juttu on myöskin nyt väärin ymmärretty. Siihen aikaan naimisissa olevan naisen tuli pitää huntua. Se oli nykyistä kihlasormusta vastaava symboli. Jos niin ei tehtyn niin tuohon aikaan leimattiin lutkaksi. Nykyään ehkä vastaavalla tavalla voidaan ajatella ettei naimisissa olevan naisen olisi sopivaa näytellä sääriään seurakunnassa.


      • Israelson (Ei kirj.)
        Sivustahuutelija kirjoitti:

        Tämä kohta missä naisia kehoitetaan vaikenemaan on vastaus ongelmaan. Seurakunnassa jolle tämä kirjoitettiin oli ongelma että naiset huutelivat miehilleen kesken kokouksen. Tuohon aikaan kun naiset istuivat takana, ja miehet edessä. Jos nainen siis ei kuullut jotain tai ymmärtänyt niin hän huusi lähempänä istualle miehelleen että mitä siellä puhutaan. Tästä syystä paavali tuon kirjoitti.

        Ja se että mies on perheen pää raamatussa.... Raamattu asettaa melkoisen standardin "naisen päänä" olemiselle. Verrataan Jeesukseen, joka palveli, joka kuoli ja joka nolattiin ihmisten edestä. Elikkä Raamatun mukaan miehen tulee olla valmis samoihin asioihin naisensa edestä. Valmis nolaamaan itsensä, käymään läpi täydellistä häpeää, rakastaa ja palvella ja vaikka kuolla hänen puolestaan. Raamattu ei anna miehelle valtaa mielivaltaiseen "vaimon hakkaaja" statukseen. Raamattu asettaa selkeät standardit.

        Sinulle "Sivustahuutelija"! Naisten vaikeneminen on Yeshuan käsky! Huomaa tämä on käsky!
        (1.kor.14:37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. ← Tämän kohdan Paavali kertoi naisille ja jatkaa kirjettä jonka hän osoittaa miehille).

        Olen kuulut tuon selityksen jossa kerrotaan naisten huudelleen takaa.
        En anna sille painoarvoa sanan kanssa. San.2:6 Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.

        "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", 1.Kor.4:6

        1. Jumalan sana on pysyvä ilmoitus

        Jotkut kirkon naispappeuden kannattajat sanovat, että seurakunnan historian alussa asiat olivat toisin kuin nykyään, koska Raamatun ilmoitus muuttuu ja kehittyy historian saatossa ja siksi myös kirkon tulisi päivittää uskonsa nykyiseen aikaan sopivaksi ja hyväksyä kirkossa nainen paimenen tehtävään. Edellä oleva lausunto on täysin epäraamatullinen, sillä Raamatun sanan opetus Uuden Liiton järjestyksestä on muuttumaton ja se on annettu pysyväksi ja muuttumattomaksi opetukseksi koko Uuden Liiton armotalouskauden ajaksi.

        Matt 28:
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Herra Jeesus Kristus antoi käskyn, että evankeliumia tuli julistaa kaikessa maailmassa ja uskoontulleet tuli kastaa vedessä ja opettaa heitä pitämään kaiken mitä Herra Jeesus opetti ja mihin Hän käski uskoa. Herra Jeesus ei siis opettanut sitä, että Jumalan sanan ilmoitus tulee muuttumaan historian eri aikakausina.

        Joh 7: 38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat." (Alkutekstin mukainen sanajärjestys!)

        Jaak 1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

        Gal 1:
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Herran Jeesuksen ja apostolien sanat todistavat, että Jumalan sanan opetus ei muutu historian ajan kuluessa, vaan Jumalan sanan opetus pysyy muuttumattomana Uuden Liiton järjestyksen mukaan koko Uuden Liiton armotalouskauden ajan.

        2. Aivan miehellä on suurempi vastuu koko perheestä. Nainen on heikompi astia (1.piet.3:7). Vaikka sukupolvia tulee ja menee, ja sana pysyy vaikka sukupolvia tulee ja menee. Koska totuus on tulessa koeteltu.

        1.Piet.3:1
        Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
        3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
        4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
        6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.

        7 Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.


      • Israelson (Ei kirj.)
        asdfdfhhmkmk kirjoitti:

        Ja tuo huntu juttu on myöskin nyt väärin ymmärretty. Siihen aikaan naimisissa olevan naisen tuli pitää huntua. Se oli nykyistä kihlasormusta vastaava symboli. Jos niin ei tehtyn niin tuohon aikaan leimattiin lutkaksi. Nykyään ehkä vastaavalla tavalla voidaan ajatella ettei naimisissa olevan naisen olisi sopivaa näytellä sääriään seurakunnassa.

        Sinulle !asdfdfhhmkmk"! Huntu on vallanalaisuuden merkiksi , enkelien tähden!

        Onko sormuksen käyttäminen pakanallinen perinne vai perustuuko se juutalaisuuteen ta iuudenliiton opetukseen? Kyllä kuninkaat ja ylhäiset on sormuksia käyttänyt. Onko hekään niitä Raamatun kirjoituksen mukaan käyttänyt avioliiton merkkinä?
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sormus
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kihlasormus
        Kun aikaa on voisin perehtyä tuohon tarkemmin, kiinostava aihe :) Jos joku on Raamatussa törmännyt "kihlasormus" ja sormuksiin avioliiton merkiksi niin kerro ihmeessä :)
        Sinettisormuksista Raamatussa kerrotaan.

        1.Kor.11:8
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 11:1&rnd=1340132399412
        Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä;
        9 eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.
        10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.

        Jotkin juutalaisen suuntauksen (on olemaasa 70 erinlaista juutalaisuuden suuntausta) naiset käytää huntua (tai jopa peruukkia) peittääkseen hiuksensa. Myös useat morsiammet käyttää huntua, uskonnosta riippumatta.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Huntu


      • Jumala tahtoo
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle !asdfdfhhmkmk"! Huntu on vallanalaisuuden merkiksi , enkelien tähden!

        Onko sormuksen käyttäminen pakanallinen perinne vai perustuuko se juutalaisuuteen ta iuudenliiton opetukseen? Kyllä kuninkaat ja ylhäiset on sormuksia käyttänyt. Onko hekään niitä Raamatun kirjoituksen mukaan käyttänyt avioliiton merkkinä?
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sormus
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kihlasormus
        Kun aikaa on voisin perehtyä tuohon tarkemmin, kiinostava aihe :) Jos joku on Raamatussa törmännyt "kihlasormus" ja sormuksiin avioliiton merkiksi niin kerro ihmeessä :)
        Sinettisormuksista Raamatussa kerrotaan.

        1.Kor.11:8
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 11:1&rnd=1340132399412
        Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä;
        9 eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.
        10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.

        Jotkin juutalaisen suuntauksen (on olemaasa 70 erinlaista juutalaisuuden suuntausta) naiset käytää huntua (tai jopa peruukkia) peittääkseen hiuksensa. Myös useat morsiammet käyttää huntua, uskonnosta riippumatta.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Huntu

        komentoketjun säilyvän vanhurskaana eikä epäpyhänä.


      • Toki Jumala tahtoo
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle !asdfdfhhmkmk"! Huntu on vallanalaisuuden merkiksi , enkelien tähden!

        Onko sormuksen käyttäminen pakanallinen perinne vai perustuuko se juutalaisuuteen ta iuudenliiton opetukseen? Kyllä kuninkaat ja ylhäiset on sormuksia käyttänyt. Onko hekään niitä Raamatun kirjoituksen mukaan käyttänyt avioliiton merkkinä?
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sormus
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kihlasormus
        Kun aikaa on voisin perehtyä tuohon tarkemmin, kiinostava aihe :) Jos joku on Raamatussa törmännyt "kihlasormus" ja sormuksiin avioliiton merkiksi niin kerro ihmeessä :)
        Sinettisormuksista Raamatussa kerrotaan.

        1.Kor.11:8
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 11:1&rnd=1340132399412
        Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä;
        9 eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.
        10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.

        Jotkin juutalaisen suuntauksen (on olemaasa 70 erinlaista juutalaisuuden suuntausta) naiset käytää huntua (tai jopa peruukkia) peittääkseen hiuksensa. Myös useat morsiammet käyttää huntua, uskonnosta riippumatta.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Huntu

        osin muutakin maan päällä vaikeasti ymmärrettävää.


      • Jumalan käskyt ovat
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle "Sivustahuutelija"! Naisten vaikeneminen on Yeshuan käsky! Huomaa tämä on käsky!
        (1.kor.14:37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. ← Tämän kohdan Paavali kertoi naisille ja jatkaa kirjettä jonka hän osoittaa miehille).

        Olen kuulut tuon selityksen jossa kerrotaan naisten huudelleen takaa.
        En anna sille painoarvoa sanan kanssa. San.2:6 Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.

        "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", 1.Kor.4:6

        1. Jumalan sana on pysyvä ilmoitus

        Jotkut kirkon naispappeuden kannattajat sanovat, että seurakunnan historian alussa asiat olivat toisin kuin nykyään, koska Raamatun ilmoitus muuttuu ja kehittyy historian saatossa ja siksi myös kirkon tulisi päivittää uskonsa nykyiseen aikaan sopivaksi ja hyväksyä kirkossa nainen paimenen tehtävään. Edellä oleva lausunto on täysin epäraamatullinen, sillä Raamatun sanan opetus Uuden Liiton järjestyksestä on muuttumaton ja se on annettu pysyväksi ja muuttumattomaksi opetukseksi koko Uuden Liiton armotalouskauden ajaksi.

        Matt 28:
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Herra Jeesus Kristus antoi käskyn, että evankeliumia tuli julistaa kaikessa maailmassa ja uskoontulleet tuli kastaa vedessä ja opettaa heitä pitämään kaiken mitä Herra Jeesus opetti ja mihin Hän käski uskoa. Herra Jeesus ei siis opettanut sitä, että Jumalan sanan ilmoitus tulee muuttumaan historian eri aikakausina.

        Joh 7: 38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat." (Alkutekstin mukainen sanajärjestys!)

        Jaak 1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

        Gal 1:
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Herran Jeesuksen ja apostolien sanat todistavat, että Jumalan sanan opetus ei muutu historian ajan kuluessa, vaan Jumalan sanan opetus pysyy muuttumattomana Uuden Liiton järjestyksen mukaan koko Uuden Liiton armotalouskauden ajan.

        2. Aivan miehellä on suurempi vastuu koko perheestä. Nainen on heikompi astia (1.piet.3:7). Vaikka sukupolvia tulee ja menee, ja sana pysyy vaikka sukupolvia tulee ja menee. Koska totuus on tulessa koeteltu.

        1.Piet.3:1
        Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
        3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
        4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
        6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.

        7 Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.

        kauhistuksia ylpeille ihmisille, näin tiedoksi missä ajassa elämme.


      • Sivustahuutelija
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle "Sivustahuutelija"! Naisten vaikeneminen on Yeshuan käsky! Huomaa tämä on käsky!
        (1.kor.14:37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. ← Tämän kohdan Paavali kertoi naisille ja jatkaa kirjettä jonka hän osoittaa miehille).

        Olen kuulut tuon selityksen jossa kerrotaan naisten huudelleen takaa.
        En anna sille painoarvoa sanan kanssa. San.2:6 Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.

        "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", 1.Kor.4:6

        1. Jumalan sana on pysyvä ilmoitus

        Jotkut kirkon naispappeuden kannattajat sanovat, että seurakunnan historian alussa asiat olivat toisin kuin nykyään, koska Raamatun ilmoitus muuttuu ja kehittyy historian saatossa ja siksi myös kirkon tulisi päivittää uskonsa nykyiseen aikaan sopivaksi ja hyväksyä kirkossa nainen paimenen tehtävään. Edellä oleva lausunto on täysin epäraamatullinen, sillä Raamatun sanan opetus Uuden Liiton järjestyksestä on muuttumaton ja se on annettu pysyväksi ja muuttumattomaksi opetukseksi koko Uuden Liiton armotalouskauden ajaksi.

        Matt 28:
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Herra Jeesus Kristus antoi käskyn, että evankeliumia tuli julistaa kaikessa maailmassa ja uskoontulleet tuli kastaa vedessä ja opettaa heitä pitämään kaiken mitä Herra Jeesus opetti ja mihin Hän käski uskoa. Herra Jeesus ei siis opettanut sitä, että Jumalan sanan ilmoitus tulee muuttumaan historian eri aikakausina.

        Joh 7: 38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat." (Alkutekstin mukainen sanajärjestys!)

        Jaak 1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

        Gal 1:
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Herran Jeesuksen ja apostolien sanat todistavat, että Jumalan sanan opetus ei muutu historian ajan kuluessa, vaan Jumalan sanan opetus pysyy muuttumattomana Uuden Liiton järjestyksen mukaan koko Uuden Liiton armotalouskauden ajan.

        2. Aivan miehellä on suurempi vastuu koko perheestä. Nainen on heikompi astia (1.piet.3:7). Vaikka sukupolvia tulee ja menee, ja sana pysyy vaikka sukupolvia tulee ja menee. Koska totuus on tulessa koeteltu.

        1.Piet.3:1
        Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
        3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
        4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
        6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.

        7 Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.

        En kannata sitä että Raamatun sanomaa muutettaisiin "ajan hengen mukaisesti". Mutta en myöskään ymmärrä tuota naisen vaikenemista samalla tavalla kuin sinä. On paljon naisia jotka tekevät lähetystyötä, nuorisotyötä jne. seurakunnissa ja Jumalan siunaus seuraa heitä.


        Historia on kuitenkin selväti muokannut käsitteiden merkittystä ja sitä miten ihmiset ne tulkitsevat. Nykyään alamaisuus, toisen yläpuolella oleminen ovat negatiivisia asioita koska niille on luotu sellainen konteksti. Raamatun aikana ne ymmärrettiin eri tavalla, ja se oli silloin lähempänä tasa-arvoa kuin mitä nykyään uskotaan.

        Raamatussa myls viitataan että lopun aikoina tarvitaan naisiakin Herran työn tekemiseen.


      • asdfdfhhmkmk
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle !asdfdfhhmkmk"! Huntu on vallanalaisuuden merkiksi , enkelien tähden!

        Onko sormuksen käyttäminen pakanallinen perinne vai perustuuko se juutalaisuuteen ta iuudenliiton opetukseen? Kyllä kuninkaat ja ylhäiset on sormuksia käyttänyt. Onko hekään niitä Raamatun kirjoituksen mukaan käyttänyt avioliiton merkkinä?
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sormus
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kihlasormus
        Kun aikaa on voisin perehtyä tuohon tarkemmin, kiinostava aihe :) Jos joku on Raamatussa törmännyt "kihlasormus" ja sormuksiin avioliiton merkiksi niin kerro ihmeessä :)
        Sinettisormuksista Raamatussa kerrotaan.

        1.Kor.11:8
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 11:1&rnd=1340132399412
        Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä;
        9 eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.
        10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.

        Jotkin juutalaisen suuntauksen (on olemaasa 70 erinlaista juutalaisuuden suuntausta) naiset käytää huntua (tai jopa peruukkia) peittääkseen hiuksensa. Myös useat morsiammet käyttää huntua, uskonnosta riippumatta.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Huntu

        Kihlasormusta ei käsittääkseni Raamatussa mainita mutta sama symbolinen merkitys sillä voi olla, riippuu käyttäjästä. Onhan se niin että toiselle se on vain kaunis metallinpala toiselle ikuisen rakkauden merkki. (itse en tosin tunne muunlaista rakkautta kuin "ikuinen rakkaus")


        Emmekä myöskään ole lain alaisia, meitä eikä seurakuntaa ei tuomita huntujen jne. perusteella. Jos nykyisin seurakunnissa pidettäisiin huntua niin kuilu evankeliumin tarpeessa oleviin saattaisi kasvaa entisestään, kun se on jo nyt valtava.
        En voi olla ajattelematta asiaa tietyllä tavalla "hengellisesti kapitalistisesti". On saatava voittoa. Voitot mitataan pelastuneissa ja siinä, kuinka Jumalan tahto toteutuu. Se en mielestäni prioriteetti ykkönen, tapahtuuko se sitten huntujen kanssa tai ilman, naisen tai miehen alaisuudessa niin se on tuon edellä mainitun asian rinnalla vain pienen pieni asia.


    • asdfasdfasdfe_O

      "Kun vaimojen pitää olla hiljaa uudenliiton seurakuntien kokouksissa niin Herra ei naisten kautta tuo profetioita, ei edes tälle suomi24 profetia palstalle. Vaimojen "profetoiminen" on niskoittelua Jumalan sanaa kohtaan ja niskoittelu on Raamatun mukaan noituuden syntiä."

      Niin tuossa oli seurakunnan vanhinten, tai pikemminkin Apostolin määräys. Apostoli näki jostakin syystä hyväksi rajoittaa naisten sananvapautta tässä tilanteessa, vaikka Jumala voi ihan mitä vain armolahjoja antaa sukupuolesta riippumatta.

      Kontrastiksi tähän on myös hyvä tuoda miten toisessa kohtaa Raamattu opettaa että vanhempien naisten on ojennettava nuorempia ja kehoitettava heitä elämään säädyllisesti ja Jumalan sanan mukaisesti. Että ei kaikki aina ole niin mustavalkoista.. kai? Vai onko.

      • Israelson (Ei kirj.)

        Sinulle " asdfasdfasdfe_O" ! Naisten vaikeneminen ei ole Paavalin opetusta tämä on Yeshuan käsky! Huomaa tämä on Yeshuan käsky!

        1.kor.14:37
        Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. ← Tämän kohdan Paavali kertoi naisille ja jatkaa kirjettä jonka hän osoittaa miehille

        Kun tämä on Yeshuan käsky niin miksi Jumala sallisi Uudenliiton nais profeetat?
        Profeetta ja profetia on kaksi eri asiaa. Uuden testamentin profetian ymmärtämisen kannalta on tärkeää erottaa toistaan kaksi profetian lajia: ILMOITUSPROFETIA ja sitä heikompi, EREHTYVÄINEN SEURAKUNNALLINEN PROFETIA.
        EREHTYMÄTÖNTÄ ILMOITUSTA SAIVAT PROFEETAT.

        Profeetta ei erehdy hän ilmoittaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Profeetta
        Vaikka Raamattu kertoo toisaalla profetoimisen lahjan olevan neljällä neitsyellä on nekin profetiat koeteltava, ei nuo naisten profetiat ole päässyt Raamatun kirjoituksiin.
        Paavalin sanoessa jotain suoraan Herran Yeshuan käskyksi on sillä enemmän painoarvoa kuin neljän neitsyen profetoimisen lahjalla.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Profetia
        Kaikki Uudenliton kirjoituksen on miesten kirjoittamia.

        Apt.21:8-9
        Mutta seuraavana päivänä me lähdimme sieltä ja tulimme Kesareaan, jossa menimme evankelista Filippuksen tykö, joka oli yksi niistä seitsemästä, ja jäimme hänen tykönsä. 9 Ja hänellä oli neljä tytärtä, neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 21:1&rnd=1340193692220

        Tottakai naiset voi opettaa toisia naisia ja lapsia, mutta ei seurakunnan keskuudessa miehiä.

        Tämän ja aloituskirjoituksen tarkoitus on puhtaasti Jumalan sanan valossa osoittaa sen keitä Jumala on valinnut johtamaan Uuden Liiton seurakuntaa. Kysymys ei ole miehen ja naisen vastakkainasettelusta luonnollisen ihmisen näkökulmasta katsottuna, vaan siitä mitä Jumala opettaa meille sanassaan. Eikä kysymys ole miesten halusta alistaa naisia ja toteuttaa patriakaalista valtaa, vaan Jumalan omasta valinnasta ja tahdosta.


      • asdfasdfasdfe_O
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle " asdfasdfasdfe_O" ! Naisten vaikeneminen ei ole Paavalin opetusta tämä on Yeshuan käsky! Huomaa tämä on Yeshuan käsky!

        1.kor.14:37
        Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. ← Tämän kohdan Paavali kertoi naisille ja jatkaa kirjettä jonka hän osoittaa miehille

        Kun tämä on Yeshuan käsky niin miksi Jumala sallisi Uudenliiton nais profeetat?
        Profeetta ja profetia on kaksi eri asiaa. Uuden testamentin profetian ymmärtämisen kannalta on tärkeää erottaa toistaan kaksi profetian lajia: ILMOITUSPROFETIA ja sitä heikompi, EREHTYVÄINEN SEURAKUNNALLINEN PROFETIA.
        EREHTYMÄTÖNTÄ ILMOITUSTA SAIVAT PROFEETAT.

        Profeetta ei erehdy hän ilmoittaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Profeetta
        Vaikka Raamattu kertoo toisaalla profetoimisen lahjan olevan neljällä neitsyellä on nekin profetiat koeteltava, ei nuo naisten profetiat ole päässyt Raamatun kirjoituksiin.
        Paavalin sanoessa jotain suoraan Herran Yeshuan käskyksi on sillä enemmän painoarvoa kuin neljän neitsyen profetoimisen lahjalla.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Profetia
        Kaikki Uudenliton kirjoituksen on miesten kirjoittamia.

        Apt.21:8-9
        Mutta seuraavana päivänä me lähdimme sieltä ja tulimme Kesareaan, jossa menimme evankelista Filippuksen tykö, joka oli yksi niistä seitsemästä, ja jäimme hänen tykönsä. 9 Ja hänellä oli neljä tytärtä, neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 21:1&rnd=1340193692220

        Tottakai naiset voi opettaa toisia naisia ja lapsia, mutta ei seurakunnan keskuudessa miehiä.

        Tämän ja aloituskirjoituksen tarkoitus on puhtaasti Jumalan sanan valossa osoittaa sen keitä Jumala on valinnut johtamaan Uuden Liiton seurakuntaa. Kysymys ei ole miehen ja naisen vastakkainasettelusta luonnollisen ihmisen näkökulmasta katsottuna, vaan siitä mitä Jumala opettaa meille sanassaan. Eikä kysymys ole miesten halusta alistaa naisia ja toteuttaa patriakaalista valtaa, vaan Jumalan omasta valinnasta ja tahdosta.

        "Kun tämä on Yeshuan käsky niin miksi Jumala sallisi Uudenliiton nais profeetat?"

        Ei tuossa puhuta ku seurakunnan kokouksesta. Seurakunnan kokouksen ulkopuolista armolahjojen käyttöä ja saamista ei tuossa kielletä. Lue tarkemmin jae 37:

        "Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky."

        "Tottakai naiset voi opettaa toisia naisia ja lapsia, mutta ei seurakunnan keskuudessa miehiä."

        Niin, siis tottakai, sitähän minä tarkoitinkin.


    • >Jopa perhesurmien taustalla on naisten niskoittelua>

      Mielenkiintoinen ajatus. Haluaisitko valottaa tätä hieman lisää?

      • wer24bwg3fv

        Noissa tapauksissa on monesti takana naisen aloitteesta avioero tai uskottomuus.. Kai se joissakin miehissä saa aikaan tuollaisen reaktion jos taustalla on vielä mahdollisesti jokin piilevä mielenterveysongelma.

        Kuitenkin jos kaikki parit olisivat toisilleen uskollisia ja avioero ei olisi vaihtoehto ainakaan näin helposti kuin nykyään niin olisivat varmasti nämäkin tapaukset harvinaisempia. Uskoisin näin.


      • tietysti uskottomuus
        wer24bwg3fv kirjoitti:

        Noissa tapauksissa on monesti takana naisen aloitteesta avioero tai uskottomuus.. Kai se joissakin miehissä saa aikaan tuollaisen reaktion jos taustalla on vielä mahdollisesti jokin piilevä mielenterveysongelma.

        Kuitenkin jos kaikki parit olisivat toisilleen uskollisia ja avioero ei olisi vaihtoehto ainakaan näin helposti kuin nykyään niin olisivat varmasti nämäkin tapaukset harvinaisempia. Uskoisin näin.

        voi olla myös miehisillä puolella tai yleensä molemmissa.


    • hgyyuy

      Niehet ovat ahdistettu nurkkaan ja yhteiskunta asettuu naisten puolelle

    • Zacharias

      Naiset voivat kylläkin toimia profeettoina, sori vaan Israelson. Paavali antaa naisille luvan profetoida (naiset VOIVAT olla profeettoja), mutta se tulee tehdä päät peitettynä:

      1.Kor.11: 5. Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.


      Täällä on aika hyvin selvitetty asia: http://www.gotquestions.org/Suomi/naispastorit-naissaarnaajat.html

      Nainen ei saa johtaa seurakuntaa eikä opettaa. Mutta Hengen lahjat toimivat niin miehillä kuin naisillakin.

      • Israelson (Ei kirj.)

        Sinulle "Zacharias" ! Naisten vaikeneminen ei ole Paavalin opetusta tämä on Yeshuan käsky! Huomaa tämä on Yeshuan käsky (1.kor.14:37)!

        Jumala on järjestyksen Jumala.
        Ongelmaksi Korinton seurakunnassa oli tullut ns. "naisprofeetat" ja seurakunnassa ääneen pyrkineet "äänekkäät ja epäjärjestykseen aikaan saanet" vaimot ja naiset!

        Jokainen vaimo joka seurakunnassa... "rukoilee" pää peittämättönä häpäiseen päänsä.
        Jokainen vaimo joka seurakunnassa... "profetoi" pää peittämättönnä häpäiseen päänsä.

        Kun irroitit tuon 1.Kor.11:5 kohdan koko asiayhteydestä ja Korinton seurakunnalla tarkoitetusta kirjeestä niin se näyttää että vaimo voisi olla profeetta jos peittää päänsä. Jatka Korintolaisille tarkoitettua kirjettä se kertoo toista...

        Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
        38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.
        39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
        40 Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.
        1.Kor.14:33-40
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 14:1&rnd=1340122559159
        Niin se näyttää että nainen voisi olla profeetta jos peitää päänsä. Mutta kun lisäät siihen koko asiayhteyden Korintolais kirjeen kokonaisuus, tämä kirje kertoo että vaimot ei voi. Koska Herra Yeshua niin käski ja käskee myös tänään.

        Mat.28:20
        ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Profeetta ja profetia on kaksi eri asiaa. Uuden testamentin profetian ymmärtämisen kannalta on tärkeää erottaa toistaan kaksi profetian lajia: ILMOITUSPROFETIA ja sitä heikompi, EREHTYVÄINEN SEURAKUNNALLINEN PROFETIA.

        EREHTYMÄTÖNTÄ ILMOITUSTA SAIVAT PROFEETAT.
        Nainen ei Yeshuan käskyn perusteella voi olla Profeetta! Vaikka toisaalla neljällä neitsyellä on profetoimisen lahja (apt.21:8-9).

        1.kor.14:37
        Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. ← Tämän kohdan Paavali kertoi naisille ja jatkaa kirjettä jonka hän osoittaa miehille

        Naisten ei sovi yrittää hallita seurakunnan vanhemmistoa, seurakunnan miehiä tai omia miehiä. Saatika opettaa seurakunnassa miehiä tai omia aviopuolisoitaan. Naiset ja vaimot voi opettaa omia uskon sisaria ja omia lapsia ja tarvittaessa muita lapsia. Mutta he eivät saa mennä opetuksella ohi sanan tai perheissä oman miehen opetuksen koska mies on perheen pää, joka vastaa omasta opetuksestana Yeshualle.


    • te tuollaiset!!

      Te ihmiset ootte hulluja!!!!

    • *Lisabeth*

      Minä en tule nöyrystelemään yhdenkään miehen edessä. Varsinkaan teidän, jotka etsitte Raamatusta omiin alistamis- ja valtapyrkimyksiinne sopivia kohtia ja nostatte ne koko uskon pääohjenuoriksi.

      Olen kristitty nainen ja tulen toimeen ilman teidänkaltaisianne vallan hyvin. Olette onneksi vähemmistö kristittyjen miestenkin keskuudessa, koko ajan pienenevä sellainen. Monikaan nainen kun ei tuollaisten kanssa suhteeseen ala, ainakaan ilman pakottamista.

      • Israelson (Ei kirj.)

        Sinulle *Lisabeth* ! Nöyrä ja nöyristellä on kaksi eri asiaa! Kuten on myös alistettu ja alamainen! Rakkaudesta mieheensä nainen voi olla miehellensä alamainen ja nöyrä (ei ylimielinen, ylpeä ja koppava), kuten Uudenliiton kirjoitukset siihen naisia opettaa.

        Ei tätä aloitusta ole nostettu suomi24 profetia palstalle uskon pääohjenuoraksi, tuo liioittelua ja panettelua josta pitää tehdä parannus. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

        Sana kertoo tämä..
        On Yeshuan seuraajina naisia ja miehiä jotka ovat avioliitton täysin sopimattomia. Kukin sovittakkoon tämän kohdan itseensä.

        On ihmisiä jotka korvasyyhyyn hakee itselleen opettajia. Turha on ihmetellä kun armolahjat ei toimi ekumenian sisällä ja ihmisillä on paha olla ekumeenissa liikkeissä. Lopunajalla löytäneekö Herra Yeshua uskoa?

        Tämän ja aloituskirjoituksen tarkoitus on puhtaasti Jumalan sanan valossa osoittaa sen keitä Jumala on valinnut johtamaan Uuden Liiton seurakuntaa. Kysymys ei ole miehen ja naisen vastakkainasettelusta luonnollisen ihmisen näkökulmasta katsottuna, vaan siitä mitä Jumala opettaa meille sanassaan.

        Eikä kysymys ole miesten halusta alistaa naisia ja toteuttaa patriakaalista valtaa, vaan Jumalan omasta valinnasta ja tahdosta.

        Vain vapaasta tahdosta ja molemminpuolisesta rakkaudesta avioliittoon mennään. Paljon on naisia toimelijaita mutta... Kelpo vaimon kuka löytää? :)

        San.31:10-31
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sananl. 31:1&rnd=1340199823226
        10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
        11 Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu.
        12 Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä.
        13 Hän puuhaa villat ja pellavat ja halullisin käsin askartelee.
        14 Hän on kauppiaan laivojen kaltainen: leipänsä hän noutaa kaukaa.
        15 Kun yö vielä on, hän nousee ja antaa ravinnon perheellensä, piioilleen heidän osansa.
        16 Hän haluaa peltoa ja hankkii sen, istuttaa viinitarhan kättensä hedelmällä.
        17 Hän voimalla vyöttää kupeensa ja käsivartensa vahvistaa.
        18 Hankkeensa hän huomaa käyvän hyvin, ei sammu hänen lamppunsa yöllä.
        19 Hän ojentaa kätensä kehrävarteen ja käyttelee värttinää kämmenissään.
        20 Hän avaa kätensä kurjalle, ojentaa köyhälle molemmat kätensä.
        21 Ei pelkää hän perheensä puolesta lunta, sillä koko hänen perheensä on puettu purppuravillaan.
        22 Hän valmistaa itsellensä peitteitä; hienoa pellavaa ja punapurppuraa on hänen pukunsa.
        23 Hänen miehensä on tunnettu porteissa, maanvanhinten seassa istuessansa.
        24 Hän aivinapaitoja tekee ja myy, vöitä hän kauppiaalle toimittaa.
        25 Vallalla ja kunnialla hän on vaatetettu, ja hän nauraa tulevalle päivälle.
        26 Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.
        27 Hän tarkkaa talonsa menoa, eikä hän laiskan leipää syö.
        28 Hänen poikansa nousevat ja kiittävät hänen onneansa; hänen miehensä nousee ja ylistää häntä:
        29 "Paljon on naisia, toimellisia menoissaan, mutta yli niitten kaikkien kohoat sinä".
        30 Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää!
        31 Suokaa hänen nauttia kättensä hedelmiä, hänen tekonsa häntä porteissa ylistäkööt.

        Abban Siunauksin ja Yst.terv Israelson


      • *Lisabeth*
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle *Lisabeth* ! Nöyrä ja nöyristellä on kaksi eri asiaa! Kuten on myös alistettu ja alamainen! Rakkaudesta mieheensä nainen voi olla miehellensä alamainen ja nöyrä (ei ylimielinen, ylpeä ja koppava), kuten Uudenliiton kirjoitukset siihen naisia opettaa.

        Ei tätä aloitusta ole nostettu suomi24 profetia palstalle uskon pääohjenuoraksi, tuo liioittelua ja panettelua josta pitää tehdä parannus. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

        Sana kertoo tämä..
        On Yeshuan seuraajina naisia ja miehiä jotka ovat avioliitton täysin sopimattomia. Kukin sovittakkoon tämän kohdan itseensä.

        On ihmisiä jotka korvasyyhyyn hakee itselleen opettajia. Turha on ihmetellä kun armolahjat ei toimi ekumenian sisällä ja ihmisillä on paha olla ekumeenissa liikkeissä. Lopunajalla löytäneekö Herra Yeshua uskoa?

        Tämän ja aloituskirjoituksen tarkoitus on puhtaasti Jumalan sanan valossa osoittaa sen keitä Jumala on valinnut johtamaan Uuden Liiton seurakuntaa. Kysymys ei ole miehen ja naisen vastakkainasettelusta luonnollisen ihmisen näkökulmasta katsottuna, vaan siitä mitä Jumala opettaa meille sanassaan.

        Eikä kysymys ole miesten halusta alistaa naisia ja toteuttaa patriakaalista valtaa, vaan Jumalan omasta valinnasta ja tahdosta.

        Vain vapaasta tahdosta ja molemminpuolisesta rakkaudesta avioliittoon mennään. Paljon on naisia toimelijaita mutta... Kelpo vaimon kuka löytää? :)

        San.31:10-31
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sananl. 31:1&rnd=1340199823226
        10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
        11 Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu.
        12 Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä.
        13 Hän puuhaa villat ja pellavat ja halullisin käsin askartelee.
        14 Hän on kauppiaan laivojen kaltainen: leipänsä hän noutaa kaukaa.
        15 Kun yö vielä on, hän nousee ja antaa ravinnon perheellensä, piioilleen heidän osansa.
        16 Hän haluaa peltoa ja hankkii sen, istuttaa viinitarhan kättensä hedelmällä.
        17 Hän voimalla vyöttää kupeensa ja käsivartensa vahvistaa.
        18 Hankkeensa hän huomaa käyvän hyvin, ei sammu hänen lamppunsa yöllä.
        19 Hän ojentaa kätensä kehrävarteen ja käyttelee värttinää kämmenissään.
        20 Hän avaa kätensä kurjalle, ojentaa köyhälle molemmat kätensä.
        21 Ei pelkää hän perheensä puolesta lunta, sillä koko hänen perheensä on puettu purppuravillaan.
        22 Hän valmistaa itsellensä peitteitä; hienoa pellavaa ja punapurppuraa on hänen pukunsa.
        23 Hänen miehensä on tunnettu porteissa, maanvanhinten seassa istuessansa.
        24 Hän aivinapaitoja tekee ja myy, vöitä hän kauppiaalle toimittaa.
        25 Vallalla ja kunnialla hän on vaatetettu, ja hän nauraa tulevalle päivälle.
        26 Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.
        27 Hän tarkkaa talonsa menoa, eikä hän laiskan leipää syö.
        28 Hänen poikansa nousevat ja kiittävät hänen onneansa; hänen miehensä nousee ja ylistää häntä:
        29 "Paljon on naisia, toimellisia menoissaan, mutta yli niitten kaikkien kohoat sinä".
        30 Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää!
        31 Suokaa hänen nauttia kättensä hedelmiä, hänen tekonsa häntä porteissa ylistäkööt.

        Abban Siunauksin ja Yst.terv Israelson

        Älä esiinny opettajanani, sillä sitä et ole eikä sinusta sellaista koskaan tule. Käyttäydyt ylimielisesti.


      • <shjkfg<asfdvgf
        *Lisabeth* kirjoitti:

        Älä esiinny opettajanani, sillä sitä et ole eikä sinusta sellaista koskaan tule. Käyttäydyt ylimielisesti.

        perustele miluusti kantasi Raamatulla jos olet kristitty nainen. Toisen haukkuminen ylimieliseksi ei ole kristillistä..

        Itse siis kannatan tietyllä tapaa miehen "perheen pää" asemaa vaikkakin vähän vaikea asia.. En näe että se olisi sellaista että naisen pitäisi tienata vähemmän, olla kotona tai mitään. Tai että määräilisin vaimoa mitenkään. Se on sopusihtaista yhdessäoloa.

        Tietenkin se on monelle nykyään myrkkyä jos sanoo että pitää olla jonkun alamainen. Joka on siis vanha sana joka ymmärretään nykyään helposti väärin.

        Älä suutu tällä palstalla olevasta keskustelusta, herne ei ole kiva nenässä. Täällä ihmisten keskustelee omista ajatuksistaan, osallistu siihen mieluusti mutta älä pliis hauku, kerrankin kun tämä keskustelu on pysynyt suht asiallisena verrattuna palstan moneen muuhun verrattuna.

        Kristitynä naisena sinulla on Jumala johon turvata ja jolle olet alamainen, siitä ollaan varmastikkin samaa mieltä. Jos asia vaivaa, kuten pienestä provosoitumisestasi voisi arvata niin kysy asiaa Jumalalta, Hän ei pelkää vaikeitakaan kysymyksiä.


        -Kirjoittaja ei väitä edustavansa absoluuttista totuutta.


      • *Lisabeth*
        <shjkfg<asfdvgf kirjoitti:

        perustele miluusti kantasi Raamatulla jos olet kristitty nainen. Toisen haukkuminen ylimieliseksi ei ole kristillistä..

        Itse siis kannatan tietyllä tapaa miehen "perheen pää" asemaa vaikkakin vähän vaikea asia.. En näe että se olisi sellaista että naisen pitäisi tienata vähemmän, olla kotona tai mitään. Tai että määräilisin vaimoa mitenkään. Se on sopusihtaista yhdessäoloa.

        Tietenkin se on monelle nykyään myrkkyä jos sanoo että pitää olla jonkun alamainen. Joka on siis vanha sana joka ymmärretään nykyään helposti väärin.

        Älä suutu tällä palstalla olevasta keskustelusta, herne ei ole kiva nenässä. Täällä ihmisten keskustelee omista ajatuksistaan, osallistu siihen mieluusti mutta älä pliis hauku, kerrankin kun tämä keskustelu on pysynyt suht asiallisena verrattuna palstan moneen muuhun verrattuna.

        Kristitynä naisena sinulla on Jumala johon turvata ja jolle olet alamainen, siitä ollaan varmastikkin samaa mieltä. Jos asia vaivaa, kuten pienestä provosoitumisestasi voisi arvata niin kysy asiaa Jumalalta, Hän ei pelkää vaikeitakaan kysymyksiä.


        -Kirjoittaja ei väitä edustavansa absoluuttista totuutta.

        En ole suuttunut, provosoitunut tai muutakaan väittämääsi. Keskustelen asiasta ja kerron siitä mielipiteeni. Jos se ei miellytä, älä lue. Ylimielisyyden toteaminen ylimielisyydeksi ei ole haukkumista, vaan havainto.


      • Israelson (Ei kirj.)
        *Lisabeth* kirjoitti:

        En ole suuttunut, provosoitunut tai muutakaan väittämääsi. Keskustelen asiasta ja kerron siitä mielipiteeni. Jos se ei miellytä, älä lue. Ylimielisyyden toteaminen ylimielisyydeksi ei ole haukkumista, vaan havainto.

        Sinulle "*Lisabeth*"! Kun kirjoitin ylimielisestä, ylpeästä koppavasta naisesta tarkoitin niskoittelevia ja sanasta luopuneita naisia yleensä, asiayhteydessä en kohdistanut kirjoitusta sinuun henkilökohtaisesti.

        Ei ole minun tehtäväni nuhdella ja ojentaa sinua. Herramme, Vapahtajamme ja Pelastajamme, Adonai Yeshua HaMashiach HaNostrin edessä minä seison tai kaadun, niin myös sinä. Jumala ei katso henkilöön (ef.6:9).

        2.Tim.3:16-17
        Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

        Ramaattu opettaa seuravan... runsaasti asukoon keskuudessanne Jumalan sana!

        En ole pyrkinyt tai edes haluaisi sinun henkilökohtaiseksi opettajaksi, väittämäsi on väärä. Jos minun vastaukset ei mielytä sinua en voi sille mitään. Abban sana kuitenkin pysyy sukupolvelta toiselle, ihmisten henkilökohtaisista mieltymyksitä ja toiveista, aatteista ja ideologeista riippumatta.


        ps.enkä ole kirjoittanut tätä vastausta jonka nimimerkki on "


    • Totuuden oppi on

      kuitenkin: "nainen peittäköön päänsä profetoidessaan seurakunnassa".

    • KTS (Ei kirj.)

      1. Uuden Testamentin mukaan nainen voi myös profetoida.

      2. Aloittajan on turha syyllistää pelkästään naisia siitä, että miehetkin (ja enimmäkseen miehet) kirjoittavat tänne huuhapovauksia.

      3. Aloittajan on myös turha syyllistää pelkästään naisia siitä, että miehetkin (ja enimmäkseen miehet) tekevät perhesurmia.

      • Israelson (Ei kirj.)

        Sinulle "KTS"!

        1. Vain mies voi olla Profeetta. Uskon tässä enemmän Yeshuan kieltävää käskyä, huomaa Yeshuan kieltävä käsky! (ei paavalin). Kuin sinun mutu tuntumaa.

        2. En ole ketään syylistänyt suomi24 profetia palstan huuhaa povauksista ja profetioista. Niitähän on täällä pilvin pimein ateistien ja fundamenttalisti ateistien, ivaajien ja ilkkujien, pilailijoiden ja jumalattomien laittamina ja jopa uskovien laittamina. Ei nimimerkki kerro sitä onko tekstin kirjoittanut mies tai nainen.
        Minun mielestä tämä Ilmatar linkki http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html
        on hyvä esimerkki siitä että jopa uskovat miehet ja naiset ovat laittaneet tänne valhe povauksia ja profetioita. Jos Yeshua tulee minun eteeni unessa tai arjessa ja kertoo jonkun koko valtakunnan uskovia koskevan tärkeän asian ja käskisi laittamaan sen sanoman tänne palstalle, niin silloin sen laitan tänne omalla kuvallani, nimelläni ja yhteystiedoillani. Silloin ei ole mitään pelättävää totetuuko se vai ei tai jos se koetellaan täällä. Hyvä on muistaa että helmien heittäminen pois jumalattomille ei ole Yeshuan opetusta.

        3. Naisen asema perheessä ja seurakunnassa kun vääristyy niin se vääristää myös todella pahasti yhteiskunnassa nimikristityn naisen aseman avioliitossa.
        Valtaosaltaan perhesurmien tekijöiden taustalta löytynee ateismia ja antikristillistä liperaaliteologista "evlut suuntausta" , "vauvakasteineen" ja "rippikouluineen" ja muineen Raamatun terveen opin vastaisia eksytyksiä.
        Niin ei ole suinkaan ihme kun EU-suomessa perhesurmia tapahtuu kun he eivät ole uudestisyntyneitä ja uskossa. Lopunajlla ihmiset hukkuvat kun ei tunne kirjoituksia. He eivät tunne kirjoituksia koska mitään "vaimo,miesperhe opetusta" ei ole tarkoitettu mukamas meidän ajalle. He eivät tunne Yeshua opetusta perheestä ja avioliitosta miehen ja vaimon suhteesta.

        Vaimot olkoon alamaiset miehellensä (1.moos.3:16, 1.kor.11, 1.kor.14:33-35, 1.tim.2:8-15, 1.tim.3:12, ef.5:22-33, 1.piet.3:1-7). Alamainen ja alistettu on kaksi eri asiaa, kuten on myös nöyristely ja nöyryys. Rakkaudesta Yeshuaan ja mieheensä kelpo kristitty vaimo voi olla miehellensä alamainen ja nöyrä.

        Lastensa tappamisia on tehnyt myös naiset, niistä vähemmän kirjoitetetaan, naiset taas tekevät perheissä henkistä väkivaltaa enemmän kuin miehet (joista mies voi hajota henkisesti), henkisen väkivallan tekemisessä naiset ovat miehiä taitavampia. Perhesurmia on enimmäkseen tehnyt miehet.

        Mutta huomatkaa tämä... Raamatun opetuksen mukaan kristityllä miehellä (ja jumalattomalla miehellä) on isompi taakka ja vastuu perheestä kuin naisella.
        Koska naiset ovat heikoimpia astioita.
        Perhesurmat on yleistynyt kun hallituspuolueiden kristillinen ja RAamatulline arvomaailma on romahtanut. Kiitos siitä kokoomuksen antikristillisen ideologian.
        Jossain vaiheessa miehen pinna katkeaa siitä johtuu nämä karmeat perhesurmat. Myös yhteiskunta ja ihmiset asettaa miehille kovemmat paineet perheen elättäjänä ja päänä kuin naiselle.

        Naiset kristityt ja jumalattomat, eivät edes arvosta köyhää ja työtä miestä, vaan he avioituu ja valitsee puolisonsa miehen sosioekonomisen aseman perusteella. Tästä on sosiologi Henry Laasanen tehnyt tutkimuksen.

        Naiset naivat mielellään ylöspäin
        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/sunnuntaisuomalainen-sinkkujen-maara-kasvaa-entisestaan/1199299
        Joka viides suomalainen asuu yksin. Nopeiten kasvaa lapsettomien sinkkunaisten määrä. Myös sinkkumiehiä on Suomessa muihin EU-maihin verrattuna paljon.
        Pariutumisen asiantuntijan, sosiologi Henry Laasasen mukaan sinkkuuden syynä on koulutettujen naisten nirsous. Naiset naivat mielellään ylöspäin ja taistelevat siten menestyneistä "eliittimiehistä". Eliittimiehet taas valitsevat usein sinkkuuden, koska "ihanien naisten vaihtaminen on niin hauskaa".

        Eniten parisuhdemarkkinoilla kärsivät tavalliset kiltit miehet, joita ei Laasasen mukaan halua enää kukaan.
        http://www.huoltamo.com/blogit/kaikki/henry-laasanen/ovatko-naiset-liian-nirsoja
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288472415503.html
        http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/


      • Israelson (Ei kirj.)
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle "KTS"!

        1. Vain mies voi olla Profeetta. Uskon tässä enemmän Yeshuan kieltävää käskyä, huomaa Yeshuan kieltävä käsky! (ei paavalin). Kuin sinun mutu tuntumaa.

        2. En ole ketään syylistänyt suomi24 profetia palstan huuhaa povauksista ja profetioista. Niitähän on täällä pilvin pimein ateistien ja fundamenttalisti ateistien, ivaajien ja ilkkujien, pilailijoiden ja jumalattomien laittamina ja jopa uskovien laittamina. Ei nimimerkki kerro sitä onko tekstin kirjoittanut mies tai nainen.
        Minun mielestä tämä Ilmatar linkki http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html
        on hyvä esimerkki siitä että jopa uskovat miehet ja naiset ovat laittaneet tänne valhe povauksia ja profetioita. Jos Yeshua tulee minun eteeni unessa tai arjessa ja kertoo jonkun koko valtakunnan uskovia koskevan tärkeän asian ja käskisi laittamaan sen sanoman tänne palstalle, niin silloin sen laitan tänne omalla kuvallani, nimelläni ja yhteystiedoillani. Silloin ei ole mitään pelättävää totetuuko se vai ei tai jos se koetellaan täällä. Hyvä on muistaa että helmien heittäminen pois jumalattomille ei ole Yeshuan opetusta.

        3. Naisen asema perheessä ja seurakunnassa kun vääristyy niin se vääristää myös todella pahasti yhteiskunnassa nimikristityn naisen aseman avioliitossa.
        Valtaosaltaan perhesurmien tekijöiden taustalta löytynee ateismia ja antikristillistä liperaaliteologista "evlut suuntausta" , "vauvakasteineen" ja "rippikouluineen" ja muineen Raamatun terveen opin vastaisia eksytyksiä.
        Niin ei ole suinkaan ihme kun EU-suomessa perhesurmia tapahtuu kun he eivät ole uudestisyntyneitä ja uskossa. Lopunajlla ihmiset hukkuvat kun ei tunne kirjoituksia. He eivät tunne kirjoituksia koska mitään "vaimo,miesperhe opetusta" ei ole tarkoitettu mukamas meidän ajalle. He eivät tunne Yeshua opetusta perheestä ja avioliitosta miehen ja vaimon suhteesta.

        Vaimot olkoon alamaiset miehellensä (1.moos.3:16, 1.kor.11, 1.kor.14:33-35, 1.tim.2:8-15, 1.tim.3:12, ef.5:22-33, 1.piet.3:1-7). Alamainen ja alistettu on kaksi eri asiaa, kuten on myös nöyristely ja nöyryys. Rakkaudesta Yeshuaan ja mieheensä kelpo kristitty vaimo voi olla miehellensä alamainen ja nöyrä.

        Lastensa tappamisia on tehnyt myös naiset, niistä vähemmän kirjoitetetaan, naiset taas tekevät perheissä henkistä väkivaltaa enemmän kuin miehet (joista mies voi hajota henkisesti), henkisen väkivallan tekemisessä naiset ovat miehiä taitavampia. Perhesurmia on enimmäkseen tehnyt miehet.

        Mutta huomatkaa tämä... Raamatun opetuksen mukaan kristityllä miehellä (ja jumalattomalla miehellä) on isompi taakka ja vastuu perheestä kuin naisella.
        Koska naiset ovat heikoimpia astioita.
        Perhesurmat on yleistynyt kun hallituspuolueiden kristillinen ja RAamatulline arvomaailma on romahtanut. Kiitos siitä kokoomuksen antikristillisen ideologian.
        Jossain vaiheessa miehen pinna katkeaa siitä johtuu nämä karmeat perhesurmat. Myös yhteiskunta ja ihmiset asettaa miehille kovemmat paineet perheen elättäjänä ja päänä kuin naiselle.

        Naiset kristityt ja jumalattomat, eivät edes arvosta köyhää ja työtä miestä, vaan he avioituu ja valitsee puolisonsa miehen sosioekonomisen aseman perusteella. Tästä on sosiologi Henry Laasanen tehnyt tutkimuksen.

        Naiset naivat mielellään ylöspäin
        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/sunnuntaisuomalainen-sinkkujen-maara-kasvaa-entisestaan/1199299
        Joka viides suomalainen asuu yksin. Nopeiten kasvaa lapsettomien sinkkunaisten määrä. Myös sinkkumiehiä on Suomessa muihin EU-maihin verrattuna paljon.
        Pariutumisen asiantuntijan, sosiologi Henry Laasasen mukaan sinkkuuden syynä on koulutettujen naisten nirsous. Naiset naivat mielellään ylöspäin ja taistelevat siten menestyneistä "eliittimiehistä". Eliittimiehet taas valitsevat usein sinkkuuden, koska "ihanien naisten vaihtaminen on niin hauskaa".

        Eniten parisuhdemarkkinoilla kärsivät tavalliset kiltit miehet, joita ei Laasasen mukaan halua enää kukaan.
        http://www.huoltamo.com/blogit/kaikki/henry-laasanen/ovatko-naiset-liian-nirsoja
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288472415503.html
        http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

        Hyvässä tai miestään paremmassa sosioekonomisessa asemassa olevan kristityn naisen (kristityllä tarkoitan uskovaa naista tai miestä), on vaikea olla alamainen ja nöyrä kristitylle miehelle jonka sosioekonominen asema on alempi kuin naisen.

        Naisen tai miehen vuosituloiden perusteella ei ratkaista kuka on perheen pää!
        Jumala ei tässä asiassa katso naisen tai miehen vuosituloihin ja sosioekonomiseen yhteiskunta asemaan. Kun Herra kehoittaa naisia olemaan miehillensä alamaisia.

        Naisen raskauden ja kuukautisten aikana naisen mielialat vaihtelee. Miehillä ei ole tätä ongelmaa.

        Avioliittoon mennään vain rakkaudesta ja vapaasta tahdosta.
        Tämän tähden on hyvä pyytää Herran johdatusta puolison valinnassa ja muutenkin hyvä katsoa kenet valitsee puolisokseen, ja miettiä omia puolison valinta kriteerejä. Ei ainakaan uskosta osatonta tai eronnutta kehoiteta puolisoksi ottamaan, joten älä ainakaan valitse kummpania ns. vieraasta heimosta.

        SEURAKUNNAN JOHTO:
        Seurakunnan johtotehtävissä eivät voi toimia monta kertaa avioituneet (paitsi jos jommankumman osapuolen kuolema on lopettanut liiton), Seurakunnan johtotehtävissä eivät voi toimia homot, lesbot, bi-seksuaalit, naiset, ahneet, juomarit, pikavihaiset eivätkä muutoinkaan ihmiset, jotka eivät elä sopusoinnussa Raamatun Kirjoitusten kanssa.

        Apostoli Paavalin sanoin:"seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Elohimin huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä, vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen; hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet. " (Tiit.1:7-9).

        Noissa Paavalin sonoissa on myös jotakin hyviä neuvoja puolison etsimiseen.


      • miksi, miten, kuinka
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle "KTS"!

        1. Vain mies voi olla Profeetta. Uskon tässä enemmän Yeshuan kieltävää käskyä, huomaa Yeshuan kieltävä käsky! (ei paavalin). Kuin sinun mutu tuntumaa.

        2. En ole ketään syylistänyt suomi24 profetia palstan huuhaa povauksista ja profetioista. Niitähän on täällä pilvin pimein ateistien ja fundamenttalisti ateistien, ivaajien ja ilkkujien, pilailijoiden ja jumalattomien laittamina ja jopa uskovien laittamina. Ei nimimerkki kerro sitä onko tekstin kirjoittanut mies tai nainen.
        Minun mielestä tämä Ilmatar linkki http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html
        on hyvä esimerkki siitä että jopa uskovat miehet ja naiset ovat laittaneet tänne valhe povauksia ja profetioita. Jos Yeshua tulee minun eteeni unessa tai arjessa ja kertoo jonkun koko valtakunnan uskovia koskevan tärkeän asian ja käskisi laittamaan sen sanoman tänne palstalle, niin silloin sen laitan tänne omalla kuvallani, nimelläni ja yhteystiedoillani. Silloin ei ole mitään pelättävää totetuuko se vai ei tai jos se koetellaan täällä. Hyvä on muistaa että helmien heittäminen pois jumalattomille ei ole Yeshuan opetusta.

        3. Naisen asema perheessä ja seurakunnassa kun vääristyy niin se vääristää myös todella pahasti yhteiskunnassa nimikristityn naisen aseman avioliitossa.
        Valtaosaltaan perhesurmien tekijöiden taustalta löytynee ateismia ja antikristillistä liperaaliteologista "evlut suuntausta" , "vauvakasteineen" ja "rippikouluineen" ja muineen Raamatun terveen opin vastaisia eksytyksiä.
        Niin ei ole suinkaan ihme kun EU-suomessa perhesurmia tapahtuu kun he eivät ole uudestisyntyneitä ja uskossa. Lopunajlla ihmiset hukkuvat kun ei tunne kirjoituksia. He eivät tunne kirjoituksia koska mitään "vaimo,miesperhe opetusta" ei ole tarkoitettu mukamas meidän ajalle. He eivät tunne Yeshua opetusta perheestä ja avioliitosta miehen ja vaimon suhteesta.

        Vaimot olkoon alamaiset miehellensä (1.moos.3:16, 1.kor.11, 1.kor.14:33-35, 1.tim.2:8-15, 1.tim.3:12, ef.5:22-33, 1.piet.3:1-7). Alamainen ja alistettu on kaksi eri asiaa, kuten on myös nöyristely ja nöyryys. Rakkaudesta Yeshuaan ja mieheensä kelpo kristitty vaimo voi olla miehellensä alamainen ja nöyrä.

        Lastensa tappamisia on tehnyt myös naiset, niistä vähemmän kirjoitetetaan, naiset taas tekevät perheissä henkistä väkivaltaa enemmän kuin miehet (joista mies voi hajota henkisesti), henkisen väkivallan tekemisessä naiset ovat miehiä taitavampia. Perhesurmia on enimmäkseen tehnyt miehet.

        Mutta huomatkaa tämä... Raamatun opetuksen mukaan kristityllä miehellä (ja jumalattomalla miehellä) on isompi taakka ja vastuu perheestä kuin naisella.
        Koska naiset ovat heikoimpia astioita.
        Perhesurmat on yleistynyt kun hallituspuolueiden kristillinen ja RAamatulline arvomaailma on romahtanut. Kiitos siitä kokoomuksen antikristillisen ideologian.
        Jossain vaiheessa miehen pinna katkeaa siitä johtuu nämä karmeat perhesurmat. Myös yhteiskunta ja ihmiset asettaa miehille kovemmat paineet perheen elättäjänä ja päänä kuin naiselle.

        Naiset kristityt ja jumalattomat, eivät edes arvosta köyhää ja työtä miestä, vaan he avioituu ja valitsee puolisonsa miehen sosioekonomisen aseman perusteella. Tästä on sosiologi Henry Laasanen tehnyt tutkimuksen.

        Naiset naivat mielellään ylöspäin
        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/sunnuntaisuomalainen-sinkkujen-maara-kasvaa-entisestaan/1199299
        Joka viides suomalainen asuu yksin. Nopeiten kasvaa lapsettomien sinkkunaisten määrä. Myös sinkkumiehiä on Suomessa muihin EU-maihin verrattuna paljon.
        Pariutumisen asiantuntijan, sosiologi Henry Laasasen mukaan sinkkuuden syynä on koulutettujen naisten nirsous. Naiset naivat mielellään ylöspäin ja taistelevat siten menestyneistä "eliittimiehistä". Eliittimiehet taas valitsevat usein sinkkuuden, koska "ihanien naisten vaihtaminen on niin hauskaa".

        Eniten parisuhdemarkkinoilla kärsivät tavalliset kiltit miehet, joita ei Laasasen mukaan halua enää kukaan.
        http://www.huoltamo.com/blogit/kaikki/henry-laasanen/ovatko-naiset-liian-nirsoja
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288472415503.html
        http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

        Israelson,

        Jos sanot, ettei nainen voi olla profeetta, niin katsopas näitä:

        2. Moos. 15:20 Ja naisprofeetta Mirjam, Aaronin sisar, otti vaskirummun käteensä, ja kaikki naiset seurasivat häntä vaskirumpuja lyöden ja karkeloiden.

        Tuom. 4:4 Mutta Debora, naisprofeetta, Lappidotin vaimo, oli siihen aikaan tuomarina Israelissa.

        2. Kun. 22:14 Niin pappi Hilkia, Ahikam, Akbor, Saafan ja Asaja menivät naisprofeetta Huldan tykö, joka oli vaatevaraston hoitajan Sallumin, Tikvan pojan, Harhaan pojanpojan, vaimo ja asui Jerusalemissa, toisessa kaupunginosassa. He puhuivat hänen kanssaan.

        2. Aik. 34:22 Niin Hilkia ynnä ne muut, jotka kuningas määräsi, menivät naisprofeetta Huldan tykö, joka oli vaatevaraston hoitajan Sallumin, Tokhatin pojan, Hasran pojanpojan, vaimo ja asui Jerusalemissa, toisessa kaupunginosassa. Ja he puhuivat hänelle, niinkuin edellä mainittiin.

        Neh. 6:14 Muista, Jumalani, Tobiaa ja Sanballatia näiden heidän tekojensa mukaan, niin myös naisprofeetta Nooadjaa ja muita profeettoja, jotka minua peloittelivat.

        Luuk. 2:36 Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,

        Jos sinulla Israelson on jotain naisprofeettoja vastaan, niin tuo se esiin, mutta älä, please, vääristele JHVH:n pyhää Sanaa.

        Onko Jeshua Messias sinulle sama eilen, tänään ja ikuisesti?
        Väitätkö, että JHVH on muuttanut Sanansa Uuden liiton kohdalla, ja poistanut naiselta tai jonkun miehen vaimolta mahdollisuuden toimia Hänen profeettanaan?

        Miksi sama ja ikuinen Elohim muuttaisi omaa Sanaansa - ei sitä voi ymmärtää!?!


    • Vihataan kaikkia

      valheita kaikesta sydämestämme ja rakastetaan Jeesusta ja totuutta, sillä on Jumalasta ja valheet Saa-tanasta. Jos tämä ei kenelle ole selvää, niin ei tunne Jumalaa lainkaan!

    • Tasa-arvomaissa

      valheet on kuin yhteiskunnan mätäpaise!

      • tietysti vielä

        paljon pahempaa on läpimädät kuninkaat ja Iisebelit!


    • Kansakunnissa kuten

      Suomessakin synnit hukuttaa miehet ja naiset, mutta vanhurskaus ne korottaa, ja tarkoittaa Jumalan tahdon ja säätämyksen asiaa. Valittavasti naiset voi väärin käyttää asemaansa ja miehet olla rakastamatta vaimojaan. Perkele sitten iloitsee yksin yhteiskunnassa kun on saanut sekoittaa Jumalan säätämyksen ja opetuksen ja ylpeyttää naiset ja lannistaa miehet tässä laittomuuden maassa näissä asioissa.

      Tietysti naisten on hyvä Jeesuksen seurakunnassa profetoida pää peitettynä, mutta kuka uskoo Suomessa, ne on Jumalan mielenmukaisia nöyriä ja muut ylpeilee Jumalan Totuutta eli Jeesusta kohtaan ja itseään korottaa ja voi puolustautua "näin on maan tapa" mutta yksin Saa-tanasta on kaikki Jumalan tahdon vastaisuus kuten on kirjoitettu.

      Uskotaan Jeesusta ja Paavalinkin kautta saatua opetusta ja naiset profetoikoot pää peitettynä seurakunnissa eikä tässä ole mitään epäselvää kenellekkään Jeesuksen nöyrälle opetuslapselle. Ei eksytä puoleen eikä toiseen, toki ymmärrän, että on liikaa vaadittu ylpeiltä puolella ja toisella, joten "ole Isä meille armollinen Jeesuksen nimessä, sillä paljon on pimeyttä ja pahemmaksi vain menee!"

      Tietsysti toivon parannusta, mutta sana ilmoittaa luopumusta ja laittomuutta eikä voi tyhjään raueta Jumalan sana.

    • Melkein tekisi

      mieli sanoa: "kaikki nykyiset ihmiset kadotukseen ja uudet tilalle, niin nähtäisiin seuraavan sukupolven viisauden määrä peljätä Herraa Jeesusta". Toki Jumala tahtoo pelastaa viisaat ja tyhmät ihan luonnostaan menee kadotukseen, joten jätetään Jumalalle nämä tuomiot.

      Oletteko samaa mieltä?

    • Tämä on hyvä!

      "Ole armollinen Jeesus minulle syntiselle veresi ja elävän veden ja Totuuden Hengen kautta!"

      Ymmärrettäkö muuten mitä tarkoittaa "itsensä vihaaminen"?

    • Zacharias (Ei kirj.)

      Kuules Israelson! Mites profeetta Hanna? (Luuk.2:36)

      Hänet ainakin nimetään ihan PROFEETAKSI. (Ei ainoastaan profetoimisen armolahjan omaavaksi.)

      • Israelson (Ei kirj.)

        Sinulle "Zacharias"!
        Hanna on vanhanliiton viimeisiä tai viimeinen naisprofeetta (84.v), joka mainitaan eläneen Yeshuan ajalla ja hän tuskin eli 84.v 33/34.v eli Yeshuan kuolemaan ristinkuolemaan asti ja vielä sen jälkeen eli noin 33-34.v ja siten Uudenliiton puolelle.
        Paavalin toiminta alkoi vasta Yeshuan kuoleman jälkeen. Uusiliitto alkoi vasta Yeshuan kuoltua (jes.53). Yeshua on antanut paavalille uuden käskyn joka koskee Profeetoja.

        Joten tuo Luukaksen kirjeen kohta kertoo vanhanliiton ajasta.
        Luuk2:36-39 (1933/38)
        Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
        37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
        38 Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 2:1&rnd=1340231238497
        Luuk.2:36-38 (1992)
        Siellä oli myös naisprofeetta Hanna, Asserin heimoon kuuluvan Penuelin tytär. Hän oli jo hyvin vanha. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
        37 mutta nyt hän oli ollut leskenä jo kahdeksankymmenenneljän vuoden ajan. Hän ei poistunut temppelistä minnekään, vaan palveli Jumalaa yötä päivää paastoten ja rukoillen. [1. Tim. 5:5]
        38 Juuri sillä hetkellä hän tuli paikalle, ja hän ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta. [Jes. 52:9]

        Tämän Jesajan saama profetia toteteutui tuossa Hannan kautta :)
        Jes. 52:9
        Huutakaa ilosta, riemuitkaa, kaikki te Jerusalemin rauniot, sillä Herra lohduttaa kansansa, lunastaa Jerusalemin.
        1. Tim. 5:5
        Aivan yksin jäänyt leskivaimo panee toivonsa Jumalaan ja rukoilee hellittämättä yötä päivää.

        Naisten vaikeneminen on Yeshuan käsky! Huomaa tämä on käsky!
        1.kor.14:37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. ← Tämän kohdan Paavali kertoi naisille ja jatkaa kirjettä jonka hän osoittaa miehille.


      • Tuom.
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Sinulle "Zacharias"!
        Hanna on vanhanliiton viimeisiä tai viimeinen naisprofeetta (84.v), joka mainitaan eläneen Yeshuan ajalla ja hän tuskin eli 84.v 33/34.v eli Yeshuan kuolemaan ristinkuolemaan asti ja vielä sen jälkeen eli noin 33-34.v ja siten Uudenliiton puolelle.
        Paavalin toiminta alkoi vasta Yeshuan kuoleman jälkeen. Uusiliitto alkoi vasta Yeshuan kuoltua (jes.53). Yeshua on antanut paavalille uuden käskyn joka koskee Profeetoja.

        Joten tuo Luukaksen kirjeen kohta kertoo vanhanliiton ajasta.
        Luuk2:36-39 (1933/38)
        Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
        37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
        38 Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 2:1&rnd=1340231238497
        Luuk.2:36-38 (1992)
        Siellä oli myös naisprofeetta Hanna, Asserin heimoon kuuluvan Penuelin tytär. Hän oli jo hyvin vanha. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
        37 mutta nyt hän oli ollut leskenä jo kahdeksankymmenenneljän vuoden ajan. Hän ei poistunut temppelistä minnekään, vaan palveli Jumalaa yötä päivää paastoten ja rukoillen. [1. Tim. 5:5]
        38 Juuri sillä hetkellä hän tuli paikalle, ja hän ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta. [Jes. 52:9]

        Tämän Jesajan saama profetia toteteutui tuossa Hannan kautta :)
        Jes. 52:9
        Huutakaa ilosta, riemuitkaa, kaikki te Jerusalemin rauniot, sillä Herra lohduttaa kansansa, lunastaa Jerusalemin.
        1. Tim. 5:5
        Aivan yksin jäänyt leskivaimo panee toivonsa Jumalaan ja rukoilee hellittämättä yötä päivää.

        Naisten vaikeneminen on Yeshuan käsky! Huomaa tämä on käsky!
        1.kor.14:37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. ← Tämän kohdan Paavali kertoi naisille ja jatkaa kirjettä jonka hän osoittaa miehille.

        Eräs esimerkki pienseurakunnan toiminnasta Hengen johtamana: Erästä seurakuntaa johti nuori naisprofeetta.. Kaikki toimi erittäin säädyllisesti järjestyksessä, niin kuin Raamattu opettaa. Paitsi kerran hän oli ollut rukouksessa, missä Jumala oli hänelle puhunut seurakunnan johtamisesta ja muustakin miehen ja naisen välisestä raamatullisesta suhteesta. Hän oli kasvanut tasa-arvoideologisessa yhteiskunnassa, missä nainen on myös samoilla valtuuksilla seurakunnan johtaja.
        Mutta Herra olikin ilmoittanut hänelle toisenlaisesta järjestyksestä. Hän oli kirjoittanut sanoman paperille, mistä hän luki sen ja seurakunnassa vaihdettiin sen ilmoituksen perusteella järjestystä.
        Mitään ongelmaa ei aiemminkaan ollut. Ja kaikki jatkui muuten niin kuin ennenkin. profeetta jatkoi profetoimistaan. Myöskin muut joilla oli hengen lahjoja jatkoivat palvelutehtäväänsä.
        Oleellisinta olikin, että Pyhä Henki johti seurakuntakokousta aina tarvittaessa pikkutunneille asti . Kasvua järjestyksen suhteen ohjasikin Kristus.
        Henkisesti ja inhimillisesti porukka oli nuorta, kokematonta, mutta erttäin nöyriä, valmiita kuitenkin kuulemaan Herransa ääntä ja Jumalan tahtoa NÖYRÄNÄ.
        Vastaavaa en ole missään kokenut. Ja sielunhoitajana toimi täydellisesti Kristuksen Henki.
        Pisin yhtäjaksoinen profetia kuului kaksi tuntia. Puhtaasti henkilöiden sieluun käypää, ei mitään ennustelua tai povausta. Kuulostaa naurettavalta puhuakaan samassa yhteydessä. Sitäpaitsi kaikki vahvistettiin rukouksin koetellen Jumalan sanalla Raamatut aina esillä sanan paikkoineen.
        Kyseinen naisprofeetta aloittikin päivänsä aamulla kahden tun nin rukouksella kielillä. Vaikutti myöskin siltä, että kyseessä oli lisäksi laatuaikaa Herransa kanssa, eikä mitään mantrojen hokemista.
        Olkaa kestävät rukouksessa.


    • KTS (Ei kirj.)

      Aloittaja sotkee itse judaismia kristinoppiin ja kehtaa tulla tänne henkseleitään paukuttelemaan ja takki auki kohkaamaan!

      • Israelson (Ei kirj.)

        Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se!
        Näytä kirjoitukseni jossa kirjoitan judaismista?
        Ethän sano väärää todistusta lähimmäisestäsi?
        http://www.youtube.com/watch?v=jRHw6Dg3I6w&feature=related
        1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.

        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?

        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
        8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
        9 Ja Daavid sanoo: "Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,
        10 soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan".

        11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
        12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!

        13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
        14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
        15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
        16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
        17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
        18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.

        19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
        20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
        21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.

        22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
        23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
        24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

        25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
        27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

        28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
        29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
        30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
        31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.

        32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

        34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
        35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
        36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

        Kaikkea hyvää ja hyödyllistä sinulle KTS ja paljon Abba Jahven siunausta ja varjellusta, koko kesäksi :) Rukoilen nimessä Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri


      • Israelson (Ei kirj.)
        Israelson (Ei kirj.) kirjoitti:

        Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se!
        Näytä kirjoitukseni jossa kirjoitan judaismista?
        Ethän sano väärää todistusta lähimmäisestäsi?
        http://www.youtube.com/watch?v=jRHw6Dg3I6w&feature=related
        1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.

        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?

        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
        8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
        9 Ja Daavid sanoo: "Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,
        10 soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan".

        11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
        12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!

        13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
        14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
        15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
        16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
        17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
        18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.

        19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
        20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
        21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.

        22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
        23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
        24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

        25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
        27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

        28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
        29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
        30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
        31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.

        32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

        34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
        35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
        36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

        Kaikkea hyvää ja hyödyllistä sinulle KTS ja paljon Abba Jahven siunausta ja varjellusta, koko kesäksi :) Rukoilen nimessä Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri

        Sinulle "KTS"! Näyät kirjoitukseni jossa esiintyy ja tuon esiin Judaismia! :)

        Judaismi sanana ja käsitteenä on melko laaja. Judaismi on juutalaisten uskonto, joka perustuu heprealaiseen Raamattuun (Tanakh) ja Talmudin opetukseen (judaismi sana tarkoittaa juutalaista uskontoa). Juutalaisen tradition mukaan judaismi alkaa liitosta Aabrahamin ja Jumalan kanssa. Juutalaisessa uskonnossa on useita tunnustuskuntia yksi tärkeä ja laajalle levinnyt uskontunnustus judaismissa on Rambamin kolmetoista uskon periaatetta:

        1. Jumala on olemassa

        2. Jumala on yksi ja ainoa laatuaan

        3. Jumalalla ei ole ruumista (ei ihmisen muotoa)

        4. Jumala on iankaikkinen

        5. Rukoukset tulee suunnata yksin Jumalaan, eikä kenellekään muulle

        6. Profeettojen sanat ovat totta

        7. Mooseksen profetiat ovat totta ja Mooses on suurin profeetoista

        8. Kirjoitettu Toora (Viisi Mooseksen kirjaa) ja suullinen Toora (talmudin opetukset sekä muut kirjoitukset) annettiin Moosekselle.

        9. Ei tule olemaan toista Tooraa

        10. Jumala tuntee ihmisten ajatukset ja teot

        11. Jumala palkitsee hyvät ja rankaisee pahoja

        12. Messias tulee (tulevaisuuudessa)

        13. Kuolleet tulevat ylösnousemaan

        Judaismi ei usko Jeesuksen olevan Messias, eikä Uuden Testamentin olevan Jumalan ilmoitus. On olemassa myös ns. ortodoksinen judaismi, joka uskoo Rambamin kolmentoista uskon periaatteen mukaan, mutta uskoo kahdeksannessa kohdassa, että niin Toora kuin suullinen Toora ovat kumpikin jumalallista ilmoitusta ja molemmat edustavat Jumalan sanaa, joissa ei ole mukana yhtään ihmisen vaikutusta. Suullisen Tooran kohdalla ortodoksi judaismi erehtyy, sillä ei Taldumilla, eikä muillakaan kirjoilla ole Jumalan sanan auktoriteettia, sillä vain yksin Raamatulla (VT ja UT) on Jumalan sanan auktoriteetti.

        Judaismia on kolme päähaaraa:

        Ortodoksijudaismi - noudattavat Raamatun kaikkia lakeja ynnä Talmudin opetuksia

        Konservatiivinen judaismi - korostavat historiallista ja uskonnollista judaismia ja ovat opiltaan puolivälissä ortodokseja ja reformoituja.
        Reformaatio judaismi - vapaamielinen (liberaalinen) judaismin haara, joka painottaa kulttuuria ja rotua sekä jolla on vähäinen konsensus dogmaattisen uskonnon kanssa.


    • Veli Hopea

      Kaikkia maailmallisia uskontoja on sekoiteltu keskenään vuosi tuhansien aikana, jätetty jotain pois omasta uskonnosta, otettu sijalle uutta toisesta uskonnosta.
      Näihin sekoituksiin on totuus piiloitettu valheen peitteen alle.

      Nyt kun vielä nämä ennestään keskenään sotketut uskonnot ollaan yhdistämässä yhdeksi maailman uskonnoksi niin sekaannuksin on
      TULLUT TÄYDELLISEKSI.

      Tietääkö monikaan, kuka tätä sekoituksen maljaa pitää kädessään ja juopuu
      tästä viettelyksen viinistä ???

      Mutta niinkuin opetettu on; Näihin vanhoihin vaippoihin ei kannata laittaa
      uutta paikaa, ne repeilevät riekaleiksi ja tulevat käyttökelvottomiksi lihan
      suojaksi pohjoistuulen puhaltaessa, ne ovat kylmiä ja kalseita kuin
      ISÄPUOLI.

    • KTS (Ei kirj.)
    • adghg

      Tehän tappelette niinku jotku Marxistit ja Leninistit aikoinaan siitä ketkä toteuttaa ideologiaansa puhtaimmin ja oikeimmin,väliin mahtuu tietysti muutama fundamentalisti stalinistikin kuolemantuomioitansa jakamaan.
      Ei siittänsä kummene,,,ideologiat on ideologioita...=)

    • lkj

      Jumala ei ole koskaan väkivallan takana eikä syynä, ei perhe ristiriiriitojen eikä minkään muunkaan väkivallan syy. Jumala on rauhan Jumala.

      Jos aviopuoliso pahoinpitelee perhettään se ei ole Jumalan mielen mukaista. Pahoinpitelijä luopuu silloin raamatun sanasta ja ohjauksesta.


      Väkivaltaa ei voi puolustella Jumalan sanalla.

    • Kummaa vihamielis

      Israelson opettaa harhaa. Tämä ei ole seurakunta. No, anteeksi pitää antaa sokeus. Ja ahdasmielisyys.

      • HYi, hyi!

        Joku Isaelson on kuin juutalaista oppia saarnaava despootti. Tämähän on profetiapalsta, eikä mikään pätemisen syndrooman vallassa olevan, naisvihaa huokuvan omahyväisen saarnanpönttö. Yleensä täällaiset miehet hakkaavat vaimojaan, makaavat väkisin, antavat selkään, kohtelevat huonommin kuin kulkukoiraa.


    • Hysraelsson.

      Tällainen "nainen vaietkoon seurakunnassa"-tyyli on sitä patavanhoillista sovinismia.

      Tällaista lajiylemmyyttä korostavat henkilöt haluavat ilmeisesti joissain suhteissa olla
      tekemisissä "vain meidän miesten kesken."

    • Anonyymi

      Miksi iisebelin henkivalta pride ja woke sai ekumenian ja evlut suuntauksen kaapattua valtaansa , Ilm.18:1-5 24 kertoo portto srk yhteydestä valtion kirkko instituution.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe