Kelan Taksiliiton symbioosi menemässä nurin.
Syitä:
-markkinoiden sulkeminen & pakottaminen keskuksiin ( taksit)
- hinnoittelu pilvissä ( taksi/ asiakkaat)
-hinnoittelun nousulle ei mitään kattoa
-taksien kuljettaja tilanne heikentynyt
-asiakkaiden taksin saanti heikentynyt
-pikkupaikkakuntien takseista usea lopettanut-palvelu heikentynyt hurjasti
-palvelun taso laskenut / kaluston siisteys
Järjestelmä olisi varsin ok mikäli hinnoitteluun olisi sama sävel koko suomessa & asiakkailla oikeus tilata se yrittäjä kenet itse haluaa.
Soittamalla suoraan autoilijalle vähennetään kuluja kela keskuksilta & vanhuksilta -kyytien yhdistely ei silti ole pois suljettua.
Näillä toimilla mitä nyt on menossa tuhoutuu koko taksi ala & siitä ei kukaan hyödy.
Markkinaoikeus & Kela+Taksiliitto
71
2510
Vastaukset
- sukotaksitukos
onko jotain oikeaa tietoa? itse tiedän, että mao on ratkaissut ainakin yhden kolmesta valituksesta, mutta päätös julkistetaan kesäkuun aikana ja netistä en sitä ainakaan vielä löytänyt. toivon hartaasti, että suko kaatuu nykyisessä muodossaan. toinen toivomus on, että nämä lopettaneet ja kärsineet autoilijat saisivat korvauksia.
- Puujumala
http://www.kilpailuvirasto.fi/cgi-bin/suomi.cgi?luku=aloitteet-ja-lausunnot&sivu=aloit-laus/a-2011-20-0006
Kivi oikeilla linjoilla.. Mutta aika kauan menee Maon päätöksessä.- KELAKUSETUS
Kilpailuvirasto tasan oikeilla linjoilla.
Taksikeskukset leikkineet ukko ylijumalaa jo turhan pitkään.
ELY voisi varoittavaksi esimerkiksi pistää jonkun keskuksen vähäksi aikaa kiinni. Törkeää toimintaa ja kilpailun rajoittamista joka suuntaan keskuksien taholta.
Ei taksiautoilijoita voi enään yrittäjinä pitää, taksikeskusten torppareita me ollaan! - golhoos
KELAKUSETUS kirjoitti:
Kilpailuvirasto tasan oikeilla linjoilla.
Taksikeskukset leikkineet ukko ylijumalaa jo turhan pitkään.
ELY voisi varoittavaksi esimerkiksi pistää jonkun keskuksen vähäksi aikaa kiinni. Törkeää toimintaa ja kilpailun rajoittamista joka suuntaan keskuksien taholta.
Ei taksiautoilijoita voi enään yrittäjinä pitää, taksikeskusten torppareita me ollaan!Jep,tästä se nuljuilu alkoi.
- Näin on.....
Yriteenpäs nyt muistaa, että Kelakestusten perustaminen yksi sairaanhoitopiiriä kohden on Kelan vaatimus, ei taksien. Suorakorvausmenettely on Kelan suunnittelema, ei taksien. Kela on halunnut taksiliiton mukaan alusta lähtien kanssaan suunnittelemaan haluamastaan järjestelmästä maanlaajuista. Taksiliitto on ainoa järjestö, joka toimii koko maan kattavasti ja on Kelalle näin ollen luonnollinen kumppani.
Mitä noihin maon päätöksiin tulee, niin ne vaan saattavat jossain hieman hidastaa järjestelmän käyttöönottoa ei muuta. Mikäli Kela joutuu kilpailuttamaan Kela keskukset, kukaan muu kuin olemassa olevat eivät voi niitä kipailutuksia voittaa koska kellään muulla ei ole autoja/laitteita ym. jotka täyttäisivät kilpailun vaatimukset.- Onkohan näin?
Miksi Kela joutuisi kilpailuttamaan keskuksia tai autoilijoita? Kela korvaa ainoastaan kuljetuksista syntyvät kustannukset eikä maksa keskuksille tai muillekaan mitään kyytien yhdistelystä tai muusta.
- sukozzz
suko on nykyhistorian räikein ja ovelin kartelli-viritys. Kyllä sinullakin olisi eri ääni kellossa, jos kela olisi solminut sopimuksen vaikka Kajonin kanssa, että saavat ajaa yksinoikeudella kelakyytejä. Ja miksei olisi voinut sopia, koska teidän puolustelijoiden mielestä järjestelmää ei tarvitse kilpailuttaa kun kela ei maksa siitä mitään. Loppukevennyksenä kun asiakas kysyy "oletko isäntä, vai renki?", niin voitte kaikki isännät opetella vastaamaan, että kaikki isännät on kuopattu jo aikoja sitten.
- Antero V
Taksiliitto toimii täysin KELA:n lobbarina kelakeskus asiassa ja on unohtanut omansa eli taksit.
Taksiliitto haluaa vain toimia välistä vetäjänä ja maksattaa koko leikin takseilla, samalla haluten tehdä itselleen rahaa jäsentensä kustannuksella.
- jaettumaksu
Missäs ne säästöt on jos keskukset valittaa kulujen noususta ja nostaa hinnat pilviin.
Viilataan järjestelmää että se sallii asiakkaan soittaa taksiin kun taksiin ja järjestelee autoilijoiden kanssa kyydit.
-Kulut pienenee kaikilla ja pärjätään ilman liian monimutkaisia kela keskuksia.
Perse edellä puuhun tässä kiivetään.- öljyranne
Saahan asiakas edelleen soittaa suoraan haluamaansa autoon ja kulkea sillä.
- Riitta P.
öljyranne kirjoitti:
Saahan asiakas edelleen soittaa suoraan haluamaansa autoon ja kulkea sillä.
Ihan kokemuksesta voin sanoa että pikku kylällä 25 kertaa genitaalia alueen syöpähoidossa käyneenä en edes halunnut muuta kuin taksin kenen kanssa hoitomatkat tein.
-Jo ajatus tiedosta että pihaan saapuu milloin mikäkin taksi huolestutti.
-Nyt hoitojen jälkeen / tilanteen hoiduttua ei kukaan tällä kylällä edes aavista mitä olen kokenut.. Mikäli olisin istunut kylän kaikki taksit läpi en edes uskalla kuvitella mitä juttuja kylillä olisi minusta kulkenut.
Kela maksoi kyydit omavastuun jälkeen enkä kyllä olisi itse pystynyt maksamaan 25 hoitokerran maksuja joten kaikilla ei ole varaa..
-ihmettelen kyllä miksi Kela ei luo positiivisia ajatuksia tutulle taksille & asiakkaalle.. sillä onhan se osa hoitoketjua että sinulla on oma hoitaja-lääkäri-taksi.
Kiitos hyvästä palvelusta! - kohta loppuu
Riitta P. kirjoitti:
Ihan kokemuksesta voin sanoa että pikku kylällä 25 kertaa genitaalia alueen syöpähoidossa käyneenä en edes halunnut muuta kuin taksin kenen kanssa hoitomatkat tein.
-Jo ajatus tiedosta että pihaan saapuu milloin mikäkin taksi huolestutti.
-Nyt hoitojen jälkeen / tilanteen hoiduttua ei kukaan tällä kylällä edes aavista mitä olen kokenut.. Mikäli olisin istunut kylän kaikki taksit läpi en edes uskalla kuvitella mitä juttuja kylillä olisi minusta kulkenut.
Kela maksoi kyydit omavastuun jälkeen enkä kyllä olisi itse pystynyt maksamaan 25 hoitokerran maksuja joten kaikilla ei ole varaa..
-ihmettelen kyllä miksi Kela ei luo positiivisia ajatuksia tutulle taksille & asiakkaalle.. sillä onhan se osa hoitoketjua että sinulla on oma hoitaja-lääkäri-taksi.
Kiitos hyvästä palvelusta!Käsitykseni mukaan, kun sairastuu vakavasti ja joutuu kulkemaan hoidoissa kymmeniä kertoja, voi saada sen tutun taksin lääkärin kirjoittamalla todistuksella, joka lähetetään Kelalle.
En tiedä kyllä toimiiko vielä tämä lievennys näiden henkilöiden kohdalla, kun tuntuu kiristyvän säännöt koko ajan ja varsinkin meitä pikkukylän takseja saa syrjiä aivan rauhassa.
Onneksi kuitenkin oman perheen jäsentä voimme kuljettaa, jos lähtee samasta osoitteesta, ilmoittamalla vaan Kelakeskukseen auton n:ron mihin kyyti osoitetaan.
On mulle valehdeltukin keskukselta ja sanottu, että ei täältä voi kyytejä osoittaa tietylle taksille. Kyllä voi! Hihat paloi täysin, kun tästä hieman väännettiin kättä, kun tuntui, että ei olla tasapuolisia kaikille taksiyrittäjille. Muistan, kun oikein silloinen aluetaksin kiho K.H soitteli perääni ja uhkaili käytöksestäni välittäjän kanssa käydystä keskustelusta, johon totesin, että älä soittele kuule enää ikinä, mulla on tähän täysi oikeus puolustautua.
Ilmankos Kelakeskuksen välittäjien vaihtuvuus oli ainakin aluksi melko nopeatempoista ja onhan noita mokia tullut melkoisesti, asiakas ei ole saanut taksia, tilaus ei olekaan ollut menopaluu, kuten olisi pitänyt (autoilija saa tällöin asiakkaan haukut) ja huhu lentää, kuinka taksi jätti tahallisesti mummon sairaalaan odottamaan paluukyytiä, nämä olivat vain osa esimerkkejä tästä hölmöilystä.
Ollaan aika ulkopuolella tämän systeemin kanssa, ei tiedetä seuraavasta päivästä mitään, ei voi suunnitella mitenkään omia aikatauluja ei -Kela-asiakkaiden kanssa, kun ei tiedä, milloin sattuisi nappaamaan se "parempi" kyyti.
Ja kaikki tämä lysti maksaa autoilijalle, vaikkei ajaisi pariin viikkoon yhtään Kela-ajoja.
Kyllä meillä on monta elätettävää firmaa, jotka eivät ansaitse tätä elatusta, maksetaan siis olemattomasta toiminnasta, mihin me emme voi vaikuttaa mitenkään. KUSETUSTA!
Voi, kun markkinaoikeus tai kilpailuvirasto puuttuisin tähän erikoiseen pudotuspeliin.
Taksiliitto ei aja meidän asioitamme, niinkuin kuuluisi.
Sieltä tullaan uhkailemaan, toiminnanjohtajat eivät kannusta tai kuuntele, mikä mättää. Kaikki on mielestään hyvin ja toimii, kaupungeissa varmaa pelittää, mutta maallakin tarvitaan takseja harvakseltaan tähänkin ja tämä on väärin, kun asiakas ei voi valita taksia keneltä tahansa tai saa sillä vanhalla systeemillä ja tämä on se ristiriita, kun nämä laitteet on hankittu tiskiin, niin mikä ero sillä sitten on, kun voi kuitenkin valita sen taksin ja Kela korvaa joka tapauksessa kummassakin tapauksessa.
Onhan sitä paperihommaa just tämän vanhan systeemin ollessa vielä voimassa Kelalla, mistä he halusivat pois kokonaan. Ei tainnut ihan kaikki loksahtaa kohdalleen, kuten niissä alkukokouksissa ja tiedotustilaisuuksissa oltiin varmoja toimivuudesta.
Siellä näistä järjestelmän kustannuksista ei puhuttu mitään, saatiin vaan paljon yrittäjiä ottamaan laitteet tai sitten ei tehdä Kelan kyytejä ollenkaan.
Tähän olisi pitänyt puuttua jo aikoja sitten, mutta taksiliitto pesi kätensä ja piste. - Löpölöö
kohta loppuu kirjoitti:
Käsitykseni mukaan, kun sairastuu vakavasti ja joutuu kulkemaan hoidoissa kymmeniä kertoja, voi saada sen tutun taksin lääkärin kirjoittamalla todistuksella, joka lähetetään Kelalle.
En tiedä kyllä toimiiko vielä tämä lievennys näiden henkilöiden kohdalla, kun tuntuu kiristyvän säännöt koko ajan ja varsinkin meitä pikkukylän takseja saa syrjiä aivan rauhassa.
Onneksi kuitenkin oman perheen jäsentä voimme kuljettaa, jos lähtee samasta osoitteesta, ilmoittamalla vaan Kelakeskukseen auton n:ron mihin kyyti osoitetaan.
On mulle valehdeltukin keskukselta ja sanottu, että ei täältä voi kyytejä osoittaa tietylle taksille. Kyllä voi! Hihat paloi täysin, kun tästä hieman väännettiin kättä, kun tuntui, että ei olla tasapuolisia kaikille taksiyrittäjille. Muistan, kun oikein silloinen aluetaksin kiho K.H soitteli perääni ja uhkaili käytöksestäni välittäjän kanssa käydystä keskustelusta, johon totesin, että älä soittele kuule enää ikinä, mulla on tähän täysi oikeus puolustautua.
Ilmankos Kelakeskuksen välittäjien vaihtuvuus oli ainakin aluksi melko nopeatempoista ja onhan noita mokia tullut melkoisesti, asiakas ei ole saanut taksia, tilaus ei olekaan ollut menopaluu, kuten olisi pitänyt (autoilija saa tällöin asiakkaan haukut) ja huhu lentää, kuinka taksi jätti tahallisesti mummon sairaalaan odottamaan paluukyytiä, nämä olivat vain osa esimerkkejä tästä hölmöilystä.
Ollaan aika ulkopuolella tämän systeemin kanssa, ei tiedetä seuraavasta päivästä mitään, ei voi suunnitella mitenkään omia aikatauluja ei -Kela-asiakkaiden kanssa, kun ei tiedä, milloin sattuisi nappaamaan se "parempi" kyyti.
Ja kaikki tämä lysti maksaa autoilijalle, vaikkei ajaisi pariin viikkoon yhtään Kela-ajoja.
Kyllä meillä on monta elätettävää firmaa, jotka eivät ansaitse tätä elatusta, maksetaan siis olemattomasta toiminnasta, mihin me emme voi vaikuttaa mitenkään. KUSETUSTA!
Voi, kun markkinaoikeus tai kilpailuvirasto puuttuisin tähän erikoiseen pudotuspeliin.
Taksiliitto ei aja meidän asioitamme, niinkuin kuuluisi.
Sieltä tullaan uhkailemaan, toiminnanjohtajat eivät kannusta tai kuuntele, mikä mättää. Kaikki on mielestään hyvin ja toimii, kaupungeissa varmaa pelittää, mutta maallakin tarvitaan takseja harvakseltaan tähänkin ja tämä on väärin, kun asiakas ei voi valita taksia keneltä tahansa tai saa sillä vanhalla systeemillä ja tämä on se ristiriita, kun nämä laitteet on hankittu tiskiin, niin mikä ero sillä sitten on, kun voi kuitenkin valita sen taksin ja Kela korvaa joka tapauksessa kummassakin tapauksessa.
Onhan sitä paperihommaa just tämän vanhan systeemin ollessa vielä voimassa Kelalla, mistä he halusivat pois kokonaan. Ei tainnut ihan kaikki loksahtaa kohdalleen, kuten niissä alkukokouksissa ja tiedotustilaisuuksissa oltiin varmoja toimivuudesta.
Siellä näistä järjestelmän kustannuksista ei puhuttu mitään, saatiin vaan paljon yrittäjiä ottamaan laitteet tai sitten ei tehdä Kelan kyytejä ollenkaan.
Tähän olisi pitänyt puuttua jo aikoja sitten, mutta taksiliitto pesi kätensä ja piste."ei täältä voi kyytejä osoittaa tietylle taksille. Kyllä voi! Hihat paloi täysin, kun tästä hieman väännettiin kättä, kun tuntui, että ei olla tasapuolisia kaikille taksiyrittäjille."
Keskus ei todellakaan voi osottaa kyytejä tietylle taksille. Haloo!! Vain Kela voi määritellä tuttu taksi -oikeuden. Ja juuri siksi, että keskus on oikeudenmukainen jokaiselle. Ei tarvi jauhaa tollasta paskaa! - Haloo vaan sullekin
Löpölöö kirjoitti:
"ei täältä voi kyytejä osoittaa tietylle taksille. Kyllä voi! Hihat paloi täysin, kun tästä hieman väännettiin kättä, kun tuntui, että ei olla tasapuolisia kaikille taksiyrittäjille."
Keskus ei todellakaan voi osottaa kyytejä tietylle taksille. Haloo!! Vain Kela voi määritellä tuttu taksi -oikeuden. Ja juuri siksi, että keskus on oikeudenmukainen jokaiselle. Ei tarvi jauhaa tollasta paskaa!Olipahan tuokin kiukunpurkaus, ei kestä näköjään kritiikkiä.
Ei olisi tullut mieleenkään ennen tätä Kela -hömppää kirjoittaa alasta mitään, kritiikki on aivan paikallaan ja tässä vouhotuksessa on tyritty!
Tarkoitin kyllä, että Kelakeskus voi laittaa kyydin tietylle taksille (jos haluaa) ja minun tapauksessani oli kyse perheenjäsenen kyydityksestä, jota en millään saanut, joten luovuin ja annoin keskuksen välittää haluamallaan tavalla ja kyyti meni 16 km:n päähän olevaan taksiin, vaikka olimme asiakkaan kanssa samassa autossa jo istumassa osoitteessamme. Tämä tapatui pari vuotta sitten ja kysynkin nyt arvon kritiikistä mielensä pahoittaneelta, oliko järkeä tässä menettelyssä??
Nyttemmin perheenjäsenen kuljetus on sallittu omalla taksilla. - haloohelakela
Haloo vaan sullekin kirjoitti:
Olipahan tuokin kiukunpurkaus, ei kestä näköjään kritiikkiä.
Ei olisi tullut mieleenkään ennen tätä Kela -hömppää kirjoittaa alasta mitään, kritiikki on aivan paikallaan ja tässä vouhotuksessa on tyritty!
Tarkoitin kyllä, että Kelakeskus voi laittaa kyydin tietylle taksille (jos haluaa) ja minun tapauksessani oli kyse perheenjäsenen kyydityksestä, jota en millään saanut, joten luovuin ja annoin keskuksen välittää haluamallaan tavalla ja kyyti meni 16 km:n päähän olevaan taksiin, vaikka olimme asiakkaan kanssa samassa autossa jo istumassa osoitteessamme. Tämä tapatui pari vuotta sitten ja kysynkin nyt arvon kritiikistä mielensä pahoittaneelta, oliko järkeä tässä menettelyssä??
Nyttemmin perheenjäsenen kuljetus on sallittu omalla taksilla.Enhän jauhanut p.askaa?? Enhän?
- Löpölöö
Haloo vaan sullekin kirjoitti:
Olipahan tuokin kiukunpurkaus, ei kestä näköjään kritiikkiä.
Ei olisi tullut mieleenkään ennen tätä Kela -hömppää kirjoittaa alasta mitään, kritiikki on aivan paikallaan ja tässä vouhotuksessa on tyritty!
Tarkoitin kyllä, että Kelakeskus voi laittaa kyydin tietylle taksille (jos haluaa) ja minun tapauksessani oli kyse perheenjäsenen kyydityksestä, jota en millään saanut, joten luovuin ja annoin keskuksen välittää haluamallaan tavalla ja kyyti meni 16 km:n päähän olevaan taksiin, vaikka olimme asiakkaan kanssa samassa autossa jo istumassa osoitteessamme. Tämä tapatui pari vuotta sitten ja kysynkin nyt arvon kritiikistä mielensä pahoittaneelta, oliko järkeä tässä menettelyssä??
Nyttemmin perheenjäsenen kuljetus on sallittu omalla taksilla.No ei se kyllä voi. Että jos lopettaisit jo..
- 54i4klf4mk
Löpölöö kirjoitti:
No ei se kyllä voi. Että jos lopettaisit jo..
Löpölöölle. Kyllä se voi. Jopsa en lopettaisi....
- en jaksa
Löpölöö kirjoitti:
"ei täältä voi kyytejä osoittaa tietylle taksille. Kyllä voi! Hihat paloi täysin, kun tästä hieman väännettiin kättä, kun tuntui, että ei olla tasapuolisia kaikille taksiyrittäjille."
Keskus ei todellakaan voi osottaa kyytejä tietylle taksille. Haloo!! Vain Kela voi määritellä tuttu taksi -oikeuden. Ja juuri siksi, että keskus on oikeudenmukainen jokaiselle. Ei tarvi jauhaa tollasta paskaa!keskus EI OLE OIKEUDENMUKAINEN tai TASAPUOLINEN KYYTEJÄ MAALAISTEKSEILLE JAKAESSAAN.toisille tulee kyytejä monta päiväs ja toisille (lue;mulle) yks pieni.....
etsin sopivaa kallionkielekettä mihin törmätä, niin on ahtaalle kela-uudustus ja seinäjoen taksikeskus elämän laittanu.
- 1+1+1+1
"ei tiedetä seuraavasta päivästä mitään, ei voi suunnitella mitenkään omia aikatauluja ei -Kela-asiakkaiden kanssa, kun ei tiedä, milloin sattuisi nappaamaan se "parempi" kyyti."
Ja jälleen niin tyypillistä omaan napaan tuijottamista! Mitä sitä seuraavaa päivää tarvitsee suunnitella? Mene sinne asemalle tai ala päivystää kotonasi, odota mitä päivä tuo tullessaan. Tuurillahan ne laivatkin seilaa.
"Voi, kun markkinaoikeus tai kilpailuvirasto puuttuisin tähän erikoiseen pudotuspeliin."
Tämä on mystistä, oman alan äijät itkee nyt maon ja kipan suuntaan, kas kun ette kauppakamareille. Sitten kun samat tahot vaativat alan vapauttamista ne onkin hirviöitä :)
"Taksiliitto ei aja meidän asioitamme, niinkuin kuuluisi."
No miten sen olisi sitten pitänyt toimia? Sanoa Kelalle, että hoitakaa kuulkaa omat hommanne miten haluatte, ei taksit teidän maksamianne kyytejä kaipaa, vai miten? Kerro ihmeessä?- losuhousu
Puhua totta ja totuudenmukaisesti jo alkumetreillä. Mitä helvetin omaan napaan tuijottamista tässä jutussa olen tarkoittanut?
"Tuurillahan ne laivatkin seilaa"! Höpö, höpö!
Kirjoitin juuri epäkohdista, mitä on tullut eteen ja niitä on monia, en kirjoita katkeruudesta.
Oletko itse yrittäjä vain näitä taksiliiton pamppuja??
Jos yrittäjä, olet se, joka on erityissuojeluksessa kyytien saamisessa Kelalta, kuten mulle eräs taksi sanoi voivansa valkata laitteeltaan, mitä hän "pystyy" hoitamaan ja kyytejä on aina rivissä odottamassa useampia.
Ei ehkä totta...??
Taksiliiton miehet ovat sitä mieltä, kuten sinä, että ne jotka, purnaa, hyllytetään ja uhkaillaan päälle. - yksi hiili.
losuhousu kirjoitti:
Puhua totta ja totuudenmukaisesti jo alkumetreillä. Mitä helvetin omaan napaan tuijottamista tässä jutussa olen tarkoittanut?
"Tuurillahan ne laivatkin seilaa"! Höpö, höpö!
Kirjoitin juuri epäkohdista, mitä on tullut eteen ja niitä on monia, en kirjoita katkeruudesta.
Oletko itse yrittäjä vain näitä taksiliiton pamppuja??
Jos yrittäjä, olet se, joka on erityissuojeluksessa kyytien saamisessa Kelalta, kuten mulle eräs taksi sanoi voivansa valkata laitteeltaan, mitä hän "pystyy" hoitamaan ja kyytejä on aina rivissä odottamassa useampia.
Ei ehkä totta...??
Taksiliiton miehet ovat sitä mieltä, kuten sinä, että ne jotka, purnaa, hyllytetään ja uhkaillaan päälle.Ongelmat maaseudulla pikkutaajamissa on totta. Purnaamiset on otettava vakavasti ja löydettävä ratkaisu.Vain kehittämällä ketjutusta on ratkaisu ja myös sanktiota tulee koventaa.
- Jokijoki
"odota mitä päivä tuo tullessaan"
Näin juuri taksiliitto ajattelee maaseudun takseista.
Raha kyllä kelpaa(ei minulta enää) mutta tasapuolisuutta ei saa. - yksikaksieitullutaksi
meillä on kuusi taksia ja neljä vierasta kuskia. On se kiva tietää etukäteen, että monta autoa laitetaan seuraavana päivänä ajoon. Kuskitkin haluavat tietää mahdollisimman ajoissa vapaapäivistään.
- janssons son
Oikeen kun ajattelee niin kyllä on liitto onnistunut kusemaan maaseudun miesten&naisten pölykapseliin oikein kunnolla.
Mikäli perustellaan että Kela toive niin miksi esim. apteekit & lääkäriasemat pystyvät valikoimaan ja hoitamaan asiakas suhteitaan kuten aiemminkin vaikka sinnekkin tuo sähköinen asiointi on jo jalkautunut.
-taksin puolella ainoa syy on raha. Otetaan eurot pois kun asiakas soittaa- eurot pois kun yrittäjä vastaanottaa kyytiä..
Palvelu & asiakaslähtöinen toiminta on huitaistu maton alle.. Pelätään tosiasiaa että hyvintoimiva yritys on oma käyntikorttinsa.
Täältä myös loppuu jäsenmaksut 100% varmuudella.- Zzzzzzzz.....
Luuletko tosissasi ettei apteekeille ja lääkäriasemille ole muodostunut asiasta mitään kuluja? Arvaa kuka ne maksaa? Asiakas tietysti! Mikä piru siinä on että taksien pitäisi saada sama systeemi ilmaiseksi? Kyllä se Kela niitä säästöjä saa hyvin nopeasi kun isketään vaikka 2 asiakasta samaan autoon sen 300km taksimatkalle. Veronmaksajathan nämäkin keikat lopuksi maksavat joten jostain Kelankin niitä säästöjä on pakko kaivaa.
- janssosn son
Apteekit & lääkäriasemat ovat avoimia kaikille -sinun ei tarvitse soittaa maksulliseen numeroon ja mennä juuri siihen apteekkiin tai lääkärikekukseen mitä puhelimesta tarjotaan.
On perusteltu että Kela ei ole keskuksissa mukana joten miksi pitäisi ylläpitää kallista järjestelmää joka on kotoisin kuin vanhan ajan Venäjältä konsanaan. - janssons son
Jos päätetään samantien että A.Giss saa palkkansa pankista X mikäli Tekee sopimuksen pankkiin X hintaan 400€ 35€kk maksaa siitä provikoita keskukselle 2% muita maksuja 2%
Työt A.Gisslle tulee yhden numeron kautta ja ne kerrotaan aamulla hiukan ennen työpäivää...
Mahtaako miellyttää? - semeljumala
arvoisa ketjunaloittaja/taksiyrittäjä 007. jos sulla on antaa jotain lähdettä mihin perustat tämän sukon kaatumisen, niin haluaisin mielelläni kuulla lisää. luulen, että satoja muitakin kiinnostaa kuinka tässä käy,
- ateistipirssimies
Suko kaatuu maaseudun miesten kapinaan.
Iso piste!
- aatos.
Siellä on päässynnä taas semelin ukot sätämää ohohjelmii ja keksinee ikuise rahasammon itsellee kute kusettavat mittarie kanssaki.
Taksiliitto katteloo piältä ja taksit maksoo piikin.
Taksiiiton ois syytä kahtoo peilii ja miettii mihi se neuvostoliitto kaatu, jottei itelle kävis samanlailla.
Ahneita ja korruptoituneita pellejä on liitot täynnä. Yksisilmäsii uuvattei. - perseedelläpuuhun
Näillä toimilla tuhotaan koko maaseutu taksien verkosto.
Kuka haluaa maksaa siivua sinne ja siivua tänne. Päijät hämeen alueella Asikkala,Hartola,Vääksy.. ainakin huutava pula uusista yrittäjistä usea lopettamassa!
Mihin katoaa palvelu?- pelaako lapissa
Mitenkä lapissa on kelakuljetukset pelannut kun matkat melko pitkiä.
- lapinmies
pelaako lapissa kirjoitti:
Mitenkä lapissa on kelakuljetukset pelannut kun matkat melko pitkiä.
Hankalaksi mennyt kun kuluja lisänny. Entistä enemmän epävarmuutta työn järjestelyssä.Vanha järjestelmä oli toimivampi.
- säästyy paljon
lapinmies kirjoitti:
Hankalaksi mennyt kun kuluja lisänny. Entistä enemmän epävarmuutta työn järjestelyssä.Vanha järjestelmä oli toimivampi.
Mitä tarkoittaa ;työnkärjestelyissä? Väärinkäytöksiäkö? Mutta hurjasti säästöjä kun pitkät etäisyydet.
- aatteleppatätä
säästyy paljon kirjoitti:
Mitä tarkoittaa ;työnkärjestelyissä? Väärinkäytöksiäkö? Mutta hurjasti säästöjä kun pitkät etäisyydet.
Työnjärjestely:
Yrittäjät taiteilevat pitkienpäivien parissa, maaseudun taksit tekevät yhteistyötä päivittäin keskenään jotta esim. asiakas a b saadaan sairaalaan tai kauppaan.
Tähän ei liity väärinkäytöksiä vaan säästöä syntyy kun saadaan kyydit toimimaan.
Jatkossa tuo toiminta loppuu -samalla loppuu myös taksiautot maaseudulta.
Kiitos Giss& Taksiliitto
- ...
Hyvä markkinaoikeus!!! Tänään juhlitaan!
- -------------bravo
Ja juhlitaan ja per.seet olalle!!!!
Infotilaisuudessa keväällä -10 oli Kelan lakimies kertomassa systeemistä ja oli melkoisen töykeä, peräänantamaton ukonkäppänä.
Pannaanpa asiat tutkien perusteellisesti! - Älä vaan kiukkua
-------------bravo kirjoitti:
Ja juhlitaan ja per.seet olalle!!!!
Infotilaisuudessa keväällä -10 oli Kelan lakimies kertomassa systeemistä ja oli melkoisen töykeä, peräänantamaton ukonkäppänä.
Pannaanpa asiat tutkien perusteellisesti!Tolle löpölöölle vaan tiedoksi, että Kelan rökitys alkoi, ootkos lukennut uutiset??
- ;) ;)
Älä vaan kiukkua kirjoitti:
Tolle löpölöölle vaan tiedoksi, että Kelan rökitys alkoi, ootkos lukennut uutiset??
Ja mitäs luulet, että nyt muuttuu? KELA nyt sitten kilpailuttaa ja kun se kilpailuttaa se saa sanella mitä kaikkea tarjoan on pystyttävä hoitamaan. Näitä voi olla sähköinen lakutus, päivystys 24/7/365, kaksikielinen palvelu, tarvittava määrä kalustoa jne. Saattaapi olla, että nasahtaa vielä näitä valittajia omaan nilkkaan. Luuletteko muuten, ettei KELA ole alkanut tehdä varasuunnitelmia heti, kun nämä valitukset markkinaoikeuteen ovat menneet?
- pilipalitaksi
;) ;) kirjoitti:
Ja mitäs luulet, että nyt muuttuu? KELA nyt sitten kilpailuttaa ja kun se kilpailuttaa se saa sanella mitä kaikkea tarjoan on pystyttävä hoitamaan. Näitä voi olla sähköinen lakutus, päivystys 24/7/365, kaksikielinen palvelu, tarvittava määrä kalustoa jne. Saattaapi olla, että nasahtaa vielä näitä valittajia omaan nilkkaan. Luuletteko muuten, ettei KELA ole alkanut tehdä varasuunnitelmia heti, kun nämä valitukset markkinaoikeuteen ovat menneet?
Tuskin on varasuunnitelmia, kun ovat niin ylimielisesti toimineet kaiken aikaa. Nyt on aika kuunnella niitä kenellä on liikenneluvat ja kalusto. Ilman niitä yksikään välitysxhtiö tai liitto ei ole mitään.
- piip piip piip
pilipalitaksi kirjoitti:
Tuskin on varasuunnitelmia, kun ovat niin ylimielisesti toimineet kaiken aikaa. Nyt on aika kuunnella niitä kenellä on liikenneluvat ja kalusto. Ilman niitä yksikään välitysxhtiö tai liitto ei ole mitään.
Buaahhahhaha oikeenko tosissasi luulet että näin käy? Meinaat, että KELA kilpailuttaa jokaisen ajonsa erikseen liikennelupien haltijoilla? Noin 9000 luvanhaltijaa vastaa KELA:n tarjouksiin vai? Salli mun nauraa. Tästä tulee läpihuuto koko hommasta, ei ne olemassa olevia KELA keskuksia ala ajaan alas korkeintaan saattavat yhdistellä muutamia naurettavan kokoisia niistä. Ajot tulee jakoon tulevaisuudessakin näiden keskusten ja niiltä palvelunsa ostavien autoilijoiden kesken. Vai meinaatko että KELA maksaa nyt suuria investointeja tehneille keskuksille niiden kustannukset ja niille autoilijoille aiheutuneet kustannukset jotka näistä keskuksista ajavat ja ovat joutuneet investoimaan autohinsa laitteita jotain takaisin?
- Tuplaurbo
piip piip piip kirjoitti:
Buaahhahhaha oikeenko tosissasi luulet että näin käy? Meinaat, että KELA kilpailuttaa jokaisen ajonsa erikseen liikennelupien haltijoilla? Noin 9000 luvanhaltijaa vastaa KELA:n tarjouksiin vai? Salli mun nauraa. Tästä tulee läpihuuto koko hommasta, ei ne olemassa olevia KELA keskuksia ala ajaan alas korkeintaan saattavat yhdistellä muutamia naurettavan kokoisia niistä. Ajot tulee jakoon tulevaisuudessakin näiden keskusten ja niiltä palvelunsa ostavien autoilijoiden kesken. Vai meinaatko että KELA maksaa nyt suuria investointeja tehneille keskuksille niiden kustannukset ja niille autoilijoille aiheutuneet kustannukset jotka näistä keskuksista ajavat ja ovat joutuneet investoimaan autohinsa laitteita jotain takaisin?
Kilpailutetaan välitys ja maksuliikenne. Sen voi hoitaa kuka tahansa ja ottaa ajoon tarpeellisen määrän halukkaita autoilijoita.
- ...
ottakaa iisisti pojat. kela on kuitenkin tärkeä yhteistyökumppani. Just hain kuskeille kakkua ja sauna lämpenemään. Tästä on hyvä jatkaa. Hyvää kesää ja paljon ajoja kolleegat!
- tiedoksi....
uusien laitteiden ns, kokeilualueilla laitteet eivät edes toimi(etelä-karjala) katvealueita paljon???
- lol lol.....
Kannattais ostaa oikeat ajovälityslaitteet eikä mitään kännyköitä! Kyllähän sen tietää miten moiset mikkihiiri laitteet toimii (lue ei toimi).
- s eemeli
lol lol..... kirjoitti:
Kannattais ostaa oikeat ajovälityslaitteet eikä mitään kännyköitä! Kyllähän sen tietää miten moiset mikkihiiri laitteet toimii (lue ei toimi).
Ai paa ska semelin laitteet , on kalliit ja ei toimi piste
- taksiyrittäjä 007
http://yle.fi/uutiset/markkinaoikeus_asetti_kelalle_uhkasakon/6212394
Siitä se alkaa! - Pikkukylän taksi
Vanhat kuntarajat pois ja pikkukylien luvat samalle viivalle isojen kylien kanssa, lisäksi keskus avoimeksi kaikille kaikkien kyytien osalta ja turhat ketjutukset sekä ruudutukset pois ja keikat aina lähimmälle autolle. Asiakkaalle päätösvalta minkä taksin haluaa. Tässä lääkettä ahdinkoon.
- taksisissi
Saloon Kelan toiminnallinen keskus mistä palvelun voi tilata joko asiakas tai taksiautoilija ilmoittaa keskukselle mikäli autoilijalle tullut asiakkaalta suora tilaus.
Kattaa koko suomen!
Kaikille takseille sama hinta palvelusta ilman mahdotonta kiskontaa.
Laitteeksi kännykkä... maksujärjestelmät point mitax taikka semel sagem.
Toimii ilman ajonvälitys sitoumuksia.
Samalla palautetaan Salo kartalle!
KELA säästää & työllistetään Salon ihmiset mistä koituu vuosien mittaan miljoooonien € säästöt.
Autoilijat tyytyväisiä mikäli maksu % kohtuullinen & kaikilla mahdollisuus ottaa itse vastaan tilauksia kuten aiemminkin. - Pikkutaksi
Kaupungin taksi porskuttaa kun, maaseudun taksi vaikertaa.
Taksiliitossa kaupungin taksit yliedustettuina ja maaseudun autoilijaa viedään kuin pässiä narusta ohjaten paluukyydit kaupungin takseille.
Taksiliitossa ja välityskeskuksissa samat pamput hoitamassa hommia ja suojelevat toiminnallaan pikkukylien taksit hengiltä.
Taksiliitto on kuin neuvostoliitto jossa vanhat jo kärryiltä pudonneet käppänät suojelevat omia etujaan pitäen jääräpäisesti kiinni vanhoista asemapaikka, kuntaraja, ruudutus ym. säännöistä.
Kyllä kaatuu omaan mahdottomuuteensa koko homma. - tyhjänsaapyytämättä
Nyt ei haittaa Kela asiat..
Lupa palautettu & hommat lopetettu.- katsetulevaisuuteen
Rohkea teko, nostan hattua!
Aion tehdä saman lähiaikoina, alan olla kypsä tähän jekutukseen.´
Saan varmasti osakseni ilkkumista heiltä, jotka eivät ymmärrä.
Mutta nosta nokkani heidän edessään ja alan nauttia elämästä.
Tämä ammatti on muuttunut niin radikaalisti, että perhekin voi hajoata ylitsepääsemättömään stressiin ja estän sen lopettamalla, ennen kuin on myöhäistä.....surullisia asioita saa lukea lähes päivittäin ja puolistakaan ei tiedetä, mikä taustalla on voinut olla.
Omalle kohdalleni en tätä halua, enkä muillekaan samassa tilanteessa oleville.
Olen sitä mieltä, että nämä uudistukset alallamme eivät ota loppuakseen, miksi meidän pitäisi tähän taipua.
Eletään loppuelämä "ilokkaasti" näiden päällepäsmäreitten harmiksi.
- jusutus003
Täysin käsittämätöntä kusetusta taksiliitolta koko uudistus.
Alkuun erotaan liitosta ja mikäli se ei auta tulee alanvaihto.- keskitetään,hyvä?
Välitysysteemi pääpiirteittäin hyvä.Miten hoidetaan kotiutuva potilas.nyt järjestelmä ohjaa kaupungin takseille kaikki kotiutuvat. Käytännössähän tämä tarkoittaa lopettamisia ja vilunkien lisääntymistä. Herää kysymys kuka järjestelmää johtaa?
- Inside Kela
keskitetään,hyvä? kirjoitti:
Välitysysteemi pääpiirteittäin hyvä.Miten hoidetaan kotiutuva potilas.nyt järjestelmä ohjaa kaupungin takseille kaikki kotiutuvat. Käytännössähän tämä tarkoittaa lopettamisia ja vilunkien lisääntymistä. Herää kysymys kuka järjestelmää johtaa?
Homma on juuri niin hyvä kun Kelakeskuksen alikeskukset ja niiden autoilijat ovat homman osanneet hoitaa.
Avaa hieman miksi kaupungin taksit ajaisivat kaikki kotiutuvat kyydit ja missä päin maata?
Älä sitten vaan tarkoita, että kotikylän autoa olisi haettava kotiutuvalle potilaalle heti omasta kunnasta vaikka matkaa olisi 100km! Kyllä asiakkaan odotuttamisesellakin joku järki on oltava! Asia on eri, mikäli olette markkinoinneet asikkaitanne kertomaan tilauksen yhteydessä, että hän haluaa oman kunnan auton. - ¢
keskitetään,hyvä? kirjoitti:
Välitysysteemi pääpiirteittäin hyvä.Miten hoidetaan kotiutuva potilas.nyt järjestelmä ohjaa kaupungin takseille kaikki kotiutuvat. Käytännössähän tämä tarkoittaa lopettamisia ja vilunkien lisääntymistä. Herää kysymys kuka järjestelmää johtaa?
tuohan on vale.
Jonkun tasapuolisuussäännön mukaan tietty prosentti paluukyydeistä tarjotaan kotipaikkakunnan tai sinne päin meneville takseille. Kyytien yhdistelykin helpompi kun lähtö on samasta paikasta, joten niitä paluukyytejä on tietysti vähemmän ja tuskin monikaan jää sitten odottelemaan jos sama asiakas ei osaa sanoa millon pääsee pois, jos on käynnistä kysymys. Sairaalakäynti helposti venyy useiksi tunneiksi.
Onhan tuota kyllä systeemissäkin vikaa. Voi olla esim kaupungista kaupunkiin kelakyyti. Tiedetään että asiakas viipyy hoidossa pari tuntia. Tuova auto siis jää kahville kyttäämään sitä samaa asiakasta takaisin. Kyytipä meneekin paikalliselle taksille ja nämä sitten ajavat peräkkäin, toisessa asiakas ja toinen tyhjänä. Kelalle se on saman hintanen, mutta kaksi autoa ajaa saman matkan vaikka yksikin olisi riittänyt.
Tämä taas että asiakkaat tilaa ja käyttää sitä autoa mitä juuri itse haluavat, niin johtaa siihen, että jonkun paikkakunnan taksit ajaa peräkkäin sairaalaan ja kaikissa yksi henkilö kyydissä. Jäävät sinne sitten päiväksi odottamaan tätä yhtä asiakasta ja siellä kotipaikkakunnalla ei sitten olekaan yhtään taksia. Se on täyttä puppua, että nämä jonkun paikkakunnan taksimiehet alkaisivat järjestellä tällaisia 'parempia' kyytejä keskenään, niinkuin täällä joku kommentti oli. - Paluu keikka
¢ kirjoitti:
tuohan on vale.
Jonkun tasapuolisuussäännön mukaan tietty prosentti paluukyydeistä tarjotaan kotipaikkakunnan tai sinne päin meneville takseille. Kyytien yhdistelykin helpompi kun lähtö on samasta paikasta, joten niitä paluukyytejä on tietysti vähemmän ja tuskin monikaan jää sitten odottelemaan jos sama asiakas ei osaa sanoa millon pääsee pois, jos on käynnistä kysymys. Sairaalakäynti helposti venyy useiksi tunneiksi.
Onhan tuota kyllä systeemissäkin vikaa. Voi olla esim kaupungista kaupunkiin kelakyyti. Tiedetään että asiakas viipyy hoidossa pari tuntia. Tuova auto siis jää kahville kyttäämään sitä samaa asiakasta takaisin. Kyytipä meneekin paikalliselle taksille ja nämä sitten ajavat peräkkäin, toisessa asiakas ja toinen tyhjänä. Kelalle se on saman hintanen, mutta kaksi autoa ajaa saman matkan vaikka yksikin olisi riittänyt.
Tämä taas että asiakkaat tilaa ja käyttää sitä autoa mitä juuri itse haluavat, niin johtaa siihen, että jonkun paikkakunnan taksit ajaa peräkkäin sairaalaan ja kaikissa yksi henkilö kyydissä. Jäävät sinne sitten päiväksi odottamaan tätä yhtä asiakasta ja siellä kotipaikkakunnalla ei sitten olekaan yhtään taksia. Se on täyttä puppua, että nämä jonkun paikkakunnan taksimiehet alkaisivat järjestellä tällaisia 'parempia' kyytejä keskenään, niinkuin täällä joku kommentti oli."Tuova auto siis jää kahville kyttäämään sitä samaa asiakasta takaisin. Kyytipä meneekin paikalliselle taksille ja nämä sitten ajavat peräkkäin, toisessa asiakas ja toinen tyhjänä."
Mikäli näin käy on syytä suunnata kysymys sinne keskukseen johon kuuluu ja sille /niille henkilöille jotka ovat alueen hakusäännöistä päättäneet. Koneet on koneita jotka toimivat siten kun niitä käsketään ja jos niitä käsketään etsiä kyytiin ensimmistä vapaata autoa, toki se kyyti menee sen kunnan autolle josta asiakas lähtee mutta jos sen on määrätty etsimään asikkaan osoitteeseen lähintä paikkakunnan xxx autoa, sen se myös tekee. Eli osoittappa sormi nyt sinne oman keskuksesi suuntaan, se luultavasti toimii yhtenä Kelakeskuksen ns. alikeskuksena. - kustanupissa
Paluu keikka kirjoitti:
"Tuova auto siis jää kahville kyttäämään sitä samaa asiakasta takaisin. Kyytipä meneekin paikalliselle taksille ja nämä sitten ajavat peräkkäin, toisessa asiakas ja toinen tyhjänä."
Mikäli näin käy on syytä suunnata kysymys sinne keskukseen johon kuuluu ja sille /niille henkilöille jotka ovat alueen hakusäännöistä päättäneet. Koneet on koneita jotka toimivat siten kun niitä käsketään ja jos niitä käsketään etsiä kyytiin ensimmistä vapaata autoa, toki se kyyti menee sen kunnan autolle josta asiakas lähtee mutta jos sen on määrätty etsimään asikkaan osoitteeseen lähintä paikkakunnan xxx autoa, sen se myös tekee. Eli osoittappa sormi nyt sinne oman keskuksesi suuntaan, se luultavasti toimii yhtenä Kelakeskuksen ns. alikeskuksena.Noinhan se menee nykyisin.Voi sitä säästöjen määrää.
- ¢
en tiedä liittyykö tähän aiheeseen, mutta kysyn kun täällä näitä viisaita riittää. Miten kyliltä sairaalaan tuovat taksit voivat varmoja että kyyti on kelakyyti. Eihän sitä päätä se kyytiläinen eikä varsinkaan taksi.
Kela kyttää kyydit tosi tarkkaan. Esim jos kyytiin kuuluu apteekkikäynti ja asiakas ei ostakkaan sieltä kelan korvaamia lääkkeitä niin se katsotaan normaaliksi kaupassa poikkeamiseksi jota kela ei korvaa. Tämä kiima oman tutun taksin käyttöön johtuu pelkästään siitä, että samalla kyydillä hoidetaan ruoka- ja viinaostokset ja lisäksi käydään esson baarissa kahvilla ja mittari vaan käy ja kela maksaa. - Kyytikiito
No tottakai se asiakas tietää ainakin valtakirja aikana, että jos ei saa ns. taksilappua niin hän maksaa taksille kyydin omasta pussista, huijausta ei voi tehdä kun valtakirja aikana taksin pitää taksilaskun yhteyteen liittää se "taksilappu".
Suorakorvauksessa taksilappu jää asiakkaalle.
Periaatteessa suorakorvauksessa voi paremminkin huijata, kelakeskuksesta voi tilata taksin kelan piikkiin, eikä se keskuskaan mistään tiedä tai tarkista onko tilaajalla aikaa tai todellista tarvetta terveyskeskukseen, lääkäriin, kuntoutukseen, ym. sellaiseen hoitopaikkaan, periaatteessa voi tilata vaikka 100 km päästä maaseudulta keskuksesta kelakyydin ja ajaa vaikka lauantai iltana keskus-sairaalan ensiavun pihaan ja maksaa omavastuun taksille 9.25€ , taksi laskuttaa kelaa sähköisesti, sen jälkeen asiakas käppäilee siitä paikalliseen kapakkaan, valomerkin jälkeen köpöttelee sinne keskus-sairaalan ensiavun pihalle ja tilaa kotimatkalle kelataksin ja maksaa ov,;n 9.25e, kela tuskin tarkistaa kaikkia asiakkaiden käyntejä ja matkoja.
Apteekkikäynti korvataan kelan maksaman sairaskuljetuksen yhteydessä, ei siis yksistään apteekkiin tehtyä matkaa korvata, eikä ole eroa ajetaanko suorakorvauksella tai (vanhalla systeemillä) valtakirjalla, kuljettaja ei kummassakaan tapauksessa voi tietää ostaako asiakas määrättyjä reptilääkkeitä vai aivan muuta, voi asiakas toki hakea muuhun sairauteen apteekista lääkkeitä, jokatapauksessa kela korvaa apteekkiodotusta korkeintaan 15 min. erikoistilanteessa voi korvata enemmänkin esim. lääke loppu apteekista ja joudutaan hakemaan toisesta apteekista.
Kelan matkakorvaus säännössä suodaan asiakkaan tarpeiden vuoksi pysähdys matkalla esim. wc, kahvitauko, lääkkeiden otto, huonovointisuuden ym. vuoksi , mikäli matka kestää yli kaksi tuntia.
Useimmiten näillä pitkämatka-asiakkailla on omat "eväät" mukana, joten pysähdyksiä ei tehdä kuin tarvittaessa siellä apteekissa.
Muuten tuttutaksi"kuljettaja" on asiakkaiden oma valinta, se valinnanvapaus heille suotakoot jatkossakin.
Jos et vakoiasiakkaita ole saanut hommattua, kannattaa ihailla itseä peilistä.....- ¢
kerro vielä se, miten tästä sairaalan kyljestä voi hommata niitä vakiokela-asiakkaita.
Hieman epäilen, että tuo kertomasi kapakkareissu onnistuu. Tai jos onnistuukin, niin kiinni jää ja taksi saa vaan omavastuut. - ¢
ei se paluu ainakaan mee läpi kelakeskuksessa. Paluukyydit tilaa sairaala tai missä nyt onkaan terkkarissa.
- Kyytikiito
Eikös siellä kessukan tolpalla, kaupungissa on varmaansatojatuhansia varteenotettavia "vakoiasiakasaihioita" /asiakkaita, eli hieman enemmän niitä asiakkaita joista valita, toisin kun täällä korpikuusen juurella.
Kyllä sen paluukyydin voi tilata se asiakas itse ihan vaan ite.
Tuossa "huijauksessa" kela maksaa kyllä taksille, eihän taksilla ole mitään mahdollisuutta tai edes velvollisuutta saati edes epäilyä tarkistaa keskuksen välittämää kelakuljetusta, mutta sen sijaan asiakkaalla on kiinni jäädessään velvollisuus säilyttää puoli vuotta se "taksilappu", jos sellaista ei ole tai muuten todetaan vilunkia tehdyn on asiakas maksuvelvollinen kyydin hinnan kelalle ja lisäksi saa varmaan poliisitutkinnan jälkeen rikossyytteen ja käräjillä määrätään muut sanktiot.- veronmaksaja,
Kateus vie kalatkin vedestä. Lama ja liikaa taksia ja,,, isäntien ahneus siinähän se on.Ennen ei kaupungin taksi lähtenyt itkemälläkään parin kolmensadan kilometrin keikalle. Nyt nämä viheltävät peräkanaa jopa samalle kylälle.Mitä sanoo maksaja jos penkoo ajot. Kai se säästöä on. Vai eletäänkö lopun edellä?
- maaseutumies0003
Paska uudistus koko Kela juttu.
Maaseudulla olen ollut & olen yhä yrittäjänä.
Jos hoitaa hommat kunnolla , saa vakio asiakkaita ja kenelläkään pitäisi olla siitä valittamista.
Itse hoitelen kyyti tilaukset ilman mitään keskusta, asiakkaat tykkäävät ja säästävät hurjasti kun ei tarvetta soitella monen euron puheluita keskuksiin.
Kela asiakkaiden kesken homma sujuu, monen aamuna 2-3 asiakasta samalla kyydillä hoitolaitokseen ja kun kyydit tilataan ajoissa voidaan hieman vaikka järjestellä aikoja tai saattaa välillä asiakas joutua lähtemään myös aiemmin mikäli ennalta jo muuta sovittu.
Tärkeintä on hyvä yhteistyö asiakkaan & yrittäjän välillä. Mitään huijaamista / kusettamista en suvaitse mutta jos kaikille homma käy niin silloin ok.
Kelassa ei varmaan edes tajuta kuinka paljon maaseudun taksissa säästetään euroja kun työt tehdään kunnolla.
Toivotaan ettei uudistus mene tuollaisena koskaan läpi. - eroaliitostafi
Taksliittoon ei ole pakko kuulua :)
Näkemiin!!! - ??????
Giss eronnut virastaan?
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onko totta? Eihän sitä jaksa!
- pohditaanpas
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Onko totta? Eihän sitä jaksa!
Onko vaikeampaa alaa kuin taksi? Keksikääpä,minulla tuli mieleen kiinalainen kuokkamies kaivoksessa.
Suht vanhaa jorinaa 2012???? ei ymmrrä!
- golhoos
Eihän sitä ymmrrä kun ei tunne asioita.Taksiliitto ajoi sukon läpi väkisin kysymättä "yrittäjiltä" mitään.Nyt ollaan välitysten ikeen alla.Ajellaan sanktioiden ja uhkailujen maailmassa kusi sukassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803