"Rakkuloita" äläpäässä, APUA!!

apua tarvitseva

Hei! Ajattelin pyytää täältä nyt apua, koska vielä tässä vaiheessa en kehtaa lääkäriin mennä ja yksi kaveri jolle asiasta kerroin, ei osaa auttaa.

Olen 20-vuotias nuori nainen, ja olen ollut suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä. (tyhmä kun olen) Sheivaan äläpäätäni, ja viimeksi kun sheivasin oli karva todella lyhyttä joten ei ollut mitenkään helppo homma kun verta tulee nyt vähän mistä sattuu :D

MUTTA, nyt minulle on ilmennyt jonkinlaisia "rakkuloita" äläpäähän, ne näyttävät hieman finneiltä, mutta siinä päässä keskellä on ns. "reikä". Mitä ihmeitä ne on??? Voivatko ne johtua siitä kun sheivasin itseni, vaikka karva oli todella lyhyttä, että jos ihoni jotenkin ärsyyntyi pahasti? On minulle ennenkin tullut noita näppyjä alapäähän, mutta ne eivät ole olleet noin pahoja, ja ne on saanut puristettua pois, juuri niinkuin finnin. Nämä "rakkulat" ovat erilaisia..

Ne on p*rkeleen kipeitä, istuminenkin tuntuu kurjalta. Vessassa käyminen on hankalaa koska ei voi pyyhkiä kunnolla koska se sattuu.
Suihkussa kun käy, niin suurinpiirtein siihen välilihan kohdalle ei voi suihkuttaa vettä ollenkaan koska kirvelee niin maan prkl...

Olen katsonut kuvia kondyloomasta, ja siinähän on sellaisia "kukkakaalimaisia" rykelmiä, mutta omani eivät ole sitä ollenkaan.

Tuossa joku aika sitten minulla todettiin emätintulehdus, johon sain 5 päivän voide-kuurin joka ruiskutetaan suoraan emättimeen. Nyt kun olen katsonut alapäätäni, emättimestä tulee sellaista valkoista,kokkareista ihme juttua joka ei kyllä haise yhtään millekkään. Onko se tätä rasvaa jota ruiskutan alapäähäni, vai mitä se on ?

Anteeksi kauhea kysymysruljanssi, mutta olen pulassa ja hieman paineissa!
Olisi ihanaa jos joku minua fiksumpi ja viisaampi osaisi auttaa.. :)

Kiitos etukäteen.

20

3603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryuuu45242

Mahdotonta sanoa mikä voi olla kyseessä mutta kondylooma se ei ole koska siitä tulee vain syyliä eikä rakkuloita... Herpes taas voi aiheuttaa finnin näköisiä näppylöitä mutta toki voi se olla myös sheivauksesta tulehtuneet iho nystyrät mitä se todennäköisemmin on...Mutta! kannattaa tarkkailla jos uusiutuu usein ja on kivulias niin käy näyttämässä terveyskeskuksessa jossa otetaan näyte rakkulasta tai toinen vaihtoehto on käydä yksityisellä herpes vasta-aine testissä jos et tahdo mennä rakkuloitasi esittelemään.

• .............

Mene NYT sinne lääkäriin kun niitä näppyjä on, voidaan ottaa näyte, vasta-ainetestiä ei julkinen juurikaan tee ja sen voi tehdä aikaisintaan 3 kk mahd.tartunnasta. (kondya muuten on litteääkin muotoa, tosin siinä tulee syyliä...)

Muista että olet tartuttaja jos sinulla on herpes, sehän ei sitten koskaan parane, eli huomioi se jatkossa.

Mutta tosiaan, lääkäriin!

• 3+5

Keskellä "reikä"? Saattavat olla sisäänpäin kasvaneita karvoja.

• Molemmat saanut

Kyseessä on joko karvatupentulehdus tai herpes. Oli kumpi vaan, mene nopeasti lääkäriin. Karvatupentulehdukseen saa antibiootit ja herpekseen oman omat lääkkeensä. Tosin herpeslääkitys ei aina auta.

Kuten tuossa edellä sanottiin, herpes on helppo todeta rakkuloista. Vasta-ainetesti on luotettava vasta 3 kk:n kuluttua ensitartunnasta.

• virheistäviisastuu

itse sain ilm herpes tulehduksen juurikin siitä, kun tyhmänä menin sheivaamaan alapääni ukon sheiverillä ja ukolla välillä ollut huuliherpes!! Onneksi ei ole uusinut.
        Oli se helvetillistä.

• kohtalotoveri...

ite sheivasin alapääni ja just etin tietoa ku vastaava kipee "reikäinen" kohta ilmesty mullekkin välilihan alueelle ja sattuu niiiin perkeleesti suihkutus ja pyyhkiminen!! pelästyin itsekkin että onko sukupuolitauti. olisi kiva kuulla mitä teit asialle ja menikö se jo ohitse???? itse kärsinyt pian viikon kivusta........

• t4y5u6

kuulostaa sisäänkasvaneilta karvoilta...

• kohtalotoveri....

mitä niille voi tehdä???

• asdoei

Sinulla on herpes. Minulla alkoin herpes juuri samalla tavalla. Voin kertoa että loppu elämäsi herpeksen kanssa ei tule olemaan helppoa. :(

• lumitarja

Vastoin yleistä tietoa herpeksestä voi ja pääsee eroon. Lääketiede ei tätä tietenkään tunnusta, mutta homeopaattisella kuurilla herpes lähtee kehosta.

Kenenkään ei tarvitse uskoa tätä, en minäkään uskonut.

Minulla on lääkärintodistus herpestartunnasta, eli vasta-aineita kehossa ja kärsin myös primääritartunnan rakkuloineen alapäässä ja kuumeineen ja kipuineen.

Homeopaattisen kuurin jälkeen ja n. 1 v primääritartunnasta minulla on lääkärintodistus, jossa todetaan, että kehossa ei ole HSV-vasta-aineita, eikä herpes ole myöskään uusinut.

Jokainen tekee itse valintansa ja tyytyy kohtalonsa tai nousee sitä vastaan.

Vastaus löytyy internetistä.

• millaxxy

Herpes on ikävä sairaus - jolta olisi voinut suojautua käyttämällä kondomia. Kondomeita on joka lähtöön, vilkaiskaapa esim. www.kondomikeiju.com. - kondomit tekstiviestillä sivua.

• Hohhoijaa...

"Herpes on ikävä sairaus - jolta olisi voinut suojautua käyttämällä kondomia."

VÄÄRIN. Kirjoittajalla itsellään ei selvästikään ole herpestä. Herpekseltä EI voi suojautua käyttämällä kondomia. Herpesrakkuloita on usein kondomin peittävän alueen (peniksen) ulkopuolellakin, josta se aktiivivaiheessa tarttuu naiseen helposti. Myös suuseksissä ykkös- ja kakkostyypin herpekset tarttuvat yläpäästä alapäähän ja päinvastoin.

Lopettakaa nyt jo tuon virheellisen tiedon ja luulojen jakaminen täällä, kiitos.

• kohtalotoveri..

Itelläni auttanu bepantehnillä rasvaus... tuskinpa on herpes...

• turhautunut lekuri

Mikä kaikkien aikojen vastuuntunnottomin ja tyhmin tekosyy.. "en nyt KEHTAA mennä vielä lääkäriin". Voi helevettiläinen, lääkärille ei ole mitään merkitystä menetkö sinne mitä näyttämään, pääasia on että MENET koska esim. kondylooma (joka tekee mm. tuollaista) on tartuntatauti josta lain mukaan on tehtävä ilmoitus tartuntatautivirastoon.

Kasva aikuiseksi!!

• Huoh...

Sitä se on, kun nämä lapsukaiset kehtaavat harrastaa seksiä, mutteivat kehtaa hoitaa jälkiseurauksia... Seksin pitäisi olla kokonaan kiellettyä kakaroilta.

• ------------

"Lain mukaan tehtävä ilmoitus" ???

Joo, et taida ihan lekuri olla.

• kohtalotoveri..

hmm..jaa -a .. itsellä ainakin meni koko homma jo ohitte ja ooon melkosen varma että kyseessä oli sheivaushiertymä, koska se sen jälkeen heti tuli ja meni 1,5 viikossa ohitse... no jos viel uusiutuu niin sitten lääkäriin, oon kuitenkin saman miehen kanssa seurustellu vuosia,eli en ainakaan levitä eteenpäin mitään tänäaikana....

• elämää..

No voihan sun mies saada sulta tartunnan. Ni onks se sit ihan reiluu? Herpes ei koskaan parane, mutta oireettomana se voi toki pysyä ja tartunta on mahdollinen koska kannat virusta ja erityisesti silloin kun herpes oireet ilmaantuvat on käytettävä kortsua tai pidättäydyttävä seksistä.

Monilla ihmisillä on herpes ja he saattavat tietämättään levittää sitä eteenpäin! Ei elämä herpeksen kanssa nyt niin helvet.... Ole kuin jotkut täällä väittää. Itellä on ollu se vuosia ja vain silloin kun rakkuloita ilmestyy ja kun on haavaumia alapäässä niin silloin on kipua. Kestän kyllä kirvelyn ja kutinan. Itsepähän olen taudin "hankkinut" ollessani nuori ja varomaton.

• kohtalotoveri...

no eiköös se mies sen jo oo saanu ku ollaan näin kauan oltu, tai voihan se olla et mä oon siltä sen saanu! ja kaikenlisäks turha jauhaa ku tuski mitää herpestä ees on. lääkäriin jos uusiutuu piste.

• Älä käytä äläpäätä.

"Rakkuloita" äläpäässä, APUA!!

...missä "äläpäässä"?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe