Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuka loi jumalan?

1+1=11

Jumala loi ihmisen mutta kuka loi jumalan?

12

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka

      Imisjärjellä ajatellen kaikella pitää olla jokin alkuhetki. Mutta mitä oli ennen sitä? Jos katsellaan ympärille, nähdään asioita, jotka koostuvat erilaisista aineosista, atomeista yms. Maailmankaikkeudessa on paljon energiaa. Mutta kuka sen loi? Mistä se on syntynyt? Vai onko se vain ollut aina olemassa muodossa tai toisessa? Mikä oli niiden syntymisen alkuhetki? Jos uskoo "Big Bangiin", niin mistä syntyi se aine, joka räjähti? Onko se vain aina ollut olemassa?
      On asioita, joita Ihmismieli ei pysty ymmärtämään.
      Minä uskon, että Jumala on vain aina ollut olemassa. Miten se on mahdollista, en tiedä? Niinkuin eivät tiedä aineen/energian alkuperän suhteen alkuräjähdykseenkään uskovat. Kaikki uskovat johonkin. Areistitkin. He uskovat, ettei Jumalaa ole, vaikkeivät sitä tiedä. Se ei kuulu heidän kokemuspiiriinsä. Mutta toisilla taas kuuluu.
      Minulla taas ei ole niin vahvaa uskoa kuin ateisteilla, jotka uskovat kaiken syntyneen ja sattumalta. Luomakunta on niin hienosti suunniteltu toimimaan pienimpiä soluja myöten, että minun on mahdotinta uskoa sattumaan.
      Valitettavasti en kyennyt vastaamaan kysymykseesi tämän paremmin, mutta minä uskon Jumalaan. Hän kuuluu omaan kokemuspiiriini ja varmasti Hän antaa tarpeeksi vakuutta olemassaolostaan ja ohjauksestaan ja rakkaudestaan jokaista, sinuakin, kohtaan jos vain haluaa Hänet löytää. Raamattu kertoo, että Jumala on Rakkaus ja rakkaus ei koskaan pakota.
      Lue Raamatusta Jeremian kirjasta 29:s luku jakeet 11 ja 12. Siunausta jokaiselle. T. Pekka

      • Pekka
        vastaus


        Sattumlata ei ole syntynyt mitään,mikä syntynyt on kaikella on sen alkuu laittaja.

        Missä sinä olit silloin kun minä laskin maan perustukset? Kerro, miten se tapahtui, jos osaat.
        Kuka määräsi maan mitat? Tiedätkö sen? Kuka veti mittanuoran sen yli?.

        Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, Job 38:4-5


      • Hyvyyteen uskova

        Alussa ei ollut alkuakaan. No, mitä sitten? Minä olin latenssina jo silloin. Historia ei voi kulkea toisin. Olet itse todeistus siitä. Historia on mitä on .Tulevaisuus kulkee, tietääkö sitä kukaan? Huomiseta en tiedä, tuleeko yllätyksiä. Deternimistit tietää, vallan käyttäjät pakoittaa. He tietävät, sinukin puolestasi, mikä hyvää on heille, ei meille. Olet oikeassa, ei rakkaus pakoita, ole silti harmoniassa oikean luojan kanssa, silloin ihminen on ihminen ihmiselle, oikea puite , ei ollenkaan susi, jota vallankäyttäjät torvillansa toitottaa. Vihollisten puolesta Jeesus käski rukoilla. Katsokaamme mitä on, puitteita, muokakkaamme olosuhteet hyviksi kaikille, näistä puitteista, mitä on. Voiko Jumala tahtoa muuta?


    • Itseasiassa ihminen loi jumalan mielikuvituksellaan

      • 17 + 16

        Jeps!

        Ja papisto käytti ihmisten höynäytettävyyttä hyväkseen hankkiakseen ihmisten kunnioitusta ja tottelevaisuutta.

        Ja olihan se mukavaa, kun ihmiset toivat uhrilahjansa papistolle - ei tainnut yksikään pappi/samaani/pyhä mies kuolla puutteeseen, ainakaan heimon ensimmäisenä.

        Luuletteko että ihmisiä on tänä päivänä paljon vaikeampi huijata kuin "silloin muinoin"?

        Joissakin asioissa kylläkin, mutta edelleen kaikenlaiset "hömpötykset" myy kuin häkä.

        Kouluissa pitäisi olla perusteellinen kurssi missä opetettaisiin ajattelemaan kriittisesti, mutta ehkei sellaisen taidon levittäminen äänestäjiin, ole joittenkin intressien mukaista.

        Mielummin opetetaan uskontoa...


    • 1 1=11
      Vastausta
      Jumala on ollut ain,ei ole luotu. Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva. Ilm 1:8
      Jo ennen kuin vuoret syntyivät, ennen kuin maa ja maanpiiri saivat alkunsa, sinä olit. Jumala, ajasta aikaan sinä olet.Ps 90:2

      • 2222+9

        Voi vittuku se on vaikee tajuta. MIKÄÄN EI OLE VOINUT OLLA AINA OLEMASSA, KAIKELLA ON _ALKU_


      • 2222+9 kirjoitti:

        Voi vittuku se on vaikee tajuta. MIKÄÄN EI OLE VOINUT OLLA AINA OLEMASSA, KAIKELLA ON _ALKU_

        2222 9 :lle
        MIKÄÄN EI OLE VOINUT OLLA AINA OLEMASSA, KAIKELLA ON _ALKU Job. 38:4 Missä sinä olit silloin kun minä laskin maan perustukset? Kerro, miten se tapahtui, jos osaat.
        Vastaa tähän jakeeseen,mielestäsi viisas


    • Totuuden torvi

      Jumalaa ei ole kukaan luonut. Jumala on aina ollut olemassa ja Hän on itse luonut ajan ja käsitteet ajasta. Hän on kuolematon. Mikään ulkopuolinen voima ei ole Häntä luonut.
      Itsekin mietin tuota kun tulin uskoon, ja kysyin Jumalalta asiasta, Hän vastasikin minulle,tosin ei heti,mutta myöhemmin selvisi tämä asia.

    • kokemus-k

      "Mikään ulkopuolinen voima ei ole Häntä luonut."

      Eli hän loi itse itsensä?

    • tetsa2

      Ihminen on luonut "jumalan". Ihan sairasta edes muuta väittää. Näyttäkää minulle tuo taruolento, niin sitten voin ehkä uskoa....

    • 185000

      Ihminen loi jumalan vilkkaassa mielikuvituksessaan, tämähän on selvää pässinlihaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1985
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1380
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    6. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1267
    7. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe