Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ottaa päähän oma käytös..

nimetööön

Kun mikään ei riitä..

Viime vuosina olen saanut juurikin kaiken mitä olen halunnut: ne työt mitä olen halunnut tehdä, tuntenut niistäkin vaan suurta kiittämättömyyttä, tavarat mitä olen halunnut, enimmäkseen myös treffeille ne miehet ketä olen halunnut. Ja nyt kun jälkeenpäin katson niin mihinkään en ole ollut tyytyväinen. Ottaa päähän oma käytös ja eleet.. Olenkin päättänyt että tästä eteenpäin alan ottamaan kiitollisempana vastaan sen hyvän mikä itselle on siunaantunut. Ja annan itselleni hetken aikaa myös rentoutua.

Nimittäin tuossa jokunen vuosi sitten vanhan parisuhteeni raunioina päähäni iskostui kai jonkinlainen täydellisyyden tavoittelu syndrooma, joka on jatkunut vuosia. Tänä iltana kuitenkin rehellisesti avasin punaviinipullon ja annoin itselleni rauhaa ja tilaisuuden dokata, sillä jossain kohtaa siirryin myös absolutismiin. Huhhahhei, nyt saadaan sitten rytinällä alas kaikki muurit..

29

2002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-perfektionisti

      Hyvältä kuulostaa.

    • jvohp

      mniinkö

      • Iso leidi XXXXL

        Itelle kans mikään ei riitä. Ehkä sen takia painan 200kg kun aina vaan maittaa ruoka?


    • Ninni999

      Minulla ollut hieman sama ongelma... sisälläni vallitsee tietynlainen "tyhjiö" joka tuntuu mahdottomalta täyttää...välillä kuvittelen että sen tyhjiön täyttää erilaiset asiat, urheilu, miehet, ura, ystävät, kaiken maailman matkat maailman ääriin ja kissanristijäiset... Sitten kun olen yksin itsekseni, seinät kaatuu päälleni..tunnen ahdistuneisuutta kun olen paikallani, minun on todella vaikea rentoutua ja antaa itselleni "lupa" levätä tai rauhoittua, koko ajan hirveä suorittamisen tarve joka asiassa. Jollen saa koko ajan jotakin tehtyä tai aikaiseksi, koen, että olen heikompi ihminen, riittämätön, saamaton... hmm... en oikein tiedä mikä neuvoksi.

      • Jeesusksen oma <3

        Vaikka ihminellä olisi kaikkea mitä on toivonut, mutta, jos elät ilman Jumalaa niin se tyhjyys tuntuu silti. Jokaisen ihmisen sydämessä on se Jumalan mentävä aukko, sanotaan, ja se on aivan totta. Vasta sitten kun olet pyytänyt Kristuksen tulemaan sydämeesi henkensä kautta niin silloin täytyy tuo tyhjyys ja vasta sitten voi ihminen olla aidosti onnellinen...sittenkin vaikka ei omistaisi paljoakaan :)


    • Täydellinen mies.

      Minulle riittää kun annat pilluva. Sitten lemppaan tuollaisen pinnallisen tyhjiöpakkauksen ulos ja käytän seuraavan.

    • tyttö 15 vee

      Mulla kans sama juttu, vaikka olenki vielä tositosi nuori :P Serkku poika kuoli 10-vuotiaana ja tunsin syyllisyyttää siitä että en viettäny hänen kanssaa niin paljo aikaa ku olis pitäny. No nyt olen saanut kaiken haluamani, en mitään vanhemmilta vaan säsätänyt rahat ja pitänyt kerhoja yms. ja ostanut jotain kalliimpaa mutta silti tuntuu että ei oo saavuttanu mitään ja ei oo tyytyväinen. Nyt kun minulla on ''kaikki'' olen alkanut laihduttaa ei pysty olla tekemättä mitään pitää vain olla kokoajan tekemässä ja tekemässä, opiskeluunkin kulutan nykyään kaksinverroin aikaa, onhan nää positiivisia asioita mutta siltikään se tyhjä kohta ei täyty :(

      • Aurora

        Ihmisen osa on olla tyytymätön. Etsiä sateenkaaren päätä, hamuta vihreää ruohoa aidan toiselta puolen. Mutta varmaan olet huomannut, että riittämättömyyden tunne vaihtelee päivittäin, joskus olet melkein tyytyväinen elämääsi (et aivan koskaan).

        Pidä kiinni niistä hyvistä päivistä niin rauhoitut ja tajuat, että sulla on kaikki tarpeellinen juuri nyt. Vaikka taas huomenna hyppäisitkin samaan oravanpyörään.


    • lellu....

      Meitä on monta...

    • jellly joo joo

      "Olenkin päättänyt että tästä eteenpäin alan ottamaan kiitollisempana vastaan sen hyvän mikä itselle on siunaantunut. Ja annan itselleni hetken aikaa myös rentoutua."

      ei sitä voi päättää olla kiitollisempi.
      Sitä on luonnostaan tai sit ei ole.

      Taidat alkaa suorittaa kiitollisuutta seuraavaksi :-)

    • Vaikeita asioita

      Oleellista olisi ymmärtää miksi suoritat ja ketä varten. Kuka sinä todella olet ja mitä haluat, kun unohdetaan kaikki materialistiset asiat.

      Uskon, että tasapainoa tai tyytyväisyyttää ei voi saavuttaa tekemällä "oikein", tavoittelemalla tai saavuttamalla asioita jotka on yleisesti muodissa tai hyväksyttyjä.

      Pitäisi elää oman itsensä näköistä elämää, joka todella on sopusoinnussa oman sisimmän kanssa.

      Hyvä koulutus, työpaikka, asunto, vauraus ovat seikkoja, joilla usein määritellään menestys ja hyvä elämä. Nämä asiat voivat kuitenkin olla täysin ristiriidassa yksilön oman itsensä kanssa.

      Oleellinen kysymys on, että haluatko elää omaa elämää vai muiden määrittelemää "hyvää" elämää?

    • Aurora

      Noin nuorena on vaikea tietää, mikä sitten on oman näköistä elämää, kun sitä ei oikein tiedä edes tällainen 70-vuotias. Vaikutteita erilaisista, pääosin materiaalisista elämäntyyleistä tulvii joka puolelta. Tai sitten jotain "huuhaata", kuka kaikista suunnista selvän ottaa...

      Oman persoonallisuuden kehittyminen vie joka tapauksessa vuosia. Sisimmiltä tuntuvien, omien juttujen löytäminen on aikamoista polunetsintää. Yritysten ja erehdysten kautta mennään. Mutta sitähän elämä on, opettelemista kehdosta hautaan.

      Jokainen elämänvaihe "oppipakkoineen" on kuitenkin hieno ja arvokas. Jos tuntisi olevansa valmis, se olisi tavallaan elämän loppu, mitä tsemppaamista enää olisikaan?

    • JEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

      omalla luokalla on just tämmöne tyyppi .. jos ei saa mitä haluaa niin armoton kiukkuvittuilukohtaushan siittä alkaa :) PASKONUT KOKO LUOKKAHENGEN VITUILLEE

    • Rakasfin

      Terve tuleva tyytyväinen tyttö. Haluaisitko istumaan kanssani juomaan kahvia ei muuta ja keskustellaan rauhassa eri aiheesta.

      Kiitos kun tulet vastaamaan rehellisesti ja rauhallisesti.
      Palataan aiheesta myöhemmin.

      Terveisiä ja näkemiin

    • SolarStance. . .

      Sun pitää koittaa valaistumista... osta vetyperodoksidii ja käy solariumissa :)
      Sitten Zen-pikaopas jostakin alan myymälästä.

    • riuttala76

      Itse olen aina haaveillut isoista rahoista mutta yleensä kuitenkin oon saanut olla hyvin kateellinen ihmisille jotka kaupassa voi tehdä vaikka ruokaostokset ilman että
      koko ajan täytyy päässä laskea suurinpiirtein mitä ostokset tulee maksamaan. Aina
      kun kortilla jotain maksaa niin täytyy pankkitunnuksilla tilin saldo varmistaa. Kyllä aina rahalle käyttöä keksisin mutta kovin harvoin sitä liikaa on. Nyt oon ihan tyytyväinen siihen mitä on. Kovat velat niskassa mutta ainakin on sopivan kokoinen vuokra-asunto hyvällä sijainnilla ja ajanvietteenä kelvollinen tietokone ja nettiyhteys.
      Enää en liikaa ajattele tulevaisuutta vaan elän päivän kerrallaan. Suurin huvini nykyään on katsella Netflixin elokuvia ja päivä on ihan tarpeeksi hyvä jos jääkaapissa ruokaa, kahvia, tupakkaa ja vaikka yhdenkin poikkeuksellisen hyvän
      elokuvan saan nähdä. Toisaalta jos minulla olisi turhan paljon rahaa niin minun
      olisi liian helppo mokata elämäni liiallisella alkoholin käytöllä. Rahan puute ainakin tavallaan pitää terveyttäni yllä. Sitäpaitsi moni maailmassa ois kateellinen jo yksinkertaisesti vesihanasta josta saa rajattomasti puhdasta vettä.

    • tommi15150

      Kuulemma monesti auttaa jos ampuu itteään singolla naamaan? Tiedä sitten..?

    • kaveri...

      Itseäni harmittaa kun en ole kiireiltäni ehtinyt olla ystävieni kanssa ja sitten he ovat unohtaneet minut ja minä he ajan myötä.

    • http://www.youtube.c

      Mua harmittaa, kun kaverini tekemät videot ovat aivan mahtavia, mutta silti katsojamäärä pysyy kolmensadan ja neljänsadan välissä.

      Katsokaa tämä kanava:
      http://www.youtube.com/user/TheLUJAFILMS


      Pliiiis!!!

      Kiitos jo etukäteen!!!

    • hujaama

      Jos elämässäsi on liikaa tällä hetkellä, tässä olis yksi tapa purkaa asioita.. Älä yritä enää yhtään mitään, vaan ole läsnä joka hetkessä. Tunne tuuli kasvoilla, materiaalit käsissä, minkä värinen on mikäkin jne. Vain koe ja ole. Virkistävää ja pysäyttävää. Ja todella vaikeaa kun ajatukset kokoajan pyrkii sotkemaan keskittymistä ;)
      Moni "turha" asia jää tekemättä kun ei liikoja suunnittele ja ennen tekemistä itseltä kysyy tarvitseeko tuota kokemusta juuri nyt. Onko ne ihmiset, joiden kanssa on tekemisissä niitä, joiden kanssa haluaisi olla tekemisissä?
      Ei mitään rakettitiedettä, mut itse sain yllättäviä vastauksia itseltäni(!) kun aloin kyseenalaistamaan omia tekemisiäni ja valintojani. Ja harjoittelemaan sitä läsnäoloa..

    • iltsi7

      Keskusteluihin osallistuminen on estetty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi. Huom! Osa operaattoreista käyttää jaettuja ip-osoitteita (esimerkiksi Saunalahden mobiililaajakaistat) ja ip-osoitteesi on voinut joutua estolistalle sen takia.
      LÄHETÄ Peruuta

    • Kannattaa hankkia uusi raittiinpuoleinen suhde. Eivät surut punaviiniin ja kiukutteluun huku. Kunnon kävelyretket raittiissa ulkoilmassa tekevät hyvää. Päivitykset jutussasi ovat vuoden vanhoja?

    • .lllllllllllllllll..

      Kiinalainen juttu: Tämä on aika merkillistä, mutta
      kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa.
      Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä
      ja onnea!
      NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA – JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI
      JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
      Vain 3 minuuttia ja tulet
      hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän
      kertoi,että hänen
      toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ
      FUSKAA!!!
      Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
      Ota esille kynä ja paperia:
      Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi,
      valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet
      ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!
      1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.
      2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä
      tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.
      3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden
      vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.
      4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa
      nimet(esim.ystävät, perhe jne.).
      5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden
      8, 9,10 ja 11viereen.
      6. Ja nyt, toivo jotain.
      Tulokset tulossa!
      Tässä avain tähän kaikkeen:
      1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle
      henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.
      2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota
      rakastat.
      3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta
      pidät kovasti mutta et
      oikein ota hänestä selvää
      4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.
      5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut
      erittäin hyvin.
      6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle
      onnea.
      7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön
      kanssa.
      8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.
      9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja
      ajatuksistasi.
      10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi
      elämään.
      Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin
      kuluessa siitä, kun
      olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet
      lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
      Erittäin merkillistä,
      mutta se tuntuu
      toimivan!!!

    • Suomen ulkomaan velka

      Et ole yksin,oma kuten muittenkin käytös ärsyttää.Esim.Jos tietokoneen vahteja on kielletty vastaamasta tiettyihin kysymyksiin,heidän nuolijansa haukkuvat tyhmäksi.Entä tirtokone alan kansainväliset taloustoimistot,kumpi on tärkeämpää tuoda tietoa ilmoille kuten nimi tietokone sanoo vai myydä uusia umts tietokoneita joista korjaushinnoista laitoksille ja kouluille ei tiedetä mitään sen paremmin kuin näihin myytävien tietokoneiden hinnoistakaan?Ennen oli kaquppa ja merenkulku ja nyt solmio ja rusetti.Hienoksi pantu joka juntti.

    • sossumiljoona
    • Hurkelsmi. . .

      Yksinkertaista : Hyvää ei saa, Huonoa ei huoli...

      Niin, jos rakastuisi niin kaikkihan silloin on kyseisen rakastetun ympäristössä kaunista...

    • vfdfd

      Viinan hinta alas!

    • Letku letkeä ja ....

      Pumpakkaa pumpakkaa puistossa, patjalla ja paloasemalla ! Kyllä se siitä pikkuhiljaa täyttyy, kuuskymppisenä kelluu jo keveästi tosin pirusti paikattuna.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe