Valmistadu kuolemaan

jo nyt.

Tyttö sanoi äidilleen pelottaa kuinka hän sinut sieltä taivaasta sitten löydän kun siellä on niin paljon ihmisiä, ettei sitä kukaan kykene laskemaan! Sillä hän muisti pyhäkoulussa kuulleen jakeen ilmestyskirjasta: ” Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.”
Äiti vastsi: Kuule sovitaanko, että tavataan sitten sen elämän puun juurella joka on siellä taivaassa ja tytär rauhoittui. Vuosien jälkeen äiti oli siirtymässä ajan rajan tuolle puolen ja sanoi aikuiselle
tyttärelleen; pelottaa kun en tiedä kuinka minulle käy? Silloin tytär sanoi äidilleen. Muistatko mitä me sovittiin jo vuosia sitten, että taivaassa elämän puun juurella kohdataan Ja niin sai äiti silloin rohkeuden siirtyi Jeesuksen sovintovereen luottaen Taivaallisen Isän kotiin.

15

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi kaunista,aivan ihanaa,enpä osaa muuta sanoa=)

    • niiskuttaja..

      Tippa linssiin tuli tästä jutusta. Nenäliinat.

    • Hyvä r-tunti.

      Kuulin tuon kertomuksen Juhannus komferenssin raamattutunnissa ja se tosiaan kosketti. Tuo kertomus jatkui, kun sisko kertoi veljensä jutun koulukavereilleen ja koulukaverit tulivat pyytämään että tuo äiti opettaisi heillekin tuota luottamusta Jeesukseen.

      • Haloo!

    • kuolematon sielu

      taivas on uskovaisten termi, pitää sanoa että tuonpuoleinen. Se on tuossa vieressä, verhon takana.
      Ehkäpä sinne on järjestetty jeesuskin uskovaisia vastaanottamaan ja miksei useampiakin.
      Itse kuitenkin toivon uskonnoista vapaata tuonpuoleista.

    • Monet ihmiset ovat vakavissaan halunneet, juuri kuoleman pelossaan tuota Jeesuksen sovintovereen luottamusta ja pääsyä toivoon taivaallisen Isän kodista, mutta kun Jumala kristinuskon opin mukaan antaa sen pelastavanuskonlahjansa kenelle Hän tahtoo ja joka teko on yksin Hänen tekonsa ilman mitään saajan omaa osuutta, niin moni on siksi kai toivonut turhaan tuota lahjaa?
      Eli kun Jumalanne ei tahdo antaa minulle tuota lahjaa, niin miten voin olla vastuussa Hänen tekonsa seurauksista?

      Kun oppinne on todistetusti ristiriitainen, julma ja epäoikeudenmukainen, ei tunteilut poista, tai ei edes peitä oppinne epä-loogisuuksia, eli oppi-valheita.
      Päin vastoin,,näitä kertomuksia viljelevillä on vastuunsa toiminnastaan, eli siitä levittääkö tuollaisia valheelle perustuvia ajatuksia tai oppeja, koska ne taas osaltaan lisäävät valheellista maailmakuvaa.

    • agnostikko24

      Jos Jumala on viisas, hän palkitsee/rankaisee jokaista ihmistä ansionsa mukaan. Ikuinen kärsimys tuomiokeinona tekisi mielestäni Jumalasta tyhmemmän kuin usea ihminen.
      Ette kai te väitä Jumalaa näin tyhmäksi? Että "Väkivalta ratkaisee ongelmat" on moraali, jota Jumala loppukädessä noudattaa? Hän voisi jopa ottaa sen loukkauksena, jos nyt kaikkiviisasta on ylinpäätään mahdollista loukata...

      • valitse itse.

        Jumala ei ole väkivaltainen, eikä hän ketään tuomitse vaan hän;

        edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Ihminen saa vapaasti valita!


      • ...
        valitse itse. kirjoitti:

        Jumala ei ole väkivaltainen, eikä hän ketään tuomitse vaan hän;

        edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Ihminen saa vapaasti valita!

        Ihminen saa vapaasti valita!


      • Brina
        valitse itse. kirjoitti:

        Jumala ei ole väkivaltainen, eikä hän ketään tuomitse vaan hän;

        edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Ihminen saa vapaasti valita!

        vain viimeinen lause on oikeaa tietoa! kaikki muu pelkkää uskomuspuppua!!!!


      • ketä tottelee sen or
        ... kirjoitti:

        Ihminen saa vapaasti valita!

        ihmiset ovat alusta asti luotu vapaiksi, mutta synnin pettäminä he paatuivat ja yhä paatuvat. 5 Mooseksen kirjassa löytyy tämä jae:

        Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan,

        että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman,

        siunauksen ja kirouksen.

        Niin valitse siis elämä,

        että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.

        Vapauteen Kristus vapautti meidät ja vapauttaa yhä,niitä jotka Jeesusta seuraavat.


    • Ei kuolemaa ole todellisuudessa ollenkaan, sillä elämä joka tuli meihin syntymässä, ja poistuu fyysisen kehomme menettäessä elimahdollisuutensa
      On vain yksi elämä joka on kaikille sama, se elämä pitää elintomintomme automaattisesti toiminnassa
      Fyysinen elämä on rajallista, joten tuo ajaton elämä ilmenee fyysisten elämien ketjuna, jossa elämäsitten kehittyy syyn ja seuraksen lain mukaan

      Ego sielu on sitten aivan eri juttu, sillä ne ovat syntyneet materiasta kehityksen kautta, joten ne eivät ole mitään jumalallista alkuprää niinkuin uskonto väittää ja haluaa sille ikuista elämää kuoleman jälkeen taivaassa

    • toivoton

      Psykologinen kuolema on ainut kuolema jolla on ihmiselle jotain merkitystä, joten fyysisellä kuolemlla ei ole mitään merkitystä koska se ei muuta mitään
      Ainoastaan psykologinen kuolema vapauttaa ihmisen Aatamin prinnöstä perisynnistä, ja sen on tapahtutta nyt, sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä.

      • Toivo on.

        Kotipaikkani seurakunnassa oli profetian armolahjalla varustettu eläkeläis- mies ja eräs veli Herrassa vei minut tuon miehen luokse. Siinä istuessamme Profeetan henki veljessä alkoi kertoa millainen olin ja myös sen millaiseksi Jumala minut suunnitteli. Siinä ei sanonut yhtään tuomion sanaa, eikä hän myöskään nuhdellut mistään asiasta. Samoin Jumala toimii kaikkien Jeesuksen omien kohdalla, vaikka et löytäisi yhtään sielun hoitajaa, niin muista Jumalan armo kasvattaa, varjelee ja suojelee joka tapauksessa. Sillä joka luottaa Herraan, Korkeimman armo tekee hänet horjumattomaksi. Jumala, sanoi: ’Loistakoon valkeus pimeydestä” on se, joka loisti sydämiimme”, Valo on evankeliumin aarre sisimmässämme. Vastaus kaikkiin ihmisten ongelmiin, on antaa Jumalan valon loistaa. Maailma täytyy kuulla, että heidän syntinsä on mitätöity. perheesi, sukusi, kaupunkisi, seurakuntasi, kansakuntasi. Synnit on mitätöity Jumala rakastaa jokaista, joka kääntyy pois pahuudestansa.


      • bmn,jklljkh
        Toivo on. kirjoitti:

        Kotipaikkani seurakunnassa oli profetian armolahjalla varustettu eläkeläis- mies ja eräs veli Herrassa vei minut tuon miehen luokse. Siinä istuessamme Profeetan henki veljessä alkoi kertoa millainen olin ja myös sen millaiseksi Jumala minut suunnitteli. Siinä ei sanonut yhtään tuomion sanaa, eikä hän myöskään nuhdellut mistään asiasta. Samoin Jumala toimii kaikkien Jeesuksen omien kohdalla, vaikka et löytäisi yhtään sielun hoitajaa, niin muista Jumalan armo kasvattaa, varjelee ja suojelee joka tapauksessa. Sillä joka luottaa Herraan, Korkeimman armo tekee hänet horjumattomaksi. Jumala, sanoi: ’Loistakoon valkeus pimeydestä” on se, joka loisti sydämiimme”, Valo on evankeliumin aarre sisimmässämme. Vastaus kaikkiin ihmisten ongelmiin, on antaa Jumalan valon loistaa. Maailma täytyy kuulla, että heidän syntinsä on mitätöity. perheesi, sukusi, kaupunkisi, seurakuntasi, kansakuntasi. Synnit on mitätöity Jumala rakastaa jokaista, joka kääntyy pois pahuudestansa.

        Mutta kun sellaisia jumalia ei ole olemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe