Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Voiko totaalikieltäytyjän piilottelusta saada tuomion?

kikollinen

eli

kaverini on päättänyt ryhtyä totaaliksi ja aikoo paeta asevelvollisuus järjestelmää. Meillä on olemassa tietty verkosta millä tuetaan kaveri ettei tarvitse linnaan lähteä.

kesät tulee viettämään ystävien kesämökillä ja myöhemmin yrittää norjan rajan yli asumaan vuonon rannalle norjaan.

Voinko saada tuomion kaverin pakoilun auttamisesta?

17

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Res AU

      Hehee missä helvetin Pohjois-Koreassa te luulette asuvanne!?

      Jos elämän suurin asia on totaalikieltäytyminen armeijasta niin teillä ei ole oikeita huolia elämässä sitten ollenkaan....

      Olen käynyt armeijan ja se siitä, ei se minua sen huonommaksi tehnyt ihmisenä, itse asiassa näin siellä sellaisia tyyppejä joita en ikipäivänä olisi muuten tavannut! :)
      Siis ei niistä mun kavereita tullut, vaan ihmistyyppejä on monenlaisia ja ehkäpä mun koulussa ja asuin alueella ei vain satu olemaan ne kaikki joten avarsi pirusti näkemystä siitä minkälainen porukka Suomea oikeasti asuttaa ja ehkäpä jopa puolustaa yhdessä jos tulisi sellainen tilanne, jota kyllä epäilen! ;)

      kysymykseesi en kyllä osaa vastata, joku pikku sakko varmaan rapsahtaa mutta ei kait sillä väliä ole jos on anarkisti muutenkin, niin sehän on vain bonusta meriiteihin! :D

      • kysymys merkki`????

        On tää kyllä vähä-älysen seurakunnan kohtaamispaikka. Jos täällä kysyy, että onko kellää pizzaresepptiä. Vastaus on " minä en kyllä ajan italialaisella autolla" "minä syön makkaroita". Mikä näiden junttien luetunymmärtämisessä on vikana. Kysymys siis oli, onko totalikieltäytyjä piilottelu rikos. Täällä jengi esittää vastauksena mielipiteitä armeijan käynnistä ja siitä kuka voitti maailmansodan. Ihan kuin joku olisi sellaita kysynyt. Kysymys oli, tiedääkö joku onko ko. asia rikos. Oikea vastuas kysymykseen ei ole "aliupseerikoulu" tai " jalkamiina".


    • awdaada

      voi saada tuomion.
      suosittelen sivaria.
      itse kävin ja sain jopa siitä hyötyä itselleni
      koska sain työkokemusta lukemaltani alalta.
      sitten kun hain töitä niin se tietty puolsi hakemustani =D

      • Nerojen joukossa

        Jos katsot saunakokemukset jonkinlaiseksi hyödyksi, niin siltä osalta uskottavaa, kyllä.


    • asdasdasdfdd

      Rikoksen avustaminen = maksimissa saman tasoinen rangaistus kuin itse rikoksen tekijälle, sanoo suomen laki.

      Tosin, en sitten ihan ymmärrä onko kolmekymppiseksi asti asuminen norjan vuonon rannalla parempi kuin 6kk avovankilassa ja vkoloput kotona / vuoden sivari. Puhumattakaan nyt siitä asepalveluksesta itsestään.

      • vastuu on kannettava

        Sivariksi, tai varusmieheksi ryhtyminen on kannanotto sukupuolivalintaan perustuvan orjajärjestelmän puolesta ja sen jatkamisesta tulevaisuuteen. Vastuunsa pitää tuntea, eikä mennä sieltä missä aita on matalin.


      • Turha tälle
        vastuu on kannettava kirjoitti:

        Sivariksi, tai varusmieheksi ryhtyminen on kannanotto sukupuolivalintaan perustuvan orjajärjestelmän puolesta ja sen jatkamisesta tulevaisuuteen. Vastuunsa pitää tuntea, eikä mennä sieltä missä aita on matalin.

        porukalle on yrittää järkeä puhua. Ovat valinneet vaikean tien joka johtaa kriisitilanteissa hengen menettämiseen. Tässä vaiheessa menee ainoastaan ihmisten luotto koko räkänokkaan. Kun kohdalle joku sattuu, sidon rastasta kiinni liikennemerkkiin. Siinähän vinkuu aikansa.


      • Entäpä joooood
        Turha tälle kirjoitti:

        porukalle on yrittää järkeä puhua. Ovat valinneet vaikean tien joka johtaa kriisitilanteissa hengen menettämiseen. Tässä vaiheessa menee ainoastaan ihmisten luotto koko räkänokkaan. Kun kohdalle joku sattuu, sidon rastasta kiinni liikennemerkkiin. Siinähän vinkuu aikansa.

        Entäs jos et pystykkään sitomaan liikennemerkkiin vaan se hakkaa sinut?


    • ohi on

      en tiedä sitten, että onko myöhäistä jo, mutta...

      Neuvo kaveriasi lykkäämään palvelukseen astumista vedoten johonkin lässynlässyyn (terveys, taloudellinen tilanne, perhe, koulu). Viiden vuoden kuluttua Suomessa ei pakosti ole enää pakollista asevelvollisuutta. Olen kuullu tämän monelta eri henkilöltä, jotka jokainen työskentelevät asevelvollisten parissa.

    • Perinnepiilo

      "Voiko totaalikieltäytyjän piilottelusta saada tuomion?"

      Siitä 2 metriä pitkästä ja metrin leveästä piilottelumallista, jossa kätkö peitellään mullalla, on perinteisesti annettu aika kovat rapsut.

      Muista piilottteluista en osaa sanoa. Mitä sivareihin tulee, antaisin kyllä mieluiten ilmi.

    • Ohhoh...Kyä sitä ihmiset on valmiita kaikenlaiseen pelkän pitkän tukan takia!!!

      • huh huh

        Niin ja kyllä jotkut on valmiita kärsimään intissä, että saavat kuumemittarin, tai vähän tukevampaa kamaa anukseensa säännöllisesti.


      • huh huh kirjoitti:

        Niin ja kyllä jotkut on valmiita kärsimään intissä, että saavat kuumemittarin, tai vähän tukevampaa kamaa anukseensa säännöllisesti.

        No anukseenhan aina tulee täs elämässä aina....Vässyköitä...vässyköitä...Ai niin ja niitä erinomaisia YKSILÖITÄ....


    • Etsittävä löydetään

      Pitkään saa kaverisi piileskellä. Hänestä annetaan etsintäkuulutus. Se on voimassa siihen saakka kun hän täyttää 32 v.

    • tiuyrtgfedw

      Hankkisi vaan mieluummin vapautuksen kun sekin on aika helppoa..tuollaisella pelleilyllä vaan pilaa elämänsä. Toivottavasti aloitus on trolli.

    • ei usalle ja natolle

      Minusta tulee totaalikieltäytyjä NATO:n isäntämaasopimuksen takia.

    • efwefwef

      En ikinä palvele hurreja tai amerikkalaisia isäntiä. Lupaan tappaa mahdollisiman monta jenkkiä ennen sitä. Antakaa vain se rynkky, kiitos-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe