1. Täyttyikö kukaan naispastori tai miespastori PH:llä Keuruulla?
2. Onko ketään tullut PH:llä täytetyksi välittömästi helluntaiherätyksessä suoritetun kasteen jälkeen?
3. Mikä on helluntalaisuudessa merkkinä Pyhän Hengen kasteelle?
Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä. (Apt.19:1 – 7)
4. Keitä Jumala täyttää Pyhällä Hengellään?
Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät. (Joel 2:28)
Joelin kirjan ja Jeesuksen lupauksen mukaan Jumala lupaa vuodattaa Pyhän Hengen kaiken lihan päälle! Se siis tarkoittaa kaiken ilman mitään erottelua. Hän ei sano, että Pyhä Henki tulee vain erityisten hengellisten helluntalaisten tai pastoreiden tai vanhimmiston ylle.
Pyhä Henki kirkastaa Kristusta.
Joh.14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Täyttyikö kukaan pastori PH:llä Konfassa
24
199
Vastaukset
Katso netissä juhannusjuhlilla puhuneiden Pauli Karppisen ja Alpo Renkon puheet ja todistukset.
- katsottu on
Helluntalaisuudessa on merkkinä Pyhän Hengen täyttymisestä kielilläpuhuminen (helluntalaisopin mukaan) mutta tätä ei tapahtunut Alpo Renkon todistuksessa Juhannnus konferenssissa.
- pohdittavaksi...
katsottu on kirjoitti:
Helluntalaisuudessa on merkkinä Pyhän Hengen täyttymisestä kielilläpuhuminen (helluntalaisopin mukaan) mutta tätä ei tapahtunut Alpo Renkon todistuksessa Juhannnus konferenssissa.
Siinäpä on pohdittavaa miten helluntalaisuudessa esiintyvä henkikaste kirkasti
a) Jeesusta
b) helluntalaista itseään Tarkoittanet Alpo Renkoa yhdellä koolla.
Eikös hän mielestäsi ollut aiemmin täyttynyt Pyhällä Hengellä.
Mainostaahan hän olleensa Yli-Vainion läheinen työtoveri, tosin ei Yli-Vainion väittämä maailmanloppukaan tullut vuosituhanen vaihteessa.- kiitos linkistä
Mistä voi katsoa, onko suoraa linkkiä?
TÄYTTYKÄÄ HENGELLÄ
Ef. 5:18
"Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä".
Paavali kehoittaa meitä täyttymään Hengellä (Ef.5:18). Miten se tapahtuu?
Elämä Hengessä merkitsee sitä, että me alamme puhumaan keskenämme ”psalmeilla, ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla” (Ef.5:19).
MITEN HENGELLÄ TÄYTTYMINEN NÄKYY USKOVISSA?
Hengen täyttämään elämään kuuluu alamaisuus toinen toisillemme (Ef.5:21). Kyse on Jumalan järjestykseen alistumisesta. Sen mukaan me kaikki olemme palvelijoita.
Jeesuksesta sanotaan, että
” ...ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä." ( Mt 20:28).
Itsekäs luontomme sotii aina Jumalan järjestystä vastaan.
Meidän on vaikea ymmärtää, ” Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne” (Matt 23:11).- Kasvakaa aikuisiksi
Haluaisimpa tietää edes yhden ihmisen joka on täyttynyt Pyhällä hengellä.
Armolahjoilla ym hömpällä myydään uskontoja. Näkyvät menevän yksinkertaisiin kuin häkä. Säälittävää. - Pohdiskelija_
Kasvakaa aikuisiksi kirjoitti:
Haluaisimpa tietää edes yhden ihmisen joka on täyttynyt Pyhällä hengellä.
Armolahjoilla ym hömpällä myydään uskontoja. Näkyvät menevän yksinkertaisiin kuin häkä. Säälittävää.Minä ainakin olen täyttynyt Pyhällä Hengellä -useita kertoja, enkä ole edes helluntailainen vaan perus luterilainen, joka on saanut lapsikasteen. Siinä sitä varmasti riittää joillekin ihmettelemistä.
- cuppe
Pohdiskelija_ kirjoitti:
Minä ainakin olen täyttynyt Pyhällä Hengellä -useita kertoja, enkä ole edes helluntailainen vaan perus luterilainen, joka on saanut lapsikasteen. Siinä sitä varmasti riittää joillekin ihmettelemistä.
PH on sellainen juttu ettei sillä tarvitse elvistellä, se joko on tahi sit ei.
PH ei ole riippuvainen kastemuodoista, eikä rakennuksista, eikä
varsinkaan seurakunnista................. - Pohdiskelija_
cuppe kirjoitti:
PH on sellainen juttu ettei sillä tarvitse elvistellä, se joko on tahi sit ei.
PH ei ole riippuvainen kastemuodoista, eikä rakennuksista, eikä
varsinkaan seurakunnista.................Tarkoitukseni ei ole elvistellä, etkö ymmärrä viestini sarkasmia? Luterilaisena saa usein olla todistelemassa uskoaan, sillä eihän kukaan tosi-uskovainen voi kuulua luterilaiseen kirkkoon. En myöskään saanut heti kielillä puhumisen lahjaa, se tuli vasta paljon, paljon myöhemmin. Muuten viestisi oli täyttä asiaa!
- jaikal.se
Pohdiskelija_ kirjoitti:
Minä ainakin olen täyttynyt Pyhällä Hengellä -useita kertoja, enkä ole edes helluntailainen vaan perus luterilainen, joka on saanut lapsikasteen. Siinä sitä varmasti riittää joillekin ihmettelemistä.
Pyhällä Hengellä voi täyttyä samassa hetkessä kun uudestisyntyy Jumalan lapseksi. Tällaisia tapauksia on. En puhu lapsikasteesta. Puhun uskoon tulosta joka on uudestisytyminen. Kun joku ihminen tekee parannuksen, uskoo Jeesukseen ja tunnustaa ja hylkää syntinsä sekä ottaa Jeesuksen vastaan, hän voi täyttyä siinä samassa Hengellä niin voimakkaasti että varmasti tietää että on täyttynyt Hengellä ja että on kohdannut Jumalan ja on uskossa.
Ihmisiä on täyttynyt Hengellä vaikka he eivät ole tienneet mitään Henkikasteesta. Vasta myöhemmin he ovat ymmärtäneet lukiessaan Raamattua tai kuulleensa sanan saarnaa tai uskovien kertomuksista että heidän kokemuksensa oli Apt 2.luvussa mainittu Hengen täyteys.
Jumala ei vahvista oppiamme Hengen täyteydellä niin että kun täytymme Hengellä´, se vahvistaisi käsityksemme Jumalan Sanasta oikeaksi. Jumala antaa Hengen täyteyden armosta uskon kautta Jeesukseen. Hengen täyteys on lahja. Siis vaikka meillä olisikin vääriä oppeja, me voimme täyttyä Hengellä. Sillä muussa tapauksessa kukaan ei voisi täyttyä Hengellä. Jokainen uskova on jossakin kohtaa virheellinen opissa ja käytännössä. Siksi Pyhän Hengen täyteys ei voi perustua oppimme oikeellisuuteen. Se perustuu Jumalaan itseensä ja Hänen armoonsa ja Jeesuksen täytettyyn ristin työhön.
Opistamme ja opetuksestamme joudumme vastaamaan kerran Jumalan edessä olimme täyttyneet Hengellä tai emme olleet täyttyneet Hengellä. Pohdiskelija_ kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ole elvistellä, etkö ymmärrä viestini sarkasmia? Luterilaisena saa usein olla todistelemassa uskoaan, sillä eihän kukaan tosi-uskovainen voi kuulua luterilaiseen kirkkoon. En myöskään saanut heti kielillä puhumisen lahjaa, se tuli vasta paljon, paljon myöhemmin. Muuten viestisi oli täyttä asiaa!
Pyhällä Hengellä täyttyminen ei tarkoita henkikastetta tai armolahjojen saamista Herran armosta. Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoittaakin sitä, että Herra saa yhä enemmän sijaa uudestisyntyneessä. Uudestisyntymisessä ihminen saa Pyhän Hengen. Se ei vielä tarkoita siis sitä, että Pyhä Henki saa ihmisen. Se on pyhityksen ja kasvun tie, ja se tarkoittaa koettelemuksia.
Hengellliseen aikuisuuteen johtava tie on pitkä, toisilla vielä pidempi. Usein seurakunnissa näkee ihmisiä, jotka ovat saaneet kyllä henkikasteen ja profetoivatkin. Kuitenkaan heitä ei monasti voi sanoa hengellisesti varttuneiksi, Hengellä täyttyneiksi. Henkilahjat eivät ole merkki uskovan laadusta ja uskonmäärästä. Senpä vuoksi emme saa ylpeillä ja koreilla hengellisillä lahjoillamme.
Senpä vuoksi meidän tulee ensin etsiä LAHJOJEN ANTAJAA, Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan.- jaikal.se
vonbulke kirjoitti:
Pyhällä Hengellä täyttyminen ei tarkoita henkikastetta tai armolahjojen saamista Herran armosta. Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoittaakin sitä, että Herra saa yhä enemmän sijaa uudestisyntyneessä. Uudestisyntymisessä ihminen saa Pyhän Hengen. Se ei vielä tarkoita siis sitä, että Pyhä Henki saa ihmisen. Se on pyhityksen ja kasvun tie, ja se tarkoittaa koettelemuksia.
Hengellliseen aikuisuuteen johtava tie on pitkä, toisilla vielä pidempi. Usein seurakunnissa näkee ihmisiä, jotka ovat saaneet kyllä henkikasteen ja profetoivatkin. Kuitenkaan heitä ei monasti voi sanoa hengellisesti varttuneiksi, Hengellä täyttyneiksi. Henkilahjat eivät ole merkki uskovan laadusta ja uskonmäärästä. Senpä vuoksi emme saa ylpeillä ja koreilla hengellisillä lahjoillamme.
Senpä vuoksi meidän tulee ensin etsiä LAHJOJEN ANTAJAA, Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan.Henkikaste on kokemus niin kuin se oli apostoleille ja alkuseurakunnan uskoville.
Henkikasteen voi saada, ja useimmiten saakin, juuri äsken kääntynyt. Silloin hän ei voi perustaa henkikastettaan omiin saavutuksiinsa, ei uskon määrään eikä oikeaan oppiinsa. Hän kun on vasta tullut uskoon ja tietämätön opeista ja uskosta suuressa määrin. Hän on pikkuvauva uskossa. Hän kuuntelee innokkaasti uskovien puheita ja saarnoja ja lukee Raamattua saadakseen selville mitä kaikkea tähän löytämääni uuteen elämään kuuluu. Näin hän syö Sanaa ja kasvaa Sanan kautta.
Ehkä vanhoilla uskovilla on vaikea täyttyä Hengellä juuri siitä syystä että he voivat ottaa henkikasteen jonkinlaisena ansiona tai Jumalan puolelta vahvistuksena johonkin oppikysymykseen. "Olen oikeassa opissa koska Jumala kastoi minut Pyhällä Hengellä." Ja näinhän sen ei tarvitse olla. Vääräoppinenkin voi täyttyä Hengellä. Hengen täyteys tulisi viedä uskovaa Raamatun Sanan äärelle tutkimaan oikeaa oppia joka löytyy Raamatusta. Hengen täyteys ei siis vie uskovaa etsimään vahvistusta omalle opilleen Raamatusta. Hengen kaste vie uskovan nöyränä etsimään Totuutta syvällisemmin. - jaikal.se
jaikal.se kirjoitti:
Henkikaste on kokemus niin kuin se oli apostoleille ja alkuseurakunnan uskoville.
Henkikasteen voi saada, ja useimmiten saakin, juuri äsken kääntynyt. Silloin hän ei voi perustaa henkikastettaan omiin saavutuksiinsa, ei uskon määrään eikä oikeaan oppiinsa. Hän kun on vasta tullut uskoon ja tietämätön opeista ja uskosta suuressa määrin. Hän on pikkuvauva uskossa. Hän kuuntelee innokkaasti uskovien puheita ja saarnoja ja lukee Raamattua saadakseen selville mitä kaikkea tähän löytämääni uuteen elämään kuuluu. Näin hän syö Sanaa ja kasvaa Sanan kautta.
Ehkä vanhoilla uskovilla on vaikea täyttyä Hengellä juuri siitä syystä että he voivat ottaa henkikasteen jonkinlaisena ansiona tai Jumalan puolelta vahvistuksena johonkin oppikysymykseen. "Olen oikeassa opissa koska Jumala kastoi minut Pyhällä Hengellä." Ja näinhän sen ei tarvitse olla. Vääräoppinenkin voi täyttyä Hengellä. Hengen täyteys tulisi viedä uskovaa Raamatun Sanan äärelle tutkimaan oikeaa oppia joka löytyy Raamatusta. Hengen täyteys ei siis vie uskovaa etsimään vahvistusta omalle opilleen Raamatusta. Hengen kaste vie uskovan nöyränä etsimään Totuutta syvällisemmin.Jeesus lupasi Pyhän Hengen kaikille uskoville, ei vain oikeaoppisille oikeassa oleville uskoville. Pietari toisti Jeesuksen lupauksen hnekikasteesta koskien kaikkia ihmisiä kaikkialla kaikkina aikoina.
- herätystä hoi
Pohdiskelija_ kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ole elvistellä, etkö ymmärrä viestini sarkasmia? Luterilaisena saa usein olla todistelemassa uskoaan, sillä eihän kukaan tosi-uskovainen voi kuulua luterilaiseen kirkkoon. En myöskään saanut heti kielillä puhumisen lahjaa, se tuli vasta paljon, paljon myöhemmin. Muuten viestisi oli täyttä asiaa!
Säälittävää kun jotkut helluntalaiset elvistelevät upotuskasteellaan ja henkikasteellaan. Siinä on eväät!
Tässäkö on helluntalaisuus pähkinänkuoressa mutta missä on helluntalainen herätysliike? - tode*
herätystä hoi kirjoitti:
Säälittävää kun jotkut helluntalaiset elvistelevät upotuskasteellaan ja henkikasteellaan. Siinä on eväät!
Tässäkö on helluntalaisuus pähkinänkuoressa mutta missä on helluntalainen herätysliike?http://www.isokirja.fi/konferenssikeskus/juhannuskonferenssi_2012/suorat_lahetykset_/arkisto/
Kuuntele Salme Blomsterin opetus sunnuntaina klo 9.
Siinä on evästä niin hellarille, kuin luterilaisellekin. - Pohdiskelija_
vonbulke kirjoitti:
Senpä vuoksi meidän tulee ensin etsiä LAHJOJEN ANTAJAA, Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan.En tiedä tarkoititko yleisesti vai minulle tuon lauseen, että emme saa ylpeillä ja koreilla hengellisillä lahjoillamme. Minulla ainakaan ei ole pienintäkään tarkoitusta ylpeillä millään lahjalla ja käsitän kyllä, että lahjat ovat lahjoja, eivät mitään omaan ansioon perustuvaa. Jos lahjat perustuisivat omaan ansioon, niin kuka täällä voisi mitään lahjoja ylipäätään saada?! Ensin tulee etsiä Jumalaa, mutta Raamatussa kehoitetaan kyllä myös armolahjojen anomiseen ja etsimiseen. Tietenkään se ei saa sivuuttaa itse lahjojen antajaa.
Minä vain ihmettelen sitä, miten lapsikasteen saanutta luterilaista ei tunnuta pitävän oikeana uskovana ollenkaan, vaikka miten olisi saanut Pyhän Hengen, uskoisi armolahjoihin, Jeesukseen jne. Eikös nimenomaan helluntailaisuudessa kielillä puhumista pidetä henkikasteen ja Jeesukseen uskovan merkkinä? Samoin lapsikastetta pidetään suorastaan saatanallisena ja luterilaiseen kirkkoon kuuluvia väärän hengen alaisina. Kuitenkin Pyhä Henki, Jumala ja Jeesus ovat yksi ja pelastuskysymys on YKSILÖ kysymys, ei seurakuntakysymys.
Niin helluntailaisissa, luterilaisissa tai vapaakirkkolaisissa yksilöissä voi olla väärän tai oikean hengen alla olevia ihmisiä. On typerää tuomita ihminen taivas- tai helvettikelpoiseksi sen perusteella, mihin kirkkoon hän kuuluu. - Markku Tampio
Pohdiskelija_ kirjoitti:
Asia on "Pohdiskelija_" useimmiten just tälviisteen, ettei asiassa liene "ihmettelemistä" muilla kuin helluntailaisilla ja vapaakirkollisilla, jotka odottavat Pyhällä Hengellä täyttymistään pelkästään uskovien upotuskasteen jälkeen..
Ja vaikka "kentältä" kuuluu toisenlaisia todistuksia Pyhällä Hengellä täyttymisesta, niin suurin osa helluntailaisista sekä vapaakirkollisista pitää sitä ns. löperöpuheena..
Olen itse henkilökohtaisesti kokenut elämässäni tuon ylenkatsellisen vähättelyn, vaikka Isä Jumala täytti minut Pyhällä Hengellä ennen uskovien upotuskastetta sen vuoksi, että vahvistuisin uskossa ja Raamatun sanan ymmärtämisessä..
Koska Isä Jumala ei katso henkilöön Henkikasteen antaessaan, niin meidän kaikkien Jeesukseen uskovien on syytä ryhtyä lähimmäistemme kunnioittamisessa tosiaan kilpailemaan siitä kunnioittamisesta keskuudessamme.. - Pohdiskelija_
jaikal.se kirjoitti:
Henkikaste on kokemus niin kuin se oli apostoleille ja alkuseurakunnan uskoville.
Ehkä vanhoilla uskovilla on vaikea täyttyä Hengellä juuri siitä syystä että he voivat ottaa henkikasteen jonkinlaisena ansiona tai Jumalan puolelta vahvistuksena johonkin oppikysymykseen. "Olen oikeassa opissa koska Jumala kastoi minut Pyhällä Hengellä." Ja näinhän sen ei tarvitse olla. Vääräoppinenkin voi täyttyä Hengellä. Hengen täyteys tulisi viedä uskovaa Raamatun Sanan äärelle tutkimaan oikeaa oppia joka löytyy Raamatusta. Hengen täyteys ei siis vie uskovaa etsimään vahvistusta omalle opilleen Raamatusta. Hengen kaste vie uskovan nöyränä etsimään Totuutta syvällisemmin.Minä itse olin hyvin tietoinen opeista ja pelastuskysymyksestä jo vuosia ennen kuin koin henkikasteen. Pyhä Henki vuodatetaan ihmiseen juuri siksi, että hän tulisi tuntemaan koko totuuden. Jos ihminen jatkuvasti tietoisesti tekee vääriä valintoja, eksyy pois sanasta jne, niin Pyhä Henki silloin pakenee. Voiko jatkuvasti vääräoppisessa siis olla Pyhää Henkeä? Myös paholainen on taitava matkimaan Pyhän Hengen töitä, ihmeitä ja kokemuksia. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että ihminen ei erehtyisi, ei tekisi vääriä tulkintoja tai valintoja tai että jokainen Pyhän Hengen saanut olisi juuri oikeassa opissa. Uskovilla pitäisi olla yksi sydän ja yksi sielu. Miksi näin ei siis ole, jos kerta Pyhä Henki, Jeesus ja usko on yksi?
Minä pidän kummallisena sitä, että ku joku kysyy, onko joku täyttynyt Pyhällä Hengellä ja kun siihen vastaa myöntävästi, niin heti ollaan vesittämässä asiaa sillä, että ei saa koreilla tai ylpeillä lahjoilla, tai että se ei tarkoita vielä totuudessa olemista. Kuitenkin hellarit itse korostavat juuri kielillä puhumista uskon merkkinä. Jos ei saa kertoa puhuvansa kielillä tai täyttyneensä hengellä, niin miten te tunnistatte uskovan uskovaksi? Pyhä Henki toimii muuallakin kuin helluntaiseurakunnassa ja joka seurakunnassa on ihmisiä, ketkä opettaa väärin ja oikein. Pohdiskelija_ kirjoitti:
Minä itse olin hyvin tietoinen opeista ja pelastuskysymyksestä jo vuosia ennen kuin koin henkikasteen. Pyhä Henki vuodatetaan ihmiseen juuri siksi, että hän tulisi tuntemaan koko totuuden. Jos ihminen jatkuvasti tietoisesti tekee vääriä valintoja, eksyy pois sanasta jne, niin Pyhä Henki silloin pakenee. Voiko jatkuvasti vääräoppisessa siis olla Pyhää Henkeä? Myös paholainen on taitava matkimaan Pyhän Hengen töitä, ihmeitä ja kokemuksia. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että ihminen ei erehtyisi, ei tekisi vääriä tulkintoja tai valintoja tai että jokainen Pyhän Hengen saanut olisi juuri oikeassa opissa. Uskovilla pitäisi olla yksi sydän ja yksi sielu. Miksi näin ei siis ole, jos kerta Pyhä Henki, Jeesus ja usko on yksi?
Minä pidän kummallisena sitä, että ku joku kysyy, onko joku täyttynyt Pyhällä Hengellä ja kun siihen vastaa myöntävästi, niin heti ollaan vesittämässä asiaa sillä, että ei saa koreilla tai ylpeillä lahjoilla, tai että se ei tarkoita vielä totuudessa olemista. Kuitenkin hellarit itse korostavat juuri kielillä puhumista uskon merkkinä. Jos ei saa kertoa puhuvansa kielillä tai täyttyneensä hengellä, niin miten te tunnistatte uskovan uskovaksi? Pyhä Henki toimii muuallakin kuin helluntaiseurakunnassa ja joka seurakunnassa on ihmisiä, ketkä opettaa väärin ja oikein.>>>Kuitenkin hellarit itse korostavat juuri kielillä puhumista uskon merkkinä
Pohdiskelija_ kirjoitti:
Minä itse olin hyvin tietoinen opeista ja pelastuskysymyksestä jo vuosia ennen kuin koin henkikasteen. Pyhä Henki vuodatetaan ihmiseen juuri siksi, että hän tulisi tuntemaan koko totuuden. Jos ihminen jatkuvasti tietoisesti tekee vääriä valintoja, eksyy pois sanasta jne, niin Pyhä Henki silloin pakenee. Voiko jatkuvasti vääräoppisessa siis olla Pyhää Henkeä? Myös paholainen on taitava matkimaan Pyhän Hengen töitä, ihmeitä ja kokemuksia. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että ihminen ei erehtyisi, ei tekisi vääriä tulkintoja tai valintoja tai että jokainen Pyhän Hengen saanut olisi juuri oikeassa opissa. Uskovilla pitäisi olla yksi sydän ja yksi sielu. Miksi näin ei siis ole, jos kerta Pyhä Henki, Jeesus ja usko on yksi?
Minä pidän kummallisena sitä, että ku joku kysyy, onko joku täyttynyt Pyhällä Hengellä ja kun siihen vastaa myöntävästi, niin heti ollaan vesittämässä asiaa sillä, että ei saa koreilla tai ylpeillä lahjoilla, tai että se ei tarkoita vielä totuudessa olemista. Kuitenkin hellarit itse korostavat juuri kielillä puhumista uskon merkkinä. Jos ei saa kertoa puhuvansa kielillä tai täyttyneensä hengellä, niin miten te tunnistatte uskovan uskovaksi? Pyhä Henki toimii muuallakin kuin helluntaiseurakunnassa ja joka seurakunnassa on ihmisiä, ketkä opettaa väärin ja oikein.Jumalan Henki johdattaa totuuteen. Mutta se edellytää uskovan puolelta nöyryyttä ja kuuliaisuutta Raamatun Sanaa kohtaan.
Jumala ei voi johdattaa uppiniskaista uskovaa. Jumalan Sana on kokonansa Totuus. Sana tulee uskoa ja ottaa vastaan sellaisenaan.
"Jeesus lupasi Pyhän Hengen kaikille uskoville, ei vain oikeaoppisille oikeassa oleville uskoville. Pietari toisti Jeesuksen lupauksen hnekikasteesta koskien kaikkia ihmisiä kaikkialla kaikkina aikoina."
Täyttikö Pietari lupauksensa? Henkikaste......kaikille uskoville huom. uskoville.
Islamilaiset uskovat Jeesukseen. Pietari (Jeesus) antoi heille henikasteen!
Katoliset ym. kristittyjen suuntien uskovat myös jehovalaiset.
Mutta ei syntiset uskonnottomat. Ei tietenkään.
Jos kaikki uskovat saivat hengen kosketuksen, miksi he ovat silti tukkanuottasilla? Jaettiinko heille erilaisia hengauksia, jolloin toisenlaiset henget pääsivät ottamaan erilaisia raamatunjakeita esille kuin toiset.Niin olen sama mieltä että Henki-kaste kuulu kaikkille koska tämä paranuxenkaste tuli kaikkien päälle ja sisään muutaxeen heitä joka oli ennen sitä ottanut vastaan Jeesuxen.
Mutta siinä syntyy sitten jehovalalaisille ongelma koska ne ottavat vastaan jehova eikä Jeesus ja silloin ne saa jehovalaisenhengen joka on riivajahengen.. Ja sen voi tuntea kun kohdamme heitä hirveänä painostavana ja pahana mustana ilmapiirinä heidän kanssa asioimisessa.- ?
savonarola kirjoitti:
Niin olen sama mieltä että Henki-kaste kuulu kaikkille koska tämä paranuxenkaste tuli kaikkien päälle ja sisään muutaxeen heitä joka oli ennen sitä ottanut vastaan Jeesuxen.
Mutta siinä syntyy sitten jehovalalaisille ongelma koska ne ottavat vastaan jehova eikä Jeesus ja silloin ne saa jehovalaisenhengen joka on riivajahengen.. Ja sen voi tuntea kun kohdamme heitä hirveänä painostavana ja pahana mustana ilmapiirinä heidän kanssa asioimisessa.Milloin sinä savonarola oikein lakkaat pilkkaamasta Jeesusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747494Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583173- 352429
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj72070Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto312006- 201928
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151653- 521588
- 181579