Materialimissa viisauden syvyys on erittäin pinnallista.Keetään ihmistä ei voi kuitenkaan tuomita sen perusteella, mutta kko ateismin aate vaikuttaa tyhjiöltä, siis yksinkertaiselta. Kuvitelkaa muurahaista joka on besserwisser ja odottaa vain uskomattomana tietoa suuremmista voimista., itse kuitenkin kaikkitietävänä tässä universumissa, ettei niitä ole. . Ajatus on hauska ja konkreettinen
Vaatiiko ateismi viisautta ?
12
154
Vastaukset
- Kokemus-K
Olen niin tyhmä ateisti että en ymmärtänyt edes muurahaisvertauksesi hienoutta.
Ateismi ei vaadi viisautta eikä edes älyä. Älykkyys kuitenkin usein johtaa skeptisismiin, joka usein on yksi ateismiin ajava tekijä. Se, mitä ateismi vaatii, riippuu täysin kasvatuksesta ja ympäristöstä. Ateistisessa ympäristössä syntyneelle lapselle, jolle jumaluskoa ei ole indoktrinoitu, ateismi on täysin itsestäänselvä ja luonnollinen valinta, eikä vaadi mitään erityisiä ponnisteluita.
Fundamentalistiuskovaiseen perheeseen syntyvällä saattaa sen sijaan olla paljon vaikeampaa ja uskosta luopuminen saattaa johtaa kotoa pois heittämiseen (monissa islamilaisissa maissa kuolemantuomioon). Tällöin ateismi vaatii rohkeutta ja itserehellisyyttä, koska se mitä todellisuudessa uskoo on ristiriidassa sen kanssa, mitä muut haluavat uskovan."Materialimissa viisauden syvyys on erittäin pinnallista."
Millä perusteella?
"Keetään ihmistä ei voi kuitenkaan tuomita sen perusteella, mutta kko ateismin aate vaikuttaa tyhjiöltä, siis yksinkertaiselta."
Ateismi ei ole aate.
"Kuvitelkaa muurahaista joka on besserwisser ja odottaa vain uskomattomana tietoa suuremmista voimista."
Muurahaiset eivät ajattele tuollaisia asioita.
"Ajatus on hauska ja konkreettinen "
Ei ole.
Jos sinä olet merkki viisaudesta, johon teismi johtaa, on ateismi selvästi parempi asema.- Hekogg
herra " ei ole " on tyrmistyttänyt jänkäämisen ammattilaisena kaikki ateistit. Keskustelu on mahdoton prosessi. Yliluonnollista. Joo. Ei ole. Juupas eipäs kyllitäti piirtää ja pää ei ole kiinni. Msrläptv vee äx duu hep
hertsyykärnäs loppiaisbonus vehmada kumituksia mönkimäs pensas oolalaa kerttuvartalo mämmi kuoli alaviisto ja säätila eilen brutala saker. Ei ole. Lääkkeet huolia kanna.sttstruuma akseli celcius toipilsa giga melko ruma - -s-
Hekogg kirjoitti:
herra " ei ole " on tyrmistyttänyt jänkäämisen ammattilaisena kaikki ateistit. Keskustelu on mahdoton prosessi. Yliluonnollista. Joo. Ei ole. Juupas eipäs kyllitäti piirtää ja pää ei ole kiinni. Msrläptv vee äx duu hep
hertsyykärnäs loppiaisbonus vehmada kumituksia mönkimäs pensas oolalaa kerttuvartalo mämmi kuoli alaviisto ja säätila eilen brutala saker. Ei ole. Lääkkeet huolia kanna.sttstruuma akseli celcius toipilsa giga melko rumaTuossa oli suunnilleen yhtä paljon järkeä kuin tämän koko viestiketjun avaavassakin kirjoituksessasi. Menisit pois, oikeasti.
- 2pwekrf
Oletteko huomanneet, mikä asia yhdistää likipitäen kaikkia netin eriasteisista hihhulointiongelmista kärsiviä? Kysymys-, huuto- ja välimerkkien eteen sijoitettu välilyönti. Seuratkaapa asiaa. Luulen että olen merkittävän lingvistis-psykologis-tieteellisen havainnon lähteillä.
- Mmmmbob
Ja kaikki hihut kirjoittavat sydämen kahdella ämmällä!
- 12+17
Kaikki syntyvät ei-teisteinä. Ei pikkuvauva vielä järin viisas ole, mutta sen verran kuitenkin, ettei ole jumalharhaa itselleen luonut.
- a-teisti armosta
Ateismi ei vaadi viisautta, mutta viisaus korreloipositiivisesti ateismin kanssa.
"Kuvitelkaa muurahaista joka on besserwisser ja odottaa vain uskomattomana tietoa suuremmista voimista., itse kuitenkin kaikkitietävänä tässä universumissa, ettei niitä ole. . Ajatus on hauska ja konkreettinen"
Kuvitellaan muurahaista, joka näkee ihmisen.
Ihminen on suuri ja mahtava, se osaa ihmeellisiä asioita ja omaa käsittämättömiä kykyjä.
Muurahaisen mielestä ihmisen täytyy olla jumala.
Niinpä niin. Onko muurahainen oikeassa?
Täällä maailmankaikkeudessamme on merkillisiä asioita ja kaiken murskaavia voimia. Mutta onko kukaan nähnyt oikeaa jumalaa?Ei välttämättä.
- Tollolukalle
Kieliopillinen kömpelyys yhdistettynä naiviin ajatteluun osoittaa kyllä aloittajan liki oikeustoimikelvottomaksi. Ts syyntakeettomaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566712Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414685- 652448
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat401920Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81462- 181418
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151269- 171261
- 241194
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671107