TRUTH BE TOLD on uusi pitkä dokumenttielokuva kasvamisesta Jehovan
todistajien uskontoon. Elokuvan nimi viittaa Jehovan todistajien tapaan viitata uskomuksiinsa nimellä "totuus".
Dokumentti ei ole syytös mitään uskontoa kohtaan. Se sisältää
tosielämän tarinoita Jehovan todistajiksi kasvatettujen ihmisten kertomina. Epämuodollisten haastattelujen sarjassa entiset Jehovan todistajat keskustelevat elämänkokemuksistaan järjestön sisällä ja siitä miten uskonto on vaikuttanut heidän lapsuuteensa ja perheeseensä, koulutukseensa, nuoruuteensa sekä suhteeseensa seurusteluun ja avioliittoon.
Elokuva tutkii myös sitä, miten Jehovan todistajien uskonto on vaikuttanut
heidän nykyiseen hengelliseen vakaumukseensa ja asenteisiinsa.
http://www.youtube.com/watch?v=7LEMQONCOuQ
Uusi Jt-dokumentti (traileri - suomenkieliset tekstit)
30
160
Vastaukset
- puolitotuuksia
Siis elokuva kertoo vain -ko
entisistä
todistajista?
Eikö ole haastateltu nykyisiä, aktiivisia todistajia lainkaan?
Antaa varmaan sitten aika yksipuolisen kuvan todistajuudesta....
Kerrotaanko, ovatko haastatellut eronneet itse vai erotettu,
vaietaanko erottamisen syistä
kuten Suomen tv teki tv-ohjelmassaan
erään poikkeuksellisen ärhäkän exän kohdalla?- puoli totuus joo
ei faktat muutu puolitotuuksiksi sen vuoski jos joku eroaa lahkosta. itse asiassa ne on totuudellisempia kertomuksia kuin lahkossa olevilla.
ei nykyinen roskalehdistön toimittajakaan kerro miten härskiä peliä toimittajat oikeasti harrastaa alalla, mutta hommat lopettanut toimittaja voi kertoa.
ei autokauppiaskaan kerro myymästään automerkistä kaikkea tietämäänsä kielteistä.
ei nykyiset jehovan todistajat kerro totuuksia vaan puolitotuuksia. pelkästään Veikko Leinonen on seuran tiedoittajana tämän osoittanut valehtelemalla asioita lahkosta. - ytyert
Se olisikin mielenkiintoinen ohjelma jos entisiltä todisitajilta kysyttäisiin että saako eronneita tervehtiä. sitten asiaa kysyttäisiin seuran tiedoittajalta Leinoselta joka vastaisi kuten kerrankin, että kyllä saa tervehtiä, että media on liioitellut asiaa.
Tämän jälkeen luettaisiin seuran kirjallisuutta ja huomattaisiin että se kieltää tervehtimisen. - iituit
lahko on opettanut sinullekin että entiset todistajat kertovat puolitotuuksia. juuri tuota sanaa lahko käyttää.
mutta, entäs jos et kuuntelisi minun vakuutusta siitä että useimmat entisten todistajien puheista on tosia, etkä kuuntelisi seuraakaan siinä kun se väittää että he kertovat puolitotuuksia.....
vaan tutkisit ja kuuntelisit mitä jollakin on sanottavaa ja päättelisit sitten ITSE onko kerrottu asia totta vai ei. niin minäkin aion tehdä kun tuo elokuva on kokonaan katsottavanani. minun mielipidettä ei muokkaa todistajat eikä entiset todisitajat. kuuntelen ja selvitän itse mikä on totta ja mikä ei. - lahkoelämää
puoli totuus joo kirjoitti:
ei faktat muutu puolitotuuksiksi sen vuoski jos joku eroaa lahkosta. itse asiassa ne on totuudellisempia kertomuksia kuin lahkossa olevilla.
ei nykyinen roskalehdistön toimittajakaan kerro miten härskiä peliä toimittajat oikeasti harrastaa alalla, mutta hommat lopettanut toimittaja voi kertoa.
ei autokauppiaskaan kerro myymästään automerkistä kaikkea tietämäänsä kielteistä.
ei nykyiset jehovan todistajat kerro totuuksia vaan puolitotuuksia. pelkästään Veikko Leinonen on seuran tiedoittajana tämän osoittanut valehtelemalla asioita lahkosta.ei ovityössäkään todistajat kerro miten he käyttäytyvät seurasta eronneita sukulaisia ja läheisiä kohtaan. ei he kerro että kaikki seuran maailmanlopun ennustukset ovat menneet pieleen. viimeksi kun todistajat kävi ja mainitsin asiasta niin he jopa kielsivät seuran koskaan opettaneen maailmanlopun tulevan tiettynä vuotena.
kun kritisoin lahkoa ovella käyneille todistajille, he kehuivat minua ihanaksi ihmiseksi kun kyseenalaistan ja kritisoin. tämäkin kehu oli pelkkää vedätystä koska seurassa ollessa kyseenalaistus on kokonaan kiellettyä. miksi he antoivat sellaista virheellistä kuvaa että he arvostaisivat omaa ajattelua? jos joku nykyinen todistaja olisi sanonut samat asiat kuin minä, olisi tullut erotetuksi.
he pyrkii antamaan vain hyvää kuvaa lahkosta ihmisille. eivät he totuutta kerro eivätkä sitäkään miten paljon todistajuus vie aikaa. ei he kerro ovityössä että ryhdypä todistajaksi niin saat tämän ja tämän verran tekemistä. he yrittää ensin saada ihminen lahkoon aivopestäväksi. kun aivopesu on valmis alkaa arki ja rutiini ja oma ajattelu pitää lopettaa
- yksisilmäinen Truth
*Epämuodollisten haastattelujen sarjassa entiset Jehovan todistajat keskustelevat elämänkokemuksistaan järjestön sisällä ja siitä miten uskonto on vaikuttanut heidän lapsuuteensa ja perheeseensä, koulutukseensa, nuoruuteensa sekä suhteeseensa seurusteluun ja avioliittoon.
Elokuva tutkii myös sitä, miten Jehovan todistajien uskonto on vaikuttanut
heidän nykyiseen hengelliseen vakaumukseensa ja asenteisiinsa*
No ex-todistajista on kyse.
Siis dokumentti pelkästää ja vain existä,
eronneista taikka erotetuista.
Tuskinpa kertovat totuutta
erojen syistäkään muuten kuin yksipuolisesti.- ewgebwba
Ihan faktaa ne ainakin tossa trailerissa puhuivat. Miksi itse dokumentti olisi vallan toisenlainen?
- yereyeeyey
ei tuossa trailerissa ainakaan epätotuuksia puhuttu vaan totta. tietenkin nykyiset todistajat leimaavat elokuvan luopioiden valheiksi, ei se ole uutta.
ei entisillä todistajilla ole syytä kertoa valheita kun ihan rehellistäkin kritiikkiä on hyvin helppo seurasta esittää. voin täysin yhtyä trailerin lopussa sanottuun että jokainen uskonto jossa hylätään perhe uskonnon takia on paha. - 87687687
ewgebwba kirjoitti:
Ihan faktaa ne ainakin tossa trailerissa puhuivat. Miksi itse dokumentti olisi vallan toisenlainen?
millon ja mistä tuon saa?
oli kyllä just eikä melkee niinku asiat on tos trailerissa.
- Evanpasyytä-Aataminp
Elokuvaa näkemättä ei voi muuta kuin arvailla.
Tuskinpa montaa kaunista sanaa todistajista puhutaan kuitenkaan.?
Tarkoitushan on nimenomaan keskittyä siihen,
miten elämän kaikkiepäonnistumiset ja
omat mokat ovatkin Totuuden syitä. :)
Itsessä ei ole mtn vikaa eikä asioihin osaa eikä arpaa.
Jos elämässä sattuu ikäviä asioita,
nekin on tietenkin johtuneet siitä että kasvoi jt-perheessä.
Käsikirjoitus on exien vali-vali-jutuista tuttu.
voi tsiisus mitä parkujia.
Tommosia "dokumentteja" voi tehdä mistä vaan.
Kuranheitto onnistuu aina :D- 9966969
"Tarkoitushan on nimenomaan keskittyä siihen,
miten elämän kaikkiepäonnistumiset ja
omat mokat ovatkin Totuuden syitä. :)"
Et sinä tuollaisia puhu kun Vt-seura arvostelee muita uskontoja. Silloin olet aivan hiljaa. Sana Totuus on aika vitse Vt-seurasta puhuessa. Seura on tunnettu valehtelustaan. Miksi valehtelua ei saisi kritisoida?
"Itsessä ei ole mtn vikaa eikä asioihin osaa eikä arpaa.
Jos elämässä sattuu ikäviä asioita,
nekin on tietenkin johtuneet siitä että kasvoi jt-perheessä."
Entinen todistaja ja nykyinen todistaja osaa varmaan itse erottaa asiat mitkä on seuran aiheuttamia ja mitkä eivät. Jos esimerkiksi välit katkeaa eronneen ja nykyisen todistajan välillä karttamisen takia, on se lahkon vikaa ja lahkon aiheuttamaan kärsimystä. On totta että jt-perheessä kasvaminen on hyvin vahingollista koska lapsena ihmiseen saadaan syötettyä mielikuvia helposti. On vahingollista opettaa lapselle että jokin järjestö on hyvä ja siihen pitää kuulua ja kaikki muut ihmiset on pahoja. Tuo on sairas maailmankuva.
"Käsikirjoitus on exien vali-vali-jutuista tuttu.
voi tsiisus mitä parkujia."
Jos sinä jonain päivänä heräät todellisuuteen lahkon suhteen niin ymmärrät hyvin miten tärkeitä tälläiset elokuvat on. Niiden ansiosta ihmisten tietoisuus vaarallisesta lahkosta lisääntyy ja todistajiksi ei ryhdytä niin helposti. Tosiasioiden ja henkisen väkivallan, valehtelun ja muun kieroilun esille tuominen ei ole parkumista vaan velvollisuus. olisi vastuutonta olla kertomatta ihmisille totuus lahkosta.
"Tommosia "dokumentteja" voi tehdä mistä vaan.
Kuranheitto onnistuu aina :D"
Kuranheitolla tarkoitetaan aiheetonta parjausta. kritiikin esittäminen ja asioiden tuominen esille toisesta näkökulmasta ei ole kuranheittoa. Jos kaikki lahkoa vastaan esitetty kritiikki olisi kuranheittoa, olisi se erittäin outo tilanne. Kuitenkin lahko yrittää aina mustamaalata kaikki kritiikin esittäjät. Lahko ei kestä kritiikkiä jostain syystä.
p.s. Tuo ohjelma tuskin keskittyy todistajien haukkumiseen. se keskittynee vartiotorniseuran kritisoimiseen jos yhtään arvaan. lahkon kritisointi EI ole todistajien haukkumista. todistajissa on paljon hienoja ihmisiä. he ovat vain valehtelevan uskonnon uhreja. todistajaa ei voi syyttää siitä jos hän esimerkiksi karttaa eronnutta lastaan. hän tekee sen koska uskoo sokeasti seuran väitteisiin että se on oikein ja rakkaudellista. tästäkin syystä on tärkeää että mahdollisimman monen todistajan silmät avautuisivat.
- Vielä kerran
Tsekkasin trailerit ja muutkin haastattelupätkät heidän saitiltaan.
Tottahan nuo ovat, valitettavasti edelleenkin.
Vartiotorni Incorporate (inc) pitää jäseniään peukaloruuvissa.
Ulos et pääse, muutakuin erotettuna tai eroamalla, MUTTA kummassakin tapauksessa menetät perheesi, ystäväsi jne... ja sinua aletaan karttamaan.
Raamatun rakkauden hengessä tapahtuvaa toimintaako?
Ei, vaan uskomattoman ja ymmärtämättömän orkesteri(orja)luokan oma näkemys siitä mitä raamattu todella opettaa.
Mutta yksi asia tulee muistaa: 99,0% todistajista ei itse tiedosta tätä, vaan uskovat aidosti alati muuttuvaan totuuteensa. Monet todella mukavia ihmisiä, mutta ainakin halukkaille tulisi tarjota kunniallinenkin tapa lähteä totalitäärisestä, anteeksi teokraattisesta järjestöstä. - epäkurrentti Dr.B.
http://www.youtube.com/watch?v=cO-b65W-zQs&feature=related
Jehovan todistajat ja mielisairaus Dr. Jerry Bergman
Lisää kuraa anteille, var så goda :D
:- kenen syy?
Olen omin silmin nähnyt monta" selviytymistarinaa",
niin jt-julkaiuista kuin livenä elämässä.
Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa todistajista.
Joillakin menee elämä täysin pieleen vaikka asuvat
ja elävät vaikkapa uskonnottomassa kodissa.
Ketähän he syyttävät huonosta olostaan? - yeeeyrery
kenen syy? kirjoitti:
Olen omin silmin nähnyt monta" selviytymistarinaa",
niin jt-julkaiuista kuin livenä elämässä.
Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa todistajista.
Joillakin menee elämä täysin pieleen vaikka asuvat
ja elävät vaikkapa uskonnottomassa kodissa.
Ketähän he syyttävät huonosta olostaan?Ei minullakaan ole pahaa sanottavaa todistajista. Vt-seurasta kylläkin on koska se loukkaa ihmisoikeuksia ja uskonnonvapautta. Se valehtelee ja aivopesee ja käyttää epäinhimillisiä tapoja. Vt-seura vedättää tietoisesti ja tarkoitushakuisesti todistajia.
Yrität vääristellä asioita. Ei kukaan entinen todistaja syytä vt-seuraa kaikista ongelmistaan. Kaikki asiat eivät liity vt-seuraan. Jos esimerkiksi jää auton alle ja jalka menee poikki, pitää olla aika aasi jos siitä lahkoa syyttää.
Yrität leimata kaikki oikeutetun kritiikin sanojat seuraa aiheettomasti syyttäviksi ihmisiksi. Mietipä hetki itse.
Jos sinä olisit eronnut lahkosta koska et enää usko sen opetuksiin. olisit tietysti lähtenyt seurasta koska et haluaisi esittää todistajaa ja valehdella uskovasi siihen. Sitten kaikki läheisesti perheesi mukaan lukien alkaa karttaa sinua kuin ruttoa vain koska lahko määrää niin. Tietenkin olisit epätoivoinen ja olisit vihainen seuralle aivan oikeutetusti. Jos tätä asiaa et itsellesi kykene tunnustamaan niin olet valehtelija.
Tai jos menettäisit läheisesi onnettomuudessa koska seura kielsi peloittelun avulla verensiirron, niin olisit taatusti katkera seuralle sen tuottamasta kärsimyksestä jos olisit ymmärtänyt ettei seura edusta mitään totuutta.
Joku ihminen joka on katuojassa ja hänelle kaupataan lahkoelämää, voi pelastua katujojasta pois. Tämä ei kuitenkaan tee lahkosta hyvää. se tuottaa itse ihmiskohtaloita ja pilalle menneitä elämiä. Kaikkiin uskontoihin tulee joskus ihmisiä ns. katuojasta ja he pääsevät tolpilleen tai esim juominen loppuu. Ja useimmat uskonnon tuottaa silti ihmiskohtaloita. - ajattele itte
uskotko oikeasti tuon valehtelevan uskonnon sinulle maalaamiin kuviin jostain maapallosta harmagedonin jälkeen jossa leinojakin syö ruohoa ja kaikki muut ihmiset paitsi jehovan todistajat on tapettu?
en voi ymmärtää miten aikuinen ihminen ei voi tajuta sitä että tuollaisilla uskomuksilla ja kuvilla ja mielikuvilla heitä vedätetään. maailmassa on aina kuljetettu niitä ihmisiä jotka eivät kykene itsenäiseen ajatteluun.
http://www.youtube.com/watch?v=-S_7FvXB5h8 - jope ruonansuu - aatteleppa ite
Kyllä sitä itsenäistä ajattelua maailmaan mahtuu. Tuloksiakin on syntynyt.
Kun tuossa viitataan ihmisten sukulaisiin niin sanon, että on sukulaisia jotka
syyttävät vanhempiaan, jotka eivät varmasti ole ,eivätkä ole olleet Jehovan
todistajia. Kaikkea pahaa ovat elämänsä varrella ehtineet tehdä ja aina vika on
toisissa.Yleensä vanhemmissa. On kuulemma kasvatettu liian vanhoilla
periaatteilla, jne,jne.- mietis nyt
"Kun tuossa viitataan ihmisten sukulaisiin niin sanon, että on sukulaisia jotka
toisissa.Yleensä vanhemmissa."
Kertoisitko hieman tarkemmin mitä ajat takaa. On ihmisiä jotka eivät ole jehovan todistajia ja ovat riidoissa keskenään tai karttavat toisiaan syystä tai syyttä. Kaikkea maailmaan mahtuu.
Mutta, on kokonaan eri asia jos jokin uskonto määrää "karta tai tule kartetuksi" säännöllä todistajia karttamaan eronneita läheisiään. Tämän määräyksen he antaa itsensä Jumalan nimissä. Se on julmaa henkistä väkivaltaa ja on vt-seuralle itelleenkin haitaksi. En näe mitään hyvää siinä että moni todistaja joka ei haluaisi olla enää todistaja, joutuu esittämään todistajaa läheisten menettämisen pelossa tai joku tulee jopa takaisin esittämään todistajaa kun ei jaksa enää ilman läheisiään ja perhettään. Tuo menettely on erittäin tuomittavaa ja samalla myös uskonnonvapauden rajoittamista.
Seura myös kirjoittaa itse tälläistä tekstiä koskien tietysti muita uskontoja, vaikka ITSE tekee juuri tuota samaa:
"Ketään ei saisi pakottaa valitsemaan uskonnon ja perheen väliltä ( herätkää! heinäkuu 2009 s. 29)"
Tuo on erittäin hyvä neuvo seuralta, mutta valitettavasti tekopyhää puhetta koska se itse rikkoo omaa neuvoaan räikeästi.
Jokaisen todistajan tulisi itse saada päättää mikä on hyvää seuraa ja mikä ei. Minäkin ei-todistajana saan itse päättää seurani. lahko myös mustamaalaa kaikki eronneet pahoiksi joka ei ollenkaan pidä paikkaansa. Mitä kannatettavaa tälläisessä valehtelussa ja henkisessä väkivallassa on? - uskis o puskis
mietis nyt kirjoitti:
"Kun tuossa viitataan ihmisten sukulaisiin niin sanon, että on sukulaisia jotka
toisissa.Yleensä vanhemmissa."
Kertoisitko hieman tarkemmin mitä ajat takaa. On ihmisiä jotka eivät ole jehovan todistajia ja ovat riidoissa keskenään tai karttavat toisiaan syystä tai syyttä. Kaikkea maailmaan mahtuu.
Mutta, on kokonaan eri asia jos jokin uskonto määrää "karta tai tule kartetuksi" säännöllä todistajia karttamaan eronneita läheisiään. Tämän määräyksen he antaa itsensä Jumalan nimissä. Se on julmaa henkistä väkivaltaa ja on vt-seuralle itelleenkin haitaksi. En näe mitään hyvää siinä että moni todistaja joka ei haluaisi olla enää todistaja, joutuu esittämään todistajaa läheisten menettämisen pelossa tai joku tulee jopa takaisin esittämään todistajaa kun ei jaksa enää ilman läheisiään ja perhettään. Tuo menettely on erittäin tuomittavaa ja samalla myös uskonnonvapauden rajoittamista.
Seura myös kirjoittaa itse tälläistä tekstiä koskien tietysti muita uskontoja, vaikka ITSE tekee juuri tuota samaa:
"Ketään ei saisi pakottaa valitsemaan uskonnon ja perheen väliltä ( herätkää! heinäkuu 2009 s. 29)"
Tuo on erittäin hyvä neuvo seuralta, mutta valitettavasti tekopyhää puhetta koska se itse rikkoo omaa neuvoaan räikeästi.
Jokaisen todistajan tulisi itse saada päättää mikä on hyvää seuraa ja mikä ei. Minäkin ei-todistajana saan itse päättää seurani. lahko myös mustamaalaa kaikki eronneet pahoiksi joka ei ollenkaan pidä paikkaansa. Mitä kannatettavaa tälläisessä valehtelussa ja henkisessä väkivallassa on?ainakin itse olin mukana ja mukana toiminnassa kauan vain sen pelon takia,että hyljätään.
No. Lähisuvusta kyllä ollaan osittain ystäviä. Osa sitten sanoi ettei halua yhteistä aikaa kun loppu on niin lähellä.
He siis hylkäsivät minut oman tuomiopelkonsa takia ja tavallaan tuomitsivat minut gehennaan.
Mitään raamatunvastaista en suoranaisesti harrasta jos ei epätäydellisyyttä huomioida. En vain usko seuran olevan se mitä väittää. johan se riittää syyksi hylätä.
- alkusyy Raamatussa:
Eevan ja Adamin syytä koko pa$ka.
jännää miten todistajia syyllistetään ties mistä.- eidan ja eero
no ei aatami ja eeva keksinyt vartiotorniseuran karttamista, verioppia tai valehtelun kulttuuria
- unohdetut vanhukset
Monasti ihmisten erimielisyydet johtuu muista syistä kuin uskonnosta,
ja ollaan puhumatta omalle verisukulaiselle hamaan kuolemaan asti.
Ihmiset on aika kummallisia....
Vanhainkodit on täynnä yksinäisiä (ev.lut ?) vanhuksia joitten lapset ei kehtaa viitsi jaksa haluu mennä heitä katsomaan,
vaikka asuvat samassa kaupungissa.
samoin yksiöihinsä muumioituu vanhuksia, ilman että heitä kukaan kaipaa...
vuosiakin voi vainaja istua tv-tuolissaan kenenkää reagomatta ;D
sit nää ex-jt parkuu sydäntäsärkevästi
että omat vanhemmat/isovanhemmat ei ole tuntevinaan...
pitääks ihmisen olla ensin jt ja sit erota,
niin jopa tuleekin äitiä ikävä?
mikä on homman salaisuus?- 774474747
"Monasti ihmisten erimielisyydet johtuu muista syistä kuin uskonnosta,
ja ollaan puhumatta omalle verisukulaiselle hamaan kuolemaan asti."
Tuo on totta ja valitettavaa. Mutta tuota ei saa sekoittaa vt-seuran eli uskonnon harjoittamaan karttamiseen. Jos joku ihminen itse päättää kartta jotain, se on kokonaan eri asia kuin uskonnon määräämä karttamismenettely jossa järjestään AINA kun joku eroaa uskonnosta kartetaan, tai muutoin joutuu itse kartetuksi. On myös muistettava ettei uskonnollinen mielipide eli eroaminen uskonnosta voi olla moraalinen syy karttaa ihmistä. Se on samalla uskonnonvapauden rajoittamista.
Luulisi että sinäkin ymmärtäisit mikä ero on uskonnon karttamismenettelyllä ja joidenkin ihmisten omatoimisella karttamisella. Todistajat eivät karttaisi eronneita läheisiään ja perheenjäseniään ellei vt-seura sellaista vaatisi. Niin pahalle se karttajastakin tuntuu ettei karttamista tehtäisi ilman lahkon määräystä.
On siis aivan typerää ja turhaa rinnastaa mitään vanhainkotien yksinääisiä ihmisiä tähän asiaan. Jos niin tekee on kyse ainoastaan siitä että haluaa viedä aiheen sivuun. Argumenttinä tuo on epäpätevä. On myös aina väärin puolustella pahantekoa sillä että joku muu taho tekee myös pahaa.
"pitääks ihmisen olla ensin jt ja sit erota,
niin jopa tuleekin äitiä ikävä?
mikä on homman salaisuus?"
Tuo nyt oli typerästi sanottu. kaikilla on luontaisesti tarve olla läheistensä kanssa tekemisissä ja etenkin perheen. Ehkä sinun pitäisi olla vuosia kartettuna niin oivaltaisit mitä on olla hylätty. Homman salaisuus on se että on rankkaa henkistä väkivaltaa karttaa ihmistä joka eroaa uskonnosta. Se on uskonnonvapauden rajoittamista ja henkistä painostamista jonka ainut syy on se, että seura pelkää että lahkosta lähtenyt saisi puhuttua järkeä lahkossa oleville läheisilleen. Pitää olla harvinaisen juntti tai moraaliton puolustaakseen karttamista uskon asioiden takia.
Et ilmeisesti usko ja pidä seuran omaa kirjoitusta asiasta kovin hyvänä neuvona:
"Ketään ei saisi pakottaa valitsemaan uskonnon ja perheen väliltä ( herätkää! heinäkuu 2009 s. 29)" - ereyeyr
"pitääks ihmisen olla ensin jt ja sit erota,
niin jopa tuleekin äitiä ikävä?"
tuollaisiako ajatuksia lahkoelämä tuo päähän?
ihan kuin sanoisi omaiselle jonka läheinen olisi kuollut että pitääkö ensin olla läheinen että tulee ikävä kun toinen kuolee.
"samoin yksiöihinsä muumioituu vanhuksia, ilman että heitä kukaan kaipaa...
vuosiakin voi vainaja istua tv-tuolissaan kenenkää reagomatta ;D"
Jokainen tuollainen tapaus in ikävää ja liikaa. Pitäisikö noita tapauksia mielestäsi vielä tuottaa lisää vartiotorniseuran karttamismenettelyn kautta sitten?? tunnetusti todistajien koko lähipiiri on usein toisia jehovan todistajia. jos seurasta lähtenyt kuolee kotiinsa niin ei häntä kaipaa kukaan läheinen ( ellei ole eroamisen jälkeen ehtinyt hankkia ns maailmallisia ystäviä) ja ehtii kyllä helposti muumioitua.
Miksi sinäkään et voi vain rehellisesti tunnustaa että karttamisssääntö on sairasta henkistä väkivaltaa. sen tunnustaminen olisi paljon helpompaa kuin tuollainen itsepetos josta seuraa epärelevantteja rinnastuksia. et sinäkään hyväksyisi karttamista jos vt-seura ei käyttäisi sitä mutta joku toinen uskonto käyttäisi.
Jos vt-seura niin paljon pelkää eronneiden puheita lahkosta niin se voisi edes sallia normaalin yhteydenpidon eronneisiin sillä ehdolla ja yhteisellä sopimuksella eronneen ja läheisten kesken että uskon asioista ei puhuta. tuollainen sopimus mahdollistaisi sen ettei eronnut menettäisi läheisiään eikä lahkossa olevien läheisten uskonkäsityksetkään tulisi kyseenalaistetuiksi. se lopettaisi myös sen että lahkossa olisi vain tosijäseniä eikä pakosta feikkaavia. kaikki voittaisi. seura ei myös saisi niin paljon kritiikkiä mediassa kun karttamista ei olisi. - Rolf Palle
Jos naapuri hakkaa akkaansa. Niin sitten se, kun itse hakkaa ei olekaan enää niin paha asia?
Jos naapuri varastaa, niin sitten se ei ole niin paha asia, kun itsekin varastaa?
Jos naapuri jättää läheisensä heitteille ja välttelee heitä, niin sitten se ei olekaan niin paha asia kun itsekin jättää heittelle ja välttelee.
Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin tuo "venäläinen puolustus", jossa omien asioiden ja mahdollisten virheiden myöntäminen kielletään sillä, että jossain muualla asiat ovat samalla tavalla tai ehkä vieläkin pahemmin.
Koska siinä itseasiassa myönnetään se, että omat asiat myös ovat samoin, (mitä ei ehkä itse ymmärretä).
Eivätkö naapurin tekemät ja omat asiat kuitenkin ole yhteismitallisia? Ja se mikä on itselle väärin on sitä myös naapurille ja vs?
Miten toisten tekemisillä voi lieventää omien tekemisiensä vastuullisuutta? Eikö aikuiset ihmiset, jos osaavat ole kuitenkin itse vastuussa tekemisistään ja niiden seuraamuksista?
- Kukabah
Oli aika hassua, kun lehtien nimet olivat Truth ja Kingdom. (Totuus ja Valtakunta). Ei Herätkää ja Vartiotorni. Jehovan todistajista kuitenkin käytettiin oikeaa nimeä ja vissiin oltiin oikeilla paikoilla Brooklynissä.
- åokkkkokoko
Ehkä siinä vaan varmistetaan, ettei WT pääse uhkailemaan oikeustoimilla.
- Kukabah
åokkkkokoko kirjoitti:
Ehkä siinä vaan varmistetaan, ettei WT pääse uhkailemaan oikeustoimilla.
>>Ehkä siinä vaan varmistetaan, ettei WT pääse uhkailemaan oikeustoimilla.
Niin minäkin luulen
- 11.50
Puolitotuuksia siis....
- teurastaja Saw
Ammutaanks siinä paljon?
Tuleeko ruumiita niin että sisälmykset lentää?
jos ei, niin ei kiinnosta.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823732
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322549Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942116Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201637Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261468- 281451
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71404Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671367Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101257Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?201241