Saako jehovalaislapsi

Kiertokoulu

käydä normalissa koulussa? Miten opetus kouluista otetaan vastaan jehovalaispiireissä? Eikö kaikki ei-jehovalaisten opetus katsota pahaksi asiaksi?

13

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtrurururu

      Saa käydä normaalissa koulussa. Sinänsä se ei kovin johdonmukaista ole kyllä koska todistajat haluavat eristäytyä muista ihmisistä. Ei ole siten oikein loogista laittaa lapsia normaaliin kouluun jos pitää "maailmallisia" ihmisiä pahoina. Suomessahan on oppivelvollisuus mutta ei koulupakkoa.

      On kuitenkin hyvä että todistajat laittaa lapsensa yleensä normaaliin kouluun että todistajalapsi saa sosiaalisia taitoja ja maailmankuva ainakin toivottavasti hieman avartuu. Valitettavasti usein taitaa olla niin että todistajalapsi ei saisi pitää "maailmallisia" kavereita lainkaan. Tämä on hyvin epäterve ilmiö.

    • kesä-kesäloma :)

      Peruskoulussa on mukava olla kaikien lapsien.
      Turha vali-valitus pois.:)

      Nyt on sitäpaitsi kesäloma, niin koululaisilla kuin opettajillakin,
      pliiiiis antakaa ihmisten nauttia kesästä!
      edes hetki!

      kyl sinne kouluun kerkee ,
      talven pimeyteen taas kykkimään, käääääk!
      http://www.nettiet.fi/mediabank/image/15047_forum.jpg

    • 10.13

      Jatkossa voisi kyllä muotoilla aloitukset muuhun muotoon kuin "jehovalaiset". Ilmoitin tuon asiattomaksi mutta ehkä ylläpidon poistorima ei ollut sellainen minkä tämä olisi ylittänyt. Samoin muut halventavat nimikkeet kuten "jehovat", "jeppulit" jne ei mielestäni pitäisi kuulua tälle palstalle. Mielummin "Jehovan todistajat"/"todistajat".

      • ihQ LOL

        kirjoittajien koulutustasossako vikaa?
        äidinkielen alasajo on kyllä näkyvissä kaikkialla..
        muuallakin kuin tällä palstalla.


    • Mistä moinen näkemys on mieleesi tullut ? Näihin ei sitten tarvitse vastata. Tämä näin selvennyksenä. Kyllä Jehovan todistaja lapset normaaleja kouluja
      käyvät. Mikä muuten on se epänormaalikoulu, jos kerran sellaisia on, kun
      mainitset normaalin koulun. Toivottavasti ymmärsit kysymykseni. Ihmisten
      mielissä pyörii niin monenlaisia ajatuksia nykyään.
      Miten opetus otetaan vastaan Jehovan todistaja "piieissä" ?
      Kiitollisuudella. Ei se ole nykyään tuo opettajan ja koululaitoksen työ helppoa.

    • education
    • fengshuihuihai

      Tunnetuin muinainen kiinalainen kirjoitelma
      ennustelusta on I ching (Muutosten kirja; ch lausutaan tš).

      Kahden ensimmäisen Chou-keisarin, Wen Wangin ja Chou Kungin sanotaan kirjoittaneen sen 1100-luvulla eaa.

      Se sisältää yksityiskohtaisia selityksiä kahden vastakkaisen voiman, yinin ja yangin (pimeän ja valoisan, kielteisen ja myönteisen, naisellisen ja miehisen, kuun ja auringon, maan ja taivaan jne.) vuorovaikutuksesta, joiden monet kiinalaiset yhä uskovat olevan kaikkien elämän asioitten taustalla vaikuttavina periaatteina.
      Teos esittää sellaisen kuvan,
      että kaikki muuttuu alati ja ettei mikään ole pysyvää.
      Onnistuakseen missä tahansa hankkeessa ihmisen täytyy olla selvillä kaikista senhetkisistä muutoksista ja toimia sopusoinnussa niiden kanssa.

      Siksi ihmiset esittävät kysymyksiä ja heittävät arpoja ja
      sitten kääntyvät I chingin puoleen saadakseen vastauksia.
      Satojen vuosien ajan on I ching ollut kaikenlaisen povaamisen,
      geomansian ja muiden ennustelun muotojen pohjana Kiinassa.

    • komppaan

      halventavat nimikkeet
      kuten "jehovat", "jeppulit" jne ei mielestäni pitäisi kuulua tälle palstalle

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      598
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe