Onko Lidl mielestäsi edullisemi K- ja S-ryhmää.

La`mer

Mielestäni Lidlin tuoteryhmät ovat paljon parantuneet ja tulleet
suomalaisimmiksi.
Jos on enemmän ostettavaa niin kyllä menen Lidliin ja saan sieltä
ostokseni 20 prossaa halvemmalla.
Oletteko samaa mieltä?

124

683

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Enpä ole asiaa liiemmin vertaillut.
      Oli niin tai näin, jos ruokaostoksille lähden, niin useinmiten päämääränä on K-market.
      Siellä on tuttua ja turvallista. Myyjiäkin on näkyvissä tarvittaessa.
      Jotain yksittäisiä tuotteita noudan Lidlistä.

Hyvä jos tuotteet ovat suomalaistuneita. Ennen olivat usein jotain rinnakkaisnimiä.

• Olen käynyt lidlissä tasan kaksi kertaa elämässäni.
      K-kaupassa tallustelin äsken. Rannan kautta kävelin ja kyllä oli upeaa tuo luonto.
      Koska olen tallustelija niin kauppani ovat aina lähikauppoja.
      Joskus kun menen naapurin kanssa ostamaan enemmän niin kyllä silloinkin ne kaupat on yleensä tässä lähistöllä.
      Lähimpään lidliin on kait jotain kahdeksan kilometriä luulisin.

• Tulikukossa nähdään?

Pookissako kävit ? Kyselee mies.

• Tulikukossa nähdään? kirjoitti:

Pookissako kävit ? Kyselee mies.

Pookissapa hyvinkin.

• halpa ja hyvä

Aina kun käyn kaupungissa haen lidliltä Sitruunateetä, hapankorppuja, leipää, leikkeleitä, juustoa, lihaa, suklaata, keksejä ja erilaisia maitotuotteita ym.....
      Olen hyvin hintatietoinen, kannattaa käydä jos on muuten kaupunkiin asiaa.
      Vartavasten en lähde matkaa on 40km.
      Maitotteet ovat huomattavasti halvempia, kermaviili, jugurtit, maito, piimä...

• edellista on

En ymmärrä kotimaisia kauppiaita, miksi he eivät reagoi Lidlin suosikkituotevalikoimaan. Lidlissä on parisenkymmentä tuotetta joiden vuoksi iso osa asiakkaista siellä käy, vastaavaa tuotetta ei ole s-ja k-kauppojen valikoimassa. Jos olisin kauppias hankkisin nuo suosikkituotteet hyllyilleni ja näin osalta asiakaskuntaani poistuisi tarve käydä lainkaan Lidlissä ostoksilla.

Itse käyn Lidlistä ostamassa saskia kivennäisvettä ja fitafit appelsiinituoremehua, siinä samalla tulee kerättyä yleensä kärry täyteen kaikenlaista muuta kivaa..

• :)

Taitaa moni Lidlissä kävijä käydä juuri noiden mainitsemiesi tuotteiden takia.
        Niin mekin.

• Tarkka Markkanen

Suosikkituotteiden hinnat on kohoamassa pikkuhiljaa kilpailijoiden tasolle. Lidlin hinnoittelu on laskenut monien tuotteiden hintoja K- ja S-kaupoissa. Joitain tuotteita saa nykyisin niistä halvemmallakin. Kannattaa tarkkailla hintoja, ellei halua tuhlata. Vastapaistetut leivonnaiset ovat halpoja ja hyviä Lidlissä. Saa nähdä nostavatko pian niidenkin hintoja.

• kerro edes yksi

Mitä Lidlin suosikkituotteita saa S tai K-kaupasta halvemmalla?

• kerro edes yksi kirjoitti:

Mitä Lidlin suosikkituotteita saa S tai K-kaupasta halvemmalla?

Ainakin monia suomalaisten suosikki-juustoja, Creme Fresh -sulatejuustoja, pakattua leipää, monia pakasteita, kahvia, jäätelöitä, lohta, monia jogurtteja, toalettipaperia, hunajaa, usein pieniä luumu- tai kirsikkatomaatteja, hedelmiä, tuoreita kasviksia ja juureksia, sekä varmaan monia muitakin myydään Lidlissä usein S- ja K-kauppoja kalliimmalla hinnalla. Vertailin huvikseni äskettäin joidenkin hampurilaisten ja Saarioisten pienten pizzojen hintoja, koska ne olivat mielestäni uskomattoman halpoja. Lidl hävisi K- tai S-kaupalle, en valitettavasti muista kummalle, koska en yleensä osta ko. tuotteita.

Lidlin suosikkituotteita myydään kai harvemmin alennuksella, ja useimpien hinnat hinautuvat jatkuvasti ylöspäin samaa tahtia menekin kanssa. Kuplavesi taitaisi olla ainoa tuote, jota jäisin kaipaamaan, jos Lidlin kaupat katoaisivat lähiympäristöstä. Ehkä myös Gouda- ja Tilsit-juustoja. Jogurttipohjaan valmistettua perunasalaattia kaipaisin myös muutamia kertoja vuodessa.
        "Vasta leivotut" croissantit, riisipiirakat ja omenaviinerit aiheuttavat aina turhan lisäkiusauksen, ja sitä hyllyä on aina vaikea ohittaa pysähtymättä. En siis oikeasti jäisi kaipaamaan sitä.;)

Lidlin tulo alensi melko pian suomalaisten kauppojen hintoja. Jos suomalaiset kaupat vähentäisivät omaa valikoimaansa pienemmäksi, hinnat voisivat laskea vielä paljon entisestään. Hämmästelen, miksi samoja tuotteita pitää olla eri merkkisinä satojen metrien pituisissa kylmätiskeissä ja pakastealtaissa.

• Kokonaistaloudellisuus ratkaisee kauppareissuillani.
      Kotimaiset tavarat ja raaka-aineet.
      Kotimainen, lakien mukaan palkattu ja kohdeltu henkilökunta.
      Sekin on tärkeätä että kaupan voitot jäävät kotimaan kehitykseen.

Demarina käytän Prismaa mutta K-ryhmääkään en vieroksu, en ainakaan Keski-Suomessa.
      Laihat katteet alkavat siellä olla.
      Olkoon nuo roposet, joita vähän kalliimmasti maksaessani annan, minun osani kehitysapuun.
      Minä kosken vain kotimaisiin "Reilun kaupan" tuotteisiin.
      Haluan että "kehitysapuni" menee vain ja ainoastaan Suomalaisten ihmisten kehityksen tueksi.
      Abdullah eikä Tsiang kai dong, ole minulle sopivia suomalaisihmisiä.
      Mutta, kukin taaplaa tyylillään.

H.

• hyvin pyyhkii

laihat katteet?

päivittäistavarakaupankate taitaa olla nyt korkeammalla kuin koskaan ennen meidän elinaikana

• hunksz
        hyvin pyyhkii kirjoitti:

laihat katteet?

päivittäistavarakaupankate taitaa olla nyt korkeammalla kuin koskaan ennen meidän elinaikana

"hyvin pyyhkii"

Laihat katteet, oli kylläkin kannustava, salaperäinen viesti kauas maaseudulle.
        Minulla on siellä tuttu kauppias, joka myy Tupakkia tiskin alta.
        Elikkäs, ihan rahaa se ei tarkoittanut.
        Ja joo, kotimainen kauppa antaa katteensa yleiseen käyttöön kotimaallemme,
        Toisin kuin eräät.

H.

• L - L

Onko S-ryhmä demarivetoinen?

Olen mieltänyt sen agraarien kaupaksi.

• ei aika entinen....
        L - L kirjoitti:

Onko S-ryhmä demarivetoinen?

Olen mieltänyt sen agraarien kaupaksi.

S-ryhmähän on fuusion tulosta ja siinä demarit ja kepu meni naimisiin.

Pääkaupunkiseudulla esim. Hok-Elanto.

• L - L
        ei aika entinen.... kirjoitti:

S-ryhmähän on fuusion tulosta ja siinä demarit ja kepu meni naimisiin.

Pääkaupunkiseudulla esim. Hok-Elanto.

Kiitos tiedosta! Eipä noista kaikista fuusioista ota selvää.

Demarivetoisella paikkakunnallamme väki kävi loppuun saakka työväen E-marketissa vaikka se oli ollut jo vuosikausia sveduomistuksessa.
        Demarit saivat lukea paikallislehdestä ansiottomia haukkuja.

• meeriamanda

Uudistettu kauppamme on lisännyt valtavasti suomalaisia tuotteita ja se on hyvä.
      Lyhyt matka, vain jokunen satametriä , jaksaa talvisinkin ostoksensa pulkalla vetää, lumetonna on fillari oitis kaupan pihassa.

Kertakuukaudessa piti kissun ruoat hakea Prismasta, Lidlin valikoimat eivät neidolleni kelvanneet.

• Yksinasujana käyn yleensä halvimmassa kaupassa joka toistaiseksi on L. Tarjouksia tulee haettua kartellikaupoista.

• lidlin fani

Lidl on halvin ja tuotteet laadukkaita. Lisäksi Lidlit ovat sopivan kokoisia kauppoja joten niistä selviää nopsaan ostoksilta. Varsinkin kun kassajonoissa ei tarvi juurikaan seistä, sillä kassat lisääntyvät aina tarpeen mukaan.

• avkt.-.,...-.

Näin suoraan muita lukematta ja ei suomen asukas, näkyy suoraan mikä kauppa tarjoaa ja mitä, tähän vertailuun ei järkeä tarvita....

• Lidl ON halpa

Kyllä Lidl on todella edullinen verrattuna esim. S-markettiin. Ostin 2 muovikassillista kaikenlaista tyttärelle, esim. monenlaisia hedelmiä ja vihanneksia, leipää, mausteita, saippuaa ym. ja maksoi n. 18€. Kun tulin kotiin, ostin itselleni S-marketista vajaa kassillisen ruokatarvikkeita, siis vihanneksia ja hedelmiä, 1/2 L jugurttia, lepää mutta ei mitään lihaa tai kalaa yms., ja maksoi yli 17€. Paljon halvemmaksi tulisi jos kävisin bussilla kaupungisssa Lidlissä kui tässä lähimarketissa.

• Sinkkujen ja

muiden yksinelävien edullisin ruokaostos paikkahan toi Litlli on.
      Se on jopa testattu.

Prisman (SOK:n) bonuksista tai Keskon plusita ei ole yksin elävälle eläkeläiselle mitään hyötyä.

Itse haen tänään bonukset heti sieltä missä on sopivin ja edullisin hinta. Samalla saan hyötyliikuntakin siinä sivussa. Mielestäni meillä päin toi kokoomus&sossujen prisma on kallein ruoka ostospaikka, itselläni se olisi lähin, vain 300-metrin päässä, mutta ei ne muutkaan kaakana o_o.
      (Eli savolaxissa asti)

• RosaLiiin

Olenpa hyvinkin ihan samaa mieltä.

Eilen ostin Lidlistä beceliä euron halvemmalla kuin olisin saanut sen prismasta.
      Prismassa ja citimarketissa käytän vain liha ja kalatiskiä.
      Niin ja tarjouksia tietenkin.

onneksi omalla paikkakunnalla on myös muita halpaketjuja joten hintoja voi kyllä hyvin vertailla.

Täytyyhän boonukselta joltakulta kerätä, kerättäköön siis heiltä jotka haluavat ne maksaa, tosin he kuvittelevat saavansa ilmaista rahaa kun saavat boonuksia ja plussia. Se on vain ovelaa ostotottumuksien tarkkailua ja takuuvarmaa sitouttamista osuuskauppaan.

• lakkeus

Kierrän tarjousten perässä, jos ne ovat suhtkoht lähekkäin.

• La`mer

Tuolla edellä jo tuotiin sekin esille, että demarin ei sovi käyttää
        Lidliä. Mitä helkatin väliä sillä puoluekannalla on. En ole demari,
        ja vaikka olisinkin niin en edes kehtaisi myöntää kuuluvani
        nykyisiin takinkääntäjiin..

Suurimmat katteet ovat juuri S- ja K-ryhmällä. Ja heidän antamansa
        boonukset yksi ja kaksihenkisille perheille ovat nauerttavan pienet.
        Pahimpia rosvoja ovat juuri ABC-ketjut. Niin polttoaineissa kuin
        elintarvikkeissakin.

Jopa sitä yritetään, että on joku isänmaanpetturi, kun tekee
        ostoksensa Lidlistä. Minä en vähääkään häpeä tunnustaa, että
        aina , kun on mahdollista, käytän Lidliä. Saan monenkertaiset
        boonukset heti ja säästän selvää rahaa.

• La`mer kirjoitti:

elintarvikkeissakin.

"La`mer"

Ajatusmaailmasi tuli esiin jo aikaisemmin ketjussa.
        Antihan nyt jo jankutuksen olla.

H.

• La`mer
        hunksz kirjoitti:

"La`mer"

Ajatusmaailmasi tuli esiin jo aikaisemmin ketjussa.
        Antihan nyt jo jankutuksen olla.

H.

Kiitos samoin.
        Sana on vapaa ja paperia riittää.

• boonukset heti
        La`mer kirjoitti:

elintarvikkeissakin.

Aivan niin.
        Kävin aamulla Lidlissä, ostin kolme maitoa ja kaksi ruisleipää yht.-hintaan 3,29€, samat olisi maksaneet tuossa viereisessä Prismassa 5,98€

Leivät on: Oululainen Ruislimppu 700g viipaloitu x 2

Et sillen saat 269 euron ostoksista tulevat bonukset, 2,69 euroa heti taskun. Siis, ilman kortti-leikkiä. Ja noin pienestä ostoksesta ?

• u-atu

llman muuta käyn Lidlissä. Ei tarvitse maksaa bonusjärjestelmän tai vastaavan ylläpidosta.

Joku sanoo, että saahan bonuksista hyötyä tai palautusta.

Asia on vain niin, että bonusjärjestelmä on progressiivinen.

Esimerkiksi jos ostat kuukaudessa vähintään sadan euron edestä, saat bonusta ehkä prosentin eli yhden euron, jos ostat 500 eurolla, saatkin bonusta 2 prosenttia eli 10 euroa ja jos ostat 1000 eurolla kuussa, saat bonusta 3 prosenttia eli 30 euroa; luvut ovat tarkistamattomia, mutta antavat kuvan järjestelmästä.

Järjestelmän pitää kustantaa itsensä. Niinpä pienostaja, sellainen joka ostaa kuukaudessa 100 eurolla, sellainen kuin sinä ja minä, kustantaa loppujen lopuksi noiden suurostajien bonuksia. Kyllä se on meidän pienostajien kohtalo

Lidlissä ei tätä järjestelmää ole. Jokaisen kassaan maksama raha on samanarvoista, kun moista järjestelmää ei tarvitse rahoittaa.

• L - L

Riippuu tuoteryhmästä ja ajankohdasta.

Jotain on useimmiten halvemmalla. Jotain ei koskaan. Useita tuotteita joskus.

"Halvasta" Lidl:n jäävuorisalaatista meni roskiin noin 1/4, ehkä enemmänkin.
      Halpaa, halpaa, halpaa?

• k kauppalainen

Eläissäni olen 4:n eri kaupungin Lidl:ssä käynyt, kussakin kerran. Ei ole minun kauppani. Ei myyjiä, jos on jotai kysyttävää, eikä muutenkaan tuotteiden taso yhtä hyvä, kuin K-ryhmässä, jota käytän pääsääntöisesti. Hinnat ehkä vähän edullisemmat, mutta erotus menisi matkoihin, koska lähin L. on 40 km:n päässä.

• Kasvisto

Eilen tuli käytyä Lidlissä.

Maito, kerma, juustot huomattavasti halvempia. Vihannesten ja
      hedelmien laatu aivan kelvollinen.
      Ja ponukset heti puhtaana käteen.
      Helppo ku heinänteko.

• Käymme t-k reisun yhteydessä. Lidl on aivan matkan varrella.

Maito on 10c/litra halvempaa kuin S:ssä.

Juustoista löytyy yleensä aina syömäkelpoinen, S:ää halvempi vaihtoehto.

Hedelmät ja vihannekset tullaan mutta, ainakin meidän Lidl:ssä täytyy laadun kanssa olla tarkkana. Viimeeksi kannoin kotiin osittain mädäntyneen jäävuorisalaatin. Oli sisältä limettynyt ja mätä.

Rahka on poikkeuksetta halvempaa. Raejuusto useimmiten.

Vaimo ostaa aina kuukauden annoksen pipareitaan ja täytekeksejä.

Satunnaisesti muutakin. Kurkku- ja muita purkkeja ( ml. hapankaali ),joskus lihajalosteita jne.
        Kannattaa tehdä 100m:n kierros mutta kertaakaan en ole lähtenyt sieltä mitään erikseen hakemaan. Matkaa sentään vajaa 3km.

• meeriamanda

Oma vikahan on jos pashaa ostaa. Tutkikaa tuotteita tarkemmin, ei muuta voi sanoa.

Kyllä Lidli pysyy minun kauppanani jatkossakin.

• Kuuluuko Lidl:n toimintaperiaatteisiin, että asiakas repii auki elintarvikepakkauksen varmistuakseen laadusta?

Esimerkiksi ostamani jäävuorisalaatti olisi pitänyt avata ja poistaa muutama pintalehti sisämädän havaisemiseksi.

Ostan mieluummin salaattini kaupasta jossa hevi-tyyppi huolehtii jatkuvasti tutteidensa laadusta.

• meeriamanda
        laiska-lasse kirjoitti:

Kuuluuko Lidl:n toimintaperiaatteisiin, että asiakas repii auki elintarvikepakkauksen varmistuakseen laadusta?

Esimerkiksi ostamani jäävuorisalaatti olisi pitänyt avata ja poistaa muutama pintalehti sisämädän havaisemiseksi.

Ostan mieluummin salaattini kaupasta jossa hevi-tyyppi huolehtii jatkuvasti tutteidensa laadusta.

Ei tieten, mä vaan en osta mitään kelmutettua...se oli ajatuksenani...Eli ruukkusallaattia ostan joka on ilman muovitusta tää lidlissä.

Kukkakaalista poistan sumeilemata vihreät suojalehdet ...ei ole kukaan huomauttamaan tullut, ja niin jälistä päätellen ovat tehneet muutkin.

Meillä on nyt uunituoretta leipää sun muuta, ei muovipusseihin pakattua.

• meeriamanda kirjoitti:

Ei tieten, mä vaan en osta mitään kelmutettua...se oli ajatuksenani...Eli ruukkusallaattia ostan joka on ilman muovitusta tää lidlissä.

Kukkakaalista poistan sumeilemata vihreät suojalehdet ...ei ole kukaan huomauttamaan tullut, ja niin jälistä päätellen ovat tehneet muutkin.

Meillä on nyt uunituoretta leipää sun muuta, ei muovipusseihin pakattua.

Ruukkusalaatti ei sovi perhebudjettiimme. Eikä Lidl:n pakattu jäävuorikaan enää.

En kevennä myynnissä olevien tuotteiden painoa edes kukkakaalien suojalehtiä poistamalla.
        Mihin sen rajan sitten vetäisi?
        Minulla se on yhdessä paikassa.

Jos toisilla on huonot housuissa tai he venyttävät minun arvomaailmani mukaan omaatuntoaan, niin ei minun tarvitse toimia samoin!
        Huomauttamatta jättäminen ei ole mikään raja.
        Seuraava rajahan olisi näpistyksestä kärähtäminen.

• Millainen kauppa
        laiska-lasse kirjoitti:

Kuuluuko Lidl:n toimintaperiaatteisiin, että asiakas repii auki elintarvikepakkauksen varmistuakseen laadusta?

mahtaa olla silloin kyseessä ?

Tuossa naapurissa olevissa automarketeista, kun saa jopa salmonellatkin kaupanpäälle.

Ja nehän ovat S - ja K - marketteja yn muita.

t. ent vuokralainen, erään automarketin pihasta.

• Olen käynyt Lidlissä 3 kertaa. Smarket on kyllä kallein, siksi suosin enemmän k-markettia. Siellä on paljon hyviä tarjouksia, sekä muutenkin useimmat tavarat edullisempia kuin muualla.

• tiistain rutinoita

Meillä on taas toisin. K-Market on paljon kalliimpi, kuin S-Market.

Itse jouduin käymään Lidlissä, kun S-market oli rempassa, enkä siihen ihastunut.
        Kerrankin piti ostaa sipulia, niin olisi pitänyt ostaa iso pussillinen tai purjosipulia sellainen iso nippu. Uskon, että kyseisiä kaupat ovat erilaisia eri paikkakunnilla, vai onko?

• loppuu kesken
        tiistain rutinoita kirjoitti:

Meillä on taas toisin. K-Market on paljon kalliimpi, kuin S-Market.

Itse jouduin käymään Lidlissä, kun S-market oli rempassa, enkä siihen ihastunut.
        Kerrankin piti ostaa sipulia, niin olisi pitänyt ostaa iso pussillinen tai purjosipulia sellainen iso nippu. Uskon, että kyseisiä kaupat ovat erilaisia eri paikkakunnilla, vai onko?

Kyllä K-marketin hintataso on huomattavasti kalliimpu kuin S-markettien, ellei joku tuote ole tarjouksessa ja niitähän ei sitten kaupassa ole.

• tiinaex...

jos mää käyn ruokakaupassa mää käyn city sokokselle mestarinherkussa tai jos satun käymään tampereella käyn stockmannilla molemmissa on tosi hyvät valikoimat ja löytyy vaikka mitä erikoisuuksia lidlissä oon aina välillä yrittäny käydä mutta kun siellä ei oo mulle mitään niin ei oo mää oon niin ronkeli...

• Lidlin ainoa hyvä puoli on , katkeamaton kylmäketju. Siellä on pyörillä kulkevat pakastekaapit, joissa pakasteet tuodaan myymälään. En ole nähnyt muissa myymälöissä.
      Muualla ne on ostoskärryt tms joissa tavarat kuljetetaan paikoilleen...

• tiinaex...

ei se ketju kyllä katkee vaikka ne pakkaset siirtää pakastehuoneesta altaisiin kärryilläkin siinä mee montaa minuuttia niillä ei todennäkäisesti oo pakastehuoneita.

• tiinaex... kirjoitti:

ei se ketju kyllä katkee vaikka ne pakkaset siirtää pakastehuoneesta altaisiin kärryilläkin siinä mee montaa minuuttia niillä ei todennäkäisesti oo pakastehuoneita.

Voipi ollakkin, ettei niillä ole pakasteille muuta säilytyspaikkaa...

• Lidlin Rekkakuski
        tiinaex... kirjoitti:

Lidlileissä ei ole varastoissa pakastehuoneita ollenkaan, pakasteet tuodaan suoraan jakelukeskuksen pakastevarastosta sellaisissa pakkasboxeissa, joissa on katossa sellaiset eräänlaiset '' pakkaspatterit '' , toisinsanoen ylisuuret kylmäkallet. Ei ne pakkasboxit kauan siellä varastossa pysy, sillä kaupan henkilökunta tulee ajoissa aamulla purkamaan ne suoraan myymälän arkkuihin. Tällälailla säästetään myös jakeluautossa tilaa, kun saadaan tuotua lihat, pakasteet, kuivatuotteet ja non-foodit samassa autossa, ei tarvitse erikseen puljata pakasteautolla ja viileäautolla jokaisessa myymälässä. Tiedän nämä, koska teen tätä nimenomaista jakelutyötä rekalla.

• rutiköyhä

Kestomaito mikä sen nimi lieneekään on euron halvempaa ja textiilit huippuluokkaa ostan aina,pesuaineet samoin.Köyhän on ostettava halvinta

• tiinaex...

ai niin se maito on se mikä pitää olla edullista niin sillon kaikki on edullista me kun ei juoda sitä valkoista ainetta ollenkaan eikä niitä kivennäisvesiä jotka siellä on kans kuulemma hyviä ja edullisia mulla on eri kuvan niistä tekstiileistä niiltä parilta kerralta kun oon käyny mutta voidaanhan sitä olla eri mieltä siitä mikä on huippuluokkaa mutta oon sitä mieltä että on hyvä kun on valinnan varaa näissä ostospaikoissa kun on ihmisiäkin jotka on rutiköyhiä ja sit on vähän rahakkaampia ja vielä on niitä rikkaitakin ja oikeen ökyrikkaitakin.

• L - L
        tiinaex... kirjoitti:

ai niin se maito on se mikä pitää olla edullista niin sillon kaikki on edullista me kun ei juoda sitä valkoista ainetta ollenkaan eikä niitä kivennäisvesiä jotka siellä on kans kuulemma hyviä ja edullisia mulla on eri kuvan niistä tekstiileistä niiltä parilta kerralta kun oon käyny mutta voidaanhan sitä olla eri mieltä siitä mikä on huippuluokkaa mutta oon sitä mieltä että on hyvä kun on valinnan varaa näissä ostospaikoissa kun on ihmisiäkin jotka on rutiköyhiä ja sit on vähän rahakkaampia ja vielä on niitä rikkaitakin ja oikeen ökyrikkaitakin.

Lidl:nmaito on 10c / litra S:n maitoa halvempaa. Lähi K:ssa on vielä kalliimpaa.

Käytän maitoa noin 1,5l / vrk.
        Siitä on helppo laskea montako "ilmaista" maitotölkkiä saan Lidl:stä vuositasolla verrattuna S:ään.

• tiinaex...
        L - L kirjoitti:

Lidl:nmaito on 10c / litra S:n maitoa halvempaa. Lähi K:ssa on vielä kalliimpaa.

Käytän maitoa noin 1,5l / vrk.
        Siitä on helppo laskea montako "ilmaista" maitotölkkiä saan Lidl:stä vuositasolla verrattuna S:ään.

joo joo tässä taitaakin olla syy siihen että oon aina persaukinen mutta mitä se haittaa ;))))) mitä kaikkee sää saatikin tehtyä sillä reilulla viidelläkyt ekellä vuodessa kun käyt siellä liidelissä etkä siellä ässässä...

• tiinaex...
        tiinaex... kirjoitti:

joo joo tässä taitaakin olla syy siihen että oon aina persaukinen mutta mitä se haittaa ;))))) mitä kaikkee sää saatikin tehtyä sillä reilulla viidelläkyt ekellä vuodessa kun käyt siellä liidelissä etkä siellä ässässä...

jännää muuten huomata kuinka kukakin säästää en kumminkaan sanos että toi on mitenkään järkevää mutta kaikilla on tapansa miten aikansa kuluttaa ;))))) taitaa olla vähän niinkun sellainen harastus.

• :))
        tiinaex... kirjoitti:

jännää muuten huomata kuinka kukakin säästää en kumminkaan sanos että toi on mitenkään järkevää mutta kaikilla on tapansa miten aikansa kuluttaa ;))))) taitaa olla vähän niinkun sellainen harastus.

Minen tajua, miksi joku maitolitran hinta on kaikki?
        Varmaan meitä maidottomia on suuri osa ihmisistä. Meillä kuluu muutama purkki maitoa vuodessa, siitäkin suurin osa menee roskiin.

Muutenkin ihmettelen, miten joku kauppa voisi myydä polkuhintaan, kun tuskin mikään kauppa tekee hyväntekeväisyyttä.
        Ei sulle erikseen, vaan ihan vain asiasta tuli mieleen. :))

• yx karppi
        tiinaex... kirjoitti:

ainahan voi halveksia toisten tekemisiä jos itse tuntee itsensä ylivertaiseksi :/

paljonko kaupassasi maksaa seuraavat tuotteet per kilo?

pekoni
        bratwurst
        emmental juustoraaste
        kananmunat
        paprikat
        kreikan jugurtti

veikkaan että vähintään 30% enemmän kuin Lidlissä

• tiinaex...
        yx karppi kirjoitti:

ainahan voi halveksia toisten tekemisiä jos itse tuntee itsensä ylivertaiseksi :/

paljonko kaupassasi maksaa seuraavat tuotteet per kilo?

pekoni
        bratwurst
        emmental juustoraaste
        kananmunat
        paprikat
        kreikan jugurtti

veikkaan että vähintään 30% enemmän kuin Lidlissä

pekoni on nyt tarjouksessa ulkoo en muista bratwursti on pirkka merkillä hintaa en muista joku juustoraaste on aina tajouksessa kananmunia en syö mutta ne ei oo koskaan maksanu paljoo paprikat sopivasti kreikan jogurttia ei ookkaan ainoastaan turkkilaista mutta se on hyvä että oot ruvennu syömään niitä mitkä oot todennu edullisimmaksi mää syön niin monipuolisesti etten viitti vertailla hintoja ja aina joku emmentaljuusto on tarjouksessa siitä voi raastaa mielin määrin niin ja kananmunat on kortilla muutenkin ja vaikka ei oliskaan kun en voi syödä niin en voi joo ja siinä mielessä oon hyvässä asemassa en ylivertainen että oon ain voinu ostaa sitä ruokaa mistä tykkään mistä kaupasta vaan.

• tiinaex...
        :)) kirjoitti:

Minen tajua, miksi joku maitolitran hinta on kaikki?
        Varmaan meitä maidottomia on suuri osa ihmisistä. Meillä kuluu muutama purkki maitoa vuodessa, siitäkin suurin osa menee roskiin.

Muutenkin ihmettelen, miten joku kauppa voisi myydä polkuhintaan, kun tuskin mikään kauppa tekee hyväntekeväisyyttä.
        Ei sulle erikseen, vaan ihan vain asiasta tuli mieleen. :))

monille vaan tuntuu olevan maidon hinta se mikä merkkaa eikä sillä polkuhintaan myymisellä kovin pitkälle pötkitä ja se on vaan semmonen juttu että laatu maksaa ja mää oon ainakin valmis maksaan laadusta ja täytyy sanoo että jokainen tonnikala maissi oliiivi parsa hedelmä säilykekkin on oman makuisiaan ja laatuisiaan ja kuka mistäkin tykkää mää tykkään mausta en ja vaikka hinta olis kuinka halpa ei se maistu mun suussa sen paremmalle.

• ////////
        tiinaex... kirjoitti:

pekoni on nyt tarjouksessa ulkoo en muista bratwursti on pirkka merkillä hintaa en muista joku juustoraaste on aina tajouksessa kananmunia en syö mutta ne ei oo koskaan maksanu paljoo paprikat sopivasti kreikan jogurttia ei ookkaan ainoastaan turkkilaista mutta se on hyvä että oot ruvennu syömään niitä mitkä oot todennu edullisimmaksi mää syön niin monipuolisesti etten viitti vertailla hintoja ja aina joku emmentaljuusto on tarjouksessa siitä voi raastaa mielin määrin niin ja kananmunat on kortilla muutenkin ja vaikka ei oliskaan kun en voi syödä niin en voi joo ja siinä mielessä oon hyvässä asemassa en ylivertainen että oon ain voinu ostaa sitä ruokaa mistä tykkään mistä kaupasta vaan.

Onko muuten monilla K-kaupoilla kotiinkuljetuspalvelua?

Luin siitä tuolla seuraavassa ikäryhmässä.

• -
        tiinaex... kirjoitti:

Kyllä Lidlissä kannattaa käydä jos sattuu olemaan tarpeeksi lähellä.
        Haen sieltä säännöllisesti vakiotuotteita kaupunkireissullani. Maitoa menee niin vähän että sillä ei ole merkitystä.

• maalaismummo
        tiinaex... kirjoitti:

vähemmän rikkaana pitää katsoa mihin euronsa käyttää, siksi Lidl on hyvä ostopaikka. Onneksi meillä on edes joku ketju joka hillitsee vähän lähes monopoliasemassa olevine k- ja s-ryhmien mieletöntä katteen kasvatusta.

kerran viikossa saan kyydin lähimpää lidliin (40 km), siellä teen viikon ostokset, jotain pientä saatan hakea viikolla paikallisesta lähikaupasta.

• La`mer
        maalaismummo kirjoitti:

vähemmän rikkaana pitää katsoa mihin euronsa käyttää, siksi Lidl on hyvä ostopaikka. Onneksi meillä on edes joku ketju joka hillitsee vähän lähes monopoliasemassa olevine k- ja s-ryhmien mieletöntä katteen kasvatusta.

kerran viikossa saan kyydin lähimpää lidliin (40 km), siellä teen viikon ostokset, jotain pientä saatan hakea viikolla paikallisesta lähikaupasta.

Maalaismummo, toit hyvin esille myös tämän toisen pointin Lidlin
        kaupoista. Lidlin pitäessä hintansa kilpailukykyisinä ne samalla
        hillitsevät S-ja K-ryhmän hintoja. Tämä oli hyvin viisas ja asiantunteva
        huomio.

Nykyisin siinäkin Lidl on mennyt eteenpäin, että siellä on leipien
        ja kahvileipien paistopalvelu. Mistä nämä pakastetut paistettavat tulee,
        sitä en tiedä. Varmaankin jostain halpamaasta, kuten näille kahdelle
        suurellekin.

Siis: Hyvä Lidl...

• tiinaex...
        //////// kirjoitti:

kyllä meillä ainakin on asiakkaita jotka soittaa ja joille viedään kotiin tavarat mutta aikas vähän niitä on.

• tiinaex...
        //////// kirjoitti:

kyllä meillä ainakin on asiakkaita jotka soittaa ja joille viedään kotiin tavarat mutta aikas vähän niitä on.

• tiinaex...
        maalaismummo kirjoitti:

kyllä se sit kannattaa jos saa kyydin mutta ei paljoo kannata omalla autolla ja omalla kustannuksella tehdä noin pitkää kauppamatkaa johan siinä menee säästö matkoihin vaan monetpa ei laske sille matkalle mitään mutta ootko koskaan ajatellu sitä jos sun pitäs kaikki pieni lähtee ostamaan aina neljänkymmenen kilsan päästä sitä ei yleensä ajatella ennen kun se pienen ostosten paikka menetetään.

• .
        tiinaex... kirjoitti:

kyllä se sit kannattaa jos saa kyydin mutta ei paljoo kannata omalla autolla ja omalla kustannuksella tehdä noin pitkää kauppamatkaa johan siinä menee säästö matkoihin vaan monetpa ei laske sille matkalle mitään mutta ootko koskaan ajatellu sitä jos sun pitäs kaikki pieni lähtee ostamaan aina neljänkymmenen kilsan päästä sitä ei yleensä ajatella ennen kun se pienen ostosten paikka menetetään.

Samaa mieltä, kun maitolitran saa vähän halvemmalla, ollaan valmiita kuluttamaan polttoainetta korvaamattomin mitoin.
        Kuin jo aiemmin kirjoitin, tuskin mitään myyntijketju on hyväntekijä.
        Antaa alennusta jostain, toisesta taas perii ylihintaa.

• tiinaex...
        . kirjoitti:

Samaa mieltä, kun maitolitran saa vähän halvemmalla, ollaan valmiita kuluttamaan polttoainetta korvaamattomin mitoin.
        Kuin jo aiemmin kirjoitin, tuskin mitään myyntijketju on hyväntekijä.
        Antaa alennusta jostain, toisesta taas perii ylihintaa.

mutta se ympäriinsä ajelu ei merkkaa mitään muuta kun sitä että ihmisillä on todella paljon aikaa ja rahaa ja just nämä ihmiset jolla on sitä rahaa ajella ympäri maakuntia halvan maitolitran perässä kun niilläkin autokuluilla kannattaisivat niitä pienempiä kauppoja ettei tarttis sit suureen ääneen päivitellä että kuinkas tässä nyt näin kävikään kun se lähin kauppa on siellä neljänkymmenen kilsan päässä mutta se on vaan niin kova juttu se kateus että joku saa sun rahas kun ostat jotain ja vielä suomalainen mutta kannattaa miettiä mitä kaikkee niillä rahoilla on maksettava sen takia että voi sulle myydä sitä maitoo ja leipää no tää on tätä loputonta vääntämistä toiset sen ymmärtää niinku . mutta monet ei halua edes ymmärtää nyt joka tapauksessa lähden taas sorvin ääreen semmoinen kevyt ykstoista viiva neljätoista tuntinen päivä edessä mutta en valita mun mielestä on hienoo että saan vielä pitää kauppaa maaseudulla ja siitä en voi kiittää ketään muitu kun meidän kylän ihmisiä jotka omalta osaltaan tekevät kaiken että kauppa säilyy eikä tartte lähtee ajeleen sinne kahdenkymmenen kilsan päähän kiitos kaikki rakkaat asiakkaat.

• rakas asiakas
        tiinaex... kirjoitti:

mutta se ympäriinsä ajelu ei merkkaa mitään muuta kun sitä että ihmisillä on todella paljon aikaa ja rahaa ja just nämä ihmiset jolla on sitä rahaa ajella ympäri maakuntia halvan maitolitran perässä kun niilläkin autokuluilla kannattaisivat niitä pienempiä kauppoja ettei tarttis sit suureen ääneen päivitellä että kuinkas tässä nyt näin kävikään kun se lähin kauppa on siellä neljänkymmenen kilsan päässä mutta se on vaan niin kova juttu se kateus että joku saa sun rahas kun ostat jotain ja vielä suomalainen mutta kannattaa miettiä mitä kaikkee niillä rahoilla on maksettava sen takia että voi sulle myydä sitä maitoo ja leipää no tää on tätä loputonta vääntämistä toiset sen ymmärtää niinku . mutta monet ei halua edes ymmärtää nyt joka tapauksessa lähden taas sorvin ääreen semmoinen kevyt ykstoista viiva neljätoista tuntinen päivä edessä mutta en valita mun mielestä on hienoo että saan vielä pitää kauppaa maaseudulla ja siitä en voi kiittää ketään muitu kun meidän kylän ihmisiä jotka omalta osaltaan tekevät kaiken että kauppa säilyy eikä tartte lähtee ajeleen sinne kahdenkymmenen kilsan päähän kiitos kaikki rakkaat asiakkaat.

vedäppä välillä hieman happea

Meillä on Kookauppaan matkaa 20 km ja lidliin 40 km. Naftaa autoni kuluttaa 5 l /100 km, eli 40 km matkan pääsee alle viidellä eurolla. Kerran viikossa teen Lidlissä n. 80€ ostokset, vastaavat tuotteet maksaisivat Koossa 30€ enemmän. Naftakuluista huolimatta tulee säästöä 115€/kk. Samalla reissuilla tulee kuitenkin käytyä apteekissa ja kirjastossa, joten naftakulutkaan ei kaikki kohdistu ruokaostoksiin.
        Paikallinen Kookauppiaamme on pröystäilevä ja alentuvasti vaatimattomiin asiakkaisiin suhtautuva, joten hänen pussiinsa en eurojani mielelläni kanna.

• ###########
        rakas asiakas kirjoitti:

Meillä on Kookauppaan matkaa 20 km ja lidliin 40 km. Naftaa autoni kuluttaa 5 l /100 km, eli 40 km matkan pääsee alle viidellä eurolla. Kerran viikossa teen Lidlissä n. 80€ ostokset, vastaavat tuotteet maksaisivat Koossa 30€ enemmän. Naftakuluista huolimatta tulee säästöä 115€/kk. Samalla reissuilla tulee kuitenkin käytyä apteekissa ja kirjastossa, joten naftakulutkaan ei kaikki kohdistu ruokaostoksiin.
        Paikallinen Kookauppiaamme on pröystäilevä ja alentuvasti vaatimattomiin asiakkaisiin suhtautuva, joten hänen pussiinsa en eurojani mielelläni kanna.

rakas asiakas

Eikö pääasiasi olekin se, että mieluimmin suosit ulkolaista kuin suomalaista ja et välitä Suomen työllisyydestä pätkääkään. Sinun kaltaisiasi pröystäilijöitä on paljon,
        jotka kantavat euronsa ulkomaille ja valittavat kaikesta kotimaassaan. Eikö olisi viisainta harkita kotimaan vaihtoa.

• tiinaex...
        rakas asiakas kirjoitti:

tulihan se sieltä kateus se on kalvava tauti...

• tiinaex...
        ########### kirjoitti:

rakas asiakas

Eikö pääasiasi olekin se, että mieluimmin suosit ulkolaista kuin suomalaista ja et välitä Suomen työllisyydestä pätkääkään. Sinun kaltaisiasi pröystäilijöitä on paljon,
        jotka kantavat euronsa ulkomaille ja valittavat kaikesta kotimaassaan. Eikö olisi viisainta harkita kotimaan vaihtoa.

jep jep se on just noita tyyppejä joiden autossa ei oo muita kuluja kun naftakulut ja tosiaan mieluummin elättää ulkolaisia firmoja kun suomalaisia jotkut vaan on niin kateellisia toisten ihmisten elämästä ettei saata millään maksaa saman kylän ihmiselle sentin latia pian pääsee rikastuun ja mun mielestä tää rakas asiakas on itse pröystäilevä ja toisiin alentuvasti suhtautuva kyllä määkin vastaisin samalla mitalla jos mua kohdeltas noin niinkun hän kohtelee oman kylän kauppiasta ei se paljoo ketään varmaan ilahduta jos tullaan kerta toisensa jälkeen kauppaan naama norsun vit.lla kyllä sen aistii asiakkaista mitä mieltä ne on kun ne oven aukaisee.

• ei asiakas
        tiinaex... kirjoitti:

Karmeeta räpätystä!

• raasukka.
        ei asiakas kirjoitti:

Karmeeta räpätystä!

Voi ukkoparkaansa.

• Jalankulkija
        maalaismummo kirjoitti:

Saattaa se näinkin olla mutta aika paljon noita ökyautojakin näytttää parkkipaikailta löytyvän joten mikähän sen on säästön mittari, olisko osittain ihan pelkkä helvetinmoinen nuukuus.

• eisaituri

On se hyvä, että nykyään on sen verran varaa, että voi käyttää niitä kauppoja, mitä haluaa. L:ä en suosi.

• Pal maksaa?

Melko röyhkeetä tulla tiinaexän tänne palstalle kauppaansa mainostaan. Mutta olen jo aiemmistakin jutuistaan huomannu että kehtausta itsensä kehumiseen kyllä piisaa. Laita nyt vielä kaupan osoite ja tarjoukset tänne näkyville!

• "Pal maksaa?"

Aikasti saastaista on myöskin mollata Tiinaa.
        Hän on ammatti-ihminen, joka on sitoutunut työhönsä ja näyttää viihtyvän työssään, sekä on, nähtävästikin,
        unelma-ammatissaan.
        Ja sen mukaan hän vastailee alaansa koskeviin kysymyksiin.
        Kuten me kaikki, ainakin useimmat.
        Jokainen taaplaa kauppaansa tyylillään.
        Joku, kerran viikossa kaukaiseen kauppakeskukseen autollaan, joku toinen taas rollaattorilla lähikauppaan.
        Minulla on ollut aina periaatteena että maalla ollessani käytän lähipalveluja mahdollisimman paljon.
        Ja useimmiten ovat ne aina minulle riittäneet.

Mutta tännehän näyttää saapuneen poispotkittuja senioreita pilvin pimein.
        Dementoitunutta sairaskertomusta ja vanhan ihmisen vaivojen valitustakin on nyt enemmän.
        Ja pappaa ja mummoa kaivataan, ihan provoihin asti.
        Tervetuloa vaan.
        Aikasti hämmästynyt olen, jos jotkut palstalaisistamme liittyvät seuraanne silmin pimein.

H.

• kaljaa koneeseen
        hunksz kirjoitti:

"Pal maksaa?"

Aikasti saastaista on myöskin mollata Tiinaa.
        Hän on ammatti-ihminen, joka on sitoutunut työhönsä ja näyttää viihtyvän työssään, sekä on, nähtävästikin,
        unelma-ammatissaan.
        Ja sen mukaan hän vastailee alaansa koskeviin kysymyksiin.
        Kuten me kaikki, ainakin useimmat.
        Jokainen taaplaa kauppaansa tyylillään.
        Joku, kerran viikossa kaukaiseen kauppakeskukseen autollaan, joku toinen taas rollaattorilla lähikauppaan.
        Minulla on ollut aina periaatteena että maalla ollessani käytän lähipalveluja mahdollisimman paljon.
        Ja useimmiten ovat ne aina minulle riittäneet.

Mutta tännehän näyttää saapuneen poispotkittuja senioreita pilvin pimein.
        Dementoitunutta sairaskertomusta ja vanhan ihmisen vaivojen valitustakin on nyt enemmän.
        Ja pappaa ja mummoa kaivataan, ihan provoihin asti.
        Tervetuloa vaan.
        Aikasti hämmästynyt olen, jos jotkut palstalaisistamme liittyvät seuraanne silmin pimein.

H.

Hahhaa. Olin satavarma että hunksinkäppänä rientää tiinaa ylistään. Heillä kun on keskinäisen kehumisen kerho. Johtunee solidaarisuudesta läskinpudottajakaveria kohtaan. Ja taas tuli haukuttua muut kirjoittajat surkeista aiheista. Kyllä aina kunnon haukkuminen päivää piristää, vai mitä hunksi. Joko on kalja korkattu????

• kaljaa koneeseen kirjoitti:

Hahhaa. Olin satavarma että hunksinkäppänä rientää tiinaa ylistään. Heillä kun on keskinäisen kehumisen kerho. Johtunee solidaarisuudesta läskinpudottajakaveria kohtaan. Ja taas tuli haukuttua muut kirjoittajat surkeista aiheista. Kyllä aina kunnon haukkuminen päivää piristää, vai mitä hunksi. Joko on kalja korkattu????

"kaljaa koneeseen"

Ei ole vielä korkattu.
        Mutta senkin tapahtuman aika koittaa.
        Minä puolustan aina kaikkia fiksuja ja filmaattisia.
        Mutta minä osaan myöskin irvistellä heille, johtuen siitä että olen tunnistavinani heistä huumorintajun,
        ja kyvyn ajatella asioita aikuisen oikeesti.
        Seniorinetin poispotkimat juniorinettiläiset eivät sitä vielä osaa.
        Pikkuisen huvittuneena muistelen omaa nuoruuttani, niin samanlaista se silloin oli.
        Sinäkin opit joskus tunnistamaan eron iloisen pilkan ja kammottavan ivan välillä.

H.

• tiinaex...

mulla on varaa =)))))

• tiinaex...
        tiinaex... kirjoitti:

mulla on varaa =)))))

tää oli muuten sit tolle pal maksaalle.

• Ei kiitos Lidl

Aikoinaan, kun oli vähemmän rahaa, kävimme Lidlissä nykyisin olemme Prisman asiakkaita. Ruoka on tuorempaa valikoimaa enemmän, Lidlin laatu oli surkea esim. hedelmissä ja vihanneksissa. Ja ne asiakkaat huhuhu sitä alkoholin hajua. Onneksi on varaa asioida muualla.

• L+S+K

Taidat asua jossain slummialueella?
        meidän Lidlissä käy ihan siistiä sakkia, aivan kuin muissakin tämän pitäjän kaupoissa.
        Vihannekset on paremmat kuin K-kaupassa, hedelmissä olisi vähän toivomisen varaa valikoimaan.

• Ei kiitos Lidl
        L+S+K kirjoitti:

Taidat asua jossain slummialueella?
        meidän Lidlissä käy ihan siistiä sakkia, aivan kuin muissakin tämän pitäjän kaupoissa.
        Vihannekset on paremmat kuin K-kaupassa, hedelmissä olisi vähän toivomisen varaa valikoimaan.

En todellakaan vaan hyvinvoivalla omakotialueella, tuomme kaiken ruoan yhden katon alta eli suuresta Prismasta. Meiltä on matkaa Lidliin, joten onneksi se ei ole vieressä.

• tiinaex...
        Ei kiitos Lidl kirjoitti:

En todellakaan vaan hyvinvoivalla omakotialueella, tuomme kaiken ruoan yhden katon alta eli suuresta Prismasta. Meiltä on matkaa Lidliin, joten onneksi se ei ole vieressä.

prisma on hyvä kauppa käyn monesti siellä minäkin sieltä löytyy oikeestaan ihan kaikki tarvittava saman katon alta ja ainakin täällä meilläpäin siihen on helppo mennä samalla käyn hesessä salaatilla ja joskus apteekissa ja alkossa vaikka kylläkin mielelläni kannatan tätä meidän oman kylän apteekkia enkä oo kyllä yhtään katkera apteekkarille vaikka hän tienaa niin hyvin ;)))))

• äitemuori*

Tänään kävin lidlis, kun oli asiaa verotoimistoon ja se on siinä lähellä, tvärsöver.
      Mä maidot, juustot ja sen sellaset vihertarpeet ostin ja niitä ihania croissanteja kauraryynejä.
      Muuton en kovin usein käy. Mut ny kun oli matka sinne päin.
      Mä muistan jokusia vuosia sitten avattiin Kaarinaan Lidl, ja väki jonotti ulkona. Sitte niitä kauppoja alkas tulee vähän joka risteykseen. Ne on aina jossain risteyksis, eikä ykskään luultavasti ole lopettanu.
      Toisaalta Lidl ei taida kovin paljoo Suomelle veroina maksaa. No onneksi osa tuotteista on Suomesta, kuten se maito. Ja sitä mulla kuluu n. 1l/pvä.

• O:)

Mihin ihmeeseen aikuinen ihminen voi käyttää maitoa 1lt/vrk?

• 10
        O:) kirjoitti:

Mihin ihmeeseen aikuinen ihminen voi käyttää maitoa 1lt/vrk?

Rasvaton voi juoda vaikka janoonsa!
        Jotkut tekee viiliä rasvaisimmista ja pirtelöitä ...

10 kirjoitti:

Rasvaton voi juoda vaikka janoonsa!
        Jotkut tekee viiliä rasvaisimmista ja pirtelöitä ...

Maito on vasikoiden juoma.
        Intoleranttina ei voi kitata maitoa.

• vesilinja
        O:) kirjoitti:

Maito on vasikoiden juoma.
        Intoleranttina ei voi kitata maitoa.

Ugh, olet puhunut. Kai se on munkin lopetettava maidonjuonti kun sulla on intoleranssi.

vesilinja kirjoitti:

Ugh, olet puhunut. Kai se on munkin lopetettava maidonjuonti kun sulla on intoleranssi.

:)))

Kyll' se on paree niin. Mulle voi tulla ripatti, jos kovin sitä ryystät. :))

Ugh!

• Kusti polkee

Kovasti on hunkszilla pelko pepussa, että tän tullee lisää kijoittajia. Ja jopa
      fiksumpia.
      Minä en ole nähnyt yhtään dementoitunutta kirjoittajaa. Hyvin
      tuollaisesta nimittelystä ja muiden kirjoittajien aliarvioimisesta
      näkee kirjoittajan sivistystason.

Itse käytän Lidliä aina tehdessä enemmän ostoksia. Ja laatu on
      muiden ketjujen kanssa linjassa.

• "Kusti polkee"

Minä en kohdistanut mielipidettäni kehenkään henkilökohtaisesti.
        Minä pärjään myöskin ihan ite.
        Näin monen vuoden jälkeen? Ei vieläkään pelota mua.
        Kaupoista jo kirjoitinkin.
        H.

• tiinaex...

ja kustin mielestä kaikki muut kirjoittajat tässä ketjussa ovat hyvin sivistyneitä... lukuunottamatta hatsansaata ja tietysti tätä aina niin ääliömäistä tiinaa.

• tiinaex...

ai niin mää unohdin sut kokonaan sama täällä sääliä ne multakin saa sama vika mulla mitä ilkeemmin mulle kirjoitetaan sitä ilkeemmin mää vastaan mutta näinhän sen pitääkin mennä jos ei toinen oo hienotunteinen miks sit itekkään olis.

• valittaen todettava
        tiinaex... kirjoitti:

ai niin mää unohdin sut kokonaan sama täällä sääliä ne multakin saa sama vika mulla mitä ilkeemmin mulle kirjoitetaan sitä ilkeemmin mää vastaan mutta näinhän sen pitääkin mennä jos ei toinen oo hienotunteinen miks sit itekkään olis.

Siitähän sivistyneen ihmisen tuntee, hän osaa olla hienotunteinen vaikka toinen ei sitä olisikaan.

• tiinaex...
        valittaen todettava kirjoitti:

Siitähän sivistyneen ihmisen tuntee, hän osaa olla hienotunteinen vaikka toinen ei sitä olisikaan.

mutta minkä takia olla jos toinenkaan ei ole varsinkaan täällä palstalla tottakai elämässä on tilanteita varsinkin työelämässä ja livessä mutta täällä se on mun mielestä ihan sama jos mulle auotaan niinkun pääsääntöiseti auotaan niin vastaan samalla lailla.

• valittaen todettava
        tiinaex... kirjoitti:

mutta minkä takia olla jos toinenkaan ei ole varsinkaan täällä palstalla tottakai elämässä on tilanteita varsinkin työelämässä ja livessä mutta täällä se on mun mielestä ihan sama jos mulle auotaan niinkun pääsääntöiseti auotaan niin vastaan samalla lailla.

Et ymmärtänyt yhdellä sanomisella, toistetaan sitten:

• ei muuta

Kun kaksi rääväsuuta osuu kohdakkain eikä kumpikaan anna periksi, on sivistyneisyys kaukana.

• jodlaava koira

Aikatavalla niitä miinuksia ainakin näyttää kerääntyneen tiettyjen nimimerkkien perään. Hmm.. voinee jotain johtopäätöksiä tehdä...

• jodlaava koira kirjoitti:

Aikatavalla niitä miinuksia ainakin näyttää kerääntyneen tiettyjen nimimerkkien perään. Hmm.. voinee jotain johtopäätöksiä tehdä...

"jodlaava koira"

Älä muuta sano.
        Minäkin olen ihan otettu, söin yheksä.

Miinukset ovat hyvä asia, niistä näkee helposti keiden kirjoitukset ihmisiä eniten kiinnostavat,
        minä tunnen aina miinuksista tyydytystä, olen saanut ihmiset ottamaan kantaa, eikä vain Altzheimeristi kirjoittelemaan typeriä. Nolla on aina nolla.
        Olen saattanut piristää jokusen Dementikonkin takaisin tähän maailmaan.

H.

• Jodlaava koira
        hunksz kirjoitti:

"jodlaava koira"

Älä muuta sano.
        Minäkin olen ihan otettu, söin yheksä.

Miinukset ovat hyvä asia, niistä näkee helposti keiden kirjoitukset ihmisiä eniten kiinnostavat,
        minä tunnen aina miinuksista tyydytystä, olen saanut ihmiset ottamaan kantaa, eikä vain Altzheimeristi kirjoittelemaan typeriä. Nolla on aina nolla.
        Olen saattanut piristää jokusen Dementikonkin takaisin tähän maailmaan.

H.

Minulle taas ei heti tulisi mieleen pitää miinuksia hyvänä asiana. Jos esimerkiksi joku kirjoittaisi, että hänellä on varaa vastailla ilkeästi täällä ihmisten kirjoituksiin ja saisi sitten miinuksia. Minulle kyllä tulee mieleen, että lukijat ovat sitä mieltä että ei, emme ole samaa mieltä. Mutta saahan sitä tulkita asioita miten haluaa. Käytetäänhän ravihevosillakin kilpailuissa silmälappuja etteivät näe muita hevosia.

• Jodlaava koira kirjoitti:

Minulle taas ei heti tulisi mieleen pitää miinuksia hyvänä asiana. Jos esimerkiksi joku kirjoittaisi, että hänellä on varaa vastailla ilkeästi täällä ihmisten kirjoituksiin ja saisi sitten miinuksia. Minulle kyllä tulee mieleen, että lukijat ovat sitä mieltä että ei, emme ole samaa mieltä. Mutta saahan sitä tulkita asioita miten haluaa. Käytetäänhän ravihevosillakin kilpailuissa silmälappuja etteivät näe muita hevosia.

"Jodlaava koira"

Minä olen hippi, joka puristui erilaiseen muottiin kuin ikäiseni tosi-vanhukset.
        Olen myös osoittautunut niin fiksuksi että sain tehdä tietokone-uraa 37 vuotta.
        Ymmärrän hyvin miten eri tavoilla sanoja ja tavuja voi ymmärtää.
        Em moiti sinua, elämän varsitie johtaa niin moniin polkuihin mutta samaan loppuristeykseen ne kuitenkin päättyvät.
        Risteykseen johon ihmiset kokoontuvat, ihmisinä, mutta erilaisin luontein ja ajatusmaailmoin.
        Minä saan elinvoimani ristiriidoista ja ongelmista, kuolisin tähän paikkaan jos en tunnistaisi mitään muuta kuin suunatonta Empatiaa.
        Ja tasaista lässytyksen lätinää.

H.

• onko niitä
        hunksz kirjoitti:

"Jodlaava koira"

Minä olen hippi, joka puristui erilaiseen muottiin kuin ikäiseni tosi-vanhukset.
        Olen myös osoittautunut niin fiksuksi että sain tehdä tietokone-uraa 37 vuotta.
        Ymmärrän hyvin miten eri tavoilla sanoja ja tavuja voi ymmärtää.
        Em moiti sinua, elämän varsitie johtaa niin moniin polkuihin mutta samaan loppuristeykseen ne kuitenkin päättyvät.
        Risteykseen johon ihmiset kokoontuvat, ihmisinä, mutta erilaisin luontein ja ajatusmaailmoin.
        Minä saan elinvoimani ristiriidoista ja ongelmista, kuolisin tähän paikkaan jos en tunnistaisi mitään muuta kuin suunatonta Empatiaa.
        Ja tasaista lässytyksen lätinää.

H.

Voi voi ihmistä jos hän saa elinvoimansa ristiriidoista, käytöstavat on hyvä omata itsekunkin. Keskustelu on jotain muuta kuin riitely.
        Kaikki eivät osaa keskustella.

• onko niitä kirjoitti:

Voi voi ihmistä jos hän saa elinvoimansa ristiriidoista, käytöstavat on hyvä omata itsekunkin. Keskustelu on jotain muuta kuin riitely.
        Kaikki eivät osaa keskustella.

"onko niitä"

"Risteykseen johon ihmiset kokoontuvat, ihmisinä, mutta erilaisin luontein ja ajatusmaailmoin."

Keskustelu on lauseiden vaihtoa. Jos lauseiden sisältö on sama, loppuu keskustelu siihen.
        Ystäväkin joutuu joskus sanomaan ystävälleen että taas sinä jankutat.
        Silloin kun lauseiden sisältö ei ole harmoniassa.
        "Tohvelisankari" on erinomainen Suomalainen ilmaisu.

Kuvitellaas senlainen ihme, että on 60 pariskunta joka asuu yhdessä, vaan ei enää parisuhteessa.
        Seksiä en tarkoita. He ovat vain muotoilleet toisilleen sopivat Tohvelit.
        Siinä sitten toinen rassaa moottorisahaa ja toinen katselee pihalla rehottavaa Pelargoniaa.
        Samalla pihalla ollaan, vaan kaikki on jo sanottu.
        Odottava hiljaisuus enää vallitsee.
        Yletön harmonia tappaa kaiken.

H.

• onko niitä
        hunksz kirjoitti:

"onko niitä"

"Risteykseen johon ihmiset kokoontuvat, ihmisinä, mutta erilaisin luontein ja ajatusmaailmoin."

Keskustelu on lauseiden vaihtoa. Jos lauseiden sisältö on sama, loppuu keskustelu siihen.
        Ystäväkin joutuu joskus sanomaan ystävälleen että taas sinä jankutat.
        Silloin kun lauseiden sisältö ei ole harmoniassa.
        "Tohvelisankari" on erinomainen Suomalainen ilmaisu.

Kuvitellaas senlainen ihme, että on 60 pariskunta joka asuu yhdessä, vaan ei enää parisuhteessa.
        Seksiä en tarkoita. He ovat vain muotoilleet toisilleen sopivat Tohvelit.
        Siinä sitten toinen rassaa moottorisahaa ja toinen katselee pihalla rehottavaa Pelargoniaa.
        Samalla pihalla ollaan, vaan kaikki on jo sanottu.
        Odottava hiljaisuus enää vallitsee.
        Yletön harmonia tappaa kaiken.

H.

Harmonia voi olla parempaa kuin yletön riitely ja jatkuva jankutus samoista asioista. Näin palstalla tuntemattomien kesken jankuttamisen jatkaminen on naurettavaa. Vain siksi kun toinen sitä jatkaa.

• onko niitä kirjoitti:

Harmonia voi olla parempaa kuin yletön riitely ja jatkuva jankutus samoista asioista. Näin palstalla tuntemattomien kesken jankuttamisen jatkaminen on naurettavaa. Vain siksi kun toinen sitä jatkaa.

"onko niitä"

Olemme saavuttaneet harmonian. Kiitos siitä.
        Palataan joskus, kun jotain taas säröilee.

H.

• älä nimittele nikkej
        valittaen todettava kirjoitti:

Pitäisi jo huomata kuinka niille sivistyneille nimillä mainituille ivailuille käy. Viestinne poistuu samantein, te niin viisaat, viisasteluissanne. Eikö mene jakeluun?

• ???!!!!
        älä nimittele nikkej kirjoitti:

Pitäisi jo huomata kuinka niille sivistyneille nimillä mainituille ivailuille käy. Viestinne poistuu samantein, te niin viisaat, viisasteluissanne. Eikö mene jakeluun?

Mikset Meeriamanda kirjoittanut tuota nikilläsi? Kirjoitustyylisi on tunnistettava. Oletko palstavahti?

• :(

Saahan siellä myydä tarjouksia, jotka kaikki ovat aina kysyttäessä loppuneet.
      Jos nimittäin onnistut jostain myyjän löytämään.

• Ei oo

Niinpä. Kyllä pitää ovenkahvaa olla repimässä avaamisaikaan mieli tarjoustuotteita saada. Olen niin monet kerrat Lidliin tarjousten perässä turhaan mennyt että nyt on systeemi muuttunut. Jos en heti aamusta ostosreissulle lähde, niin jätän suosiolla Lidlin väliin. Eiköhän moni muukin ole saman kokenut.

• eri kokemukset
        Ei oo kirjoitti:

Niinpä. Kyllä pitää ovenkahvaa olla repimässä avaamisaikaan mieli tarjoustuotteita saada. Olen niin monet kerrat Lidliin tarjousten perässä turhaan mennyt että nyt on systeemi muuttunut. Jos en heti aamusta ostosreissulle lähde, niin jätän suosiolla Lidlin väliin. Eiköhän moni muukin ole saman kokenut.

Ihme ja kumma, minulle on vain kerran käynyt niin köpelösti etten haluamaani tarjoustuotetta lähimmästä Lidl myymälästä saanut. Ystävällinen myyjä kuitenkin tarkasti löytyykö jostain toisesta alueen Lidlistä ja löytyihän sieltä.

• ====
        eri kokemukset kirjoitti:

Ihme ja kumma, minulle on vain kerran käynyt niin köpelösti etten haluamaani tarjoustuotetta lähimmästä Lidl myymälästä saanut. Ystävällinen myyjä kuitenkin tarkasti löytyykö jostain toisesta alueen Lidlistä ja löytyihän sieltä.

On nyt tuommoinen systeemi kuin pula-ajan perinteitä.

• visu euroista

Lidl on huippu. Ilman sitä maksaisimme ruoasta tosi paljon enemmän!

• Kilpailu piristää

Kyllä tuossa on perää. K- ja S-kaupat ovat saaneet aivan liian suuren määräysvallan Suomessa. Lisää vaan toimijoita alalle, vaikkapa Carrefour ketju.

• Se on veteen piirretty viiva sanoisin.
      Jotkut asiat ovat Lidlissä halvempia, jotkut K- ta S-kaupassa.
      Ruokakorin hinta on luultavasti aika saman hintainen, jos kaiken hakee mistä tahansa kaupasta.

Jos jaksaisi, juoksisi kaikista hakemassa ne halvimmat, siinä sitten kenties tulisi säästöä ?

• p.

Itse en pidä, että mainoksessa jo lukee: "rajoitettu erä".

Se on minusta jo tieto siitä, että tuotetta ei kannata lähteä ostamaan, kuin eilenkin tosin tapahtui.

• p. kirjoitti:

Itse en pidä, että mainoksessa jo lukee: "rajoitettu erä".

Se on minusta jo tieto siitä, että tuotetta ei kannata lähteä ostamaan, kuin eilenkin tosin tapahtui.

Tässä olet naulan kannassa.
        Monestikin juuri niitä tuotteita oli vain kaksi ja ne menivät jo aamulla.

Monesti ne tuotteet olivat heikkolaatuisiakin.

• bessie*

Haen Lidlistä vain niitä tuotteita joiden tiedän olevan siellä (huomattavastikin) edullisempia kuin muualla, ja joita joka tapauksessa ostaisin.
      Ostan kerralla enemmän, eikä se ole kovin kaukanakaan, joten varmasti säästän selvää rahaa. Säästyneillä rahoilla voin sitten vaikka ostaa muualta niitä tuotteita joiden kohdalla en halua tinkiä kotimaisuudesta.

Olen samaa mieltä tuosta, että Lidlin valikoimat ovat paljon parantuneet. Kun ensi kertaa siellä joskus kävin, ajattelin että tämä saa minun puolestai olla myös viimeinen kerta. Onneksi tarkistin myöhemmin kantani, muistaakseni joku vertailu sai minut sen tekemään.

• akkapaha

Aiemmin kysyttiin, mistä halpamaasta Lidlin leivonnaiset ovat kotoisin. Lueskelin kerran hyllyn laidasta ja ne halpamaat olivat Saksa, Ranska ja Suomi. Käsittäkseni myös kaikissa maissa on maan asukkaiden mielestä kotimaan elintarvikkeet maailman parhaimmat. Siitä syystä kai Lidlinkin jotkut hyvät saksalaiset tuotteet jäivät pois, kun niitä ei ostettu. Lidlin hinnat eivät meillä ole suinkaan halvimmasta päästä Euroopassa vaan päinvastoin.

• ja wist ja wohl

Ajan volkkarilla ja käyn Lidlissä, saksaakin solkkaan vähän piste

• La g
        ja wist ja wohl kirjoitti:

Ajan volkkarilla ja käyn Lidlissä, saksaakin solkkaan vähän piste

Tunnustaudun Lidlin asiakkaaksi. Yleensä hyvää ja
        halvempaa kuin "kahdella suurella".
        Takapakkiakin tulee. Ostin ns lohfileen, jossa enää kolme
        päivää myyntiaikaa. Kotona pakkauksen avauksen jälkeen
        tuoksu oli paha. Huuhtelu kylmällä vedellä hieman auttoi,
        paiston aikana koko keittiö haisi ällöltä. Ja lopputulos oli, kala muovipussiin ja roskiin. En edes viitsinyt viedä kauppaan takaisin. Huomautin asiasta kyllä Lidlin myyjää.
        Joten ei aina halvalla saa hyvää.
        Jatkan kyllä Lidlin asiakkaana, mutta kalafileet jätän
        toistaiseksi väliin.

• Siirry sinäkin
        La g kirjoitti:

Tunnustaudun Lidlin asiakkaaksi. Yleensä hyvää ja
        halvempaa kuin "kahdella suurella".
        Takapakkiakin tulee. Ostin ns lohfileen, jossa enää kolme
        päivää myyntiaikaa. Kotona pakkauksen avauksen jälkeen
        tuoksu oli paha. Huuhtelu kylmällä vedellä hieman auttoi,
        paiston aikana koko keittiö haisi ällöltä. Ja lopputulos oli, kala muovipussiin ja roskiin. En edes viitsinyt viedä kauppaan takaisin. Huomautin asiasta kyllä Lidlin myyjää.
        Joten ei aina halvalla saa hyvää.
        Jatkan kyllä Lidlin asiakkaana, mutta kalafileet jätän
        toistaiseksi väliin.

silleihin niin ku minä, ne on hyviä myös Lidlissä, ja vieläkin parempia ku makkarat missä vain.

Tässä hieman välipalaa, ja pakko-ruottia, sitä aitoa silti ja siistiä. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=1-jLgTeJPiE

• Kaupunkilainen

Olkoon vain halvempi, mutta Lidl on minulla boikotissa. Se mainostaa näkyvästi joitakin erikoistuotteita, joita sitten ei tietenkään ole kaupassa enää siinä vaiheessa, kun minä sinne ehdin eli viiden jälkeen illalla.

Pari kertaa menin varta vasten hakemaan jotakin tarjoustuotetta, jota ei ollut. Sen jälkeen Liiteli on minun puolestani saanut olla. Se on liian selvästi osoittanut olevansa vain sellaisten kauppa, jolla on aikaa käydä arkisinkin kaupassa klo 10 aamulla.

• halvalla hyvää

Lähes aina olen Lidlistä saanut sen mitä olen mennyt hakemaan. Viime perjantaina olis-marketista loppuneet -,59 maksavat reissumiehet ja k-kaupasta ei löytynyt viikko sitten euron lenkkimakkaraa vaikka oli vasta ensimmäistä päivää tarjouksessa.
        En boikotoi mitään kauppaa, suosin vaihtoehtoisesti sitä missä haluamani tuotteet ovat edullisimpia.

• Yks Mies'

Lidll laitetakuu

Laitteessa 3 vuoden takuu ja kömähti kalkkiviivoilla.

Soitin, antoivat maksuttoman(eikä näkynyt laskuissa) numeron Saksaan.
      Siellä vastasi Suomea puhuva Saksalainen nuorimies. Kyseli laiteen
      valmistusnumeron ja muutenkin selvitteli asiaa.

Lopputoteama:" Lähetän sinulle uuden laitteen, eikä risaa tarvitse lähettää
      mihinkään, pidä se vaikka varaosina"
      Paketti tuli kahden päivän kuluessa,sisältäen kirjeen jossa kerrottiin kuinka
      mielellään halusivat palvella Suomalaista asiakasta takuuasiassa..

• näin valitsen

Meillä on Lidl, S-market ja K-market samassa risteyksessä. Jos haluan hyvän hinta/laatu-suhteen esim. hevissä, käyn S-kaupassa. Maitotuotteet ovat Lidlissä halvempia ja koska meillä kuluu paljon maitoa, ostan sen ja muuta vastaavaa Lidlistä silloin kun sinne päädyn. Samoin Lidlin bakery on tehty hyvin puoleensavetäväksi. K-marketiin menen naureskelemaan hintoja ja suppeaa valikoimaa, ja lopuksi ostan sieltä loton. Silloinkin tunnen olevani häiritsemässä myyjien olematonta työsarkaa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      3060
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1147
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1132
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1025
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      987
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      837
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      771
    Aihe