ajattelin, että kootaan ihmiset yhteen! vain helsinkiläiset sallittu! ;)
http://www.facebook.com/pages/Helsingin-puskaradio/389619347768836?skip_nax_wizard=true
Helsingin puskaradio
6
2214
Vastaukset
- Stadin kundi
Miksi kuvauksessa kirjoitetaan että halutaan kaikki "hesalaiset" yhteen. Helsinki = Stadi.
- STSTSTST
Kolmannen polven Stadilaisena voin todeta, että en ole kyl "Hesalainen".
Kyl on noloo. - 7+1
Ootteko koskaan miettiny kuinka nolon kuulosta se teijän väkisin väännetty stadin slangi on? Hävettää kuunnella jossain metrossa kö teinityöt narisevalla äänellä vääntää jotaki aivan käsittämättömän idioottimaisen kuulosta "murretta".
Opetelkaa puhumaan, hesalaiset. - STSTSTST
Harmi vaan, että ne teinit ei sitä oikeaa stadin slangia osaakaan puhua ;)
Sitä puhuu pääasiassa vain 50-60vuotiaat ihmiset joiden nuoruusaika ollut slangin kulta-aikaa.
Nykyinen puhekieli pääkaupunki alueella on samaa mitä kaikki teinit ympäri suomea mongertavat.- öööööööpp
Paitsi että stadin slangi on muuttunut aina ja muuttuu yhä. Ei todellakaan ole mitään yhtä "aitoa slangia". Nää nyt 50-60 vuotiaat slangin osaajat ei tajuis käytännössä mitään nykynuorten stadin slangista. Silti kumpikin puhuvat stadin slangia. Jo se että sä väität nykynuorten slangin olevan sama ympäri Suomen, tarkottaa että sä oot jo tippunut kelkasta.
- TSTSTSTSTS
En nyt ihan ympäri suomea, mutta aika laajalti ME nuoret (itse 17v) puhutaan samanlaista puhekieltä.
Koska se kieli ja puhekieli on tosiaan elävä asia ja muuttuu kokoajan, nykyajan verkostoutuminen mm. internetissä tarkoittaa sitä että kieli elää vähän laajemmalti eikä jymähä yhelle alueelle. jonka takia nykyään puhekielessä nuorilla on yleisesti käytössä sanoja, ilmaisuja ja sanantoja kaaaaukaa ulkomailta myös.
Ja kyllä mun tutuntemat 50-60veet tajuu kyllä ihan mukavasti sitä "slangia" mitä minä, ja kaverit käyttää. Koska neki on vielä elossa ;D
Itse vain arvostan sitä vanhaa stadin slangia, koska nykyään "stadin slangi" ei pahemmin eroa muista "slangeista".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 325104
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k2404500Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi394431Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️364254Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2194242Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k264092Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?693878Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1403656Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.203004Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!272971