Kevennys pakkomyy!

Vivian

Tilasin tässä aikasemmin netti-mainoksen kautta Kevennys-kapseleita edulliseen hintaan.Ajattelin kokeilla niitä,mutta eivät ne minulle sopineet.Sieltä kerkes kuitenkin tulla toinen paketti laskuneen.Lähetin paketin takaisin.Tänään sain sähköpostiini viestin,että miksi en ole vielä käynnyt Kevennys-nettisivuilla.Laitoin viestin nyt sitten asiakaspalveluun,että olen palauttanut edellisen paketin tuotteet ja en jatkossa halua enää kyseisiä paketteja.Viesti sieltä tuli takaisin näin:

Hei, kuten tutustumispakkauksessa ilmoitetaan, tilaus on 9kk määräaikainen, joten sitä ei voi peruuttaa kesken tilauskauden. Mikäli ette peruuta tilausta 14 päivän kuluessa tutustumispaketista, saatte automaattisesti seuraavan pakkauksen. Tässä tapauksessa 14 päivän tutustumisjakso on jo mennyt umpeen jolloin tilausta ei voida enää peruuttaa.

Asiakaspalautusoikeus koskee myöskin tilausjaksoissa vain jakson ensimmäistä tuotetta, eli tutustumispakkausta. Siitä seuraavien pakettien palauttaminen ei katkaise sopimusta määräaikaisesta johtuen eikä myöskään vapauta maksuvelvollisuudesta, koska kuten mainittua tuotteella ei ole asiakaspalautusoikeutta.

Minäpä tonttu en sitten ymmärtänyt tuota asiaa tarpeeksi ajoissa että en voi enää missään välissä mukamas katkaista sopimusta.Tää on mulle ihan uutta.Lehtejä ja alusvaatteita(kerhosta) on tilattu ennenkin ja on niistä eroon päässyt heti kun vaan on halunnut.Mun mielestä on älytöntä että kun sen paketin mukana kuitenkin tulee aina erillinen lasku eli kauppa minun nähden on yksilöllinen kun paketti tulee niin miksi sitä ei mukamas voi perua?!Onko kenelläkään tietoa miten tälläisen asian kanssa pitäisi toimia?Vai voinko tehdä enää mitään?En kyllä meinaa ottaa enää yhtään pakettia kylläkään vastaan vaan ne lähtee heti avaamattomana takaisin kun tulevat.

231

5921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riittairis

      Itselleni kävi samalla lailla ja tässä riitelin sähköpostitse tuosta irtisanomisesta myyjän kanssa. Täytyykö siis koko 9 kk maksaa, vaikka ei halua tuotetta.
      Pitäisikö kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen?

      • Joachim3

        Kuluttaja-asiamiehellä on täysin selvä kuva Kevennyksestä: Se on täyttä huijausta!
        Aina kuitenkin löytyy ihmisiä, jotka haluavat tulla huijatuiksi. Sillä tiedolla nämä huijarit pystyvät toimimaan.
        Älkää hyvät lähimmäiset uskoko mitä nämä huijarit sanovat.
        Teidän ei tarvitse maksaa mitään, eikä palauttaa mitään.
        Jos haluatte palauttaa, kirjoittakaa pakettiin "Asiakaspalautus".
        Jos joku huijareiden perintätoimisto "Aleksia" tai muu karhuaa ja uhkailee, kirjoittakaa kuoren päälle "Asiakaspalautus" ja nukkukaa yönne rauhassa!
        Ei huijari voi huijatulta periä mitään!
        Ei Kevennys toimi, eikä Kevennyksen huijariperintäkään toimi.
        Niin se vain on!


      • hepokatti1

        Asian ympärillä näköjään kuohuu muillakin.


        Katsokaapa, mitä tästä tuotteesta sanotaan Evirassa:

        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?bid=3623

        Koittakaa jotenkin saada tuo psykopaattihuijari vastuuseen!

        Tiedän erään läheiseni joutuneen tuon valmisteen pakko-ostajaksi. Hän oli epätoivoissaan yrittänyt perua tilauksen, mutta kuten kaikilla näyttää käyneen, se on miltei mahdotonta! Hän oli ollut vielä matkoilla, kun tämä koe-erä oli saapunut, eli hän ei ollut voinut perua tilausta määräaikana!

        Yrittäessään puhelimitse selvittää asiaa, mieshenkilö oli vain tyynen rauhallisena ilmoittanut, että jokainen paketti, jonka palauttaa, jokainen teko, jolla yrittää välttää maksamista, maksaa todella paljon ( eli kuten yllä, luottotiedot, rahat että mielenterveydenkin lopulta). Puhelu maksaa noin 2 euroa/min, joten taisi tälläkin puhelulle hintaa!

        Heräsi kysymys, kannattaako oikeasti lopulta muutamien satasten takia menettää mielenterveyttään?

        Tämä yrityksen mieshenkilö oli ollut puhelimessa kuin kone. Puhunut tyynellä äänellä rauhallisesti ystäväni päälle, hokien omaa mantraansa, ja ilmoittanut että olet sitoutunut, et voi mitään. Maksa, tai muuten se tulee sinulle hyvin kalliiksi! Oli lisäksi provosoinut täysin tunteettomalla käytöksellään toisen hämmennystä moisilla puheilla! Ei ole kiva huomata olevansa ansassa!

        Voi kunpa Evira saisi tähän huijariin jotakin tolkkua!


      • MUMMELI
        hepokatti1 kirjoitti:

        Asian ympärillä näköjään kuohuu muillakin.


        Katsokaapa, mitä tästä tuotteesta sanotaan Evirassa:

        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?bid=3623

        Koittakaa jotenkin saada tuo psykopaattihuijari vastuuseen!

        Tiedän erään läheiseni joutuneen tuon valmisteen pakko-ostajaksi. Hän oli epätoivoissaan yrittänyt perua tilauksen, mutta kuten kaikilla näyttää käyneen, se on miltei mahdotonta! Hän oli ollut vielä matkoilla, kun tämä koe-erä oli saapunut, eli hän ei ollut voinut perua tilausta määräaikana!

        Yrittäessään puhelimitse selvittää asiaa, mieshenkilö oli vain tyynen rauhallisena ilmoittanut, että jokainen paketti, jonka palauttaa, jokainen teko, jolla yrittää välttää maksamista, maksaa todella paljon ( eli kuten yllä, luottotiedot, rahat että mielenterveydenkin lopulta). Puhelu maksaa noin 2 euroa/min, joten taisi tälläkin puhelulle hintaa!

        Heräsi kysymys, kannattaako oikeasti lopulta muutamien satasten takia menettää mielenterveyttään?

        Tämä yrityksen mieshenkilö oli ollut puhelimessa kuin kone. Puhunut tyynellä äänellä rauhallisesti ystäväni päälle, hokien omaa mantraansa, ja ilmoittanut että olet sitoutunut, et voi mitään. Maksa, tai muuten se tulee sinulle hyvin kalliiksi! Oli lisäksi provosoinut täysin tunteettomalla käytöksellään toisen hämmennystä moisilla puheilla! Ei ole kiva huomata olevansa ansassa!

        Voi kunpa Evira saisi tähän huijariin jotakin tolkkua!

        kUN IRITIN SOITTAA, NIIN KERRAN SIELLÄ VASTASI NUORI MIESHENKILÖ, JOKA LÄHTI KYSYMÄÄN MINULLE ARMOA, TULI TAKAISIN JA SANOI, ETTÄ SÄÄSLIKSI KÄY, MINÄ VANHA IHMINEN... ON SIELLÄ INHIMILLISTÄ HENKEÄ, MUTTA ARMOA EI ANNETTU.
        OLEN TÄYSIN RAHATON, ENKÄ PYSTY OSTAMAAN EDES LÄÄKKEITÄNI, ENKÄ RUOKAA, SIIS TÄHÄN JOHTI, KUN PALAUTIN LÄHETYKSET JOKAIKISEN.


      • punapää stadista vm.
        hepokatti1 kirjoitti:

        Asian ympärillä näköjään kuohuu muillakin.


        Katsokaapa, mitä tästä tuotteesta sanotaan Evirassa:

        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?bid=3623

        Koittakaa jotenkin saada tuo psykopaattihuijari vastuuseen!

        Tiedän erään läheiseni joutuneen tuon valmisteen pakko-ostajaksi. Hän oli epätoivoissaan yrittänyt perua tilauksen, mutta kuten kaikilla näyttää käyneen, se on miltei mahdotonta! Hän oli ollut vielä matkoilla, kun tämä koe-erä oli saapunut, eli hän ei ollut voinut perua tilausta määräaikana!

        Yrittäessään puhelimitse selvittää asiaa, mieshenkilö oli vain tyynen rauhallisena ilmoittanut, että jokainen paketti, jonka palauttaa, jokainen teko, jolla yrittää välttää maksamista, maksaa todella paljon ( eli kuten yllä, luottotiedot, rahat että mielenterveydenkin lopulta). Puhelu maksaa noin 2 euroa/min, joten taisi tälläkin puhelulle hintaa!

        Heräsi kysymys, kannattaako oikeasti lopulta muutamien satasten takia menettää mielenterveyttään?

        Tämä yrityksen mieshenkilö oli ollut puhelimessa kuin kone. Puhunut tyynellä äänellä rauhallisesti ystäväni päälle, hokien omaa mantraansa, ja ilmoittanut että olet sitoutunut, et voi mitään. Maksa, tai muuten se tulee sinulle hyvin kalliiksi! Oli lisäksi provosoinut täysin tunteettomalla käytöksellään toisen hämmennystä moisilla puheilla! Ei ole kiva huomata olevansa ansassa!

        Voi kunpa Evira saisi tähän huijariin jotakin tolkkua!

        KÄY ALLEKIRJOITTAMASSA KANSALAISADDRESSI LINKISTÄ TAI KOPIOI SE OSOITERIVILLE:
        http://www.adressit.com/kevennys-tuotteella_taloudellisiin_vaikeuksiin
        KIITOS ETUKÄTEEN!


      • vanhus ja huijarit
        Joachim3 kirjoitti:

        Kuluttaja-asiamiehellä on täysin selvä kuva Kevennyksestä: Se on täyttä huijausta!
        Aina kuitenkin löytyy ihmisiä, jotka haluavat tulla huijatuiksi. Sillä tiedolla nämä huijarit pystyvät toimimaan.
        Älkää hyvät lähimmäiset uskoko mitä nämä huijarit sanovat.
        Teidän ei tarvitse maksaa mitään, eikä palauttaa mitään.
        Jos haluatte palauttaa, kirjoittakaa pakettiin "Asiakaspalautus".
        Jos joku huijareiden perintätoimisto "Aleksia" tai muu karhuaa ja uhkailee, kirjoittakaa kuoren päälle "Asiakaspalautus" ja nukkukaa yönne rauhassa!
        Ei huijari voi huijatulta periä mitään!
        Ei Kevennys toimi, eikä Kevennyksen huijariperintäkään toimi.
        Niin se vain on!

        Mutta miksi ne saivat viedä just minut käräjäoikeuteen? ja oikeusavustaja, ei suostunut min ua puolustamaan. Näki ja kertoi sinne perintäfirmaan, että olen vanha ihminen, eikä minulla ole varaa? Tämä on niin kauhea asia minulle, että siihen loppuivat mahdollinen seestynyt vanhuus.
        Ainakin omalta osaltani olen yrittänyt facebookissa kirjoittaa, aina kun mainos tulee, mutta nytpä se on laitettukin valepukuun, ei voi kommentoida firmaa, vaan mainos näkyy. kaikille, eikä sitä voi poistaa sivulta.
        Kertokaa nyt jotain, mitä on tehty asian hyväksi.


      • tuulikki s

        Pitäisi, siis kääntyä kuluttajasuoja-asiamiehen puoleen ! Tämä on melkoista huijausta, itselläni parhaillaan prosessi menossa, valehtelevat suut ja silmät täyteen ! Kahdesta lähetyksestä kuulemma kumpikaan ei ole tullut perille, 4-5 päivää kokeilupakkauksen tulon jälkeen tehty kirjallinen peruutus, eikä noin 3 viikkoa seuraavan myöhemmin palautettu seuraava "tilaus". Soitelkaa! 044- 207 86 68. Yhdessä voimme enemmän, huijareita tuntuu riittävän, verenpaine nousee !!


      • "Toivo"
        vanhus ja huijarit kirjoitti:

        Mutta miksi ne saivat viedä just minut käräjäoikeuteen? ja oikeusavustaja, ei suostunut min ua puolustamaan. Näki ja kertoi sinne perintäfirmaan, että olen vanha ihminen, eikä minulla ole varaa? Tämä on niin kauhea asia minulle, että siihen loppuivat mahdollinen seestynyt vanhuus.
        Ainakin omalta osaltani olen yrittänyt facebookissa kirjoittaa, aina kun mainos tulee, mutta nytpä se on laitettukin valepukuun, ei voi kommentoida firmaa, vaan mainos näkyy. kaikille, eikä sitä voi poistaa sivulta.
        Kertokaa nyt jotain, mitä on tehty asian hyväksi.

        "vanhus ja huijarit"
        Hyväksi on sinuakn käytetty. Jos tuote ei sopinut sinulle, hanki lääkärintodistus. Sillä pääset eriin tälläisestä. Olen itse ansaan joutunut ja kuluttaja-asiamiehet ovat saaneet samanlaisia juttuja, että emme ole ainoita. Minun elimistöni ei ottanut niitä vastaan. Tuli kaikenlaisia vatsavaivoja, närästystä ja ristiriitoja moniin lääkkeisiin, joita minullakin iän mukana kertynyt. Ota yhteys kuluttaja-asiamieheen, hän ohjaa eteenpäin. Tämä on todellinen ansa ja ties mitä pitävät sisällään ja kukaan ei ole laihtunut.


      • Ei toivoton
        MUMMELI kirjoitti:

        kUN IRITIN SOITTAA, NIIN KERRAN SIELLÄ VASTASI NUORI MIESHENKILÖ, JOKA LÄHTI KYSYMÄÄN MINULLE ARMOA, TULI TAKAISIN JA SANOI, ETTÄ SÄÄSLIKSI KÄY, MINÄ VANHA IHMINEN... ON SIELLÄ INHIMILLISTÄ HENKEÄ, MUTTA ARMOA EI ANNETTU.
        OLEN TÄYSIN RAHATON, ENKÄ PYSTY OSTAMAAN EDES LÄÄKKEITÄNI, ENKÄ RUOKAA, SIIS TÄHÄN JOHTI, KUN PALAUTIN LÄHETYKSET JOKAIKISEN.

        Mummelille
        Älä jatka ko Kevennys tuotteen käytöä. Voi olla vaarallinen yhdisteltmä. Sinullakin jo muita sairauksia ja tämä yhdistelmä tekee haittaa sydämmentoimintan ja verenkiertoon sekä vatsalle ärsytystä. Tuotetta ollaan ottamassa pois markkinoilta. Odottaessa voit hankkia lääkäriltä lausunnon ja kun sen saat, he eivät voi enään painostaa. Voit ottaa myös kuluttaja-asiamieheen yhteyttä tueksi. Lääkärinlausunnosta varmuudeksi ota kopio ja lähetä firmalle ja palauta jokainen paketti takaisin. Onnea ja valoa tulevaisuuteesi.


      • ei ennää kevennystä
        tuulikki s kirjoitti:

        Pitäisi, siis kääntyä kuluttajasuoja-asiamiehen puoleen ! Tämä on melkoista huijausta, itselläni parhaillaan prosessi menossa, valehtelevat suut ja silmät täyteen ! Kahdesta lähetyksestä kuulemma kumpikaan ei ole tullut perille, 4-5 päivää kokeilupakkauksen tulon jälkeen tehty kirjallinen peruutus, eikä noin 3 viikkoa seuraavan myöhemmin palautettu seuraava "tilaus". Soitelkaa! 044- 207 86 68. Yhdessä voimme enemmän, huijareita tuntuu riittävän, verenpaine nousee !!

        hei olin itse samassa pisteessä ja en yhtäkään laskua maksanut. laittoivat perintään ja ilmoitin perintään että en maksa koska olin perunut tilaukseni. niitä tuli perinnästä oliko 7 kappaletta peräjälkeen , aina laitoin takaisin heille ja ilmoitin että perintäfirma on lähtenyt kusetusfirman kanssa mukaan ja tekee laitonta touhua. uhkailivat minua mutta en missään vaiheessa maksanut. sitten sanoin että vien kaikki laskut poliisille ja siihen loppuivat uhkailu. sain yhtäkkiä kevennykseltä viestin että hyväksyvät peruutukseni jota ei kuulemma ollut aikaisemmin missään vaiheessa heille saapunut. siihen loppui kaikki laskut poistu perinnästä ja eivät enään uhkailleet millään.jos tiedätte että olette perunut ja ilmoittanut että ette voi käyttää tuotetta niin älkä ihmeessä maksako niitä laskuja. ja muistakaa ilmoittaa eteenpäin että joka ikinen osaa varoa tätä firmaa.


      • raivostunut
        ei ennää kevennystä kirjoitti:

        hei olin itse samassa pisteessä ja en yhtäkään laskua maksanut. laittoivat perintään ja ilmoitin perintään että en maksa koska olin perunut tilaukseni. niitä tuli perinnästä oliko 7 kappaletta peräjälkeen , aina laitoin takaisin heille ja ilmoitin että perintäfirma on lähtenyt kusetusfirman kanssa mukaan ja tekee laitonta touhua. uhkailivat minua mutta en missään vaiheessa maksanut. sitten sanoin että vien kaikki laskut poliisille ja siihen loppuivat uhkailu. sain yhtäkkiä kevennykseltä viestin että hyväksyvät peruutukseni jota ei kuulemma ollut aikaisemmin missään vaiheessa heille saapunut. siihen loppui kaikki laskut poistu perinnästä ja eivät enään uhkailleet millään.jos tiedätte että olette perunut ja ilmoittanut että ette voi käyttää tuotetta niin älkä ihmeessä maksako niitä laskuja. ja muistakaa ilmoittaa eteenpäin että joka ikinen osaa varoa tätä firmaa.

        Minä menin tähän samaan lankaa. Tilasin näytepakkauksen ja söin tabletteja muutaman päivän. Sain vatsavaivojam, maksoin näytepakkauksen ja en tilannut jatkoa. Kohta tuli uusipaketti lähetin takasin. Tänään tuli maksukehoitus pillereistä jotka lähetin takaisin. Uhkaavat luottotietojen menetyksellä jos en maksa.
        Kirjoitin tänään poliisin sivulle, että olen tullut huijatuksi. Pyysin auttamaan koska en tiedä miten toimitaan. Olen uskonut ja konenut, että tavaran ja tilauksen voi perua jos ei ole tyytyväinen. Näyttää että meitä on paljon samankohtalon kokeneita. Välittäkää poliisille tieto, että tällaista peliä pitää Kevennys. Joukolla asiat selviävät.
        Odotan vain mitä poliisi minulle vastaa.


      • Happihyppely

        Älä vain maksa mitään! Pillerit takaisin ja se siitä. Minua "perintätoimisto" muisti kirjeillään pari vuotta. Älä edes vaivaudu avaamaan niitä. Kirjoita kirjekuoren päälle asiakaspalautus, vie postiin ja muista säästää saamasi kuitti, dokumenttisi. Sama toimenpide kum palautat pillereitä.


    • Vivian

      Jep,olen selvitellyt asiaa ja todellakin olen nyt sitoutunut 9kk vastaanottamaan Kevennnys-kapselit ja olen maksuvelvotteinen ja nillä ei ole palautusoikeutta.Olis pitänyt silloin kuin ekan paketin sain 14 päivän aikana irtisanoa tilaus niin sitten noita paketteja ei olis enää tullut.

      Olen siis ollut yhteydessä kuluttajavirastoon ja he eivät pysty tekemään mitään.Ainut keino päästä eroon olisi mahdollisesti lääkärintodistus.

      Ja ikään en kyllä rupee tilaamaan mitään tollasia tai olen hyvin tarkka noiden ehtojen kanssa!

      • Riittairis

        Voi ei, kalliiksi tulee. Kiitos sulle Vivian kun selvittelit asiaa!
        En kyllä olisi halukas maksamaan. Varmasti moni muu kokee tämän saman karvaan kohtalon.


      • deli 3

        Minultakin pyysivät lääkärin todistukse, hankin sen, ja Hups, ei ne sitä kuitenkaan halunneet! Olen nyt ottanut yhteyttä Kuningas kuluttajaan,iltapäivä lehtiin, ja kuluttaja asiamieheen, Fimeaan ja poliisiin, katsotaan miten tämä tilanne alkaa toimimaan.


      • tyhmeliini
        Riittairis kirjoitti:

        Voi ei, kalliiksi tulee. Kiitos sulle Vivian kun selvittelit asiaa!
        En kyllä olisi halukas maksamaan. Varmasti moni muu kokee tämän saman karvaan kohtalon.

        jo kokeiltu on eroon ei pääse milään


      • sanna20
        deli 3 kirjoitti:

        Minultakin pyysivät lääkärin todistukse, hankin sen, ja Hups, ei ne sitä kuitenkaan halunneet! Olen nyt ottanut yhteyttä Kuningas kuluttajaan,iltapäivä lehtiin, ja kuluttaja asiamieheen, Fimeaan ja poliisiin, katsotaan miten tämä tilanne alkaa toimimaan.

        Ei niistä pääse näköjään eroon 9kk:n jälkeenkään,mulla loppui tilaus kesäkuussa,ja kappas mitä olikaan tänään postilaatikossa.....argh!!!!!!


      • Raivostunut huijattu
        deli 3 kirjoitti:

        Minultakin pyysivät lääkärin todistukse, hankin sen, ja Hups, ei ne sitä kuitenkaan halunneet! Olen nyt ottanut yhteyttä Kuningas kuluttajaan,iltapäivä lehtiin, ja kuluttaja asiamieheen, Fimeaan ja poliisiin, katsotaan miten tämä tilanne alkaa toimimaan.

        Hienoa , että olet jaksanut alkaa taistelemaan tuulimyllyä vastaan. Itsekkin olen tullut kyseisen tuotteen pakko-ostajaksi. Ei auta vaikka olisit palauttanut määräaikaan mennessä tuotteet ja palautus kuitin. Varmaankin heittäneet sen roskiin ja väittävät etteivät ole saaneet määräaikaan mennessä palautusta. Huijari koko yritys. Ei auta ku maksaa tyhjästä ja huomaan et meitä on paljon.
        Toivon että saat asian menemään eteenpäin, ettei kyseinen KEVENNYS huijariyritys pystyisi enempää saamaan huijattavia tällä konstilla.


      • Joachim3
        Riittairis kirjoitti:

        Voi ei, kalliiksi tulee. Kiitos sulle Vivian kun selvittelit asiaa!
        En kyllä olisi halukas maksamaan. Varmasti moni muu kokee tämän saman karvaan kohtalon.

        Älkää hyvät ihmiset ruvetko höperehtämään. Kuluttajavirasto tietää täsmälleen, että Kevennys on huijausta.
        Älkää missään nimessä maksako Kevennykselle mitään.
        Jos Kevennyksen huijariperintä Aleksia tai mikä hyvänsä karhuaa ja uhkailee, palauttakaa Kevennyspakettinne lähettäjälle ja samoin karhukirje perintätoimistolle - pakettiin ja kuoreen "Asiakaspalautus".
        Tällä tavalla toimitaan huijareden kanssa"


      • tuomittu huijareiden
        Joachim3 kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset ruvetko höperehtämään. Kuluttajavirasto tietää täsmälleen, että Kevennys on huijausta.
        Älkää missään nimessä maksako Kevennykselle mitään.
        Jos Kevennyksen huijariperintä Aleksia tai mikä hyvänsä karhuaa ja uhkailee, palauttakaa Kevennyspakettinne lähettäjälle ja samoin karhukirje perintätoimistolle - pakettiin ja kuoreen "Asiakaspalautus".
        Tällä tavalla toimitaan huijareden kanssa"

        Miten toimitaan silloin, kun käräjäoikeus päättää tuomita näillä asioilla ihmiseltä luottotiedot, maksut pienestä eläkkeestä, kun vanhalle ihmiselle jää niin vähän rahaa, ettei lääkkeitä voi ostaa. Oikeusavustajakin sanoi, että pitää maksaa, mutta väärillä perusteilla toimittiin toisella puolellakin.Kyllä viallisen tavaran saa palauttaa, eikä sitä tarvitse maksaa. Kuka puolustaa vanhaa, sairasta ja köyhää mummoa, kun ei kunnan oikeusavustajakaan?
        Olisi ollut oikeudella montakin syytä käsitellä asiaa, esim. oliko ihminen käsittänyt mitä ja millä ukaaseilla hän tilasi, ymmärsikö hän täysin tarjouksen huijareiden tekemäksi, kun eivät nuoremmatkaan ymmärtäneet.? Meni usko oikeuslaitokseen, mutta menköön, olenkin piakkoin lähdössä sinne SUURIMMAN TUOMARIN ETEEN ja kiitos kun edesautoitte siinä asiassa.


      • tuomittu huijareiden
        Raivostunut huijattu kirjoitti:

        Hienoa , että olet jaksanut alkaa taistelemaan tuulimyllyä vastaan. Itsekkin olen tullut kyseisen tuotteen pakko-ostajaksi. Ei auta vaikka olisit palauttanut määräaikaan mennessä tuotteet ja palautus kuitin. Varmaankin heittäneet sen roskiin ja väittävät etteivät ole saaneet määräaikaan mennessä palautusta. Huijari koko yritys. Ei auta ku maksaa tyhjästä ja huomaan et meitä on paljon.
        Toivon että saat asian menemään eteenpäin, ettei kyseinen KEVENNYS huijariyritys pystyisi enempää saamaan huijattavia tällä konstilla.

        Jatkan vielä omalta osaltani huijareiden hyökkäystä minua vanhaa ihmistä kohtaan, olen jo sanonut, että mummojen potkiminen on muutettu nettiin ja paljon, paljon pirullisemmaksi kuin potkut koskaan. Mutta sitä en ymmärrä, että oikeuslaitos lähtee tuomitsemaan niillä perusteilla, ilman toisen osapuolen puolustusta? Onko oikeuskin valjastettu huijareiden käyttöön? Pyysin peloissani oikeusavustajaa, koska uskoin että hän puolustaa huijattua. Mutta eipä vain.
        Kävikin päinvastoin. Siksipä meni usko oikeuteen, puolustukseen, ja kaikkeen.


      • OIKEUDETON
        Raivostunut huijattu kirjoitti:

        Hienoa , että olet jaksanut alkaa taistelemaan tuulimyllyä vastaan. Itsekkin olen tullut kyseisen tuotteen pakko-ostajaksi. Ei auta vaikka olisit palauttanut määräaikaan mennessä tuotteet ja palautus kuitin. Varmaankin heittäneet sen roskiin ja väittävät etteivät ole saaneet määräaikaan mennessä palautusta. Huijari koko yritys. Ei auta ku maksaa tyhjästä ja huomaan et meitä on paljon.
        Toivon että saat asian menemään eteenpäin, ettei kyseinen KEVENNYS huijariyritys pystyisi enempää saamaan huijattavia tällä konstilla.

        ODOTAN EDELLEEN KEVENNYKSELTÄ LUOTTOTIETOJANI, KUN EN MAKSANUT PALAUTETUISTA TUOTTEISTA, ODOTAN MYÖS KORVAUSTA KÄRSIMYKSISTÄ (HENKISISTÄ) PELOSTA, HÄPEÄSTÄ, ETTÄ MINUA HUIJATTIIN VIELÄ TÄLLÄ IÄLLÄ. HÄVETTÄÄ HUIJAAJIEN PUOLESTA, ETTÄ SUOMESSA VOI NÄIN TEHDÄ, ILMAN ETTÄ KUKAAN NOUSEE PUOLUSTAMAAN.EIKÖ OIKEUSAVUSTAJAN PITÄISI LÄHTEÄ PYYDETTÄESSÄ TEKEMÄÄN TYÖTÄÄN?
        LUOTTOTIETONI TAKAISIN!!!


      • punapää stadista vm.

      • Yx huijattu

        Ei lääkärintodistuskaan auttanut,. Sieltä alettiin väittämään, että olen ennen sitä tilannut sieltä näytepakkauksen jälkeen lähetyksen, jota en ole muka maksanut. Mitään lähetystä ei ole kuitenkaan koskaan tullut ja jos en maksa, niin sieltä voi seuraavaksi tulla perintälasku, huh - huh. Tämä ns. netti huijaus on lisääntynyt hirmu huimaa vauhtia. Oma on tietysti syy kun sinisilmäisenä lähtee kokeilemaan mitään nettituotetta. Oppi ja ikä kaikki. Käykää tosiaan mahdollisimman moni kirjoittamassa nimenne tuonne kansalaisadressiin ja mitä nää pelkää eniten on media eli Kunigaskuluttaja-ohjelmaan pitäisi tämä huijarifirma saada näkyville. Ne kaikki nimet mitä tämän firman ympärillä pyörii Ahvenanmaata ja Tuusulaa myöten on tekaistuja, ei sellaisia henkilöitä oikeasti ole olemassakaan!


      • Aino2
        Yx huijattu kirjoitti:

        Ei lääkärintodistuskaan auttanut,. Sieltä alettiin väittämään, että olen ennen sitä tilannut sieltä näytepakkauksen jälkeen lähetyksen, jota en ole muka maksanut. Mitään lähetystä ei ole kuitenkaan koskaan tullut ja jos en maksa, niin sieltä voi seuraavaksi tulla perintälasku, huh - huh. Tämä ns. netti huijaus on lisääntynyt hirmu huimaa vauhtia. Oma on tietysti syy kun sinisilmäisenä lähtee kokeilemaan mitään nettituotetta. Oppi ja ikä kaikki. Käykää tosiaan mahdollisimman moni kirjoittamassa nimenne tuonne kansalaisadressiin ja mitä nää pelkää eniten on media eli Kunigaskuluttaja-ohjelmaan pitäisi tämä huijarifirma saada näkyville. Ne kaikki nimet mitä tämän firman ympärillä pyörii Ahvenanmaata ja Tuusulaa myöten on tekaistuja, ei sellaisia henkilöitä oikeasti ole olemassakaan!

        Haksahdin tilaamaan näytepakkauksen syyskuussa 2013. Kokeilin n. pari viikkoa ja ilmoitin, etten halua moisia tuotteita. Vastaus oli: ei käy. Näytepakkaus olisi pitänyt palauttaa ennen 14 vrk umpeutumista avaamattomana!

        Sen jälkeen olen palauttanut kaikki tuotteet avaamattomina. Alkoi kammottava kierre. Minä palautin tuotteet ja Alektum peri Kevennyksen laskuja. Olen täysin solmussa.

        Olen yrittänyt puhua sekä Kevennys-asiakaspalvelijan kanssa ja saanut suorastaan törkeitä vastauksia, kuten "kaikki ne yrittääkin päästä maksamasta". Pyysin saada keskustella asioista päättävien kanssa. Vastaus oli: et saa.

        Alektumin asiakaspalvelu oli samaa luokkaa. Mikäli en maksa, minut haastetaan käräjäoikeuteen ja saatava ulosmittaukseen ja luottotietoihin kirjataan maksuhäiriömerkintä.

        Minulta siis peritään maksua tuotteista, jotka olen palauttanut.
        Koko homma on pelkkää huijausta, törkeintä mahdollista.

        Ihmettelen kuinka Fennotuonti pystyy jatkamaan toimintaansa ilman, että viranomaiset puuttuvat asiaan.

        Olen ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Asia oli tunnettu. Vastauksena toivottiin minun selvittävän ensisijaisesti yrityksen kanssa, siis Fennotuonnin kanssa. Turhaan.

        On sääli, että meitä hölmöjä on suostunut huijattavaksi paljon.

        Ainoa mahdollisuus on saada moinen toiminta loppumaan on nostaa yhteiskanne. Asianaja Heikki Lampela ilmoittelee jo Kevennys-sivustoilla palveluistaan.


      • tuulikki s
        Aino2 kirjoitti:

        Haksahdin tilaamaan näytepakkauksen syyskuussa 2013. Kokeilin n. pari viikkoa ja ilmoitin, etten halua moisia tuotteita. Vastaus oli: ei käy. Näytepakkaus olisi pitänyt palauttaa ennen 14 vrk umpeutumista avaamattomana!

        Sen jälkeen olen palauttanut kaikki tuotteet avaamattomina. Alkoi kammottava kierre. Minä palautin tuotteet ja Alektum peri Kevennyksen laskuja. Olen täysin solmussa.

        Olen yrittänyt puhua sekä Kevennys-asiakaspalvelijan kanssa ja saanut suorastaan törkeitä vastauksia, kuten "kaikki ne yrittääkin päästä maksamasta". Pyysin saada keskustella asioista päättävien kanssa. Vastaus oli: et saa.

        Alektumin asiakaspalvelu oli samaa luokkaa. Mikäli en maksa, minut haastetaan käräjäoikeuteen ja saatava ulosmittaukseen ja luottotietoihin kirjataan maksuhäiriömerkintä.

        Minulta siis peritään maksua tuotteista, jotka olen palauttanut.
        Koko homma on pelkkää huijausta, törkeintä mahdollista.

        Ihmettelen kuinka Fennotuonti pystyy jatkamaan toimintaansa ilman, että viranomaiset puuttuvat asiaan.

        Olen ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Asia oli tunnettu. Vastauksena toivottiin minun selvittävän ensisijaisesti yrityksen kanssa, siis Fennotuonnin kanssa. Turhaan.

        On sääli, että meitä hölmöjä on suostunut huijattavaksi paljon.

        Ainoa mahdollisuus on saada moinen toiminta loppumaan on nostaa yhteiskanne. Asianaja Heikki Lampela ilmoittelee jo Kevennys-sivustoilla palveluistaan.

        KAIKKI HUIJATUT, TEHDÄÄN SE YHTEISKANNE !!! EN OLE ELÄMÄSSÄNI -ONNEKSI- TÖRMÄNNYT NÄIN TÖRKEÄÄN TOIMINTAAN ! YKSI JUTUTTAMANI HUIJATTU OLI SAANUT KULUTTAJANSUOJAVIRASTON KAUTTA ASIANSA SELVITETTYÄ, VAPAUTUNUT MAKSAMISESTA SITÄ KAUTTA, PUHUIMME PUHELIMESSA ! Suomen oikeuslaitoksen jälkeen on vielä mahdollista valittaa EU:n. 044-207 86 68


      • tuulikki s
        deli 3 kirjoitti:

        Minultakin pyysivät lääkärin todistukse, hankin sen, ja Hups, ei ne sitä kuitenkaan halunneet! Olen nyt ottanut yhteyttä Kuningas kuluttajaan,iltapäivä lehtiin, ja kuluttaja asiamieheen, Fimeaan ja poliisiin, katsotaan miten tämä tilanne alkaa toimimaan.

        Temppuilivat minullekin lääkärintodistuksen kanssa, toinen versio kelpasi... Piti olla sanat "kielletään" tai "ei suositella" . Koomista. Jos ja kun tuote aiheutti vakavia oireita( hengenahdistus, ihon kutina, verinen ripuli, kovat vatsakivut ym neljän tabletin jälkeen ( nämä olin heidän tietoonsa saattanut), enpähän usko yhdenkään lääkärin suosittelevan tuotteen käyttöä. Vaikka peruin heti näiden 4:n tabletin jälkeen, väittävät pokkana, ettei ole tullut perille!! Tämän vetkuttelun jälkeen kuulemma PITÄÄ ja KUULUU maksaa minulle väkisin lähetetyt ja avaamatta palautetut paketit. Tein rikosilmoituksen,ja lähetin Heille 376 euron laskun aiheutuneista kustannuksista. Katsotaan sitten oikeudessa maksuvelvoitteet, juristi on kanssani samoilla linjoilla. Tehkää tutkintapyyntöjä, yksin ja yhdessä!


      • Stop!
        deli 3 kirjoitti:

        Minultakin pyysivät lääkärin todistukse, hankin sen, ja Hups, ei ne sitä kuitenkaan halunneet! Olen nyt ottanut yhteyttä Kuningas kuluttajaan,iltapäivä lehtiin, ja kuluttaja asiamieheen, Fimeaan ja poliisiin, katsotaan miten tämä tilanne alkaa toimimaan.

        Suomessa on pakkomyynti kielletty. Kuluttajasuojalaki 2 luku 2momentti sanoo myös näin; Markkinoinnissa ei saa antaa totuudenvastaista tai harhaanjohtavia tietoja. Minulle kerrottiin myös, että minulla on lain mukaan 14 pv sisällä oikeus peruuttaa tilaus, jos nyt niin käy ettei tuote jostain syystä sovi minulle. Tilauksen voi lopettaa silloin kun itse haluan.Soitto vain heidän asiakaspalveluun ja peruutus hoituu kätevästi niin. Kokeilupakkaus tuli ja jo 4pv kuluttua sain iho-oireita. Yritin soittaa 3pv ajan asiakaspalveluun, ei vastausta. Seuraavana päivänä vastaus
        nauhalta; Voimaan tulleen .......lain mukaan emme voi tarjota teille maksullista...jne. Milloin peruutuksesta on tullut tuoteeuvontaa? Kysyin myös sähkäp.la mihin lakipykälään se perustuu. Vastaus oli Kuluttajasuojalaki 2 luku 14 momentti! No jokainen voi googlettaa tuon ja nauraa maha kipeenä.
        Itsekin jouduin lääkekuurille ja lasku lähtee kyllä huijareille.

        Olisi hyvä, että asiaa käsiteltäisi julkisesti ja saataisiin loppumaan koko pulju. Ehkä joku asiaohjelma kiinnostuisi. Kysymyksessä on pahemman laatuinen kuluttajien erehdyttäminen. Joukkokanne olisi ihan paikallaan. Kyseessä ei voi olla rehellinen toiminta, niin paljon paskaa se pitää sisällään. Täällä huomaan myös sen että yhden jos toisenkin sähköpostit ja palautukset kummasti vaan ovat hävinneet. Hyvät kanssahuijatut, arkistoikaa kaikki sähköpostinne teidän ja tämän huijarifrman välillä. Niissä on ylhäällä myös tieto viestin tai palautetun lähetyksen vastaanottamisesta. Pelleilevät ja pyytävät kopiota viesteistä. Se perustuu vain siihen, että kokeilevat onko niitä tallessa. Tuokin kohta että palautetun lähetyksen joutuu maksamaan. Miten he voivat laskuttaa sellaisesta minkä ovat saaneet takaisin? Maininnalla, että voimme kyllä lähettää teille tuotteen takaisin niin halutessanne. Yksinkertainen kysymys, kenen tuote on jos sen kerran joutuu maksamaan? Onkohan kukaan teistä toimittanut tutkittavaksi näitä kapseleita? Lääkäri epäili tuotetta hyvin voimakkaasti! Oli sitä mieltä että joukkokanne korvausvaatimuksineen olisi paikaallaan. Olen samaa mieltä!


      • epätoivoinen
        punapää stadista vm. kirjoitti:

        KÄY ALLEKIRJOITTAMASSA KANSALAISADDRESSI LINKISTÄ TAI KOPIOI SE OSOITERIVILLE:
        http://www.adressit.com/kevennys-tuotteella_taloudellisiin_vaikeuksiin

        Kiitos jo etukääteen. Viekää infoa eteenpäin!

        Milloin ja mihin tämä adressi toimitetaan? Aloitettu kuitenkin jo 12.10.2013.

        Toivottavasti täälläkin esim. Joachim, Tuulikki ym. yhdistää voimansa ja lähtee reippaasti ajamaan asiaa.


      • perkele
        Aino2 kirjoitti:

        Haksahdin tilaamaan näytepakkauksen syyskuussa 2013. Kokeilin n. pari viikkoa ja ilmoitin, etten halua moisia tuotteita. Vastaus oli: ei käy. Näytepakkaus olisi pitänyt palauttaa ennen 14 vrk umpeutumista avaamattomana!

        Sen jälkeen olen palauttanut kaikki tuotteet avaamattomina. Alkoi kammottava kierre. Minä palautin tuotteet ja Alektum peri Kevennyksen laskuja. Olen täysin solmussa.

        Olen yrittänyt puhua sekä Kevennys-asiakaspalvelijan kanssa ja saanut suorastaan törkeitä vastauksia, kuten "kaikki ne yrittääkin päästä maksamasta". Pyysin saada keskustella asioista päättävien kanssa. Vastaus oli: et saa.

        Alektumin asiakaspalvelu oli samaa luokkaa. Mikäli en maksa, minut haastetaan käräjäoikeuteen ja saatava ulosmittaukseen ja luottotietoihin kirjataan maksuhäiriömerkintä.

        Minulta siis peritään maksua tuotteista, jotka olen palauttanut.
        Koko homma on pelkkää huijausta, törkeintä mahdollista.

        Ihmettelen kuinka Fennotuonti pystyy jatkamaan toimintaansa ilman, että viranomaiset puuttuvat asiaan.

        Olen ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Asia oli tunnettu. Vastauksena toivottiin minun selvittävän ensisijaisesti yrityksen kanssa, siis Fennotuonnin kanssa. Turhaan.

        On sääli, että meitä hölmöjä on suostunut huijattavaksi paljon.

        Ainoa mahdollisuus on saada moinen toiminta loppumaan on nostaa yhteiskanne. Asianaja Heikki Lampela ilmoittelee jo Kevennys-sivustoilla palveluistaan.

        Nyt sitten yhteyttä oikeusministeriin ja omaan kansanedustajaan. Tämä huijarifirma ei ole ainoa laatuaan. Se joka saa asianajajan toimimaan saa varmasti käyttää näitä nettikommentteja myös apuna. Näitähän ei ole voinutkaan tehtailla vain yksi ihminen tänne. Ihmettelen myös onko KONJAK ja KONJAM sama tuote, vai onko siinäkin kysymyksessä erehdyttäminen saman kaltaisella nimellä?


    • BisnesonBisnestä

      Tässä vielä yksi joka on mennyt lankaan. Mielestäni nuo tlausehdot olivat todella harhaanjohtavat ja piilotettu. Kiva maksaa 9 kk paskasta joka ei edes toimi...

      • Riittairis

        Olen palauttanut sitä mukaa paketteja kun niitä tulee, en suostu maksamaan. Mun mielestäni tuo ei voi olla oikein, että vaikka ilmoittaa, että irtisanoutuu, niin joutuisi ottamaan tuotteet. Voihan lehdet tai mitkä vaan keskeyttää ja palauttaa laskun ilmoittaen, että irtisanoo tilauksen siitä päivästä lähtien, eiks vaan?
        '


      • ampiaisvyötärö
        Riittairis kirjoitti:

        Olen palauttanut sitä mukaa paketteja kun niitä tulee, en suostu maksamaan. Mun mielestäni tuo ei voi olla oikein, että vaikka ilmoittaa, että irtisanoutuu, niin joutuisi ottamaan tuotteet. Voihan lehdet tai mitkä vaan keskeyttää ja palauttaa laskun ilmoittaen, että irtisanoo tilauksen siitä päivästä lähtien, eiks vaan?
        '

        Hei Riittairis, Vivian ja muut!

        Minä olen tehnyt samoin, palautan vaan ja maksan vielä postimaksun. Mitkään yhtyedenotot ei auta. Kuluttajaoikeusasiamies hymistelee. Olis pitänyt lukea paremmin tilausehdot. Maksa pois. En maksa. Mistä näkis että onko niillä oikeesti ollut oikeusjuttuja ns. pakkoasiakkaitaan kohtaan vai onko nämä kirjoittelut vaan heidän omia pelotteluyrityksiään.
        Se tässä ihmetyttää eniten että kun näin MONI on joutunut tämmösen pelleilyn uhriksi niin ollaanko me kaikki sitten kuluttajaoikeusasiamiehenkin mielestä pöllöjä? Meissäkö on vaan vika? Olen ostanut netistä matkoja englannin kielellä, tilannut hotellimajoitusta, kameran osia saksan kielellä yms. eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia. Ainostaan maarianhaminalaisen Fennotuonnin kanssa.
        Vai saa kuluttaja suomessa oikeutta....


      • Selviytynyt uhri
        ampiaisvyötärö kirjoitti:

        Hei Riittairis, Vivian ja muut!

        Minä olen tehnyt samoin, palautan vaan ja maksan vielä postimaksun. Mitkään yhtyedenotot ei auta. Kuluttajaoikeusasiamies hymistelee. Olis pitänyt lukea paremmin tilausehdot. Maksa pois. En maksa. Mistä näkis että onko niillä oikeesti ollut oikeusjuttuja ns. pakkoasiakkaitaan kohtaan vai onko nämä kirjoittelut vaan heidän omia pelotteluyrityksiään.
        Se tässä ihmetyttää eniten että kun näin MONI on joutunut tämmösen pelleilyn uhriksi niin ollaanko me kaikki sitten kuluttajaoikeusasiamiehenkin mielestä pöllöjä? Meissäkö on vaan vika? Olen ostanut netistä matkoja englannin kielellä, tilannut hotellimajoitusta, kameran osia saksan kielellä yms. eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia. Ainostaan maarianhaminalaisen Fennotuonnin kanssa.
        Vai saa kuluttaja suomessa oikeutta....

        Olin samassa kierteessä n. vuosi takaperin. Viime kesänä tuli mittani täyteen ja vaadin heiltä koodia, jolla pääsen katsomaan omia tietojani ja tilauksiani.
        Minulle alkoi nimittäin tulla lisäksi vuoden takaisia "maksamattomia" karhulaskuja jne.
        He lähettivät minulle "koodini", jolla en päässyt kuin heidän mainos sivuilleen. Valitin ja pyysin todellista koodia, jolla näen omat ostokseni, maksuni jne. He lähettivät, mutta kas`kummaa sekään ei toiminut.
        En maksanut riidan aikana heidän lähettämiään tuotteita, vaan palautin palautuspostissa avaamottima ts. en maksanut (laitoin kuoren päälle:palautus! ja postilaatikkoon). En maksanut myös mitään heidän lähettämiään laskuja, vaikka oli ulos-otonuhkaus jne.
        Laitoin s-postia, etten tule maksamaan mitään maksuja ennenkuin olen saanut heiltä pyytämäni tiedot ja että olen säilyttänyt kaikki maksut ja tilausasiakirjat kahdelta vuodelta, joiden kanssa heidän karhutlaskut eivät täsmää.

        Meni muutama kuukausi ja tuli tieto, että he lopettavat karhut ja lähetykset, kun maksan vain jo "saamani tuotteet" ts. palauttamani.

        En tehnyt mitään ja nyt vuosi on tuosta taistelusta kulunut, eikä ole kuulunut mitään!
        Kannattaa olla sitkeä.


      • Mummeli, nippa nappa
        ampiaisvyötärö kirjoitti:

        Hei Riittairis, Vivian ja muut!

        Minä olen tehnyt samoin, palautan vaan ja maksan vielä postimaksun. Mitkään yhtyedenotot ei auta. Kuluttajaoikeusasiamies hymistelee. Olis pitänyt lukea paremmin tilausehdot. Maksa pois. En maksa. Mistä näkis että onko niillä oikeesti ollut oikeusjuttuja ns. pakkoasiakkaitaan kohtaan vai onko nämä kirjoittelut vaan heidän omia pelotteluyrityksiään.
        Se tässä ihmetyttää eniten että kun näin MONI on joutunut tämmösen pelleilyn uhriksi niin ollaanko me kaikki sitten kuluttajaoikeusasiamiehenkin mielestä pöllöjä? Meissäkö on vaan vika? Olen ostanut netistä matkoja englannin kielellä, tilannut hotellimajoitusta, kameran osia saksan kielellä yms. eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia. Ainostaan maarianhaminalaisen Fennotuonnin kanssa.
        Vai saa kuluttaja suomessa oikeutta....

        Täällä se huijattu mummo PK:sta. Kylläpä on elo ihanaa, kun maksan Gothialle maltaita erehdyksen takia.Lääkkeetkin pitää apteekista ostaa velaksi ja pieninä annoksina. En ymmärrä, miten kansainvälinen suuuri perintätoimisto ilkeää ottaa tälläisia juttuja periäkseen. Jos sen firman asiat ovat niin huonosti, että pitää litistää yksi suomalainen vanha mummo, jonka tuloista ei ole jaettavaa., seinää vasten. Ei paljon ole yrityksen imagossa kehuttavaa. Ja miten se lähtee tuollaisen huijarifirman asioita hoitamaan?
        Varmasti jossain Gothian mainoksissa lukee, samoin kuin sen Kevennyshuijauksenkin, että saatiimpa mummo satimeen, me teimme sen, eläke-eurot perintään, mummot nurin ja nälkäkuurille, laihtuu varmasti samoin lompakko, helppoa rahaa susirajalta, mummojen potkiminen naamioitu perintätoimiston taakse, jne...


      • mummeli vanhainkodil
        ampiaisvyötärö kirjoitti:

        Hei Riittairis, Vivian ja muut!

        Minä olen tehnyt samoin, palautan vaan ja maksan vielä postimaksun. Mitkään yhtyedenotot ei auta. Kuluttajaoikeusasiamies hymistelee. Olis pitänyt lukea paremmin tilausehdot. Maksa pois. En maksa. Mistä näkis että onko niillä oikeesti ollut oikeusjuttuja ns. pakkoasiakkaitaan kohtaan vai onko nämä kirjoittelut vaan heidän omia pelotteluyrityksiään.
        Se tässä ihmetyttää eniten että kun näin MONI on joutunut tämmösen pelleilyn uhriksi niin ollaanko me kaikki sitten kuluttajaoikeusasiamiehenkin mielestä pöllöjä? Meissäkö on vaan vika? Olen ostanut netistä matkoja englannin kielellä, tilannut hotellimajoitusta, kameran osia saksan kielellä yms. eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia. Ainostaan maarianhaminalaisen Fennotuonnin kanssa.
        Vai saa kuluttaja suomessa oikeutta....

        Kirjoitin taas Gothian asiakaspalveluun. vaikka tiedän, ettei se mitään auta. Kyllä on väärin, että vanha ihminen vedetään tälläiseen mukaan ja viedään käräjäoikeuteen, varmasti ensimäisenä tekona meistä huiputetuista. Kyllä liiketoiminta kannattaa, kun pieneläkeläinen mummo saatiin maksamaan eläkkeestään perintäfirmalle ja kun lääkkeetkin pitää ostaa velaksi. Tämä on sitä nykyajan mummojen potkimista. Olisin ottanut vaikka potkuja ja rahapussini ryöstön, jos arvasin, millainen suunnitelma siellä taustalla oli?


      • yksi monista
        ampiaisvyötärö kirjoitti:

        Hei Riittairis, Vivian ja muut!

        Minä olen tehnyt samoin, palautan vaan ja maksan vielä postimaksun. Mitkään yhtyedenotot ei auta. Kuluttajaoikeusasiamies hymistelee. Olis pitänyt lukea paremmin tilausehdot. Maksa pois. En maksa. Mistä näkis että onko niillä oikeesti ollut oikeusjuttuja ns. pakkoasiakkaitaan kohtaan vai onko nämä kirjoittelut vaan heidän omia pelotteluyrityksiään.
        Se tässä ihmetyttää eniten että kun näin MONI on joutunut tämmösen pelleilyn uhriksi niin ollaanko me kaikki sitten kuluttajaoikeusasiamiehenkin mielestä pöllöjä? Meissäkö on vaan vika? Olen ostanut netistä matkoja englannin kielellä, tilannut hotellimajoitusta, kameran osia saksan kielellä yms. eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia. Ainostaan maarianhaminalaisen Fennotuonnin kanssa.
        Vai saa kuluttaja suomessa oikeutta....

        En tiedä, onko ollut mutta nyt ainakin tulee. Kuluttaja-asiamiehen blogilla mainitan, että pelkkä netissä tapahtuva 14 vrk:n ilmoitus ei riitä. Ilmoitus on tehtävä sen lisäksi muutenkin. Seuraava pointti on, että jos esim. Olet ollut matkoilla, kun lähetys, jonka tulosta ei ole tietoa. Tällöin tulee kysymykseen, mistä alkaa ajan laskeminen. Siitä, kun posti kolahtaa vai siitä, kun olet fyysisesti ottanut paketin vastaan. Eli jos et ole saanut mitään muuta tietoa, kuin netin kautta ei sopimusta ole syntynyt. Paketin avaamisvelvoitetta ei voi olla, koska silloin menetät palautusoikeuden.Tässä asioita, joita Ko joutuu pohtimaan. En maksa.


      • sama juttu

        Vaadi rahat takaisin sillä perusteella.


      • Just näin!

        Puhelimessa ei edes tilausehtoja kerrottu vaan valehdeltiin päin naamaa peruutuksen helppoudesta! Meillä on oikeus vaatia rahat takaisin paskasta joka ei toimi! Lisään myös omat kulut ja laskun omista niin henkisistä kuin ruumiillisista kärsimyksistä.


    • Vivian

      Kuule Riittaris,niin minäkin ajattelin tuon asian noin ja asiakaspalveluun ilmoitin että paketit lähetän takaisin,mutta ei vänkäsivät vastaan vaan että ei onnistu ja että olen sitoutunut 9kk tilaamaan niitä.Niin,minäkin huulet pyöreenä oon täällä ihmetellyt että kun kaikki muut kerhot kuten kirja,alusvaate,ihokarvojen höyläterät niin niistä kerhoista on päässyt irti milloin on halunnut ja niissä tulee paketti ja erillinen lasku mukana joka kerta.Mutta tää Kevennys onkin sitten ihan eri juttu,vaikka niilläkin tulee paketit yksitellen ja lasku mukana.Kun ei kerran tajunnut irtisanoa sitä 14 päivän kuluessa ekasta paketista niin sitoutuu niihin 9 kuukaudeksi.Syvältähän tuo on!Mä lähetin sen ekan paketin takaisin,mutta ne lähetti sen mulle sitten takaisin kirjeen kera ja tuli sieltä vielä vahingossa yks ylimääräinenkin paketti.Mä en uskalla ruveta taistelemaan enempää niitten kanssa ettei tule mitään suurempaa meteliä.Kiltisti otan nyt vastaan joka paketin ja maksan pois,ei auta muu perhana!

      • Riittairis

        Jaa, tuli tänään minullekin taas muistutuslasku, jossa uhkaavat perinnällä. Kyllä ottaa niin päähän. Taidan hankkia sen lääkärintodistuksen vaikka mistä. Maksaa en halua, en edes periaatteessa :) On niin törkeää toimintaa. Ootko syönyt niitä tabletteja, entä onko vaikuttanut painoon ? Tsemppiä Vivian!


      • pettynyt3
        Riittairis kirjoitti:

        Jaa, tuli tänään minullekin taas muistutuslasku, jossa uhkaavat perinnällä. Kyllä ottaa niin päähän. Taidan hankkia sen lääkärintodistuksen vaikka mistä. Maksaa en halua, en edes periaatteessa :) On niin törkeää toimintaa. Ootko syönyt niitä tabletteja, entä onko vaikuttanut painoon ? Tsemppiä Vivian!

        mulle tul kans. pääseekö siitä eroon 9kk jälkeen. voe v, mikä paska koko kevennys.


    • Vivian

      Joo,oon yrittänyt popsia noita ja ei paino ole tippunut mihinkään!Kyllä se vaan niin on että ruokavalion muutos ja liikunta niin niillä laihtuu.Ei siihen mitkään pillerit tehoa!Taitaa itsekin tietää nuo Kevennys-ihmiset että puppua nuo kapselit ovat ja sen takia pakkomyy niitä ihmisille.

      • Riittairis

        Taidan hankkia tuon lääkärintodistuksen, mistä aiemmin mainitsit. Koita sinä samaa? Noilla rahoilla mitä maksaisi 9 kk, saisi jo vaikka mitä. En siis suostu tähän :)


      • Heli9
        Riittairis kirjoitti:

        Taidan hankkia tuon lääkärintodistuksen, mistä aiemmin mainitsit. Koita sinä samaa? Noilla rahoilla mitä maksaisi 9 kk, saisi jo vaikka mitä. En siis suostu tähän :)

        Menin lääkäriin pyytää todisteita.
        Lääkärit eivät voi tarjota.


      • deli3
        Heli9 kirjoitti:

        Menin lääkäriin pyytää todisteita.
        Lääkärit eivät voi tarjota.

        Lääkärit eivät voi kirjoittaa mitään todistusta, minä hankin diabetes todidtuksen heille, mutta eivät sitä ottaneet vastaan,olen saanut heiltä tietoa,peräti parikin kertaa että diabetikot eivät näitä heidän tuotteita voi käyttää,ja nyt olisin valmis kokoamaan meidät kaikki jotka olemme heidän uhkailujen ja kiristyksen armoilla, kaikki tytöt samaan s-postiin nimet ja aloite tämän firman tuotteille markkinointi kielto,Fennotuonti OY on vastuussa koko kevennys.fi, glukomanna,ja useita muitakin apunimi tomia heillä on. Jokaisella firmalla tulisi olla vastuu vakuutus,josta korvataan sattuneet vahingot asiakkaille jos heidän tuotteet eivät sovi, ja onhan terveys riski heti ja ehdottomasti oikeus palauttaa kaikki tullet paketit, ja tilaus katkaistaan. Joka on saanut perintä toimistolta laskuja, katsommeko yhdessä jos meillä niin paljon paino-arvoa ja voisimmekaikki yhteistuumin saada tämä hulluus loppumaan!


      • 77 vuotias
        deli3 kirjoitti:

        Lääkärit eivät voi kirjoittaa mitään todistusta, minä hankin diabetes todidtuksen heille, mutta eivät sitä ottaneet vastaan,olen saanut heiltä tietoa,peräti parikin kertaa että diabetikot eivät näitä heidän tuotteita voi käyttää,ja nyt olisin valmis kokoamaan meidät kaikki jotka olemme heidän uhkailujen ja kiristyksen armoilla, kaikki tytöt samaan s-postiin nimet ja aloite tämän firman tuotteille markkinointi kielto,Fennotuonti OY on vastuussa koko kevennys.fi, glukomanna,ja useita muitakin apunimi tomia heillä on. Jokaisella firmalla tulisi olla vastuu vakuutus,josta korvataan sattuneet vahingot asiakkaille jos heidän tuotteet eivät sovi, ja onhan terveys riski heti ja ehdottomasti oikeus palauttaa kaikki tullet paketit, ja tilaus katkaistaan. Joka on saanut perintä toimistolta laskuja, katsommeko yhdessä jos meillä niin paljon paino-arvoa ja voisimmekaikki yhteistuumin saada tämä hulluus loppumaan!

        Minä sain jo käräjäoikeustuomion, luottotiedot menivät ja seuraavaksi vankilaan. Se onkin sitten siinä, tulee hautajaisetkin valtion laskuun. Olen vanha mummo ja tyhmyyttäni menin vastaamaan juttuun. Oli jotenkin luotettavan tuntuinen firma, mutta kaukana siitä. Muistin, huonon näön ja fysiikan heikentymisen kautta, en huomannut sitä aikarajaa. palautin jokaikisen paketin. Tuote ei toiminut. Miten ihmeellä tälläinen on mahdollista. Saahan tilauksen keskeytettyä monessa muussa kaupassa. Ottakaa rakkaat kanssaihmiset yhteyttä minuun. Minulta menee kaikki. Mielenterveys, fyysinen terveys ja uni on jo mennyt.


    • BisnesonBisnestä

      Muuten, Kevennyksen facebook seinällä joku mies oli jättänyt julkisen kommentin että törkeätä pakkomyyntiä, johon asiakaspalvelu vastasi että laita s-postia niin katsotaan mitä voimme asialle tehdä? Onko tässä joku sellainen käytäntö että peruuttavat kuitenkin osan tilauksista, ettei tulisi huutoa? Itse olen myös syönyt pillerit kiltisti ja vähensin ja kevensin muutenkin ravintoa - ongelmani on se, että ylipainoa on vain muutama kilo ja ne viimeiset on järjettömän vaikeata saada pois. Luulin että pillereistä saisi edes vähän potkua että paino lähtis taas tippumaan - en ole huomannut YHTÄÄN mitään vaikutusta.

    • KuuriLoppuunAsti

      Kyllä niillä rahoilla saisi vaikka paljon leffoja, karkkia ja jäätelöä. Miksi lähdit Kevennykseen. Sen takia, että haluat pudottaa painoa. En tykkää lukea täältä keskustelupalstoilta vain valitusta kun ette pysty katsomaan koko kuuria loppuun asti. Eikä toi ole pelkkää pillereitä, tossahan kehotetaan seuraamaan mitä syö ja annetaan ihan uudenlaiset internetin mahdollistamat työkalut siihen, Ei se lääkärikään leikkauksen puolivälissä heitä hanskoja tiskiin ja sano että ei tästä valmista tule. Itse 4,5kk kohdalla, aloittamisesta tippunut 1kg, ylimääräistä 3-5 kiloa, syön säännöllisemmin ja olen välttänyt roskaruokia.

      • huijattu5

        Kyllähän tässä suurin osa asiakkaista on kanssasi eri mieltä. kaikille on luvattu apu pillereitä popsimalla eikä ruokavaliota muuttamalla.


      • kallis kokeilu

        Täällä myös yksi huijattu .kun ei tapahdu mitään .olen myös lähettänyt pillerit takaisin ja ollut sähköpostiyhteydessä mikään ei tunnu auttavan pakkomyyntiin . minä laitan pillerit kompostiin jos vaikka ne siellä toimisivat tehokkaasti,jollei niin sit vaan suoraan roskikseen.


      • Hävetkää!

        No on se niin kiva että firmasta kommentoidaan ja kehutaan tuotetta nimimerkin varjossa. Oletko kenties se kuin pieru Saharaan kadonnut asiakaspalvelija vai joku muu juoksupoika?


      • tuulikki s
        Hävetkää! kirjoitti:

        No on se niin kiva että firmasta kommentoidaan ja kehutaan tuotetta nimimerkin varjossa. Oletko kenties se kuin pieru Saharaan kadonnut asiakaspalvelija vai joku muu juoksupoika?

        Moikka ! Ihmettelen kaikenkaikkiaan, mikseivät huijatuksi tulleet uskalla esiintyä kommenteissaan omalla nimellään ??? Asiaa olisi paljon helpompi viedä eteenpäin! Uskon siihen, että nämä "kehuvat kommentit" ovat juurikin oman talon sisältä tulleita. Olen tehnyt kaiken mahdollisen, reilusti omalla nimelläni, tämän hulluuden lopettamiseksi. puh 044-207 86 68 /Tuulikki Soita,kerro!


    • Epäonninen Laihdutta

      No hei, mieti paljon se miinus 1 kilo on tullut maksamaan?? Ja luuletko tosiaan ettet olisi tuossa ajassa tiputtanut sitä ilman noita ihmepillereitä, jos kerran olet ruvennut seuraan, mitä syöt?

    • veettää ja lujaa

      Täällä kans yks huijattu :/ Minkähänlainen lääkärintodistus pätisi että tuosta pääsis irti..?

      • heli9

        Menin lääkäriin pyytää todisteita.
        Lääkärit eivät voi tarjota.


    • yks huijattu

      mulle tulee kevennys paketti jo kerran viikossa hintaan 29,90 kyllä jotain on oltava tehtävissä tähän tulee hintaa noin tonni 9kk aikana mahtaisiko joku tv kanava olla kiinnostunut kevennyksen toiminnasta lähden heti mukaan sanomaan mielipiteeni kyseisestä firmasta

      • toinen huijattu

        Sama homma. Peruin puhelimessa tilaukseni, ja nyt he väittävät, ettei kyseistä puhelua ole koskaan tullutkaan. Lähettävät paketteja ja karhulaskuja. Mitään järjellistä vastausta ei asiakaspalvelusta saa. Ainoastaan toistavat hokemaa, 'määräaikaistilausta ei voi peruuttaa'. Kertakaan kukaan ei ole kysynyt, miksen halua tuotetta tai koettanut kertoa kuinka hyvä tuote heillä on. Ilmiselvää huijausta. Tietävät itsekin tuotteensa olevan tyhjästämaksamista..En aio maksaa. Ja lähden minäkin taatusti lehtiin ja tv:hen kertomaan kokemuksiani.


      • hujattu5
        toinen huijattu kirjoitti:

        Sama homma. Peruin puhelimessa tilaukseni, ja nyt he väittävät, ettei kyseistä puhelua ole koskaan tullutkaan. Lähettävät paketteja ja karhulaskuja. Mitään järjellistä vastausta ei asiakaspalvelusta saa. Ainoastaan toistavat hokemaa, 'määräaikaistilausta ei voi peruuttaa'. Kertakaan kukaan ei ole kysynyt, miksen halua tuotetta tai koettanut kertoa kuinka hyvä tuote heillä on. Ilmiselvää huijausta. Tietävät itsekin tuotteensa olevan tyhjästämaksamista..En aio maksaa. Ja lähden minäkin taatusti lehtiin ja tv:hen kertomaan kokemuksiani.

        Siis sitä samaa paskaa minullekkin jauhettiin ei voi perua kun määräaikais sopimus on alkanut, kyseinen henkilö ei osanut muuta hokea eikä suostunut antamaan puh.numeroa josta olisin saanut vastuu henkilöä kiinni ei ollut muita paikalla kuulemma, kysyin että yksinkö pyörität tätä bisnestä. Minä en kyllä tähän tätä jätä.


    • älä maksa
      • pysykää kaukana!

        Kevennys/Fennotuonti yritystiedot ja toimijoiden nimet löytyvä:
        http://en.finder.fi/Luontaistuotteita/Fennotuonti Oy/MARIEHAMN/management/2652590

        Googlatkaapa toimitusjohtajan nimellä, niin löydätte sylttytehtaan ytimeen. Tuolla hepulla on ilmeisenä tarkoituksena vain ja ainoastaan yrittää huijata ihmisiltä rahaa.


    • pettynytja langennut

      asiakasnumero 13076 lopettaa tilauksen nyt ja lopullisesti

      • pen1

        eikö rosvoille löydy kuria jäljitetään huijari yhdessä ja tappaja kannoille maksetaan hänelle hyvästä työstä päärosvo kun on saatu päiviltä niin loppuu meidän kukkaron kevennys mitta on täysi


    • et2

      ET Etelä-Suomesta
      Olen ihan ihmeissäni tuotteen kanssa. Niitä tulee ja takaisin on lähetetty ja postinkulun sähköinen seuranta näyttää, ettei palautusta ole otettu vastaan!
      Siis millainen kuluttajansuojalaki pitäisi olla, jotta voisi saada oikeutta tämänkaltaista markkinointia vastaan! Puhelimiin ei vastata.

      • tuulikki s

        Lähetin reklamaation kirjattuna kirjeenä 7,30 euron hintaan. Ensimmäisen peruutuksen jälkeen minulle tulleen paketin palautin tuloa seuraavana päivänä ( todistaja tapahtumalle on ! ) postin laatikkoon. Postissa neuvoivat, että kaikista Heille tuoduista palautettavista lähetyksista saa palautyuskuitin -ilman maksua!


    • piitii1

      Vaikka palautat paketit kuluttajasuojalain mukaisesti tietyn ajan sisällä tilauksen tekemisestä, PAKETIT EIVÄT MENE FIRMALLE TAKAISIN. Vaikka laittaa heidän ilmoittamaan osoitteeseen. Palautin kaksi pakettia, eikä kumpikaan mennyt perille. Kuluttajasuojalain mukaan, palautus on peruutus. Onneksi minulla oli todistaja postissa mukana, sain postista kuitin jälkeenpäin palautetuista paketeista.
      KULUTTAJA-ASIAMIES VAROITTAA TILAAMASTA TÄLTÄ FIRMALTA YHTÄÄN MITÄÄN, samoin kuin muiltakaan samankaltaisilta!!!! Olin häneen yhteydessä viime syksynä.

      • rouva5

        itse saain loppumaan kun lupasin kirjoittaa lehteen mikä firma tämä on.sain päättymään. älkää ihmeessä maksako kuluttaja asiamies puuttuu asiaan ja tekee ilmoituksen . tyhmiä olette jos sinne jotain maksatte.

        loppupelissä ilmoitus poliisille.kyllä he tutkivat sillä tämä on aivan törkeeää rahastusta


    • pettynyt5

      Itse menin myös halpaan. Olen montakuukautta yrittänyt saada tilausta loppumaan, mutta yhtä huonolla menestyksellä. 5kk jälkeen alkoi vatsani turvota,
      sen jälkeen alkoi närästykset ja ne oli tosi pahoja.Lopetin pillereitten syönnin nyt vointini alkaa palautua ennalleen.
      Olen laittanut kymmeniä sähköposteja ja aina on sama vastaus että 14pv jälkeen
      ei ole irtisanomis mahdollisuutta. olisi kiva tieää miten he perustelevat tuon 2vk.
      Sitä hoetaan kuin mantraa. Voisimmeko tehdä joukko kanteen?

      • hujattu5

        Olen mukana.


    • Huijarit häkkiin

      Tämä Fennotuonti Oy on pahimman laatuinen pakkomyyntifirma, josta 9kk määräaikaisesta tilauksesta ei pääse eroon jos et ole huomannut perua koekapselien tulon jälkeen "tilausta" 14 vrk aikana.
      He pelaavat kovaa peliä tällä kikkailulla jossa Kuluttajaviranomainenkin näyttää lukevan lakitekstiä näiden ketkujen hyväksi.
      Sain kuitenkin heiltä vinkin viedä asia Kuluttajariitalautakuntaan ratkaistavaksi.
      Kirjelmöintiä ja täydennysselvityksiä tarvittiin. Oheistin sinne vielä lääkärinlausunnon jossa lääkitykseni lisäksi ei suositeltu muita rohtoja.
      Se puri ja pääsin näiden kepulipillerien tilauksesta eroon.
      Toivoisi, että niin terveys- kuin kuluttajasuojaa hoitavat viranomaiset saisivat tälle kaupustelulle ja rahan huijaamiselle lopun.

    • Kukkarosi Keventäjät

      Kuinka kukaan voi mennä tähän(kin) huijaukseen..

      Mainosta toki pukkaa spostiin, mutta onneksi meni suoraan roskapostiin, jota tämä todella on:)

      Ei kannata ikuna hurahtaa mihinkään *askaan, mitä tyrkytetään aggressiivisella ja/tai lässyttävällä puhetyylillä..

    • Eerika

      Itse tilasin naistenpäivänä näytepakkauksen, josta tuli ilmoitus sähkäriin. Ei ole tuotteita kuulunut, joten tsekkasin kyseisen sähkärin ja näin, että sanottiin tuosta 9kk jutusta. Äkkiä pistin sähköpostilla viestiä, että en halua jatkaa. Tilasin vielä kolmella eri sähköpostilla näytteen, yksi niistä ei ole enää edes voimassa:s Vähän jännittää, jos nyt jouduin tähän samaan huijaukseen.. Onneksi ei ole mennyt vielä 2vk! Iik..

    • PIRKKO HÄMÄLÄINEN

      Hei Vivian
      Aika monet ovat menneet Kevennyksen huijaukseen, allekirjoittanut myös. Olen nyt aloittanut taistelun em pakkomyntiä vastaan. Ensimmäisenä etsin netistä googlen kautta Kuluttajasuojalain 6 luvun 9 §n. ja tulostin sen. Ko. luvussa ja pykälässä eritellään lähes kaikki ja kaiken tyyppiset huijaukset. Teksti pitää lukea hyvin huolellisesti ja mieluummin alleviivata ne kohdat, joihin haluaa vedota. Löytäähän Kevennyksen "lakimieskin" samasta luvusta ja §stä Kevennykselle sopivan version jossa palautusoikeus kielletään.

      Lähetekirjeessä on kohta "Tuotteiden palauttaminen ja peruutusoikeus. Siinä sanotaan mm: .....aiheelliset palautukset esim asiakaspalvelun kanssa sovitut ja (tietysti) 14 pvn kuluessa 1. tavaraerän vastaanottamisesta. Siksi onkin tärkeää etsiä pvmäärä, koska eka lähetys on tullut. Korostaiisin sanaa "aiheelliset". kyllä kai siihen syitä löytyy, mm ilmoitukset pkkomyynnistä. joka on lain mukaan kielletty.

      Eräs mahdollisuus ja ehkä paras, on painua oman paikkakunnan kuluttaja-asiamiehen juttusille vedoten kuluttajasuojalain em lukuun ja pykälään.

      Netistä löytää paljon tarjouksia, joiden aloituspaketti tai näyte ei maksa mitään, korkeintaan postimaksun. Mutta kaikissa on maininta, että tilaus ei velvoita mihinkään ja tilaukset voi katkaista milloin vain. Ehkäpä sen vuoksi meikäläinenkään ei havainnut, kuinka kiemurainen ja suoraan sanoen p-a juttu
      Keveys on. Toisaalta. näin ohimennen sanoen, laihdutuslääkkeitä, jotka toimivat saa ainoastaan suok malaisista apteekeista esim "Obsimed" joita on paketissa 120 kpl ja Alli (josta on tullut halvempi versio) kappalemäärän ollessa sama kuin Obsimedissa. Näillä tuotteilla ti ole mitään sivuvaikutuksia, jos niita otta suosituksen mukaisesti. Kellojen pitäisi aina soida, jos joku nettituote tuntuu älyhalvalla tai muuten luvataan vaikka mitä.

      Minä en ole kuten kirjoituksestakin varmaan arvaat. mikään ihan nuoruuden kukassa, vaan enemmän turhamainen mummi, Vielä uskottelen itselleni kaikenmaailman naamarasvojen tehokkuuteen (vaikka ihossa ei oikeasi ole paljon mitään vikaa). Kai minä olen kokeillut joitain laihdutus-kaalisoppaa ja vaikka mitä. "N. 100" vuotta sitten kun rakennettiin tänne yliopistoa. jokainen proffa tai muu kirjoitustaitoinen raaputteli reseptejä "Mirapront" tabuille ja kyllä ne laihduttikin. Jääkaapin oveen piti laittaa lappu että "muista joskus syödä jotain".
      Energiaa oli, että olisi voinut siivota koko kaupungin pariin kertaan ja lähtea sitten juhlimaan pariksi yöksi. Sitten ne kiellettiin: niissä oli reippaasti amfenatiiviä.. ja sitten kun lopetin itseni saastuttamisen, tupakoinnin 5 v sitten, alkoi mummu pyöristyä. Että tällai. Toivottavasti päästään eroon herra tain rouva kevennyksestä! terv. Pii

    • Milli 9

      Sama täällä, yhdeksän kk on tullut paketteja ja maksettava on, lääkärintodistus olis hankittava. Miksi en tehnyt niin, ne kapselit kun ei mulle sopinut ja kukaan ei uskonut!
      Pelkkää pakkomyyntiä!!!
      Voitaskohan koota voimat yhteen ja kuluttaja-asiamiehen kautta saada oikeutta. tämä tulee tavattoman kalliiksi, eikä yhtään lohduta, että on kohtalotovereita.
      Joku tolkku tähän rahastukseen!
      Terveisin Milli

      • huijattu5

        OLen valmis keräämään voimat yhteen että tällainen huijaus saadaan loppumaan se on todellakin kukkaron kevennystä


      • tuomittu mummo
        huijattu5 kirjoitti:

        OLen valmis keräämään voimat yhteen että tällainen huijaus saadaan loppumaan se on todellakin kukkaron kevennystä

        Minä myös, olen huijattu ja jo tuomittukin mummo. Soittaessani firmaan viimeksi, siellä oli nuori mies, joka sanoi, että sääliksi käy. Kävi kysymässä armoa minulle, mutta sitä ei tullut siltä taholta. Että on siellä ainakin yksi ihminen, jolla on sydän paikallaan., tuomittu mumm0


      • rapunen3

        Tälle asialle pitäisi oikeasti tehdä joukolla jotakin. Törkeässä riistohuijausnarussa roikkuu liuta ihmisiä eikä edes kuluttaja-asiamies saa aikaiseksi auttaa kun apua hakee yksittäinen kuluttaja. Kevennys-kieroilija tuntee lain kiemurat, joten yhteisvoimalla vain saadaan riittävää näkyvyyttä toiminnan epäkohdille


      • Leena stadista
        huijattu5 kirjoitti:

        OLen valmis keräämään voimat yhteen että tällainen huijaus saadaan loppumaan se on todellakin kukkaron kevennystä

        Mitä keksitään asian eteenpäin vientiin?


      • yksi monista
        Leena stadista kirjoitti:

        Mitä keksitään asian eteenpäin vientiin?

        Katso taaksepäin nimimerkki yksi monista


    • Minä

      Hei, kohtalon toverit. Minäkin olen tilannut ko. kokeilupakkauksen ja tein peruutuksen heti saman tien - onneksi sähköpostilla, johon he vastasivat, että peruutus on huomioitu. Mutta kuinkas ollakaan minulle tuli kuukauden kuluttua kuitenkin paketti heiltä. Palautin paketin maininnalla, että peruutus oli tehty. Ko. paketti palautettiin viime viikolla minulle (olin lomilla pohjoisissa), jossa ensin kerrottiin että palautusoikeus on 14 vrk ja sen jälkeen kappale, jossa pillereiden kerrottiin olevan elintarvikkeita ja palautusta ei voida ottaa. Suivaannuin, tulostin sähköpostin ja laitoin erinäisin saatesanoin takaisin maanantaina. Menin kotiin ja yllätys, yllätys minulla oli taas paketti heiltä. Tiistaina taas sama juttu, paketti takaisin saatetekstein että sähköpostin kera. TIistaina kotiin nyt minulla oli perintätoimiston maksuhuomautus. Uskomatonta!!! Itse laittavat sähköpostia, että peruutus on hyväksytty ja silti lähettävät postin mukana paketteja!!! Itse ajattelin, että asiaa en jätä tähän.....

      • vihainen4

        samaa juttu mulla ja tänänkin taas maksumuistuts ja niin monta kuukauta jo.....


      • lisbetti1

        Minut perintäfirma on syössyt jo käräjäoikeuteen, sieltä on tullut jo papereita ym. Siis kauhea juttu tälläiselle vanhalle mummolle,joka opettelin vasta netin käyttöä, enkä huomannut peruuttaa sitä niinkuin piti. Ajattelin, että menen oikeuteen, koska palautin kaikki paketit, miksi maksaisin tyhjästä. Ovat varmaan jo myyneet jollekin toiselle mummoraukalle.
        Jos firmalla ei ole muuta tehtävää kuin mummojen kiristäminen, niin aikoihin on eletty. Kaiken muun tilaamani olen voinut peruuttaa, mutta tätä en. Näen jo painajaisunia, että minut viedään vankilaan, mutta jos niin tapahtuu, tulee asiasta kyllä julkinen. Olen kirjoittava ihminen ja tämä tuote oli jo sovittu perintätoimiston kanssa, ennen myynnin alkuakin. Joten oli varmasti tieto siitä, että peruutuksia tulee, jo siinä vaiheessa.
        Minulla on oikeusavustaja ja hänen kanssaan on sovittu tapaaminen ensi viikolla. Peli on niin röyhkeää, että ihmetyttää perintäfirman toiminta. Minulla ei ole mitään ulosmitattavaa, eikä eläke riitä kuin hätäselti asumiseen ja ruokaan. Lääkkeetkin pitää ostaa apteekista velaksi. terveisin Lisbetti


      • samassa veneessä

        Jos sinulla on s-posti heiltä: "peruutus huomioitu" , ota siitä printti ja painele kuluttaja-asiamiehen luokse kaikkine ulosottouhkailu kirjeiden kanssa. Myös matkastasi on dokumenttia, ettet ole voinut silläaikaa tulleita paketteja palauttaa ja että ne ovat tulleet peruutuksen hyväksynnän jälkeen.
        Tuntuisi aika selvältä, mutta onko?


    • ????

      "Takuu: Hyvitämme Kevennys-kuurin hinnan täysimääräisenä sinulle jos et ole onnistunut pudottamaan painoasi. Takuu edellyttää kaikkien lisäravinteiden sekä Kevennys Seuranta -työkalun aktiivista käyttöä kuurin ajan. Lisätietoja takuusta saat asiakaspalvelultamme." Eikö tämä tarkoita, että syö ja kirjaa seurantaan ... jos ei ole tehonnut (paino laskenut) , niin rahat takaisin eli tuo/se lähes 400€????

      • JukkaP65

        Kyllä, jos tuote ei toimi saa rahat takaisin - juttelin tästä asiakaspalvelun kanssa, kun aloitin Kevennyksen. Enää en voi rahoja saada takaisin, koska on pudonnut jo 7 kiloa, mutta helpottaa elämää niin paljon, että hintansa arvoinen!

        Ikävä lukea valittamista täältä. Jos kerran on rahat takaisin takuu niin miksi valitatte?


      • hujattu5
        JukkaP65 kirjoitti:

        Kyllä, jos tuote ei toimi saa rahat takaisin - juttelin tästä asiakaspalvelun kanssa, kun aloitin Kevennyksen. Enää en voi rahoja saada takaisin, koska on pudonnut jo 7 kiloa, mutta helpottaa elämää niin paljon, että hintansa arvoinen!

        Ikävä lukea valittamista täältä. Jos kerran on rahat takaisin takuu niin miksi valitatte?

        Ilman noita pillereitäkin laihtuu jos alkaa pitää kirjaa syömisestään ja sen voi tehdä aivan ilmatteeksi.


    • kokemusta on

      ei auta palauttaa tulee karhulasku perintätoimistolta jos et maksa ajoissa...

    • ninsku2

      Olen samassa venessä... Se ei autaa että lähetät takaisin avaamattomaana. Ne tule takaisin ja saat silloin samalla maksuhuomatus ja se on 35€. Olen ollut mukaana 2.11 lähtien ja en pääse pois eikä ne vastaa puhlimeen. Tänä oli puhlein yhteydessä kulutajaneuvontaan ja ehkä säkin voisi olla...

      • Miina7

        Älkää maksako niitä. Ottakaa kuluttajaneuvontaan yhteyttä tai tehkää siitä julkinen. Mulla kävi yhden verkkokaupan kanssa myös niin, että palautin tavaran ja rahoja ei kuuluntu ja otin yhteyttä ja ne väitti että ei ole palautusta tullut ja saattaa vielä kestää jne..ja kului ainakin 3 kuukautta ja edelleen väittelin niiden kanssa. No onneksi postin palautus kuitti oli tallella ja kun sen kerroin niin yht'yllättäen palautukseni olikin saapunut perille ja vielä rahojen takaisin saannin kanssa oli muutaman viikon vääntö, mutta vihdoin sekin onnistui. Ja enään en sieltä tilaa mitään. Älkää missään nimessä maksako jos niistä ei ole mitään apua . Täytyyhän sitä ihmisellä jokin oikeus olla ja jollei muu niin lehtiin vaan kuttuja huijauksista.


    • NYT KYRSII JO!

      TERVE TEILLE HUIJATUT!
      Satuin tilaamaan tällaisen kevennystuotteen. Pakettia ei ollut vielä tullut, kun luin netistä näitä ihmisten kommentteja. Päätin palauttaa heti paketin koskemattomana, kun se tulee. Näin myös tein.
      Paketti tuli 7 tai 8.2.2013. Palautin paketin 12.2.2013, josta mulla on postin kuitti ja digikuva paketista postin vaa-alla.
      Ilmoitin myös välittömästi sähköpostilla peruvani tilauksen, koska en uskonut heidän myöntävän koskaan saaneensa puhelua.
      Hyväksyivät sähköpostiini ko irtisanomisen.
      Yllätys yllätys. Tuli lasku näytepakkauksesta 4,90€. Laskun päiväys 6.5 ja minä sain sen 14.5, eräpäivä 16.5. Laskussa väittämä, että olen tilannut näytepakkauksen 2012 ??!!
      TÄLLAISTA ERILLISTÄ NÄYTEPAKKAUSTA EN OLE KOSKAAN TILANNUT, ENKÄ SAANUT, VAAN SE ON KEVENNYKSEN KEKSIMÄ!
      Olen kirjoittanut heidän asiakaspalveluun 2 kertaa tästä ettei tällaista pakettia erikseen ole koskaan tullut. Väittävät ettei heillä ole kirjattu pakettia palautetuksi, jota toistavat. Minullako se on todistamisen velvollisuus?
      No seuraavaksi lähetän emailin kopiot palautustositteista Kuluttajariitalautakuntaan (vai mikä nyt virallinen elin onkaan) ja cc kevennyksen asiakaspalveluun.
      LUULISI, ETTÄ KEVENNYKSEN ASIAKASPALVELUHENKILÖITÄKIN HÄVETTÄÄ OLLA TÖISSÄ TUOLLAISESSA YRITYKSESSÄ?
      MITEN NÄITÄ VASTAAN TOIMII RYHMÄVALITUS? SIITÄ PÄÄTTÄKÖÖN KULUTTAJARIITALAUTAKUNTA, MUTTA AINAKIN EHDOTAN SITÄ!

      • huijattu5

        OLen mukana ryhmäkantelussa olen myöskin yksi huijatuista.


      • huijattu5

        Minä ehdin ottaa ilmais näytteen vastaan söin 3-4päivää meni vatsa kuralle, lähdin reisuun ja unohdin koko asian. Tulin reissusta ja uusi paketti odotti, soitin saman tien kevennykseen ja peruin koko lähetyksen vaan ei onnistunut, toinenkin paketti on jo kuulemma lähtenyt viime perjantaina eli 24 pnä toukokuuta. Tämä jonka tänään sain oli lähetetty 21.5 eli vain kolme päivää edellisen paketin lähettämisestä ja paketissa on kuitenkin kahden kuukauden kuuri, yleensähän lähetetään noin kuuden viikon päästä seuraava paketti. Tässähän siis rahastetaan asiakasta etukäteen. Yhdeksän kuukauden paketit on siis lähetetty ja rahastettu noin kahdessa kuukaudessa eli taitavat tietää itsekkin että pillerit eivät toimi. Kyllä minä ainakin otan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.


      • kakkos tyyppi
        huijattu5 kirjoitti:

        OLen mukana ryhmäkantelussa olen myöskin yksi huijatuista.

        Tuttua textiä ,kaikki kirjoittajat ovat joutuneet,huijari porukan kynsiin, mutta jospa voisimme olla vahvoja yhdessä, ja puuttua asiaan kaikki yhdessä! Minulle kerrottiin kyseisestä asiakas palvelusta ,myyjällä ei ollut nimeä, vaan numero 203,hän kertoi minulle että olemme" kuulleet"lääkäriltä että kapselit eivät sovi diabetikoille, ja kehoitti minua ottamaan yhteyttä lääkäriin, ja kertoa oireista joita sain tästä termogeeni kapselista, sitten toimitus voitaisiin lopettaa, kysyin tältä 203 myyjältä, kuka ja mistä sellainen lääkäri löytyy, joka kirjoittaa todistuksen mun vatsavaivoista, sydämen tykytyksistä jä näkö-häiriöstä,? missä suomalaisen lääkärin etikka? Soitin uudemman kerran samaan kalliiseen numeroon, ja sieltä vastannut nainen sanoi kun kerroin mitä aamullinen myyjä 203 oli kertonut minulle, hän kommentoi näin: se nainen on uusi täällä, eli 203, hän ei tiedä mitä puhuu, mutta olemme saaneet tietoja diabetes asiakkailtamme, heille tuote ei sovi?,ja sen perusteella tilaus voidaan lääkärintodistuksella peruttaaettä minulla on diabetes, kuten on ollut jo 10v. ajan,sitten tämä nainen kysyy minulta, mitä sinä tänne soitat, on kallista soittaa ,melkein 2e minutti, siihen vastaamaan ,kun ette vastaa s-postiin, ette palautettujen pakettiin kirjoitettuihin kirjeisiin, niin pakko on saada teihin yhteyttä jollain tavalla,joten nämä tytöt siellä asiakas palvelussa toimivat tosi törkeästi asiakkaita kohtaan, mutta minun kohdalla ei asia jää tähän, olen kirjoittanut Kuluttaja suoja -asiamiehelle ,aion viedä asian lääkintä hallitusen tietoon ja sitte vielä Kuningas kuluttaja ohjelmaan tv.kautta, kuka haluaa lähteä mukaan?Diabetes on vaarallinen yhdistelmä sellaisten lääkkeiden/lisä aineiden kanssa joita se ei hyvöksy elimistöön. Sanoin myös tälle vastanneelle asiakas palvelijalle, että kun väität että tieto on teille aivan uutta että diabetikot eivät kestä tuotetta, niin miksi ette heti ottaneet tuotetta pois markkinoilta, uusia tutkimuksia aineiden sopimisesta diabeetikoille,mutta siihen hän ei vastannut mitää, käski vaan lopettaa soittamisen, siihen sanoin että tulen hakemaan asialleni, ja monelle muullekin asiakkaalle oikeutta, on väärää markkinointia ja vastuuttoman vaarallista tuoda tuotteita markkinoille jotka vaarantavat käyttäjien terveyttä, joten asiaan vielä palataan!!


      • raivostunut huijattu

        Lähden mielelläni mukaan ryhmäkanteluun, jos siitä olisi hyvinkin apua tähän huijauksi tulemiseen..


      • tuomittu mummo

        Minäkin olen, jos elän.


      • theosys
        huijattu5 kirjoitti:

        OLen mukana ryhmäkantelussa olen myöskin yksi huijatuista.

        Olen myös mukana. Soitan huomenna uudemman kerran kuluttajaviranomaiselelle ja tiedustelen tästä ryhmäkantelusta, koska täytyyhän heillä olla jo hyvä tieto Fennotuonnin vilpillisyydestä, jos näin moni valittaa.


      • kohtalotoverit
        theosys kirjoitti:

        Olen myös mukana. Soitan huomenna uudemman kerran kuluttajaviranomaiselelle ja tiedustelen tästä ryhmäkantelusta, koska täytyyhän heillä olla jo hyvä tieto Fennotuonnin vilpillisyydestä, jos näin moni valittaa.

        Minä myös olen mukana.Itse myös aion ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon.Mieheni soitti sen jälkeen puolestani,kun yritin perua tilausta.Siellä vastasi nuori mieshenkilö,ja oli sanonut,että hänen täytyy kuunnella,käymämme keskustelu,että mitä olimme puhuneet.He eivät ennakkoon ilmoita edes sitä,että puhelumme nauhoitetaan..rehelliset firmat,ilmoittavat etukäteen,jos nauhoittavat puhelun..itse myös olen palauttanut yhden avaamattoman paketin,ja laittanut sähköpostiin parikin kertaa viestiä,mutta mitään vastausta ei ole kuulunut..tänään tuli uusi paketti,jonka aion palauttaa avaamattomana takaisin.Meidän kaikkien varmaan pitää tehdä rikosilmoitus,oman paikkakunnan poliisille,koska meitä huijattuja on näinkin paljon..


      • tuulikki s
        kakkos tyyppi kirjoitti:

        Tuttua textiä ,kaikki kirjoittajat ovat joutuneet,huijari porukan kynsiin, mutta jospa voisimme olla vahvoja yhdessä, ja puuttua asiaan kaikki yhdessä! Minulle kerrottiin kyseisestä asiakas palvelusta ,myyjällä ei ollut nimeä, vaan numero 203,hän kertoi minulle että olemme" kuulleet"lääkäriltä että kapselit eivät sovi diabetikoille, ja kehoitti minua ottamaan yhteyttä lääkäriin, ja kertoa oireista joita sain tästä termogeeni kapselista, sitten toimitus voitaisiin lopettaa, kysyin tältä 203 myyjältä, kuka ja mistä sellainen lääkäri löytyy, joka kirjoittaa todistuksen mun vatsavaivoista, sydämen tykytyksistä jä näkö-häiriöstä,? missä suomalaisen lääkärin etikka? Soitin uudemman kerran samaan kalliiseen numeroon, ja sieltä vastannut nainen sanoi kun kerroin mitä aamullinen myyjä 203 oli kertonut minulle, hän kommentoi näin: se nainen on uusi täällä, eli 203, hän ei tiedä mitä puhuu, mutta olemme saaneet tietoja diabetes asiakkailtamme, heille tuote ei sovi?,ja sen perusteella tilaus voidaan lääkärintodistuksella peruttaaettä minulla on diabetes, kuten on ollut jo 10v. ajan,sitten tämä nainen kysyy minulta, mitä sinä tänne soitat, on kallista soittaa ,melkein 2e minutti, siihen vastaamaan ,kun ette vastaa s-postiin, ette palautettujen pakettiin kirjoitettuihin kirjeisiin, niin pakko on saada teihin yhteyttä jollain tavalla,joten nämä tytöt siellä asiakas palvelussa toimivat tosi törkeästi asiakkaita kohtaan, mutta minun kohdalla ei asia jää tähän, olen kirjoittanut Kuluttaja suoja -asiamiehelle ,aion viedä asian lääkintä hallitusen tietoon ja sitte vielä Kuningas kuluttaja ohjelmaan tv.kautta, kuka haluaa lähteä mukaan?Diabetes on vaarallinen yhdistelmä sellaisten lääkkeiden/lisä aineiden kanssa joita se ei hyvöksy elimistöön. Sanoin myös tälle vastanneelle asiakas palvelijalle, että kun väität että tieto on teille aivan uutta että diabetikot eivät kestä tuotetta, niin miksi ette heti ottaneet tuotetta pois markkinoilta, uusia tutkimuksia aineiden sopimisesta diabeetikoille,mutta siihen hän ei vastannut mitää, käski vaan lopettaa soittamisen, siihen sanoin että tulen hakemaan asialleni, ja monelle muullekin asiakkaalle oikeutta, on väärää markkinointia ja vastuuttoman vaarallista tuoda tuotteita markkinoille jotka vaarantavat käyttäjien terveyttä, joten asiaan vielä palataan!!

        Valmiina taistoon ! Leikkivät ihmisten hengellä! Minulla mm astma ja allergia,kohonnut verensokeri, oli käydä heikosti! p 044-207 86 68


    • Huijattu5

      Ota kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, niin minä teen olen samassa liemessä kanssasi valtakunnallinen puh. numero on 029 5536901

    • Nuigi

      Ottakaa hyvät ihmiset yhteys iltalehtiin ensimmäisenä. Kuluttaja-asiamiehiin on varmasti otettu yhteyttä, mutta he eivät saa ko. firmaa pois pelistä millään. Jos pystyvät, niin voivat ainoastaan auttaa yhtä asiakasta purkamaan sopimuksen, mutta sekin tuntuu mahdottomalta.
      Ehdottomasti iltalehtiin soittoa joltain yhdeltä rohkealta huijatulta ja sen kautta iltalehdet ehkä kiinnostuvat ja voivat kerätä tarinoita muiltakin.
      Julkisuus on juurikin sellainen asia, joita tuollaiset hämärät yhtiöt pelkäävät.

      • kevennys boikottiin

      • mummokurja
        kevennys boikottiin kirjoitti:

        täälläkin yksi huijattu! ilmoitin iltasanomiin ja tein rikosilmoituksen netissä, tehkää kiiresti tekin.!

        tässä linkit:

        http://www.iltasanomat.fi/uutisvihje/

        http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/suomi/rikosilmlomake

        Minäkin tein ilmoituksen poliisille ja iltalehtiin. Kiittivät, kun kerroin. Jospa saisin elämäni takaisin, sen turvallisen, niukan, mutta omannäköiseni mummonelämäni? Tämä nykyajan "mummojen potkiminen" tapahtuukin nyt netin kautta, samoin kuin rahojen ryöstäminen ja se on vielä oikeuslaitoksen hyväksymä tapa, käräjäoikeuden päättämä. Potkittu onkin itse syyllinen, ryöstäjä ja huiputtaja ovat uhreja. Ei mene oikeustajuuni. Jos joku olisi ottanut asian käsittelyyn, ehkä sieltä olisi löytynyt jokin vihje tekstin välistä, jolla olisi voitu käydä vastahyökkäykseen.Eiväthän mummot ole lainoppineita, vaan luottavat oikeuden voittoon.Toivoisin niin, että tämä likainen juttu purkautuisi ja pääsisimme elämään loppuelämäämme turvallisin mielin.


    • Yksi monista huijatu

      Tein ilmoitukset ,eilen tuli karhu tuotteista jotka palautin samantien,en maksa tyhjästä

    • 888888

      Minullepa tuli jo käräjäoikeudesta haaste, jossa peritään maksua, nim. perintäfirma Gothia. Palautin kaikki lähetykset ja avaamattomina. Miksi pitäisi maksaa olemattomasta tuotteesta? Olen jo vanha ihminen ja aivan hädissäni. Emme me vanhat osaa enää olla niin tarkkoja netissä, käsikin saattaa vapista. En tiedä, mitä teen? Kevennys ei sopinut minullekkaan ja palautin kaikki.
      Mitenkähän moni mummo joutui ahdinkoon? Kertokaa hyvät ihmiset mitä teen? lapset saattavat laitta holhoukseen tai joudun vanhainkotiin. Onko millään enää väliä? Auttakaa minua, jos joku tietää, etten joudu vankilaan.

      • Voi voi

        Teette kaikki sen klassisen virheen, että ette ota ostohetkellä selvää toimitusehdoista yms. Kuvittelette vaan asian menevän tietyllä tavalla. Kyllähän tuolla nettisivuillakin on ihan selvällä suomenkielellä sanottu, että aikaa tilauksen peruuttamiseen on 14vrk ensimmäisen paketin saamisesta. Kyllä sitä jo 13.vrk:n kohdalla tietää haluaako jatkaa vai ei. Ja jos toimitusehdot ei miellytä niin silloin ei pidä sellaiseen ryhtyä. Sitä saa mitä tilaa - toimii tässäkin yhteydessä!14


      • myös huijattu
        Voi voi kirjoitti:

        Teette kaikki sen klassisen virheen, että ette ota ostohetkellä selvää toimitusehdoista yms. Kuvittelette vaan asian menevän tietyllä tavalla. Kyllähän tuolla nettisivuillakin on ihan selvällä suomenkielellä sanottu, että aikaa tilauksen peruuttamiseen on 14vrk ensimmäisen paketin saamisesta. Kyllä sitä jo 13.vrk:n kohdalla tietää haluaako jatkaa vai ei. Ja jos toimitusehdot ei miellytä niin silloin ei pidä sellaiseen ryhtyä. Sitä saa mitä tilaa - toimii tässäkin yhteydessä!14

        Jos olet lukenut sivuja, lienet huomannut, että vaikka on peruttu ajoissa, lähetyksiä saattaa siitä huolimatta tulla.
        Miten todistat, jos olet lähettänyt peruutuksen postitse. Silloin itsellesi ei jää dokumenttia. Itse olen perunut s-postin kautta ja nyt kinastelemme siitä. Minulle on tullut myös perinnästä laskuja, että olisin tilannut tuotetta vuosi sitten ja sellaisilla asiakasnumeroilla, joita ei omissa laskuissani ole. Olen säilyttänyt kaikki kuitit aina 2v. Olen yrittänyt päästä seuranta sivuille minulle annetulla tunnuksella,MUTTA kas` kummaa eipä vaan onnistu!
        Olen pyytänyt neljä eri kertaa uutta tunnusta tai vastausta miksi ei onnistu annetulla tunnuksella, niihin ei ole tullut vastausta.


      • mlhs
        Voi voi kirjoitti:

        Teette kaikki sen klassisen virheen, että ette ota ostohetkellä selvää toimitusehdoista yms. Kuvittelette vaan asian menevän tietyllä tavalla. Kyllähän tuolla nettisivuillakin on ihan selvällä suomenkielellä sanottu, että aikaa tilauksen peruuttamiseen on 14vrk ensimmäisen paketin saamisesta. Kyllä sitä jo 13.vrk:n kohdalla tietää haluaako jatkaa vai ei. Ja jos toimitusehdot ei miellytä niin silloin ei pidä sellaiseen ryhtyä. Sitä saa mitä tilaa - toimii tässäkin yhteydessä!14

        Kyllä sitä on tässävaiheessa "voi voi" sinunkin noin sanoa utta oletkohan ollenkaan tietoinen kuinka KEVENNYS tosiaan on pelkkää huijausta? kyllä varasti jokainen huijattu ymmärtää asiansa mutta mutta ... kun on kysymyksessä huijas niin eihän se lmaksavia hätäisiä ihmisiä päästä irti. muutenhan tuollaisella touhulla ei ole merkitystä KEVENNYS-TOUHULLE. OLEN MUUTEN JOUTUNUT ITSEKKIN TUON KEVENNYKSEN UHRIKSI. MUTTA LOPPU SIITÄKIN TULEE. Eikö se niin mene että vääeyydellä ja rikoksella on lyhyet jäljet.


    • 1 huijattuista

      toi kevennys on ian huijausta sillä ne lähettää sen 20 vrk että ei ehtis palauttaa tosi pas*amaista toimintaa... eikä ne pillerit ees tehoa ja kun olen masennus lääketyksessä niin kun olin yksi päivä bussissa tulossa töistä niin tuli ian hirvee paniikki kohtaus! siis niiku alko sydän tosi kovaa pamppailla ja vaikee hengittää ja sitte loppujen lopuksi olin ambulansissa ja menossa sairaalan se oli hirveää älkää oikeasti käyttäkö niitä älkääkä aloitteliat kokeilko!

    • il1964

      voi harmi sua 1 huijattuista. itsekin olen jäänyt tähän

      • Kuluttajasuojalaki

        Eiko kukaan saa tolkkua huijareihin? Sanoisin, että tämä pakkomyynti on huijausta. Jos ei tuotetta oteta vastaan ja palautetaan tuote ei sitä voida periä. Ja kaikille tuotteet eivät satu. He he mukamas lääkärintodistus että tilauksen voi perua kusetusta koko homma. Tehkää rikosilmoitus huijarifirmoista sillä niistä pääsee eroon.


      • Ei huijattu
        Kuluttajasuojalaki kirjoitti:

        Eiko kukaan saa tolkkua huijareihin? Sanoisin, että tämä pakkomyynti on huijausta. Jos ei tuotetta oteta vastaan ja palautetaan tuote ei sitä voida periä. Ja kaikille tuotteet eivät satu. He he mukamas lääkärintodistus että tilauksen voi perua kusetusta koko homma. Tehkää rikosilmoitus huijarifirmoista sillä niistä pääsee eroon.

        En ymmärrä miten se on huijausta, jos ihmiset eivät ajallaan hoida niitä palautuksia. Kuten postimyynnissä yleensä, säilytä kuitit ja tositteet palautuksista niin, että pystyt tarvittaessa todistamaan, että olet tehnyt palautuksen ajallaan. Johan ne paketit voi hukkua postiinkin, joten ei siihen pidä luottaa. Huijaus ja oma moka ovat eri asiat. Nm. palautuksen tehnyt ihan ohjeiden mukaan ja ei mitään ongelmia!!
        Sinulle joka masennuslääkkeitä käytät tai kelle tahansa joka lääkkeitä käyttää niin ensin varmaan kannattaisi ottaa selvää moisten lääkkeiden yhteisvaikutuksista ja sopivuudesta yleensäkin. Sitten vielä lääkärit ei todistuksia kirjoita sen takia, että ihmiset unohtaa ajallaan perua tilauksensa!


      • iloinentvkasvo
        Ei huijattu kirjoitti:

        En ymmärrä miten se on huijausta, jos ihmiset eivät ajallaan hoida niitä palautuksia. Kuten postimyynnissä yleensä, säilytä kuitit ja tositteet palautuksista niin, että pystyt tarvittaessa todistamaan, että olet tehnyt palautuksen ajallaan. Johan ne paketit voi hukkua postiinkin, joten ei siihen pidä luottaa. Huijaus ja oma moka ovat eri asiat. Nm. palautuksen tehnyt ihan ohjeiden mukaan ja ei mitään ongelmia!!
        Sinulle joka masennuslääkkeitä käytät tai kelle tahansa joka lääkkeitä käyttää niin ensin varmaan kannattaisi ottaa selvää moisten lääkkeiden yhteisvaikutuksista ja sopivuudesta yleensäkin. Sitten vielä lääkärit ei todistuksia kirjoita sen takia, että ihmiset unohtaa ajallaan perua tilauksensa!

        Jos postiluukusta tuuppaa tavaraa, mainoksia ja tuotenäytteitä, en minä minä ainakaan niitä ensimmäiseksi työpäivän jälkeen ryntää avaamanna - jippii olen saanut jotakin, Ja jos joku lituska paketti tule postiluukusta etkä ole mitään tilannut, niin mainoksesihan sen luulet - kissan ruokaa tai pesupulveria. En tiedä missä asut, mutta stadissa se menee kuitenkin näin.


    • mama8

      tossa noitten sivuillahan mainitaan, että rahat takas jos tuote ei toimi. Te joita on huijattu, ettekö oo sit sitä kautta koittanu päästä eroon noist tilauksista? siihen tuskin ees mitää lääkärintodistusta tarttee jos vaa sanoo ettei mun kohalla toiminu..

    • sifferi

      Osallistuin nettikilpailuun jossa on vaihtelevat palkinnot. Siinä kyseltiin erinäisistä asioista ja noin joka toinen kysymys oli, et olisinko kiinostunut tilaamaan milloin mitäkin. Joten katsoin, että kevennykseltä oli tutustumis tarjous 2 viikon laihdutus pillerit posti kulujen hintaan 4.90. Aloitin tietojen täyttelyn ja meinasin tilata. Yllättäen koko tilaus keskeytyi ja sivu meni jumiin enkä saanut tilattua mitään koska se homma kaatus siihen. En ollut uskoa silmiäni kun posti luukusta tipahti heidän paketillinen pillereitä ja hinta oli EI 4.90€ VAAN 34.80€ muistaakseni. Soitin sinne välittömästi, et mun ei olisi pitänyt saada tätäkään pakettia koska tilaukseni keskeytyi ja sivusto meni jumiin. Vaadin kaupan purkua jonka sain kolmen paketin jälkeen ja joista kaikista maksoin 34.80€. Takaisin palautus ei kuulemma onnistunut, mutta sain sentää kaupat purettua 3 paketin jälkeen. Mun olis kuulemma pitän lukee ehdot jotka on ollu jossain vaiheessa luettavissa joita enkoskaan nähnyt koska sivusto meni jumiin ja tilaukseni keskeytyi. Uhkasin niitä KULUTTAJA NEUVOJALLA!!! Joten jotain hämärää siinä bisneksessä on kun kaupat purettiin. Mutta olen silti 100€ köyhempi ja laihtunut 0 grammaa.

    • iloinentvkasvo

      Täällä on ollut kovin hiljaista. Kaikki ovat varmaankin makselleet kiltisti Alektum Finanasin lähettämiä maksumuistutuksia, niin kuin minäkin. Omalta kohdaltani olen ajatellut niin, että jos ei ”kanan paskan ” ja laskujen lähetys loppu, niin ryhdyn toimiin. Lähetän sähköpostiviestit ja näytteet myös VVT:lle, että selviää, mitä nämä pallerot oikeasti sisältävät. Ja kaikki viestit tietysti myös osoitteeseen [email protected]
      ja saman viestin myös muutamaan muuhun osoitteeseen esim:
      http://www.vtt.fi/
      http://yle.fi/aihe/kuningaskuluttaja
      www.iltalehti.fi/
      www.iltasanomat.fi
      www.seiska.fi
      www.tv1.yle.fi/
      www.tv2.yle.fi/
      http://www.hs.fi/
      www.kkv.fi/ Kuluttaja- ja kilpailuvirasto
      www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yhteystiedot/
      http://www.lehtikuningas.fi/kauppalehti
      www.mtv3.fi/uutiset/
      Tämä oli hätäinen rääpäisy mediasta, jolle tämän puljun asioista on julkisesti kerrottava. Lisätkääpä listaan osoitteita. Heti, kun minun lisäkseni 10 petetyksi tullutta ilmoittautuu, ja on valmis tulemaan julkisuuteen omalla nimellään, minä pistän tuulemaan!
      Toivon, että seuraatte sivustoa ja saadaan tämä huijaus loppumaan!
      Terveisin Arja

      • TUHOTKAA KEVENNYS !

        vastaus iloinenkasvo!!! täällä kans yks höynäytetty! joten olen mukana taistelussa!
        olen tehny rikosilmoituksen ja ilmoittanu kuluttaja viranomaisille ja iltasanomiin ja iltalehteen. jatkoa seuraa. perintätoimistolta tuli kirje! en maksa!
        lähettäkää mulle yhteystietoja että voidaan yhdistää voimamme!

        [email protected]


      • Hanna 2

        Hei
        Olen mös tullut huijatusi netti sivuilla jotka kaatuivat ennenkuin ehdin tilata yhtään mitään.
        Sitten tuli kotiin paketti, jonka samantein lähetin takaisin, siitä minulla on kuitti postista. Kahden viikon kuluttua uusi paketti, lähetin sen samantein takaisin. Seuraavaksi tuli maksuhuomautus Alektumista. Sitten soitin Kevennyksen Fennotuontiin. Ei apua, he inttävät etten ole lähettänyt aloituspakettia ajoissa.
        Vaikka minulla on siittä kuitti.
        Tulen mukaan ryhmäkanteesen. Tämä on todellista huijausta. Näin ei voi tapahtua Suomessa.
        Terveisin Hanna


      • postrestkontrast
        TUHOTKAA KEVENNYS ! kirjoitti:

        vastaus iloinenkasvo!!! täällä kans yks höynäytetty! joten olen mukana taistelussa!
        olen tehny rikosilmoituksen ja ilmoittanu kuluttaja viranomaisille ja iltasanomiin ja iltalehteen. jatkoa seuraa. perintätoimistolta tuli kirje! en maksa!
        lähettäkää mulle yhteystietoja että voidaan yhdistää voimamme!

        [email protected]

        kevennys helvettiin!!
        kokeilkaa tämmöistä kikkaa et pankaa tän firman yhteys tietoihin menemään roskaposti osotteita.
        toinen konsti: tehkää joku esim. myydään sex palveluita ilmoitus! jossa sen firman puh.numero!!!


      • Hellu7

        Hei,
        Täällä myös yksi huijatuista.. Olen valmis lähtemään viemään asiaa eteenpäin ..


      • Maarianhaminalainen
        Hanna 2 kirjoitti:

        Hei
        Olen mös tullut huijatusi netti sivuilla jotka kaatuivat ennenkuin ehdin tilata yhtään mitään.
        Sitten tuli kotiin paketti, jonka samantein lähetin takaisin, siitä minulla on kuitti postista. Kahden viikon kuluttua uusi paketti, lähetin sen samantein takaisin. Seuraavaksi tuli maksuhuomautus Alektumista. Sitten soitin Kevennyksen Fennotuontiin. Ei apua, he inttävät etten ole lähettänyt aloituspakettia ajoissa.
        Vaikka minulla on siittä kuitti.
        Tulen mukaan ryhmäkanteesen. Tämä on todellista huijausta. Näin ei voi tapahtua Suomessa.
        Terveisin Hanna

        Juuri niin kävi täälläkin.
        Olen palauttanut joka paketti. Ja karhumakirjekin tuli perintätoimistosta. Ja silti tuli uusi pakkaus taas kerran. Palautan.


      • Inkeri

        Olen itse käynyt tullimyllyjä vastaan sotimaan. En maksa, Perintäfirma on lähettänyt kirjeitä, joille olen lähettänyt Itellan palautuskuitin ja ilmoittanut tuotteen palautuksesta. En kuulu enään asiakkaan *Fennotuonnin piiriin, mutta yrittävät saada palautetuista tuotteista maksut, olen kyllä kertaallee ilmoittanut asiakaspalveluun ja perintäfirmaan palautuksesta ja liittänyt kuittikopion mukaan. Olen innolla mukana, jos tarvitaan lisäjoukkoja Fennotuontia/Kevennysfirmaaa vastaan


      • kassu
        Inkeri kirjoitti:

        Olen itse käynyt tullimyllyjä vastaan sotimaan. En maksa, Perintäfirma on lähettänyt kirjeitä, joille olen lähettänyt Itellan palautuskuitin ja ilmoittanut tuotteen palautuksesta. En kuulu enään asiakkaan *Fennotuonnin piiriin, mutta yrittävät saada palautetuista tuotteista maksut, olen kyllä kertaallee ilmoittanut asiakaspalveluun ja perintäfirmaan palautuksesta ja liittänyt kuittikopion mukaan. Olen innolla mukana, jos tarvitaan lisäjoukkoja Fennotuontia/Kevennysfirmaaa vastaan

        Onko mitään tapahtunut tällä rintamalla? Asuntoni on myynnissä tämän Kevennysfirman takia, samoin Gothian. Yritin pyytää lykkäystä maksuille, mutta tuli tyly vastaus, ei käy. Onko laki tosiaan tälläinen? Ei voisi uskoa?


      • tuulikki 2

        Hei ,Iloinen tv-kasvo /Arja ! Olen ilman muuta valmis tulemaan mukaan minkä tahansa median kautta siihen, että tämä järjettömyys saadaan loppumaan ! Ota yhteyttä Tuulikki 044-207 86 68


    • Outip2

      Hei täällä taas yksi huijattu. Soitin myös kuluttajaneuvontaan ja paketit on maksettava vaikka olen palauttanut ne. Hankin myös lääkärin todistuksen ja tilaus piti päättyä, mutta tänään tuli taas uusi paketti.

    • kissa20

      Hei!
      Minulle kävi samallailla,aivan samat sanat! Sitten tuli 3kk tauko kunnes alkoi tulla uudestaan paketteja ja taas sama homma.Olen maksanut jo pari pakettia karhu yhtiölle jotta pääsisin eroon.Kaikki paketit olen palauttanut avaamattomina.En ymmärrä tätä bisnestä.!

    • HUIJATTU2

      Hei! olen samassa liemessä,vatsani tuli niin kipeäksi ,että piti mennä keskussairaalan yöpäivystykseen.vein paketin mukana tulleen aineosa lippusen mukanani, lääkäri katsoi sitä ja sanoi että tuollaisia ei pitäisi käyttää ollenkaan . en älynnyt pyytää lääkärin todistusta mutta eihän siitä olisi ollut mitään apua ,koska minulle on sanottu kyseisestä firmasta että labrakokeet selvittää olenko allerginen aineille.nykyisen terveydenhuollon tilan takia en edes saa aikaa lääkärille puhumattakaan labrasta .yksityselle voisi päästä mutta en rupea siihen hommaan tuhlaamaan rahojani.puhelimeen on vastannut huonosti suomea puhunut henkilö. sain kuukauden ajan vapautuksen taikapillereiden tuloon ,hankkiakseni lääkärin lausunnon.Eilen tuli uusipaketti mutta erilaisia KEVENNYS KARPPAUS ennen on tullut TERMOGEENI, OUTOA

    • Yksi monista huijatt

      Hei !
      Sain tilaukseni peruttua kun tein rikosilmoituksen ja poliisi toimi.

      • hiraza

        Hei! Kertoisitko kuinka otit poliisiin yhteyttä? S'ähköiseti vai poliisilaitoksella? Kuinka suhtautuivat? Olen aivan hukassa tämän tilanteen kanssa. Mitä kerroit heille ja kuinka toimivat?


      • mummoliini

        Ei Pohjois-Karjalan poliisi ottanut rikosilmoitusta vastaan. Onko heilläkin jokin aluebonus käytössä?
        Ajatella, että tämän huijauksen takana oli iso perintäfirma, jonka kanssa oli tehty sopimus ennen tuotteen markkkinointia. Tiesivät jo silloin, että kyseessä oli mahdollisesti tuote, joka on täyttä humpuukkia ja joutuvat perimään, uhkailemaan ja jopa kiristämään, pelottelemalla. Olen vain tyhmä ikäihminen, joka menin lankaan, mutta kyllä oikeusavustajakin olisi voinut mennä käräjäoikeuteen, muutamien selvien asioiden vuoksi. Mistä sitä ihminen saa oikeutta tällaista vastaan? Nyt kevennys mainostaa facebookissa ja sinne voimme kylllä kommentoida. Ainakin minä teen niin.


    • taas huijjattu:(

      täälläkin yksi huijjattu potaska pillereiden tilauksen perumisen epäonnistuja;(
      miten teit sen rikosilmoituksen?? ja loppuiko pillereiden ja laskujen tulo?

    • Vatsa toimi hyvin

      Hei, minä tilasin samanlaisen näytepakkauksen puhelinmyyjältä, jolloin ei ollut mitäään puhetta seurannoista, eikä 9 kk:n sitoutumisista. Ensinnäkin pakkaus tuli aivan liian myöhään kesää ajatellen, johon olin tätä "laihdutusapua" tarvinnut. Kirjoitin sähköpostiviestin jossa ilmoitin, että olen maksanut 4,90 saamani koe-erän ja samalla ilmoitin, että en missään tapaukessa olisi ottanut edes tätä jos olisi ollut puhetta pidemmistä jaksoista seurantoineen. Sain vastauksen, että asia ok. tilauksenne on peruutettu, mutta voitte milloin vain liittyä uudelleen jäseneksi. En muuten sitten liity. Olemme olleet mökillä jo kolmeviikkoa, joten en tiedä mitä vakiasutuksen postilaatikkoon on sieltä sen jälkeen tullut.

    • pullero1

      tilasin myös syksyllä näytepakkauksen, lähdin matkalle ja maha tuli kipeäksi ja olin ihan kuralla, lopetin niiden syönnin, sitten tuli uusi pakkaus ja lähetin takaisin ja peruin tilauksen, samat litanniat tuli ettei voi perua, olen tapellut firman kanssa sitten tuli perintälasku 80e ...laitoin postia sekä fennotuontiin ja perintätoimistoon ja kerroin että tulin niistä sairaaksi ja en maksa kun olen paketit palauttanut (siis sen yhden 4,9e paketin avasin, toisen palautin lokakuussa ) perintätoimistosta tuli sitten posti että lopettavat perinnän riitaisuuden vuoksi,,,unohdin koko asian kunnes alkoi tulla taas laskuja heinäkuussa paketeista 29,90e kahdesta paketista, ... laitoin postia että en ole laihtunut niitä syömällä vaan tullut sairaaksi, minulta vaaditaan nyt lääkärintodistusta..en todellakaan lähde yksityislääkärille tämän takia, enkä maksa mitään, toivottavasti joku
      saa tämän firman oikeuteen!

      • näkyvä

        tilasin myös ja palautin, eivät hyväksyneet vaikka tulin sairaaksi enkä siis laihtunut, perivät nyt 4,9e tilauksesta 70e, siellä on asiakaspalvelijana henna kalinkainen, eikä
        näytä häneenkään tabletit tehonneen vaan päinvastoin!!!
        tein kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen tästä yrityksestä...
        jotku on tehny poliisillekkin ....


    • treenimamma

      Ihmettelen sitä, että tämä sivu on täynä huijatuksi tulleita kuluttajia. Niin siis ihmettelen sitä miten niin moni on ylipäätänsä alkanut tilata jotain ihmepillereitä jolla paino vaan tippuu ja saa unelmiensa kesä kropan. Ettekö te hyvät ihmiset tajua, ettei laihdutukseen ole mitään oikoteitä. Teidän olisi alunpitäenkin pitänyt pistää rahanne kuntosalijäsenyyteen eikä mihinkään pilipali pillereihin. Sitten ei vois ainakaan syyttää ketään muuta ku itteään jossei tuloksia ala tulla. Ihmettelen vielä sitä miten ihmiset sairastuneet mukas noista pillereistä kun ne sisältää täsmälleen samat aineet kun kaikki muutkin dietillä käytettävät rasvanpolttajat. Tarkoituksenahan näitä käyttää tiukan ruokavalion ja kovan treenin rinnalla.

    • Painon pudottaja

      Hitsi melkein just tilasin ,onneksi katsoin kaikkitietävään ...
      Tarkoitus oli tehostaa painon pudotusta näillä ,liikunnan ja oikean ruokavalion kanssa.
      Täytyy tyytyä vanhaan hyvään eli litra hyvää mehua kun napostelu halu iskee,TOIMII.

    • llllala

      Itse tilasin tuon kahden viikon tabletit. Tänään tulivat ja laitoin heti sähköpostia asiakaspalveluun että en halua jatkaa.. Eikös toimitusehdoissa lukenut että 14 päivän sisällä pitää laittaa sähköpostia asiakaspalveluun jos ei halua tilausta jatkaa!?

      • kaarin7

        Älä avaa pakettia tai mikäli avasit: lähetä loput pillerit takaisin selityksen kera.
        Itse taistelin irtipääsemiseksi kauan ja nyt viimein tuli tieto, etteivät enää lähetä. Saa nähdä??? Vaativat maksamaan kuitenkin jo lähetetyt laskut ts. tuotteista, jotka olen palauttanut. Toistaiseksi en maksa.


    • vali vali

      En ole tilannut tuotetta enkä myöskään aio sitä tilata . Kuitenkin minua ihmetyttää, että onko ihmisten luetun ymmärtäminen aivan hukassa? Tilauskaavakkeen alla lukee "Saan näytepakkauksen postikulujen hinnalla. Jos en peruuta tilausta 14 päivän sisällä, saan 9 kuukauden määräaikaisen tilauksen Kevennystä hintaan 29,90€/kk postikulut 4,90 euroa, johon sisältyy kolme eri Kevennys lisäravinnetta ja Kevennys Seuranta –palvelu. Koko tilauksen hinta on 318,10 euroa (sis. postikulut)."

      Eikös tässä nyt ihan selvästi ilmoiteta asia. Jos esim puhelinoperaattorin kanssa tekee 2 vuoden määräaikaisen sopparin, niin se on voimassa 2 vuotta. Samoin on esim kuntosalien laita. Eivätkö ihmiset tiedä mikä on määräaikainen sopimus?

      Täällä jotkut "mummot" valittavat, että tuli tilatuksi. Kyllä varmaan osaavat lukea ja ymmärtää selvää suomen kieltä, jos koska osaavat tännekin kirjoittaa ja valittaa.

      Toki tuollainen väittäminen, että eivät ole vastaanottaneet postia haiskahtaa kummalliselta. Mutta toisaalta asiakas saa postissa palautuspaketista päivämäärällisen kuitin ja myös sähköposti on kirjallinen vahviste. Nehän voi lähettää perintätoimistoon, jolloin asia on riitautettu ja silla selvä.

    • hopeareunus

      Onko nyt olemassaolevaa ryhmäkannetta johon voisi liittyä? Ja jos ei niin mitä sen tekemiseksi tarvitaan?

      • tuomittu mummo

        pääsenkö mukaan?


      • Mitä teen?
        tuomittu mummo kirjoitti:

        pääsenkö mukaan?

        Eikö kukaan voi auttaa minua?Ei minun eläkkeeni riitä mihinkään maksuihin. Valvoin taas yön ja on lääkkeitä ja huonokuntoisuutta. En uskalla lapsilleni puhua mitään. Eikö kenelläkään ole neuvoa minulle. Auttakaa! Olen ottanut yhteyttä poliisiin ja vaikka minne. Iltalehtiin myös. Eikö näitä yrityksiä saa mistään tilille?
        On kai vanhankin ihmisen loppuelämällä joku tarkoitus, vai eikö?


      • nakras
        Mitä teen? kirjoitti:

        Eikö kukaan voi auttaa minua?Ei minun eläkkeeni riitä mihinkään maksuihin. Valvoin taas yön ja on lääkkeitä ja huonokuntoisuutta. En uskalla lapsilleni puhua mitään. Eikö kenelläkään ole neuvoa minulle. Auttakaa! Olen ottanut yhteyttä poliisiin ja vaikka minne. Iltalehtiin myös. Eikö näitä yrityksiä saa mistään tilille?
        On kai vanhankin ihmisen loppuelämällä joku tarkoitus, vai eikö?

        Ryhmakanne! Minä lähden myös mukaan. Tällaisesta on saatava yritys tilille. Jos tuote olisi oikeasti laadukas ja toimiva ei kai sitä tarvitsisi pakolla salakavalasti ihmisille myydä. Pahintahan tässä on se, että todella monet (minä mukaanlukien) ovat tulleet fyysisesti todella kipeäksi kyseisestä tuotteesta. Kuinka sellaista voi vaatia tilaamaan (ja maksamaan pakolla) lisää? Itse lähdin tähän myös vahingossa kuluttajatutkimuksen kautta joihin olin vastannut jo toista vuotta ja kuvittelin heidän tarjoamansa erikoistarjouksen olevan luotettava. Enää en tilaa mitään kotiin toimitettavia pillereitä tai alusvaatteita tämän infernon jälkeen.


      • Mimosa5
        nakras kirjoitti:

        Ryhmakanne! Minä lähden myös mukaan. Tällaisesta on saatava yritys tilille. Jos tuote olisi oikeasti laadukas ja toimiva ei kai sitä tarvitsisi pakolla salakavalasti ihmisille myydä. Pahintahan tässä on se, että todella monet (minä mukaanlukien) ovat tulleet fyysisesti todella kipeäksi kyseisestä tuotteesta. Kuinka sellaista voi vaatia tilaamaan (ja maksamaan pakolla) lisää? Itse lähdin tähän myös vahingossa kuluttajatutkimuksen kautta joihin olin vastannut jo toista vuotta ja kuvittelin heidän tarjoamansa erikoistarjouksen olevan luotettava. Enää en tilaa mitään kotiin toimitettavia pillereitä tai alusvaatteita tämän infernon jälkeen.

        Jaahas, ei siis eroon pääse tuotteesta 9kk:een, vai eikö sen jälkeenkään? Tarkoitus oli pudottaa 2-3kg, mutta paino on edelleen sama. Tosin verenpaineet ovat nousseet, mikä oli kohdallani ehkä tarpeenkin. Tosin joillekin ei varmaankaan.
        Tulipa todistettua, miten oiva bisnes on sitouttaa hyväuskoisia ihmisiä laihduttamaan kukkaroaan lumelääkkeen avulla.


    • hannele-59
      • huijattu mummo PK:st

        Terveiset mummolta P-Karjalasta. Hyvin pyyhkii. Luottotiedot menivät, seuraavaksi joudun vankilaan tämän kauhean tuotteen takia. Olen samaa mieltä, että nykyisin mummoja potkitaan netin kautta ja verhotaan se huijareiden mieliksi johonkin paskapillereihin. Joudun pois asunnostani, eikä minulla ole rahaa mihinkään. Lääkkeitäkin pitäisi ostaa. Siis voiko tämä olla totta Suomessa? Eikö kukaan tehnyt sitä ryhmäkannetta? Jos jonkun firman kantti kestää mummojen huijauksen ja heidän elämänsä pirstomisen, niin pienestä on kiinni.Eikä silloin olla rehellisellä pohjalla yrityksessä. Jossa perintäfirma rupeaa kiristämään jo heti ensimäisen paketin saamisen jälkeen.tulee mieleen, että koko juttu oli perintäfirman keksintö tai kokeilu, jossa ymmärtämättömät ihmiset saatiin kynityiksi. Lähetän terveisiä sitten vankilasta, jonne joudun vaemasti.
        Olen ottanut yhteyttä poliisiin, iltalehtiin, kuningaskuluttajaan jne.


    • Tyttönen28

      Mitä mieltä olisitte jos joku tekisi tänne sivun http://www.adressit.com/ ja sit kun on riittävästi nimiä listassa,niin lähettäis johonkin paikkaan.?!

      Nim.m: Myöskin huijattu!

      • kirstielina1

        tosi hyvä idea,Se joka osaa, tehdä adressisivut, töihin heti. Laitan heti nimeni siihen


    • lyyti1

      Hei,

      Onko täällä ketään saanut pakettien tilausta loppumaan? Onko mistään tullut vastauksia? Täälläkin typerys joka tilasi, valitettavasti ei ollut kotona, kun ensimmäinen paketti tuli. Nyt on vielä jäljellä 3 kk. Enkä halua niitä, menevät suoraan roskikseen. maha ei kestä.

    • leenukka4

      Minäkin laitoin tuotteen takaisin,yritin perua tilaustani,mutta ei onnistu.
      Lasku tuli perintätoimistolta 5 euron lisällä,siitä palautetusta tuotteesta...elikä nyt maksan tyhjästä..vai maksanko.Olen laittanut sähköpostia perintä toimistoon ja tuotteen lähettäjälle ym:lle,saas nähdä miten käy?

    • Leena stadista

      Hei. Tein työkeverini kanssa juuri samasta ongelmasta rikosilmoituksen, mutta vastaus tuli, että: Tutkintaa ei aloiteta, koska sitä, tätä ja tuota, mutta asia kuuluu Kuluttaja asiamiehen piiriin, joten päätimme ihan periaatteesta edetä asiassa kuten neuvottiin, sillä itse yritin tutustumispaketin saatuani moneen kertaan soittaa Kevennyksen asiakaspalveluun, mutta en ole vielä tänä päivänä (8kk sitten eka puheluyritys) päässyt kenenkään kanssa puhumaan, joten asiakkuuden katkaisu jäi sähköpostin varaan. Myös minulle ja työkaverilleni tuli vastaus samanlaisena. Mikäli Kuluttaja asiamies ei saa aikaan mitään, etenemme eduskunnan oikeusasiamiehelle. Kevennys tuote sinänsä ei ole hullumpi, mutta olen saanut painoni putomaan ihan perinteisin konstein parhaiten ja pointti tässä on tapa millä Pakkomyydään jotakin. Kohdallani tämä on ainoa laatuaan ja tähän pitää saada muutos. Kyllä ihmisen pitää saada lopettaa asiakkuus, ellei tuote vastaa kuvausta tai muusta syystä, esim. taloudellisen tilanteen huononemisesta.

    • Leena stadista

      Otin hieman selvää Kevennystuotetta välittävästä firmasta. Taustalla on Fennotuonti Oy ja se toimii Maarianhaminassa. Firman työntekijä määrä vuonna 2012 on taloustietojen mukaan nolla. Liikevaihto 1000euoroa /431euroa, eli meitä hyväuskoisia viedään kuin pässiä narussa. Miten toimitaan, jotta saadaan Fennotuonti Oy pois? Kuka lähtee tekemään kanssamme yhteiskannetta Kuluttaja asiamiehelle ensin?Onko kellään ideoita, jotta saadaan yhteystietomme kasattua turvallisesti? Onko kellään sukulaisena lakimiestä, niin että saisimme asiantuntevaa apua ja neuvoa?

      • paksukainen66

        Olen myös ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tällä viikolla.
        Harmittaa kovasti tämä oma töppäys. Selviä rikollisiahan nämä ovat! Odotan nyt puhelua kuluttaja-asiamieheltä ja kuunnella mitä heillä on tähän asiaan sanomista. Tutkintapyynnön tekeminen poliisille on aiheellista.


    • En maksaa

      Samoin kävi minulle. Olen palauttanut 2 pakettia ja sain ulosotto firmalta karhumakirjeen. Soitin jo ennen Kevennys-firmaan ja sain samaan vastauksen kuten sinä. Nyt tuli 3 : s paketti ja en ole avaanut. Olen soittanut Kuluttajaneuvojalle ja valittanut Kuluttajaasiamiehen. En maksaa mokoma vaikka vetäisivät tuomioistuimeen. En ole tilaanut. Ainoastaan näytepakkausta, ja ssen olen maksanut.
      Potanreunaallako ollaan?!

    • Yhdessä

      no niin.nyt on se nettiatressi voimassa,,eikun kaikki jotka tunteva tulleensa huijatuksi,eikun vaan joukkoon kertomaan kokemuksensa kys.olevasta yrityksestä.Joukossa On Voimaa.!!!!

      • mummeliini

        Miten saan sen aukaistua ja millä hakusanalla? Se äskeinen mummeliini


      • kaverin puolesta
        mummeliini kirjoitti:

        Miten saan sen aukaistua ja millä hakusanalla? Se äskeinen mummeliini

        Ei löytynyt ainakaan Adressit.com -osoitteesta?


    • ajetaan asiaa,

      Selvittelin tuossa että,vastaavasta markkinoinista Markkinatuomioistuin antoi kiellon Luontais-tuote firmalle,Ja Yllätys Yllätys Myös Maarianhaminasta kotoisin!!! sama korkeat puh.kulut,,,määräaikainen sopimus 12 kk .Wellnutrion...Tiedot löytyvät Yritystietorekisteristä.ja HAKU SANA wellnutrion.Hassua,mutta totta !! Olisko vain nimi vaihtunut....kujeet jäi...........olisiko Kuluttaja asiamies kiinnostunut??? ja tämä tapahtui JO 4/2012

      • mummeliini

        Olen varmasti tämän jutun ainoa henkilö, joka vanhuuttaan ja höperyyttään tähän sortui ja tuomittiin käräjäoikeudessa, meni luottotiedot ja paljon muuta. En selviä maksuistani mitenkään. Onko yhdenkään firman menestyminen siitä kiinni, että joku vanhus nyysitään kuiville?
        Facebookissa mainostavat taas uutta sontaa ja monella tapaa. Kun varoitin ihmisiä, ilmoitus on siinä muodossa, ettei sitä voi kommentoida. Miten voisi estää markkinoinnin ja ettei kukaan hullu enää siihen sortuisi?
        Kirjoitin pitkän, pitkän jutun erääseen lehteen asiasta. Toivottavasti julkaisevat.. Mutta nyt, miten voin liittyä siihen yhteisadressiin?Kertoisin varmasti oman käräjäjuttuni sielllä?


    • Ulosottaja

      Semmoinen juttu, että luottotiedot eivät mene ennenkuin asia on siirtynyt ulosottoon!!!

      • punapää stadista vm.

        Kyseinen firma vie laskut perintään ja moni suomalainen on menettänyt luottotiedot tämän firman toiminnan vuoksi. Vaikka palautat paketit koskemattomana, niin ne ei mene kyseisen firman postilaatikkoon! Viekää viestiä eteenpäin, että mahdollsimman moni kävisi allekirjoittamassa KANSALAISADDRESSIN linkistä:
        http://www.adressit.com/kevennys-tuotteella_taloudellisiin_vaikeuksiin
        , tai kopioi osoite omalle osoiteriville.


    • petetty 10

      Minulle kävi aivan samoin.Minä myös ilmoitin että yhtään en enään ota vastaan
      kaikki lähetän avaamattomana takaisin. Kysyin jos ihminen kueolee ennen kuin
      aika on täysi tuovatko ne sen perässä myös hautaan.

      • punapää stadista vm.

    • punapää stadista vm.
    • vierailija9

      Hei

      Oletteko ottaneet selvää yrityksen omistajista?
      Jos nostaisitte porukalla syytteen, voisi asia saada toivotumman lopputuloksen?

      • vierailija9

        Näyttikin olevan ohje tuolla addressin puolella: "Neuvottu kääntymään Kuluttaja-asiamiehen puoleen. Sieltä taas on ohjeena tehdä yhteiskanne, ja siksi tämä adressi on laadittu ja pyydän kaikkia, ketkä on joutuneet kyseisen firman kautta vaikeuksiin, allekirjoittamaan kanteen."


      • vaadin oikeutta
        vierailija9 kirjoitti:

        Näyttikin olevan ohje tuolla addressin puolella: "Neuvottu kääntymään Kuluttaja-asiamiehen puoleen. Sieltä taas on ohjeena tehdä yhteiskanne, ja siksi tämä adressi on laadittu ja pyydän kaikkia, ketkä on joutuneet kyseisen firman kautta vaikeuksiin, allekirjoittamaan kanteen."

        Hei, haluaisin saada Fennotuonnin viimeinkin kiinni laittomuuksista tai ainakin toimimisesta lain rajoila. Miten tehdään yhteiskanne?? Näytepakkausta markkinoidaan ensin ilmaisena, mutta sitten se muuttuukin aloituspakkaukseksi, jolloin olet jo sitouttunut tillaamaan jatkolähetykset... raivostuttavaa, moraalitonta ...


    • yrittänyt

      Heips!!!
      Samalla asialla taistellaan täälläkin. Kuluttaja-asiamieheen yhteys vaan. Koska minulta mennyt jo perintään ja odottelen vastausta.

    • meni hermot

      Yllätys, yllätys, sain myös tänään aloituspakkauksen, vaikka se välittömästi peruin tehtyäni tämän todella tyhmän tilauksen reilu viikko sitten! Ja olen kyllä ihan normaalijärjellä varustettu ihminen, niin kuin useimmat tähän erehtyneet. Väitän, että tämän tuotteen sivut on niin ovelasti luotu, että ihmiset todellakin menevät halpaan lukematta sivuja huolellisesti. Ihme kyllä sain asiakaspalvelusta melko pian tänään sähköpostiviestin miten toimia peruutuksen suhteen, mutta siihen en saanut vastausta, kun kysyin mihin osoitteeseen palautan, että varmasti mitätöivät laskuni. Onko täällä joku joka on onnistunut palauttamaan kyseisen tuotteen ongelmitta? Uskomatonta ettei tällaisesta pakkokaupittelusta päästä eroon!!! Laitoin heti nimeni addressiin ja kehoitan kaikkia valppauteen tämän firman kanssa.

    • nettikaupan kirot

      Nostan tätä keskustelua taas esille, sillä näyttää vain tämä huijari-veijari -firma Kevennys.fi/ Fennotuonti Oy edelleen porskuttavan täysillä. Kysynkin, että onko kukaan ikinä onnistunut pääsemään tästä tilauspakosta eroon? Etenkin jos on toiminut kuluttajasuojalain puitteissa ja perunut määräaikaisen sopimuksen 14 vrk:n sisällä sen alussa? Ymmärrän sen, että jos peruu myöhässä eli tuotteen vastaanottamisesta/ tilauksen tekemisestä on kulunut yli 2 viikkoa, niin silloin on mahdotonta päästä eroon. Sama kokemus on ollut itselläni Sanoma Magazines lehtitalon kanssa, toki summat on olleet aika paljon pienempiä kuin tässä laihdutuspillerikaupassa. Mutta aivan selvästi tämä firma toimii siellä laillisen / laittoman rajamailla. Ainakin erittäin epäeettiseltä ja asiattomalta vaikuttaa tämä toimintatapa useiden alla olevien viestien perusteella.

      • john doe785

        Eksyin tänne Suomi24 sivulle ja luin tämän ketjun.

        - Neuvo 1 Älä koskaan tilaa netistä mitään,jossa puhutaan kokeilusta , ilmaisesta tai muusta , tälläisestä. Eikä mitään joissa tuotteita tulee kotiin ennen maksua.


      • john doe 789
        john doe785 kirjoitti:

        Eksyin tänne Suomi24 sivulle ja luin tämän ketjun.

        - Neuvo 1 Älä koskaan tilaa netistä mitään,jossa puhutaan kokeilusta , ilmaisesta tai muusta , tälläisestä. Eikä mitään joissa tuotteita tulee kotiin ennen maksua.

        Lisäksi Laihdustuspillerit on täyttä kusetusta. Lisäksi menetät rahat mahdollisesti luottotiedot ja hermot. Suomessa ei viranomaiset halua puuttua nettirikollisuuteen helposti,siksi netissä ei todellakaan kannata tilaillla,sitoutua mihinkään.

        Niin ja Ihminen laihtuu kun kulutusta on riittävästi ja syö terveellisesti


    • aivarson

      En ole tilannut ko. tuotteita mutta niitä alkoi tippua jostakin syystä postiluukusta. Katsonut olen netistä mitä nämä ovat. Uhkailivat ko. firmasta, että perintätoimisto alkaa karhuta maksuja. Ilmoitin, että olen palauttanut postiin ko. tuotteet ja saanut itellalta kuitin palautuksista. Kun soitin Kevennys firmaan ja kysyin kenen kanssa keskustelen puhelimitse niin tämä nuori mies ilmoitti ettei hän kerro nimeään eli aika erikoista. Evira on ilmoittanut ettei näitä pidä mennä syömään. Ja ne on vedettävä pois markkinoilta heti. Siis huijausta Kevennysfirmalta.
      Kuvitellaan tilanne, että olet tilannut näytepakkauksen ja ja lähdet ulkomaille vaikka kolmeksi viikoksi kuinka voit perua tilauksen 14 vrk kuluessa no et sitten mitenkään ja 9 kk tilaus maksaa noin 350 € eli joudut huijatuksi.

    • nevian

      Törmäsin tänään firman houkuttelevaan mainokseen, 4.90 14 pvän kuuri. No, muuta siinäsivusasa sit oikeen ollu ko paikat omille osoitetiedoille. Onneks päätin googlata. Ja selvis, et se nettisivusto/ruokapäiväkirja on täysi kopio kalorilaskurista

    • katuva...

      Helpon laihtumisen toivossa tein näytepakkauksen tilauksen äskettäin. Vasta sen jälkeen googlasin lisää ja löysin tästä ketjusta kokemuksia epäonnistuneista kaupoista.
      laitoin heti perumisen ja tässä vastaus, toivotaan että se myös pitää...

      Asiakaspalvelu (Kevennys)
      Dec 16 11:22 (EET)

      Hei,

      Teille ei ole tulossa näytepakkausta, peruitte sen tarpeeksi ajoissa ettei se ole ehtinyt lähteä meiltä matkaan.

      Ystävällisin terveisin,

      Asiakaspalvelu

      • eeva6

        montako päivää sulla kesti olla tilaus "päällä"? Tilasin itse 18 päivä ja peruin juuri äsken omani.


      • mummokainen
        eeva6 kirjoitti:

        montako päivää sulla kesti olla tilaus "päällä"? Tilasin itse 18 päivä ja peruin juuri äsken omani.

        Voi rakas lapsi, täällä tämä mummo maksaa jo Gothialle käräjäoikeudessa määrättyjä maksuja. Koskaan ennen en ole törmännyt tämmöiseen. Minutkin, vanha vaivainen, pienen eläkkeen saava itäsuomen mummo, nitistetään kunnalliskotiin. Ja edelleen firma main ostaa feisbuukissa, mutta siellä ei voi kommentoida, aluksi sai, mutta olen joka päivä varoittanut omia fb,kavereitani firmasta.


    • Mitokondrioosi

      Fennotuonnin tuotteet Kevennys ja Konjam on rekisteröity ELINTARVIKKEIKSI eli niillä ei ole palautusoikeutta, vain näytepakkaus on mahdollista palauttaa (14 päivää) ja näin ollen myös peruuttaa tilaus, muutoin sen tapahtuu vain lääkärintodistuksella.

      JOS palautatte mitään tuotteita, niin postista PALAUTUSKUITTI talteen, kuluttajan ainut turva jos ja kun paketti ei syystä tai toisesta palautuisikaan. Silloin vastaanottaja on vastuussa, eikä lähettäjä.

    • että harmittaa

      Ei kun kaikki Kevennyksen uhrit, ottakaa yhteys kuluttajaoikeusasiamieheen, nettisivuilla on helpoo tehdä ilmoitus. Nostetaan ryhmäkanne! Niin vääristeltyä maininontaa ja olematonta asiakaspalvelu--- pah. Tietävät varmaan itsekkin miten ala-arvoista toimintaa mutta jatkavat niin kauan kun ei kukaan estä. En ymmärrä miten joku ilkeää olla tuommosessa työsä ja kahtoo itseään peliin???

    • petetty5

      Olen petetty.Eilen soitin kevennykseen ja kerroin asiani että minulle tuli kovat vatskivut kun otin muutaman pillerin ,kun minulla on sappivaivat ja pyysin että saisin keskeuttää tilauksen. Ei luvattu.Kysyin johtajan nimeä ja osoitetta ei annettu ja kysyin vielä henkilön nimeä joka vastaili puhelimeen.Tänään soitin taas ei vastattu. Soitin toisella puhelimella heti vastattiin ja sain samat vastaukset. Sitten soitin kuluttaja virastoon yhtä tyhjän kanssa sen hän myönsi että tästä on tullut paljon soittoja. Kannattaa soitella ,ei jäädä miettimään ja itseään syyttämään.Rikollista puuhaa kaikki jotka vastaava ja valvovat työkseen tällaista toimintaa sallivat.

      • ONNEKAS

        Olen Kevennyksen uhreista yksi selviytyneistä. Minulle alkoi pakettien lisäksi, kun yritin lopettaa ja päästä irti lähetyksistä, tulla muka vuotta aiemmin "tilaamistani maksamattomista" lähetyksistä karhulaskuja.
        Lähetin aina uuden paketin avaamattomana takaisin, vaikka alkuun, kun avasin siellä oli kielto takaisinlähettämisestä (elintarvike). Laitoin vain paketin päälle : PALAUTUS ts. en maksanut. Tätä leikkiä kesti viikkoja..viikkoja.... Sitten alkoi tulla edellisten karhulaskujen lisäksi uhkauksia, että ellen maksa, seuraavana lähettävät laskut ulosottoon.
        Pyysin heilta Tunnusta, jolla pääsen katsomaan omia tilauksiani ja maksujani netissä. He lähettivät "TUNNUKSEN", jolla pääsin heidän omille sivuilleen. Pyysin uutta TODELLISTA tunnusta, jolla ei tapahtunut edellistä kummempaa. S-posteihini ei sitten enää vastattukaan, mutta ilmeisesti ne kuitenkin luettiin, koska kun kirjoitin minulla olevan kahdelta vuodelta itselläni tallessa kaikki sopimukset , tilaukset ja maksut ja etteivät ne täsmää heidän laskujensa kanssa, tuli viimein viesti, että asiakkuuteni lopetetaan, jos maksan siihen mennessa kaikki tulleet laskut (niitä oli satoja euroja). EN MAKSANUT, ENKÄ TEHNYT ASIALLE MITÄÄN.
        Nyt asiasta on melkein vuosi, eikä heiltä ole tullut minkäänlaista yhteydenottoa: ei laskujen, uhkailujen tmv. muodossa.


      • tuomittu2
        ONNEKAS kirjoitti:

        Olen Kevennyksen uhreista yksi selviytyneistä. Minulle alkoi pakettien lisäksi, kun yritin lopettaa ja päästä irti lähetyksistä, tulla muka vuotta aiemmin "tilaamistani maksamattomista" lähetyksistä karhulaskuja.
        Lähetin aina uuden paketin avaamattomana takaisin, vaikka alkuun, kun avasin siellä oli kielto takaisinlähettämisestä (elintarvike). Laitoin vain paketin päälle : PALAUTUS ts. en maksanut. Tätä leikkiä kesti viikkoja..viikkoja.... Sitten alkoi tulla edellisten karhulaskujen lisäksi uhkauksia, että ellen maksa, seuraavana lähettävät laskut ulosottoon.
        Pyysin heilta Tunnusta, jolla pääsen katsomaan omia tilauksiani ja maksujani netissä. He lähettivät "TUNNUKSEN", jolla pääsin heidän omille sivuilleen. Pyysin uutta TODELLISTA tunnusta, jolla ei tapahtunut edellistä kummempaa. S-posteihini ei sitten enää vastattukaan, mutta ilmeisesti ne kuitenkin luettiin, koska kun kirjoitin minulla olevan kahdelta vuodelta itselläni tallessa kaikki sopimukset , tilaukset ja maksut ja etteivät ne täsmää heidän laskujensa kanssa, tuli viimein viesti, että asiakkuuteni lopetetaan, jos maksan siihen mennessa kaikki tulleet laskut (niitä oli satoja euroja). EN MAKSANUT, ENKÄ TEHNYT ASIALLE MITÄÄN.
        Nyt asiasta on melkein vuosi, eikä heiltä ole tullut minkäänlaista yhteydenottoa: ei laskujen, uhkailujen tmv. muodossa.

        Olitpa todella onnekas. Niin minäkin tein palautin ja palautin, mutta se ei mitään mahtanut. Minua ei uhattu ulosotolla, vaan vietiin suoraan käräjäoikeuteen ja tuomittiin maksamaan. Ihmettelinkin, kun vietiin luottotiedot, joten en voi käyttää luottokorttejanikaan. Minä olen vanha ihminen, enkä ole ollut oikeuden edessä milloinkaan, mutta nyt huijarit veivät kaikki.Ole hyvilläsi, olet todella onnekas.


    • punapää stadista

      Hei, et todellakaan ole ainoa, joka on joutunut kyseisen firman vedätykseen mukaan. Kaava on lähes kaikilla sama. Meistä moni on tehnyt asiasta jopa rikosilmoituksen ja ainoa neuvo ja asia minkä voimme tehdä on ryhmäkanne. Allekirjoittaneita on nyt 82 henkilöä ja siksi neuvon sinua allekirjoittamaan adressin seuraavassa osoitteessa:
      http://www.adressit.com/kevennys-tuotteella_taloudellisiin_vaikeuksiin
      Laitan asian eteenpäin kuluttaja asiamiehelle, mutta lisänimet on tervetulleita jälkikäteenkin.

    • eeva6

      Hei, satuin lukemaan viestinne Kevennyksestä, minulle ei ole tullut vielä edes kokeilu versiota, koska laitoin tilaukseni toissapäivänä. Laitoin äsken heti menemään viestin etten otakaan kyseisiä tuotteita. Toivottavasti on tällä selvä. Eivät voi ainakaan vedota siihen etten olisi ajoissa perunut.!

    • Yksi uhreista

      Täällä myös yksi tyhjäpää, joka tuli huijatuksi. Nyt pistin viimisen laskun menemään, kiltisti olen maksanut koko 9 kuukautta, aina maksumuistutuskulut mukana. Asialle ei vaan ole pystynyt tekemään mitään. Toivon todellakin, että tämä jää tähän. Nimen laitoin adressiin!

      • "Näitä huijattuja"

        Olen joutunut jostain ihme syystä ottamaan vastaan "Kevennys" -tabletteja, joita en koskaan ole käyttänyt. Lieneekö syynä se, että viime keväänä aioin ottaa osaa johonkin kilpailuun sähköpostissa. Ja kun siellä lopussa on kysely "oletko ruksannut "ehdot" - ja kun en ollut ruksannut, tein sen. Tästä lähti tulemaan valtaisa joukko mainoksia ja tämä "Kevennys" -buumi. Ainakin uskon, että niin asian täytyi olla. Ei siis kannata ruksailla mitään kyselyjä, eikä niin ollen ottaa osaa mihinkään kyselykilpailuihin. Muuta selitystä en tähän hulluuteen keksi. -

        Olen palauttanut ensin jatkuvasti useita pakkauksia ja laskuja. Tämä ei auttanut. Lähetin viestin sähköpostitse, jossa iolmoitin, etten terveydellisistäkään syistä voi käyttää tabletteja. Sain vastauksen, että pitäisi lähettää lääkärintodistus. Muuten olen lirissä 9 kk. No aika on kulunut umpeen ajat sitten, mutta aina vaan tulee pillereitä ja laskuja sekä Kevennykseltä että Alektumilta (perintäfirma) ynnä Fennotuotteelta (kai sisarfirna). Jossain vaiheessa myös olen maksanutkin. Ja kun kerran suutuin ja soitin Alektumin ilmoittamaan numeroon, kun olin maksanut kahden päivän sisällä tulleista laskuista jälkimmäisen, joka oli pienempi, virolaiselta kuulostava naisääni vastasi, "Ei teidä tarvitse maksa ainakan toista. Mitä teemme???? Tuossa on taas kasa pillerilaatikoita ja laskuja!!!! - Ei voi soittaakaan edim. asiakasnumeroon, kun DNA:lta tuli valtava lasku tällaiseen numeroon soittamisesta ainakin 4 kertaa ja vain kerran olin soittanut, Hermot menee tuollaisten kanssa.


      • yks monista
        "Näitä huijattuja" kirjoitti:

        Olen joutunut jostain ihme syystä ottamaan vastaan "Kevennys" -tabletteja, joita en koskaan ole käyttänyt. Lieneekö syynä se, että viime keväänä aioin ottaa osaa johonkin kilpailuun sähköpostissa. Ja kun siellä lopussa on kysely "oletko ruksannut "ehdot" - ja kun en ollut ruksannut, tein sen. Tästä lähti tulemaan valtaisa joukko mainoksia ja tämä "Kevennys" -buumi. Ainakin uskon, että niin asian täytyi olla. Ei siis kannata ruksailla mitään kyselyjä, eikä niin ollen ottaa osaa mihinkään kyselykilpailuihin. Muuta selitystä en tähän hulluuteen keksi. -

        Olen palauttanut ensin jatkuvasti useita pakkauksia ja laskuja. Tämä ei auttanut. Lähetin viestin sähköpostitse, jossa iolmoitin, etten terveydellisistäkään syistä voi käyttää tabletteja. Sain vastauksen, että pitäisi lähettää lääkärintodistus. Muuten olen lirissä 9 kk. No aika on kulunut umpeen ajat sitten, mutta aina vaan tulee pillereitä ja laskuja sekä Kevennykseltä että Alektumilta (perintäfirma) ynnä Fennotuotteelta (kai sisarfirna). Jossain vaiheessa myös olen maksanutkin. Ja kun kerran suutuin ja soitin Alektumin ilmoittamaan numeroon, kun olin maksanut kahden päivän sisällä tulleista laskuista jälkimmäisen, joka oli pienempi, virolaiselta kuulostava naisääni vastasi, "Ei teidä tarvitse maksa ainakan toista. Mitä teemme???? Tuossa on taas kasa pillerilaatikoita ja laskuja!!!! - Ei voi soittaakaan edim. asiakasnumeroon, kun DNA:lta tuli valtava lasku tällaiseen numeroon soittamisesta ainakin 4 kertaa ja vain kerran olin soittanut, Hermot menee tuollaisten kanssa.

        Hei!

        Kevennys-tuotteiden mainontaa ja toimintaa vastaan on tekeillä ryhmäkanne . oikeuden päätökseltä irti huijauksesta. Käy allekirjoittamassa nettiadressi ja ota yhteyttä kuluttajaoikeusneuvojaan sähköpostitse tai sähköisellä lomakkeella. Toivotaan että päästään pakkoasiakkuudesta eroon asiallisesti. Ei lannistuta moisen kohtuuttomuuden edessä. Ei ihmisen tarvitse "älytä" lukea monisivuista ilmoitusta, kullä se mihin sitoutuu pitää selvitä nopeatsi ja selkeästi ihan tilaussivulta... Kokeilupakkaus ei voi olla noin vain aloituspakkaus....


      • että tässä vaiheessa näi
        yks monista kirjoitti:

        Hei!

        Kevennys-tuotteiden mainontaa ja toimintaa vastaan on tekeillä ryhmäkanne . oikeuden päätökseltä irti huijauksesta. Käy allekirjoittamassa nettiadressi ja ota yhteyttä kuluttajaoikeusneuvojaan sähköpostitse tai sähköisellä lomakkeella. Toivotaan että päästään pakkoasiakkuudesta eroon asiallisesti. Ei lannistuta moisen kohtuuttomuuden edessä. Ei ihmisen tarvitse "älytä" lukea monisivuista ilmoitusta, kullä se mihin sitoutuu pitää selvitä nopeatsi ja selkeästi ihan tilaussivulta... Kokeilupakkaus ei voi olla noin vain aloituspakkaus....

        Hei siskot/veljet. Olen lähtenyt omalta osaltani ajamaan asiaa eteenpäin. Ensin olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Lopputulos oli, että hän sanoi, että asian voi viedä riitalautakuntaan, minkä teinkin. Lähinnä aion katsoa sopimukseni alkamisen ajankohdan, koska pillereiden saavuttua ja sen jälkeenkin olin matkoilla. Mistä ko. tapauksessa alkaa määräajan laskeminen. Tiedustelin eräiden soittojeni ajankohtaa, jota ei tietenkään löytynyt. Minulle vastattiin, että nauhotamme kaikki puhelut eikä nauhoittamisesta tarvitse ilmoittaa. Tästä on kullanarvoinen sähköposti tallessa. Väärin meni. Henkilötietolaissa mainitaan informointivelvollisuudesta, silloin kun puhelut nauhotetaan. Myöskin tietosuojavaltuutetun yksiselitteisessä kannanotossa mainitaan, että nauhoittamisesta on pääsääntöisesti ilmoitettava. Pääsääntöisyyshän ei ole sitä, että ei koskaan ilmoiteta. Tein rikosilmoituksen henkilötietolain rikkomisesta. Kuinkahan paljon meitä on. Nyt asia on poliisin hoidossa ja lopputuloksesta tulen tiedottamaan myöskin tällä palstalla, enkä maksa.


      • näin se etenee
        että tässä vaiheessa näi kirjoitti:

        Hei siskot/veljet. Olen lähtenyt omalta osaltani ajamaan asiaa eteenpäin. Ensin olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Lopputulos oli, että hän sanoi, että asian voi viedä riitalautakuntaan, minkä teinkin. Lähinnä aion katsoa sopimukseni alkamisen ajankohdan, koska pillereiden saavuttua ja sen jälkeenkin olin matkoilla. Mistä ko. tapauksessa alkaa määräajan laskeminen. Tiedustelin eräiden soittojeni ajankohtaa, jota ei tietenkään löytynyt. Minulle vastattiin, että nauhotamme kaikki puhelut eikä nauhoittamisesta tarvitse ilmoittaa. Tästä on kullanarvoinen sähköposti tallessa. Väärin meni. Henkilötietolaissa mainitaan informointivelvollisuudesta, silloin kun puhelut nauhotetaan. Myöskin tietosuojavaltuutetun yksiselitteisessä kannanotossa mainitaan, että nauhoittamisesta on pääsääntöisesti ilmoitettava. Pääsääntöisyyshän ei ole sitä, että ei koskaan ilmoiteta. Tein rikosilmoituksen henkilötietolain rikkomisesta. Kuinkahan paljon meitä on. Nyt asia on poliisin hoidossa ja lopputuloksesta tulen tiedottamaan myöskin tällä palstalla, enkä maksa.

        Jos ja kun sinulle ei ole ilmoitettu nauhottamisesta olet asiaomistaja henkilötietolain rikkomisessa. Puhelinnumeroiden säilöminen katsotaan henkilörekisterin luomiseksi, jolle on muitakin velvollisuuksia.. Poliisi tutkii, jos vaadit rangaistusta. Korvausvaatimushan on jokaisen esitettävissä.


      • kiva seurata
        näin se etenee kirjoitti:

        Jos ja kun sinulle ei ole ilmoitettu nauhottamisesta olet asiaomistaja henkilötietolain rikkomisessa. Puhelinnumeroiden säilöminen katsotaan henkilörekisterin luomiseksi, jolle on muitakin velvollisuuksia.. Poliisi tutkii, jos vaadit rangaistusta. Korvausvaatimushan on jokaisen esitettävissä.

        Kiitos nimimerkille. Taitaa olla niin, että loppujen lopuksi pillerit ovatkin halpoja kun verrataan korvausvaatimuksiin?


      • yksi monista petetyistä
        kiva seurata kirjoitti:

        Kiitos nimimerkille. Taitaa olla niin, että loppujen lopuksi pillerit ovatkin halpoja kun verrataan korvausvaatimuksiin?

        Tiedoksi kaikille. Tulen hankkimaan kevennyksen toimista ennakkopäätöksen oikeudessa. Jos se on minulle myönteinen, niin tulen tiedottamaan siitä tällä palstalla sekä lehdistössä ja kertomaan miten muiden tulee menetellä asiassa ja missä on mennyt pieleen.


      • raivostunut
        yksi monista petetyistä kirjoitti:

        Tiedoksi kaikille. Tulen hankkimaan kevennyksen toimista ennakkopäätöksen oikeudessa. Jos se on minulle myönteinen, niin tulen tiedottamaan siitä tällä palstalla sekä lehdistössä ja kertomaan miten muiden tulee menetellä asiassa ja missä on mennyt pieleen.

        Odotellaan mielenkiinnolla mitä tulee tapahtumaan.
        Toivottavasti huijari-yritys saadaan vastuuseen ja siellä toimivat henkilöt samoin.
        Olisi toivonut suurempaa allekirjoittajien määrää adressin, joka menee kuluttajansuoja-asiamiehelle.


    • mamam

      samojen tyyppien uusin huijaus. Uudet laihdutus pillerit eli tää konjam.net VAROKAA! samaa paskaa eri purkeissa..

    • huijattu mummo

      Voi kauheaa, miten meitä voidaan huijata ja miten perintäfirma lähtee perimään maksuja olemattomista, palautetuista ja huijaustuotteista? Missä tästä voisi varoittaa muita ihmisiä?Olen niin väsynyt ja vihainen, kun minulta vietiin luottotiedoista lähtien kaikki.
      Jos minä varastaisin kaupasta jotain tai huijaisin jotai tuttuani, joutuisin siitä vastaamaan. Miten tämä voi olla mahdollista? Ettemme saa heitä kuriin? Miten esim. oikeusavustajani ei lähtenyt auttamaan minua käräjäoikeuteen asiassa?
      Terveisin, se huijattu mummo itä-suomesta.

      • tuulikkis2

        Hei, huijattu mummo -täällä toinen, ja meitä on monta.. Vien osaltani asiaa eteenpäin, juuri lähetin lisäselvityksiä kuluttajariitalautakuntaan, olen kirjoittanut nimeni ryhmäkanteeseen, ollut yhteydessä Eviraan (sieltäpäin otettu yhteyttä Ahvenanmaan elintarvikevalvontaan) poliisiin, kuluttajariitalautakuntaan STL:n(joka myöntää tuotteille avainlippumerkit -tottahan noin HYVÄ tuote merkin tarvitsee.. ja moneen muuhun tahoon. Uskonpa vahvasti, että valo tunnelin päässä alkaa häämöttaa! Edelleenkään en maksa, lähetin heillepäin 376 euron laskun lääkärintodistuksista ym aiheutuneista harmeista.. katsotaan nyt, miten asia etenee. Voimia ja jaksamista Sinulle-kyllä tämä ryöväys vielä loppuu -toivottavasti oikeutta saadaan vielä jälkikäteen!


      • Yleensä täysjärkinen
        tuulikkis2 kirjoitti:

        Hei, huijattu mummo -täällä toinen, ja meitä on monta.. Vien osaltani asiaa eteenpäin, juuri lähetin lisäselvityksiä kuluttajariitalautakuntaan, olen kirjoittanut nimeni ryhmäkanteeseen, ollut yhteydessä Eviraan (sieltäpäin otettu yhteyttä Ahvenanmaan elintarvikevalvontaan) poliisiin, kuluttajariitalautakuntaan STL:n(joka myöntää tuotteille avainlippumerkit -tottahan noin HYVÄ tuote merkin tarvitsee.. ja moneen muuhun tahoon. Uskonpa vahvasti, että valo tunnelin päässä alkaa häämöttaa! Edelleenkään en maksa, lähetin heillepäin 376 euron laskun lääkärintodistuksista ym aiheutuneista harmeista.. katsotaan nyt, miten asia etenee. Voimia ja jaksamista Sinulle-kyllä tämä ryöväys vielä loppuu -toivottavasti oikeutta saadaan vielä jälkikäteen!

        Ikävintä, on, että me kaikki huijatut olemme yksin. Kuluttaja-asiamies on voimaton. Kevennys-yritys toimii juuri ja juuri laillisuuden rajoilla.
        Ainoa mahdollisuus on NOSTAA YHTEISKANNE JA PALKATA OSAAVA JURISTI.


      • Ryöstetty vanhus
        Yleensä täysjärkinen kirjoitti:

        Ikävintä, on, että me kaikki huijatut olemme yksin. Kuluttaja-asiamies on voimaton. Kevennys-yritys toimii juuri ja juuri laillisuuden rajoilla.
        Ainoa mahdollisuus on NOSTAA YHTEISKANNE JA PALKATA OSAAVA JURISTI.

        Mitäköhän tälle asialle pitäisi vielä tehdä? Elämäni meni ihan poskelleen firman takia. Haluaisin oikeutta itselleni ja teille ja meille kaikille. Voivatko nämä nettihuijarit suistaa vanhan ihmisen elämän raiteiltaan? Toivoisin luottotietoni takaisin, koska häpeän että minua pystyttiin huijaamaan.
        Onkohan ketään muuta viety käräjäoikeuteen, kuin minut? Olen lukenut että moni on päässyt pälkähästä, kun on osannut tehdä oikeita asioita, vetää oikeista naruista. Häpeää voisivat nähdä he, jotka tällä tavalla ryöstivät minut ja monen muum? Toivoisin vain oikeutta.


      • Ryöstetty vanhus
        tuulikkis2 kirjoitti:

        Hei, huijattu mummo -täällä toinen, ja meitä on monta.. Vien osaltani asiaa eteenpäin, juuri lähetin lisäselvityksiä kuluttajariitalautakuntaan, olen kirjoittanut nimeni ryhmäkanteeseen, ollut yhteydessä Eviraan (sieltäpäin otettu yhteyttä Ahvenanmaan elintarvikevalvontaan) poliisiin, kuluttajariitalautakuntaan STL:n(joka myöntää tuotteille avainlippumerkit -tottahan noin HYVÄ tuote merkin tarvitsee.. ja moneen muuhun tahoon. Uskonpa vahvasti, että valo tunnelin päässä alkaa häämöttaa! Edelleenkään en maksa, lähetin heillepäin 376 euron laskun lääkärintodistuksista ym aiheutuneista harmeista.. katsotaan nyt, miten asia etenee. Voimia ja jaksamista Sinulle-kyllä tämä ryöväys vielä loppuu -toivottavasti oikeutta saadaan vielä jälkikäteen!

        Onkohan ketään muuta vielä viety käräjäoikeuteen? No, vanhuksiahan perinteisesti ryöstetään tässä maassa. ihan sama kuin potkisi ja veisi mummon rahat, tämä huijaus vain koskee enemmän. Nolottaa ja hävettää oma hölmöys ja hyvänuskoisuus. Kun itse on elänyt rehellisesti koko pitkän elämänsä, joutuukin vanhana huijareiden kynsiin.
        Pyysin oikeusavustajaa ja hän kävikin, mutta ei lähtenyt puolustamaan minua. Miksi heitä kuitenkin on palkattu muka köyhien ihmisten puolustajiksi. Ilmoitin taas kuningaskuluttajaan tämän jutun, jospa he vielä yrittäisivät etsiä oikeutta.
        Olen FB:ssa miltei joka päivä kertonut, etteivät vai n kukaan sortuisi tähän. Sain mm. Tarja Talgvistin perumaan aikomuksensa tilata tuotetta ja monia muitakin. Sitten minulla on menossa kaunokirjallinen juttu lehteen samasta asiasta. En vain tiedä, mihin lehteen voisin sitä tarjota. Olen kirjoittava ihminen ja kirjoittanut 53 vuotta mm. pakinoita . Ja olin niin hölmö että sorruin tälläiseen.


    • Jaana K

      Täällä kanssa yksi huijattu, tuli uhkaus kirje enkä aio maksaa. Lähetin kuluttaja asiamiehelle kantelun saa nähdä tapahtuuko yhtään mitään. Huomenna soitan sinne ja kysyn miten suomen maassa voi toimia tälläinen huijaus firma, eiköhän he ota jotakin kantaa. Itselläni ainakin tuli todella paha jalka särky kun söin noita tuotteita eli jos joku tuntee sellaisen hekilön joka voisi analusoida nuo pillerit niin saataisiin ainakin jonkinlaista dokumenttia noista pillereistä.

    • tuulikki 2

      Heippa ! Olen saattanut asian Eviran kautta myöskin ahvenanmaalaisen elintarvikevalvonnan piiriin. Minulle soittanut eläinlääkäri kauhisteli kyseisen tuotteen ainekoostumusta -eipä ihme, että se on sairastuttanut niin palvon kokeilleita! Asia etenee. Sikälikin kummastuttaa, että myrkky ainoastaan pakataan ahvenanmaalla. Olisi veikeää tietää tämän "avainlipputuotteen" todellinen valmistuspaikka !

    • khhk

      Vaimoni puolesta olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen. Odotellaan, toimiiko viranomaistaho niin kuin pitää.
      Puolitoista vuotta on tapeltu, perintätoimisto on kertaalleen vaihtunut ja aina samoja uhkauskirjeitä tulee postista.
      Kirkosta pääsee eroon ilmoituksella, mutta kalkkitaplettifirmasta ei millään???

      • taistelutahtoinen

        Hei khhk -ja kaikki huijatut ! Tee rikosilmoituksen lisäksi ilmoitus myöskin kuluttajasuoja-asiamiehelle ja kuluttajariitalautakuntaan ! Kaiketi ryhmäkannekin pitäisi olla työn alla ? ( adressit kevennyksen tuotteilla taloudellisiin vaikeuksiin / oikeuden päätöksellä irti huijauksesta ) Kaikki mahdolliset keinot ja väylät käyttöön !!!


      • Itä-Suomen mummmo
        taistelutahtoinen kirjoitti:

        Hei khhk -ja kaikki huijatut ! Tee rikosilmoituksen lisäksi ilmoitus myöskin kuluttajasuoja-asiamiehelle ja kuluttajariitalautakuntaan ! Kaiketi ryhmäkannekin pitäisi olla työn alla ? ( adressit kevennyksen tuotteilla taloudellisiin vaikeuksiin / oikeuden päätöksellä irti huijauksesta ) Kaikki mahdolliset keinot ja väylät käyttöön !!!

        Olen aivan lopussa. Luulin jo maksaneeni Gothialle vuoden aikana yli 600 euroa, nyt siellä on kuulema kuluja yli 400 euroa ja nekin joudun maksamaan. Olen vanha ja väsynyt. Miksi asiassa ei taphdu mitään? Ei voi olla totta, että maksaa tyhjästä ja roskasta pienestä eläkkeestään huijareille. Jos teillä on jotakin tietoa,niin auttakaa.Mitä voisin vielä tehdä?
        Miksi oikeusvaltion oikeusavustaja ei lähde auttamaan vanhaa ja köyhää ihmistä?
        Eikö meillä ole samat oikeudet saada puolustusta kuin muillakin?
        Tämä on selvä huijaus ja rikos. Auttakaa minua.


      • tuulikki 2
        Itä-Suomen mummmo kirjoitti:

        Olen aivan lopussa. Luulin jo maksaneeni Gothialle vuoden aikana yli 600 euroa, nyt siellä on kuulema kuluja yli 400 euroa ja nekin joudun maksamaan. Olen vanha ja väsynyt. Miksi asiassa ei taphdu mitään? Ei voi olla totta, että maksaa tyhjästä ja roskasta pienestä eläkkeestään huijareille. Jos teillä on jotakin tietoa,niin auttakaa.Mitä voisin vielä tehdä?
        Miksi oikeusvaltion oikeusavustaja ei lähde auttamaan vanhaa ja köyhää ihmistä?
        Eikö meillä ole samat oikeudet saada puolustusta kuin muillakin?
        Tämä on selvä huijaus ja rikos. Auttakaa minua.

        Hei itä-Suomen mummo ! Oletko tehnyt rikosilmoitusta /valittanut kuluttajariitalautakuntaan ??? Oikeusasiamieskin on olemassa, ja EU:n ihmisoikeustuomioistuin !! Valita, valita, niin teen minäkin -ja moni muu !! Jossakin vaiheessa on pakko tulla loppu tälle toiminnalle ! Mitä enemmän huijattuja "nousee takajaloilleen" huijarifirmaa vastaan, sen suurempi mahdollisuus on saada huijarit vastuuseen.


      • Huijattu ja petetty
        tuulikki 2 kirjoitti:

        Hei itä-Suomen mummo ! Oletko tehnyt rikosilmoitusta /valittanut kuluttajariitalautakuntaan ??? Oikeusasiamieskin on olemassa, ja EU:n ihmisoikeustuomioistuin !! Valita, valita, niin teen minäkin -ja moni muu !! Jossakin vaiheessa on pakko tulla loppu tälle toiminnalle ! Mitä enemmän huijattuja "nousee takajaloilleen" huijarifirmaa vastaan, sen suurempi mahdollisuus on saada huijarit vastuuseen.

        Tein rikosilmoituksen, vetosin kuluttajalautakuntaan, kirjoitin FB ja varoitin ihmisiä
        pyysin oikeusavustajalta apua, ei mikään auttanut. Vaikka olen vain tyhmä mummmo, niin osaisi puolustaa ihmisiä joita on petetty ja huijattu. Ei tarvitse olla lakimies, kun rikoksen näkee ja tuntee muutenkin.
        Asunto on myynnissä, en pysty maksamaan kuluja, lääkkeet ostan velaksi ja kuukaudeksi kerrallaan. Mistä saisin apua.? Miten tämä VOI olla mahdollista? Lähetin yhteen kirjoituskilpailuun jutun NETTIHUIJARIN KYNSISSÄ. Jos se pärjää, julkaisen sen kokonaisuudessaan netissä.


      • anemone2014
        Huijattu ja petetty kirjoitti:

        Tein rikosilmoituksen, vetosin kuluttajalautakuntaan, kirjoitin FB ja varoitin ihmisiä
        pyysin oikeusavustajalta apua, ei mikään auttanut. Vaikka olen vain tyhmä mummmo, niin osaisi puolustaa ihmisiä joita on petetty ja huijattu. Ei tarvitse olla lakimies, kun rikoksen näkee ja tuntee muutenkin.
        Asunto on myynnissä, en pysty maksamaan kuluja, lääkkeet ostan velaksi ja kuukaudeksi kerrallaan. Mistä saisin apua.? Miten tämä VOI olla mahdollista? Lähetin yhteen kirjoituskilpailuun jutun NETTIHUIJARIN KYNSISSÄ. Jos se pärjää, julkaisen sen kokonaisuudessaan netissä.

        Ota yhteys Suomen Juristit OY:hyn. Maksajaksi joutuu kyseinen Fennotuote, eli Keventäjät. Älä myy kotiasi ja pidä kaikki maksamasi laskujen kuitit. Ota yhteys välittömästi juristiin. Itse sairastuin nautittuani noin 1 1/2 pakkausta, sain ppahoja rytmihäiriöitä, jotka levolle mennessä paheni, hapentarvetta on ja joudun nukkumaan ikkuna auki. Lisäksi on pysyvä lääkitys. Rasitus tai valvominen pahentaa asiaa. Sain lääkäriltä todistuksen, että kävin lääkärissä rytmihäiriöiden vuoksi ja lääkereseptin ja Holterseuranta tulevaisuudessa. Sain pysyvän muiston ko. tuotteesta. ÄLKÄÄ IHMEESSÄ KUKAAN SORTUKO kEVENTÄJÄ-TUOTTEESEEN!


    • IpeMuru

      Ei voi olla todellista. Kaikki fiksut ihmiset lukee ehdot. Ja aina kokeilupakkauksen jälkeen voit peruuttaa, kunhan maksat ne postimaksut. Jos ei ole lukutaitoinen, niin sitten varmaan tulee jotain toimituksia/laskuja jälkeen. Ei tarvi pelätä tätä toimittajaa niinkuin ei muitakaan. Kunhan vaan maksaa ekan lähetyksen postimaksut (noin 5 euroa) ja heti lähetyksen saatuaan laittaa sähköpostiviestin laskussa mainittuun osoitteeseen, ei synny mitään seuraamuksia. En yleensä soita koska 1. se maksaa ja 2. et voi todistaa että olet peruuttanut

      Muru

      • tuulikki 2

        KUULEHAN,IPE MURU! Väitätkö ihan tosissasi, että sadat kyseisen yrityksen huijaamat ja petkuttamat ihmiset ovat ääliöitä, lukutaidottomia idiootteja, ja SINÄ olket ainoa järkevä ihminen ??? Luetun ymmärryksessä on kylläkin suuria vaikeuksia huijarifirman henkilöstöllä, tultu huomaamaan !!!!


    • törkeetä

      en vastaa mihinkään netin kyselyihin enää, koska alkaa härintä soitot vaikka markkinointikielto,myyjä jankkaa, ettekö ole vastannut..ym

      nyt loppu pelleily ei mitään enää vaikka kuinka hyviä tarjouksia

      • huijattu mummo

        Kevennys mainostaa edelleen itseään, eilenkin näin kun täytin yhtä kyselyä, siellä se vilkutti, eikä (ei) vaihtoehtoa edes ollut. Miten voisimme saada ihmisille tiedoksi, ettteivä menisi taas lankaan ? Kertokaa, koska en halua, ettei se kepulifirma saa uusia huijattuja verkkoonsa. Varoittakaa tekin kaikki, missä vain voitte, hyvät huijatut.


      • kohta koditon
        huijattu mummo kirjoitti:

        Kevennys mainostaa edelleen itseään, eilenkin näin kun täytin yhtä kyselyä, siellä se vilkutti, eikä (ei) vaihtoehtoa edes ollut. Miten voisimme saada ihmisille tiedoksi, ettteivä menisi taas lankaan ? Kertokaa, koska en halua, ettei se kepulifirma saa uusia huijattuja verkkoonsa. Varoittakaa tekin kaikki, missä vain voitte, hyvät huijatut.

        Nyt se hetki on tullut. Asuntoni on myynnissä ja Gothia lähettää uusia ja uusia maksuja, vaikka luulin jo maksaneeni tarpeeksi. Olisin tarvinnut rahaa vuokran korotukseen yms. asumiseen liittyvään pulmaan. Kun luottotietoja ei ollut, en saa mistään mitään. Voisinko vielä saada jostain apua ja tukea, jopa lähteä perankoimaan tyhjästä maksamiani rahoja.
        Minulla on kalliita lääkkeitä, joita voin ostaa vain pienissä erissä, sillä eihän apteekista saa velkaa. Olisin halunnut vielä elää, edes sen pienen eläkkeeni turvin, mutta tämä huijaus vei kaiken, elämänhalusta lähtien.
        Siis en ymmärrä (siihenhän tämä perustuukin) miten voidaan näin tehdä. Käräjäoikeuden päätöksellä?
        Se samainen firma on monen uuden huijauksen syntymäpaikka, monia sellaisia ilmestyy Facebookissa ja niitä ei voi kommentoida. Olen yrittänyt kaikkeni, etteivät kaverini menisi siihen lankaan, koska en toivo samaa edes pahimmalle vihamiehelleni. Onko se ryhmäkanne jo tehty.? Haluaisin tietää. Ja sen, että Gothia perintäfirma kynii ihmiset huijarien puolesta. Kertokaa minulle, missä mennään? Ja tämä on täysin totta minun kohdallani.


      • Hepu
        kohta koditon kirjoitti:

        Nyt se hetki on tullut. Asuntoni on myynnissä ja Gothia lähettää uusia ja uusia maksuja, vaikka luulin jo maksaneeni tarpeeksi. Olisin tarvinnut rahaa vuokran korotukseen yms. asumiseen liittyvään pulmaan. Kun luottotietoja ei ollut, en saa mistään mitään. Voisinko vielä saada jostain apua ja tukea, jopa lähteä perankoimaan tyhjästä maksamiani rahoja.
        Minulla on kalliita lääkkeitä, joita voin ostaa vain pienissä erissä, sillä eihän apteekista saa velkaa. Olisin halunnut vielä elää, edes sen pienen eläkkeeni turvin, mutta tämä huijaus vei kaiken, elämänhalusta lähtien.
        Siis en ymmärrä (siihenhän tämä perustuukin) miten voidaan näin tehdä. Käräjäoikeuden päätöksellä?
        Se samainen firma on monen uuden huijauksen syntymäpaikka, monia sellaisia ilmestyy Facebookissa ja niitä ei voi kommentoida. Olen yrittänyt kaikkeni, etteivät kaverini menisi siihen lankaan, koska en toivo samaa edes pahimmalle vihamiehelleni. Onko se ryhmäkanne jo tehty.? Haluaisin tietää. Ja sen, että Gothia perintäfirma kynii ihmiset huijarien puolesta. Kertokaa minulle, missä mennään? Ja tämä on täysin totta minun kohdallani.

        Koita kestää tämä ei voi jäädä tähän. Meitä on paljon ja jos kaikki on samaa mieltä, niin kyllä tähänkin laki tulee ja rahat saadaan takaisin.
        Minulla on kaikki sähköpostit tallella mitä olen sinne keskustellut. Olen työtön,mies lomautettu ja kahden lapsen äiti. Ei voi lopettaa tilausta. Olin vihainen ja kysyin, jos kuolen niin jatkuuko tilaus silloin? Vastausta ei ole vielä tullut.


      • evajoo
        Hepu kirjoitti:

        Koita kestää tämä ei voi jäädä tähän. Meitä on paljon ja jos kaikki on samaa mieltä, niin kyllä tähänkin laki tulee ja rahat saadaan takaisin.
        Minulla on kaikki sähköpostit tallella mitä olen sinne keskustellut. Olen työtön,mies lomautettu ja kahden lapsen äiti. Ei voi lopettaa tilausta. Olin vihainen ja kysyin, jos kuolen niin jatkuuko tilaus silloin? Vastausta ei ole vielä tullut.

        Hei!tilasin eilen kevennykseltä ja tänään luin tämän palstan.laitoin heille sähköpostia että tilaus lopetettava välittömästi tai vien asiaa eteenpäin.laittoivat että tilaus on peruutettu. Näytepakkaus kuitenkin toimitettu tänään. Ja luki että sen lisäksi muita paketteja ei lähetetä. Onko muilla sama homma? Tuleekohan paketteja enemmänkin kuin nättepakkaus?pitääkö maksaa näytepakkaus vai lähettää takaisin?


    • mimi5

      Minkälaisista perintä summista on kyse?.. eihän se voi pitää paikkaansa että ihmiset joutuisi asuntonsa myymään että sais nää laskut maksettua. eikös kyse oo kuitenkin vaan muutamasta sadasta?

      • Huijarien uhri

        Kyllä pitää paikkansa. Asuntoni on myynnnissä, aha-asiat pielessä, luottotiedot menneet, en pysty lääkkeitäkään ostamaan. Voiko kukaan auttaa. ? Vanhus itäsuomesta


      • KYNITTY VANHUS

        EI KUULE OLE VAIN MUUTAMASTA SADASTA, VAAN TOSI,TOSIMONESTA..
        LÄHETIN KAIKKI TAKAISIN PERUUTIN JA SOITIN JNE.
        LUOTTOTIEDOT MENNEET, ENKÄ KERKIÄ ELÄISSÄNI SAADA NIITÄ TAKAISIN.
        KOVIN OLI VAISU JOULU, KÖYHÄ JA YKSINÄINEN JA VAIN TÄMÄN FIRMAN TAKIA...MITÄ TEEN?


    • "Kohtalotoveri"

      Juuri samoin sanoin tapahtui minulle, emmekä ole ainoita. Kuluttaja-asiamieheltä sain ohjeita ja taistelen nyt tämän tuen sopimattomuuden vuoksi kyseistä firmaa vastaan. Minulle ne tuottivat monenlaista haittaa, eikä kiloja tippunut ja käytin vain kuten sinäkin Vivian. Yksi mahdollisuus on päästä irti hankkimalla lääkärinlausunto siitä, etä eivät kyseiset tuotteet sovi meille. Tee sinäkin niin.

      • huijatuksi tullut

        Kenenkään terveystiedot lääkärintodistuksella eivät kuulu Fennotuonnille. On laitonta pyytää todistusta, koska he eivät ole terveydenhuollon viranomaisia/hoitoa valvovia lääkäreitä. Minultakin vaadittiin lääkärintodistusta. Ilmoitin, että minun terveystietoni eivät kuulu Fennotuonnille ja on laitonta pyytää lääkärintodistusta tämmöisen asian vuoksi. Ainut taho joka tämän saa kuriin on Suomen Juristit Oy ja näitä tuomareita löytyy joka kaupungista. Ottavat mielellään hoitoon tämmöisiä asioita ja lakipykälä tälle toiminnalle löytyy ja loppu tulee. Tässäkin tapauksessa Fennotuonti maksaa asianajajien kulut. Olen itse joutunut erään toisen firman kanssa saman tyyppiseen tilanteeseen ja asian hoiti Suomen Juristit. Odotin päätöstä ja hyvinhän siinä kävi, niin kyseisen firma, kuin perintätoimistokin joutuivat nostamaan kädet pystyyn ja antautivat ja perinnät ja pakkomyynnit loppui. Kiitokset Suomen Juristit Oylle. Heistä tiedot löytyy netistä.


    • anemone2014

      Tulet jatkossa saamaan karhuajaltakin laskuja uudelleen ja uudelleen ja uhataan maksuhäiriötietojen ja luottotietoihin tulevasta merkinnästä. Olen kuullut, että lakkaavat jossakin vaiheessa. Ota kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Jos olet lopettanut joidenkin sairaustuntemusten vuoksi tuotteen käytön, niin lääkärinlausunnolla pääset irti. Minulle jäi sydämeen rytmihäiriöt päälle ja lääkitykselle. Rytmihäiriöt, joita vielä tutkitaan ja tulen kantamaan niitä hautaan asti. Tuote ei ole turvallinen ja sen sisältöäkin piilotellaan. Viimeksi eilen sain ravääjältä karhukirjeen. Käytin myös vain 2 pakkausta näytepaketin lisäksi, enkä tiennyt peruutusajasta minäkään. Tämä on vaarallinen tuote. sillä leikitään terveydellä
      negatiivisesti, eikä juurikaan kukaan ole paljon laihtunutka. anemone 2014

    • selvittäjä

      Elintarviketurvallisuusvirasto Evira osoite Mustialankatu 3, 00790 Helsinki, vosi puuttua tähän pakkomyynti asiaan, koska mainostavat tuotetta lisäravintona. Evira voi määrätä tuotteen myyntikieltoon, koska myynti perustuu pakkomyyntiin ja petokseen ja kevennys pillerit eivät ole elintarvikkeen veroisia. Minulla on kaksi pakettia lähdössä Eviraan tutkittavaksi, koska ovat muuttaneet pakkausta ja tuoteselostetta. Olen myös Fennotuonnin pakkomyynnin uhri. Tuotteesta on päästävä eroon ilman lääkärintodistusta.Lisäksi askarruttaa lasku jossa on saajana Kevennys.fi c/o Alektum Finans. Onkohan perintätoimisto Alektumilla jokin omistussuhde Fennotuonnin kanssa. Jos näin on, niin Alektum on jäävi hoitamaan perintälaskuja omaan yritykseen. Perintälaskuthan tulee Alektumilta. Tämäkin vaatii selvityksen.

    • http://www.listamedi
    • TOIMII!!!!

      Moikka,

      En ihan koko ketjua jaksanut lukea. Mutta oma mielipiteeni on se, että AINA pitää lukea ne myyntiehdot ja minulle ainakin kävi selväksi että kyseessä on määräaikainen sopimus.
      Mutta tulihan noihin lehtitilauksiinkin se että ei voi tälläistä tehdä niin varmaan muuttuu tämmöinen myynti äkkiä.

      Mutta miksi jätätte perintätoimistolle maksamatta?! Eihän ne tee sinänsä mitään kummempaa yhteistyötä sen firman kanssa, ne vaan perii rahaa ja laittaa ulosottoon jos et maksa!
      Jos perintätoimistolle jättää maksamatta, se menee ulosottoon. Summa nousee koko ajan :(
      Se näissä on perseestä! Moneen asiaan oon joutunut mukaan ja luottotiedot menneet, MUTTA:

      Minulla juuri nämä kevennystabletit toimii. Mulla vaurioitui täysin yhdessä leikkauksessa sisempi sulkijalihas.
      Tämän kanssa oli tosi vaikea olla, koska se käytännössä tarkoittaa sitä että en pystynyt pidättämään pieruja, ulostetta pystyin jotenkuten, mutten kauaa.

      Nuorena naisena jouduin olemaan paljon kotona, opiskelemaan päätoimisesti kotona koska en tiennyt yhtään, enkä tuntenut yhtään jos ilmaa tuli :(
      Lopetin jopa syömisen tämän takia, että pystyin menemään jonnekin pelkäämättä että pieraisen jossain ihan yhtäkkiä. Se oli todella noloa, ja on noloa edelleen, jos niin kävisi.

      Sitten tuli nää pillerit, ja kokeilin huvikseni (niinkuin laihduttava nainen yleensä kokeileekin kaiken maailman hullutuksia) ja kyllä nää mulla auttaa.
      On mulla nälkä muttei niin nälkä mitä ennen oli. Joskus kun ei oo varaa ostaa ruokaa ollenkaan (oon opiskelija), niin otan pelkästään 2 näitä pillereitä ja ruokahalu helpottaa.

      Ja se paras asia, ne ilmavaivat todella hävisi ihan kokonaan :O Siihen en tiedä syytä. Kai tuo kuitu siihen sitten vaikuttaa. Oon sen verran laiska ja nyt niin tyytyväinen ja iloinen, että en lähde muita samankaltaisia tuotteita etsimään koska myös haluan laihtua. :)

      Mutta jos nää myrkyllisiksi todetaan niin sitten etsin jotain jossa on myös tätä samaa vaikuttavaa ainetta, että pystyn olemaan koulussa muutenkin kuin paastoamatta ettei tule ilmaa yhtäkkiä kesken tunnin. :(

      Noihin tilausasioihin en osaa sanoa mitään koska ite nimenomaan näitä haluan syödä.
      Tuo Eviran linkki, eihän tässä tuotteessa ole mitään kofeiinia? Ihan turvalliseksi on mun ravitsemusterapeuttikin nää selvittänyt, vaikkakin kehottaa etten söisi mitään "ihmepillereitä" mutta ymmärtää tän suolisto-ongelman.

      Eli vaarallisia ei ole, ja auttaa, en ole näiden myyjä, en mainosta näitä.
      Mutta jos joku sattuu lukemaan tätä jolla on pahoja ilmavaivoja joita ette pysty pidättämään, niin silloin mainostan juurikin näitä pillereitä!!
      Painoa oon tiputtanut noin 2 viikon aikana ehkä 1-2kg. Ja se on sinänsä ihan sopiva määrä. Kyse ei ole siis mistään ihmedieetistä.
      Uskon että aika tasaisesti putoaa paino, mikä on hyvä juttu!

      Tässä oli asiaa niiden toimivuudesta!
      Harmi että ootte kokeneet tollasta näiden takia, mulla on esim tää Miriale ollut ongelmana, samoin edelleenkin jotkut lehtitilaukset. Mutta nää tutkin tarkkaan. Ja aina jos kotiin tulee joku "Osta postimaksun hinnalla Esprit hopeinen taskukello 12,90€" (sellainen oikeasti nyt on!!) niin heti kun se tuli, niin soitin ja peruin lopputilaukset. Mutta upee kello :)

      Okei.. mulla ei muuta, koitetaan pysyä positiivisina, kaikki on varmaan tullut kusetuteksi jossain tilauksessa, puhelin/netti liittymä, lehdet, yms..
      Enää en itse jaksa ottaa niistä stressiä vaan pysyn kaukana ellei tuu joku tosi hyvä tarjous eteen, ja silloin luen ainakin kahteen kertaan tilausehdot ja katon onko suomenkielinen puhelinnumero mistä sen voi perua, ja voiko sen ylipäätään missä ajassa perua.

      Hyvää joulun odotusta!

    • Pillerit maassa

      Siinä firman perustaja:
      https://fi.linkedin.com/in/eemeliahonen

      Eli Eemeli Ahonen pyörittää tätä

      Ja suomi24 ylläpidolle tietoksi että teillä ei ole mitään oikeutta poistaa julkista tietoa!

      • Anonyymi

        Tämä Eemeli Ahonen (alias hakukoneoptimoi taidolla) on se sankari jolla tosiaan on pikkasen lähtenyt lapasesta tämä ihmisten ja hakukoneiden huijaaminen.
        Toivottavasti "lock him up" as soon as possible.

        Näimä todellisuudesta irronneet SEO kaverit tulis kaikki palauttaa maan pinnalle sellasella 36kk eristyksellä


    • Kynitty vanhus

      Vieläkö tämä huijarifirma mainostaa netissä? Hävytönttä ihmisten kiristrystä. Minä vanha ihminen jouduin kovasti kärsimään näiden takia. Jo kolme joulua olen kitunut heidän perimiensä takia. Miten voisin saada oikeutta ja ainakin luottotietoni takaisin? Ja miten voisimme estää markkinoinnin netissä ja uusien uhrien metsästyksen? maksan tyhjästä perintäfirmalle, pienestä eläkkeestäni. Auttakaa minua edes siinä, ettei kukaan muu erehtyisi tilaamaan?

      MITEN ON SEN RYHMÄKANTEEN LAITA?

      • En saanut oikeutta

        Täällä samainen mummo itäsuomesta, jota on maksatettu loppuun saakka. Siis miten voi olla suomessa mahdollista. Nyt se samainen kevennnys myy LUOTTOTIETIJA, ajatelkaa ebsin heidän toimestaan ne viedään ja sitten myydään jollakin konstilla takaisin. En vain ymmärrä, millä? Kävin hyvin varovasti huijareiden sivulla ja näin sen. Eikö tosiaan tämä ole jo röyhkeyden huippa???
        Ja arvokas perintätoimisto Gothia kynii minulta eläkkeestä ison loven kuukaudessa olemattomista tuotteista, jotka kaikki palautin. Eikö täällä ole ketään, joka voisi asiaan vaikuttaa? Joko ryhmäkenne on toimitettu?
        Minua ei oikeusavustaja lähtenyt puolustamaan, vaikka mielestäni minua kohtaan oli tehty rikos. Onko tämäkään oikein oikeusvaltiossa?Eikö juuri vanhaa, köyhää ja raihnaista ihmistä pitäisi puolustaa?


      • Suomiko oikeusvaltio
        En saanut oikeutta kirjoitti:

        Täällä samainen mummo itäsuomesta, jota on maksatettu loppuun saakka. Siis miten voi olla suomessa mahdollista. Nyt se samainen kevennnys myy LUOTTOTIETIJA, ajatelkaa ebsin heidän toimestaan ne viedään ja sitten myydään jollakin konstilla takaisin. En vain ymmärrä, millä? Kävin hyvin varovasti huijareiden sivulla ja näin sen. Eikö tosiaan tämä ole jo röyhkeyden huippa???
        Ja arvokas perintätoimisto Gothia kynii minulta eläkkeestä ison loven kuukaudessa olemattomista tuotteista, jotka kaikki palautin. Eikö täällä ole ketään, joka voisi asiaan vaikuttaa? Joko ryhmäkenne on toimitettu?
        Minua ei oikeusavustaja lähtenyt puolustamaan, vaikka mielestäni minua kohtaan oli tehty rikos. Onko tämäkään oikein oikeusvaltiossa?Eikö juuri vanhaa, köyhää ja raihnaista ihmistä pitäisi puolustaa?

        Eikö tosiaankaan löydy lakia tälle firmalle? Saako kuka tahansa perustaa sellaisen ja huijata ihmisiltä rahat?
        Voiko esim. luottotietoja myydä? Ensin viedään tiedot ja sitten myydään ne takaisin.Eikö kukaan valvo näitä ryöstäjiä? Jos minä varastan nälkääni vaikka sämpylän, joudun varmasti vastaamaan siitä, mutta kun firma varastaa väärin tiedoin vanhalta mummolta ison summman hänen tuloihinsa verraten, siitä ei tarvitse vastata.
        Suomi ei ole oikeusvaltio, vaan kaikenlaisten huijarei eiden kynimistanner.
        Vastatkaa nyt joku? En jaksa yksin ihmetellä tätä asiaa.


    • raivostunut

      Ole nyt samassa kusessa tuon yrityksen kanssa.Ovat jo huijanneet minulta 68 euroa ylimääräistä ja vielä tuli uhkaus lasku että jos et maksa menee perintään,mutta nyt tuli kyllä toppi tähän asiaan,en maksa mutta täytyy kait ottaa Kuluttajansuojaan yhteys tämä on tosi törkeää ja sikamaista touhua.Eikä siellä uskalleta vastata edes puhelimeen,eikä vastata nettiviestiin vaikka olen jo 3 viestiä lähettäny.Eikö pitäisi kaikkien petettyjen liittyä yhteen ja tehdä asialle jotain ja panna vastuuseen tuo pulju.

      • raivostunut

        Tämä sakki on aivain huijareita koko porukka. Ei puhelimella neuvotella asiasta. Tilasin näytepakkauksen koska luulin, että se kokeilupakkaus. Vatsani tuli niistä kipeäksi enkä voinut jatkaa syöntiä. Lähettivät uuden pakkauksen . Minä hämmästyin, senhän piti olla kokeulupakkaus. Lähetin pakkauksen takaisin, enkä maksanut. Nyt tuli karhukirje ja menee kuuleman luottotiedot jos en maksa. Vaativat lääkärintodistus. nyt luin täältä että sekään ei auta, luottotiedot menee. Otan yhteyttä kuluttajasuojaviranomaiseen pyhien jälkee. TEHKÄÄ KAIKKI SAMOIN . Heidän toiminta on SAATAVA LOPPUMAAN. Yleensä voi perua jos on huomannut ettei tuote ole sopiva.


      • jukkz

        Voit riitauttaa asian kuluttajariitalautakuntaan.
        os. www.kuluttajariita.fi löytyy lomakkeet ohjeineen.
        käsittely on maksuton.
        Ilmoita perintätoimistolle että asia
        on riitautettu kuluttajariitalautakuntaan.
        tällöin perintätoimiston pitää lakkauttaa perintä.
        Tämä perustuu perintälakiin. Itse velkoja voi jatkaa perintää.


    • Anonyymi

      Haetaan porukalla Eemeli Ahoselle liiketoimintakielto. Kaverilla lähteny SEO hommat lapasesta. Huijaa minkä kerkiää Googlen avulla.

      • Anonyymi

        On nykyään ninmeltään Eemil Kraft.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe