Rukoiletko palstalaisten puolesta?
Jos, niin mitä rukoilet ja miksi (ja kuinka usein)?
Kysymys on tarkoitettu ihan kaikille.
Rukoilemisesta
37
124
Vastaukset
- 33
En rukoile minkään puolesta. Olen ateisti.
- satunnaisesti
Rukoilen palstalla käyvien ihmisten puolesta, että Jumala puhuisi heille.
- MrMorden
Jumalia on keksitty niin monia, miten voit olla varma että rukoilet oikeaa?
http://ancienthistory.about.com/library/bl/bl_myth_gods_index.htm - ed.
MrMorden kirjoitti:
Jumalia on keksitty niin monia, miten voit olla varma että rukoilet oikeaa?
http://ancienthistory.about.com/library/bl/bl_myth_gods_index.htmKyllä voin olla varma, koska tunnen hänet johon uskon !
jumalia sinua siteeratakseni on monia, mutta on vain YKSI JUMALA .
Ensimmäinen Mooseksen kirja 1 luku
3 Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli. 4 Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä, 5 ja hän nimitti valon päiväksi, ja pimeyden hän yöksi...
Ihan samoin, kun ihminen tulee uskoon, hän siirtyy pimeydestä valoon !
Voi itse sen kokea. - Silmän kääntöä
ed. kirjoitti:
Kyllä voin olla varma, koska tunnen hänet johon uskon !
jumalia sinua siteeratakseni on monia, mutta on vain YKSI JUMALA .
Ensimmäinen Mooseksen kirja 1 luku
3 Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli. 4 Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä, 5 ja hän nimitti valon päiväksi, ja pimeyden hän yöksi...
Ihan samoin, kun ihminen tulee uskoon, hän siirtyy pimeydestä valoon !
Voi itse sen kokea.Niin, teillähän on tuokin silmänkääntötemppu. On vain yksi jumala, jonka nimi on Jumala. Ei se kyllä miksikään muuta sitä että kyseessä on vain yksi jumala muiden joukossa.
- ed.
Silmän kääntöä kirjoitti:
Niin, teillähän on tuokin silmänkääntötemppu. On vain yksi jumala, jonka nimi on Jumala. Ei se kyllä miksikään muuta sitä että kyseessä on vain yksi jumala muiden joukossa.
No kuka näistä sinun jumalistasi loi MAAILMAN KAIKKEUDEN ?
Kuka heidän pojistaan kuoli ristillä SINUN SYNTIESI anteeksi saamisen tähden ?
Kuka sinun jumlistasi antaa sinulle IANKAIKKISENELÄMÄN ?
Nirvanan jonku uskonnonedustaja lupaa, mutta täytääkö lupaustaan, siitä ei ole mitään takeita ! Ja senkin saavutaisit (jos sitä olisi ) vain muita tappamalla !
Mitään noista allaolevista asioista sinun jumalasi ei PYSTY ANTAMAAN !
Evankeliumi Johanneksen mukaan 14
1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa.
Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa ? ...
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin, kuin minun kauttani ...
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.
16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. ..te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
Että KÄÄNNÄ ensin SYDÄMESI JA SITTEN SILMÄSI !
- näin minä
Olen pari kertaa rukoillut, kun sitä on pyydetty. Pari kertaa olen myös luvannut rukoilla, jos kohde sitä haluaa (kyse on silloin ollut alkoholismista).
En rukoile, sillä en omaa uskoa mihinkään jumalaan.
Muutaman kerran olen rukoillut mahdollisimman monta jumalaa ja pyytänyt heitä lähettämään merkkiä, jota ei voi vahvistusharhan tai hallusinaation piikkiin laittaa. Ei tullut yhtään mitään merkkiä, joten päätin kokeen.- et näin
" En rukoile, sillä en omaa uskoa mihinkään jumalaan. "
ateismin epäjumalaasi kyllä täällä toitotat fanaattisesti. - ??
" Muutaman kerran olen rukoillut mahdollisimman monta jumalaa ja pyytänyt heitä lähettämään merkkiä, "
Mutta taivaan Jumalaa et uskaltanut rukoilla, häneltä, kun olisit saanut vastauksenkin ! - Jeps...
?? kirjoitti:
" Muutaman kerran olen rukoillut mahdollisimman monta jumalaa ja pyytänyt heitä lähettämään merkkiä, "
Mutta taivaan Jumalaa et uskaltanut rukoilla, häneltä, kun olisit saanut vastauksenkin !Juupajuu :D Minä rukoilin ko. jumalaa vuosikaudet vilpittömin sydämin, kunnes minun oli vähitellen pakko myöntää, että sitä ei ole olemassakaan koska mikään raamatun mukainen 'etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan' -kohta ei pitänyt paikkaansa. Etsivä löysi pelkkää tyhjää.
- ??
Jeps... kirjoitti:
Juupajuu :D Minä rukoilin ko. jumalaa vuosikaudet vilpittömin sydämin, kunnes minun oli vähitellen pakko myöntää, että sitä ei ole olemassakaan koska mikään raamatun mukainen 'etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan' -kohta ei pitänyt paikkaansa. Etsivä löysi pelkkää tyhjää.
helsinkijokkeri, tms. En usko tuohon, koska Raamattu opettaa toisin.
Jeesus sanoi:Sitä joka tulee minun tyköni, minä EN HEITÄ ULOS ! ?? kirjoitti:
helsinkijokkeri, tms. En usko tuohon, koska Raamattu opettaa toisin.
Jeesus sanoi:Sitä joka tulee minun tyköni, minä EN HEITÄ ULOS !??, vaikka en olekaan tuo Jeps niin samat on hänkin kokenut kuin minäkin. Kohtalotovereita on, ja tunne että meitä on huijattu pahemman kerran. Itsekin oli intomielinen uskova ennen, nyt olen ateisti.
Jeesus sanoi tai oli sanomatta, muttei niillä sanoilla ole mitään merkitystä.- ed.
helsinkijokkeri kirjoitti:
??, vaikka en olekaan tuo Jeps niin samat on hänkin kokenut kuin minäkin. Kohtalotovereita on, ja tunne että meitä on huijattu pahemman kerran. Itsekin oli intomielinen uskova ennen, nyt olen ateisti.
Jeesus sanoi tai oli sanomatta, muttei niillä sanoilla ole mitään merkitystä.Teksti oli sinun kynästäsi ! Älä huijaa..
Jeesuksen sanoilla on AINA merkitystä ! Eri asia on se, ottaako ne todesta !
Jos et syö olet nälkäinen.
Kirje heprealaisille 4
2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat
12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse,
kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. ed. kirjoitti:
Teksti oli sinun kynästäsi ! Älä huijaa..
Jeesuksen sanoilla on AINA merkitystä ! Eri asia on se, ottaako ne todesta !
Jos et syö olet nälkäinen.
Kirje heprealaisille 4
2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat
12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse,
kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.ed. Toivottavasti vitsailit, muuten syylilstyit syntiin eli väärään todistukseen eli valehteluun. Minä en ole kirjoittanut nimellä Jeps... '
Mutta en ole ainoa, joka on kokenut kristinuskon tyhjäksi. Sillä ei ole merkitystä, olenko ottanut ne todesta. Minä olin sinisilmäinen ja uskoin todella. Mutta Jeesuksen sanat jäivät vaille merkitystä, kun ne eivät toteutuneet.
Ja kuule, turhaa laitat raamatunlauseita todistaaksesi Jeesuksen sanoista. Mutta ei ne sanat tule todelliseski korulauseilla. Minä vaadin konkretiaa, mutta kristinusko on vain tyhjiä sanoja.- ??
helsinkijokkeri kirjoitti:
ed. Toivottavasti vitsailit, muuten syylilstyit syntiin eli väärään todistukseen eli valehteluun. Minä en ole kirjoittanut nimellä Jeps... '
Mutta en ole ainoa, joka on kokenut kristinuskon tyhjäksi. Sillä ei ole merkitystä, olenko ottanut ne todesta. Minä olin sinisilmäinen ja uskoin todella. Mutta Jeesuksen sanat jäivät vaille merkitystä, kun ne eivät toteutuneet.
Ja kuule, turhaa laitat raamatunlauseita todistaaksesi Jeesuksen sanoista. Mutta ei ne sanat tule todelliseski korulauseilla. Minä vaadin konkretiaa, mutta kristinusko on vain tyhjiä sanoja." Sillä ei ole merkitystä, olenko ottanut ne todesta. "
Juuri SILLÄ ON MERKITYSTÄ, se on asian YDIN !
Kirje heprealaisille 4
10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
11. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään
kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen,
nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön,
vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Seuraava luku, Kirje heprealaisille
Näin juuri AAMEN !
- evlut
Nyt alan rukoilla palstalaisten puolesta
Huomaan että EVLUT.n viestistä on kulunut yli 6 vuorokautta eikä ainakaan minulla ole sen kummempaa kuin aiemminkaan. Mutta tietäähän sen, kun ei ne rukoukset ole muuta kuin hokemia.
Olen rukoillut palstan ja siellä olevien ihmisten puolesta. Myös tapauskohtaisesti olen rukoillut pyynnöstä tai kirjoittajan tarpeesta johtuen.
mono kuoppala
nuorisotyönohjaajaJännä juttu tuo rukoileminen.
Periaatteessahan kristinuskojen jumalien pitäisi olla kaikkitietäviä. Silloinhan rukoilu on niiden kannalta tyystin tarpeetonta.
Onko se siis vain terapiaa rukoilijalle? Tapa saada itselleen lohtua ja hyvä mieli? Ilman todellista sisältöä ja tarvetta edes uskonnon sisältä tarkasteltuna.
Kyllähän hyvä mieli tuntuu ihan kivalta, mutta sen voi saada vaikka auttamalla jotain lähimmäistään, tekemällä hyvää. Silloin siitä on jotain hyötyäkin.
Onko rukoilu vain helppo ja halpa tapa sulkea silmät ongelmilta? Lupa olla tekemättä mitään konkreettista asioiden korjaamiseksi itse? Ei minun tarvitse auttaa naapuria, pyysinhän minä jumalaa auttamaan häntä?- et näin
" Periaatteessahan kristinuskojen jumalien pitäisi olla kaikkitietäviä. Silloinhan rukoilu on niiden kannalta tyystin tarpeetonta."
Sinä olet yksi perheesi jäsen, mutta eihän muunperheen tarvitse olla kanssasi tekemisissä.
Oikein hyvä aloitus sinänsä. Toisten sulkeminen rukouksiin on kauneinta. Mutta ei niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin Jumala itse haluaa siunata.
Itse rukoilen viisautta vastata, kuunnella ja ymmärtää. Toisille rukoilen vain siunausta, koska en tiedä mitä he tarvitsevat. Jumala tietää.
Olenpa rukoillut vihollistenkin, inhokkien puolesta. Jotain tapahtui. Ja kyllä se muutos tapahtui minussa itsessäni.
Hnsq - erityisnuorisotyönohjaaja- kiitollinen :)
On hyvä, jos keskustelijoita muistetaan rukouksin! Ja tietysti lukijoita myös.
- EL.a .K:IM
olenko kohderyhmää
En suoranaisesti. Mutta välillisesti Isä meidän rukouksessa.
En rukoile mitään eksaktia. Joku toiveeni ei välttämättä soveltuisi toiselle. (Joka päivä). Hei vielä kaikille.
Muistuttaisin tässä kohtaa kirkon chatista jälleen.
Vaikka Chat on Facebook-palvelussa, se on palvelun ulkopuolinen, anonyymi ja luotettava palvelu.
Sinne pääset tästä linkistä, ei tarvitse kuulua Facebookiin
https://www.facebook.com/kirkkosuomessa/app_177794048978925
Chatissa voit keskustella luottamuksellisesti päivystävän kirkon työntekijän kanssa. Keskustelu on nimetön, rekisteröitymätön ja kahdenkeskinen.
Siellä voi myös pyytää rukousta itselleen tai läheisilleen, mutta voi puhua ihan mistä tahansa oman elämän asiasta.
Chat on auki heinä- ja elokuussa siestatyyppisesti eli varmimmin klo 12-14 arkisin sekä tiistai-iltaisin 18-20. Syksyllä chatin aukioloaika laajenee.
Meiju, diakoni- evlut
Eilen rukoilin kaikkien palstalaisten puolesta
- Nimimerkki.
Kiitos rukouksesta evlut ja kiitos muillekin rukoilijoille.
- evlut
Rukoilen edelleen palstalaisten puolesta
- rukous on tärkeää
Haluan olla kohderyhmää.
- ??
" Haluan olla kohderyhmää. "
Hienoa ! Onko sinulla jokin tietty asia tms, jonka puolesta haluat rukousta ?
Jumala kuulee rukoukset ja vastaa ajallaan !
- evlut
Tänäänkin rukoilen kaikkien palstalaisten puolesta
- Lukekaa tämä
Hei, Olen rukoillut palstailun, palstalaisten ja yksittäisten keskustelijoiden pyytämien asioiden puolesta. Ja rukoilen yhä, vaikka nyt jäänkin kolmeksi viikoksi kesälomalle kirjoittelusta. Olen huomannut itsekin, että rukoileminen palstan jäärien ja jänkyreittenkin puolesta, on jo tuottanut hedelmää. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.
t. Maarit-pappi- Näin On !
Rukous - sydämen puhetta Jumalalle
Kesainen rukous Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon.
Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.
(Fil. 4:6–7)
Ikiaikaista rukouspuhetta Jumalalle löytyy Raamatusta esimerkiksi psalmien kirjasta. Uuden testamentin evankeliumeihin on kirjattu ylös Jeesuksen rukous, "Isä meidän", jota rukoillaan yhdessä jokaisessa jumalanpalveluksessa.
Rukous on tapa olla Jumalan kasvojen edessä. Hän näkee meidät joka hetki ja tietää, mitä tarvitsemme. Jumala kehottaa rukoilemaan hädässä ja luottamaan hänen apuunsa.
Rukous voi olla myös sanatonta puhetta. Rukous syntyy syvästä vaikka hauraastakin toivosta tulla kuulluksi: Jumala, kuulee minua, vastaa minulle!
Teksti kopsattu ev.lut.sivulta.
http://www.youtube.com/watch?v=2P6y4LH7uXk
- evlut
Hyvää lomaa Maaritille
- ei sade haittaa
ja muillekin palstalaisille
- evlut
Taas paistaa aurinko - ainakin täällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697414Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens435074- 963374
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462279- 222128
- 342083
- 401865
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171837- 281721
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141663