Jos ei liiku Keravan linja-autoilla (asuu keskustassa) ja kulkee Helsinkiin, niin eikö ole järkevää ottaa se seutulippu joka kattaa Vantaasta Helsinkiin (seutu 1?) eikä maksaa ryöstöhintaa (yli 130€) siitä mihin kuuluu Kerava.
Aika häviävän pieni riski on jäädä kiinni Kerava-Savio välillä liputta matkustamisesta ja sen jälkeinen aluehan on Vantaata!
Pidin Keravasta paikkakuntana mutta asunto keskustasta kallis seutulippu tulee maksamaan enemmän kuin kämppä Helsingistä hyvältä paikalta!
Kerava ja seutulipussa säästäminen
1
177
Vastaukset
- ota selvää!
Mene junalla! Siinä on vähän erilaiset vyöhykkeet. Esim. Keravalta Malmille on kaksi vyöhykettä. Pukinmäkeen asti. Jos menet seutulipulla niin kaksi vyöhykettä on vain Tikkurilaan asti. Itse eläkeläisenä saan 50%:n alennuksen. Joskus, kun minulla on asiaa Itäkeskukseen, ostan junalipun Malmille (minulle siis 2,60). Malmilta menen bussiin ja matkakortilla leimaan Helsingin sisäistä. Tulee halvemmaksi, kuin ensin mennä Helsinkiin asemalle asti (3,10) ja sieltä metrolla itäkeskukseen! Kyllä on mahdollista, että jo Saviolta tulee tarkastaja. Helsinkiin päin mennessä. Jäät kiinni jos ei ole lippua. Vasta Korsossa voit lipun leimata. En tiedä mitä tarkoitat seutu 1:llä, mutta Korsossakin sinun täytyy painaa kakkosta päästäksesi Helsinkiin. Ja en ymmärrä kuinka ihmeessä luulet, että Helsingissä asuminen olisi halvempaa kuin asuminen Keravalla ja matkakulut. Ilmeisesti olet töissä, saathan sinä verotuksessa vähentää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897836
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes954095- 682672
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751702Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3941629- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201486Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068