Jos ei liiku Keravan linja-autoilla (asuu keskustassa) ja kulkee Helsinkiin, niin eikö ole järkevää ottaa se seutulippu joka kattaa Vantaasta Helsinkiin (seutu 1?) eikä maksaa ryöstöhintaa (yli 130€) siitä mihin kuuluu Kerava.
Aika häviävän pieni riski on jäädä kiinni Kerava-Savio välillä liputta matkustamisesta ja sen jälkeinen aluehan on Vantaata!
Pidin Keravasta paikkakuntana mutta asunto keskustasta kallis seutulippu tulee maksamaan enemmän kuin kämppä Helsingistä hyvältä paikalta!
Kerava ja seutulipussa säästäminen
1
184
Vastaukset
- ota selvää!
Mene junalla! Siinä on vähän erilaiset vyöhykkeet. Esim. Keravalta Malmille on kaksi vyöhykettä. Pukinmäkeen asti. Jos menet seutulipulla niin kaksi vyöhykettä on vain Tikkurilaan asti. Itse eläkeläisenä saan 50%:n alennuksen. Joskus, kun minulla on asiaa Itäkeskukseen, ostan junalipun Malmille (minulle siis 2,60). Malmilta menen bussiin ja matkakortilla leimaan Helsingin sisäistä. Tulee halvemmaksi, kuin ensin mennä Helsinkiin asemalle asti (3,10) ja sieltä metrolla itäkeskukseen! Kyllä on mahdollista, että jo Saviolta tulee tarkastaja. Helsinkiin päin mennessä. Jäät kiinni jos ei ole lippua. Vasta Korsossa voit lipun leimata. En tiedä mitä tarkoitat seutu 1:llä, mutta Korsossakin sinun täytyy painaa kakkosta päästäksesi Helsinkiin. Ja en ymmärrä kuinka ihmeessä luulet, että Helsingissä asuminen olisi halvempaa kuin asuminen Keravalla ja matkakulut. Ilmeisesti olet töissä, saathan sinä verotuksessa vähentää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.663122Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91841- 1111724
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241239- 1251019
- 97965
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6855- 84849