Kuuluuko/kuuluiko sinun koirasi käytökseen joku tai useampi näistä piirteistä,
- Haukkuminen vastaantuleville koirille, "jojoilu", hyppiminen tai muu kiihtynyt käytös, maan kuopiminen ja tiheä merkkailu lenkillä.
- Korvien katoaminen, karkailu.
- Hyppiminen, näykkiminen tai muriseminen.
- Tavaroiden tuhoaminen, pissaaminen sisälle (aikuinen koira)
Jotain muuta, mitä?
Koiralla on aina myös paljon pieniä eleitä jotka kokonaisuudessaan kertovat ongelman laadun.
Olet ehkä huomannut että välillä tarvitsee toisen ihmisen mielipidettä nähdäkseen asiat selvemmin.
Kuinka moni on siis saanut avun keskustelupalstoilta vai onko lopulta jouduttu turvautumaan ongelmakoirakouluttajaan? Kuinka isoja ongelmat olivat ja kauan meni että tilanne alkoi muuttumaan paremmaksi?
Olisitko valmis ottamaan veloituksetonta apua vastaan ennen maksulliselle kouluttajalle menoa?
Asia kiinnostaa minua koska olen itse mielelläni auttanut muita ihmisiä korjaamaan heidän ja koiriensa välisiä suhteita. Monesti ihmiset ovat lukeneet ainakin viisi koiraopasta ja selanneet kaksinkertaisen määrän nettisivuja eikä vastaus siltikään välttämättä aukea. Niin vaikeaa kun se välillä onkin myöntää niin joskus sitä vaan tarvitsee sen toisenlaisen näkökulman jotta palaset loksahtaisivat kohdalleen.
Minun ajatukseni on että ensimmäiseksi tulisi uskoa itseensä, omiin päätöksiinsä ja siihen mitä tekee. Tämä on lähtökohtani jokaisen koiran kanssa. Se on myös sinun lähtökohtasi koirasi kanssa.
Asiallista keskustelua kiitos!
Mistä olet saanut avun?
4
129
Vastaukset
Yhteen aivan konkreettiseen tilanteeseen olen saanut avun tältä palstalta (koiran liukastuminen portaissa ja siitä seurannut porraspelko). Muutoin palstan anti on ennenkaikkea ollut erilaisten näkökulmien lukemisessa ja niiden suodattamisessa oman ajatusmaailman läpi. Ja sitä kautta sitten tihkunut tietenkin myös käytäntöön.
Pikkuhiljaa kokemuksen myötä myös tuo usko itseen ja omiin päätöksiin on kasvanut. Ja oman koiran tunteminen parantunut.Hyvä kuulla että olet saanut avun täältä koiran pelon voittamiseen :)
Koiran koulutus- ja kasvatus tapojahan on yhtä paljon kuin erilaisia koiranomistajiakin. Itse puhun mieluummin kasvattamisesta, se on luonnollisempaa ja kokonaisvaltaisempaa. Kouluttaminenkin on opettamista, sitä missä pyydetään jotain ja palkitaan pyynnön toteuttamisesta.
Arkitottelevaisuudessa en käytä niinkään kehuja.- koirallinen1
looney- kirjoitti:
Hyvä kuulla että olet saanut avun täältä koiran pelon voittamiseen :)
Koiran koulutus- ja kasvatus tapojahan on yhtä paljon kuin erilaisia koiranomistajiakin. Itse puhun mieluummin kasvattamisesta, se on luonnollisempaa ja kokonaisvaltaisempaa. Kouluttaminenkin on opettamista, sitä missä pyydetään jotain ja palkitaan pyynnön toteuttamisesta.
Arkitottelevaisuudessa en käytä niinkään kehuja.Minä olen saanut apua täällä palstalla usein kirjoittavalta canis familiarikselta koiramme ongelmaan kahden käynnin verran ja olemme olleet hyvin tyytyväisiä.lisäksi täällä on hyviä keskusteluita ja kokemusta.
Seuraan säännöllisesti
Eipä kuulu,eikä ole kuulunut.Paitsi useimmilla tiheä merkkaaminen ulkona.Se nyt ei ole ongelma,itse sen kun sallinut olen,enkä siinä mitään ongelmaa näe.Ja jos on tarvetta jättää ne vähemmälle,niin sitten se jätetään.
"Kuinka moni on saanut..." No en pahemmin,kun ei tarvettakaan ole ollut.Kun jotain on muutamilta vuosikymmeniltä käteen jäänyt ihan sillä kantapään kautta/päätä seinään tekniikalla ja vaahtosammuttimesta asti intohimoisella koirista oppimisen halulla :D.Jota sitten on muillekkin yritelty jakaa :)
Mutta hyviä kirjoituksia paljonkin palstoilla on,ja jos noviisi olisin,niin ihan hyvin voisin niistä hyviäkin jyväsiä löytää.
"Olet ehkä huomannut..." Kyllä.Usein ulkopuolinen näkee asian paremmin(jos siis silmää omaa ylipäätään),kun katsoo täysin objektiivisesti.
"Olisitko valmis..." Tottahan toki.Jos siinä tilanteessa olisin.Mitä sitä turhaan makselemaan,jos ilmaiseksikin pätevää neuvoa saapi :D Sitäpaitsi,ei se maksullisuus paremmaksi mitään tee.Kyllä niitä löytyy kumminkin päin,puolin ja toisin.
Ja ennenvanhaanhan ne neuvot ilmaiseksi tulikin.Lähinnä pitkäaikaisilta,pätevilta ja kokeneilta koiraharrastajilta.Kentillä ym.
Harrastuspuolella mm.suorituksien arviointi porukalla(siis hyvä porukka),on hyvinkin antoisaa.
"Asia kiinnostaa..." Näin se menee.Toisaalta ihan hyvä,että tietoa on saatavilla runsaasti.Huono puoli on taas se,että helposti ajaudutaan vaan siihen,ja yritus/erehdys puoli eli kantapään kautta oppiminen jää,ja sitä kautta se maalaisjärki ja oma aloitteellisuus jää vähemmälle.Myöskin saatetaan jäädä liian kapeakatseiseksi...
Samoin vaan toistetaan jonkun "gurun",kun on lukenut,mutta viimekädessä ei kuitenkaan ole kunnolla kokemusta,jos/kun jotain kysytään vähän "syvällisemmin"...
"Minun ajatukseni..." Kyllä,mutta pitää myös osata myöntää,jos asiat ei menekkään kunnolla,että välttämättä ne omat aivoitukset ei ole menneekkään ihan putkeen.
Kun valitettavasti niinkin on,että ei osata myöntää ja samat virheet tehdään vaan uudelleen ja samat tulokset...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506