KIerrätysaskartelua

Minä kierrätän yleensä kaiken minkä voin, vaatteet lähtee tarvitseville, metallit metalliromuun jne. Lisäksi yritän keksiä uusiokäyttöä vähän kaikenlaiselle materiaalille.
Tässä on käytetty muutama kuormalava ja tulos näkyy linkissä.
Rahaakin kyllä kului, vähän toista kymppiä kaikkiaan.

http://kuvablogi.com/nayta/3581910/

34

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myy-Pikkuinen

Johan oli hieno ja erittäin tarkasti tehty.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Jos vain jossain välissä ehdin niin teen puutarhakeinun.
        Jotain tään tyylistä:

http://kotisivu.dnainternet.net/ashi53/tuotekuvat/Keinu 1p.jpg

Haluaisin tehdä semmosen vastakkain istuttavan mutta en usko että osaisin.

Mä luulen että osaisit hyvinkin... =)

• 0999999-00000
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Mä luulen että osaisit hyvinkin... =)

Ja sinä uskot kaiken vai?
        Eiköhän tuo ole sen miehen tekemä ;D

• Perustelehan nyt
        0999999-00000 kirjoitti:

Mihin perustat sovinistisen väitteesi? Onko sinulla jotain faktatietoa?

• Myy-Pikkuinen
        0999999-00000 kirjoitti:

Ja sä luulet kaiken.

• En usko en!
        Perustelehan nyt kirjoitti:

Mihin perustat sovinistisen väitteesi? Onko sinulla jotain faktatietoa?

Miksi minun pitäisi mitään perustella? Eihän täällä kukaan muukaan mitään perustele.
        Kunhan lässytätte minä en usko!

• .-DD
        En usko en! kirjoitti:

Miksi minun pitäisi mitään perustella? Eihän täällä kukaan muukaan mitään perustele.
        Kunhan lässytätte minä en usko!

Perustelehan nyt nimimerkki saisi perustella miksi vaatii sinulta perusteluja.

• yksi puskis

Hyvin olit onnistunut, hieno.

• Minä myös kierrättäjä.
      Olen mm. tehnyt kuormalavoista kuistin alle ns.ritilät.
      Nyt olisi seuraava juttu tehdä marjapensaille tuet raudoitusraudoista,joita jäänyt ylimääräisiksi.Tosin hitsiapua täytyy hakea sukulaisen verstaalta,kun ei vehkeitä itsellä ole.Hitsipilli kyllä kädessä pysyy ihan ok-jäljelläkin :D

Hieno päytäryhmä oli kuvassa ja hienoa uusiokäyttöä :)

• MInä en osaa hitsata.Ostettiin kyllä keväällä uusi invertteri mutta se sauma mitä saan aikaseksi on melkoisen nolon näköstä. Hitsauspuolen hoitaakin meillä isäntä kunhan vaan "väännän rautalangasta" mitä mietin. Nyt olis kehitteillä raudoitusraudoista köynnöksille kaariportteja jotka liitetään tunneliksi.Pitkät salot vain U:ksi ja hitsataan yhdistäviä vaakatankoja muutamasta kohdasta.Joku villiviini tai humala peittää aika näppärästi vaikkakin köynnösruusut tai rypäleetkin olis hienoja siinä.

• mimicoomic
        Haukullinen kirjoitti:

MInä en osaa hitsata.Ostettiin kyllä keväällä uusi invertteri mutta se sauma mitä saan aikaseksi on melkoisen nolon näköstä. Hitsauspuolen hoitaakin meillä isäntä kunhan vaan "väännän rautalangasta" mitä mietin. Nyt olis kehitteillä raudoitusraudoista köynnöksille kaariportteja jotka liitetään tunneliksi.Pitkät salot vain U:ksi ja hitsataan yhdistäviä vaakatankoja muutamasta kohdasta.Joku villiviini tai humala peittää aika näppärästi vaikkakin köynnösruusut tai rypäleetkin olis hienoja siinä.

Mistä sait lavoja, eli mistä kannattas mennä kyselee, jamaksoitko paljon, vaiko ihan ilmaiseksi sait?

• mimicoomic kirjoitti:

Mistä sait lavoja, eli mistä kannattas mennä kyselee, jamaksoitko paljon, vaiko ihan ilmaiseksi sait?

Minä saan niitä miten paljon vain tarvin, mies tuo niitä töistä ja samaten tuo niitä lavankauluksia joita nykyään paljon käytetään kasvatuslaareina.
        Käy kysymässä firmoissa joissa ollaan tekemisissä isojen konejuttujen tai rakentamisen kanssa, semmosiin paikkoihin tulee tavaraa lavoissa ja usein niitä on riesaksi asti, ilomielin antavat pois.

• issu56

Vähänkö on hieno ryhmä tuo!
      Mullakin oli suunnitelmissa jotain niistä, joita rehattiin tuosta lähistöltä, mutta ei se sitten mennytkään ihan niin...

• arkimedes

Voi että, siis kuormalavoistako sä oot ton rakentanut?

En usko!

Jokainen joka vähintäänkin on kerran, pari kuormalavoja joutunut käyttämään ja niiden kanssa tavalla tai toisella touhuamaan, tietää kyllä niiden mitat ja toi ei ikinä niitä mittoja täytä. Noi vahvaa lautaa niissä ei ole missään.

Mutta hyvä yritys.

• Rauhoitu Manse

Voi Sinua Hattami. Et ole perillä kuljetuslogistiikan tästä päivästä.Eivät kaikki lavat ole nykyisin FIN- tai Eurolavoja. Kokoja on paljon eri kuljetustarpeisiin.
        Tässä on sinulle kuva yhdestä, ehkä aloittaja voi esitellä sinulle myös muunlaisia:
        http://www.alasilta.fi/sites/default/files/P5260073.JPG

• ask.aune

• mimicoomic

• Rauhoitu Haukullinen
        Rauhoitu Manse kirjoitti:

Voi Sinua Hattami. Et ole perillä kuljetuslogistiikan tästä päivästä.Eivät kaikki lavat ole nykyisin FIN- tai Eurolavoja. Kokoja on paljon eri kuljetustarpeisiin.
        Tässä on sinulle kuva yhdestä, ehkä aloittaja voi esitellä sinulle myös muunlaisia:

Voi sinua. Anna toiselle oikeus lausua mielipiteensä. Leimattuja EUR, FIN lavoja standardimitassa käytetään eniten.

• 14+13

• Myy-Pikkuinen
        Rauhoitu Haukullinen kirjoitti:

Voi sinua. Anna toiselle oikeus lausua mielipiteensä. Leimattuja EUR, FIN lavoja standardimitassa käytetään eniten.

Eihän siitä ollutkaan kyse mitä käytetään eniten. Euro ja fin lavat on aina standardimitoissaan. Hassua ettei tuo yks tiennyt että on muitakin lavoja olemassa.

Tuo yks vaan väitti ettei Haukullisen pöytä juttu ollut kuormalavoista tehty. :D

• ask.aune
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Eihän siitä ollutkaan kyse mitä käytetään eniten. Euro ja fin lavat on aina standardimitoissaan. Hassua ettei tuo yks tiennyt että on muitakin lavoja olemassa.

Tuo yks vaan väitti ettei Haukullisen pöytä juttu ollut kuormalavoista tehty. :D

No mä vähä linkitin tohon blogia, että seki näkee vähä malleja :))

• Myy-Pikkuinen

Mistäs sä tiedät ettei ole?? :D

• Myy-Pikkuinen
        ask.aune kirjoitti:

No mä vähä linkitin tohon blogia, että seki näkee vähä malleja :))

Joo katsoin ne ja sieltähän tuli hyiä vinkkejä. Tosin sain idean mitä vois omaan pihaan tehdä.

• Hah hah hah hah
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Mistäs sä tiedät ettei ole?? :D

Hokasitko pointin? Sä et tiedä! Mä en tiedä! :D

• Myy-Pikkuinen
        Hah hah hah hah kirjoitti:

Hokasitko pointin? Sä et tiedä! Mä en tiedä! :D

Hokasitko pointin, sä et tiedä mut mä tiedän. :DDDDDDDDDDDDD

• Kyllä kuule Arkis nää on ihan kuormalavoista.Ei niistä pienistä vaan tämmösistä:

http://kuvablogi.com/nayta/3592437/
        Toi on vähän huono mutta on tullut kerättyä paremmista lankkuja talteen. Niistä FIN-jja EURO-lavoista ei saa mitään kovin suurta askarreltua mutta nää isot erikoislavat on käteviä moneen juttuun.

• arkimedes
        Rauhoitu Manse kirjoitti:

Ootte te jääräpäisiä ihmisiä. Mä en ole mikään Manse enkä enkä senpuoleen Hattamkaani, mutta jos nuin kovasti mainittua nimimerkkiä kaipaatte, niin ottakaa yhteys suoraan k.o. henkilöön. Kai teillä sentään on sen sähköposti osote kun kaikki sen näemmä tuntee.

Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä että tota pöytää ei oo kierrätettävistä kuormalavoista rakennettu eikä edes noista uudemmista kuljetuslavoista, joiden hinta kappaleelta on paljon enemmän kun tohon pöytään sahalta haettu puumäärä.

Mutta pitäkää ihmeessä omat arvionne oikeutettuina, mä olen kuitenkin oman mielipiteeni kannalla koska tiedän noiden lavojen hinnan ja niiden koot.

• arkimedes
        ask.aune kirjoitti:

Voi hatammi, oot pihalla ku lumiukko:((

tässä sulle linkki ja siellä kaikenlaisia askarteluja lisää, kuormalavoista. Voithan säkin yrittää, vaik fillaritelinettä :))

http://hesanhelmeksi.blogspot.fi/2012/04/siwan-takapiha.html?spref=fb

Niin ja entäs sitten?

Voihan kuka tahansa laittaa tavaraa kierrätykseen jos varaa, mutta haukullisen tuntien mä en ainakaan usko että se lavoista rupeis itselleen pöytää tekeen varsinkaan kun se maksaa jopa enemmän kuin valmiiksi sahalla pätkiksi leikattu, jonka saa naulaamalla aikaseksi alakoululainenkin.

Ja muuten, käyttäkää nyt jo tosiaankin noista hattameista tai muista versioista ees sitä yhtä nimeä, ettei kaikkien tarvis jokaseen viestiin eri versioo käyttää.

• arkimedes
        Haukullinen kirjoitti:

Kyllä kuule Arkis nää on ihan kuormalavoista.Ei niistä pienistä vaan tämmösistä:

http://kuvablogi.com/nayta/3592437/
        Toi on vähän huono mutta on tullut kerättyä paremmista lankkuja talteen. Niistä FIN-jja EURO-lavoista ei saa mitään kovin suurta askarreltua mutta nää isot erikoislavat on käteviä moneen juttuun.

Älä hulluja puhu!

Mistä asti toi piti lähtee kuvaan:)))))))))

• kerro ihmeessä
        arkimedes kirjoitti:

Ootte te jääräpäisiä ihmisiä. Mä en ole mikään Manse enkä enkä senpuoleen Hattamkaani, mutta jos nuin kovasti mainittua nimimerkkiä kaipaatte, niin ottakaa yhteys suoraan k.o. henkilöön. Kai teillä sentään on sen sähköposti osote kun kaikki sen näemmä tuntee.

Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä että tota pöytää ei oo kierrätettävistä kuormalavoista rakennettu eikä edes noista uudemmista kuljetuslavoista, joiden hinta kappaleelta on paljon enemmän kun tohon pöytään sahalta haettu puumäärä.

Mutta pitäkää ihmeessä omat arvionne oikeutettuina, mä olen kuitenkin oman mielipiteeni kannalla koska tiedän noiden lavojen hinnan ja niiden koot.

Voi hatammi, on meillä, kuten usealla palstalaisellakin, sun puhelinnumerosikin. Haluatko siis puhelun, kun emailia kerjäät ????
        Kun ei nyt ole sen kummempaa asiaa sulle, niin miks pitäis rimpauttaa ?

Hatammi oot ja hatammina hautaas meet:(( Eihän seeprakaan pääse raidoistaan irti vaikka kuiinka tahtois.

• tohlopist , vaa,
        arkimedes kirjoitti:

Niin ja entäs sitten?

Voihan kuka tahansa laittaa tavaraa kierrätykseen jos varaa, mutta haukullisen tuntien mä en ainakaan usko että se lavoista rupeis itselleen pöytää tekeen varsinkaan kun se maksaa jopa enemmän kuin valmiiksi sahalla pätkiksi leikattu, jonka saa naulaamalla aikaseksi alakoululainenkin.

Ja muuten, käyttäkää nyt jo tosiaankin noista hattameista tai muista versioista ees sitä yhtä nimeä, ettei kaikkien tarvis jokaseen viestiin eri versioo käyttää.

a muuten, käyttäkää nyt jo tosiaankin noista hattameista tai muista versioista ees sitä yhtä nimeä, ettei kaikkien tarvis jokaseen viestiin eri versioo käyttää.

********* hatammilla on kuule niin mont nikkii käytössä, että et uskois ittekkään sitä:))

Vai mitä nimeä tarkoitat, siis sen oikeeta nimee vai ???????

Rekattui ja rekkaamattommii:))

• Myy-Pikkuinen
        arkimedes kirjoitti:

Et sitten ehkä ihan kaikkea tiedä. Kuvitteletko että kaikki lavat on standardimitotettuja?? Et kyllä sitten paljoa tiedä.
        Suomessa kuljetetaan vaikka minkä kokoista tavaraa.

http://www.helsinginpuupakkaus.fi/uudet lavat.htm

• issu56
        arkimedes kirjoitti:

Älä nyt helvata soikoon jaksa jauhaa p*skaa asiasta, josta todellisuudessa et tiedä yhtään mitään!
        Teinhän minäkin aikoinaan hökötyksen kierrätystavarasta...vain maaleihin ja nauloihin kului rahaa.
        Mikään ei ole mahdotonta, jos vain halua ja taitoa riittää!!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4184
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3607
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3329
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2860
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2329
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2318
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2052
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1646
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1517
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1506
    Aihe