Ajokortti opetusluvalla!

Noora

Päätettiin sitten isän kanssa että hankin ajokortin opetusluvalla ja isä opettaa. Saan enemmän ajotunteja ja kun tuo ajo muutenkin pelottaa ja tuntuu epävarmalta niin isän kanssa sitä on helpompi opetella kuin vieraan ihmisen.

No, sitten tuosta opiskelusta. Miten te opiskelitte tuon teoriaosan? Jaksotitteko kirjan jotenkin vai? Jotain vinkkejä tuohon kyllä kaipaisin, kun itsellä meinaa aina jäädä nuo lukemiset vähemmälle, sitä kun on niin laiska... Eli pakko tehdä siihen joku jaksottelu tms. jota joka päivä noudattaa.

Kertokaapa muitakin juttuja tuosta opetusluvalla ajokortin suorittamisesta! Miten kauan se kesti yms.

12

8966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettaja

      Teoriasta tulee kokeet ja ne sinun on läpäistävä.
      Kannattaa siis lukea ja etenkin ymmärtää se luettu.
      Jos halua ei ole oppimiseen ja liikenteeseen pääsyyn niin lopeta ajoissa itsesi kiusaaminen.Siitä isäsikin on onnellinen.
      Ei kaikilla tarvitse olla korttia.Kyllä bussilla pääsee ja polkupyörällä.

      • Noora

        lukiko viestissäni ettei autokoulu minua kiinnostaisi??
        Lukion olen käynyt että on todella kokemusta pänttäämisestä! Mutta kyllä näin kesällä tuntuu että muutakin tekemistä olisi kuin lukea, eli laiskuus iskee välissä. En kuitenkaan epäile ollenkaan etten teoriakoetta saisi läpi. Kyselinkin vain hyviä konsteja opetella kirja itsenäisesti. Mutta olen kyllä käynyt puolet lukiosta etälukiota, että niitä konsteja pitäisi olla omastakin takaa, on vain kiva kuulla uusiakin.
        Menipäs sekavaksi :)


      • Anonyymi

        Nörtit ne teoria kokeeseen lukee. Kokeesta pääse pelkällä maalaisjärjellä läpi eikä siellä liikenteessä mitään kummalista tapahdu


    • vinkkejä

      Kannattaa varmaan lukea pari kolme lukua kerralla/per päivä ja ehkä pari kolme kertaa viikossa. Liikennemerkkejä voi lukea vaikka joka päivä muutaman niin pian ne onkin jo opiskeltu. En tiedä miten olet tottunut opiskelemaan, mutta voit vaikka välillä pyytää isääsi kyselemään sinulta asioita esim. kerran viikossa. Voisit tehdä itsellesi lukujärjestyksen mitä sitten noudattaisit ja pyytäisit vaikka isääsikin vielä katsomaan, että varmasti opiskelet silloin kuin on tarkoituskin. Autokoulussa teoriat kestävät noin kuukauden joten voisit tehdä lukujärjestyksen sille ajalle.

    • Ajokortin saanut

      En lukenut mitään oppikirjaa. Vähän ennen teoriakoetta harjoittelin Sompsan cd-rompun avulla harjoitustehtäviä. Teoriakoe meni helposti läpi.

      • Minä myös

        Minä taasen luin pari opusta, mutta parhaiten oppi jäi päähän nimenomaa juuri tuon Sompsan rompun avulla. Eli suosittelen.


      • gfdsfd
        Minä myös kirjoitti:

        Minä taasen luin pari opusta, mutta parhaiten oppi jäi päähän nimenomaa juuri tuon Sompsan rompun avulla. Eli suosittelen.

        Sekä tärkeä juttu kun hallitset jo auton hallinan ja liikkumisen liikenteessä, SOVELLA kirjan tietoja liikenteessä ja keskustelkaa isäsi kanssa samalla kun ajatte. Isäsi voi esim. kysellä kunhan se ei häiritse sinun ajamista. Ja voit myös itse mielessäsi käydä ennen risteykseen tuloa läpi mitä merkkejä näkyy, onko muita tienkäyttäji, ketä minun pitää väistää yms. ONnea vaan, kyllä se menee hyvin.


      • harpeli

        Mistä niitä harjoittelu romppuja saa


    • tepa

      Tässä ihan lyhyesti:
      1. Homma kirja ja treenausromppu.
      2. Ei kannata päntätä kirjaa erillään käytännöstä, eli luet vaikka jonkun aiheen ja treenaatte sen jälkeen sitä autolla -> jää hyvin päähän tekemisen kautta.
      3. Ennen teoriakoetta hinkkaat rompulta niin kauan että saat testin varmasti läpi joka yrittämällä.
      4. Jos loppuu usko, niin mieti kaikkia idiootteja joilla on kortti -> ei voi olla paha rasti.
      5. Jos ei mene läpi, uusit kokeen.

      • Noora

        Kiitos tepa parhaista vinkeistä :)!
        Tosiaan, suurimmalla osallahan tuo kortti onkin, että enköhän sen minäkin sitten saa :).


    • Kiki

      En ole ajanut autolla meträkään mutta silti ymmärän täysin miten ajetaan manuaalilla ja automaatilla.


      Osaa jo valmiikisi ja tiedän koska kytkintä luistatetaan ja tiedän miten mäkilähtö tehdään vain jaloilla koskematta käsijarruun ja moottorijarrutuksen..




      Siinä sulle vinkki!

      • juujajuu

        No jopas jotakin. Mitä tuo tieto ketään hyödytti? Mahtava homma että näin on, haluisinpa vaan nähdä käytännössä miten tuon kaiken teet. Pelkkä teoreettinen tieto ei välttämättä tarkoita hyvää auton käsittelyä!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      275
      2911
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1880
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      259
      1148
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      941
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      804
    Aihe