Teen Ajokaista.comissa sanallisia harjoituksia mopokorttiin ja en oikein ymmärrä mikä se ihmeen kuollut kulma on.
Yksi kysymys on tälläinen:
Mitä tulee erityisesti huomioida käännyttäessä risteyksestä oikealle?
1. Voit harjoittaa ennakoivaa ajotapaa ja tarkistaa hitaamman kevyen liikenteen jo hyvissä ajoin ennen kääntymistä
2. On ensisijaisen tärkeää tarkkailla vasenta sivustaa, vaikka tulisit oikealta
3. Viereisellä kevyen liikenteen väylällä polkupyörä on saattanut liikkua kuolleessa kulmassa
C-vastaus on oikein, mutta en YMMÄRRÄ.
Joku alue jota ei nää peilistä vai päästä?
kiitoksia avusta jo etukättee
Mikä on kuollut kulma?
10
14041
Vastaukset
- Esim...
"Kuollut kulma" sana on vähän harhaan johtava .
Käytännössä tarkoittaa kulmaa jota et voi nähdä peilistä tms. seuratessa muuta liikennettä .
Esim. kohta 3. polkupyörä saattaa lähestyä risteystä oikealla takaviistossa suhteellisen lähellä sinua koko matkan samalla nopeudella kuin sinä , mutta samalla näkökenttäsi ulkopuolella .
Kun sinä käännyt risteyksessä oikealle hidastat , voi pyörä saavuttaa sinut , jolloin on yhteentörmäys mahdollinen.- Melkein kolaroinut
Vaikkei tavallaan liity aiheeseen mitenkään mutta itsellä meinasi sattua autolla ajessa kolari, tasa-arvo risteyksessä minun olisi pitänyt väistää oikealta tulevaa ja katselinkin oikein kahdesti oikeeseen suuntaan mutten nähnyt mitään vaan jatkoin suoraan. Oikealta tuleva auto kääntyikin oikealle eli sinne minne päin olin ajamassakin niin meinasi sattua törmäys jonka ehdin ajoissa väistää pikaisen korjausliikkeen ansiosta. Tämä oikealta tuleva auto oli juuri silloin jäänyt auton "kuolleeseen kulmaan", kun katselin oikealle.
Kannattaa kunnolla tarkastaa risteyksissä kumpaakin suuntaan vaikka vähän nojaamalla etuviistoon ja päätä samalla kääntäen.
- 13+6
Ok, kiitos! Nyt luulen, että ymmärsin mitä se tarkoittaa ja miksi pitää varoa.
- Torrrrrvinen
Äö:si taitaa olla pienempi kuin kengän numerosi...
- kenkä 47
Taidat olla itse torrrrrvinen, kyseessä on 15 vuotias ja hyvä että kysyy asioita mitä ei ihan ole ymmärtänyt, ei se sinunkaan äö:si taida kovin korkea olla, kun tuolla tavalla vastaat.
- me. BlG
kenkä 47 kirjoitti:
Taidat olla itse torrrrrvinen, kyseessä on 15 vuotias ja hyvä että kysyy asioita mitä ei ihan ole ymmärtänyt, ei se sinunkaan äö:si taida kovin korkea olla, kun tuolla tavalla vastaat.
Kenkä 47, sul on aika säälittävän kokonen kenkä. Mulla 49. Niin haluuks potkun perseelle?
- äiteesi
me. BlG kirjoitti:
Kenkä 47, sul on aika säälittävän kokonen kenkä. Mulla 49. Niin haluuks potkun perseelle?
tapelkaa pojat, ni saatte tupakkia!
- Niiet
Tyhmä ei ole se joka kysyy. Et itsekään tiedä kaikkea! P.S Olet itsekin oppinut juuri tämän saman asian melkein samalla tavalla. ;) Eihän sitä muutenkaan opi!
- tupakatonopettaja
Itse en aikoinani tajunnut liikenteenjakajaa. En vain kertakaikkiaan ymmärtänyt sen tarkoitusta. Kunnes välähti.
Nyt opettaessani vaimoani, hän ei tahtonut millään tajuta miksi autossa on kytkin.
Eli ei ole tyhmiä kysymyksiä. - apukuski 2
kuollutkulma on vähän niinkuin avaruuden mustaaukko, eiks vaan???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2636366Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne573004Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä662804- 1562272
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161789Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1651465- 821444
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o261372Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351321Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091027