Mikä on kuollut kulma?

mietiskelijä64

Teen Ajokaista.comissa sanallisia harjoituksia mopokorttiin ja en oikein ymmärrä mikä se ihmeen kuollut kulma on.

Yksi kysymys on tälläinen:
Mitä tulee erityisesti huomioida käännyttäessä risteyksestä oikealle?
1. Voit harjoittaa ennakoivaa ajotapaa ja tarkistaa hitaamman kevyen liikenteen jo hyvissä ajoin ennen kääntymistä
2. On ensisijaisen tärkeää tarkkailla vasenta sivustaa, vaikka tulisit oikealta
3. Viereisellä kevyen liikenteen väylällä polkupyörä on saattanut liikkua kuolleessa kulmassa

C-vastaus on oikein, mutta en YMMÄRRÄ.
Joku alue jota ei nää peilistä vai päästä?

kiitoksia avusta jo etukättee

10

14041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esim...

"Kuollut kulma" sana on vähän harhaan johtava .

Käytännössä tarkoittaa kulmaa jota et voi nähdä peilistä tms. seuratessa muuta liikennettä .
      Esim. kohta 3. polkupyörä saattaa lähestyä risteystä oikealla takaviistossa suhteellisen lähellä sinua koko matkan samalla nopeudella kuin sinä , mutta samalla näkökenttäsi ulkopuolella .
      Kun sinä käännyt risteyksessä oikealle hidastat , voi pyörä saavuttaa sinut , jolloin on yhteentörmäys mahdollinen.

• Melkein kolaroinut

Vaikkei tavallaan liity aiheeseen mitenkään mutta itsellä meinasi sattua autolla ajessa kolari, tasa-arvo risteyksessä minun olisi pitänyt väistää oikealta tulevaa ja katselinkin oikein kahdesti oikeeseen suuntaan mutten nähnyt mitään vaan jatkoin suoraan. Oikealta tuleva auto kääntyikin oikealle eli sinne minne päin olin ajamassakin niin meinasi sattua törmäys jonka ehdin ajoissa väistää pikaisen korjausliikkeen ansiosta. Tämä oikealta tuleva auto oli juuri silloin jäänyt auton "kuolleeseen kulmaan", kun katselin oikealle.
        Kannattaa kunnolla tarkastaa risteyksissä kumpaakin suuntaan vaikka vähän nojaamalla etuviistoon ja päätä samalla kääntäen.

• 13+6

Ok, kiitos! Nyt luulen, että ymmärsin mitä se tarkoittaa ja miksi pitää varoa.

• Torrrrrvinen

Äö:si taitaa olla pienempi kuin kengän numerosi...

• kenkä 47

Taidat olla itse torrrrrvinen, kyseessä on 15 vuotias ja hyvä että kysyy asioita mitä ei ihan ole ymmärtänyt, ei se sinunkaan äö:si taida kovin korkea olla, kun tuolla tavalla vastaat.

• me. BlG
        kenkä 47 kirjoitti:

Taidat olla itse torrrrrvinen, kyseessä on 15 vuotias ja hyvä että kysyy asioita mitä ei ihan ole ymmärtänyt, ei se sinunkaan äö:si taida kovin korkea olla, kun tuolla tavalla vastaat.

Kenkä 47, sul on aika säälittävän kokonen kenkä. Mulla 49. Niin haluuks potkun perseelle?

• äiteesi
        me. BlG kirjoitti:

Kenkä 47, sul on aika säälittävän kokonen kenkä. Mulla 49. Niin haluuks potkun perseelle?

tapelkaa pojat, ni saatte tupakkia!

• Niiet

Tyhmä ei ole se joka kysyy. Et itsekään tiedä kaikkea! P.S Olet itsekin oppinut juuri tämän saman asian melkein samalla tavalla. ;) Eihän sitä muutenkaan opi!

• tupakatonopettaja

Itse en aikoinani tajunnut liikenteenjakajaa. En vain kertakaikkiaan ymmärtänyt sen tarkoitusta. Kunnes välähti.
      Nyt opettaessani vaimoani, hän ei tahtonut millään tajuta miksi autossa on kytkin.
      Eli ei ole tyhmiä kysymyksiä.

• apukuski 2

kuollutkulma on vähän niinkuin avaruuden mustaaukko, eiks vaan???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      263
      6366
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      57
      3004
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      66
      2804
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2272
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1789
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      165
      1465
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1444
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      26
      1372
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1321
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1027
    Aihe