Kevytmoottoripyörä "Harjoituslupa" eli "hölmönkolmio".

Tietämätön

Noniin elikkäs mietin jos ajaisin kortin tuolla harjoitusluvalla eli hölmönkolmiolla. Mites sitten jos tekee liikenteessä jonkinlaisen rikkeen, onko seuraukset pahemmat kuin jos olisi jo kortti ? Mites tämä toimii...

12

9893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 87k

      öö, hetkönen.

      Miksi ajaa edes tuollaisella "harjoitusluvalla" turhaa vaivaa liikaa, eikä mitään oleellista höytyä.

      Kun ajat moottoripyöräkortin opetusluvalla, tulee kortin hinnaksi reilusti alle 100€ tietenkin viranomaiskulut.

      Ja kyllä, itse pääsin inssin läpi ekalla, vaikka en aijemmin ollut ajanut kuin skootteria, ja opettajani oli äitini, joka on ajanut mopoa viimeks joskus 30 vuotta sitten, lisäksi pyöränä oli erittäin hankalakäsiteltävä Honda Rebel

      • Anonyymi

        Teitkö käsittelyn myös rebelillä?


    • Tietämätön

      Sen takia, että en päässyt tuosta inssistä läpi, ja nyt sitten ois satojen eurojen edestä ajokertoja lisää, jonka vuoksi vaihtaisin sen nyt sitten harjoituslupaan joka maksaisi sen 31e. Vaikeen kautta mutta ku rahat tiukalla ni ei voi mitn, elikkäs vastatkaapas kysymykseeni, jos mahdollista.

      • 87k

        Paitsi että päästäkseen ajamaan harjoitusluvalla pitää olla käsittelykoe ja teoriakoe suoritettuina (ne vaikemmat osuudet koko tutkinnosta)


    • tuttuttujuttu

      "87k"
      Nyt luetun ymmärtämistä peliin. "Tietämätön" kirjoitti 16:32, että hän ei päässyt inssistä läpi. Tämä luonnolliseti tarkoittaa sitä, että teoriakoe ja käsittely on jo tehty. Eikö vain?

      • 87k

        eikös yleensä käsittelykoe ja inssi pidetä samassa kertaa.

        Ja miten voi olla mahdollista, että itse pääsin isolla kankealla louskalla molemmat ekalla kertaa läpi, vaikka opettajankin kokemus moottoripyöräsitä oli noin 20 vuoden takaa kun on jotain mopoa ajanut.

        Eli miten tuo on mahdollista, kerro sinä minulle.

        Tosin mulkku nimeltään Jani Hurme ei halunnut päästää minua edes koittamaan inssiä saati käsittelyä, mutta "vanha tuttumme" Seppo Hirvensalo päästi


      • 6587,56
        87k kirjoitti:

        eikös yleensä käsittelykoe ja inssi pidetä samassa kertaa.

        Ja miten voi olla mahdollista, että itse pääsin isolla kankealla louskalla molemmat ekalla kertaa läpi, vaikka opettajankin kokemus moottoripyöräsitä oli noin 20 vuoden takaa kun on jotain mopoa ajanut.

        Eli miten tuo on mahdollista, kerro sinä minulle.

        Tosin mulkku nimeltään Jani Hurme ei halunnut päästää minua edes koittamaan inssiä saati käsittelyä, mutta "vanha tuttumme" Seppo Hirvensalo päästi

        "Ja miten voi olla mahdollista, että itse pääsin isolla kankealla louskalla molemmat ekalla kertaa läpi, vaikka opettajankin kokemus moottoripyöräsitä oli noin 20 vuoden takaa kun on jotain mopoa ajanut.
        Eli miten tuo on mahdollista, kerro sinä minulle."

        Kun nyt kysyit, niin on todettava, että virhe on tapahtunut. Tutkinnonvastaanottajatkin ovat vain ihmisiä ja tekevät virheitä.


    • Tietämätön

      No miten on mahdollista että ihmiset ei yleensääkkään pääse läpi ajokokeista, nyt ei vaan päässy ei voi mitn. Voiko joku ny vastata tähän mun kysymykseen eikä potemaan jotain omia kokemuksiaan ajokoulusta, kun ne ei vois muo rehellisesti vähempääkään kiinnostaa ?

      • 87k

        Kerro nyt miten moottoripyörä INSSIN voi mokata, sitähän seurataan ajoneuvon ulkopuolelta jne. joten virheiden näkeminen on paljon vaikeampaa.

        Kerro, kerro miten sait INSSISTÄ hylätyn


      • painu v...ttuun
        87k kirjoitti:

        Kerro nyt miten moottoripyörä INSSIN voi mokata, sitähän seurataan ajoneuvon ulkopuolelta jne. joten virheiden näkeminen on paljon vaikeampaa.

        Kerro, kerro miten sait INSSISTÄ hylätyn

        Mitä sinä idiootti kyselet sellaisista asioista mistä et mitään tiedä.


      • 87k
        painu v...ttuun kirjoitti:

        Mitä sinä idiootti kyselet sellaisista asioista mistä et mitään tiedä.

        No sinähän varmaan skaannat kopion tännä opetuskortista, josta näkyy että käsittelykoe on hyväksytty, ja inssi hylätty.

        Saat peittää henkilötiedot :)

        Mutta oikeasti hei, harjoitusluvassa ei ole mitään järkeä, koska muuten voi A1 tai A kortin saadan muutamssa viikossa, niin miksi tahallaan pitkittää?


    • harkkaluvilla96

      harkkaluvan menetät ja sen takaisin saaminen voi olla erittäin vaikeata ja ajokieltoakin voi saada yllättävän helposti. sen takia ne kolmiot on siellä perässä et poliisit kyttää niitä erityisen tarkasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe