Meillä on suvun tilaisuus tulossa ja pelkään mennä sinne koska äitini on niin ilkeä minulle. Olen yrittänyt ottaa etäisyyttä äitiin, hän roikkuu jatkuvasti ja painostaa minua muuttamaan takaisin Suomeen. Nyt pitäisi kohdata äiti, kuunnella taas äidin syyttämistä ja haukkumista siitä kun asun ulkomailla. En jaksaisi. Itken ja näen painajaisia jo etukäteen kohtaamisesta. Äiti on aina tyytymätön kaikkeen mitä teen, siksi yritän vältellä häntä.
Kaikkien sukulaisten mielestäni äitini on täydellinen ja minä olen kiittämätön ja paha. Pelottaa tuo suvun tilaisuus ihan todella.
Pelkään äitiäni
66
1394
Vastaukset
- ikääkin on jo...
"Meillä on suvun tilaisuus tulossa ja pelkään mennä sinne koska äitini on niin ilkeä minulle."
Et ole yksin.
"Olen yrittänyt ottaa etäisyyttä äitiin, hän roikkuu jatkuvasti ja painostaa minua muuttamaan takaisin Suomeen."
Samoin.
"Kaikkien sukulaisten mielestäni äitini on täydellinen ja minä olen kiittämätön ja paha."
Älähän nyt! Olet vain itse niin alamaissa ja tottunut äitisi ilkeyteen, ettet usko, että joku muu voisi nähdä hänen lävitsensä. Lyönpä vetoa, että monet sukulaisistasi ihmettelevät, jos äitisi sinua jatkuvasti mollaa. Eikä kukaan yleensä tykkää ns. "täydellisistä" ihmisistä...
Jos itse olisin tuossa tilanteessa, harkitsisin kyllä moneen kertaan, kannattaako tehdä matkaa ulkomailta Suomeen. Viimeksi kun menin, oli niin kaameaa, etten enää aio tehdä samaa virhettä. Jos joku muu sukulainen haluaa minut tavata, matkustakoon itse tänne! Tai sitten voisit ehkä käydä tapaamassa niitä sukulaisia, joista tykkäät, etkä mene siihen tilaisuuteen, johon tiedät äitisi osallistuvan. Olisiko se vaihtoehto? - Kaketuomas
Kun koko suku on liittoutunut äitisi puolelle sinua vastaan, niin miksi sinä hyvä tyttönen sinne menet raadeltavaksi?
Jos olisit minun tyttäreni, niin en edes laskisi sinua lähtemään nokittavaksi.
Jätä menemättä toistaiseksi! Keksi hyvä selitys, ehkäpä sairastut sopivasti. Ainahan voi nousta kuume.
Sinun täytyy saada kasvatettua itsellesi kestävä panssari, mahtava itsetunto ja arvokkuus.
Siihen tarvitset rakastavia ihmisiä, jotka eivät ole ilkeitä.
Laki ei velvoita sinua tapaamaan ilkimyksiä, jotka hoitavat omaa pahaa oloaan kauttasi.
Olet kuin juutalaisten erämaahan ajettu syntipukki, joka kantaa kaikkien synnit.
Minusta sinun kannattaisi pysytellä vielä erämaan vapaudessa, kunnes aika kypsyttää äitisi ja sukusi.
Siihen voi mennä enemmän kuin kotvan aikaa.
Älä koskaan, ikinä, mene äitiäsi tapaamaan yksin äläkä jää hänen kanssaan kahden kesken.
Viesteile vain tekstiviestein, sähköpostein, kortein tai kirjeitse. Pitkän kirjeen kirjoittaminen olisi hyvä keino purkaa jännitteitä.
Vältä hänen äänensä kuulemista ja eleiden ja ilmeiden näkemistä sekä kaikenlaista kuvallista yhteyttä. Tässä piilee viisaus, joka auttaa sinua. - Älä Mene
Yksinkertaisesti ÄLÄ MENE!!!! Olet varmaan aikuinen? eli itse päätät minne menet ja eet. Vaikka olis hautajainen niin ÄLÄ MENE ja sano syyksi rehellisesti että et halua mennä sinne äitisi takia ja jos joku siitä valittaa niin valittakoot. Miksi pistää itseään semmoseen tilanteeseen josta tulee traumoja loppuiäks.
Minä myös asun ulkomailla ja perheessäni on semmoisia joita en voi nähdä koska siitä tulee hirveä olo pitkäks aikaa niin en ole heitä nähnyt moneen vuoteen enkä nääkkään koska se on parempi niin.
Voit näyttää osallistumisesi toisella tavalla, kirjoittamalla, tekemällä jotain heille tai näet näitä muita tilaisuutta koskevia sukulaisia toisen kerran ilman että äitisi on siellä.- Kaivele sinä napaasi
Trauma on jo. Sen voi poistaa olemalla rohkea ja ottamalla asioista selvää ja ajattelemalla muittenkin osaa kuin omaansa. Rohkea ja avoin tekee toisenlaisia valintoja, ei pelkää eikä järjestä ahistusta läheisilleen.
- Vaihda tyyliä
Apa, sanoisin sinulle, että äitisi todella välittää sinusta valtavasti, hänelle on hirveän vaikeaa että olet siellä kaukana.
Koeta toista tapaa äitiäsi kohtaan, ole hänelle avoimenpi asioistasi, mutta älä koskaan valehtele.
Yksi keino on pitää enemmän yhteyttä, nykyisinhän Skypen kautta voitte nähdä toisenne ja keskustella. Olen kuullut, että monet sopivat ajan jolloin ovat yhdeysessä, joten ei tarvitse kallliita soittoja tehdä. Aina vaikkapa viikkokeskustelussa kerrotte uusimmat kuulumise päällisin puolin toinen toisellenne. Varmati hiljalleen äiti onkin kumppanisi eikä toimi kuten nyt, kun yrität salata häneltä tietojasia.
Äitisi todella valittää sinusta ja osaltaan tarvitsee kuuntelijaa sinusta.
Varmasti monessa muussakin tilanteessa elämässä kannattaa miettiä, olisko minun itsenikin muutettava jotain, jotta elämä sujuisi paremmin. Kun rohkenee tähän muutokseen, monesti huomaa jälkeenpäin, että asiat ovat parantuneet ja voin paremmin.- Twelve points
Kerrankin joku näillä palstoilla uskaltaa sanoa ja puolustaa vanhemman osaa. Osaa nähdä ja ajatella toiselta, muultakin kantilta juttuja kuin omasta ahtaasta perspektiivistään.
Kaikille äitituskaisille sanoisin, että ensin pitää tulla äidiksi, kokea, kuulla ja nähdä se osa ja sitten vasta ruveta arvostelemaan ja arvioimaan sitä, mihin oma vanhempi on pystynyt ja kyennyt. Tuskin pystytte sen kummempaan ja siksi onkin toivottavampaa, että jätätte lapset hankkimatta. Onnettomia ja ymmärtämättömiä oman navan kaivelijoita on jo liikaa. - Sudenkorento.
Twelve points kirjoitti:
Kerrankin joku näillä palstoilla uskaltaa sanoa ja puolustaa vanhemman osaa. Osaa nähdä ja ajatella toiselta, muultakin kantilta juttuja kuin omasta ahtaasta perspektiivistään.
Kaikille äitituskaisille sanoisin, että ensin pitää tulla äidiksi, kokea, kuulla ja nähdä se osa ja sitten vasta ruveta arvostelemaan ja arvioimaan sitä, mihin oma vanhempi on pystynyt ja kyennyt. Tuskin pystytte sen kummempaan ja siksi onkin toivottavampaa, että jätätte lapset hankkimatta. Onnettomia ja ymmärtämättömiä oman navan kaivelijoita on jo liikaa.Nimimerkille twelve points, tuoko oli sinun esityksesi omasta suuresta elämänkokemuksestasi ja siitä johtuvasta ymmärtämyksestä? Huhhuh sentään. Kukahan täällä mahtaa olla se oman navan kaivelija... Vai että pitää lapset jättää hankkimatta jos omat vanhemmat ovat aiheuttaneet pysyviä traumoja, no just joo.
- wrrwrwrwrrrwrw
Twelve points kirjoitti:
Kaikille äitituskaisille sanoisin, että ensin pitää tulla äidiksi, kokea, kuulla ja nähdä se osa ja sitten vasta ruveta arvostelemaan ja arvioimaan sitä, mihin oma vanhempi on pystynyt ja kyennyt. Tuskin pystytte sen kummempaan ja siksi onkin toivottavampaa, että jätätte lapset hankkimatta. Onnettomia ja ymmärtämättömiä oman navan kaivelijoita on jo liikaa.Kehotat hankkimaan lapsia, koska vasta sitten voi arvioida omaa äitiään? Aika vaarallista ja äitikeskeistä, kun pitää hankkia omia lapsia, oman äitinsä takia. Ei itsensä, ei oman miehensä, ei niiden lasten takia, vaan oman äitinsä.
Millä perusteilla hankit omat lapsesi? Oliko sinulla siis jotain äititraumaa käsiteltävänä? No, auttoiko synnytys? Miten lapsesi voivat? - Äly älä jätä
wrrwrwrwrrrwrw kirjoitti:
Kehotat hankkimaan lapsia, koska vasta sitten voi arvioida omaa äitiään? Aika vaarallista ja äitikeskeistä, kun pitää hankkia omia lapsia, oman äitinsä takia. Ei itsensä, ei oman miehensä, ei niiden lasten takia, vaan oman äitinsä.
Millä perusteilla hankit omat lapsesi? Oliko sinulla siis jotain äititraumaa käsiteltävänä? No, auttoiko synnytys? Miten lapsesi voivat?'Hyvin' ymmärretty, te kaksi. Jatkakaa oman navanseudun kaivelua, kyllä se siitä.
- Melkein selvinnyt
Ja paskat! Äiti ei välitä kuin itsestään. Omaa todennäköisesesti narsistisen persoonallisuushäiriön. Pahinta on "avautua" tällaiselle ihmiselle, hän käyttää toisen luottamusta jossain vaiheessa löymäaseena.
Äiti EI todella välitä lapsestaan, jota piikittelee. Tai hän varmaan kuvittelee välittävänsä, mutta todellisuudessa lapsi on hänelle vain omien ajatusten/toiveiden väline. Jos lapsi ei toimi niin kuin äiti haluaa, hän alkaa syytellä ja syyllistää. Heittäytyy todennäköisesti vielä marttyyriksi; "kaikkeni olen tehnyt ja antanut ja tässä on palkka, lapsi on kiittämätön. "
Hienoa, että aloittaja asuu kaukana äidistään. Etäisyyden pitäminen on ainoa keino suojata itseään psyykkisesti sairaalta äidiltä. Valitettavasti äidin "kasvatus" jättää jäljet, joita kantaa koko elämänsä. Asioita tiedostamalla, voi kuitenkin päästä eteenpäin.
Tässä muutama kirja:
Karyl McBride: Enkö koskaan ole tarpeeksi hyvä
Minna Rissanen: Sieluani et saa - Melkein selvinnyt
Twelve points kirjoitti:
Kaikille äitituskaisille sanoisin, että ensin pitää tulla äidiksi, kokea, kuulla ja nähdä se osa ja sitten vasta ruveta arvostelemaan ja arvioimaan sitä, mihin oma vanhempi on pystynyt ja kyennyt. Tuskin pystytte sen kummempaan ja siksi onkin toivottavampaa, että jätätte lapset hankkimatta. Onnettomia ja ymmärtämättömiä oman navan kaivelijoita on jo liikaa.Neljän lapsen äitinä oman äitini käytös, joka on samanlaista kuin aloittajan, tuntuu täysin käsittämättömältä! En koskaan voisi kohdella 25 vuotiasta tytärtäni samoin kuin äitini kohtelee minua.
Äiti arvostelee tekemisiäni ja piikittelee. Hän on täydellinen, joka tietää ja osaa kaiken. Omat lapseni ovat rakkaita ilman vaatimuksia. Arvostan myös lapsia niin, ettei minun tarvitse heitä koko aika neuvoa ja antaa parempia ohjeita. Kunnioitan myös lasteni päätöksiä, joita itse en olisi tehnyt. Kukaan ei omista lapsiaan, vaan lapsilla on oma elämä! - Lainaa vain, lainaa
Melkein selvinnyt kirjoitti:
Neljän lapsen äitinä oman äitini käytös, joka on samanlaista kuin aloittajan, tuntuu täysin käsittämättömältä! En koskaan voisi kohdella 25 vuotiasta tytärtäni samoin kuin äitini kohtelee minua.
Äiti arvostelee tekemisiäni ja piikittelee. Hän on täydellinen, joka tietää ja osaa kaiken. Omat lapseni ovat rakkaita ilman vaatimuksia. Arvostan myös lapsia niin, ettei minun tarvitse heitä koko aika neuvoa ja antaa parempia ohjeita. Kunnioitan myös lasteni päätöksiä, joita itse en olisi tehnyt. Kukaan ei omista lapsiaan, vaan lapsilla on oma elämä!Näin näkee asian äiti. Miten sen näkee tyttäresi, jos häneltä kysyttäisiin, on se pointsi tässä jutussa - käsittääkseni.
- Ihminen nainen äiti
Ja paskat! Äiti ei välitä kuin itsestään. Omaa todennäköisesesti narsistisen persoonallisuushäiriön. Pahinta on "avautua" tällaiselle ihmiselle, hän käyttää toisen luottamusta jossain vaiheessa löymäaseena.
Äiti EI todella välitä lapsestaan, jota piikittelee. Tai hän varmaan kuvittelee välittävänsä, mutta todellisuudessa lapsi on hänelle vain omien ajatusten/toiveiden väline. Jos lapsi ei toimi niin kuin äiti haluaa, hän alkaa syytellä ja syyllistää. Heittäytyy todennäköisesti vielä marttyyriksi; "kaikkeni olen tehnyt ja antanut ja tässä on palkka, lapsi on kiittämätön. "
Hienoa, että aloittaja asuu kaukana äidistään. Etäisyyden pitäminen on ainoa keino suojata itseään psyykkisesti sairaalta äidiltä. Valitettavasti äidin "kasvatus" jättää jäljet, joita kantaa koko elämänsä. Asioita tiedostamalla, voi kuitenkin päästä eteenpäin.
Tässä muutama kirja:
Minna Rissanen: Sieluani et saaIhmisellä ei ole narsistista persoonallisuushäiriötä kuin ei muitakaan psyyken sairauksia syntyessään. Ne tarttuvat 'liiviin' matkalla, elämä on kovaa, ja jokainen on oman elämäntarinansa summa. Eikö siis myös äiti kaipaa ja tarvitse hieman ymmärrystä osakseen. Vai etkö sinäkään tarvitse?
Äiti on ihminen niin kuin kaikki muutkin, ei mikään pyhimys, vaikka jotkut tahot kovasti yrittävätkin sellaista myyttiä ylläpitää - vieläkin. - Melkein selvinnyt
Lainaa vain, lainaa kirjoitti:
Näin näkee asian äiti. Miten sen näkee tyttäresi, jos häneltä kysyttäisiin, on se pointsi tässä jutussa - käsittääkseni.
En tiedä ymmärsinkö oikein kommenttiasia. Luulen, että tyttäreni on "kohtalaisen" tyytyväinen meidän suhteeseemme. En utele häneltä asioita (kuten äitini tekee minulle), vaan odotan, että hän kertoo minulle asioitaan oma-aloitteisesti. Kertoo siis mitä haluaa.
Ilokseni voin todeta, että hän jakaa kanssani elämänsä iloja ja huolen aiheita. Tiedän myös, että hänellä on paljon henkilökohtaista, mistä ei minulle kerrro, eikä pidäkään kertoa. Erityisesti minua ilahduttaa, että olen kuullut ensimmäisenä esim. hänen opiskelupaikastaan ja hääsuunnitelmista. Tämä kertoo mielestäni sen, että hän haluaa jakaa kanssani elämänsä tärkeitä asioita.
Oma äitini valittaa, että en kerro hänelle mitään elämästäni. Kantapään kautta olen oppinut, että asioistani tulee "juttuja", joita äitini kertoo eteenpäin. Tästä syystä en puhu asioitani enää hänelle. Itse annan tyttäreni aina kertoa itse omat uutisensa muille ihmisille ja vasta sen jälkeen voin jutella niistä muiden kanssa. Esimerkkinä vaikkapa hänen hääsuunnitelmat.
Kyllä minäkin olen tyttäreni mielestä varmaan ajoittain ärsyttävä, mutta monesti hänen kanssaan kauhistelemme oman äitini käytöstä, mikä on tyttärenikin mielestä uskomatonta. - Melkein selvinnyt
Ihminen nainen äiti kirjoitti:
Ihmisellä ei ole narsistista persoonallisuushäiriötä kuin ei muitakaan psyyken sairauksia syntyessään. Ne tarttuvat 'liiviin' matkalla, elämä on kovaa, ja jokainen on oman elämäntarinansa summa. Eikö siis myös äiti kaipaa ja tarvitse hieman ymmärrystä osakseen. Vai etkö sinäkään tarvitse?
Äiti on ihminen niin kuin kaikki muutkin, ei mikään pyhimys, vaikka jotkut tahot kovasti yrittävätkin sellaista myyttiä ylläpitää - vieläkin.Tottakai tarvitsee ymmärrystä! Ymmärrän, miksi äitini on sellainen kuin on.
15 vuotta yritin hänen kanssaan keskustella asioista syyllistämättä, mutta sain itselleni aina huonon mielen. Muistan jo 18- vuotiaana näyttäneeni hänelle Kahlil Gibranin runon sinun lapsesi. Yritin runon avulla kertoa tarpeestani olla oma yksilö ja haluta elämässä omia asioita.
Minä ymmärrän, mutta en hyväksy äitini käytöstä. Jokaisella on mahdollisuus kehittyä ja "jalostua" elämässään. Jos joku ei tätä haastetta halua tai pysty ottamaana vastaan, ei toisenkaan pidä sen vuoksi alistua. - Melkein selvinnyt
Tottakai tarvitsee ymmärrystä! Ymmärrän, miksi äitini on sellainen kuin on.
15 vuotta yritin hänen kanssaan keskustella asioista syyllistämättä, mutta sain itselleni aina huonon mielen. Muistan jo 18- vuotiaana näyttäneeni hänelle Kahlil Gibranin runon sinun lapsesi. Yritin runon avulla kertoa tarpeestani olla oma yksilö ja haluta elämässä omia asioita.
Minä ymmärrän, mutta en hyväksy äitini käytöstä. Jokaisella on mahdollisuus kehittyä ja "jalostua" elämässään. Jos joku ei tätä haastetta halua tai pysty ottamaana vastaan, ei toisenkaan pidä sen vuoksi alistua.Tässä runo, joka koskettaa minua nyt äitinä, samon kuin se kosketti jo 18-vuotiaana tyttärenä!
Sinun lapsesi
Kirjoittanut: Kahlil Gibran
Sinun lapsesi eivät ole
sinun lapsiasi,
he ovat itsensä
kaipaavan elämän
tyttäriä ja poikia.
He tulevat sinun kauttasi
ja vaikka he ovat
sinun luonasi,
he eivät kuulu sinulle.
Voit antaa heille rakkautesi,
mutta et ajatuksiasi,
sillä heillä on heidän
omat ajatuksensa.
Voit pitää luonasi heidän
ruumiinsa, mutta et
heidän sielujaan, sillä
heidän sielunsa
asuvat huomisessa,
jonne sinulla ei ole pääsyä,
ei edes uniesi kautta.
Voit pyrkiä olemaan
heidän kaltaisensa,
mutta älä yritä heistä tehdä
itsesi kaltaista,
sillä elämä ei kulje
taaksepäin eikä
takerru eiliseen.
Sinä olet jousi,
josta sinun lapsesi
lähtevät kuin elävät nuolet.
Kun taivut jousimiehen
käden voimasta,
taivu riemulla. - Neuvomatta paras
Älä neuvo tuolla tavalla ventovierasta!
Mistä ihmeestä voit päätellä, että "äitisi todella välittää sinusta valtavasti"? Äitiä sapettaa, että tytär on kaukana, mutta jos hän todella kaipaisi, ei hän esittäisi moitteita ja mollauksia.
Jos hän ei muuhun pysty, ja on vetänyt koko suvunkin taakseen, niin mihin ihmeeseen perustat väitteesi, että äidille tämä ero on vaikea. Tarkoitatko, että häntä suututtaa, kun tytär on hänen vaikutusvaltansa ulkopuolella?
Koko suku ei kuitenkaan kaipaa ja itke yhden ihmisen ulkomailla oloa.
Miksi juuri tyttären tulisi muuttua muuksi, mitä ehdotat? Takaisin muuttoa? Eli:
Hylkää elämäsi, jota elät ja muuta kotiin kuuntelemaan äitiäsi, joka kaipaa kuulijaa? Huoh.
Neuvojen antaminen on helppoa! Varsinkin, jos itse on riidoissa jonkun kanssa ja syyttää sitä toista kaikesta ja haluaa itse olla marttyyri. - myötätunto
Tässä muutama kirja:
Minna Rissanen: Sieluani et saaTotta...
- onhan noita
Kun menin naimisiin, äitini paheksui avioliittoa tulevalle anopilleni. Anoppini ei pitänyt minusta sen vuoksi. Kun erosin miehestä, äitini paheksui eroani. Hänen mielestään olen häpäissyt hänet. Äitini on omasta mielestään aina halunnut minun parastani.
- Mieti vähän
Olet aikuinen ihminen, joten nyt sinun on korkea aika leikata napanuora poikki!
Miksi annat satuttaa itseäsi?
Kaikki äidit ja isät eivät ole sellaisian, kuin satukirjoissa kerrotaan.
Helpompi on laittaa välit poikki, jos koet, että sinua "riistetään tai syyllistetään"
Valinta on sinun.- Mirja-Katariina
Kaikkein parasta on, ettei ole missään tekemisissä. Tietenkin on tapauksia, joissa esim. myöhempi perintö tai joku muu tärkeä seikka on otettava huomioon miten jatkaa tuhoisaa ihmissuhdetta. Ehkä vain siten, että tietää vuorenvarmasti säästyvänsä lisäharmeilta. Ulkomailla asumisessa on todella hyvät puolensa ja aina voi sanoa, että tuli joku este matkan suhteen ym. Vähitellen - vuosien saatossa, yhteys tulee höllemmäksi. Jos epäilet, että saat lisää haavoja ja harmeja niin älä missään nimessä matkusta.
- nokka pystyyn
MIksi ihmeessä menet koko tilaisuuteen, jos se etukäteen jo tuntuu kamalalta. Oletan, että olet täysi-ikäinen, joten ei sinun tarvitse poissaoloasi mitenkään selitellä, etenkään äidillesi.
- Lukekaa otsikko
Jotkut pelkää äitiään, jotkut isäänsä, mutta aikuisuudessa on se ihana puoli ettei ole enää riippuvainen pelottaviksi kokemistaan ihmisistä.
- vai niin...,,.
Lisäksi aikuisuudessa on se hyvä puoli, että nettiin ei tule mentyä elämän tärkeimpiä ihmisiä, tai ketään tuntemiaan, haukkumaan. Minä ainakaan, oli mulla millaiset välit omiin vanhempiini onkaan, en ikinä menisi nettiin heitä haukkumaan ja sukulaisuussuhteistani avautumaan, koska kunnioitan läheisiäni, mutta mulla olikin onnellinen lapsuus ja mulla on hyvä ja välittävä perhe. Facebookiin en viitsi liittyä siksi, että sitä kautta voivat pahansuovat ihmiset päästä urkkimaan asioita niistä ihmisistä ja ihmissuhteista, jotka eivät tuntemattomille kuulu. Nykypäivänä on varmaan paljon puolitutun, tutun tuttuja, jotka vainoaa täysin viattomia netissä, nettiherjalla joka on perätöntä p*skapuhetta ja sellainen ei ole kovin eettistä käytöstä...
Minun äitisuhteeni ainakaan ei kuulu yhtään kenellekään, eikä suhteeni isääni, eikä muihinkaan sukulaisiini. Ja minulle eivät ainakaan omat vanhempani tai kukaan tai mikään sukulaiseni ole mitään "traumoja" jättäneet: ovat tavallisia, lainkuuliaisia, hyväntahtoisia ihmisiä. Ja näiden palstojen r*nkkarit osaa sitten sen rahan tunkea joka asiaan... Aina jankuttamassa että raha sitä ja raha tätä: well kerron, ettei kukaan normaali ihminen ole vanhempiensa kanssa tekemisissä vain taloudellisista syistä.
Inhottaa ja iljettää lukea tän Suomi24:n keksittyjä tarinoita, inhottaa!!! K*sevat linssiin keksityillä tarinoillaan normaaleja keskusteluita lukevia nimettömässä keskustelussa - iljettävää!! - hus pois
vai niin...,,. kirjoitti:
Lisäksi aikuisuudessa on se hyvä puoli, että nettiin ei tule mentyä elämän tärkeimpiä ihmisiä, tai ketään tuntemiaan, haukkumaan. Minä ainakaan, oli mulla millaiset välit omiin vanhempiini onkaan, en ikinä menisi nettiin heitä haukkumaan ja sukulaisuussuhteistani avautumaan, koska kunnioitan läheisiäni, mutta mulla olikin onnellinen lapsuus ja mulla on hyvä ja välittävä perhe. Facebookiin en viitsi liittyä siksi, että sitä kautta voivat pahansuovat ihmiset päästä urkkimaan asioita niistä ihmisistä ja ihmissuhteista, jotka eivät tuntemattomille kuulu. Nykypäivänä on varmaan paljon puolitutun, tutun tuttuja, jotka vainoaa täysin viattomia netissä, nettiherjalla joka on perätöntä p*skapuhetta ja sellainen ei ole kovin eettistä käytöstä...
Minun äitisuhteeni ainakaan ei kuulu yhtään kenellekään, eikä suhteeni isääni, eikä muihinkaan sukulaisiini. Ja minulle eivät ainakaan omat vanhempani tai kukaan tai mikään sukulaiseni ole mitään "traumoja" jättäneet: ovat tavallisia, lainkuuliaisia, hyväntahtoisia ihmisiä. Ja näiden palstojen r*nkkarit osaa sitten sen rahan tunkea joka asiaan... Aina jankuttamassa että raha sitä ja raha tätä: well kerron, ettei kukaan normaali ihminen ole vanhempiensa kanssa tekemisissä vain taloudellisista syistä.
Inhottaa ja iljettää lukea tän Suomi24:n keksittyjä tarinoita, inhottaa!!! K*sevat linssiin keksityillä tarinoillaan normaaleja keskusteluita lukevia nimettömässä keskustelussa - iljettävää!!Avauduit sitten kuitenkin. Tekstistäsi päätellen ei sinullkakaan kaikki kotona ole. Kannattaisi varmaankin avautua ammattiauttajalle.
- vai niin....,,,.
hus pois kirjoitti:
Avauduit sitten kuitenkin. Tekstistäsi päätellen ei sinullkakaan kaikki kotona ole. Kannattaisi varmaankin avautua ammattiauttajalle.
Kyllä mulla on päässä "kaikki kotona" ja juuri siksi en ikinä laatisi nettiin mustamaalaavia ja urkkivia ja herjaavia keksittyjä tarinoita, eli aloiutksia, joissa keksityillä tarinoilla esiintyy herjausta tai esittäisi mitään perättömiä henkilöitä netissä keskustelupalstakommenteissa. Olet varmaan hirveän utelias, että millainen suhde mulla on äitiini, eikö niin? Sitä en kyllä ymmärrä, että mitä se sinulle ja tälle laittomalle urkintafoorumille Suomi24 kuuluu.
Mulla tuskin tuolla live- elämän puolella suuremmin vihamiehiä on. Ehkä mun entiset koulukiusaajat tuolta peruskouluajoilta tms. alaikäisyyden ajalta: sellaiset luulee, että mä olen narsisti, vakavasti mielenterveydeltäni häiriintynyt ja että mulla muka olisi huonot välit omaan lähipiiriini, vaikkei oma lähipiirini minua ikinä missään mustamaalaisi, tai ainakaan juoruilisi tuntemattomille uteliaille mitään minuun, sukuuni tai perheeseeni liittyviä asioita. Tämä niiden luulot johtuu siitä, että koin alaikäisenä koulukiusaamisen vuoksi psykoosin, josta (ja menestynyt tavallinen perheeni joutui kärsimään siitä asiasta surua ja perättömiä luuloja), kyllä toivuin heti, kun pääsin ilmapiiriltään terveempään kouluun. Minä puhun totta ja omia mielipiteitäni, ei mulla ole tarvetta kiusata ketään, joten suosittele sitä mielenterveyshoitoa muuntyyppisille nettitoimijoille, kuin minulle. Ehkä vaikka itsellesi.
Surulliseksi mut vetää, jos joku hullu omaa äitiään tai isäänsä haluaisi haukkua internetissä keskustelupalstalla. Mulle ainakin mun äiti ja isä on suurimpia idoleitani: isä on maailman hyväntahtoisin ja ystävällinen ihminen, korkea älykkyysosamäärä hänellä ja häneltä sain lapsuudessani aina neuvoja, jos en tiennyt vaikka jotakin yleissivistykseen liittyvää asiaa, koska isäni on ns. kävelevä tietosanakirja lukeneisuuttaan. Isäni ei ikinä haukkuisi ketään, vaan opetti mulle, että ihmiset on kaikki samanarvoisia; aina sanoo mulle sitä, jos arvostelen ketään. Äitini taas on sodassa kuolleen isänsä leskeksi jääneen vaimon korkeakoulutettu, lähtöisin aika vähävaraisesta taustasta menestynyt ihminen, joka on opettanut mulle, että ihmisen arvon mitta ei ole rahan määrä, vaan se, että elää rehellisesti. En ikinä haukkuisi heitä, enkä ketään muutakaan omaa sukulaistani tai mulle joskus läheinen ollutta ihmistä tai ystävääni internetissä. Mulla ei ole sellaiseen käytökseen mitään syytä.
Erikoista, että ammattiauttajaa tässä Suomi24:ssa ei suositella skitsoja tekstejä kirjoittaville, vaan normaaleja tekstejä kirjoittaville, mutta johtuneekohan siitä, että ihan kaikki eivät ymmärrä tämän olevan nimimerkkipalsta, jonne valitettavasti kuka tahansa voi sanoa mitä vain, mitä oma etiikkansa ja moraalinsa sanelee. Laiton tää foorumi on mielestäni siksi, että sensuroi asiallisia viestiketjuja eli asiallisia viestejä mielivaltaisesti keskusteluketjuista - jotttei ilmeisesti asiallista keskustelua edes pääsisi syntymään, ja suosii tollasta avauksen kaltaista k*sipäistä ilmeisen perättömien tarinoiden suoltamista näille keskustelupalstoille...
Tää foorumi on näemmä täynnä yhden asian julistajia. Ei keskustelua.
Miten "avautunut", mitä joriset? Mulla ei ole rekisteröityä nimimerkkiä Suomi24:ssa, enkä toimi keskusteluissa epäeettisesti. - hoh hoijaa
vai niin....,,,. kirjoitti:
Kyllä mulla on päässä "kaikki kotona" ja juuri siksi en ikinä laatisi nettiin mustamaalaavia ja urkkivia ja herjaavia keksittyjä tarinoita, eli aloiutksia, joissa keksityillä tarinoilla esiintyy herjausta tai esittäisi mitään perättömiä henkilöitä netissä keskustelupalstakommenteissa. Olet varmaan hirveän utelias, että millainen suhde mulla on äitiini, eikö niin? Sitä en kyllä ymmärrä, että mitä se sinulle ja tälle laittomalle urkintafoorumille Suomi24 kuuluu.
Mulla tuskin tuolla live- elämän puolella suuremmin vihamiehiä on. Ehkä mun entiset koulukiusaajat tuolta peruskouluajoilta tms. alaikäisyyden ajalta: sellaiset luulee, että mä olen narsisti, vakavasti mielenterveydeltäni häiriintynyt ja että mulla muka olisi huonot välit omaan lähipiiriini, vaikkei oma lähipiirini minua ikinä missään mustamaalaisi, tai ainakaan juoruilisi tuntemattomille uteliaille mitään minuun, sukuuni tai perheeseeni liittyviä asioita. Tämä niiden luulot johtuu siitä, että koin alaikäisenä koulukiusaamisen vuoksi psykoosin, josta (ja menestynyt tavallinen perheeni joutui kärsimään siitä asiasta surua ja perättömiä luuloja), kyllä toivuin heti, kun pääsin ilmapiiriltään terveempään kouluun. Minä puhun totta ja omia mielipiteitäni, ei mulla ole tarvetta kiusata ketään, joten suosittele sitä mielenterveyshoitoa muuntyyppisille nettitoimijoille, kuin minulle. Ehkä vaikka itsellesi.
Surulliseksi mut vetää, jos joku hullu omaa äitiään tai isäänsä haluaisi haukkua internetissä keskustelupalstalla. Mulle ainakin mun äiti ja isä on suurimpia idoleitani: isä on maailman hyväntahtoisin ja ystävällinen ihminen, korkea älykkyysosamäärä hänellä ja häneltä sain lapsuudessani aina neuvoja, jos en tiennyt vaikka jotakin yleissivistykseen liittyvää asiaa, koska isäni on ns. kävelevä tietosanakirja lukeneisuuttaan. Isäni ei ikinä haukkuisi ketään, vaan opetti mulle, että ihmiset on kaikki samanarvoisia; aina sanoo mulle sitä, jos arvostelen ketään. Äitini taas on sodassa kuolleen isänsä leskeksi jääneen vaimon korkeakoulutettu, lähtöisin aika vähävaraisesta taustasta menestynyt ihminen, joka on opettanut mulle, että ihmisen arvon mitta ei ole rahan määrä, vaan se, että elää rehellisesti. En ikinä haukkuisi heitä, enkä ketään muutakaan omaa sukulaistani tai mulle joskus läheinen ollutta ihmistä tai ystävääni internetissä. Mulla ei ole sellaiseen käytökseen mitään syytä.
Erikoista, että ammattiauttajaa tässä Suomi24:ssa ei suositella skitsoja tekstejä kirjoittaville, vaan normaaleja tekstejä kirjoittaville, mutta johtuneekohan siitä, että ihan kaikki eivät ymmärrä tämän olevan nimimerkkipalsta, jonne valitettavasti kuka tahansa voi sanoa mitä vain, mitä oma etiikkansa ja moraalinsa sanelee. Laiton tää foorumi on mielestäni siksi, että sensuroi asiallisia viestiketjuja eli asiallisia viestejä mielivaltaisesti keskusteluketjuista - jotttei ilmeisesti asiallista keskustelua edes pääsisi syntymään, ja suosii tollasta avauksen kaltaista k*sipäistä ilmeisen perättömien tarinoiden suoltamista näille keskustelupalstoille...
Miten "avautunut", mitä joriset? Mulla ei ole rekisteröityä nimimerkkiä Suomi24:ssa, enkä toimi keskusteluissa epäeettisesti.Osaatko ilmaista itseäsi lyhyesti ja ytimekkäästi?
- vai niin...,,..,.
hoh hoijaa kirjoitti:
Osaatko ilmaista itseäsi lyhyesti ja ytimekkäästi?
Osaan, mutta siinä tapauksessa pitäisi tietää, että keille kirjoittaa ja tässä Suomi24:n näillä osaa ottamillani keskustelupalstoilla ei kohdallani koskaan ole ollut ja ole kyse ole siitä. En ole niin tyhmä,että kirjoittaisin miljoonien nettiin kirjoituksia, joissa en yritä tuoda esille mielipidettäni lukemistani teksteistä. En harrasta nettiä sosiaalisessa mielessä, vaan käyn näillä tuntemattomien palstoilla kirjoittamassa mielipiteitä teksteihin. Eniten minua ärsyttää herjaavan aloiset avaukset - itsellä kun ei sellaisia olisi pokkaa koskaan laatia nimettömällä foorumilla.
- Pelko pois, Rosemari
Yeap. Ja oikeasti aikuiseksi kasvanut lakkaa pelkäämästä kokonaan. Aikuisella on kyky hahmottaa asiat kokonaisuudessaan ja panna ne tärkeys- tms. järjestykseen päässään, jotta kuva elämästä ja maailmasta on mahdollisimman selkeä ja toimiva. Ja sitten puuhata ja toimittaa asioitaan sen mukaan.
- tajua jo viimein
vai niin...,,..,. kirjoitti:
Osaan, mutta siinä tapauksessa pitäisi tietää, että keille kirjoittaa ja tässä Suomi24:n näillä osaa ottamillani keskustelupalstoilla ei kohdallani koskaan ole ollut ja ole kyse ole siitä. En ole niin tyhmä,että kirjoittaisin miljoonien nettiin kirjoituksia, joissa en yritä tuoda esille mielipidettäni lukemistani teksteistä. En harrasta nettiä sosiaalisessa mielessä, vaan käyn näillä tuntemattomien palstoilla kirjoittamassa mielipiteitä teksteihin. Eniten minua ärsyttää herjaavan aloiset avaukset - itsellä kun ei sellaisia olisi pokkaa koskaan laatia nimettömällä foorumilla.
mitä sä taas selität siellä? Tajua tämä nyt ja iloitse helpotuksen tunteesta : ei kukaan herjaa sua tai urki sun juttujas, eikä nää tekstit mitä tänne suomi24:lle kirjotetaan liity just suhun mitenkään.
- vai niin...,,.
tajua jo viimein kirjoitti:
mitä sä taas selität siellä? Tajua tämä nyt ja iloitse helpotuksen tunteesta : ei kukaan herjaa sua tai urki sun juttujas, eikä nää tekstit mitä tänne suomi24:lle kirjotetaan liity just suhun mitenkään.
Miten niin ei liity systemaattinen osakseni saama ikävä pelottelu ja herjaaminen _minuun_, kun minä olen se ollut näillä palstoilla, joka joutuu ne herjaukset vastaanottamaan, eli kun minua on haukuttu nimettömissä teksteissä nimttömien sun kaltaisten taholta? En tiedä millaisia nettihuijareita näillä palstoilla liikkuu, mutta minun kokemukseni keskustelemisesta tässä Suomi24:ssa on nyt noin sanoisinko viisi vuotta ollut pelkkää herjaamista ja mielikuvitusjuttujen pulinaa minulle, eli siinä ei enää voi olla kyse siitä, etteivät minua herjanneet ja näissä nimettömissä keskustelupalstakeskusteluissa pelottelevat tahot tietäisi, että he herjaavat ihmistä, joka ei tiedä keitä he esim. sinä ovat, sä nimimerkki "tajua jo viimein".
Minä en tiedä keitä tai ketä tässä Suomi24:ssa kiusataan, jos on kyse henkilökiusaamisesta, mutta minä jokatapauksessa olen valitettavasti joutunut olemaan niiden julkisten nimettömien pelotteluiden ja herjaamisen vastaanottava kirjoittaja usein näissä Suomi24- keskusteluissa.
Myönnän, että ehkä minulla olisi syy alkaa ainakin puoleksi vuodeksi täysin absolutistiksi, koska on osaltani ilmeistä, että jo parikin kaljaa juotuani teen ehkä virhearviointeja keskusteluista lukemieni tekstisisältöjen suhteen usein, ja tuolloin myös prpovosoidun keskusteluissa ehkä liian helposti ja kärjistän virheellisesti mielipiteitäni, mutta se käytös mitä minä _en harjoita_ tässä Suomi24:ssa koskaan, enkä millään tasolla, olisi esimerkiksi asiattomien henkilöleikkien leikkiminen tai minkäänlainen foorumikirjoittajien kiusaaminen, vaan olen usein sanonut ja monissa osaa ottamisissani keskusteluissa foorumihuijareille suorastaan toitottanut, että en ole koskaan elämässäni luonut edes rekisteröityä nimimerkkiä tähän Suomi24:n ja että minulle valehdellaan, jos joku näillä Suomi24- palstoilla esiintyy "tuttunani", kosken koskaan ole harjoittanut henkilösuhteita Suomi24:ssa.
Tiedättekö, että nettikiusaaminen on vakava asia? Minä en usein nimettömien saamieni herjausten ja pelotteluiden jälkeen ole pystynyt en nukkumaan kunnolla, en syömään mitään ja minulla on vain pyörinyt taukoamatta mielessä,että millaiset ja mitkä ihmiset harjoittavat systemaattista häiriitynyttä netttikäytöstä Suomi24:n palstoilla - ja näin siitäkin huolimatta, etten tiedä yhdenkään henkilöä, joka Suomi24:ssa kirjoittaa, muuta kuin sen, että ainakaan kukaan tuntemani ei käyttäyisi netissä siten minua kohtaan ikinä, kuin mitä epäoikeudenmukaista painostus- ja perättömien herjojen viljelyä olen näissä keskusteluissa osakseni saanut.
Ja minä en ole "avautunut" yhtään mistään - "avautuminen" olisi sellaista, että nimellä ja naamalla selittäisi yksityisasioitaan tällaisilla julkisilla palstoilla ja sellaista käytöstä en harjoita, kuten en voi myöskään sille koskaan mitään, että jos joku nettihäirikkö henkilöisi joko minut tai kenetkään muunkaan viattoman palstoilla nimettömiä kommentteja kirjoittaneen ns. "henkilöiksi" tällaiselle foorumeille valheilla. Siitä käytöksestä olen saanut tarpeekseni, että minun viattoman kautta(ko?) ilmeisesti kiusataan tässä Suomi24:ssa täysin viattomia siten, että minulle kirjoitetaan äärimmäisiä herjauksia esim. ulkonäöstä, opiskeluista, sukulaisuus- tai parisuhteista, mielenterveydentilasta ja muuta näillä julkisilla palstoilla, vaikken ole koskaan kirjoittanut henkilöllä.
Voi kuule olisin ja olenkin äärimmäisen iloinen, _jos_ osakseni saamani nimetön jatkuva skitso keskustelupalstakiusakäytös ei kohdistu kiusaamismielessä keneenkään, mutta vähän epäilen. Poliisillekin olen joskus harkinnut vakavasti soittavani, koska ei se nyt ole keskustelupalstalla mitään ihan normaalia, että yhtäkkiä mun pitää alkaa sietää taukoamatonta herjaamista, pelottelua ja pilkkaamista ja perättömiä mielikuvituskommentteja, jotka kaikki kommentit koen usein jopa uhkaavina, kun kommentit ovat minulle näkyen nimettömiä Etenkään kun mulla ei ole osaa asiattomiin avauksiin foorumilla. - senkin nähnyt
Miten niin ei liity systemaattinen osakseni saama ikävä pelottelu ja herjaaminen _minuun_, kun minä olen se ollut näillä palstoilla, joka joutuu ne herjaukset vastaanottamaan, eli kun minua on haukuttu nimettömissä teksteissä nimttömien sun kaltaisten taholta? En tiedä millaisia nettihuijareita näillä palstoilla liikkuu, mutta minun kokemukseni keskustelemisesta tässä Suomi24:ssa on nyt noin sanoisinko viisi vuotta ollut pelkkää herjaamista ja mielikuvitusjuttujen pulinaa minulle, eli siinä ei enää voi olla kyse siitä, etteivät minua herjanneet ja näissä nimettömissä keskustelupalstakeskusteluissa pelottelevat tahot tietäisi, että he herjaavat ihmistä, joka ei tiedä keitä he esim. sinä ovat, sä nimimerkki "tajua jo viimein".
Minä en tiedä keitä tai ketä tässä Suomi24:ssa kiusataan, jos on kyse henkilökiusaamisesta, mutta minä jokatapauksessa olen valitettavasti joutunut olemaan niiden julkisten nimettömien pelotteluiden ja herjaamisen vastaanottava kirjoittaja usein näissä Suomi24- keskusteluissa.
Myönnän, että ehkä minulla olisi syy alkaa ainakin puoleksi vuodeksi täysin absolutistiksi, koska on osaltani ilmeistä, että jo parikin kaljaa juotuani teen ehkä virhearviointeja keskusteluista lukemieni tekstisisältöjen suhteen usein, ja tuolloin myös prpovosoidun keskusteluissa ehkä liian helposti ja kärjistän virheellisesti mielipiteitäni, mutta se käytös mitä minä _en harjoita_ tässä Suomi24:ssa koskaan, enkä millään tasolla, olisi esimerkiksi asiattomien henkilöleikkien leikkiminen tai minkäänlainen foorumikirjoittajien kiusaaminen, vaan olen usein sanonut ja monissa osaa ottamisissani keskusteluissa foorumihuijareille suorastaan toitottanut, että en ole koskaan elämässäni luonut edes rekisteröityä nimimerkkiä tähän Suomi24:n ja että minulle valehdellaan, jos joku näillä Suomi24- palstoilla esiintyy "tuttunani", kosken koskaan ole harjoittanut henkilösuhteita Suomi24:ssa.
Tiedättekö, että nettikiusaaminen on vakava asia? Minä en usein nimettömien saamieni herjausten ja pelotteluiden jälkeen ole pystynyt en nukkumaan kunnolla, en syömään mitään ja minulla on vain pyörinyt taukoamatta mielessä,että millaiset ja mitkä ihmiset harjoittavat systemaattista häiriitynyttä netttikäytöstä Suomi24:n palstoilla - ja näin siitäkin huolimatta, etten tiedä yhdenkään henkilöä, joka Suomi24:ssa kirjoittaa, muuta kuin sen, että ainakaan kukaan tuntemani ei käyttäyisi netissä siten minua kohtaan ikinä, kuin mitä epäoikeudenmukaista painostus- ja perättömien herjojen viljelyä olen näissä keskusteluissa osakseni saanut.
Ja minä en ole "avautunut" yhtään mistään - "avautuminen" olisi sellaista, että nimellä ja naamalla selittäisi yksityisasioitaan tällaisilla julkisilla palstoilla ja sellaista käytöstä en harjoita, kuten en voi myöskään sille koskaan mitään, että jos joku nettihäirikkö henkilöisi joko minut tai kenetkään muunkaan viattoman palstoilla nimettömiä kommentteja kirjoittaneen ns. "henkilöiksi" tällaiselle foorumeille valheilla. Siitä käytöksestä olen saanut tarpeekseni, että minun viattoman kautta(ko?) ilmeisesti kiusataan tässä Suomi24:ssa täysin viattomia siten, että minulle kirjoitetaan äärimmäisiä herjauksia esim. ulkonäöstä, opiskeluista, sukulaisuus- tai parisuhteista, mielenterveydentilasta ja muuta näillä julkisilla palstoilla, vaikken ole koskaan kirjoittanut henkilöllä.
Voi kuule olisin ja olenkin äärimmäisen iloinen, _jos_ osakseni saamani nimetön jatkuva skitso keskustelupalstakiusakäytös ei kohdistu kiusaamismielessä keneenkään, mutta vähän epäilen. Poliisillekin olen joskus harkinnut vakavasti soittavani, koska ei se nyt ole keskustelupalstalla mitään ihan normaalia, että yhtäkkiä mun pitää alkaa sietää taukoamatonta herjaamista, pelottelua ja pilkkaamista ja perättömiä mielikuvituskommentteja, jotka kaikki kommentit koen usein jopa uhkaavina, kun kommentit ovat minulle näkyen nimettömiä Etenkään kun mulla ei ole osaa asiattomiin avauksiin foorumilla.Kärsit selvästi paranoidisesta skitsofreniasta, kun luulet, että kaikki viestit liittyvät sinuun jollakin lailla, vaikka ovat täysin nimettömiä. Sinun kannattaa ehdottomasti hakeutua ammattiauttajalle, ettet joudu vaikeampaan psykoosiin.
t. nimimerkki paranoidisen skitsofreenikon ent. tyttöystävä - vai niin...,,..
senkin nähnyt kirjoitti:
Kärsit selvästi paranoidisesta skitsofreniasta, kun luulet, että kaikki viestit liittyvät sinuun jollakin lailla, vaikka ovat täysin nimettömiä. Sinun kannattaa ehdottomasti hakeutua ammattiauttajalle, ettet joudu vaikeampaan psykoosiin.
t. nimimerkki paranoidisen skitsofreenikon ent. tyttöystäväVai niin? No heti kun loppuu herjakommentit tällä foorumilla erityisesti juuri minun kirjoittamaani, niin sittenkös teillä " tää olis nyt tää" ja "toi olis nyt toi" ja "nyt niinku tota kiusattaisiin"- typerillä nimettömän palstan herjaajilla loppuu minun viattoman keskustelijan järjetön nimettömyyden takaa nettihaukkuminen näillä julkisilla nimettömillä nimimerkkikeskustelupalstoilla - (toivossa on hyvä elää!)?
Kuule "paranoidiset skitsoreenikot" ei osaa analysoida nimettömillä palstoilla mitään tekstejä, vaan sellaiset on mielisairaaloissa. Lisäksi suomalaisistakin netti on yhä varmaan n. alle kolmella miljoonalla ja heistä valtaosa on siihen suurelti vihkiytyneitä - tuskin skitosfreenikot paljoa netissä häiriköivään sakkiin kuuluisi. Ja sitten taas jos kukaan on sillä tavalla mielenterveydeltään häiriintynyt, mutta muodollisesti järjissään, että osaisi erityisen hyvin käyttää nettiä ja henkilöisi nettiin henkilöiksi viattomia yksityiskansalaisia, niin sellaiset sitten taas kuuluvat minun mielestäni poliisikamarille selittämään tekosiaan tai mahdollisesti jopa linnaan...
Siinä vaiheessa jos teette "paranoidikon" ja otatte itsellenne silmätikun herjaamiseen viattomasta keskustelupalstalle kirjoittavasta yksittäisestä keskustelijasta, joka puolustautuu jatkuvaan saamaansa tollaseen nimettömään perättömään herjaan virtuaalisen maailman tällaisella nimettömällä julkisella netin keskustelupalstalla, niin silloin ja siinä tapauksessa kaltaisenne nettikäyttäytyjät olette niitä, joilla ei ole kaikki ihan välttämättä ns. "kotona" yläkerrassa... Katsos kun nimettömällekin kohdistettu herja on herja, eikä tämä sikäli ole tämä Suomi24:kaan mikään lain yläpuolella oleva paikka, jos on kyse todella ns. "henkilöön käyvästä" perättömistä puheista ja toiminnasta netissä.
Jännä kun tuolla live-elämän puolella mua ei kukaan pidä "paranoidisena skitsofreenikkona"... Johtuisko siitä, että on tää järkikulta aika hyvin kuitenkin kasassa. - hoh hoijaa
vai niin...,,.. kirjoitti:
Vai niin? No heti kun loppuu herjakommentit tällä foorumilla erityisesti juuri minun kirjoittamaani, niin sittenkös teillä " tää olis nyt tää" ja "toi olis nyt toi" ja "nyt niinku tota kiusattaisiin"- typerillä nimettömän palstan herjaajilla loppuu minun viattoman keskustelijan järjetön nimettömyyden takaa nettihaukkuminen näillä julkisilla nimettömillä nimimerkkikeskustelupalstoilla - (toivossa on hyvä elää!)?
Kuule "paranoidiset skitsoreenikot" ei osaa analysoida nimettömillä palstoilla mitään tekstejä, vaan sellaiset on mielisairaaloissa. Lisäksi suomalaisistakin netti on yhä varmaan n. alle kolmella miljoonalla ja heistä valtaosa on siihen suurelti vihkiytyneitä - tuskin skitosfreenikot paljoa netissä häiriköivään sakkiin kuuluisi. Ja sitten taas jos kukaan on sillä tavalla mielenterveydeltään häiriintynyt, mutta muodollisesti järjissään, että osaisi erityisen hyvin käyttää nettiä ja henkilöisi nettiin henkilöiksi viattomia yksityiskansalaisia, niin sellaiset sitten taas kuuluvat minun mielestäni poliisikamarille selittämään tekosiaan tai mahdollisesti jopa linnaan...
Siinä vaiheessa jos teette "paranoidikon" ja otatte itsellenne silmätikun herjaamiseen viattomasta keskustelupalstalle kirjoittavasta yksittäisestä keskustelijasta, joka puolustautuu jatkuvaan saamaansa tollaseen nimettömään perättömään herjaan virtuaalisen maailman tällaisella nimettömällä julkisella netin keskustelupalstalla, niin silloin ja siinä tapauksessa kaltaisenne nettikäyttäytyjät olette niitä, joilla ei ole kaikki ihan välttämättä ns. "kotona" yläkerrassa... Katsos kun nimettömällekin kohdistettu herja on herja, eikä tämä sikäli ole tämä Suomi24:kaan mikään lain yläpuolella oleva paikka, jos on kyse todella ns. "henkilöön käyvästä" perättömistä puheista ja toiminnasta netissä.
Jännä kun tuolla live-elämän puolella mua ei kukaan pidä "paranoidisena skitsofreenikkona"... Johtuisko siitä, että on tää järkikulta aika hyvin kuitenkin kasassa.Taidat olla marttyyriluonne.
- Noin juuri!
Pelko pois, Rosemari kirjoitti:
Yeap. Ja oikeasti aikuiseksi kasvanut lakkaa pelkäämästä kokonaan. Aikuisella on kyky hahmottaa asiat kokonaisuudessaan ja panna ne tärkeys- tms. järjestykseen päässään, jotta kuva elämästä ja maailmasta on mahdollisimman selkeä ja toimiva. Ja sitten puuhata ja toimittaa asioitaan sen mukaan.
Hyvin todettu, kyllä!
- tajua jo viimein
Voi kuule olisin ja olenkin äärimmäisen iloinen, _jos_ osakseni saamani nimetön jatkuva skitso keskustelupalstakiusakäytös ei kohdistu kiusaamismielessä keneenkään, mutta vähän epäilen. Poliisillekin olen joskus harkinnut vakavasti soittavani, koska ei se nyt ole keskustelupalstalla mitään ihan normaalia, että yhtäkkiä mun pitää alkaa sietää taukoamatonta herjaamista, pelottelua ja pilkkaamista ja perättömiä mielikuvituskommentteja, jotka kaikki kommentit koen usein jopa uhkaavina, kun kommentit ovat minulle näkyen nimettömiä Etenkään kun mulla ei ole osaa asiattomiin avauksiin foorumilla."Miten niin ei liity systemaattinen osakseni saama ikävä pelottelu ja herjaaminen _minuun_, kun minä olen se ollut näillä palstoilla, joka joutuu ne herjaukset vastaanottamaan,"
Kun ei liity sinuun. Jos sulle tulee paha mieli näistä palstoista , älä notku täällä.
Ihmiset kirjoittaa koska haluavat vain purkaa ajatuksiaan. Älä ole huolissasi vaan ole iloinen ja onnellinen. Täällä on muuten hauskempiakin palstoja kuin tämmöiset jossa kerrotaan murheista. Mene vaikka semmoselle palstalle jonka kirjoitukset ei ala ottaan sua päähän vaan piristävät ja kohottavat mieltä ja tekevät sut oikein iloiseksi. - vai niin...,,..
tajua jo viimein kirjoitti:
"Miten niin ei liity systemaattinen osakseni saama ikävä pelottelu ja herjaaminen _minuun_, kun minä olen se ollut näillä palstoilla, joka joutuu ne herjaukset vastaanottamaan,"
Kun ei liity sinuun. Jos sulle tulee paha mieli näistä palstoista , älä notku täällä.
Ihmiset kirjoittaa koska haluavat vain purkaa ajatuksiaan. Älä ole huolissasi vaan ole iloinen ja onnellinen. Täällä on muuten hauskempiakin palstoja kuin tämmöiset jossa kerrotaan murheista. Mene vaikka semmoselle palstalle jonka kirjoitukset ei ala ottaan sua päähän vaan piristävät ja kohottavat mieltä ja tekevät sut oikein iloiseksi.Tällä palstalla ei kerrota mistään "murheista", vaan minun silmiini näyttää, että tämä "Suku on pahin"- palsta on joku sairas vihakirjoittelupalsta, jollaista ei edes pitäisi olla olemassa, kun ei pitäisi mielestäni edes antaa henkisesti hyvin sairaille nettikirjoittajille mahdollisuutta anonyymiin vihakirjoitteluun. K*stako vai mitä varmaan muutenkin päässä tän Suomi24:n ylläpitäjillä: loppuisi rasismit ja vihakirjoittelut tällä foorumilla pelkästään sillä, että he muotoilisivat keskustelupalstojensa otsikot kuten eettiset keskustelufoorumit tekevät.
Suomi24:ssa ei ole yhtäkään keskustelupalstaa, joka tekisi "iloiseksi". Mitäs iloista ja hauskaa tässä foorumissa muka on? Päässähän sitä olisi pakko olla pahasti vikaa, jos tämä foorumi on jonkun mielestä muka hauska. Ja minä en halua olla minkään sairaiden anonyymien nettivihaajien joku sellainen kirjoittelun kohde nettifoorumilla, johon muka mielestään vapaasti sa purkaa keskustelupalstalla vihaa. En ole mikään psykiatri, mutta sen minä näen, että sairas tämä Suomi24- foorumi on!
En ikinä haukkuisi läheisiäni netissä missään mukamas "suku"- palstoilla. - vai niin...,,..
hoh hoijaa kirjoitti:
Taidat olla marttyyriluonne.
Jaa? Mulla tuskin olisi mitään syytä "marttyroida" itseäni, paitsi korkeintaan siksi, että joku mulle tuntematon anonyymi aina tulee tässä Suomi24:ssa piuhoja pitkin haukkumaan itselleen tuntematonta ihmistä minua ja pitää ilmeisenä oikeutenaan pilkata minua ja muita tyystin viattomia julkisella tällä Suomi24- nimettömällä palstalla tolla tavalla... Sitä ei ole sellaista haukkumasanaa, millä mua ei olisi tällä mulle tuntemattomien nimettömällä Suomi24- keskustelufoorumilla tällä keskustelemassa käydessäni haukuttu. Jos noi on taas niitä " tää olis nyt tää" ja "toi olis nyt toi" mielikuvitusmaailmaleikkejä, niin jätä sinä arvon anonyymi netti- ilmaisija minut ja kaikki viattomat keskustelufoorumille kirjoittavat tavalliset keskustelijat ystävällisesti ulkopuolelle sellaisesta häiriintyneestä todellisuuden vääristelystä ja asiattomasta pilkasta.
On käsitämätöntä, että joku näkee minut yksiselitteisesti pahana ihmisenä. Millä oikeudella kun et minua tunne, sinä olet sitä mieltä, että olisin "marttyyriluonne"? Kandeis varmaan sun mennä esittämään noita "analyysejasi" niistä ihmisistä, jotka edes tunnet. Tässä Suomi24:ssa ei ole yhtäkään minun "luonteeni" asiantuntijaa, tai minun tuntemaani ihmistä! Tällekin palstalle tulin pari päivää sitten vain siksi, että jou yllpidon puupää oli taas nostanut vihakirjoituksia etusivulle. Mitä v*tun kicksejä jotkut tästä Suomi24-foorumista saa?
Millasilla ihmisillä on tapana tällaisessa anonyymissa netissä puhua tuntemattomista noin pahansuovasti ja esittää tollasia virtuaalisia todellisuutta vääristeleviä mielikuvitusleikkejä, millaisilla nettikäyttäytyjilllä? Mitä sä herjaaja oikein yrität ajaa takaa tuollaisella nettikäytöksellä viattomalle?
Kiitos en halua "luonneanalyyseja" nimettömässä netissä tuntemattomalta, jolle olen pakkomielle herjaamismielessä pelkän viattoman nimettömän Suomi24- palstalle kirjoittamiseni perusteella ja - ja minun sukulaisiani tai yhtäkään tuntemaani ei tällä foorumilla käy! - ollaan sovussa'
Tällä palstalla ei kerrota mistään "murheista", vaan minun silmiini näyttää, että tämä "Suku on pahin"- palsta on joku sairas vihakirjoittelupalsta, jollaista ei edes pitäisi olla olemassa, kun ei pitäisi mielestäni edes antaa henkisesti hyvin sairaille nettikirjoittajille mahdollisuutta anonyymiin vihakirjoitteluun. K*stako vai mitä varmaan muutenkin päässä tän Suomi24:n ylläpitäjillä: loppuisi rasismit ja vihakirjoittelut tällä foorumilla pelkästään sillä, että he muotoilisivat keskustelupalstojensa otsikot kuten eettiset keskustelufoorumit tekevät.
Suomi24:ssa ei ole yhtäkään keskustelupalstaa, joka tekisi "iloiseksi". Mitäs iloista ja hauskaa tässä foorumissa muka on? Päässähän sitä olisi pakko olla pahasti vikaa, jos tämä foorumi on jonkun mielestä muka hauska. Ja minä en halua olla minkään sairaiden anonyymien nettivihaajien joku sellainen kirjoittelun kohde nettifoorumilla, johon muka mielestään vapaasti sa purkaa keskustelupalstalla vihaa. En ole mikään psykiatri, mutta sen minä näen, että sairas tämä Suomi24- foorumi on!
En ikinä haukkuisi läheisiäni netissä missään mukamas "suku"- palstoilla."En ikinä haukkuisi läheisiäni netissä missään mukamas "suku"- palstoilla."
En minäkään. Ja onhan nämä järkyttäviä purkauksia joskus mitä lukee, mutta en silti ala vähättelemään kenenkään kokemuksia vaikka itselläkin ollut kiva perhe.
Täytyy sen verran ymmärtää muitakin että omaa hämmennystään ihmiset purkavat kirjoittamalla ja kunnioittaa heitä jotka kirjoittamalla uskaltavat hakea muilta mielipiteitä että saisivat perspektiiviä asioihin. Puhuminen ei kaikille ole aina helppoa, saattaa hävettää tai pelottaa kertoa miksi on siipi maassa.
Ei suinkaan näitä kannata henkilökohtaisesti kenenkään juuri itseensä ottaa ja pelätä että puhutsä minusta tai minun perheestä. Suotta sellaisilla peloilla tai epäilyillä itseensä säikyttelee.
Tai väittää että ei tommosta voi kellään olla. Koska maailmassa monta on ihmellistä asiaa niin on kypsyyttä tajuta se, että ellei jokin asia kuulu omaan kokemusmaailmaan ei todellakaan tarkoita sitä, ettei sellaista olisi jollekkin toiselle ihmiselle voinut tapahtua.
Suomi24-foorumi on ihan jees, todella monelle yksinäiselle jopa ainoa kontaktin paikka.
Ja olen löytänyt kivoja palstoja foorumilta mm. lemmikit-osio, harrastukset-osio- kirjat-osio,jne. - hoh hoijaa
Jaa? Mulla tuskin olisi mitään syytä "marttyroida" itseäni, paitsi korkeintaan siksi, että joku mulle tuntematon anonyymi aina tulee tässä Suomi24:ssa piuhoja pitkin haukkumaan itselleen tuntematonta ihmistä minua ja pitää ilmeisenä oikeutenaan pilkata minua ja muita tyystin viattomia julkisella tällä Suomi24- nimettömällä palstalla tolla tavalla... Sitä ei ole sellaista haukkumasanaa, millä mua ei olisi tällä mulle tuntemattomien nimettömällä Suomi24- keskustelufoorumilla tällä keskustelemassa käydessäni haukuttu. Jos noi on taas niitä " tää olis nyt tää" ja "toi olis nyt toi" mielikuvitusmaailmaleikkejä, niin jätä sinä arvon anonyymi netti- ilmaisija minut ja kaikki viattomat keskustelufoorumille kirjoittavat tavalliset keskustelijat ystävällisesti ulkopuolelle sellaisesta häiriintyneestä todellisuuden vääristelystä ja asiattomasta pilkasta.
On käsitämätöntä, että joku näkee minut yksiselitteisesti pahana ihmisenä. Millä oikeudella kun et minua tunne, sinä olet sitä mieltä, että olisin "marttyyriluonne"? Kandeis varmaan sun mennä esittämään noita "analyysejasi" niistä ihmisistä, jotka edes tunnet. Tässä Suomi24:ssa ei ole yhtäkään minun "luonteeni" asiantuntijaa, tai minun tuntemaani ihmistä! Tällekin palstalle tulin pari päivää sitten vain siksi, että jou yllpidon puupää oli taas nostanut vihakirjoituksia etusivulle. Mitä v*tun kicksejä jotkut tästä Suomi24-foorumista saa?
Millasilla ihmisillä on tapana tällaisessa anonyymissa netissä puhua tuntemattomista noin pahansuovasti ja esittää tollasia virtuaalisia todellisuutta vääristeleviä mielikuvitusleikkejä, millaisilla nettikäyttäytyjilllä? Mitä sä herjaaja oikein yrität ajaa takaa tuollaisella nettikäytöksellä viattomalle?
Kiitos en halua "luonneanalyyseja" nimettömässä netissä tuntemattomalta, jolle olen pakkomielle herjaamismielessä pelkän viattoman nimettömän Suomi24- palstalle kirjoittamiseni perusteella ja - ja minun sukulaisiani tai yhtäkään tuntemaani ei tällä foorumilla käy!Jos kykenisit kirjoitamaan asiasi lyhyesti ja ytimekkäästi, niin saattaisin lukea senloppuun. Nyt muutama rivi riittää.
- avun saanut
Miten "avautunut", mitä joriset? Mulla ei ole rekisteröityä nimimerkkiä Suomi24:ssa, enkä toimi keskusteluissa epäeettisesti.Mitä teet näillä sivuilla? Haluatko urkkia toisten elämää?
Selvästi nautit kirjoittamisesta tällaisille paskasivuille, koska tekstiä tulee!
Heinoa, että on näitä sivuja, joissa jokainen voi kirjoittaa mitä haluaa! Ihanan terapeuttista!! - Yks Elli vaa
Miten "avautunut", mitä joriset? Mulla ei ole rekisteröityä nimimerkkiä Suomi24:ssa, enkä toimi keskusteluissa epäeettisesti.Ihmettelen kovasti miksi tulet lukemaan näitä kirjoituksia, jos ne sinusta kerran ovat niin väärin. Mitä sinulle kuuluu se haukkuuko joku toinen ihminen sukulaisiaan vai ei. Tekeekö se sinusta jotenkin paremman ihmisen, että tulet tänne vaan haukkumaan täysin sinulle vieraita ihmisiä heidän kommenteistaan?
Oli jutut perättömiä tai eivät, mene mieluummin vaikka puutarhapalstalle pätemään rikkaruohojen kitkemisellä ja jätä ne palstat lukematta, jotka aiheuttavat noin ilmiselvää ahdistusta - Hetkinen nyt!
avun saanut kirjoitti:
Mitä teet näillä sivuilla? Haluatko urkkia toisten elämää?
Selvästi nautit kirjoittamisesta tällaisille paskasivuille, koska tekstiä tulee!
Heinoa, että on näitä sivuja, joissa jokainen voi kirjoittaa mitä haluaa! Ihanan terapeuttista!!"Selvästi nautit kirjoittamisesta tällaisille paskasivuille, koska tekstiä tulee!
Heinoa, että on näitä sivuja, joissa jokainen voi kirjoittaa mitä haluaa! Ihanan terapeuttista!! "
Antakaa jokaisen kirjoittaa sydämensä kyllyydestä mtä haluaa, ei kaikkeen tarvitse reagoida. Pääasia että kirjoittaa, jos se oloa helpottaa. Areena on vapaa.
Tuntuu, että Suomi24 on harvoja julkisia keskustelufoorumeita suomessa joka sallii ihmisten melko vapaasti ilmaista itseään (kirosanat sensuroidaan ja se on pelkästään hyvä). Joten kunnioitetaan tätä vapautta. - Snaijaatko ?
Yks Elli vaa kirjoitti:
Ihmettelen kovasti miksi tulet lukemaan näitä kirjoituksia, jos ne sinusta kerran ovat niin väärin. Mitä sinulle kuuluu se haukkuuko joku toinen ihminen sukulaisiaan vai ei. Tekeekö se sinusta jotenkin paremman ihmisen, että tulet tänne vaan haukkumaan täysin sinulle vieraita ihmisiä heidän kommenteistaan?
Oli jutut perättömiä tai eivät, mene mieluummin vaikka puutarhapalstalle pätemään rikkaruohojen kitkemisellä ja jätä ne palstat lukematta, jotka aiheuttavat noin ilmiselvää ahdistustaToisten ihmisten haukkuminen, olivatpa he sukua tai tuntemattomia, ei niinkään kerro yhtään mitään haukkumisen kohteesta kuin siitä henkilöstä, joka haukkuu.
- eräsN1
Mene näyttämään, että et ole *paha*. Korjaa äitisi aiheuttama väärinkäsitys. Kun siellä on muitakin ihmisiä, niin tokko pahempaa selkkausta syntyy.
Yleensä siinä käy niin, että narsisti, joka on tottunut olemaan huomion keskipisteenä. Poistuu paikalta ovet paukkuen, kun ei kestä sitä totuutta, että ihmiset hauluavat kuulla mitä sinulle OIKEASTI kuuluu yms. Ja hän pelkää myös, että hänen luoma valheellinen kuva sinusta särkyy ja keksityt jutut alkaa paljastumaan.
Ja jos ilmenee valheita, joita sinusta on puhuttu. Oikaise ne.
Aina on joka paikkakunnalla joku ystävä, sukulainen, tai hotelli, joka on valmis sinut yövyttämään. Jos äitisi luokse meno on liian tulenarkaa. Mutta, tästäkin tietysti tulee lisää sanomista. Koska se olisi loukkaus äitiäsi mielestä häntä kohtaan. >> Mitä nyt NAAPURITKIN ja sukulaiset ajattelevat- hmh,ahaa...
Siellä on hyypiö, joka on sellainen keksittyjen tarinoiden sanaseppo tällaisessa virtuaalisessa netissä, että oksat pois! Kuka "naapuri" on sanonut, että joku on narsisti ja mitäs v*ttua se "naapureille" missään kuuluu, mitä joku "naapuri" on? Mä ainakaan en tiedä edes kaikkien vanhempieni "naapureiden" nimiä - enkä v*tussa halua tietääkään, vaan pääasia, että eivät ole uteliaita minun persoonastani ja antavat ihmisten olla rauhassa, mikäli eivät ystävällisiä ole.
Ja kuka muka on " onneton ulkomailla asuva tytär", joka muka "pelkää" omaa äitiään? Täytyy olla k*sta päässä, jos keksii nettiin sellaisia tarinoita keksiä...
Mua kiinnostaisi tietää, että mitä herjaa tällä ilmeisen laittomalla Suomi24- foorumilla on. Usein kun näyttää kaikkea muuta kuin normaalilta tuntemattomien väliseltä keskustelupalstaviestinnältä tän nimettömän Suomi24-foorumin keskustelupalstaketjut... Ainakin mua olisi kenenkään mua täysin tuntemattoman mahdotonta mustamaalata nettikäytökseni perusteella, kun en ole netissä henkilö, mutta jos minua joku haluaisi vainota netissä, niin sellaisen sian ei tarvitsisi tietää kuin jonkun sukulaiseni nimi ja mennä urkkimaan Facebookiin, että millaisia ja minkänimisiä sukulaisia mulla on, jos olisi jonkun tuntemani Facebook- ystävänä: toivottavasti he eivät ole netissä ahdisteltuja ja kunnianloukattuja, kukaan mun sukulainen, ystävä tai perhetuttu... Jos ahdistelija ei tietäisi laitttomasti kuin mun nimen, sellainen tosin ei saisi selville kaikkien sukulaisteni nimiä laittoman Facebook- urkkimisen kautta, koska suurimmalla osalla on eri sukunimi, kuin mulla ja mulla on melko harvinainen sukunimi, mutta valitettavasti pystyisi pelkän nimeni tietämisen perusteella ehkä ahdistelemaan joitakin mulle läheisiä. Toinen vaihtoehto olisi se, että netissä kakkatarinoiden suoltajien joukossa olisi joitakin etäisiä mustamaalaamishaluisia puolituttuja hörhöjä, jotka mielestään tuntevat minut ja perheeni tai sukuni, vaikkeivat tiedä minunkaan elämästäni ja henkilöstäni mitään, kun eivät kuulu edes moikkaustuttuihini.
Netin epäeettiset hörhöhäirköt saa jättää rauhaan ihmiset, joita eivät tunne - kiitos! Netti ei oikeuta kiusaamiseen, eikä laittomaan todellisuuden vääristelyyn.
Itse en menisi mihinkään netin sosiaaliseen mediaan, ennen kuin sellaisissa turvataan ihmisten yksityisyys. Ja sääliksi käy, jos k*sipäät kiusaa täysin viattomia perättömillä valhepuheilla netissä. Odotan ja toivon, että lailla kielletään tämä Suomi24- keskustelufoorumi! Ei tällaisessa pysty tavalliset ihmiset keskustelemaan. - senkin nähnyt
hmh,ahaa... kirjoitti:
Siellä on hyypiö, joka on sellainen keksittyjen tarinoiden sanaseppo tällaisessa virtuaalisessa netissä, että oksat pois! Kuka "naapuri" on sanonut, että joku on narsisti ja mitäs v*ttua se "naapureille" missään kuuluu, mitä joku "naapuri" on? Mä ainakaan en tiedä edes kaikkien vanhempieni "naapureiden" nimiä - enkä v*tussa halua tietääkään, vaan pääasia, että eivät ole uteliaita minun persoonastani ja antavat ihmisten olla rauhassa, mikäli eivät ystävällisiä ole.
Ja kuka muka on " onneton ulkomailla asuva tytär", joka muka "pelkää" omaa äitiään? Täytyy olla k*sta päässä, jos keksii nettiin sellaisia tarinoita keksiä...
Mua kiinnostaisi tietää, että mitä herjaa tällä ilmeisen laittomalla Suomi24- foorumilla on. Usein kun näyttää kaikkea muuta kuin normaalilta tuntemattomien väliseltä keskustelupalstaviestinnältä tän nimettömän Suomi24-foorumin keskustelupalstaketjut... Ainakin mua olisi kenenkään mua täysin tuntemattoman mahdotonta mustamaalata nettikäytökseni perusteella, kun en ole netissä henkilö, mutta jos minua joku haluaisi vainota netissä, niin sellaisen sian ei tarvitsisi tietää kuin jonkun sukulaiseni nimi ja mennä urkkimaan Facebookiin, että millaisia ja minkänimisiä sukulaisia mulla on, jos olisi jonkun tuntemani Facebook- ystävänä: toivottavasti he eivät ole netissä ahdisteltuja ja kunnianloukattuja, kukaan mun sukulainen, ystävä tai perhetuttu... Jos ahdistelija ei tietäisi laitttomasti kuin mun nimen, sellainen tosin ei saisi selville kaikkien sukulaisteni nimiä laittoman Facebook- urkkimisen kautta, koska suurimmalla osalla on eri sukunimi, kuin mulla ja mulla on melko harvinainen sukunimi, mutta valitettavasti pystyisi pelkän nimeni tietämisen perusteella ehkä ahdistelemaan joitakin mulle läheisiä. Toinen vaihtoehto olisi se, että netissä kakkatarinoiden suoltajien joukossa olisi joitakin etäisiä mustamaalaamishaluisia puolituttuja hörhöjä, jotka mielestään tuntevat minut ja perheeni tai sukuni, vaikkeivat tiedä minunkaan elämästäni ja henkilöstäni mitään, kun eivät kuulu edes moikkaustuttuihini.
Netin epäeettiset hörhöhäirköt saa jättää rauhaan ihmiset, joita eivät tunne - kiitos! Netti ei oikeuta kiusaamiseen, eikä laittomaan todellisuuden vääristelyyn.
Itse en menisi mihinkään netin sosiaaliseen mediaan, ennen kuin sellaisissa turvataan ihmisten yksityisyys. Ja sääliksi käy, jos k*sipäät kiusaa täysin viattomia perättömillä valhepuheilla netissä. Odotan ja toivon, että lailla kielletään tämä Suomi24- keskustelufoorumi! Ei tällaisessa pysty tavalliset ihmiset keskustelemaan.Usko nyt, olet itse sairas. Miksi muuten edes kävisit lukemassa näitä palstoja, kun vakuuttelet niin hirveästi, ettet itse halua "avautua". Tarvitset välittömästi apua.
- hmh, ahaa....
senkin nähnyt kirjoitti:
Usko nyt, olet itse sairas. Miksi muuten edes kävisit lukemassa näitä palstoja, kun vakuuttelet niin hirveästi, ettet itse halua "avautua". Tarvitset välittömästi apua.
No nimimerkki "senkin nähnyt", sä mun koneelle säkin ainakin nimetön naamaton: Miksihän ihmiset ylipäätään käyvät neti nimettömillä nimettömyyden sallivilla palstoilla, mikähän olisi syy? Kelaapa vähän... Eiköhän aika normaali "syy" keskustelupalstalla käymiseen ole vaihtaa nimetömästi tuntemattomien kanssa ajanvietemielessä ajatuksia. Pitäiskö mulla muka muu "syy" olla, että kirjoittelen tänne Suomi24:n näille nimettömyyden salliville palstoille näin asiallisesti henkilöttömänä aina, häh? Normaalia käytöstä sen sijaan ei ole, että mä viaton joudun koko ajan näissä keskusteluissa erityisen "henkilöhuomion" kohteeksi: Mitäs mä olen sen ansaitakseni muka tehnyt, kun en koskaan ole luonut edes rekisteröityä nimimerkkiä koko tälle foorumille? Minusta vaan on tehty silmätikku tuntemattomien nettihäiriköiden herjaamisen kohteeksi, viattomana.
Ja jos teillä on tarve esittää esimerkiksi mielenterveysavustajia tai lääkäreitä näillä nimettömillä palstoilla, niin en halua tuollaisen projisoinnin kohde olla. Tuollainenkin, että kehotetaan mukamas hakeutumaan lääkäriin ja esitetään "huolta" _julkisella_ netin palstalla yhdelle harmittomalle nimettömälle keskustelijalle pilkkamielessä koko ajan, on tosiasiallisesti systemaattista minuun kohdistuvaa nimetöntä nettipalstakeskustelukiusaamista, eikä mitään huolenpitoa minun hyvinvoinnistani. Sen näkisi sokea reettakin, jos osaa tulkita keskustelupalstalla tekstejä.
Kiitos nimettömässä netissä tuntemattomilta nimettömiltä en ota vastaan ohjeita mielenterveyteni tilasta. Ymmärtäisin sellaisen yksittäisen kommentin joskus, jos olisin kirjoittanut jossakin jotakin täysin henkisesti sairaan ihmisen kirjoittamaksi tulkittavaa tekstisisältöä, mutta kun en ole kirjoittanut mitään sairasta ikinä. Tietysti jos olen tekemisissä huijareiden " tää olis nyt tää" ja "toi olis nyt toi"- nettivalehtelijoiden kanssa, en voi edes omalla hyvällä kirjoittamisellani siihen vaikuttaa, että mitä sellaiset nettihäiriköt netissä väittävät ts. valehtelevat.
En tosiaan yksityisasioistani ole ikinä kirjoittanut Suomi24:ssa. Tulin tähänkin keskusteluun tätä lukemaan siksi, että joku moderaattori nostaa mielenkiinnon kohteitaan etusivulle ja joku sairas avaus tästä keskusteluosiosta " Suku on pahin" oli muistaakseni eilen tän foorumin etusivulla. Takokaa kuitenkin kaaliinne, että minä en ole osallinen henkilötasolla ihmisten kiusaamiseen, paitsi tietysti sitten, jos pelkkä nimetön kirjoittaminen tuntemattomille Suomi24:n näillä nimettömillä julkisilla keskustelupalstoilla on muka häiriintyneen ihmisen merkki.
- kaiju
Hyvä Twelve points, kaikilla ei valitettavasti ole ollut sitä onnea, että on ns. normaalit vanhemmat. Normalilla tarkoitan inhimmillisiä, sellaisia jotka yrittävät parhaansa, tekevät toki virheitä, mutta oppivat niistä. Kuulin kerran viisauden määritelmän joka menee näin: viisas oppii muidenkin virheistä, tyhmä ei omistakaan. Normaalit vanhemmat ovat inhimillisiä, rakastavat lapsiaan ja toivovat heille hyvää.
Äitini sairastui alkoholismiin tai oikeammin sekakäyttöön, kun olin kymmenen vanha. Siitä lähtien, neljänkymmenen vuoden ajan olen kuullut lähes päivittäisiä solvauksia, uhkauksia. Olen lapsena elänyt turvatonta elämää, päivittäisen henkisen ja fyysisen väkivallan uhan alla.
Kysyin tässä kerran, onko äitini koskaan miettinyt miksi hän vihaa minua. Äitini vastasi, että koska olen pilannut hänen elämänsä. Olen pilannut hänen elämänsä koska, en ole hankkinut sitä ammattia jonka hän halusi minulle, menin naimisiin rakastamani miehen kanssa, jonka vanhempia hän ei voi sietää (ei siedä ketään muutakaan), en ole suostunut kehotuksista huolimatta eroamaan lasteni isästä. Olen äitini mielestä lihava ja muutenkin ruma, kuten kuulema suomalaisämmät yleensä (äitini on suomalainen, isäni oli ulkomaalainen). lapseni ovat epäonnistuneita, koska olen syöttänyt heille ala-arvoista ruokaa, koska minusta on kuulema naimisiin mentyäni tullut proletääri. Yksi suurista virheistäni oli, että näytin hänelle, että suren kuolutta isääni, siitä hän suorastaan raivostui.Äitini on sanonut, että pitää huolen, että minulle ei hänen jälkeen jää mitään, ettei hänen omaisuuttaan päädy lapsilleni, jotka ovat myös appivanhempieni jälkeläisiä. Neljäänkymmenen vuoteen mahtuu paljon pahaa mieltä, niitä ei voi koskaan unohtaa, mutta niiden kanssa on oppinut elämään. Reilu vuosi sitten rajani tuli kuitenkin vastaan. Eräänä iltana äitini soitti, ja kun oli jälleen kerran kuunnellut aikani sopaa, sanoin, että nyt minulle taitaa riittää. Sanoin hyvästi ja toivoin, että hän ei enää koskaan soittaisi minulle, sen jälkeen en ole ollut yhteydessä häneen.
Jospa siis ei heti tuomittasi kaikkia joilla on vastoinkäymisiä vanhempien kanssa. Moni meistä yrittää ymmärtää ja kestää, juuri siksi, että on kysymys vanhemmasta. Rajansa kuitenkin kaikella. Itse en ole aikuisiällä pelännyt äitiäni, halveksinut kylläkin, siitä syystä miten hän kohtele kaikkia ihmisiä, vaikka minä olen sylkykupeista suurin.- hmm..,,..
Tuskin kuule sekakäyttäjäspuget mitään "ammattia" lapsilleen edes ajattelee, eli taitaa olla keksitty tarina tuokin.... Niiden sekakäyttäjien ja vakavasti päihdeongelmaisten lasten elättäjä kun todellisuudessa on sosiaalitoimisto niiden lapsuusiästä alkaen, eikä niiden vanhemmat, ja ne on sellaisia kersoja, joita näkee iltamyöhään ostoskekuksissa, 10- vuotiaita, palauttamassa vanhempiensa kaljapulloja kauppaan ja miettimässä, että mitähän ruokaa mamille ja itselleen sellaisilla voisivat ostaa... Kunnolliset vanhemmat taas käy töissä, opiskelee ja korostaa lapsileen, että koulutus on kaiken a ja o nykypäivän Suomessa. Ihan hyvä, jos joku ajattelee, ettei sen "omaisuutta" kuulukaan ulkopuolisille. Mun vanhemmat ainakin haluaa, että niiden ne vähän rehdillä työllään Suomessa kokoonsaamansa omaisuus menee, kun heistä ainaan aika jättää, tasan mun sisarukselle ja mulle ja sisarukseni lapsille ja sitä asiaa vastaan mulla ei ole yhtään mitään.
Äitis on tollaisia varmasti sanonut vaan sun skitson nettihuijarin unelmissasi. Tosin ymmärtäisinkin, että jos joku vihaisi ihmistä, joka ajattelee toisista ihmisistä vain rahaa ja hyötymistään viattomista...
Jokaisella on onni, jonka äiti sanoo suoraan mitä ajattelee. Mulle ainakin mut on haukuttu yksityisesti monta kertaa kotonani ja useimmiten ihan syystä, mutta ikinä mun suku- ja perheyhteys ei olisi niin sairas tai heikko, että kukaan menisi nettiin haukkumaan minua. Yksityisasiat kun on yksityisasioita ja niitä ei halua tuntemattomien kanssa jakaa missään tällaisessa miljoonalukijavälitteisessä netissä kukaan normaali.
Ihmeellistä, jos on ihmisiä, joiden mielestä niiden vanhemmat ei ole niiden suurimpia puolustajia elämässä. Erikoista. Mulle se asia ainakin on itsestään selvä. Varmaan hyvän lapsuuteni takia ja sen takia, että aina olen voinut omiin vanhempiini luottaa, mikä kantaa elämässä.
Kenen äiti sun mielestä on muka niin huono ihminen, että kohtelee huonosti "kaikkia ihmisiä"? Tuskin kenenkään "äiti" on sellainen virtuaalikeksintö. - Terveisin Kaiju
hmm..,,.. kirjoitti:
Tuskin kuule sekakäyttäjäspuget mitään "ammattia" lapsilleen edes ajattelee, eli taitaa olla keksitty tarina tuokin.... Niiden sekakäyttäjien ja vakavasti päihdeongelmaisten lasten elättäjä kun todellisuudessa on sosiaalitoimisto niiden lapsuusiästä alkaen, eikä niiden vanhemmat, ja ne on sellaisia kersoja, joita näkee iltamyöhään ostoskekuksissa, 10- vuotiaita, palauttamassa vanhempiensa kaljapulloja kauppaan ja miettimässä, että mitähän ruokaa mamille ja itselleen sellaisilla voisivat ostaa... Kunnolliset vanhemmat taas käy töissä, opiskelee ja korostaa lapsileen, että koulutus on kaiken a ja o nykypäivän Suomessa. Ihan hyvä, jos joku ajattelee, ettei sen "omaisuutta" kuulukaan ulkopuolisille. Mun vanhemmat ainakin haluaa, että niiden ne vähän rehdillä työllään Suomessa kokoonsaamansa omaisuus menee, kun heistä ainaan aika jättää, tasan mun sisarukselle ja mulle ja sisarukseni lapsille ja sitä asiaa vastaan mulla ei ole yhtään mitään.
Äitis on tollaisia varmasti sanonut vaan sun skitson nettihuijarin unelmissasi. Tosin ymmärtäisinkin, että jos joku vihaisi ihmistä, joka ajattelee toisista ihmisistä vain rahaa ja hyötymistään viattomista...
Jokaisella on onni, jonka äiti sanoo suoraan mitä ajattelee. Mulle ainakin mut on haukuttu yksityisesti monta kertaa kotonani ja useimmiten ihan syystä, mutta ikinä mun suku- ja perheyhteys ei olisi niin sairas tai heikko, että kukaan menisi nettiin haukkumaan minua. Yksityisasiat kun on yksityisasioita ja niitä ei halua tuntemattomien kanssa jakaa missään tällaisessa miljoonalukijavälitteisessä netissä kukaan normaali.
Ihmeellistä, jos on ihmisiä, joiden mielestä niiden vanhemmat ei ole niiden suurimpia puolustajia elämässä. Erikoista. Mulle se asia ainakin on itsestään selvä. Varmaan hyvän lapsuuteni takia ja sen takia, että aina olen voinut omiin vanhempiini luottaa, mikä kantaa elämässä.
Kenen äiti sun mielestä on muka niin huono ihminen, että kohtelee huonosti "kaikkia ihmisiä"? Tuskin kenenkään "äiti" on sellainen virtuaalikeksintö.Voi voi, sinua pientä ressukkaa....
- Rampa mieli
En tarkoitakaan puolustella äitejä ja isiä, jotka eivät täytä millään mittarilla mitattuna vanhemmuuden kriteereitä. Tarkoitan niitä tavallisia, työtä tekeviä, perheensä ja asiansa hoitavia ihmisiä, joilla myös, kuitenkin on omat ongelmansa ja traumansa, jotka tavalla tai toisella siirtyvät lapsiin. Ja lapset jatkavat oireilua, jotka siirtävät vuorostaan perinnöksi omilleen ...
Nämä sinunlaisesi tarinat ovat aivan eri maasta, kun vanhemman sairaus on niin suuri ja iso, selittämätön, että sekaan ei mahdu normaali kunnollinen arki ollenkaan. Eikä lapsi voi vielä millään eikä mistään ymmärtää ja tietää, että hän ei ole syyllinen eikä osallinen, vaan kaikki johtuu ns. aikuisen ihmisen mustaksi värjäytyneestä mielen maisemasta.
Kun jokaisella on vain yksi sellainen, jota voi kutsua äidiksi, niin oman itsensä vuoksi oikeasti aikuiseksi kasvanut edes yrittää ymmärtää, hahmottaa ja selvittää, MIKSI äiti (tai isä) on sellainen kuin on. Siihen on syy, yleensä niin syvällä, että pitkäkään elämä ei ehdi tuoda sitä pintaan, jos kukaan ei koskaan lausu oikeita sanoja tai tee oikeita tekoja.
- jk
niinkö
- mie vaan
Minulla on toisenlainen ongelma, sisarukseni hylkäsivät minut äitini kuoleman jälkeen. Minuun ei oteta yhteyttä millään tavoin. Siksi seurustelenkin nykyään vain sisarusteni lasten, serkkujeni ja muiden sukulaisten kanssa facebookin kautta ja olen unohtanut, että minulla on kolme siskoa ja kaksi veljeä. Vasta näillä kymmenillä olen hyväksynyt, että en ole voinut valita sukua johon olen syntynyt.
Sinulle sanon, että jos jo aikuinen olet, ei sinun tarvitse mennä äitisi haukuttavaksi. Voi olla ettei hän hyväksy sinun tapaasi elää koskaan ja pilaat vain oman elämäsi murehtimalla mitä olet tehnyt väärin. Elä omaa elämääsi nk. tähänkin asti, pidä yhteyttä sisaruksiisi jos heitä on sekä muihin sukulaisiin, mutta jätä äitisi vähäksi aikaa rauhaan ja huomiotta, et ole hänelle tilivelvollinen.
Jos muutaman kuukauden päästä sama tahti jatkuu, vaihda puhelinnumerosi ja osoitteesi salaiseksi ja jätä äitisi kokonaan elämään omaa surkeaa elämäänsä nk. parhaaksi tahtoo.
Sillä elämä on tässä ja nyt, täällä ollaan vain kerran ja se pitää elää nk. itsestä parhaalta tuntuu. Elä omaa elämääsi, älä toisen, niin mie tätä nykyä teen ja nautin joka päivästä 100-lasissa.
Tsemppiä ja voimia jaksamiseesi!- *Kaikkea hyvää*
Minä toivotan myös täältä jostain tsemppiä kirjoittajalle ja toivon koko sydämestäni että tulet elämään poikkeuksellisen onnellisen elämän!
- No just'-
En mä ainaskaan menisi.
Ja näkisin takuulla painajaisia tommosesta ihan hirveestä bitchistä.
Varmaan hei kannattaa viedä ittensä oikein varta vasten kuuntelemaan jonkun kaikkeen tyytymättömän "muka täydellisen" noidan pään aukomista, piruilua ja naaman rääpimistä.
Kuule, ihan oikeasti, tollasia lehmiä riittää muutenkin elämässä. Niitä tulee pakostakin vastaan elämän polulla, joten suotta hakeutua tommosen maalitauluksi. Etsiköön toisen kohteen pirullisuudelleen. Tee sä jotain muuta, tai ainaskin haistata pitkät ja pysy kaukana tommosesta, ellet ole masokisti.- Hah !
Mitä - tai ketä - se haittaa, jos elämän polulla tulee lehmiä vastaan, kun toinen vastaan tulija on aivoton aasi ?
- No just"-
Hah ! kirjoitti:
Mitä - tai ketä - se haittaa, jos elämän polulla tulee lehmiä vastaan, kun toinen vastaan tulija on aivoton aasi ?
No voihan se tosiaan olla noinkin nimimerkki "Hah!"
- 43534534543
Miksi suomalaiset noin yli 70v äidit ovat kamalan katkeria ja itsekkäitä piikitteleviä suhteessa tyttäriinsä. Tuntuu olevan valitettavan yleinenkin kokemus suomalaisessa äiti-tytär suhteessa.
Oma äitini vastaava täydellinen marttyyri muiden läsnäollessa, mutta koko elämän ajan pelkkää sivulauseissa piikittelyä ja syyllistämistä. Myös itse lähdin aikoinani ulkomaille, juurikin äitini lähettyviltä poistuakseni kokonaan.
Suomalaiset äidit ovat saaneet tyttärensä voimaan äärimmäisen pahoin!!!
Ja tuntuu tosiaan, että heillä ei ole edes mitään häpyä katua saati koskaan pyytää omaa käytöstään MILLÄÄN tavoin anteeksi. Omakin äitini koppavasti totesi: minullahan ei ole mitään anteeksipyydeltävää...
Koppava sukupolvi.. tuo sodanjälkenen.. tuotantopolvi.
Koskaan eivät ole arvostaneet tyttäriensä tekemisiä, ovat sitten mitä tahansa tehneet - mikään ei koskaan ole riittänyt. Tässä sitä sitten ollaan - monet voivat äärimmäisen huonosti tai ovat muuttaneet oikeastaan PAKOON melkein voisi sanoa mielisairaita äitejään. Tunne-elämältään lapsen kuosissa olevat..- ei o äitiä ikävä
Mun äitini haukkui lähestulkoon kaikki sukulaiset, omat lapsensa, aviopuolisonsa sukulaiset, työkaverit, tuttavat, naapurit ja kaukaisemmatkin ihmiset. Yksi hänen lempilauseistaan oli "Se ei tiä elämästä yhtää mittää!" Kun "kaikkien" muiden elämä on niiiin helppoa, vain hänen elämänsä hirvittävän vaikeaa.
Jos jokin meni pieleen, niin kuin nyt kaikilla joskus menee, niin se oli hänen mielestään aina jonkun muun vika.
Kauheaa kuunnella sellaista ihmistä vuosikymmenet.
- Tyttärenä elo
Pelottavia äitejä on. Minua on helpottanut tieto, että en ole ainoa. Nämä asiat herättävät voimakkaita tunteita, koska ei haluaisi edes itselleen myöntää millaisia tekoja oma äiti tekee ja että äiti ei ole rakastava, vaan pahantahtoinen, Kaikin voimin sen haluaisi kieltää, mutta se ei ole hyväksi. Totuus on aina hyväksi. Omat tunteet täytyy voida saada tuntea. Oma äiti niitä ei halua ottaa vastaan.
- täättä
Älä mene. Esitit juuri erittäin hyviä syitä olla menemättä.
- tyttö
"Älä mene. Esitit juuri erittäin hyviä syitä olla menemättä."
Aina tämä ei ole paras ratkaisu. - yh-mama
minä en menisi.juhlien perimmäinen tarkoitus on tuottaa iloa kaikille myös ap:lle.
- yh-mama
minä en menisi.juhlien perimmäinen tarkoitus on tuottaa iloa kaikille myös ap:lle.
- Fhklo
Äidit on vaarallisia. Tosi helppo olis täällä pelata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803