Miten opetan koiralle käskyn anna tassu? :) En ole ikinä opettanut sitä,eikä minulla ole hajuakaan miten se tehdään.
Temppu: Anna tassu
16
2010
Vastaukset
- 65weste
Mä tein niin, et ensin annoin namin kädestä kun koira istui. Seuraavaksi suljinkin namin nyrkkiin ja sanoin tassu. Kun koira ei saa namua, se kokeilee nyrkkiä tassulla ja sit aukeaa heti. Helppoa kuin heinänteko.
Kiitos,kokeilen tuota. :)
Yritin tuota mutta mun koira ei ymmärrä sitä,se käytti suutaan apuna,ei tassua.. :( Teinks mä sit jotai väärin,tai oisko muita keinoja?
Eiku joo kokeilin vielä,ja kyllä se onnistu,vihdoinki. :) Kiitti
- Hyvähyvä,
Hyvä että alkoi toimimaan. Mutta ihan pieni vinkki jos koiralle ei ole koskaan mitään temppuja opetettu: Ole kärsivällinen, yritä lyhyt hetki kerralla, monta kertaa päivässä ja monena päivänä. Ja sen jälkeen harjoittele joka päivä. Koira nimittäin unohtaa myös ellei taitoja pidä yllä. Keksi myös lisää opiskeltavaa koiralle, se nauttii siitä että on uusia haasteita edessä.
Jjuu,kiitti :)
- TemppuTaiturien om
Käytin samaa tekniikkaa kuin "65weste".
Helppoa! Koirani rupesi ensin nuolemaan kättäni
ja pian se ymmärsi koittaa tassulla.
HUOM: Aina kun opetat koiralle uuden asian,
älä hoe sitä kokoajan vaan pieni hetki kerrallaan. - canis.familiaris
Minä (jos olen edes omille opettanut) niin on riittänyt kun käsi on koiran edessä ja samalla kuin sanon "tassu", niin kosketan kädellä tassua ja takaisin kämmen koiran eteen odottamaan..ja kehut kun tapahtuu (liike ja sana samaan aikaan).
Ei kyllä vaadi minuttiakaan kun koira asian oppii.
Kun halusin "vaihtaa" tassua, niin väistin kämmenellä tarjotun sanoen "toinen" ja hetken päästä koira yleensä tarjoaa toista tassua....Oikeaa ja vasenta en ole opettanut, koska käytän niitä muuhun lenkin yhteydessä... - temputtaja
Paras tapa opettaa asioita, on antaa koiralle mahdollisuus yrittää erilaisia asioita. Juuri käden tarjoaminen ja tassun kosketuksen odottaminen toimii varmasti parhaiten. "tassu" käskyä on turha edes mainita ennen kuin koira osaa tarjota tassua ilman houkuttelua. Käskyt kannattaa lisätä vasta silloin, kun koira on ymmärtänyt mitä siltä odotetaan. Ja ensimmäinen käsky kannattaa sanoa samaan aikaan, kun koira suorittaa temppua. Kannattaa lueskella naksutin koulutuksesta, sillä saa opetettua helposti vaikeitakin temppuja.
- JepJep
Jos sinulla on tiibetin mastiffi niin typerintä mitä ikinä voit tehdä on opettaa sille anna tassu !
Ajattele, iso koira istuu esim pienen lapsen edessä ja sattuu huitasemaan sillä lapion kokoisella tassulla jossa on vankat kynnet...arvaa kuin käy. Kamalat jäljet, jopa haavat , lapsen naamassa, ja kenties silmät poskella........... Ei mitään sellaisia konsteja niin isolle koiralle. Pienet, matalat koirat on erijuttu, mutta mikään hyvä tapa se ei niillekään ole.
Itselleni kun on tullut aikuinen koira, ensimmäinen asia joka karsitaan pois, on se tassulla huitominen. - canis.familiaris
Minä taas en keksi, että mitä käyttöä koko tassun annolla on?? Miksi.
- JepJep
Ei mitään, mutta se vanha, jo minun lapsuudessani esitelty temppu kun haluttiin näyttää mitä koira osaa ............ Ja sitkeässä näkyy tapa olevan. Mitään, ainuttakaan järkeen käyvää syytä sille ei luullakseni ole.
Joku viisas on sanonut sen helppous opettaa on siinä kun pentu pyytää pienenä emoltaan maitoa, siitä nisän polkemisesta olis tapa lähtenyt. Tiedä häntä, oli tai ei, jo joutaisi mokoma *temppu* mennä menojaan.Minulla ei ole yksikään koira "osannut" tassua antaa...
Ja yksi syy on juuri tuo,että se on niin "luonnollista",pienellä kannustuksella,että koira mielellään helposti alkaa lätkimään ihan oma-aloitteisestikkin...
Ja en minä myöskään tykkäisi,että saisi varoa,koska esim.joku pikkutenava saisi isosta lätkästä päähänsä...Tosin en pidä pikkukoiristakaan,joiden annetaan joko opetuksen kautta tai itseoppineina klähmiä tassullaan ihmisiä...
Mutta ei siinä mitään,jokainen tyylillään.Mutta on niitä paljon muitakin temppuja,mitä voi opettaa ;)
- JepJep
Just näin Molossi. Just näin.
- muuttilover
itse tein saman virheen ekalla (40kg) koirallani ja toiselle en enää kyllä opeta! mikä lie amatööripäähänpisto! :D se lätki kaikkia niillä lapioillansa ja itse sain pari kertaa naamalleni lattialla istuskellessani, se sattui!
Jos se tassu on pakko opettaa, suosittelen että opetatte sitten vain nostamaan tassun ilmaan ja pitämään sen ilmassa, kunnes palkitsette.
Siittä miten koira koulutetaan tekemään niin, ei minulla itselläni ole mitään hajua, koska en näe sitä tarpeelliseksi opettaa, mutta ystäväni boxeri osaa tempun täydellisesti, eikä edes yritä huitoa sillä ketään! :) - Koiran tassut:D
Minä opetin koiralleni tassukäskyn siten että istutin koiran ensin ja otin koiran tassun käteen ja sanoin tassun, sen jälkeen palkitsin koiran namilla, teintätä noin viisi kertaa sen jälkeen sanoin koiralle vain, "tassu." ja laitoin käden koiran eteen ja koirani antoi tassun sitten palkitsin ja kehuin:)) Saattaa kuulostaa monimutkaiselta koska en osaa oikein selittää tapaa jolla koirani opetin:D Mutta toivottavasti tästä oli jollekkin apua!:D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506