Äitimaan apteekki

mayanna eok

Mesiangervo, sitruunamelissa, piparminttu, mäkikuisma, tilli, puna-apila, vadelma...

Millaisia käsityksiä, uskomuksia tai kokemuksia sinulla on luonnonlääkinnästä?
Juotko kamomillateetä nukkumaan mennessä, pureskeletko mintunlehtiä piristyäksesi tai käytätkö ratamonlehteä laastarina?

Itseltäni saan lievän päänsäryn lähtemään mesiangervoteellä - esimerkiksi.

7

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teemuna ejk

      Käsityksiä on, että luonnonrohtoja on käytetty jo aikojen alusta ja vieläkin synteettisten valmisteiden rinnalla. Uskomuksista olen kaukana ja varsinkaan nykyihmisten homeopatia-uskomuksiin mun on vaikea ottaa ymmärryksen kantaa.

      • mayanna eok

        En ole myöskään homeopatiasta kovin innostunut, tosin väkisinkin tulee mieleen, että eikös siedätyshoito allergioille ole juuri sitä? Totuttamista? Kai se vähän riippuu siitäkin, mitä sillä homeopatialla hoidetaan..

        Joskus uskottiin myös, että esim. sydämenmalliset kasvin lehdet auttavat sydänvaivoihin, kidan näköiset kukinnot kurkkukipuun jne.. Aika pelottavaa! Montakohan ihmistä sillä systeemillä on saatu kuolemaan.


      • Teemuna ejk
        mayanna eok kirjoitti:

        En ole myöskään homeopatiasta kovin innostunut, tosin väkisinkin tulee mieleen, että eikös siedätyshoito allergioille ole juuri sitä? Totuttamista? Kai se vähän riippuu siitäkin, mitä sillä homeopatialla hoidetaan..

        Joskus uskottiin myös, että esim. sydämenmalliset kasvin lehdet auttavat sydänvaivoihin, kidan näköiset kukinnot kurkkukipuun jne.. Aika pelottavaa! Montakohan ihmistä sillä systeemillä on saatu kuolemaan.

        Mä olen uskovainen koululääketieteeseen ja sen saavutuksiin. Mikäänhän ei estä ottamasta yleiseen käyttöön vaikka jotain mystistä woodoo yrttiä, mikäli sillä on todistetusti siltä edellytetty vaikutus.


      • mayanna eok
        Teemuna ejk kirjoitti:

        Mä olen uskovainen koululääketieteeseen ja sen saavutuksiin. Mikäänhän ei estä ottamasta yleiseen käyttöön vaikka jotain mystistä woodoo yrttiä, mikäli sillä on todistetusti siltä edellytetty vaikutus.

        Tarkoittaako tuo todistetusti sitä, että se on toimivaksi testattu esim. rinnakkaisen lumeryhmän kanssa? Vai riittääkö, että yrtistä pystytty eristämään vaikuttavat aineet; hapot, öljyt, yhdisteet ym.?

        Esim.
        Laventelin vaikutuksista on vain vähän tieteellistä näyttöä. Se sisältää kuitenkin mm. geraniolia, joka rauhoittaa keskushermostoa ja rentouttaa. (Lähde: Luonnon lääkeyrtit / Sinikka Piippo)
        Uskotko, että laventeli auttaa unihäiriöihin?

        ps. Pieni mystiikka pitää mielikuvituksen liikkeellä ja antaa mielenkiinota elämään :)


      • Teemuna ejk
        mayanna eok kirjoitti:

        Tarkoittaako tuo todistetusti sitä, että se on toimivaksi testattu esim. rinnakkaisen lumeryhmän kanssa? Vai riittääkö, että yrtistä pystytty eristämään vaikuttavat aineet; hapot, öljyt, yhdisteet ym.?

        Esim.
        Laventelin vaikutuksista on vain vähän tieteellistä näyttöä. Se sisältää kuitenkin mm. geraniolia, joka rauhoittaa keskushermostoa ja rentouttaa. (Lähde: Luonnon lääkeyrtit / Sinikka Piippo)
        Uskotko, että laventeli auttaa unihäiriöihin?

        ps. Pieni mystiikka pitää mielikuvituksen liikkeellä ja antaa mielenkiinota elämään :)

        No johan noitten yrttien kanssa puuhastelu on rentouttavaa ja mukavaa ajanvietettä. Väliäkö noilla toiminta-aineilla on loppujen lopuksi. Laventelin pelkkä tuoksuttaminen rauhoittaa kummasti. Tosta mystiikkapuolesta en oikein tiijä. Kuinka siitä saisi selkoa.

        Mutta sitte jos mä oon oikeesti kipee niin meen apteekkiin enkä luontaisrohtokauppaan.


    • Tyrniä on kovasti kehuttu varsinkin atoopikoilla. Itse olen sitä testannut, mutta ei tunnu olevan meikäläiselle mitään vaikutusta. Likka tuossa oli lukenut ratamonlehden hyvästä vaikutuksesta myös iho-ongelmiin ja on sitä testaillut. Itse en oo vielä kokeillut, mutta pakko kait se on kokeilla, jahka ehtii.

      • mayanna eok

        Joo, tyrnillä on / pitäsi olla hyvä vaikutus mm. ihoon. Itse en ole sitä kokeillut, mitä nyt joskus tyrnin marjoja napsin.

        Tuosta ratamonlehdestä on lapsuudesta muistoja; aina sillä oltiin mukulat keskenämme toisiamme laastaroimassa :) Nykyään käytän psylliumia eli ratamonsiemeniä ruuanlaitossa.

        Ratamosta sanotaan myös, että voivat paitsi parantaa, myös aiheuttaa allergista kosketusihottumaa ja siitepölyallergiaa. Atoopikkona kannattaa varmaan varovasti lähteä liikkeelle.

        -

        Olen tässä odotellut kuivempia kelejä, jotta pääsisin Luontoäidin apteekille. Mitään kannata näin märällä kelillä kerätä, kun mikään ei kumminkaan kuivu. Sieniä sentään toivottavasti kohta saadaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe