http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012071015820427_uu.shtml
Mitä ajatuksia herättää?
Käytättekö koirillanne punkkipantaa?
punkkipanta
17
130
Vastaukset
En ole koskaan käyttänyt.Ylipäätään,kun vältän mitään myrkkyjä.
Itse olen kuullut vain yhdestä koirasta koko elämäni aikana,jolla olisi epäilyjä,että punkista tullut haittaa.
Niinkauan,kun on noin harvinaista,niin en itse katso mitään järkeä moisille myrkyille.
Ehkä,jos asuisin paikassa,jossa hirmuisesti punkkeja koiriin tulisi,niin miettisin uudelleen.Tosin vain,ehkä.- Kyllähän nuo
pari kolme punkkia mitä kesän aikana koiran turkkiin tarttuu, niin käsinkin poimii. Monilla täälläpäin on sellainen panta, vaikka eivät edes heinikkoon koiriaan päästä. Mun koira suorastaan rypee kaikki puskat missä punkkeja voisi saada, eikä tuon enempää ole koskaan ollut yhden kesän aikana.
- turhuuksien markkina
Voi turhuuksien turhuus taas :(( Kaikki aineet nyt vain ei sovi kaikille roduille. Kylläpä ihmiset on yksinkertaisia.
Tuskin tuo on rotukysymys.Missään ei ole ainakaan noin tutkittu.Itse mm.hyvinkin eri rotuisia,jotka on jollain lailla oireita saaneet.
Ja yhden kuolintapausepäillyn,joka menee tutkittavaksi.Rotutyypilliseksi ei ole todettu.- tiedetään
molossi kirjoitti:
Tuskin tuo on rotukysymys.Missään ei ole ainakaan noin tutkittu.Itse mm.hyvinkin eri rotuisia,jotka on jollain lailla oireita saaneet.
Ja yhden kuolintapausepäillyn,joka menee tutkittavaksi.Rotutyypilliseksi ei ole todettu.Sikäli on rotukysymys, että esim. tietyille paimenkoirille ei käy kun tietyt rokotusaineet sekä sama juttu karkotteissa:((
tiedetään kirjoitti:
Sikäli on rotukysymys, että esim. tietyille paimenkoirille ei käy kun tietyt rokotusaineet sekä sama juttu karkotteissa:((
Joo,kun puhutaan yleisesti jostain tietyistä aineista.Mutta noista punkkikarkoitteista on oireilua tullut sen verran sekalaisesti,ettei voi puhua rotuyliherkkyyksistä(pelkästään)niinkään.
Colliesukuiset taitaa olla tyyppiesimerkki noista mainitsemistasi paimenista :(
- voi jeesuksen munat
Media ottaa tapansa mukaan kaiken irti jo pelkistä epäilyistä.........turhaa vuohotusta, etten sanoisi.
En ole koskaan käyttänyt koirallani. Tänä vuonna punkkeja 0. Jos tulee, niin sitten
pois vaan, ei ole ollut mitään terveydellisä ongelmia. Samettiturkeista havaitsee
kyllä hyvin, kun ei ole aluskarvaa. :D- hurttamirri
Punkkeja löytyy näin kesäisin niin itsestäni, koiristani ja myös kissoista melkein joka viikko ja jopa useammin, mutta so what. Eiväthän ne mukavia ole kun saattavat levittää todella ikäviä tauteja, mutta en kuitenkaan ala panikoimaan niiden takia. Niitä on ja niitä on aina meidän leveyksillä ollut.
Punkkipantaa tai muita myrkkyjä en eläimilläni käytä, en itsellänikään, enkä varsinaisia punkkisulkeisiakaan pidä vaikka ehkä pitäisi. Punkit ovat löytyneet kun olen eläimiäni silitellyt ja rapsutellut ihan normaalisti ja käytännössä suurin osa niistä on löytynyt pään ja kaulan alueelta. Itselläni punkkeja on sitten löytynytkin päästä varpaisiin ja todellakin jo useampia tänäkin kesänä.
Ilkeämpi riesa minusta on itikat ja paarmat jotka meinaavat syödä elävältä meidät kaikki!- lue säännöt
Sorry, massapostittaminen kielletty.
- hurttamirri
lue säännöt kirjoitti:
Täh?
- luin säännöt
lue säännöt kirjoitti:
Sorry, vainoharhaisuus on hulluutta.
- sedemikra
Minä en käyttäisi enkä oo käyttänytkään, mutta sensijaan olen joka kesä ostanut sellaista pipetissä olevaa nestettä jota laitetaan kerran kuukaudessa niskaan kaulan alueelle jonka seurauksena punkit kuolee heti kohta ja ne saa kokonaisina nypättyä paljain sormin pois koiran iholta. Todella hyvä lääke mutta nimeä en voi kertoa. Kysykää apteekista. Yhdessä pakkauksessa on kolmen kuukauden annos.
- Että mitääh?
"Todella hyvä lääke mutta nimeä en voi kertoa. Kysykää apteekista."
Ja miksi et? Mikä estää? Ei ainakaan mikään viranomainen estä kertomasta.
Mitä meidän pitää kysyä jos emme tiedä mitä kysyä? - uusavutonko?
Että mitääh? kirjoitti:
Mitä meidän pitää kysyä jos emme tiedä mitä kysyä?Kokeiles googlettaa niin joskos tärppäis!
- sademikra
Että mitääh? kirjoitti:
Mitä meidän pitää kysyä jos emme tiedä mitä kysyä?Niin kun hyvin tiedät, täällä ei saa mainostaa eikä käyttää hyväkseen muita, joten miks ihmeessä sä tollasesta ittees otat? Mä juuri sanoin, että kysykää apteekista. Ei se noin vaikeeta olla pitäis.
- luomua luteille
Kuulemma olemassa punkkipanta joka on yrttipohjainen, eikä aiheuta hallusinaatioita, kuten tuo lääke pohjainen.En ole kokeillut, enkä tiedä miten vörkkii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506