Irti Fonectasta

Eijaksa vilunkia

Alkaa nyppiä tuo Fonecta pikkuhiljaa niin että ajattelin irtisanoa sieltä kaikki sopimukseni, joita on siis fonecta.fi:ssä sekä eniro.fi:ssä. Hinnat vaan nousee jatkuvasti, ja koko ajan jotain pientä vikaa, muutaman vuoden aikana mm. puhelimessa sovitaan selvästi vuoden kertatilauksesta, hups, tilausvahvistuksessa lukeekin kestotilaus. Puhelinluettelomainoksen lasku on enemmän kuin on sovittu -aikaa tilauksesta laskuun kun oli useita kuulausia. Tietoihin lisätään oma-aloitteisesti hakusanoja joissa on jopa
kirjoitusvirheitä. Virheellisiä, huonoja kuvia lisätään meidän maksulliselle sivulle.. Nyt riittää.
Onko teillä kokemuksia?
Oletteko poistanut tietonne kokonaan vai jättääkö fonecta jotkut perustiedot noihin hakemistoihin?

16

4087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saapas kuin tyhmä

      Kuka hakee jostain fonectasta tietoa?

      EI KUKAAN!

      • Marina

        Puhelinmyyjät


    • Hullu maksaa

      Itse en ole koskaan senttiäkään maksanut millekään hakemistopuljulle ja tiedot näyttää kaikista löytyvän.

    • pena vaan

      Viimeisen vuoden aikana olen olen irtisanonut kaikki fonecta jutut. Ei ole sen suurempaa vaikutusta ollut, vain kassaan jää noin 2500 euroa enemmän. Yhden miehen puljussa kiva summa!

      • wo die blomen sind

        Fonectasta irti pääsy tuntuu olevan elämää suurempi tehtävä.
        Tavalliselle ihmiselle tippuu luukusta 33.50 euroa maksava läpyskä, joka lojuu vuoden kunnes se kannetaan paperijätteeseen.
        Fonecta kysymättä toimittaa uuden.
        Fonectasta ei tietenkään ole vaivauduttu kysymään tarvitaanko.
        On omaa ymmärtämättömyyttä kun maksaa tyhjästä.
        Olen Kuopiossa rekrytoinut ikäisiäni katsomaan vanhustensa kirjahyllyt.
        Rahastus loppuu ihan varmaan.


      • 2+11
        wo die blomen sind kirjoitti:

        Fonectasta irti pääsy tuntuu olevan elämää suurempi tehtävä.
        Tavalliselle ihmiselle tippuu luukusta 33.50 euroa maksava läpyskä, joka lojuu vuoden kunnes se kannetaan paperijätteeseen.
        Fonecta kysymättä toimittaa uuden.
        Fonectasta ei tietenkään ole vaivauduttu kysymään tarvitaanko.
        On omaa ymmärtämättömyyttä kun maksaa tyhjästä.
        Olen Kuopiossa rekrytoinut ikäisiäni katsomaan vanhustensa kirjahyllyt.
        Rahastus loppuu ihan varmaan.

        Ei minullakaan Fonectan kanssa sopimusta ole. Muutamia vuosia sitten oli ja huomattuani sopimuksen tarpeettomuuden, sanoin sen irti.
        Seuraavan kerran, kun heidän puhelinmyyjänsä soitti, kerroin irtisanomisesta. Intti, että en ole sanonut irti. Lähetti tilausvahvistuksen. Asiakaspalvelu onneksi auttoi ja perui.
        Toisen kerran kun soittivat, niin suljin puhelimen. Tilausvahvistus tuli kuitenkin. Taas asiakaspalvelu perui.
        Soittoja tuli yleensä 5 - 6 kertaa peruutuksen jälkeenkin.

        Nyt Fonecta on kuitenkin muuttanut tapojansa. Soitto tulee kerran vuodessa ja myyjä ei yritä pakolla saada sopimusta aikaiseksi. Jos kieltäytyy, niin enempää eivät häiritse.

        Täysin tarpeettomia nuo maksulliset palvelut. Nimi ja numero näkyvät netissä ja painetussa luettelossa vaikka ei maksaisi centtiäkään.

        Ehkä uudelle yritykselle, joka haluaa näkyvyyttä heti, ne ovat paikallaan.


      • Anonyymi
        2+11 kirjoitti:

        Ei minullakaan Fonectan kanssa sopimusta ole. Muutamia vuosia sitten oli ja huomattuani sopimuksen tarpeettomuuden, sanoin sen irti.
        Seuraavan kerran, kun heidän puhelinmyyjänsä soitti, kerroin irtisanomisesta. Intti, että en ole sanonut irti. Lähetti tilausvahvistuksen. Asiakaspalvelu onneksi auttoi ja perui.
        Toisen kerran kun soittivat, niin suljin puhelimen. Tilausvahvistus tuli kuitenkin. Taas asiakaspalvelu perui.
        Soittoja tuli yleensä 5 - 6 kertaa peruutuksen jälkeenkin.

        Nyt Fonecta on kuitenkin muuttanut tapojansa. Soitto tulee kerran vuodessa ja myyjä ei yritä pakolla saada sopimusta aikaiseksi. Jos kieltäytyy, niin enempää eivät häiritse.

        Täysin tarpeettomia nuo maksulliset palvelut. Nimi ja numero näkyvät netissä ja painetussa luettelossa vaikka ei maksaisi centtiäkään.

        Ehkä uudelle yritykselle, joka haluaa näkyvyyttä heti, ne ovat paikallaan.

        Ja minulla on sellainen, että peruin Kontakti Startti paketin viimevuonna loppussa. Mutta silti sopimus jatkuu 29.09.2024 asti, vaikka en tarvitse enää raha prkl kelpaa tulee laskuja! todella outoa tämä touhu!


    • Foenctalainen

      Tiedot:nimi, osoite, ouhelinnumero, kotisivuosoite, sähköpostiosoite, kartta ja reittipalvelu ja toimiala ovat Fonecta.fissä ILMAISET.Soitat vaan reippaasti Fonectan asiakaspalveluun ja päivität tietosi, jos on päivitetävää.

      Myös pääpuhelinnumero finderissa, puhelinluettelossa ja numerotietusteluissa 020202 ja 118 ovat ilmaista ja asiakaspalvelu ottaa muutokset vastaan.

    • Anonyymi

      Kokemukset juurikin tuollaiset. Kun soitat yritykseen alkaa järjetön selostus. Eikä vastata kunnolla kysymykseiin.
      koko ajan pukkaa uutta ja suurempaa laskua ja vain 7 pv maksuaika laskuilla.
      Sopparia ei ole tullut ennen palvelun aloittamista josta pääsis tarkistamaan sovitut asiat.

    • Anonyymi

      Löytyykö tahoa joka auttaisi yrittäjää pääsemään Fonektan kierosta palvelusta eroon. Kun omat nappulat ei riitä noiden kanssa tappelemiseen.
      Valehtelu on tuon firman 1 asia. Myyntitilanteessa ei kerrota vuosi sopimuksista. Vaan himona myydään lisää. 1v määräaikaisuus on pienellä präntillä kamppaniasta.
      T. Tympääntynyt asiakas tuohon Suomen surkeimpaan yritykseen.

      • Anonyymi

        Kerro nyt hiukan tarkemmin, millaista käytännön vaikeutta sinulla on jonkin tietyn palvelun irtisanomisessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro nyt hiukan tarkemmin, millaista käytännön vaikeutta sinulla on jonkin tietyn palvelun irtisanomisessa?

        Olen nyt irtisanonut kaikki sopimukseni. Nyt kun on ollut aikaa katsoa noita laskuja esim: laksutusjakso ei ole edes kk vaan 3 viikkoa. Karhukirjeitä tulee eri päiviälle kuin lasku ja vielä lisäämään epäselvyyttä ne kaikki on aina eri viitteillä joten seuranta on pyhä mahdottomuus. ja heidän Credi visor perintä yhtiö ei edes itse osaa omia laskujaan tulkita.
        Jos yrittäjä vahingossa maksanut laskun vahalla viitteellä, rahoja ei palauteta vaan ne taitaa jäädä laskutus firmaan voi v....u kuinka saamarin sekavaa tällaista touhua .
        Änkytetään vain että yrittäjän pitää huolehtia viitteet oikein. toki noinkin mutta kuulostaa olevan hyvin sairasta menoa noissa firmoissa.

        Olisko kohta palkattava lakimies hoitamaan tuo sotku :O)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt irtisanonut kaikki sopimukseni. Nyt kun on ollut aikaa katsoa noita laskuja esim: laksutusjakso ei ole edes kk vaan 3 viikkoa. Karhukirjeitä tulee eri päiviälle kuin lasku ja vielä lisäämään epäselvyyttä ne kaikki on aina eri viitteillä joten seuranta on pyhä mahdottomuus. ja heidän Credi visor perintä yhtiö ei edes itse osaa omia laskujaan tulkita.
        Jos yrittäjä vahingossa maksanut laskun vahalla viitteellä, rahoja ei palauteta vaan ne taitaa jäädä laskutus firmaan voi v....u kuinka saamarin sekavaa tällaista touhua .
        Änkytetään vain että yrittäjän pitää huolehtia viitteet oikein. toki noinkin mutta kuulostaa olevan hyvin sairasta menoa noissa firmoissa.

        Olisko kohta palkattava lakimies hoitamaan tuo sotku :O)

        En tiedä auttaako Ku­lut­ta­ja­rii­ta­lau­ta­kun­ta? ei siinä kyllä häviä mitään jos heiltä kysyy apuja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä auttaako Ku­lut­ta­ja­rii­ta­lau­ta­kun­ta? ei siinä kyllä häviä mitään jos heiltä kysyy apuja...

        Hyvä on kysyä!


    • Anonyymi

      Onko totta,että Fonecta voi laskuttaa ylläpidosta vuoden sen jälkeen kun kotisivut on irtisanottu vaikka sivut eivät edes näy?

      • Anonyymi

        No ei tietenkään voi. Ellei sitten sinun kanssasi tehdyssä kirjallisessa sopimuksessa niin sanota, jolloin tietenkin voi laskuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe