Puolan katoliset kannattavat väkivaltaa

"Puolan katolinen piispainkokous on sanoutunut irti Euroopan neuvoston naisiin kohdistuvan väkivallan kieltävästä yleissopimuksesta ja vaatinut Puolan hallitusta olemaan allekirjoittamatta sitä."

"Piispojen mukaan sopimus ”jättää kokonaan huomiotta luonnolliset, biologiset erot sukupuolien välillä” ja määrittelee sukupuolierot erheellisesti sosiaalisesti syntyneiksi. Lisäksi sopimus aiheuttaa ”erityistä huolta”, koska se näyttää ”puhuvan homoseksuaalisuuden ja transseksuaalisuuden puolesta”.

“Sopimus antaa ymmärtää, että naisiin kohdistuva väkivalta on rakenteellista ja että sillä on juuria uskonnossa, perinteissä ja kulttuurissa. Se vaatii, että allekirjoittajat taistelevat sivilisaation saavutuksia vastaan”, todetaan piispainkokouksen lausunnossa."

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaat/8675-puolan-piispat-vakivallanvastainen-yleissopimus-puuttuu-arvoihin

Näemmä sukupuoliset ja biologisten erojen erottaminen ei muutenkin jo sekaisin oleville ihmisille hyvin vaikeaa.
Niin ei sitten voi väkivallan harjoitusta siihen vedoten väheentääkkään.

15

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spällymälöö

      Kyllä SamiA nyt tykkää.

    • Uskonnot hakkaa

      Ja sitten vielä väitetään, että uskonto ei kannata väkivaltaa ja lietso sitä.
      Hävettävää luettavaa.
      Lapsia ja naisia saa hakata, raiskata ja alistaa henkisellä pahoinpitelemällä!
      Onneksi en asu Puolassa.

      SAIRASTA!!

    • uusiajatteleva

      Naisiin kohdistuvan väkivallan kielto (kriminalisoiminen) on yleistä väkivallan kieltoa ihmissuhteissa. Se lähenee myös sodan kieltoa politiikan jatkeena ym ym.

      Katolisuudessa oli nähtävissä hienoista humanismin kasvua viime vuosikymmeninä.
      Kehitykselle ollaan laittamassa sulkua. Usko vai humanismi. Usko menee humanismin yli.

      Niin sen pitää mennäkin, jos kristinusko aikoo säilyä. Muuta tietä sillä ei ole. Kun kerran oppikirja, raamattu, perustuu oleellisesti epäinhimillisille käsitteille, se ei voi tukea maalliselle valtiolle rehtejä lakeja tai normeja.

    • tgjajsj

      Puolalaisen, katolisen "sivilisaation" saavutus = naisten, lasten ja seksuaalivähemmistöjen hakkaaminen.

    • klokloklo

      Omituiset olympialaiset ja arvot Puolan katoliikeilla.

    • hjkhjkhjk...

      Se on vaan biologinen tosiasia että mies hakaa vaimoaan!

      • olikdtcl.

        Niinkö? Ei minun mieheni ole koskaan hakannut minua. Miten sinä tuohon biologian sait ympättyä. Onko se joku luonnonlaki muka, että mies hakkaa vaimoa???


      • hjkhjkhjk...
        olikdtcl. kirjoitti:

        Niinkö? Ei minun mieheni ole koskaan hakannut minua. Miten sinä tuohon biologian sait ympättyä. Onko se joku luonnonlaki muka, että mies hakkaa vaimoa???

        Puolan katoliikit noin sanoivat en minä. Vastustavat väkivallanvastaista yleissopimusta vetoamalla biologiaan Olen uhan yhtä tyrmistynyt ja ihmeissäni kuin sinäkin.


      • klokloklo.......
        olikdtcl. kirjoitti:

        Niinkö? Ei minun mieheni ole koskaan hakannut minua. Miten sinä tuohon biologian sait ympättyä. Onko se joku luonnonlaki muka, että mies hakkaa vaimoa???

        Luepa aloituksen toisen kappaleen alku. Tollot katoliset piispat Puolassa ovat tuota mieltä. ei hjkhjkhjk........ Se oli ironiaa. Vaikea laji joillekin, olen huomannut.


    • No eihän ne naisten ja lasten oikeudet ole Suomessakaan mairiteltavissa lukemissa. Hyväksikäytöistä, raiskauksista ja pahoinpitelyistä rikolliset kun pääsevät lyhyillä ehdollisilla.

      Mutta että oikeus tasavertaisuuten tyssätään puhtaasti uskonnollisista syistä. Ei anna hyvää kuvaa katolisesta kirkosta. Jonka maine jo muutenkin rypee liassa.

    • Seppo Himmelkuntsa

      Vuonna 1994 aviomieheltä poistettiin oikeus raiskata aviovaimonsa.
      Sitä ennen vaimo oli miehensä penxxxxn jatke.
      Kirkossa vihitty perinteinen romanttinen rakkaussuhde.

      ;))

      Beat the monkey.

    • --------------------

      Puola on hyvin katolinen maa. Ihmiset siellä ovat ymmärtääkseni ihan oikeasti uskovaisia. Uskontoon on aina kuulunut väkivalta ja se väkivalta on useimmiten kohdistunut naisiin. Ehkäisykieltokin on yksi väkivallan muoto. Ja sehän on varsinkin puolalaisilla sääntönä. Italialaiset katoliset eivät siitä säännöstä piittaa, Puolassa on toisin.

      Mitäs minä tässä oikein jaarittelen, Puola on paska maa.

    • --------------------

      Tuossa linkissä vielä:

      "Vuoden 2010 kesäkuussa Puolan kansanedustajat hyväksyivät perheensisäiseen väkivaltaan puuttuvan lain, joka kielsi lasten ruumiillisen kurituksen. Piispainkokouksen johtaja, arkkipiispa Jozef Michalik varoitti tuolloin, että laki ”sekoittaisi luonnonjärjestyksen” ja johtaisi vanhempien vallan heikkenemiseen."

      Sekoittaisi luonnonjärjestyksen????

      • Ja Galaxit räjähtää!


      • -----------------
        atac kirjoitti:

        Ja Galaxit räjähtää!

        Seuraa maanjäristyksiä, tulivuorenpurkauksia ja tsunameja (vähintään) jos miehet eivät saa hakata naisia ja lapsia. Jaa juu, mutta niitähän tapahtuu muutenkin. No, jos vaikka sitten aurinko sammuu tai jotain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe