Ei kiinnosta sitten yhtään mikään

Tylsistynyt kaikkeen

Mikään ei enää kiinnosta enkä tiedä edes mitään mikä voisi muuttaa elämäni mielenkiintoa koska mikään ei yksinkertaisesti kiinnosta.
Ei löydy motivaatiota mihinkään harrastuksiin, keskustelu ihmisten kanssa tuntuu teennäiseltä lässytykseltä.

Tuntuu tämäkin aika surkeelta, kun väsyttää vaan eikä voi tehdä mitään koska ei löydy mihinkään kiinnostusta, muutaman kerran olen kaverini luona käynyt kylässä, mutta vierailut ovat mielestäni ollut todella tylsiä ja olen vain odottanut, että pääsisi himaan nukkumaan.
Vanhemmillani olen pyörinyt, mutta ei jaksa innostaa mikään sielläkään, jotain samaa paskaa jauhetaan vain päivästä toiseen.. Ei ole yksinkertaisesti aihetta joka kiinnostaisi minua.

Töissä ei löydy enään mitään motivaatiota mihinkään, hoidan työni kyllä mutta hammasta purren kun ei vain kiinnosta.
Työpaikan vaihto ei auta, koska ei kiinnosta mikään ala.

Nyt olen lomalla ja selailen vaan nettiä vaikka täälläkään löydy mitään mielenkiintoista, olen yrittänyt ulkona kävellä, mutta tuntuu vain niin turhalta sekin, leffoja olen yrittänyt katsella, mutta ei kiinnosta nekään.
Veljelläni ja kaverilla olen kyläillyt, mutta tuntuu niin tylsältä sekin, ei vaan kiinnosta edes ihmiset enään.

Ainoa lohtu on elämässä se, että kuolee joskus, ei tarvitse enään väkisin löytää jotain kiinnostavaa tässä maailmassa.

Olen kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta ja vaikeasta masennuksesta 8 vuotta. Vielä vuosi sitten riitti mielenkiintoa ihmisiin ja harrastuksiin, mutta nyt on ilmeisesti joku aivoissa naksahtanut, kun mielenkiinto on loppunut kaikkeen.

Olen syönyt mielialalääkkeitä 5 vuotta, mutta lopettanut niiden käytön koska en ole saanut niistä mitään apua, käyn ryhmäterapiassa josta ei ainakaan vielä ole ollut mitään apua. Terapiaistunnot ovat raastavia, kun meinaa nukahtaa, kun ei edes kiinnosta ongelmat joita muilla on... heillä on sentään jonkinlainen elämänilo ja jotain kiinnostusta asioihin, itseäni ei kiinnosta yhtään mikään.

Itseäni ei edes pelota ajatus, että masennus on ottanut jonkun uuden muodon päässäni, ei jaksa oikeen kiinnostaa sekään.

Itsemurha ei pahemmin pyöri mielessä, kunhan pyöritään täällä jonkun aikaan ja kupsahdetaan pois..

Olen koittanut tuputtaa päähäni ajatuksia, että monilla asiat ovat paljon huonommin, että älä valita.
Osaisin varmaan arvostaa elämääni paljon enemmän, jos olisin nähnyt samanlaista kurjuutta kuin joillain asunnottomilla, joilla ei ole ruokaa tai juomaa.

Muilla samoja tai samansuuntaisia kokemuksia, olkaa hyvät.

77

18673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tylsistynyt kaikkeen

      Syksyllä olisi vielä reilun viikon matka Austraaliaan, moni olisi varmasti innoissaan.
      Itse satun tutun kanssa menemään, kun ylimääräistä on sen verran, mutta en mitenkkän hypi innosta. Ajatus on vain, että sama se missä sitä istuu.

    • ruutujenkanssa

      Eilen jäin itsekkin vaan istuun keittiön pöydälle hiusten taakse piiloutuen ihmettelin et ihan tyhjä ja tylsä olo, mikään ei huvittanut tai kiinnostanut, ei huvittanu liikkua mihinkään mut ei myöskään jäädä siihen istumaan. Oli kuin oisin istunut tyhjässä avaruudessa ilman päämäärää, olemassaolon syytä.. Ympäristöllä ei ollut mitään merkitystä..

      Ainoa mielenkiinto mikä on lähiaikoina itellä ollut on pelit mutta niin kauan pelanneena alkaa niistäki kadota mielenkiinto. :-/

      Oma masennus alotti just tollasella ololla mitä kuvailet kirjotuksessas, mikään ei kiinnostanu eikä kouluun jaksanut eikä kiinnostanut panostaa. En yksinkertasesti tuntenu mitään syytä tehdä koulutehtäviä tms. Se olo lähti kuitenki ajan kanssa pois (kun lopetin lukion), ja nyt kohtailen tota tyhjyyden ja mielenkiinnottomuuden tunnetta vähän lievempinä muotoina. Nykyään mielenkiinto kestää vaan hetken eri asioihin ja joudun jatkuvasti keksiin muuta virikettä että jaksaa olla päivästä päivään.

      • Anonyymi

        Ajatus: jokainen päivä on mahdollisuus,
        ota vaikka muistiinpanovihko esille, kirjaa seuraavan päivän paskat asiat, sitte mikä olis kivaa. Saattaa olla, että kivat asiat saa pikkuhiljaa voiton, kunhan päätät.
        Tsemppiä.


    • Tylsistynyt kaikkeen

      Itse pelailin noita Xbox pelejä, mutta jotenkin on alkanut nämäkin tylsistyttää.
      Musiikkia ehkä vähän väliä jaksaa kuunnella, mutta liika on aina liikaa.

      Terapiakäyntejä en aio lopettaa, koska jokin toive minulla on vielä siitä, että saisi mielenkiintoa tähän elämään.

      Ulkoisesti asiat ovat melko hyvin, on vanhemmat ja on vakituinen työ, kavereita ei ole oikeastaan kun yksi, johtuen sosiaalisista peloista.

      En vain osaa jostain kumman syystä arvostaa tätä, tuntuu koko elämä vain joltain suolta jota tässä vain tarvotaan huvikseen.

      Ikääkään ei ole kertynyt kun vasta 23v ja tuntuu turhauttavalta, kun jos tässä vaiheessa tuntuu näin tylsältä koko maailma.

      • why not

        Hei! Itsellä samanlaisia tuntemuksia. Kesäloma menossa. Eikö silloin pitäisi tehdä kaikkea hauskaa? Ehkä, mutta ei huvita, eikä jaksa.

        Kavereitten tapaaminen (oikeastaan kaverin, sillä huomasin, että olen toisille ns. kavereilleni kuin ilmaa...) on vähentynyt reippaasti, sillä ei vain yksin kertaisesti huvita lähteä minnekkään, missä pitäisi niitä kulisseja pitää pystyssä... Joten homehdun kotona ja odotan, että koulu alkaisi. Saisi edes jotain sisältöä elämään, vaikka ei se mitään mieluisinta puuhaa ole..

        Vielä lisäys: sanoit, että et ole harkinnut itsemurhaa. Itselleni se on oikeastaan ainoa tapa selviytyä jäljellä olevista päivistä.


      • why not

        Hei! Itsellä samanlaisia tuntemuksia. Kesäloma menossa. Eikö silloin pitäisi tehdä kaikkea hauskaa? Ehkä, mutta ei huvita, eikä jaksa.

        Kavereitten tapaaminen (oikeastaan kaverin, sillä huomasin, että olen toisille ns. kavereilleni kuin ilmaa...) on vähentynyt reippaasti, sillä ei vain yksin kertaisesti huvita lähteä minnekkään, missä pitäisi niitä kulisseja pitää pystyssä... Joten homehdun kotona ja odotan, että koulu alkaisi. Saisi edes jotain sisältöä elämään, vaikka ei se mitään mieluisinta puuhaa ole..

        Vielä lisäys: sanoit, että et ole harkinnut itsemurhaa. Itselleni se on oikeastaan ainoa tapa selviytyä jäljellä olevista päivistä.


      • Anonyymi
        why not kirjoitti:

        Hei! Itsellä samanlaisia tuntemuksia. Kesäloma menossa. Eikö silloin pitäisi tehdä kaikkea hauskaa? Ehkä, mutta ei huvita, eikä jaksa.

        Kavereitten tapaaminen (oikeastaan kaverin, sillä huomasin, että olen toisille ns. kavereilleni kuin ilmaa...) on vähentynyt reippaasti, sillä ei vain yksin kertaisesti huvita lähteä minnekkään, missä pitäisi niitä kulisseja pitää pystyssä... Joten homehdun kotona ja odotan, että koulu alkaisi. Saisi edes jotain sisältöä elämään, vaikka ei se mitään mieluisinta puuhaa ole..

        Vielä lisäys: sanoit, että et ole harkinnut itsemurhaa. Itselleni se on oikeastaan ainoa tapa selviytyä jäljellä olevista päivistä.

        No hei! Älä vaivu epätoivoon. Ota muhun yhteyttä nii elämän turhuus on ihan helevetissään.


      • Anonyymi

        Minä olen terapia.


      • Anonyymi
        why not kirjoitti:

        Hei! Itsellä samanlaisia tuntemuksia. Kesäloma menossa. Eikö silloin pitäisi tehdä kaikkea hauskaa? Ehkä, mutta ei huvita, eikä jaksa.

        Kavereitten tapaaminen (oikeastaan kaverin, sillä huomasin, että olen toisille ns. kavereilleni kuin ilmaa...) on vähentynyt reippaasti, sillä ei vain yksin kertaisesti huvita lähteä minnekkään, missä pitäisi niitä kulisseja pitää pystyssä... Joten homehdun kotona ja odotan, että koulu alkaisi. Saisi edes jotain sisältöä elämään, vaikka ei se mitään mieluisinta puuhaa ole..

        Vielä lisäys: sanoit, että et ole harkinnut itsemurhaa. Itselleni se on oikeastaan ainoa tapa selviytyä jäljellä olevista päivistä.

        Älä höpise, sä oot vahva, näytä se itselles.
        Funtsaa mitä haluaisit tehdä ja miten meet kohti parempaa, määrittele mihin haluat
        ' mennä'. Kirjaa asiat paperille.


      • Anonyymi
        why not kirjoitti:

        Hei! Itsellä samanlaisia tuntemuksia. Kesäloma menossa. Eikö silloin pitäisi tehdä kaikkea hauskaa? Ehkä, mutta ei huvita, eikä jaksa.

        Kavereitten tapaaminen (oikeastaan kaverin, sillä huomasin, että olen toisille ns. kavereilleni kuin ilmaa...) on vähentynyt reippaasti, sillä ei vain yksin kertaisesti huvita lähteä minnekkään, missä pitäisi niitä kulisseja pitää pystyssä... Joten homehdun kotona ja odotan, että koulu alkaisi. Saisi edes jotain sisältöä elämään, vaikka ei se mitään mieluisinta puuhaa ole..

        Vielä lisäys: sanoit, että et ole harkinnut itsemurhaa. Itselleni se on oikeastaan ainoa tapa selviytyä jäljellä olevista päivistä.

        Hirttoköysi toimii hyvin


    • Tylsistynyt kaikkeen

      No joskus on käynyt itsemurha mielessä, mutta en ole ikinä sitä harkinnut tosissaan.
      Tällä hetkellä ainoa lohtu on se, että kuolen joskus, mutta en oman käden kautta sitä ole ainakaan näillä näkymin tekemässä.

      Joku toive minulla on vielä, että saisin elämänilon takaisin, katsotaan parin vuoden päästä onko terapiasta ollut mitään apua.

      Elämä ei siis ainakaan tällä hetkellä ole niin suurta kärsimystä ja pelkotiloja yms.. mitä se on joskus toki minulle ollut.
      Ainoastaan semmoista outoa sumua vaan jossa pyöritään ilman mitään syytä.

      Jos joku tajusi mitä meinasin, oli meinaan aika sekavasti kirjoitettu.

      • Anonyymi

        Pari ajatusta,
        kaikkihan me täältä lähetään, mut älä kiirehdi,
        Sulla on mahdollisuudet vaikka mihin.Työnnä syrjään paskat jutut, ei helppoo, tiedän. Mut
        sä pystyt siihen. Ja sitte kivat jutut esiin ja niiden pariin. Sä et tee tätä muille, vaan itselles. Voimia.


    • näino

      Sama juttu en jaksa ees teidän juttuja lukea vaikka oon periaatteessa kiinnostunu.

    • örmynen

      Mitä sä kirjotit, kun en jaksanu lukee.

      • Anonyymi

        Mä nusasin just sun äitiäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä nusasin just sun äitiäsi

        Sä oot ritari, nyt kantakrouviin kertomaan. Sorry kirjoitusvirhe tarkotin Runkkari, vedä handuus, jos snaijaat mitä mä maindaan.


    • Kunei Kiinnosta

      Hauska näin kesälomalla kun tekemistä tietty olis vaikka kuin helvetisti muttei kiinnosta tehdä. Päivät venyy pikkutunneille ja tulee vaan nukuttua pitkälle iltapäivään, kun herää niin saa heti todeta että "JAAHA, päivä pilalla". Sitä sitten vaan kyylää seiniä aikansa ennenkun edes sitten pääsee sängystä ylös.

      Mikähän hemmetti nyt on, kyllä sitä viimekesänä sentään tuli puuhailtua, nyt ollut vaan 4 seinän sisällä. Pitääkö ne pirun lääkkeet muka aloittaa uudestaan, ei yhtään kiinnostas mihinkään lekurille vääntäytyä valittaan...

      • Anonyymi

        Moi, mul samoja tunnelmia, jotenkin lähti homma rullaa, ku iltasella kirjotti paperille
        yhen kivan asian minkä tekis seuraavana päivänä, ja sit pitää siitä kii.
        Jatkossa pari asiaa jne..


    • ei kiinnosta x 10

      Voi kauheeta ja täällä vielä yksi, jolla sama oire.
      Mielestäni siinä, että tuntuu 'mikään-ei-tunnu-miltään, mikään-ei-oikeasti-huvita', niin toi kyllä on jokin oire. Siis inhottava viava!!!
      Mulla on sitä ja sepä peittoaa alleen koko elämän, kaikki päivät. Todella kummallista, miksi en osaisi löytää edes kohtuullista iloa siitä, että vielä olen hengissä. Ulkonaiset asiat minulla on, jotta pärjään. Pakolliset oman elämän velvoitteet tuntuvat pakkopullalta. Minäpä syön pakkopullaa keskimäärin joka toinen päivä: jonkin osan kotini ja ruokani huollosta teen sekä muista asioistani.

      Tykönäni olen miettinyt, mikä mua auttaisi. Luulisin, että apua olisi, jos kokisin ihmisrakkautta. Jollei elämänkumppania olekaan, niin olisi ihana, että olisi kanssakäymistä esim. lähisukulaisiin niin, että kokisin ja olisin varma, että minua rakastetaan ihmisenä, edes vähintään yksi ihminen ja mielellään päivittäin. Tällaisenaan on niin kylmä ja epävarma olla. Mielestäni tämä rakkaudeton elämä tekee eloni juoksuun pahan mausteen ja jumittumisen. Eihän ihmistä ikinä ole luotu tämmöiseen eristyneeseen tilaan, pikku kotiin kerrostaloon! Erikoista, kun toisaalta viihdynkin justiinsa näin, niinku piilossa ja erakkona.

      Jotakin minun aivoissa on haperoitunut? Vai onko pitkäaikainen ssri-lääkkeen 20mg:n päiväannos plus pikku pamilääke iltaisin tehneet minusta tämmöisen? Asiat eivät säväytä. Myös aina tuntuu, että olen kokenut jo kaikenlaiset tilanteet ja ns. elämään tuovat vaihtelut, ei semmonen tunnu miltään, joka jo on tuttua. Tylsistyttää vaan. Kaikenlaista riittävästi koettu tähän ikään mennessä; esmerkiksi matkalla oloa, mikä ei yhtikäs huvittaisi; jos toisit lipun kouraan lähteä toiselle mantereelle tuulettumaan, ei kiinnostaisi lähteä. Sehän olisi ihan rasittavaa vaan. Mä tiedän jo, millaista siellä on.(!?)

      Kovasti tunnun fundeeraavani, että mitenkähän paljon elämää mulla on jäljellä. Jotenkin lohduttaa, kun olen yli puolen välin reilusti. Itsaria en mitenkään voi ajatella, ei tunnu siltä. - Mutta mitä tämä on?! Mua henk.koht. auttaa tämmöisessä ylen tyhjän tylsässä olossa tietoisuus uskonasioista ja elävä Jumala-suhteeni. Kun en muuta keksi, makaan vaan ja turvaan siihen automaattisesti; loppupeleissä ei mitään hätää.

      Koetetaan nukkua. Aloittajan kuvaus oli hyvä. Vaikkakin kyllä aika synkkä sillai, jos ajatellaan sanontaa "mistä puhut, se vahvistuu", niin näillä meidän ketjun textikappaleilla kyllä elämä(si) lisää umpioituu? Huh. :(

      • Anonyymi

        Minä olen paras tai vieläkin parempi.


    • hengenheimolaisia

      Olen menettänyt mielenkiinnon asioihin kauan sitten. Minua ei juuri kiinnosta tehdä yhtään mitään ihmeellistä, saati matkustella ja kierrellä pällistelemässä "nähtävyyksiä." Mikään ei olisi tylsempää kuin loma Euroopan/ Amerikan kaupunkeihin. Mitä siellä muka on mitä ei täällä..? Pelkkiä rakennuksia ja samoja ylihinnoiteltuja liikkeitä joka nurkassa. Matka luonnonhelmaan voisi olla jotain... mutta en jaksa patikoida pitkiä matkoja, se on tylsää.

      Minua ei kiinnosta mikään ala erityisesti. En jaksa teeskennellä innostunutta ja motivoitunutta työntekijää... teen työn jos on jotain tarpeellista tekemistä. Luppoaikana en kestä istuskella paikallaan enkä tehdä turhaa työtä!

      Olen 100% kyllästynyt kuuntelemaan ihmisten ihmissuhdelässytyksiä! Minua ihan tosi ei kiinnosta kuunnella ihmisten dramaattisia käänteitä, jotka on silkkaa omaa typeryyttä aiheutettuja! Inhoan flirttailua enkä kaipaa pinnallista seuraa. Mieluummin tyydytän tarpeeni dildoni kera.... yksi mies roikkuu kintereillä, hän on aika ok seuraa joten en ole ainakaan vielä potkaissut pois mutta minua ei sitten yhtään kiinnosta mikään perheen perustaminen eikä sitoutuminen. Se tuo pelkkää ahdistusta.

      Tahtoisin vaan OLLA rauhassa ja tehdä mitä lystään vaikken juuri mitään ihmeellistä ikinä tee!!! Kilpparin elämää tykkään viettää!!!

    • Keissa

      Rukoilen että saisit Taivaalliselta Isältä uutta potkua elämään. Ei sunuakaan ole turhaan luotu. Ja totta on että kuoleman jälkeen vasta elämämme alkaa. Kyllä maalliseen vaellukseen sisältöön paljon harmaita päiviä. Mutta ei tämä loputtomiin kestä. harva tallustelee sataa vuotta.

      • Anonyymi

        Minulle jumalia IE vastaa vaikka pyydä Anon ihmisetkin vastaa kun kysyn jotain


    • ei kiinnosta x 10

      Voi hyvät kanssa-ihmiset! Tänne onkin tullut muutama kommentointi-kuvaus lisää. Mä en voi sille mittään, vaan te TUNNUTTE niin lutuisilta :) .

      Vieläkin aattelen, mikä ihme 'noita toisia' ihmisiä saa olemaan kaikenlaisesta hössötyksestä kiinnostuneita?
      Harrastukset mitä kummallisempia, kaverit, kaikenlaiset käytännön työt, nähtävyyksien katselut ja kokemusten etsiminen paikoista missä paljon ihmisiä, juhlia ja pippaloita, maisemat, kaupungit, reissaaminen, etelässäolo rannalla. - En saisi kiksejä. Sitä paitsi, miksi rasittua (pitkin hampain), sillä ku avaan töllöttimen ja internetin, niin tiedän justiinsa ja paljon paremminkin, millaista muualla on. 'Kotini on minun linnani'.

      Just. Nykyään ei tarvi eikä kannata esim. kaupunkimatkakohteita kulkea, sillä lopulta ihan kaikissa kaupungeissa tosiaan samanlaista, samat jutut.

      Sisäinen maailma, se tässä ollee se tärkein juttu. Ja itsensä kanssa viihtyminen, itsensä sietäminen(kin). Väliin pääsee outoa ahdistusta ja masentuneen lamaantumista, juu. Toisaalta, mua hurjasti auttaa, kun on Joku, joka näkee mut. Tui-tui.

      • Kesätyhjyys

        Tui-tui vaan minultakin kaikille tähän ketjuun kirjoittaneille! Olen masentunut ja tylsistynyt ja elämäni tuntuu tarkoituksettomalta, mutta tämä ketju tuo valoa tänne tyhjyyteen: kiitos vertaistuesta!


      • Anonyymi

        Kirjoitat fiksusti.

        Kiitos tästä.


    • Tylsistynyt kaikkeen

      Heräsin vasta, vaikka ei väsyttänyt pahemmin, heräsin ensiksi 10 aikoihin mutta mitä ihmettä sitä olisi jaksanut tehdä, ei yhtään mitään.

      Avasin tuon kurjan facebookin jossa lähes jokainen kirjoittaa koko elämänsä sinne, itse en kirjoita sinne ikinä mitään, eiköhän joku kirjoittanut samantien, että "hei, mitä kuuluu"... ei helvetti, en jaksa sepittää mitään, poistuin äkkiä paikalta jottei tarvitse kirjoitella mitään, olisin voinut kirjoittaa että kaikki on päin persettä ja ei kiinnosta tämä paska yhtään, en kuitenkaan jostain kumman syystä viitsinyt, en jaksaisi kuunnella sitä hirveetä hössötystä joka siitäkin olisi lähtenyt.

      En edes tiedä miksi avasin koko naamakirjan, kun sielläkään ole mitään mielenkiintoista.

      • Anonyymi

        UPpista.


    • ei kiinnosta

      Ei kyllä kiinnosta sitten yhtään mikään, sama tilanne ollut päällä jo 3-4 vuotta.

      Mites siellä, jatkuuko tila?

      • 3+6

        Väsyttää, masentaa ja ahdistaa. Tätä on nyt jatkunut pian 7 vuotta. Ei ole oikein mitään syytä jonka takia viitsisi elää.


    • kkkkko

      Olisin voinut kirjoittaa aika samanlaisen tekstin. Kavereita, työpaikka ja perhe löytyy, mutta ei kiinnosta. Nään kyllä ihmisiä välillä, jos he eivät anna asian olla ja kuuntelen sen pari tuntia heidän elämästään, sitten multa kysytään aina se sama "no mitäs sulle kuuluu, mitä oot tehnyt, ootko vieläkin sinkku?" johon vastaan että olen tehnyt vain töitä ja sinkku olen, siihen vastataan "aijaa, no kyllä sä löydät vielä jonkun. Minä ja Pertti muuten...". Plaah.
      Itse kuuntelen musiikkia jonkun verran ja katson tv:tä, mutta en oikeasti edes keskity siihen. Keskusteluja selaan netistä, mutta tuntuu, että olen lukenut jo kaiken. Olen nyt maannut Neljä päivää sängyssäni hiljaa.
      Ei minullakaan ole itsetuhoisia ajatuksia, mutta en myöskään haluaisi olla täällä vielä seuraavaa 50 vuotta aneemisena.
      Itse en ole hakenut apua mistään, koska en usko, että oloni kohentuisi millään jäpätyksellä. Jos saisin lääkkeittä, käyttäisin niitä vain alkoholin kanssa joten en semmoisiakaan halua. Unilääkkeet minulla on, mutta tuolla ne makaa kaapissa.
      Tunnen olevani jotenkin kiittämätön kun elämässäni ei ole tapahtunut mitään traumaattista ja silti en nauti. Varmasti joku huonommista oloista tuleva ottaisi mielellään paikkani ja nauttisi elämästä, itseäni ei vain huvita.

      • Anonyymi

        Kannattaa kokeilla keskusteluapua, kyllä siitä oikeasti voi olla paljonkin hyötyä 👍🌞

        Tsemppiä 🤗


    • hollow_

      kaikilla ihmisillä jotka tunnen, tuntuu olevan jokin kiinnostus, joka ajaa niitä elämässä eteenpäin. suurimmalla osalla se on johonkin alaan liittyvä, jokin asia josta ne tietää, että ne haluaa tehdä sitä ammatikseen. tai sitten jos se ei ole ammattiin liittyvä, niin se on jokin muu, vähintäänkin ne rakastaa/on kiinnostuneita jostain henkilöstä. itsellä ei ole tätä, ja sen takia tuntuu tyhjältä.

      opiskelen alaa, josta en ole enää kiinnostunut pitkiin aikoihin, mutta on myöhäistä enää lopettaa. niinpä käyn koulun loppuun ja ihmettelen sitten, mitä teen. minulla oli lapsena muutamia "unelma-ammatteja", mutta ne taisi olla siksi, että jotakin kuuluu vasta kun lapselta kysytään, miksi hän haluaa isona. minulla ei siis ollut oikeasti mitään unelmaa siitä, mitä haluaisin tehdä.

      minulla ei ole oikeastaan mitään harrastuksia, juurikin sen takia kun mikään ei niin hirveästi kiinnosta. ehkä voisin pakottaa itseni käymään jossakin ihan vain sen takia, että terveen ihmisen kuuluisi harrastaa jotakin, mutta tällöin motivaatio tulisi ikäänkuin ulkoa. teen sen, koska niin kuuluu tehdä. kun minulta kysytään, mitä harrastan, voisin ainakin antaa jonkinlaisen vastauksen.

      vapaa-aikana olen lähinnä lukenut kirjoja, ollut koneella, katsonut televisiota, käynyt satunnaisesti ulkona "lenkkeilemässä"... kavereita nähdessäni olen useimmiten ryypännyt, ja se onkin ollut yksi "harrastuksistani", tosin nyt sekään ei enää oikein kiinnosta. ehkä sen takia myös tulee harvemmin nähtyä ihmisiä vapaa-ajalla nykyisin. en oikein tiedä, mitä heidän kanssaan tekisi, ja totta puhuen kaverinikaan eivät oikein jaksa enää kiinnostaa minua. usein tulee olo, että noh, kavereita nyt pitää välillä nähdä, koska niin ihmiset tekevät, ja se on käsitys hauskanpidosta. en kuitenkaan tiedä, tuottaako se minulle usein kovin suurta nautintoa. en välttämättä edes halua tietää liikaa ihmisistä ja heidän elämästään, koska usein minun elämäni alkaa tuntua valjulta ja tyhjältä heihin verrattuna.

      olen sinkku, ja minun on vaikea olla parisuhteessa. se ei ole oikeastaan vielä koskaan onnistunut minulta kunnolla, vaikka muutamia mahdollisuuksia on ollutkin. nekin ovat kaatuneet - yllätys yllätys, minun kiinnostuksen puutteeseeni. olen vain huomannut, että en oikeastaan tunne mitään tuota ihmistä kohtaan, ja hän lähinnä vain ärsyttää minua. olen yrittänyt pitää suhteita yllä ja yrittänyt uskoa, että kiinnostukseni palaa taas, mutta niin se ei ole tehnyt. niinpä olen katsonut viisaimmaksi luovuttaa.

      on jotenkin surullista huomata, etten ole oikein kyvykäs rakastamaan ketään. kukaan ihminen ei ole onnistunut vaikuttamaan minuun sen syvemmin. tuntuu että olen todella tunnekylmä ja passiivinen ihminen. mikään muukaan asia ei saa minua kiinnostumaan niin kovin, että se jotenkin muuttaisi käytöstäni ja veisi elämääni uuteen suuntaan.

      • ei.kiinnosta.x.10

        Mikä upea kuvaus edellä nimim. hollow_ ! Aivan ihana kuvaus, vaikka kuvaakin huonoja fiiliksiä. Samastuin tosi paljon! Hienosti kuvattu. Pari vuotta sitten tuo kerrottu. Mitähän tälle kirjoittajalle nyt kuuluu....

        Löysin tämän antoisan ketjun just uudelleen täältä ja samalla huomasin, että olen itsekin tähän tuumaillut omia fiiliksiäni v. 2012!
        Nyt minulla samansuuntaiset fiilikset kuin mitä koko ketjun aihe ja sävy ovat, mutta ehkä minulla nyt hieman helpompi olla kuin viisi vuotta sitten. Ainakin monena päivänä olen parempi. Siis toivoa meillä on.

        Tämä ketju on hyvä vertaistuki ja mahdollisuus samaistua, kiitos!


      • Anonyymi
        ei.kiinnosta.x.10 kirjoitti:

        Mikä upea kuvaus edellä nimim. hollow_ ! Aivan ihana kuvaus, vaikka kuvaakin huonoja fiiliksiä. Samastuin tosi paljon! Hienosti kuvattu. Pari vuotta sitten tuo kerrottu. Mitähän tälle kirjoittajalle nyt kuuluu....

        Löysin tämän antoisan ketjun just uudelleen täältä ja samalla huomasin, että olen itsekin tähän tuumaillut omia fiiliksiäni v. 2012!
        Nyt minulla samansuuntaiset fiilikset kuin mitä koko ketjun aihe ja sävy ovat, mutta ehkä minulla nyt hieman helpompi olla kuin viisi vuotta sitten. Ainakin monena päivänä olen parempi. Siis toivoa meillä on.

        Tämä ketju on hyvä vertaistuki ja mahdollisuus samaistua, kiitos!

        Kiitos sinulle viestistäsi 🥰👍🌞🤗☃️🎅❄️


    • Impulsiivinen_Sonni

      Minun ongelmani on aina ollut intensiivinen uppoutuminen johonkin aiheeseen, mutta se ei jaksa kiinnostaa kuin pari vuotta. Tai kiinnostaa, mutta ei niin, että jaksaisi aktiivisesti toimia asian parissa. Tuo on vaikeuttanut harrastuksia ja ammattiin opiskelua. Projekteja innoissaan aloittaa, mutta ne jäävät kesken. Masennuksessa jos yrittää harrastella, ei osaa aloittaa mitään, hirmuinen ahdistus päällä, jauhaa paskaa aiheesta keskustelupalstalla, mutta ei osaa päättää, laittaako tuon noin vai näin. Yhä pienemmät asiat vaativat yhä suurempia ponnistuksia.

      • Kiaza

        Mullakin on toi, että joku asia kiinnostaa hetken verran ja sitten lopahtaa innostus. Oon ikisinkku ja rakkaus kyllä varmaan tois jotain motivaatiota elämään olisi joku kenen takia elää ja tehdä asiat. Mutta kun ei tunne oikein mitään niin koitapa rakastua. On mennyt niin monta vuotta masennuksessa, että tunteet ovat lähteneet kokonaan jonnekin


    • apatia

      Täällä on just samanlaista ku sulla.ei jaksas tervehtiä ihmisiä.mikään ei kiinosta.selaan vain netistä uutiset siinä kaikki.hetken oli parempi kun mieheni toi suklaalevyn ja se päivä kun kävin saunassa ex-miehelläni juuri hiukan nautin.sitten taas paha olo.syön masennukseen pullaa yms.mulle laitettiin ns.zombielääkitys ja siksi tämä tilanne on näin paha.kellään ei mene huonommin ku mulla kaikien muiten ongelmat on kevyempiä kuin mun.olen täys tunneinvalidi.elämä on eletty.helpottavaa on se että kuten sanoit joskus kupsahtaa pois.ei ole väliä tuleeko seuraava päivä kun se on samanlainen hiljaisen kärsimyksen päivä.kadehdin kun mieheni on terve ainakin alapäästä ja töissä.itseltäni on kaikki tiet kiinni.en ole ennen kokenut tällaista.olen ollut onnellinen ja nauttinut elämästä.tämä alkoi 2kk sitten tämä aivokuolleen elämä.

      • ItseKokeilisinNäillä

        D-vitamiinin puutos, oireet ihan selkeet.

        Suosittelen reipasta annosta D-vitamiinia, itse syön vuodenaikojen mukaan seuraavasti mikrogrammoja päivässä:

        tammi 750
        750
        helmi 750
        750
        maalis 625
        625
        huhti 625
        625
        touko 625
        125
        kesä 125
        0
        heinä 0
        0
        elo 125
        250
        syys 625
        625
        loka 625
        625
        marras 750
        750
        joulu 750
        750

        Vähempi ei mulla riitä, muuten tulee masennus, joka ajaa sellaiseen tilaan, että tekisi mieli ottaa henki itseltä.


    • finländiska

      Juu, näiden teidän kommenttien lukeminen avas silmät.
      Mä olen 17-vuotias lukiolainen joka käy huippukoulua englanniksi ulkomailla. Lukion alkamisen jälkeen oon menettänyt mielenkiinnon aivan kaikkeen. Parisuhteesta ei tule mitään eri asioiden takia, mutta kiinnostuksen puute on about pienin syy siihen.
      Koulunkäynnistä ei tule mitään ja saan numeroita tuurilla, tai silloin kun on pakko. Tässäkin tilanteessa vastustaa ja kiinnostuksen puutetta on aivan liikaa.
      Apuja tilanteeseen tarvisi aika äkkkiä, en halluaisi päätyää tähä paska-altaaseen lopun elämäni ajaksi.

    • gulliMuna

      Sanokaa mitä mä teen. Vittu kun mikään ei kiinnosta. saatana. Nyt tuli kirjoitusvirhekin voi vittu. Elämäni on niin vaikeaa. Saatana vittu perkele.

      • Anonyymi

        Ota ihan rauhassa, kaikki menee hyvin.


    • bklljf

      Fiilaan näitä juttuja, kuulostaa tutulta... Jotenki itellä aina ajanu sosiaalinen merkitus valintoja, ei oma napa .

      • Anonyymi

        Tee mikä huvittaa juuri sinua.

        Sinä olet tärkeä.


    • edellinenamama

      Tuntuu että energiaa oli ennen mutta istten kun ei ollut mitään mihin purkaa sitä, niin alko masentaa. Puuttuu joku syvä olemisen motivaatio, en ole kunnolla löheinen kenenkää kanssa, en odota rnää viikonloppuja, ahdistanut aina sosiaaliset tilanteet, esim. esittäminen luokalle tai julkisissa välineissä. Kaikki tuntuu asiat ja ihmisrt teeskentelypakkopullalta.

      • Anonyymi

        4äiti mä oon normaali. Halaa mua. Miksi et halaa mua?


    • ei.kiinnosta.x.10

      Tämä ketju on hyvä vertaistuki ja mahdollisuus samaistua!
      Olen viisi vuotta sitten ketjuun kirjoittanut ja nyt tämä löytyi silmiini uudelleen.

      Mitähän teille kaikille Hyvät Ihmiset nyt kuuluu? Esim. Aloittajalle?
      Itse olen nyt kesän yli voinut vähän paremmin motivaatiopuolelta kuin mitä pahimpina jaksoina. Tosin tuntuu, että jatkuva stressi kova kaikesta tekemättömästä, hoitamattomasta, ja tahtoisin vain makoilla. En ole tyytyväinen itseeni ja jumitilassa itsensä soimaaminen vain pahentaa kaikkea. Jotenkin pärjäilen. Se kuitenkin koko ajan kiertää mielessä, että mitenkähän kauan elän.

      • Anonyymi

        Minulle kuuluu hyvää.

        Minä olen normaali. En epänormaali. Minä olen normaali.


    • Huohddh

      Tasan tarkalleen samat sanat. Onko tälle mitään loppua? Tajusin että 11 vuotta on nyt mennyt tässä tilassa, olen nyt 27.

      Loputon apeus. Onko tälle nimeä? Helpotusta? Hain jo apua täältä 16 vuotiaana ja nyt 11v myöhemmin olen tääl taas samasta asiasta.

      • fasupala83

        liitympä seurueeseen. ikää on jo 34 vuotta ja olen myöskin pitkään kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta. itseasiassa viimeaikoina olen huomannut jo että pelkkä kauppaan lähteminen tuntuu äärimmäisen vaikealta, kun ei kiinnosta. oikeastaan ainoa asia mikä saa kotoa poistumaan on työ, siellä hoidan työni huolella. kotiin päästyäni tulee lähinnä lueskeltua nettiä ja katseltua leffoja ja sarjoja. tai nekin lähinnä pyörivät taustalla kun ei oikeen kiinnosta niihin keskittyä.

        ruokaa ei tule juurikaan tehtyä, koska sekään ei nappaa. eineksiä ja leipää tulee mätettyä naamioon. se on helppoa eikä tarvi liikaa panostaa.

        viikonloppuisin tulee otettua kaljaa yksin himassa. kavereita kyllä olisi ja monesti kutsuvatkin mukaan johonkin mutta ei jaksa yhtään innostaa, mielummin olen vaan kotona. muutama kuukausi sitten suosikkibändini tuli kaupunkiin esiintymään, vähän jo innostuin ja pyysin kavereita mukaan. keikan lähestyessä huomasin että ei kyllä yhtään nappaisi lähteä sitä katsomaan. menin kuitenkin kun olin itse aloitteen kavereilleni tehnyt. menettelihän tuo, mutta sekin oli aikamoista pakkopullaa.

        lähinnä mietityttää se että tuleeko jonain päivänä vastaan se tilanne ettei kiinnosta edes töihin lähteä, ihan vaan koska kyllähän se työ lopulta taitaa olla se asia joka itseni pitää järjissään edes jollain tasolla.

        itsemurhaa en juurikaan mieti. mutta voisin kuvitella että jos kuulisin että minulla on vaikka syöpä niin en usko että se minua juurikaan liikuttaisi millään tasolla.

        tsemppiä vaan kaikille kohtalotovereille. on tämä kyllä aika raskasta.


    • PATTERIKYRPÄ

      On tota oireilua joo.
      Tuttua on ku ei mikkään innosta/kiinnosta eikä jaksa oikein.
      Paukkuja ei oo palijoa.
      Yrittää oon kokeillu, koko ajan yritän , mut aina hermosto sanoo poks.
      Isä meinaa sen olevan laiskuutta, sanoo minulle joskus mun olevan vain laiska, mutta ymmärrän kyllä, että välillä voi tulla ristiriitaisia ajatuksia.
      Mun kohdalla ei innosta, mut en oikein osaakaan mitään.
      On mulla erityisosaamisen kohteita kuyten musiikki tai hyvä pitkämuisti, josta vois olla hyötyä jossaki duunissa, mutta siihe se jääki, oon aika tumpelo esim käytännön töissä ja joissaki vähän haastavissaki jutuissa voin olla älyllisesti pihalla. En ihan nyt keharin asteella, mut ei kauaksi jää.
      Sitte joku juttu, niin saatan olla taas aikamoinen älypää.
      Itsetunto mureni kuin korttitalo kouluaikoina, kun tytöt ja pojjat kiusasi minua joka päivän.
      Mennä siinä sitten töihin huonolla itsetunnolla , huonolla koulutustasolla ja huonolla/heikolla hermostorakenteella ja autistisella/aralla luonteella.
      Ei oo hyvä yhdistelmä!
      Mun tarkoitus on täällä maapallolla kai vain välittää lähimmäisistä ja jakaa netissä muiden samankaltaisten kanssa hienoja kommentteja.

      • nomitähittoa

        Selasin tän ketjun läpi ja ennen tätä viimeistä kommenttia olin jo tullut kateelliseksi noille muille kommentoijille siitä että heillä on joko työpaikka tai jokin opiskelu paikka. Tämä myös masensi vähän lisää... kunnes sitten tulin tähän viimeisen kommentin kohdalle. Tähän minä samaistuin. Minuakin kiusasivat peruskoulussa sekä tytöt että pojat. Siihen vielä lisätään lapsuudessa koettu traumaattinen kokemus sekä virastojen jatkuva potkiminen tekemään jotain... = ei hyvä juttu ollenkaan. Miksi minua ei voida vaan jättää rauhaan? Olen alkanut tosissani ajattelemaan itsemurhaa tässä viimeisen vuoden aikana.


      • Anonyymi

        Isäsi on tyhmä eikä ilmeisesti tajua masennuksen käsitteitä.

        Tee vain niin kuin itsestä tuntuu parhaalta.

        Hyvää juhannusta sinulle 🌞


      • Anonyymi

        Mulla on ollut koko lailla samanlainen elämä.

        Toivottavasti nykyään sinulla menee jo paremmin


    • Kiinnostavaa

      Yritän nyt jotain neuvoja antaa kun olen itsekin joskus ollut samassa tilanteessa. Sitten lähdin mukaan erääseen kahelilta vaikuttavaan järjestöön ja huomasinkin että sen kautta elämä muuttui täysin.

      Elämäntarkoitus pitäisi saada selville, sen toteuttaminen voi sitten olla tarpeeksi haastavaa. Ihminen ei ole pelkästään, fyysinen, psyykkinen ja taloudellinen olento vaan myös henkinen, joten jos ei se puoli ole kunnossa niin muutenkin voi olla sitten asiat pielessä. Henkisyyttä pitäisi tutkia ja harjoittaa. Toisten auttaminen tuo aina välittämistä muilta ja hyvää karmaa joten se kannattaa myös.

      Hyvin erikoisten ja haastavien asioiden opiskeleminen ja kokeileminen voi sysätä kiinnostuksen liikkeelle. Esim UFOjen metsästely, meedioistunnossa käynti, laskuvarjohypyn kokeilu, hyväntekeväisyystempauksen järjestäminen, jne. Rohkeutta kokeiluihin!

    • Hompaatti

      Homeopaattiset lääkkeet auttaa, mutta täytyy olla kärsivällinen se kestää aikansa.

    • Muttaelämäon

      Olen elämän joka alueella kolhittu nainen. En halua kuin olla kotona,syödä,nukkua. Olen lihonut kamalasti. Lapsista ja lapsen lapsista välitän sen minkä jaksan. Ja lemmikeistä ja kodista toki. Muuten kaikki on harmaata. No opiskelen,mutta sielläkin ahdistaa. Jaksan kyllä jotenkin päivän mennä.

    • alappa-elättään-

      ittes, niin kiinnostus herää heti.

    • VELTTOILU-ON---

      saatana raskasta, eikä se anna mitään. Lopeta se !!!

    • Anonyymi

      Välillä mietin auttaako känni tai seksi..mutta en halua niitäkään enää.

    • Anonyymi

      >Minuakin kiusasivat peruskoulussa sekä tytöt että pojat. Siihen vielä lisätään lapsuudessa koettu traumaattinen kokemus sekä virastojen jatkuva potkiminen tekemään jotain... = ei hyvä juttu ollenkaan. Miksi minua ei voida vaan jättää rauhaan? >
      Kun kerran joku jaksoi kaivaa tän ketjun ajoilta, jolloin sivusto vielä veti edes joitain kirjoittajia, kommentoijia niin lisäänpä.

      Paljon tuttua juttua noissa, been there… miksi minua ei voida vaan jättää rauhaan...
      miksi minua ei voida vaan jättää rauhaan...
      Voihan ne lopulta lykätä työkyvyttömyyseläkkeelle ja lykkäävätkin ja jättävät sillä tavoin rauhaan, vaan eipä siitä autuus välttämättä koita siitäkään. Ei auttanut mullekaan mitään, sama paskka vaan jatkuu ja jatkuu...

      Lapsuus ja ennen kaikkea perhe sellainen, mikä tuhoaa koko loppuelämän - sairaat vanhemmat, tietyntyyppinen perhehelvetti rakentuu siihen ympärille, kulissit toki pidetään pystyssä viimeiseen asti - minussa ei ole mitään vikaa, itse sinä olet ongelmas aiheuttanut, eikä sinusta muutenkaan tule koskaan mitään, tokko olet edes minun jälkeläinen. Enkä muutenkaan ole koskaan mitään tuollaista tehnyt, parempi kun pidät sen turpas tukossa tai tulee lisää raippaa, aiheutat vielä eron ja sitten vievät sinutkin lastenkotiin, sinnekö haluat.

      Vaikka muu ympäristö olisi kuinka huonokin, jos perheolosuhteet on kunnossa, siitä voi ihan eri tavalla joka tapauksessa ponnistaa myöhempään elämään eheämmän mielen kanssa ja pärjätäkin ihan eri tavalla. Ei ole kaikesta traumatisoitunut vähän joka asian ja toisten ihmisten suhteen.

      Näihin perhehelvetteihin sikeää kokonainen lauma melkoisen viurahtaneita, kaikki imee itseensä viurahtaneet opit ja elämäntavan - ei kai niistä tule koskaan mitään samanlaisia mitä muunlaisista oloista tulevista. Jokainen vetäytyy jollain tapaa syrjään - parhaimmillaankin yhteiskunnan toimilla joitain saadaan jollain tapaa mukana roikotettua, eipä juuri muuta.

      Siellä ympäristöissä käy niin, että kokonaisia sukukuntia - tai ainakin urospuolisia jää nyhjäämään niille sijoilleen, muun yhteiskunnan kanssa ne ei lopulta ole kovin paljoa tekemisissä, työkyvyttömyyseläkkeet on yleinen ratkaisu niiden kohdalla miten systeemi hoitaa ongelman pois silmistään.

      Ei, ei ole kyse maahanmuuttajista, vaan syrjäseutujen 'syvä joki' elokuvan tyyppisistä ympäristöistä, siellä on kirppuja luteita täitä, seassa lapsia pellavapäitä, nurkkaan vain tyhjennetään kumpikin lasti - edesmenneen kansantaiteilija Irwinin lauluja lainatakseni. Ja ne laulut oli niistä muista , edes hieman paremmin elämässään eteenpäin selvinneistä perheistä.

      • Anonyymi

        "Lapsuus ja ennen kaikkea perhe sellainen, mikä tuhoaa koko loppuelämän - sairaat vanhemmat, tietyntyyppinen perhehelvetti rakentuu siihen ympärille, kulissit toki pidetään pystyssä viimeiseen asti - minussa ei ole mitään vikaa, itse sinä olet ongelmas aiheuttanut, eikä sinusta muutenkaan tule koskaan mitään, tokko olet edes minun jälkeläinen. Enkä muutenkaan ole koskaan mitään tuollaista tehnyt, parempi kun pidät sen turpas tukossa tai tulee lisää raippaa, aiheutat vielä eron ja sitten vievät sinutkin lastenkotiin, sinnekö haluat."

        Samaistun.

        Tuo viurahtanut on kyllä aika hauska sana xD

        Ja kyllä niitä muunkin sukupuolisia kuin vain miehiä jää työkyvyttömyyseläkkeelle.


    • Anonyymi

      Valivali, voi voi, oijoi. Koko keskustelu täynnä tätä uikutusta. Kyllä, minäkin tiedän mikä on masennus. Tiedän myös sen, että loputon kitinä ja vinkuminen sängyn pohjalla ei saatana soikoon auta yhtään mitään. Ylös sieltä! Vittu elä! Luulikko että elämä on aina jotain vitun auringonpaistetta? Karju vaikka, potki seinää, kilju. Äläkä saatana erehdy miettimään, että mitäköhän noi ajattelee. Vitun apaattinen, puolikuollut, mykkä Suomi kaipaakin vähän ravistelua. Ja nyt ylös sieltä.

      • Anonyymi

        Just


      • Anonyymi

        Oletko saanut useamman iskun päähäsi ja ollut samalla masennuslääkeriippuvainen 20 vuoden ajan? Jos et, niin kannattaisi pitää pienempää suuta. Asiat eivät ole aina sitä miltä näyttävät. Ihmisten elämäntilanteet vaihtelevat.


      • Anonyymi

        Oliko tuo nyt kannustavaa?

        Toivottavasti voit nyt paremmin.


      • Anonyymi

        Et tiedä masennuksesta mitään kun uhoat paljastaen hölmöytesi


    • Anonyymi

      Hieno kirjoitus.Ei lisättävää.Aivan kuin omasta elämästäni sanasta sanaa.Tsemppiä meille loppuelämään.Piristi kummasti että on muitakin.Naurahdin siinä kohtaa kun kirjoitit tahdon vain himaan nukkumaan.Aivan kuin meikäläisen elämästä.

      • Anonyymi

        Sama homma ku monilla muilla. Masennusta sairastanut olen jo ainakin kolme tai neljä vuotta. Tuntuu että mikään ei kiinnosta enää. Ikää n. 20, ei kavereita ollut juuri koskaan, ei nytkään.. Luonteeltani olen arka, joten sillä lienee suurin vaikutus. Opiskelen yliopistossa ja tuntuu, että se ei vain jaksa kiinnostaa. Opiskelen yliopistossa vaan sen takia että ympäristö on siihen minulle tuottanut painetta. Kesätöinä olen tehnyt jo useana vuonna puutarhurin töitä. Ne kiinnostaisivat kovasti. Ulkona tekeminen ja oleminen tekisi minut onnelliseksi. Vaan ympäriltä sanotaan, että täytyy hankkia ammatti ja eikä haaveilla matalapalkkaduuneista. Minua ei rahakas elämä kiinnosta, en koe itseäni laiskaksi, vaan haluaisin vaan työhön, josta pidän ja tehdä sitä. Lähipiiri kuvailee minua lahjakkaaksi, mutta itse tajusin jo yliopiston alkutaipaleella, että olen opiskellut aivan väärin, eikä henkinen kykyni ja kiinnostukseni tahdo riittää opiskelemiseen. Syrjäytyminen pelottaa.


    • Anonyymi

      Sama täällä, onneksi hyppään kohta junan alle.

    • Anonyymi

      Älä ihmeessä ota itseäsi hengiltä.
      Olisko tää vinkki? Jooga- ryhmään, talvella avantoon , päälle leppeät löylyt.Kokeilin, jatkan, mulla toimii.

    • Anonyymi

      Moderaattori saa tappaa itsensä.

    • Anonyymi

      Täällä myös pitkäaikaismasentunut. Ei ole lääkkeet eikä terapia auttanut. Kiinnostus on kadonnut kokonaan elämää kohtaan. Nyt talvella varsinkin tuntuu että alkaa pää levitä, kun ei ole mitään tekemistä eikä mikään kiinnosta edes. Istun 4 seinän sisällä odottamassa kuolemaa, kun en uskalla tehdä sitä oman käden kautta.

      • Anonyymi

        Voin samaistua 110%. Joka ainoa kohta täsmää omallakin kohdalla.


      • Anonyymi

        Sama juttu. Kaikki kiinnostus kadonnut ja vapaa-ajan vietän peiton alla pötkötellen.
        Käyn kyllä töissä, teen perheelle ruoan ja kotitöitä, mutta mikään muu ei kiinnosta enkä jaksa mitään. Tämä alkoi jo viime vuonna ja tuntuu, että talvea kohti vaan pahenee. Tosin tuntui, että viime kesäkin meni kotona maaten. Ystäviä ja kavereita ei ole. Opiskeluaikana sain kavereita, mutta ollaan jo etäännytty vuosien aikana.


    • Anonyymi

      samat ajatukset täysin, tuntuu kukaan ei tajua mitä kärsimystä elää päivästä toiseen

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe