punkki päässä!!

ismis10

huomasin tänään kaksi vuotiaalla pojallani punkin päässä.itse menin tietenki paniikkiin enkä halunnut koskea siihen.eräs tuttavani poisti punkin.hän on poistanut punkkeja aikaisemmin ja osasi luultavasti ottaa sen oikea oppisesti pois.eli pyörittämällä.huomasin että punkin poiston jälkeen ihoon jäi vielä jotain.lisäksi kohta josta punkki oli purrut oli turvoksissa.jos lapselle tulee tästä jotain oireita kuinka niitä osaa tunnistaa.luin että jos tulee rengasmaista ihottumaa niin se vois olla merkki siitä borrelioosista mikä lie nyt onkaan.mutta miten pää nahasta voi sen erottaa voiko se tulla muualle ihoon.luin myös hermotulehduksesta joka tekee jaloista ja käsistä voimattomat.kuinka pian näitä oireita tulee.?

3

367

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lymen tautinen

Viehän lapsi lääkäriin, nyt. Sinne on voinut jäädä osa punkista jne. eikä sitä rengasta välttämättä tule laisinkaan, itselleni ei tullut.

Suhtaudu asiaan vakavasti, suosittelen, ihan omasta, huonosta kokemuksestani....

hyvää kesää

• 13+20

Enää nykyään ei suositella tuota pyörittämistä, sillä punkin pää voi jäädä ihoon.

• --

mietin sitä vaan että jos vien lapsen lääkäriin ja punkki on jo poistettu niin mitä ne voi enään tehdä.paitsi tietenkin antaa antibiootit.pitenee varmaan viedä lapsi lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2311
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      23
      1014
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      912
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      906
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      583
      855
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      738
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      68
      641
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      30
      627
    Aihe