huomasin tänään kaksi vuotiaalla pojallani punkin päässä.itse menin tietenki paniikkiin enkä halunnut koskea siihen.eräs tuttavani poisti punkin.hän on poistanut punkkeja aikaisemmin ja osasi luultavasti ottaa sen oikea oppisesti pois.eli pyörittämällä.huomasin että punkin poiston jälkeen ihoon jäi vielä jotain.lisäksi kohta josta punkki oli purrut oli turvoksissa.jos lapselle tulee tästä jotain oireita kuinka niitä osaa tunnistaa.luin että jos tulee rengasmaista ihottumaa niin se vois olla merkki siitä borrelioosista mikä lie nyt onkaan.mutta miten pää nahasta voi sen erottaa voiko se tulla muualle ihoon.luin myös hermotulehduksesta joka tekee jaloista ja käsistä voimattomat.kuinka pian näitä oireita tulee.?
punkki päässä!!
3
312
Vastaukset
- Lymen tautinen
Viehän lapsi lääkäriin, nyt. Sinne on voinut jäädä osa punkista jne. eikä sitä rengasta välttämättä tule laisinkaan, itselleni ei tullut.
Suhtaudu asiaan vakavasti, suosittelen, ihan omasta, huonosta kokemuksestani....
hyvää kesää - 13+20
Enää nykyään ei suositella tuota pyörittämistä, sillä punkin pää voi jäädä ihoon.
- --
mietin sitä vaan että jos vien lapsen lääkäriin ja punkki on jo poistettu niin mitä ne voi enään tehdä.paitsi tietenkin antaa antibiootit.pitenee varmaan viedä lapsi lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205014
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861792Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21681Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2891656Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741625Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561458Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361250Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121190Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041139