Reput.... Tampereella !!!!!

EI.... repuille.

Mihin tuhannet nuoret miehet tampereella tarvitsevat REPPUA. Niitä näkee elokuvissa/kaupoissa/kaduilla/ joka hemmetin paikassa. Onko tampereella jokin uusi reppuvillitys vai mistä moinen mätä oier johtuu ?? Kyllä toki ymmärrän sen sitten kun taas koulut alkavat mutta että viikonloppuisinkin joka hemmetin paikassa. Metsurit/opiskelijat/metsästäjät/ ym työmiehet ovat reppunsa ansainneet ja niille oikeutettu mutta ei sitten vapaa-aikana kaduilla kaupoissa baareissa ym... EI.
Laskimme piruuttamme koskarista keskustorille kulkiessamme,( noin viiden minuutin kävelymatka) ja vastaamme tuli 30 nuortamiestä reppu selässä.
Herranjestas.... selittäkää nyt minulle onko tämä jokin muoti vai mikä on. Jos on muoti niin tosi ällöttävä.

103

1160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaitoFE

Minäkin olen pahoittanut mieleni nuorten miesten repuista ja lisäksi siitä että Tampereella ei osata tehdä jonoja suoraan vaan usein ne mutkittelee kuin mikäkin ryssänjono.

• no siksi

Kesävaatteissa on hankala kuljettaa mukanaan tarpeellisia tavaroita kuten lompakkoa, kännykkää, avaimia, sateenvarjoa ja mitä nyt kukin katsoo tarvitsevansa. Myös ostokset kulkevat kätevimmin repussa.

• no siksi

Olisiko vyötärölaukku sitten parempi?

• reppumies123

Ilmeisesti olisi. Saataisiin sitten siitä vuorostaan narista. Pieniä on murheet joillakin..

• 1234567890

Reppu jakaa painon oikein sopivasti.
      Vanheneva ihminen alkaa kaartua selätä, olkapäät sisäänpäin siinä reppu ihan oikaisee ryhtiä.

On sun elämäs köyhää kun toisten tavarat noin hyppii silmille.

Älä katsele tai pidä omana tietonasi

• MÄÄJASÄÄ

Oletko VANHA MIES ??????????????

• Reppu. Hui!

Nyt on kyllä osattu nostaa oikeasti vakava ongelma esille!

• joillakin on ongelma

Hah. Mä käytän reppua enkä välitä hittojakaan siitä mitä joku juntti ajattelee siitä. Jos mä tarviin reppua, mä käytän sitä.

• MÄÄJASINÄ

SENKUN... JUNTTI.

• uteliaisuus herää

Miten mies sitten saa kuljettaa tavaransa, käsilaukussa, vyölaukussa, muovikassissa, vai repussa? Mikä näistä käy ap kysyjälle?

• Ei onkelmia

Tavara kulkee luonnollisesti pusseissa ja, ja, siinä välissä.

• nyt selvis tämäkin
        Ei onkelmia kirjoitti:

Tavara kulkee luonnollisesti pusseissa ja, ja, siinä välissä.

Vai niin, tuhkamunat onkin sitten sellaiset tyhjät pussit, kuin sinulla, niissä voi sitten kuljetella kätevästi kaikkea muuta.

• hyhyhhyh
        nyt selvis tämäkin kirjoitti:

Vai niin, tuhkamunat onkin sitten sellaiset tyhjät pussit, kuin sinulla, niissä voi sitten kuljetella kätevästi kaikkea muuta.

nyt sulla on niin paljon kakkaa päässä että osa siitä valuu jo tänne intternettiin.

• hei tuhkis!
        hyhyhhyh kirjoitti:

nyt sulla on niin paljon kakkaa päässä että osa siitä valuu jo tänne intternettiin.

Sulla kakka, siis tavara "luonnollisesti kulkee pusseissa", siitähän sinä aloit itse sönköttämään. Olisit pitänyt tavaran "siellä", etkä alkanut internettiin sitä onanoimaan.

• No jos sä tykkäät...
        hei tuhkis! kirjoitti:

Sulla kakka, siis tavara "luonnollisesti kulkee pusseissa", siitähän sinä aloit itse sönköttämään. Olisit pitänyt tavaran "siellä", etkä alkanut internettiin sitä onanoimaan.

Alat ajatella onanointia, jos on kakasta kyse? Kyllä, olet varmasti täysin terve.

• Doktor Tietäväinen
        No jos sä tykkäät... kirjoitti:

Alat ajatella onanointia, jos on kakasta kyse? Kyllä, olet varmasti täysin terve.

Kakka ja "pussit" yhdistelmä selvästi kiihottaa sinua, ei terve ihminen muuten sotke sellaisia asialliseen keskusteluun. Joudut hiplaamaan pussejasi ja onanoimaan peppuasi, jotta saat näppikseltä ruiskaistua täyttä skeidaa taas nettiin.

• repun suurkuluttaja

Itse olen repun käytön suurkuluttaja.Hiton kätevä laittaa selkään ja menoxs.Mitä helkkaria jotain kassia kantaa täh....

• vcxxvcxvcxxvvcxvcx

Kaupungilla ollessani saatan ostaa jotain tai käydä esimerkiksi kirjastossa, joten tuolta mukaan lähteneet tavarat kulkevat kätevämmin repussa kuin pussissa. Pyörällä polkiessa etenkin pussi on paljon hankalampi kuin reppu.

Saahan reppuun myös laitettua ainakin rahapussin, jotta ei housuntaskut pullota ihan törkeästi.

Toisinaan saatan olla myös menossa potkimaan jalkapalloa, heittimään frisbeetä, uimaan tms. ja nämä varusteet ovat mukana, vaikka kävisinkin ensin kaupungilla pyörähtämässä.

Viikonloppuna minulla saattaa olla juomat repussa, koska baariin mennessä on vähän huono jättää pussia narikkaan jos siellä on juomia mitä ei tullut juotua. Repussa ne menevät ilman mitään ongelmia.

Minusta reppu ei edes ole mitenkään ruma päällä kunhan se ei ole mikään rinkka. Toisinaan käytän myös laukkua, mutta sinne ei mahdu kaikki tarpeellinen.

Minulla tässä on kyse ainoastaan käytännöllisyydestä eikä mistään muotivillityksestä jos sellainen nyt sattuisikin olemaan.

• valkokaulusduunari

Repussani on töihin mennessä ja sieltä tullessa kannettava. Tarvitsen tuota myös harrastuksissa. Repussa kulkevat myös ostokset. Illalla siellä toisessa repussa ovat reenivehkeet punttisalille mennessä.

Ennemmin kuljen tyylittömästi selkä suorassa, kuin raahaan kassia selkä vinossa.

Avaudutko seuraavan kerran siitä, kuinka inhottavaa on kuin jotkut syövät haarukka oikeassa kädessä? Hyi yöööökk!

• koijärveläisille...

Reppu ok, mutta kun iso reppu tai rinkka selässä hölmöläinen pyörii busseissa, junissa, liikkeissä törmäillen sinne tänne kun eivät muutenkaan osaa arvioida etäisyyksiä puujalkojensa kanssa ovat norsuja posliinikaupoissa ja aina tiellä joka paikassa paskasine hiuksineen......

Vain määrätyn tyyppiset käyttävät reppuja joilla muutenkin yleensä on likaiset vaatteet ja epäsiisti olemus jne.....

Toki sporttiset ihmisetkin mutta hehän osaavat muutenkin liikkua ja ottavat muut huomioon omaten syvyysnäköä.

• tfjfszytj
        koijärveläisille... kirjoitti:

Reppu ok, mutta kun iso reppu tai rinkka selässä hölmöläinen pyörii busseissa, junissa, liikkeissä törmäillen sinne tänne kun eivät muutenkaan osaa arvioida etäisyyksiä puujalkojensa kanssa ovat norsuja posliinikaupoissa ja aina tiellä joka paikassa paskasine hiuksineen......

Vain määrätyn tyyppiset käyttävät reppuja joilla muutenkin yleensä on likaiset vaatteet ja epäsiisti olemus jne.....

Toki sporttiset ihmisetkin mutta hehän osaavat muutenkin liikkua ja ottavat muut huomioon omaten syvyysnäköä.

Se, että sporttinen osaa liikkua, ei tarkoita, että he yhtään paremmin ottaisivat muita huomioon. Monet vaan koohottavat hikinauha kireällä ja kieli vyön alla.

"Vain määrätyn tyyppiset"-väite on pelkkä provo.

• vcxvxcvxcvxcvx
        koijärveläisille... kirjoitti:

Eiköhän nuo isoreppuiset bussissa ole yleensä menossa juna-asemalle eli siis johonkin matkalle. Itse en ainakaan keski mitään järkevää syytä miksi ottaa järjetön rinkka selkään kaupungille joka kerta sinne mennessään.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että nämä isoreppuiset ihmiset nimenomaan tarvitsevat sitä bussia paljon enemmän kuin ilman laukkuja matkassa olevat. Kesällä voi kävelläkkin sen muutaman kilometrin tai odottaa seuraavaa bussia jos jotkut tukkivat laukuillaan käytävän.

• Fredi ja Golju

No nyt mää meenkin ostaan oikein kunnon repun, ja rupeen käyttään sitä. Ihan vaan muitten kiusaks.

• hahhhaaaaaaaa

Kaverit haukkuu, jos alkaa käsilaukkua kantamaan.

• Reputon

Itsekin naisena olen alkanut ihmetellä, että mihin miehet reppua kaupungilla tarvitsevat. Itse kun naisena pärjään varsin hyvin minimaalisen pienellä laukulla (voin olla tarvittaessa ilmankin laukkua jos on taskut takissa), mutta useimpien miesten reput suorastaan pullistelevat. Kymmenen päivän vaellusreissulla tarvitsin pienemmän repun kuin useimmaat tamperelaismiehet, jotka raahaavat pullollaan olevaa reppua ympäri kaupunkia. Mitä te miehet kannatte niissä repuissa, kertokaa?

Luetelkaa kaikki reppunne sisältö, niin tehdään "inventaario". Onko teillä siellä jotain kauneudenhoitotuotteita, kaljaa tms. Yleensä väitetään, että naisilla on aina kaupungilla mukanaan yhtä sun toista (kuten kauneudenhoitotuotteita), mutta Tampereella väittämä ei pidä paikkaansa. Naisilla on täällä paljon vähemmän tavaraa kanniskeltavana kuin miehillä.

Itse tarvitsen kaupunkireissulla mukaani vain kännykän ja rahapussin sekä pienen huulikiillon. Reput sopivat söpösti pikkulapsille, mutta minunkin mielestäni ne näyttävät naurettavilta aikuiselle miehellä. On mautonta raahata jumalattoman suurta ja pullollaan olevaa reppua esimerkiksi kahvilaan, jos ei ole mikään maailmanmatkaaja tai turisti. Isänikin sanoi, että reput näyttävät aikuisella mielhellä "vähän hölmöltä".

• Reputon

Jatkan vielä, että kaikki minun tuntemani miehet pärjäävät mainiosti kaupungilla sekä kesällä että talvella ilman reppua (myös vierailla paikkakunnilla sekä ulkomailla!)Nälkään ja janoonhan ei voi Tampereen kokoisessa kaupuingissa yhden päivän aikana kuolla ja kesällä luulisi olevan inhottavaa raahata painavaa, pulleaa reppua selässä. Kaikki miehet eivät voi olla turisteja, joten kiinnostaa todella kuulla, mitä järkeä on raahata mielettömästi tavaraa kaupungissa, jos vähemmälläkin selviäisi.

• vcxvcxvxcvxcvcx

Johtuisikohan siitä, että naiset ovat harvemmin menossa mihinkään urheilemaan tai ylipäänsä tekemään mitään mihin tarvitsee mukaansa tavaraa. Naisten harrastukset julkisella paikalla ovat lähinnä kaupoissa ja kaupungilla pyöriminen, lenkkeily ja koiran ulkoiluttaminen.

Naiset myös kantavat miehiä paljon enemmän ostoskasseja kaupungilla. Osittain siitä syystä, että ostavat enemmän ja osittain siitä syystä, että miehet laittavat ostoksensa reppuun. Minusta reppu tai laukku ei mitenkään huononna miesten pukeutumista, vaan itseasiassa näyttää joskus jopa tyylikkäältä.

Jos reppu pullottaa niin siellä voi olla mahdollisesti iso takki, paljon alkoholijuomaa, urheiluvälineitä, läppäri ja oheistarvikkeet, ostettuja vaatteita...

En oikein usko, että kovin moni kantaa mukanaan tavaraa ihan vain huvikseen, vaan kyllä niillä on yleensä joku käyttötarkoitus.

• Järkeä nyt prkl

"Itse kun naisena pärjään varsin hyvin minimaalisen pienellä laukulla (voin olla tarvittaessa ilmankin laukkua jos on taskut takissa)".

Pitäisikö miestenkin siis alkaa käyttää jotain mini/käsilaukkua? Sehän se vassta naurettavaa olisikin. Ei miehillä sen enempää taskuja ole kuin naisillakaan eikä kesähelteellä takkia. Takataskussa pullottava lompakko on lisäksi varkauksille alttiina.

Kun tiedän meneväni vähintäänkin ruokaostoksille, otan yleensä repun mukaan. Se kulkee tyhjänäkin vaivatta mukana, mutta täytenä paljon ergonomisemmin kuin muovikassi. Lisäksi kesäkuumalla repussa kulkee kaikki välttämättömät, kuten avaimet, lompakko, puhelin, silmälasit ja mitä kulloin, kun ei takkia kestä käyttää.

Niin kätevä kuin vyötärölaukku onkin, sen käyttö on tehty kaikenlaisilla hinttipussi (tjs) -vitsailuilla miehille melko hävettäväksi. Nytkö meiltä ollaan viemässä reppukin? Mitä arvoisat tyhjäätoimittavat tyylipoliisit sitten sallisivat käyttää.

Jo riittää. Sillä mennään mikä hyvä on, sanovat turhapäät mitä tahansa. Kysymys on käytöstä, ei näytöstä. Jokaisella on oma mielipiteensä, ja toivottavasti pysyykin sellaisena.

• jfuydkutc

"Itse tarvitsen kaupunkireissulla mukaani vain kännykän ja rahapussin sekä pienen huulikiillon."

Avaimia et? Mutta huulikiilto se vasta välttämätön onkin todella... Oletko joku 14-vuotias, jonka vanhemmat ovat aina kotona?

Mitä siellä kaupunkireissulla sitten oikeastaan teet? Jos menet ostoksille, maksat joka kerta muovikassista.

• isdhbvioh
        Reputon kirjoitti:

Jatkan vielä, että kaikki minun tuntemani miehet pärjäävät mainiosti kaupungilla sekä kesällä että talvella ilman reppua (myös vierailla paikkakunnilla sekä ulkomailla!)Nälkään ja janoonhan ei voi Tampereen kokoisessa kaupuingissa yhden päivän aikana kuolla ja kesällä luulisi olevan inhottavaa raahata painavaa, pulleaa reppua selässä. Kaikki miehet eivät voi olla turisteja, joten kiinnostaa todella kuulla, mitä järkeä on raahata mielettömästi tavaraa kaupungissa, jos vähemmälläkin selviäisi.

Kaikki tuntemasi miehet ovat siis jotain pappabetalar-neitipettereitä, jotka syövät ja juovat aina ravintolassa. Jos käyvätkin ruokaostoksilla, siellä käydään aina pappabetalar-bemarilla. Tai sitten he asuvat vielä pappabetalar-asunnossa, jossa pappabetalar-everything.

• äasjgdäåpgr

paskat. reppuun voi tunkea vaikka kirjastolainat tai dvd-boksit anttilasta hankittua. Että sulla on ongelmat vähissä.

• vanha vaivainen

Nyt unohdit ne muut..
      Itse olen vanha nainen ja ainoa kuljetusvälineeni on reppu.
      Jaa mitä sisältää..
      Riippuu siitä mihin olen menossa..
      harrastuksiin mennessä on harrastukseen liittyvät tarvikkeet

Perustarvikkeet siellä ovat:
      kotona täytetty vesipullo, talvella se on 3 dl termari ei juoma jäädy
      lompakko
      kampa/harja
      pikkupeili
      silmälasit
      nenäliinat
      karkea tahranpoistosieni, jota kostutan tarvittaessa vesipullosta
      Varakasseja kangas sellaisia
      Avaimet
      linkkari
      tulitikut
      kynä
      kalenteri
      kirjoituslehtiö
      vara-avaimet, joskus avain unohtuu repussa vara avaimet
      Boletti
      käsidesi
      voidetuubi
      puhelin
      Särkylääkettä
      aina vrk annos kaikkia lääkeitäni

Talvella ylimääräiset villasormikkaat ja pipo

• Ain't no MacGyver

No jo on "Survival Kit". Kas kun ei vielä säilykkeitä ja näkkileipää. ;)

Miksei puhelimen laturia, taskulamppua, sateenvarjoa?

Mikä on Boletti?

• varhaiskeski-iässä

On meitä tosiaan naisiakin joilla on reppu. Itselläni ei ole autoa, joten kaikki mahdolliset ostokset on kumminkin kannettava edes jonkin matkaa että pääsee lähimmälle bussipysäkille.

Repussani on taskuissa lompakko, avain, bussikortti, bussiaikataulu tai useampia, kynä, peili, kampa, huulirasva, kännykkä. Verkkotaskussa sivussa kulkee kätevästi sateenvarjo, märkänä se ei kastele repun tavaroita kun sille on tuo verkkotasku.

Repussa sisällä kulkee kesällä bikinit, pyyhe, muovikassi (johon em. välineet survotaan märkinä), päähine (tarvitaan rannalla ettei skalppi pala / aurinko häikäise), juomavettä pullossa, lukemista (kirja tai lehti), syötävää jos olen piitsillä koko päivän. Repun yläpäässä olevaan kahvaan on kiinnitettynä retkialusta rullalle käärittynä - tämä on se esine jonka kanssa vähän pitää sompailla ettei hutki ihmisiä bussissa tai juutu tankojen väliin kiinni. Kyllä ne manööverit oppii kun vain viitsii...

Pitäisi varmaan kuitenkin hankkia parempi reppu, sillä nykyisen kanssa niska-hartiseutu jumittaa. Rinkkaa ei kuitenkaan oikein viitsisi sentään raijata. Ostin pikkurinkan viime vuonna ja olin pettynyt. Pohja vino, ei voi laskea mihinkään käsistään. Yläpään taskut valtavia ja niistä ei äkkiä löydä tarvitsemaansa ja niistä myös helposti putoaa tavarat pois kun niitä aukoo. Ainoa hyvä tasku jää peittoon kun rinkan sulkee hihnoin.

• Kynsiään kasvattava
        varhaiskeski-iässä kirjoitti:

On meitä tosiaan naisiakin joilla on reppu. Itselläni ei ole autoa, joten kaikki mahdolliset ostokset on kumminkin kannettava edes jonkin matkaa että pääsee lähimmälle bussipysäkille.

Repussani on taskuissa lompakko, avain, bussikortti, bussiaikataulu tai useampia, kynä, peili, kampa, huulirasva, kännykkä. Verkkotaskussa sivussa kulkee kätevästi sateenvarjo, märkänä se ei kastele repun tavaroita kun sille on tuo verkkotasku.

Repussa sisällä kulkee kesällä bikinit, pyyhe, muovikassi (johon em. välineet survotaan märkinä), päähine (tarvitaan rannalla ettei skalppi pala / aurinko häikäise), juomavettä pullossa, lukemista (kirja tai lehti), syötävää jos olen piitsillä koko päivän. Repun yläpäässä olevaan kahvaan on kiinnitettynä retkialusta rullalle käärittynä - tämä on se esine jonka kanssa vähän pitää sompailla ettei hutki ihmisiä bussissa tai juutu tankojen väliin kiinni. Kyllä ne manööverit oppii kun vain viitsii...

Pitäisi varmaan kuitenkin hankkia parempi reppu, sillä nykyisen kanssa niska-hartiseutu jumittaa. Rinkkaa ei kuitenkaan oikein viitsisi sentään raijata. Ostin pikkurinkan viime vuonna ja olin pettynyt. Pohja vino, ei voi laskea mihinkään käsistään. Yläpään taskut valtavia ja niistä ei äkkiä löydä tarvitsemaansa ja niistä myös helposti putoaa tavarat pois kun niitä aukoo. Ainoa hyvä tasku jää peittoon kun rinkan sulkee hihnoin.

Kiva tietää kuinka moni kuljettaa lompakkoaan repussaan.

• niin varmaan
        Kynsiään kasvattava kirjoitti:

Missä pirussa sitä sitten kuljettaa jos on päällä (helteellä) toppi ja shortsit joissa ei välttämättä ole taskuja? Tuskin vaatii mitään Einsteinia arvaamaan että missä se reppu on.

Mutta tiedoksi: USEIMMITEN JÄTÄN LOMPAKON KOTIIN (esim. uimareissuilla). En ota mukaan kuin kauppareissuille ja haluaisinpa nähdä sen sankarin joka repii minulta repun päältä kun pidän sitä sillä tavalla kunnolla että on käsi työnnetty molemmista hihnoista.

Lisäksi ostin tänään vielä semmoisen repun jossa on lantio- ja rintahihnat. Että melkoisen tappelun saat laittaa päälle jos aiot sen repun päältäni saada. Ja niin lähelle en ihmisiä päästä että tonkivat repun taskuja kun se on selässäni.

• shadow of the pas
        Ain't no MacGyver kirjoitti:

Mikä on Boletti?

siinä Sinulle arvoitus mietintään.
        Boletti on avain..

Taidan olla sellainen aivovammainen?

• remover
        Kynsiään kasvattava kirjoitti:

"Kiva tietää kuinka moni kuljettaa lompakkoaan repussaan."

Kuusi eri taskua haettavana, kyllä yksi yritys on ollut..

Se on vain niin, että kun reppu johonkin jää "kiinni" sen tuntee..

Oli n. 25-30 vuotias mies, käveli perässäni, yritti kyllä väärälle taskulle..
        Muutaman kerran on vetoketju ollut avattuna, tosin saatavana olisi ollut venesilmälasit kotelossa, samanlainen tilanne kaupan käytävällä jonoa..

• usdvfuiy
        shadow of the pas kirjoitti:

siinä Sinulle arvoitus mietintään.
        Boletti on avain..

Taidan olla sellainen aivovammainen?

Jaa, minulla on kotioveeni Abloy- ja Boda-avaimet. Boletista en ole kuullutkaan.

• vcxvcxvcxvxcvcx
        usdvfuiy kirjoitti:

Jaa, minulla on kotioveeni Abloy- ja Boda-avaimet. Boletista en ole kuullutkaan.

En ole kyllä minäkään. Millähän kielellä tuo on avain?

• vcxvcxvxcvxvcx
        vcxvcxvcxvxcvcx kirjoitti:

En ole kyllä minäkään. Millähän kielellä tuo on avain?

Ja ensinnäkin jos tarkoitetaan avainta niin miksi ihmeessä ei kirjoiteta niin, vaan kirjoitetaan boletti?

• vcxvcxvcxvxcvcx
        niin varmaan kirjoitti:

Missä pirussa sitä sitten kuljettaa jos on päällä (helteellä) toppi ja shortsit joissa ei välttämättä ole taskuja? Tuskin vaatii mitään Einsteinia arvaamaan että missä se reppu on.

Mutta tiedoksi: USEIMMITEN JÄTÄN LOMPAKON KOTIIN (esim. uimareissuilla). En ota mukaan kuin kauppareissuille ja haluaisinpa nähdä sen sankarin joka repii minulta repun päältä kun pidän sitä sillä tavalla kunnolla että on käsi työnnetty molemmista hihnoista.

Lisäksi ostin tänään vielä semmoisen repun jossa on lantio- ja rintahihnat. Että melkoisen tappelun saat laittaa päälle jos aiot sen repun päältäni saada. Ja niin lähelle en ihmisiä päästä että tonkivat repun taskuja kun se on selässäni.

Tuolla asenteella sinä sen mahdollisesti näetkin kun katselet vartijan kanssa valvontakameroista, että kuka vei rahapussisi.

• niin varmaan (haha)
        vcxvcxvcxvxcvcx kirjoitti:

Tuolla asenteella sinä sen mahdollisesti näetkin kun katselet vartijan kanssa valvontakameroista, että kuka vei rahapussisi.

Joo, se on siis asenne jos ei ota lompakkoa lainkaan mukaansa, taikka pitää ihmisjoukoissa huolta siitä että kukaan ei änge persauksiin asti kiinni.

Kenelläkään asiallisella ihmisellä ei ole asiaa liimautua selkääsi ja ahteriisi niin että pääsee tonkimaan tavaroitasi, joten eiköhän normaalit ihmiset yleensä väistää jos joku väijyy liian lähellä.

Kukaan ei tietenkään voi vahingossakaan varastaa salkkua jonka laskee kädestään pöydänjalan viereen kun on kahvilassa? Vai kytketäänkö se aina käsiraudoilla ranteeseen kiinni? Jos meinaan reppu on tässä se suurin kauhistus ja elämä hymyilee heti kun on repusta päästy...

• olisko tämä?
        Ain't no MacGyver kirjoitti:

Mikä on Boletti?

Poletti; Rahake eli poletti on joissakin automaateissa tai mittareissa rahan sijasta käytettävä kolikkomainen kappale.

• vcxvxcvcxvxxvcx
        niin varmaan (haha) kirjoitti:

Joo, se on siis asenne jos ei ota lompakkoa lainkaan mukaansa, taikka pitää ihmisjoukoissa huolta siitä että kukaan ei änge persauksiin asti kiinni.

Kenelläkään asiallisella ihmisellä ei ole asiaa liimautua selkääsi ja ahteriisi niin että pääsee tonkimaan tavaroitasi, joten eiköhän normaalit ihmiset yleensä väistää jos joku väijyy liian lähellä.

Kukaan ei tietenkään voi vahingossakaan varastaa salkkua jonka laskee kädestään pöydänjalan viereen kun on kahvilassa? Vai kytketäänkö se aina käsiraudoilla ranteeseen kiinni? Jos meinaan reppu on tässä se suurin kauhistus ja elämä hymyilee heti kun on repusta päästy...

Huomaamaton repusta varastaminen on itseasiassa aika helppoa. Olen vienyt monesti kavereideni repusta jotain heidän huomaamattaan, jonka olen luonnollisesti palauttanut heille.

• niin varmaan
        vcxvxcvcxvxxvcx kirjoitti:

Huomaamaton repusta varastaminen on itseasiassa aika helppoa. Olen vienyt monesti kavereideni repusta jotain heidän huomaamattaan, jonka olen luonnollisesti palauttanut heille.

Ja kaverisi ovat tämän jälkeen siirtyneet käyttämään mitä? Ranteeseen lukittavaa salkkua vai?

Onhan se varastaminen varmaan helppoa ihan mistä tahansa kunhan tarpeeksi näppärä on sormistaan ja harjoittelee paljon. Ihmettelen vain että mitä yrität tuolla sanoa, pakkohan ihmisen on jossakin kamojaan pitää kun liikenteessä on.

Kaikilla ei voi olla omaa autoa johon lukita tavaroitaan. Sitäpaitsi tiedän ihmisen jonka auto oli uimarannan parkkipaikalle lukittuna ja varas oli täräyttänyt sivuikkunan rikki ja vienyt autosta auton omistajan lompakon. Ei siinä taida auttaa yhtään mikään kun voro huomaa tilaisuuden (ei ihmisiä lähettyvillä todistamassa tekoa jne.)

• .
        vcxvcxvxcvxvcx kirjoitti:

Ja ensinnäkin jos tarkoitetaan avainta niin miksi ihmeessä ei kirjoiteta niin, vaan kirjoitetaan boletti?

boletti on ostoskäryjen kolikon sijainen, eli avain.

• Lämmin-pesä
        . kirjoitti:

Minun repussa usein viinaa ja ruokaa sillä pärjää hyvin kun lähtee retkelle ja naisiin,pakko saada energiaa ja liukasta tavaraa ettei kurkku tuu kipeeksi.

• jdhjdsyub
        . kirjoitti:

Se on kyllä poletti. Vai onko joku sen muka tuotteistanut nimellä boletti?

• typerä muoti;//

Lippalakit on myös ihan per--seestä! Kattokaa nyt vaikka Räikköstä? Näyttää ihan jyväjemmarilta suorine lippoineen. ;DDD

• njjikshdib

Ja erityisen per-seestä on laittaa lippa selkäpuolelle.

• EU-reppu painaa

Pieniäpä näyttävät olevan suomalaisten huolet tällä hetkellä. Minun suurin huoleni
      ovat ne jättiläis-suuret takuut ja velat, joita Suomi joutuu tekemään EU:n pohjattomaan kitaan! - Ei siinä yhdellä repulla tai isollakaan rinkalla pärjää, kun
      ministerit syytävät Suomen omaisuutta EU:lle! Muutaman vuoden kuluttua täällä
      ei ole edes niitä reppuja, joissa jotakin vielä saattaisi olla Suomen pelastamiseksi.
      Niin että kannetaan nyt vielä edes niitä täysiä tai puolitäysiä reppuja - niin kauan
      kuin niitä meillä vielä on! Kun tuntuu siltä, että EU lopulta ryöstää meiltä vielä ne
      reputkin!

• jeespoks

Meillä ainakin pojalla on repussaan näin kesäaikaan takki, vesipullo ja eväät kun käy kerran kesätöissä.
      Minä itse olen reppukansaa ja yksinkertaisesti siitä syystä, että ensinnäkin kuskaan työmaalla omia eväitä, repusta löytyy aina vesipullo ja pari omenaa. Repussa kulkee näppärästi myös rahapussi ja kännykkä. Työmatkaa kuljen vallan kävellen ja töistä kotiin tullessa poikkean lähikaupassa ruokaostoksilla. Siellähän ne ruoat keikkuu näppärästi eikä tarvitse muovipusseja ostiskella. Ja siks toisekseen reppu selässä on mukavampi kanniskella kuin jotain olkalaukkua tai vastaavaa. Reppu yksinkertaisesti on vain luonnikkaampi käyttää.

• reppujareissunainen

nyt sain kyllä parhaimmat naurut pitkään aikaan.... Mahtava aloitusviesti!

• aloittajatar

MItä te miehet repuissanne kannatte... Kertokaa...... Ennenkin kun tulitte toimeen ilman reppuja....

• jöoih88

no niit dvddeit ja cd-bokseja ym roinaa.

• Olkalaukku=parempi

Olen aloittajan ja muutaman muun kanssa samaa mieltä siitä, että nuorten miesten käyttämä reppumuoti on suoraan sanottuna hölmön näköistä, koska Tampere sentään on kaupunki ja miehet ovat tulleet täällä toimeen ilman reppuja ennenkin, jotkut jopa koko ikänsä eli vuosikausia! Menkä miehet Helsinkin katsomaan tyylikkäämpää pukeutumista. Kaupunkiiin sopivat kaupunkilaisvaatteet ja maalle maaseututyyppinen pukeutuminen. Tilannetaju ei ole turhamaisuutta. Vaatteisiin ja asusteisiin panostaminen on tyylikästä, siinä ei ole mitään epämiehekästä, päinvastoin. Ei tarvitse alkaa tälläytymään, pieni yleiskatsaus ja asiallinen yleiskuva riittää. Menisi fiilikset, jos mies tulisi treffeille reppu selässä, sillä en halua kulkea pikkupojan lailla pukeutuvan aikuisen miehen kanssa. Reppu on lapsellinen ja epämiehekäs asuste omasta mielestäni. Yhdellä sanalla ilmaistuna se on mauton.

Nokkela mies osaa priorisoida mitä ottaa mukaansa, eikä summamutikassa tunge suunnilleen puolta omaisuuttaan reppuun. Pienellä suunnittelulla pystyy karsimaan huomattavan määrän vähemmän tärkeää tavaraa pois, jolloin olo helpottuu itselläkin, kun ei tarvitse olla kuormajuhtana.

Tyylikkäille ja kaupunkilaisille nuorille miehille sopii olalla kannettava laukku jollaisia valmistetaan sekä arkeen että vapaa-ajalle, esim. urheilijoille (esim. nsputkikassimallit johon mahtuu paljon tavaraa, ja jollaisia näkee muutamilla yrheilua harastavilla miehilä).

• mittansa väärtti

olet aivan oikeassa lisäksi tyylikkäällä suomalaisella miehellä on kauniisti leikatut vaaleat hiukset ja siniharmaat silmät.

Huoliteltu mies ajaa pois liiat karvat, ovat ne sitten kainaloissa tai rinnalla samoin käsivarret on hyvä huolitella.

Niin ja ainoa uloke joka vaateiden päälle näkyy, on vasemmassa lahkeessa, se on huolittelun ulkonäön lisäksi miehen mitta ja kriteeri

• varamessias

"miehet ovat tulleet täällä toimeen ilman reppuja ennenkin, jotkut jopa koko ikänsä eli vuosikausia!"

Miehet ovat tulleet toimeen ennenkin ilman esimerkiksi kännyköitä, ihovoiteita, deodorantteja, lierihattuja, solmioita, käsi-/olkalaukkuja, maastopyöriä, Viagraa ja tärkeileviä naisia.

Ja nuoriso ilman mopoautoja.

• idhfpobg

Olkalaukku on huonompi, koska sen hihnaa saa olla jatkuvasti hinaamassa kaulaa kohti, jos hihnaa ei vedä pään yli, mikä taas on aika naurettavan näköistä. Lisäksi kuormitus on epäsymmetrinen kuten kädessä kannettavalla kassillakin.

Reppu on käyttäjän kannalta paras, ja muu on toissijaista.

Harva kai juhlavaatteiden kanssa reppua käyttää, arkivaatteissa ja -käytössä se on täysin paikallaan.

• vcxvcxvcxvx

Voihan sitä jokainen mennä Helsinkiin katsomaan jos haluaa nähdä enemmän reppuja. New Yorkista niitä löytyy vielä monin verroin enemmän!

• blackladder

Millaisia "kaupunkilaisvaatteita" miesten pitäisi mielestäsi käyttää? Mikä tekee niistä kaupunkilaisvaatteita? Miksi pitäisi pukeutua kaupungissa jotenkin erityisellä tavalla, jos nyt jätetään selkeät työvaatteet ja kontiosaappaat työmaalle?

• Tavarat sopii!!
        blackladder kirjoitti:

Millaisia "kaupunkilaisvaatteita" miesten pitäisi mielestäsi käyttää? Mikä tekee niistä kaupunkilaisvaatteita? Miksi pitäisi pukeutua kaupungissa jotenkin erityisellä tavalla, jos nyt jätetään selkeät työvaatteet ja kontiosaappaat työmaalle?

Oletteko koskaan käyneet missään sivistysmaissa?

Eipä juuri näe reppuja tyylikkäilä miehillä missään niinpaljoa kuin täällä, menkää joskus johonkin vaikka kuinka jännittäisi ja hävettäisi, niin osaisitte suhtautua erilaisuuteen?!

Mihin he sitten laittavat tavaransa?

Kun katselete ihmisiä täällä ja muualla Euroopassa niin tyylittömämpiä ja rumemmin pukeutia ja olemukseltaan hirvityksiä ei oikesti näe missään muualla, mene ja vertaa jos vain käsität?

( ihan sama mitä näille kapeaälyisille p-kan jauhajille kirjoittaa, ette ymmärrä kuitenkaan mistään mitään.)

• vcxvxcvcxvcxxxcv
        Tavarat sopii!! kirjoitti:

Eipä juuri näe reppuja tyylikkäilä miehillä missään niinpaljoa kuin täällä, menkää joskus johonkin vaikka kuinka jännittäisi ja hävettäisi, niin osaisitte suhtautua erilaisuuteen?!

Kun katselete ihmisiä täällä ja muualla Euroopassa niin tyylittömämpiä ja rumemmin pukeutia ja olemukseltaan hirvityksiä ei oikesti näe missään muualla, mene ja vertaa jos vain käsität?

( ihan sama mitä näille kapeaälyisille p-kan jauhajille kirjoittaa, ette ymmärrä kuitenkaan mistään mitään.)

Keitä ovat tyylikkäät miehet? Kyllä minä muutamassa maassa olen käynyt ja niissä kyllä reppuja nähnyt. Eihän ne pukumiehen selässä ole olleet, mutta ei kyllä Suomessakaan.

• jhvujhvoujh

Niilläkö "tyylikkäillä miehillä" ei kesäkuumalla ole mitään tavaroita mukanaan? Mukana vain avain ja luottokortti? Ei täälläkään kukaan tyhjää reppua kanna eestaas, kyllä sille jokin syy on. Täällä ajatellaan asia käytön eikä näytön perusteella. Olalta jatkuvasti alas valuva olkalaukku tai jokin naisen käsilaukulta näyttävä hinttipussi ovat epämukavaa ja epäkäytännöllistä hienostelua.

(Ihan sama mitä näille kapeaälyisille p-kaa jauhaville tyylisnobeille kirjoittaa, ette ymmärrä kuitenkaan mistään mitään. Pääasia että on tyylikkään näköistä.)

• kujhvib

Aika naurettavan näköinen on ministeri Erkki Tuomiopäiväkin olkalaukkuineen.

• zsdfgdfgfdg
        vcxvcxvcxvx kirjoitti:

Voihan sitä jokainen mennä Helsinkiin katsomaan jos haluaa nähdä enemmän reppuja. New Yorkista niitä löytyy vielä monin verroin enemmän!

Kölnissä tuli vierailtua pari viikkoa sitten ja suurin osa reputtomista vaikutti turisteilta. Lähes kaikki repulliset puhuivat saksaa, mutta reputtomista ei juuri kukaan. Niin, no eihän Kölnissä kylläkään puhuta saksaa vaan hyvin paljon saksalta kuulostavaa kölschin kieltä...

• hui ja hai

Lienet oleskellut "sivistysmaissa" kaupungeissa joissa ihmiset asuvat hyvin lähellä työpaikkaansa ja syöttöpaikkoja, joten heillä ei ole mitään tarvetta reissata repun kanssa. Kun taas täällä koto-Suomessa kaupunkeihin tapaa änkeä myös harmillisella tavalla meitä maalaisia asioimaan jne. ja kun ei siellä joka päivä ramppaa niin tuleehan sitä paljon kaikenlaista osteltua ja johonkin ne on laitettava. Kaikki eivät tule autolla, joku tulee junalla tai vaikka polkupyörällä. Mikään ei olisi naurettavampaa kuin salkku polkupyörässä!

• reppu on homo

Reppumiehet on tyylitaidottomia juntteja. Kukaan normaalijärkinen perusterve ihminen ei ota tavalliselle kaupunki-kierrokselle mukaan reppua. Suuri osa taitaa olla maalaisjuntteja, peruskaupunkilainen ei reppua pidä. Reppu on RUMA ja maailman tehokainen NAISENKARKOITIN. Sopii hyvin niile, joita naiset ei syystä tai toisesta edes kiinnosta ;-)

• vcxvcxvxcvxvxc

Jos et todella tiennyt niin miehillä on reppu sen takia mukana, että pystyvät kuljettamaan kondoomeja isot määrät kun saavat niin paljon naisia. Toisaalta tuo naisten saaminen on osittain myös sen tyylikkään repun ansiota, josta kunnon panomiehet yleensä tunnistaakin.

• VIHJE sisäpiristä

REPPU ON VARMA MERKKI SITÄ, ETTEI NAISET KIINNOSTA. Tää on sisäpiiritietoa, ennen oli se korvarengas, mutta nykyään REPPU (viite PEPPUN) ON VIHJE TIEDÄTTE KYLLÄ MISTÄ...

• xxcxcvxcv

I D I _ _ _ _ _

• Hyvä miehet

Reppumiehet ovat urheilullisia ja syötävän seksikkäitä:)

• Reppu ei iske

Reput ovat miehillä (ja naisilla) yhtä kuvottava muotivillitys kuin vyölaukut ja olkatoppaukset ennen. Reppu on hyvä ja käytännöllinen varuste vaellusreissulla, mutta "kaupunkiviidakossa" reppu näyttää aika mauttomalta nuoren ja hyväkuntoisen miehen pitämänä. Ymmärrän, että huonokuntoiset vanhukset ja pienet lapset sekä koululaiset käyttävät reppua, mutta aikuiselle miehelle reppu sopii mielestäni yhtä hyvin kuin kolmekymppiselle naiselle saparot.

• vcxvcxxvcxvxvcx

Tai yhtä hyvin kuin nämä sinun loputtomat provosi tähän ketjuun?

• Avarakatseisuutta

Terveisiä tuppukylään täältä Keski-Euroopasta, jossa paikalliset käyttävät reppuja nimenomaan niiden käytännöllisyyden takia.
      Niin miehet kuin naisetkin:)
      Pukumiehillä olkalaukku, jossa pc.

• y9ä0ä90uä

Moro, minä laitan reppuun treenivehkeet kun menen salille. Tämä tapahtuu n. 2-4 kertaa viikossa. Asun keskustassa, enkä viitsi niitä kamoja laittaa muovipussiinkaan, se jos mikä olisi junttimaista.

Toisekseen menen Alkoon yleensä repun/kangaskassin kanssa. En viitsi kävellä Alkon muovipussi kädessä kaupungilla kun etiketit näkyy läpi, sekin tuntuu todella idioottimaiselta. Saati sitten kossupullo kädessä ilman mitään näkösuojaa; se on vähän rentun merkki se.

• eijuntti

Reppu yli 18 vuotiaalla on JUNTTISÄKKI.

• Reppumimmi

Ilmeisesti käytät pukua ja salkkua itse:)

• In your face!

Reppu voi itse asiassa olla hyvinkin muodikas asuste. Esimerkiksi värikkäät Fjällräven-reput ovat nyt pinnalla, itsekin haluaisin sellaisen. Sitä paitsi en ole huomannut, että nuoret miehet käyttäisivät mitään rumia reppuja, vaan ennemminkin keski-ikäiset naiset, joiden reput ovatkin sitten niitä laimeita ysärirötköjä .

• :D

Voi hyvänen aika teitä ihmiset, ei tätä ketjua voi nauramatta lukea. Kiitos päivän hupihetkestä!

• DFGDFG

Enemmän mä näen miehillä urheilukasseja olkapäällä tai kädessä, näillä jou jou pussihousuilla on reput ja lakki vinossa :D

• ei junteille

Pidätkö junttisäkkiä selässäsi ostoksilla ja baarissakin sekä elokuvissa.
      MIKSI ?

• Ei muualla ole

Reppuja ei todellakaan näe missään sivistyksen parissa Euroopassa ja muualla maailmassa kuin juna-asemilla reissaajilla, menkää jurpot vaikka itse toteamaan mikäli känneiltänne jää rahaa matkustaa.......

• dfhstjasr6t
        Ei muualla ole kirjoitti:

Reppuja ei todellakaan näe missään sivistyksen parissa Euroopassa ja muualla maailmassa kuin juna-asemilla reissaajilla, menkää jurpot vaikka itse toteamaan mikäli känneiltänne jää rahaa matkustaa.......

Muissa maissa on auton käyttö todennäköisesti yleisempää, koska se on halvempaa. Siksi suurin osa ostoksista tehdään autoa käyttäen, joten kävellen ei tarvitse kuljettaa kuin välttämättömiä.

Kaupunkirakenne on Suomessa ja Keski-Euroopassa varsin erityyppinen. Täällä ei juuri ole korttelileipomoita ja muita pieniä ruokakauppoja, joten ruoat pitää hakea kauempaa. Keski-Euroopassa kuluttajat kantavat ruokaiostoksiaan paperi- ja muovipusseissa tai käsissään.

Noihin verrattuna reppu on äärimmäisen fiksu, kätevä ja vaivaton apuväline. Varsinkin olkalaukut ovat sieltä ja syvältä, vaikka kuinka olisi hieno design.

Yritä sinäkin siis ajatella ensin asioiden perusteita ja vaikutuksia, jos provoilussasi mitään asiapohjaa edes on.

• poikas valveil on!

Tää on akkojen höpinää! Tottakai kunnon suomalainen mies repun tarvitsee. Senhän käyttö opetetaan jo armeijassa.

• Tätä päivää...

Vain tamperelainen voi olla näin ahdasmielinen ja kapeakatseinen!

Menkkää Manner-Eurooppaan ja katsokaa miten ihmiset elävät sopusoinnussa reppujen kanssa:)

• eijunttisäkkiä

vain ja ainoastaan Tampereen junttikylässä kannetaan reppuja joka paikassa, jopa elokuviin mennään reppu selässä. Kaljaako ne siellä kantaa.........

• kjcfhklg

Täällä on ilmeisesti yksi provoilija/jankuttaja, joka eri nimimrekeillä jatkuvasti mollaa reppuja. Perustelunsa ovat naurettavia.

Älkää vastailko ääliölle.

• ulkomaalaisnainen

Olen samma mieltä. Junttisäkkejä ei nää sivistysmaissa.

• sivistysmaat

Mikäs nyt niin sivistysmaa sitten niin on etteikö reppua olis.Aloittaja varmaan haluaa pikkulapsiltakin reput pois nyt kun koulut alkaa.

• linnunpönttö

kyse on aikuisista äijistä........pönttö

• kdfjnvlkadfnv
        linnunpönttö kirjoitti:

kyse on aikuisista äijistä........pönttö

Mitä sitten? Reppu on oikeasti paras keksintö ihmiselle kuorman kantamiseen.

Jos joku hookkani ei "sillee dikkaa", se on hänen ongelmansa.

• Väsynyt rellestäjä

Jos en pitäisi reppua, kukas mulle sitten jupisis riimini rupiset?

• rollogirl

Mäyräkoiran ulkoilutus" kaupasta kotiin sujuu ongelmitta, kun sujautat koiruuden kuono edellä kohtuullisen kokoiseen reppuun. Eipä mene kahva rikki eikä tarvitse kanniskella kaikkien nähden. Reppu selkään ja menoksi!

Oisko tuossa syy?? Löytyi niksi pirkasta.

• kaljaporukkaaaaa

Tuohan on tälle p-kaporukalle elämän tärkein asia, muustahan te ette tiedä kuin kaljoittelusta ja tupakoinnista, kuvastaa koko paikan elämänasennetta ja ajatusmaailmaa, niin se on

• RTV

Reppuun saa kätevästi juomat "omalla alennuksella"

• huntti

Juntteja ja junttisäkkejä riittää tampereella.....Meni minne meni.

• Laukkumiehille YES

Juntti pitää junttisäkkiään arvossa... Me fiksut mimmit emme arvosta säkkien kantajia pätkän pätkää....

• dkjnbgkod

Joo, muovikassit ovatkin paljon tyylikkäämpiä.

• pennuton

Reput sopivat pennuille, ei aikuisille, vaikka täällä tampereella tuntuu siltä että miehetkin ovat pentuja.

• TEE-BAG

Minä en ainakaan pärjää Tampereella ilman reppua, jos tulen välillä käymään. On oltava mukana 1-2 päivän varusteet, vaihtovaatteista muihin tarpeellisiin. Ekana päivä reppu jää hotellin. Silloin pääsee liikkumaan ilman sitä, ja vain puhelin ja pankkikortti lähes riittää kaupungissa. Tokana päivänä reppu kulkeekin sitten jo mukana, kun ei sitä muuallekaan oikein saa. Tampereella ei asu yhtään tuttuani, joten niidenkään luokse en reppua voi jättää. Nyt joku varmaan kitisee, että miksi sitten tulit Tampereelle, jos et tunne ketään. No viimeksi käynnin pääasiallinen syy oli Särkänniemen päättäjäiset ja kesäkauden vika aukiolopäivä. Kukaan ei lähtenyt omalta paikkakunnaltani mukaan, koska ovat saamattomia vätyksiä ja puhuvat aina mutta eivät tee mitään asioiden eteen. "Joo kyl vois lähtee silloin" , ja kun päivä koittaa ollaankin puhuttu itsensä pussiin. Hyviä kavereita tollaset. Itse toteutun tuonkin tekemättä jääneen asian, hyppy junaan ja that's it, olet jo perillä. En ollut käynyt yli 10 vuoteen koko huvipuistossa, enkä muistanut koko paikasta mitään. Minua ei ole estänyt saamattomuus vaan ihan muut asiat, nyt oli aikaa lähteä. Oli muuten huippu kivaa täytyy sanoa, samalla tuli Tampereen kaupungin alueetkin tutummaksi.

Niin, repun voisi toki jättää säilytykseen, bussi tai juna-asemalle, mutta ongelma onkin, että jos rupeaa vaikka oikein kunnolla satamaan, on sateenvarjo hyvä olla. Ja jos rupeaa palelemaan, sitä vaatetta on hyvä olla saatavilla. Näitä ei pidetä missään farkkujen takataskussa. Toki jos puhut ihan paikallisista ihmisistä, niin sitten ymmärrän, että näyttää tyhmältä. Vieraan paikkakunnan asukkina sanon, että repun kanssa kulkeminen Tampereella ei ole mielestäni ollenkaan tyhmää. Sinne menee mini-sateenvarjo, vaihtovaatteet, juomapullo, uimakamat uimahallia varten, kamerakin aina mukana jos tulee hienoja maisemia vastaan. En todellakaan roudaa mitään olkalaukkua, mikäli kaikki vain mahtuvat reppuun. Joskus toki on ollut molemmatkin mukana, riippuen vähän tilanteesta ja visiitin pituudesta. Kaikilla ei ole huvikseen se reppu mukana. Ja mitä ne aikuiset sitten kantavat, jos reppu kerran on lasten juttu. Pitäskö mun ens kerralla ottaa keilakassi tai muovikassi mukaan? Naiset varmaan tykkäis. Tuntuu noitten ylläolevien juttujen mukaan siltä, ettei ainakaan paikallisilla sais olla mitään kantamuksia. Paitsi jos palaa kaupasta kotiin. Vai sallitaankohan sekään. Onko se sitten olkalaukku, mikä hyväksytään. Voi elämä. Jätän teidät riitelemään keskenänne tästä mitättömästä asiasta.

• Reput ovat klassikko. ;) Erityisen suureen suosioon trendikansan silmissä on noussut Fjällrävenin Kånken-reppu, jota löytyy nykyään kaikissa sateenkaaren väreissä. On se kivempi kantaa läppäri luennolle mennessä selässään kuin toisella olalla raahaten. :) Myös ruokaostokset on kivempi pakata reppuun kuin roikottaa toisessa kädessä. Aika älytöntä oikeastaan, kun miettii, miten epäkäytännöllisiä tapoja ihmisillä on juurtunut arkitekoihin. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe