Evoluutio vs. luominen

näin on näreet

Evoluutio ei kumoa luomista: Se on fakta, jota evoluutikot yrittävät kieltää. Vaikka evoluution mahdollisuudesta saataisiin 5 mrd todistetta, ei ne kaada luomistyön vahvaa todistetta, universumin olemassaoloa.
Perustelu ja fakta: Eihän evoluutio edes tutki universumin olenmassaoloa eikä siis voi kumota luomisen todisteita eli universumin olemassaoloa!

24

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Evo-oppi" sen sijaan ottaa kantaa vähän kaikkeen ja tavoilla joita kreationistit inhoavat eniten. Evo-oppiin voidaan tarvittaessa lisätä mitä tahansa raamatun vastaista.

    • Eli siis unversumin olemassa olo on todiste luomisesta. Seeeelvä. Enpä taida edes lähteä tähän trolliin

      • kr

        Juuonsee on oikeassa. Evoluutiohan sen universumin rakensi miljardeissa vuosissa vähitellen. Ja teki sen absoluuttisesta tyhjyydestä. Näin se on koska olemme täällä.....ja Jumalaa ei ole.


      • kr kirjoitti:

        Juuonsee on oikeassa. Evoluutiohan sen universumin rakensi miljardeissa vuosissa vähitellen. Ja teki sen absoluuttisesta tyhjyydestä. Näin se on koska olemme täällä.....ja Jumalaa ei ole.

        >Evoluutiohan sen universumin rakensi miljardeissa vuosissa vähitellen.

        Ooh. Jätä nyt edes osa pohjattomasta typeryydestäsi paljastamatta julkisesti ja pidä se ikään kuin perhepiirin ilona.


      • kr
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Evoluutiohan sen universumin rakensi miljardeissa vuosissa vähitellen.

        Ooh. Jätä nyt edes osa pohjattomasta typeryydestäsi paljastamatta julkisesti ja pidä se ikään kuin perhepiirin ilona.

        Hiukan pariodioin ja heti tulee negapalautettaikäänkuin olisi tosissani.


      • kr kirjoitti:

        Hiukan pariodioin ja heti tulee negapalautettaikäänkuin olisi tosissani.

        Täysin mahdotonta tietää sinun tapauksessasi. Sen verran olet jo järjestänyt itsellesi historiaa, että sitä vasten peilaten tuo ei välttämättä olisi ollut parodiaa.


      • tieteenharrastaja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Evoluutiohan sen universumin rakensi miljardeissa vuosissa vähitellen.

        Ooh. Jätä nyt edes osa pohjattomasta typeryydestäsi paljastamatta julkisesti ja pidä se ikään kuin perhepiirin ilona.

        Evoluutioksi (kosminen, fysikaalinen, kemiallinen) sanotaan joissakin yhteyksissä myös tähdenmuodostusta, nukleosynteesiä sekä alkuaineiden liittymistä yhdisteiksi. Evoluutioteoria koskee biologista evoluutiota ja sitten on vielä ihmisen kulttuurievoluutio.

        Tässä mielessä jr oli oikeassa. Tyypillistä, että hänen parodiayrityksensä on rehellisempi kuin melkein kaikki tosissaan kirjoitettu. Valheen parodia on totuus.


    • tieteenharrastaja

      Luominen ei myöskään kumoa evoluutiota. Vaikka uskoisimme Jumalan olemassaoloon sekä vaikutukseen universumin Luojana, Hänen ilmoituksensa universumissa kertoo ilmiselvästi monesta eri evoluution lajista:

      - galaksien ja tähtien evoluutio tasajakoisesta kvarkkipuurosta
      - alkuainesynteesi vedystä ja heliumista alkaen monella eri prosessilla
      - kemiallinen evoluutio alkuaineista yhä mutkikkaammiksi molekyyleiksi
      - elämän evoluutio alkukopioitujasta ihmiseksi
      - nykyihmisen tietoisuuden ja kulttuurin evoluutio

      Nämä ovat luomistyön keskeisimmät välineet, joiden todisteet löytyvät universumin rakenteesta ja toiminnoista. Jumalan tahdosta ne eivät kiistattomasti osoita Hänen olemassaoloaan eivätkä luomisvaikutustaan.

    • ++++++++

      Mistä tiedät, että universumi on luotu ja kenen luomama?

      • tieteenharrastaja

        Tuota ei voi tietää:

        "Mistä tiedät, että universumi on luotu ja kenen luomama?"

        Siihen joko uskoo tai ei usko. Todisteitta.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Tuota ei voi tietää:

        "Mistä tiedät, että universumi on luotu ja kenen luomama?"

        Siihen joko uskoo tai ei usko. Todisteitta.

        Elävätkö eri uskontojen edustajat jokainen omassa maailmankaikkeudessaan, joka on juuri heidän suosikkijumalansa luoma?


      • tieteenharrastaja
        itte.piru kirjoitti:

        Elävätkö eri uskontojen edustajat jokainen omassa maailmankaikkeudessaan, joka on juuri heidän suosikkijumalansa luoma?

        Eivät. Maailmankaikkeus on sama, ja jos se on jumalan luoma, niin yhden ja saman. "Suosikkijumalat" (omanikin) ovat vain erilaisia inhimillisiä näkemyksiä tuosta Yhdestä.


    • Common sense

      "Mistä tiedät, että universumi on luotu ja kenen luomama?"

      Use it.

      • Täh?


      • kr
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Täh?

        Täh täh??


        Mitä nuo höpäjää? Johan otti evoluutio uudet ulottuvuudet.


      • tieteenharrastaja

        Tarkoittanee, että tutki universumia ja päättele siitä. Mielestäni riittämätön vastaus tässä kohtaa.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Tarkoittanee, että tutki universumia ja päättele siitä. Mielestäni riittämätön vastaus tässä kohtaa.

        Ja tietysti päättely hyväksytään vain jos se on raamatun fundistulkinnan mukainen.


    • kvasi

      Kirkkoisä Augustinusta lainatakseni on menossa muotoutumisprosessi. Savenvalaja töissään?

      • Eikö kaikkea luotukaan kuudessa päivässä?


      • kirkon opetusta
        kekek-kekek kirjoitti:

        Eikö kaikkea luotukaan kuudessa päivässä?

        Ei todellakaan!

        Koska kekeltä ja monilta muiltakin ateisteilta puuttuu uskonnollinen tietämys, kopioin kirkon sivulta kristityn käsityksen luomisesta.

        "Luoja

        Luoja on Jumalasta käytetty nimitys. Jumala on Luoja, sillä hän on luonut kaiken tyhjästä. Luoja viittaa Kolmiyhteisen Jumalan ensimmäiseen persoonaan, Isään.

        Kristillinen luomiskäsitys perustuu luomiskertomukseen (1. Moos. 1–2). Siinä on myyttisessä muodossa ilmaistu näkemys maailman synnystä ja ihmisen paikasta tässä kokonaisuudessa. Luominen ei ole vain kerran tapahtunutta, vaan jatkuva Jumalan teko, joka pitää elämää yllä.

        Tieteellinen maailmanselitys ei ole ristiriidassa kristillisen luoja-uskon kanssa. Tiede tutkii metodiensa mukaisesti havaittavaa todellisuutta, eikä voi ottaa kantaa siihen, onko olemassa olemisen syynä jumalallinen tahto vai ei."
        evl.fi


      • kirkon opetusta kirjoitti:

        Ei todellakaan!

        Koska kekeltä ja monilta muiltakin ateisteilta puuttuu uskonnollinen tietämys, kopioin kirkon sivulta kristityn käsityksen luomisesta.

        "Luoja

        Luoja on Jumalasta käytetty nimitys. Jumala on Luoja, sillä hän on luonut kaiken tyhjästä. Luoja viittaa Kolmiyhteisen Jumalan ensimmäiseen persoonaan, Isään.

        Kristillinen luomiskäsitys perustuu luomiskertomukseen (1. Moos. 1–2). Siinä on myyttisessä muodossa ilmaistu näkemys maailman synnystä ja ihmisen paikasta tässä kokonaisuudessa. Luominen ei ole vain kerran tapahtunutta, vaan jatkuva Jumalan teko, joka pitää elämää yllä.

        Tieteellinen maailmanselitys ei ole ristiriidassa kristillisen luoja-uskon kanssa. Tiede tutkii metodiensa mukaisesti havaittavaa todellisuutta, eikä voi ottaa kantaa siihen, onko olemassa olemisen syynä jumalallinen tahto vai ei."
        evl.fi

        Evuluutioteorian ja tuon kanssa ei ole mitään erityistä ristiriitaa. Luomiskertomus on myyttinen ja luominen jatkuu.


      • kirkon opetusta kirjoitti:

        Ei todellakaan!

        Koska kekeltä ja monilta muiltakin ateisteilta puuttuu uskonnollinen tietämys, kopioin kirkon sivulta kristityn käsityksen luomisesta.

        "Luoja

        Luoja on Jumalasta käytetty nimitys. Jumala on Luoja, sillä hän on luonut kaiken tyhjästä. Luoja viittaa Kolmiyhteisen Jumalan ensimmäiseen persoonaan, Isään.

        Kristillinen luomiskäsitys perustuu luomiskertomukseen (1. Moos. 1–2). Siinä on myyttisessä muodossa ilmaistu näkemys maailman synnystä ja ihmisen paikasta tässä kokonaisuudessa. Luominen ei ole vain kerran tapahtunutta, vaan jatkuva Jumalan teko, joka pitää elämää yllä.

        Tieteellinen maailmanselitys ei ole ristiriidassa kristillisen luoja-uskon kanssa. Tiede tutkii metodiensa mukaisesti havaittavaa todellisuutta, eikä voi ottaa kantaa siihen, onko olemassa olemisen syynä jumalallinen tahto vai ei."
        evl.fi

        Tuo tarkoittaa vain sitä että krkko on joutunut perääntymään.


      • tieteenharrastaja
        kekek-kekek kirjoitti:

        Tuo tarkoittaa vain sitä että krkko on joutunut perääntymään.

        Miksei kirkko saisi perääntyä, jos on ollut väärässä? Saahan tiedekin.


    • ari zwag

      Hirmu pitkään tämä asiasta eksynyt debatti on saanut jatkunut. Asioita toisaalla tutkitaan ja välillä jotain selvitetäänkin, kun toisaalla implisiittisesti ei voida.

      Hölmöä mennä hämmentämään tieteen pariin, ei siitä ole kuin hallaa. Mutta kovasti tuntuu joillakin uskovaisilla olevan uskon puutetta, että pitää kyetä itselleen uskonsa perustelemaan.

      Uskon sisin on ihmisen ymmärtämisessä laiskaksi ja yksinkertaiseksi. Usko pyrkii vastaamaan näihin sisäänrakennettuihin ongelmiin, luomalla edes jonkinlaista epäjärjellistä, mutta inhimillistä arvopohjaa.

      Usko on hyvästä, uskokaa pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe