pois?!
Pääseekö helvetistä
33
389
Vastaukset
- okkigaam
Kyllä.
Muista raamatusta kohta jossa Jeesus kävi vapauttamassa tuonelassa olevia henkiä.
Se kuten taivaskin ei ole paikka vaan tila...- Tammi2
Niin astui alas tuonelaan nous kolmantena pävänä kuoleista. Kävi nutamassa ne jotaka uskoivat enne Jeesusen syntymää pois nukkuneet uskovat,ei muita.
Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen jävi.Ilm.20:14
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 1Kor 15:26
Muatalla raamatulla,ei ole mitään merkitystä jumalan pelastus historiassa.
- olen minä
Tottakai. Heti kun itse niin valitset. Kukaan ei pakota sinua olemaan helvetissä eikä myöskään taivaassa. Jokainen valitsee oman tilansa tässä ja nyt.
Älä siis pelkää. Uskontojen opettamaa helvettiä ei ole olemassakaan kuin heidän mielikuvissaan.- Tammi2
olen minä
Uskontojen opettaja eivät taidatietää mitä opettavat.Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.Matt 25:46
Se on edessä niille jota hylkäävät Jeesuksen tarjoaman armon. - olen minä
Tammi2 kirjoitti:
olen minä
Uskontojen opettaja eivät taidatietää mitä opettavat.Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.Matt 25:46
Se on edessä niille jota hylkäävät Jeesuksen tarjoaman armon.Kyllä, sinäkin voit ottaa Jumalan armon vastaan ja hylätä tuomiot, joita pelkäät.
Vapauttavaa elämän matkaa Sinulle! Älä anna pelkojen ohjata elämääsi. Valitse mielummin rakkaus.
- rewb3bb
Tiedostumalla pääsee, tajullistumalla siitä, että ei ole sidoksissa muiden maailmoihin, eikä myöskään omaluomaansa.
Me olemme jo helvetissä!
Sen lisäksi että tämä' on tosiaan dantemainen paikka, olemme myös ajatuksissasamme niin kiinni, että vapautuminen niistä vaatii valtavasti energiaa. - ajatelkaa vakavasti
Ei koskaan. Se on ikuinen. Ei mitään toivoa ole siellä paikassa. Jos vaikka pääsisi sadan miljoonan vuoden päästä niin silloinkin olisi toivo.
- outolintu*
Ajatelkaa vakavasti vastaus sinulle.
Sellaiseen paikkaanko sinä haluat, josta ei pääse koskaan pois. Meille on luvattu pelastus ja armo, niille jotka uskovat.
Myös ne jotka ei usko tietävät ymmärryksellään, että mikään ei ole ihuista. Mikään ei ole niin varmaa kuin muuttuvuus ihmisluonteessa. Teoissa ja sanoissa.
Tuollainen peloittelu ei ole tervettä. Entä jos jo noiden sanojen takia sinulle siten joskus näytetään mikä on helvetti ja luulet sen kestävän ikuisuuden.
Aattelepa vähän sinäkin sitä. - Sarttu
outolintu* kirjoitti:
Ajatelkaa vakavasti vastaus sinulle.
Sellaiseen paikkaanko sinä haluat, josta ei pääse koskaan pois. Meille on luvattu pelastus ja armo, niille jotka uskovat.
Myös ne jotka ei usko tietävät ymmärryksellään, että mikään ei ole ihuista. Mikään ei ole niin varmaa kuin muuttuvuus ihmisluonteessa. Teoissa ja sanoissa.
Tuollainen peloittelu ei ole tervettä. Entä jos jo noiden sanojen takia sinulle siten joskus näytetään mikä on helvetti ja luulet sen kestävän ikuisuuden.
Aattelepa vähän sinäkin sitä.Pitäisikö Raamatusta sensuroida kaikki kadotuksesta kertovat kohdat, ettei ketään vain rupeaisi pelottamaan?
Uskovainenhan vaan kertoo millaiseksi kadotus kuvataan Raamatussa, ja myös uskoo että se on totta. - olen minä
Sarttu kirjoitti:
Pitäisikö Raamatusta sensuroida kaikki kadotuksesta kertovat kohdat, ettei ketään vain rupeaisi pelottamaan?
Uskovainenhan vaan kertoo millaiseksi kadotus kuvataan Raamatussa, ja myös uskoo että se on totta.Jos uskovainen itse ei tahdo enää pelätä ja pelotella muita niin tämä olisi ihan suositeltavaa.
Niin kauan kun uskovainen pitää totena kadotusta hän pelkää ja joutuu siksi muitakin pelottelemaan. - Sarttu
olen minä kirjoitti:
Jos uskovainen itse ei tahdo enää pelätä ja pelotella muita niin tämä olisi ihan suositeltavaa.
Niin kauan kun uskovainen pitää totena kadotusta hän pelkää ja joutuu siksi muitakin pelottelemaan.Ei uskovaiset pelkää itse joutuvansa kadotukseen koska he uskovat olevansa kadotukselta pelastettuja.
Toisten puolesta he sitten voivat pelätäkin kadotukseen joutumista, sellaisten jotka eivät ole uskossa.
Sen takiahan he tälläkin palstalla puhuvat kadotuksesta kun haluaisivat ihmisten tulevan uskoon ja pelastuvan kadotukselta. Heidän tarkoituksenaan ei siis ole halu pelotella ihmisiä, kun he kertovat kadotuksesta.
Raamattu nyt on sellainen kuin on, ja siinä puhutaan kadotuksestakin. Turhaa on uskovaisia syyllistää pelottelusta kun he eivät Raamattua itse ole kirjoittaneetkaan.
Niin oudolta kuin se tuntuukin, niin on paljon uskovaisia jotka ovat onnellisia uskossaan ja saavat siitä turvallisuuden tunnetta.
Oletko koskaan ajatellut, että joillekin ihmisille ajatus jälleensyntymisestä uudelleen maanpäälliseen elämään voi olla pelottavaa? Esimerkiksi ateisti ei välttämättä haluakaan elää ikuisesti, hänelle riittää yksi maanpäällinen elämä. Samoin monen kristinuskoisen mielestä jälleensyntyminen voi tuntua ajatuksenakin vastenmieliseltä mahdollisuutena.
Et varmaan kuitenkaan haluaisi rajoittaa jälleensyntymiseen uskovien kommentointia tällä palstalla, vaikka heidänkin kirjoituksensa voivat herättää joissakin ihmisissä pelkoa.
Itse en ole kristinuskoinen, mutta mielestäni heilläkin on oikeus kommentoida tällä palstalla yhtä lailla kuin ei-kristityilläkin. Suomessa kun on ainakin toistaiseksi vielä voimassa sananvapaus ja uskonvapaus. - ervvev
Sarttu kirjoitti:
Ei uskovaiset pelkää itse joutuvansa kadotukseen koska he uskovat olevansa kadotukselta pelastettuja.
Toisten puolesta he sitten voivat pelätäkin kadotukseen joutumista, sellaisten jotka eivät ole uskossa.
Sen takiahan he tälläkin palstalla puhuvat kadotuksesta kun haluaisivat ihmisten tulevan uskoon ja pelastuvan kadotukselta. Heidän tarkoituksenaan ei siis ole halu pelotella ihmisiä, kun he kertovat kadotuksesta.
Raamattu nyt on sellainen kuin on, ja siinä puhutaan kadotuksestakin. Turhaa on uskovaisia syyllistää pelottelusta kun he eivät Raamattua itse ole kirjoittaneetkaan.
Niin oudolta kuin se tuntuukin, niin on paljon uskovaisia jotka ovat onnellisia uskossaan ja saavat siitä turvallisuuden tunnetta.
Oletko koskaan ajatellut, että joillekin ihmisille ajatus jälleensyntymisestä uudelleen maanpäälliseen elämään voi olla pelottavaa? Esimerkiksi ateisti ei välttämättä haluakaan elää ikuisesti, hänelle riittää yksi maanpäällinen elämä. Samoin monen kristinuskoisen mielestä jälleensyntyminen voi tuntua ajatuksenakin vastenmieliseltä mahdollisuutena.
Et varmaan kuitenkaan haluaisi rajoittaa jälleensyntymiseen uskovien kommentointia tällä palstalla, vaikka heidänkin kirjoituksensa voivat herättää joissakin ihmisissä pelkoa.
Itse en ole kristinuskoinen, mutta mielestäni heilläkin on oikeus kommentoida tällä palstalla yhtä lailla kuin ei-kristityilläkin. Suomessa kun on ainakin toistaiseksi vielä voimassa sananvapaus ja uskonvapaus.Mutta ei kristityillä (yleensä fundiksia) ole oikeutta pelotella lapsia, nuoria, heikkolahjaisia he-lvetillä ja ajaa heitä pelosta hulluuden partaalle ja kokouksiinsa ja kirkkoihinsa synnintunnossa anelemaan armoa ja maksamaan kymmenyksiä.
Sen lisäksi että kyse on siis valheesta, on tässä eräs asbekti ja se on se, että jos ajatuksemme luovat tulevaisuuttamme, niin onhan se melko sairasta että tuollaista negatiivista taivas&helv-etti satua annetaan ilman kyseenalaistamista ja vielä vation tuella tehdä todellisuudeksi.
Kun Jumala(isolla kirjaimella),, jos sellainen Kaikkivaltias olisi tai on, ei voisi olla kristittyjen kuvaama sadistinen hirviö, joka sysäisi omia tekeleitään he-lvettiin. - Sarttu
ervvev kirjoitti:
Mutta ei kristityillä (yleensä fundiksia) ole oikeutta pelotella lapsia, nuoria, heikkolahjaisia he-lvetillä ja ajaa heitä pelosta hulluuden partaalle ja kokouksiinsa ja kirkkoihinsa synnintunnossa anelemaan armoa ja maksamaan kymmenyksiä.
Sen lisäksi että kyse on siis valheesta, on tässä eräs asbekti ja se on se, että jos ajatuksemme luovat tulevaisuuttamme, niin onhan se melko sairasta että tuollaista negatiivista taivas&helv-etti satua annetaan ilman kyseenalaistamista ja vielä vation tuella tehdä todellisuudeksi.
Kun Jumala(isolla kirjaimella),, jos sellainen Kaikkivaltias olisi tai on, ei voisi olla kristittyjen kuvaama sadistinen hirviö, joka sysäisi omia tekeleitään he-lvettiin.Pitäisikö mielestäsi sitten rajoittaa kristinuskoisten oikeutta kirjoittaa tälle palstalle, koska kristinuskoon kuuluu myös usko kadotuksen olemassaoloon, ja kadotus aiheuttaa joillekin ihmisille pelkoa?
- olen minä
Sarttu kirjoitti:
Ei uskovaiset pelkää itse joutuvansa kadotukseen koska he uskovat olevansa kadotukselta pelastettuja.
Itse en ole kristinuskoinen, mutta mielestäni heilläkin on oikeus kommentoida tällä palstalla yhtä lailla kuin ei-kristityilläkin. Suomessa kun on ainakin toistaiseksi vielä voimassa sananvapaus ja uskonvapaus.Nimenomaan uskovaiset pelkäävät itse sekä omasta kohtalostaan että toisten.
Se mistä pelottelu johtuu, johtuu uskovaisen omasta pelosta. Kun ymmärrämme sen, että he toimivat pelosta, meidän on helpompi antaa anteeksi heille heidän pelottelunsakin. Jokainen ihminen toimii omien uskomusten ja ajattelun mukaan. Jos uskomus ja ajattelu pohjautuu pelkoon (tässä tapauksessa Jumalpelkoon, helvettiin, kadotukseen yms.) ihmisen sanat myös sisältävät pelkoa ja lopulta myös teot. Tästä johtuen me koemme uskovaisen "helvettisaarnat" pelotteluna, koska me tunnistamme niiden pohjautuvan pelkoon. Me tunnistamme pelon energian ja sitten koemme, että se pelko yritetään siirtää meihin tahtomattamme. Tätä pelottelu tarkoittaa. Pelko energian siirtämistä meihin. Se että otammeko tämän pelon vastaan vai pystymmekö pitämään oman keskuksen ilman että siihen tämä pelkoenergia pääsee vaikuttamaan, riippuu sitten ihan yksilöstä. Moni varmasti antaa tälläisen pelkoenergian horjuttaa omaa keskustaan (energiaansa) eikä se tunnu hyvälle. Siksi emme tykkää siitä, että meille tyrkytetään pelkoa ulkoapäin, sillä ei se tunnu monestakaan ihmisestä kovin hyvälle. Lapset ovat vielä herkässä iässä ja heidät on helppo pelottelemalla saamaan uskomaan helvetit yms. todellisiksi. En sitten tiedä kuinka moni täällä olevista lukijoista on lapsia. Toivottavasti ei kovin montaa. Mutta jos joku alkaisi omille lapsilleni saarnaamaan helvetistä ja kadotuksesta ja Jumalan tuomioista niin kyllä minä ainakin siinä vaiheessa tekisin jotain pelastaakseni lapseni tälläiseltä pelottelulta.
En minä ainakaan ole rajoittamassa ketään ilmaisemaan omia uskomuksiaan ja ajatteluaan tällä palstalla. Anteeksi jos sellaisen kuvan annoin. Nimenomaan itse olen valmis keskustelemaan näistä asioista ateistin sekä uskovan kanssa yhtälailla ja monesti olen jo sitä tehnytkin. Minua ei enää pelota helvetit, saatanat tai Jumalan tuomiot, sillä tiedän että ne eivät kuulu minun todellisuuteeni. Mutta toki ymmärrän ja havaitsen, että monet eivät pysty erottelemaan pelkotodellisuutta rakkaudesta ja siksi tiedän, että jotta voisimme kollektiivisesti vapautua peloista, joita meille totuutena syötetään on myös vapauduttava näistä uskontojen syöttämistä peloista. Siksi en pidä mitenkään positiivisena asiana että Jumalan rakkauteen sekoitetaan pelkoa kadotuksen, tuomioiden, helvettien ja saatanoiden yms. kautta. Näiden uskomusten kautta ihmisiä pidetään pelon alla ja näiden uskomusten vuoksi pelottelu jatkuu edelleen tänäkin päivänä.
Jokaisella on oikeus kommentoida aivan miten lystää. Se että mitkä seuraamukset siitä on, on sitten eri asia ja onko kommentit pelosta vai rakkaudesta niin sekin riippuu ihan siitä millaisia uskomuksia ja ajattelua ihminen kantaa sisällään. Vastuussa olemme lopulta itsellemme siitäkin mitä tänne kirjoitamme. - loloppå
Aika nautiskellen kerrot "ajatelkaa vakavasti" tätä ilouutista.
Onneksi jätän sen omaan arvoonsa. Tuollainen pitäisi kieltää, lapsena valvoin yö kausia ja mietin helvettiä, ei kidutus lopu koskaan jos olen tuhma.
Siitä sai kuulla seuroissa joka viikko.
- antihihhuli
Tää "rajaton rangaistus rajallisesta synnistä" -ajattelu.. se että niin moni oikeasti uskoo tähän, ja vielä jotenkin onnistuu vakuuttamaan itselleen että se on perkele soikoon jollain tapaa oikeudenmukaista, se kyllä todistaa miten voimakas väline kunnon aivopesu voi pahimmillaan olla.
Se on sitten eri asia, mikä on lopulta totta ja mikä ei, mutta mielestäni uudelleensyntyminen ja karman laki -ajattelu tarjoaa melkoisen paljon humaanimman, jopa lohduttavan näkemyksen elämään. (Olkaa vaan eri mieltä, mutta minusta "Oikeus voittaa lopulta, hyvillä ja pahoilla teoilla on vastaavat seuraamukset" kuulostaa hiton paljon paremmalta kun "Jippii, miljardit ihmiset kärsivät ikuisuuden helvetissä, mutta onneks mie pääsenki taivaaseen!!")- ebvebb
Humanisti tuskin kuvittelee pystyvänsä maailmankaikkeuksia luomaan, se vaatti hieman ihmistä laajempia harteita?
Ihmisessä on kyllä piileviä kykyjä ja tuon perimäisen henkisen olemuksen aktivoimisesta ja tasapainoon pääsemisestä on kyse kun uudesti synnytään, vaikeintahan on ihmisen tulla siksi mikä hän on.
Tuollaista tervettä narsismia ei voi verrata mm. sellaiseen itsekkyyteen, jossa saa kaiken anteeksi sijaisurin kautta ja haluaa elää ikuisesti taivaassa 'valittuna' helve-tissä kituvien lähimmäistensä yläpuolella. - Pakstori
En tiedä, onko yksikään "oikein valinnut syytön", jos se pakottaa muut valitsemaan väärin? "Se jolla annetaan, annetaan lisääkin, ja jolla ei ole, otetaan pois sekin vähä, mitä luuli omistavansa"(Beetlehemin Nasaretilainen Jerusalemilainen)....
Se on oikein. Jos ei ole osannut koota mitään jostakin asiasta, niin ei sellaisella anneta mitään järjettömiä määriä sellaisia asioita, mitä ei osaa hoitaa... Väärät hoitavat väärytensä oikein tai väärin.....
Josksu
jJoiden nimeä ei löydu elämän kirjasta,joutuvat helvettiin,pois pääsyä ei ole se ijankaikkien paikka.
Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.Ilm 3:5
Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan. Ilm 21:27
siinä on jota pääsevät uuteen elämään,karitsan kanssa.Et koskaan jos sinne joudut,vielä on mahdollisuus päästä todelliseen elämään,niin kauvan kun elät täälä.
Sen jäkeen on se aika päättynyt.- okkimon
kuulija1 kirjoitti:
Piti kirjotta sen jälkeen,sormet aamu kauneutta.
Onko kivaa?
- Kempiläinen
On hyvä, että sinulla on ainakin sormissa aamun kauneutta, mutta ajattelepa, kuinka hyvän maailman Jumala meille loi, kuinka paljon siihen mahtuu iloa, kauneutta ja rakkautta ja kuinka oppi ikuisesta kidutuksesta riistää maailmasta kaiken ilon. Näin ruma ja järjetön oppi ei voi olla muuta kuin sadistisen ihmismielen tuotetta.
Mietipä sitä myös omalla kohdallasi: pystyisitkö sinä iloitsemaan taivaassa, jos tietäisit, että joku läheisesi kärsii helvetissä hirveää tuskaa, joka ei koskaan pääty? Minä en, enkä pystyisi palvelemaan sellaista Jumalaa, joka sallisi sen. Sellainen Jumala ei olisi Rakkaus vaan pohjaton viha. Kidutus on rikos ihmisyyttä vastaan, ja ikuinen kidutus olisi äärettömän suuri rikos.
Juutalaisethan eivät ole koskaan uskoneet ikuiseen kidutukseen, ja Paavalinkin mukaan "synnin palkka on kuolema". Näin monet alkukristityt uskoivatkin, ja monet uskoivat myös, että kaikki ihmiset lopulta pelastuvat, koska "se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden" (1. Tim 2:3-4). Mutta kirkkoisien mielestä kuolema ei ollut riittävä pelote kansan pitämiseksi ruodussa, ja siksi piti korvata "toinen kuolema" ikuisella elämällä helvetin tuskissa. Tätä väärinkäsitystä ilmeisesti edisti Jeesuksen vertaus Lasaruksesta ja rikkaasta miehestä tuonelassa. Tuonela ei kuitenkaan ole helvetti, eikä se ole ikuinen. Itse asiassa juutalaiset uskoivat, että rangaistuksen maksimipituus oli 12 kuukautta (ks. Jewish Encyclopedia: Hell).
Onneksi Raamattu kuitenkin lupaa, että tulee aika, jolloin Jumala asuu ihmisten keskellä ja pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään. Silloin "kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut." (Ilm. 21:3-4).- Pakstori
Mietipä sitä myös omalla kohdallasi: pystyisitkö sinä iloitsemaan taivaassa, jos tietäisit, että joku läheisesi kärsii helvetissä hirveää tuskaa, joka ei koskaan pääty? Minä en, enkä pystyisi palvelemaan sellaista Jumalaa, joka sallisi sen. Sellainen Jumala ei olisi Rakkaus vaan pohjaton viha. Kidutus on rikos ihmisyyttä vastaan, ja ikuinen kidutus olisi äärettömän suuri rikos.
Minä en luule pääseväni itse taivaaseen, jos en ole kertonut läheiselleni Taivaan Pelastajasta, jonka uutta nimeä EI OLE LUPA VIELÄ paljastaa sanoi Johannes.
Jos henkilö ei ota minun viestiäni vastaan, hän on kaukana minusta, tai menee kauammas minusta, kuin on itä lännestä, eikä sellaisista voi olla vastuussa, enää sen jälkeen kun on tehnyt voitavansa.... En usko, että voimme saada helposti armahdusta, jos emme kuolleittemme voittoihin usko....
- fynn
Ei.
- okkimon
Et voi olla tosissas?
Helvetti on vaa pelkkää ihmisen mielikuvitusta eikä mitään muuta- Köyhää
Olet tyhjän kauppias. Myyt tyhjää.
- okkimon
Köyhää kirjoitti:
Olet tyhjän kauppias. Myyt tyhjää.
voitko vähä tarkentaa?
- Talousoppia....
okkimon kirjoitti:
voitko vähä tarkentaa?
Myyminen ei ole kovin vaikeaa eikä ostamninen. Maksaminen on vaikeaa ja rakentaminen....
Pikku-myy....
Väinämöinen....
Juudas möine kirjoituksensa Jeesuksen kanssa keskusteltuaan 30 hopea-kolikosta, se oli vain paperin hinta. Juudaksen(Iskariotin) kirjoitus on Internetissä luettavana, ei tarvitse kuin ostaa se napin painaluuksena, mutta vaikeaa olla rehellinen ja maksaa jotakin... Pieniä summia maksavia arvostetaan vain, jos se on iso prosentti heidän netto ja brutto-tuloistaan....
.
- Siksi se putosi.....
Jos Kuolee Helvetissä, sieltä pääsee pois, ei muuta Vapahtajaa meille ole annettu... Miksi luulette että kuolematta voisi elää? "Juice:Elämä on kuolemista varten"....
Mutta MYÖS HELLVETTI ON ELÄMISTÄ varten etupäässä annettu, eikä kaikille se ole enää pelkkä rangaistus, jos jotakin sielläkin on palkintoja, joita Hellvetin Herrat antavat myöskin voittajilleen silloin.... Taivaassa moni asia on silti vastakohta tuolle Hellveti olosuhteelle, tulisken MAAGMAN tuntumassa....
Elämä elämistä verten? Se on kovemmalla tavalla todenpaa väittää noin.....
Vanhukset vaikka eivät muka haluaisi kuolla, kuolevat AINA vain fyysistä heikkouttaan, säälittää ihmiset, jotka luulevat että ilman liikuntaa voisi pysyä terveenä....
Elämän RUHTINAS tietysti tieää, että jos uskoo ikuiseen elämään, ei kenenkään uskoa voi tehdä tyhjäksi, ellei käännyt iskostaan toisenlaiseen oppiin.... Kuoleman ja VOITTAMISEN palvojille sanoisin, että eläkää, ja jos olette varmoja, että olette voittaneet, on teidän lupa kuolla, sillä on rikos luulla voittaneensa joku.....- fiinakin.
Vanhukset vaikka eivät muka haluaisi kuolla, kuolevat AINA vain fyysistä heikkouttaan, säälittää ihmiset, jotka luulevat että ilman liikuntaa voisi pysyä terveenä
Ikuinen helvetti on kirkkopetos. Ne henget, jotka helvettiin joutuvat pitää Jeesuksen mukaan tulella suolattaman, mutta suola on hyväksi.
Näiden henkien täytyy kärsiä karvas läksy. Jumala on kuin lääkäri, joka toteuttaa tuskallisen leikkauksen, kun muuta keinoa ei enää ole.
Kärsittyään ajallisen rangaistuksen helvetissä eli siinä tasossa, joka on henkimaailmoissa alimmalla tasolla nämä henget vapautuvat piinastaan.
Kreikan sana aion tarkoittaa ´´aikaa´´ tai ´ajallista´ ei koskaan iänkaikkisuutta.
Muunmuassa Pekka Ervast ja moni muu on todennut tämän saman seikan.
Ei raamatusta löydy perustetta ikuiselle helvetille.
Mikä muuten olisi se hyvä uutinen, josta Ilmestyskirjassa kerrotaan.- JK
KYLLÄ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek236700Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.274180- 333056
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1712993- 101908
- 821754
- 1501624
- 1471622
- 121528
- 221480