Lasten mielileikki: hautajaiset!

Mä en kestä!

Ei vttu, mä en kestä näitä vanhoja suomalaisia leffoja 60 vuoden takaa! Nyt pyörii YLE Teemalla Pikku Pietarin piha, jossa joukko lapsia leikkii hautajaisia. Vähän aikaa sitte tuli telkkarista Pimeän pirtin hävitys. Se alkoi sillä, kun lapset leikkivät hautajaisia. Miks vanhoissa leffoissa aina lasten suosikkileikki on hautajaiset? Eiks ne muuta keksineet ennen Pleikkaria?

5

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös yli 75%:ssa Plaikkarinkin peleistä, joku yritä pelaajan hahmoa saada ikuiseen lepoon ja toisinpäin.

• Joo, mutta

ei niissä sentään leikitä Suomen evankelis-luterilaisen kirkon virallisten hautajaisseremonioiden kaavaa. Pleikkaripeleissä se on vain että tapat etkä hautaa.

• outolintu*

Kuolleita lintuja ja yksi siilli tuli haudattua lapsena porukalla. Yksi oli pappi, muut lauloimme virsiä minkä osasimme ja kukitimme haudan. Samoin eräs peitti haudankaivajana muokaten kauniin kummun. Kellarin takana ja ristikin laitettiin
      Eikähän ne leikit kuuluneet 50 - luvulla ja nykyäänkin elämästä otettuun malliin.

• Kebabrasnkalaishett

Näin 80-luvulla syntyneenä olen saanut entisajoista sellaisen mielikuvan, että se oli hyvin hyvin HYVIN masentavaa aikaa.

Älkää nyt vielä tuomitko.

Itse kärsin masennuksesta, ja olen huomannut että vanhojen mustavalkoelokuvien katsominen pahentaa näitä oireita. Tulee yliväsyneeksi, olosta tulee jotenkin täysin toivoton, huomaamattaan alkaa venkoilemaan tuolissa, ja joskus joku läsnäolija on saattanut kysyä vaivaako minua jokin asia?

Joku voisi kysyä miksi katson niitä? Koska joskus on pakko juoda tervaa sivistääkseen itseään, niin assburgerilta kuin se kuulostaakin. Joskus, esimerkiksi kylässä niitä voi olla myös vaikea paeta.

Kylästä ja pitkästymisestä taas tuli mieleeni nämä vanhat ihmiset, jotka tykkäävät keskustella heidän nuoruuteensa liittyvistä asioista.

Oli miten oli mutta sellaista se välillä on.

Olen tuskaillut samanlailla kirjojen parissa, läpi Pohjan Tähden, Kalevalan, Tuntemattoman Sotilaan jne.

Voiko ihmisellä olla intohimoa kyllästymiseen? Mietin vain että keskimääräinen elinikä on miehillä n. 78 vuotta, kyllä siinä ajassa ehtii kaikkea. Onko hyvä tottua sietämään sitä armotonta tylsyyttä joka todennäköisesti seuraa viimeistään eläkeiällä?

Ehkä olen vain väsynyt, ja kyllästynyt, selkääkin särkee....
      Selllasta.

• Rakkautta_Vain_

Me emme tuomitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      92
      2462
    2. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      141
      2238
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      2058
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      171
      1560
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1267
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      193
      888
    7. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      886
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      846
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      451
      796
    10. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      52
      684
    Aihe