Miten äänet kuulee?

Haluan tietää !

Haluaisin tietää, että miten äänet oikein kuuluvat. Kuuluuko äänet ns. Ajatuksina? Vai kuuleeko ne sillein samalla tavalla, kuin normaalin puheen? =)

102

10635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qåäa12

      Oikeastaan vtun hyvä kysymys. Itse luulen, että ne kuuluvat normaalina puheena, koska silloin henkilö luulee kuulevansa ne oikeasti. Jos hän kuulisi ne ajatuksina, hän tietäisi itsekin vain kuvittelevansa. En tiedä, koska en ole hullu

      • dafda

        Minä olen vähän hullu ja erotan kyllä ääniharhat todellisuudesta jollakin tasolla. Siis ainakin minä kuulen äänet aivan tavallisina ajatuksina, jotka tulevat ns. ulkopuolisista persoonista. Yleensä persoonat ovat todellisia henkilöitä jotka tiedän tai olen tavannut, mutta joskus ne voivat olla yllättäviä. Esimerkiksi saatan äkkiä saada päähäni jossain Yhdysvalloissa länsirannikolla mielisairaalassa olevan plastiikkakirurgin tyttären ajatuksia, vaikka en ole koskaan tiennyt tällaisen henkilön olemassaolosta. Joskus kuulen myös eläinten ajatuksia tai sellaisten persoonien ajatuksia, jotka eivät ole eläviä. Välillä on epäselvää, mistä ajatus tulee. Mutta minä olen aina kuullut vain ajatuksia, joka ei todellakaan sekoitu normaaliin puheeseen.Akuutissa psykoosissa ne olivat hyvin painostavia ja jatkuvia, mutta parempina aikoina ne tulevat vain ajoittain. Usein persoonat puhuvat minulle telepaattisesti tai ne puhuvat toistensa kanssa jossain toisessa tilassa. En saa niitä pois mielestäni eli en pysty kontrolloimaan äänien tuloa mieleeni. Se ei tarkoita, ettenkö erottaisin niitä normaalista sosiaalisesta todellisuudesta.


      • !
        dafda kirjoitti:

        Minä olen vähän hullu ja erotan kyllä ääniharhat todellisuudesta jollakin tasolla. Siis ainakin minä kuulen äänet aivan tavallisina ajatuksina, jotka tulevat ns. ulkopuolisista persoonista. Yleensä persoonat ovat todellisia henkilöitä jotka tiedän tai olen tavannut, mutta joskus ne voivat olla yllättäviä. Esimerkiksi saatan äkkiä saada päähäni jossain Yhdysvalloissa länsirannikolla mielisairaalassa olevan plastiikkakirurgin tyttären ajatuksia, vaikka en ole koskaan tiennyt tällaisen henkilön olemassaolosta. Joskus kuulen myös eläinten ajatuksia tai sellaisten persoonien ajatuksia, jotka eivät ole eläviä. Välillä on epäselvää, mistä ajatus tulee. Mutta minä olen aina kuullut vain ajatuksia, joka ei todellakaan sekoitu normaaliin puheeseen.Akuutissa psykoosissa ne olivat hyvin painostavia ja jatkuvia, mutta parempina aikoina ne tulevat vain ajoittain. Usein persoonat puhuvat minulle telepaattisesti tai ne puhuvat toistensa kanssa jossain toisessa tilassa. En saa niitä pois mielestäni eli en pysty kontrolloimaan äänien tuloa mieleeni. Se ei tarkoita, ettenkö erottaisin niitä normaalista sosiaalisesta todellisuudesta.

        Luuletko sinä tavallaan oikeasti, että kuulet toisten ihmisten ajatuksia? Minua ei ole todettu hulluksi, mutta välittä tavallaan ajatuksissani keskustelen jonkun tuttavani kanssa, mutta tiedostan, että en oikeasti juttele hänen kanssaan, mietin vain, että mitä voisin sanoa ja mitä hän sanoisi. Onko tuo skitsofreniaa?


      • tuplaläppä sawosta
        dafda kirjoitti:

        Minä olen vähän hullu ja erotan kyllä ääniharhat todellisuudesta jollakin tasolla. Siis ainakin minä kuulen äänet aivan tavallisina ajatuksina, jotka tulevat ns. ulkopuolisista persoonista. Yleensä persoonat ovat todellisia henkilöitä jotka tiedän tai olen tavannut, mutta joskus ne voivat olla yllättäviä. Esimerkiksi saatan äkkiä saada päähäni jossain Yhdysvalloissa länsirannikolla mielisairaalassa olevan plastiikkakirurgin tyttären ajatuksia, vaikka en ole koskaan tiennyt tällaisen henkilön olemassaolosta. Joskus kuulen myös eläinten ajatuksia tai sellaisten persoonien ajatuksia, jotka eivät ole eläviä. Välillä on epäselvää, mistä ajatus tulee. Mutta minä olen aina kuullut vain ajatuksia, joka ei todellakaan sekoitu normaaliin puheeseen.Akuutissa psykoosissa ne olivat hyvin painostavia ja jatkuvia, mutta parempina aikoina ne tulevat vain ajoittain. Usein persoonat puhuvat minulle telepaattisesti tai ne puhuvat toistensa kanssa jossain toisessa tilassa. En saa niitä pois mielestäni eli en pysty kontrolloimaan äänien tuloa mieleeni. Se ei tarkoita, ettenkö erottaisin niitä normaalista sosiaalisesta todellisuudesta.

        Mäkin oon sit varmaan jollain tasolla hullu, koska nyt voin näköjään jo myöntääkin puhuneeni lapsesta asti "sinne muualle" ja telepaattisesti, mutta silloin sitä ei missään nimessä saanut kertoa kellekkään...ainakin jos halusit rauhassa elää ja käydä töissä yms.. Itselleni on uutta että saisin jostain muista maista viestejä, mutta sen oivalsin että jos oli erikielisessä maassa niin äänet ja viestit vaihtelivat sen mukaisesti... Itselleni on tosi helpottavaa huomatakin etten olisi ollutkaan ihan yksin!
        Psykooseissa ne ovatkin ehkä vaarallisia ellei saa pidettyä "jalkojaan maassa", mutta olen ilmeisesti hukannut puoli elämääni tyhjän perässä juoksemiseen ja hauskan vitsin etsimisessä menikin myös terveys, kun yritti salata ääniä ja olla jännittämättä lääkkeiden voimalla, kun sen olisikin voinut hyväksyä osaksi itseään, mutta oletin niiden olevan G.Orwellin mukaista nykypäivän valvonta yhteiskuntaa!!! No, parempi myöhään kuin ei milloinkaa; eli olisinkin voinut kysyä
        naapurin tätiä petipuuhiin, enkä uskoa ääniä että se ei sua huoli kun oot noin ruma.. Voihan v***e, ei voi olla totta! täällä on palstallinen ihmisiä puhumassa asiaa, josta olen yrittänyt vaieta vuosikymmeniä!!! No, heipä kaikille, mä oon Tuplaläppä Sawosta, entinen yrittäjä, nykyinen...en edes tiedä enää mikä mä oon, puolet konetta, puolet ihmistä.. Lycka till for everyone!!!


      • niin ne ovatkin
        tuplaläppä sawosta kirjoitti:

        Mäkin oon sit varmaan jollain tasolla hullu, koska nyt voin näköjään jo myöntääkin puhuneeni lapsesta asti "sinne muualle" ja telepaattisesti, mutta silloin sitä ei missään nimessä saanut kertoa kellekkään...ainakin jos halusit rauhassa elää ja käydä töissä yms.. Itselleni on uutta että saisin jostain muista maista viestejä, mutta sen oivalsin että jos oli erikielisessä maassa niin äänet ja viestit vaihtelivat sen mukaisesti... Itselleni on tosi helpottavaa huomatakin etten olisi ollutkaan ihan yksin!
        Psykooseissa ne ovatkin ehkä vaarallisia ellei saa pidettyä "jalkojaan maassa", mutta olen ilmeisesti hukannut puoli elämääni tyhjän perässä juoksemiseen ja hauskan vitsin etsimisessä menikin myös terveys, kun yritti salata ääniä ja olla jännittämättä lääkkeiden voimalla, kun sen olisikin voinut hyväksyä osaksi itseään, mutta oletin niiden olevan G.Orwellin mukaista nykypäivän valvonta yhteiskuntaa!!! No, parempi myöhään kuin ei milloinkaa; eli olisinkin voinut kysyä
        naapurin tätiä petipuuhiin, enkä uskoa ääniä että se ei sua huoli kun oot noin ruma.. Voihan v***e, ei voi olla totta! täällä on palstallinen ihmisiä puhumassa asiaa, josta olen yrittänyt vaieta vuosikymmeniä!!! No, heipä kaikille, mä oon Tuplaläppä Sawosta, entinen yrittäjä, nykyinen...en edes tiedä enää mikä mä oon, puolet konetta, puolet ihmistä.. Lycka till for everyone!!!

        Olet itse päättänyt olevasi lammas, lue vaikka tämä alkuunsa. Tuo ilmiö on todellinen, siis moniulotteinen vainoaminen ja siihen kuuluva kyttäys.

        in2worlds.net/file_download/9/

        Psykooseissa ei ole mitään vaarallista, jos osaa navigoida mielensä kanssa, vaan päinvastoin niiden kautta on löydettävissä VAPAUS tästä buddhalaisittain Samsarasta eli kärsimyksen maailmasta. Kaikki eivät sitä tajua ja tahkovat vuosikaudet kehittymättä mihinkään.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Tree_of_life_(Kabbalah)


    • Skid

      Se vaihtelee..mun mielestä siitä että kuinka kovassa psykoosissa on...mulla joskus ääniä ja joskus semmosia kuiskauksia...

      • ophjpi

        Vaihtelee tosiaan se tapa, miten äänet kuuluvat. Joskus minulla on ollut ajatuksenomaisia äänenkuulemisia ja päänsisäistä musiikin kuulemista, joskus taas olen kuullut ikäänkuin hiljaista puhetta. Välillä kuulen selvästi ovikellon soivan
        ja tiedän , ettei se oikeasti soinut vain siitä, etteivät koirat hauku. Minulla on myös ollut ns. ajatuskaikuja, jolloin hetkeä ennen mielessä ollut sana alkaa toistua ajattelun taustalla.


      • Miten äänet kuulee?
        ophjpi kirjoitti:

        Vaihtelee tosiaan se tapa, miten äänet kuuluvat. Joskus minulla on ollut ajatuksenomaisia äänenkuulemisia ja päänsisäistä musiikin kuulemista, joskus taas olen kuullut ikäänkuin hiljaista puhetta. Välillä kuulen selvästi ovikellon soivan
        ja tiedän , ettei se oikeasti soinut vain siitä, etteivät koirat hauku. Minulla on myös ollut ns. ajatuskaikuja, jolloin hetkeä ennen mielessä ollut sana alkaa toistua ajattelun taustalla.

        Mutta sehän on ihan normaalia, että kuulee musiikkia mielesään? Ja se, että "kuulee" ajatuksissaan jonkun sanan, koska kun biisi jää soimaan päähän sen voi kuulla ns alkuperäisen laulajan äänellä (tai kuvitella sen sillä äänellä), tai sitten jonkun sanan? Eikö näin...? Ja mitä yleensä ne äänet sanovat? Juttelevatko he aivan arkipäiväsiä asioita? Vai komentelevatko ja vittuilevatko he?


      • Anonyymi
        ophjpi kirjoitti:

        Vaihtelee tosiaan se tapa, miten äänet kuuluvat. Joskus minulla on ollut ajatuksenomaisia äänenkuulemisia ja päänsisäistä musiikin kuulemista, joskus taas olen kuullut ikäänkuin hiljaista puhetta. Välillä kuulen selvästi ovikellon soivan
        ja tiedän , ettei se oikeasti soinut vain siitä, etteivät koirat hauku. Minulla on myös ollut ns. ajatuskaikuja, jolloin hetkeä ennen mielessä ollut sana alkaa toistua ajattelun taustalla.

        Tähän menessä ei ole tullut vastausta AP:n kysymykseen, mutta välikaneettina ajettelin kommentoida tätä musiikin kuulemista ja ovikellon kuulemista (jälkimmäinen herätessä), joita mulle on joskus tapahtunut vaikka olen normaali terve ihminen, siis ei skitso, psyko.


    • ....................

      Mulla ne kuuluu ainakin hiljaisena, niin ettei niitä kuule. Aikamoista sekametelisoppaa ne jauhaa, ihan kun niitä olisi montakin, ainakin 1000 eri ääntä. Laitteita asunnossani ei ole, olen katsonut skannerilla.

      • Miten ääniä kuulee?

        Eikös tuo ole sitten hajanaista ajatusta? Jos et tavallaan kuule niitä ääniä?


      • Anonyymi

        Kuuluu niin ettei kuule. Kiitos tästäkin tiedosta.


    • -------------

      Kuuluu ihan normaalina ääninä. Ei osaa sanoa tuleeko ääni radiosta, telkkarista vai omasta päästä. Vilkas ajatustoiminta ja keskustelut pään sisällä kai on ihan normaalia kaikilla. Mulla ainakin käy pään sisällä useampi henkilö keskusteluja. Joskus osallistun itsekin. Ja en tietääkseni ole skitsofreenikko

      • Anonyymi

        Okei, tää kuulostaa ekaa kertaa vastaukselta, ja sama ilmiö on tinnituksessa, jossa ei osaa sanoa, tuleeko ääni ulkoa vai omasta päästä tai ehkä molemmista. Vastaako ne muut sun keskusteluun kuten kaveri; sitä ei tehty tässä selväksi. Olet skitso; ne aina kiistää olevansa, ja onhan toi selvä skitso. Olen joskus kuullut kuin radion tai tv:n, mutta normaali ihminen vain joskus, mutta jos se on vakiintunut, niin se on skitso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, tää kuulostaa ekaa kertaa vastaukselta, ja sama ilmiö on tinnituksessa, jossa ei osaa sanoa, tuleeko ääni ulkoa vai omasta päästä tai ehkä molemmista. Vastaako ne muut sun keskusteluun kuten kaveri; sitä ei tehty tässä selväksi. Olet skitso; ne aina kiistää olevansa, ja onhan toi selvä skitso. Olen joskus kuullut kuin radion tai tv:n, mutta normaali ihminen vain joskus, mutta jos se on vakiintunut, niin se on skitso.

        Minusta tuntuu, että aivotoiminta on autonomista , unetkin sen todistavat, kun nähdään unessa näkymiä joita ei valveillakkaan ole nähty. Normaalin ja epänormaalin aivotoiminnan ero voisi olla siinä pystyykö erottamaan todellisuuden ja mielikuvituksen.


    • Uudestaaan!

      Ihan laidasta laitaan. Tässä on varmaan kanssa joitakin yksilöllisiä eroja. Taajuuttaan muuntelevia vakioääniä, muistoja menneisyydestä, tuttavienkin ääniä, kuiskailuja, äänimyrskyjä (tai joku mainitsi noista tuhansista äänistä, minä en saanut kovin hyvin selvää punaista lankaa), elektronisia ääniä, kohinaa ja surinaa. Minulla oli myös ennen lääkitystä teoria, että kaikki äänet olisin kuullut jostain aiemmin ja ne olisivat tallentuneet muistiini ja nyt sitten sairaus kelasi näitä ääniä kuin joku maikkarin Puhuva Pää konsanaan. Koska tämä Pää myös puhui asioita, joita muistan sanatarkkuudella kirjoittaneeni joskus johonkin, ajattelin myös hetkittäin että ne syöttävät minulle takaisin muistojani. Eihän se pelkästään sitä ole vaan kaikkea absurdia aivovaikkua, mitä ajatella saattaa. Aivotoiminnasta tiedän vain googlen kautta, että jotain tekemistä Brocan alueen kanssa : http://www.tohtori.fi/?page=5575414&id=6403939

      • Anonyymi

        Okei, tässä tuli muistot ääninä, joka on hyvä pointti, ja normihemmokin voi joskus kuulla niitä. Elektroniset, surinat, kohinat, suhinat, huminat, ne on tinnitusta, vaikka joitain tallenteita voi myös kuulla joskus, mutta eivät vakioita, kuten on tinnituksessa, vaikkei elektronisen suhteen, jota lienee harvemmin, koska vaatii enemmän rasitustasoa kuin noi muut tinnitukset, joiden volyymi vain tuppaa lisääntymään rasituksessa ja/tai sen jälkeisessä levossa.


    • anonyymi 55

      Ulkoota ne kuuluvat yleensä. Ei taida mun kohdalla olla ollu pään sisäsiä ääniä.

      • Anonyymi

        Kuulee siis kuin joku puhuisi kuin joku tyyppi normaalillakin matkan päästä? Kuten jos näkee hahmoja matkan päässä, ja ehkä ne hahmot jopa myös puhuu?


    • Ap

      Jos äänten kuuleminen ei ole normaali, kun on hereillä, mutta miksi se on sitten normaalia, kun on unessa? Ihmettelen vain.

      • Anonyymi

        Mä en kuule mitään unessa; näen vain unen; ilman ääntä. Olen normaali.


    • katja niemi

      Hei
      äänet liikkuvat samoilla taajuuksilla kun tietoliikenneyhteydet. Ihminen ei siis tarvitse kännykkää viestittäessäsi toiselle asioita vaan, se voidaan tehdä ajatusten kautta. Tähän kommunikointiin kannattaa sisällyttää kuitenkin yleisen käyttäytymisen säännöt koska vastapuoli ei pysty välttämättä katkaisemaan yhteyttä vaikka haluaisi. Joten ajatuksien kautta pystytään tekemään terrorismia toisille henkilöille tai eläimille. Kun käytetään tulppia tai kuulosuojaimia korvissa silloin pystytään nämä muualta tulevat äänet vaijentamaan. Kun käytetään molempia ne pystytään estämään lähes kokonaan. terveisin Katja Niemi

      • KatjaNiemenKaveri

        Kerro lisää! Tai eihän sinun tietenkään tarvitse tänne kirjoittaa, kerro asiasi suoraan päähäni. Otan kuulosuojaimet nyt pois, niin kuulen sinut.


      • Fenisis
        KatjaNiemenKaveri kirjoitti:

        Kerro lisää! Tai eihän sinun tietenkään tarvitse tänne kirjoittaa, kerro asiasi suoraan päähäni. Otan kuulosuojaimet nyt pois, niin kuulen sinut.

        älyttömän hyvä kommentti : D


      • et välttämättä
        KatjaNiemenKaveri kirjoitti:

        Kerro lisää! Tai eihän sinun tietenkään tarvitse tänne kirjoittaa, kerro asiasi suoraan päähäni. Otan kuulosuojaimet nyt pois, niin kuulen sinut.

        Ei toimi kaikilla. Vain osalla kyseinen aviotoiminto käytössä, jolla tämä mahdollista. Ihminen käyttää vain 10% aivokapasiteetistaan. Mieti jos voisimme käyttää 100%...


      • Korvatulpista

        Korvatulppien käytön teho perustuu siihen, että ne vaimentavat ulkoa tulevia tavanomaisia fyysisiä ääniä, jotka psykoosissa muuntuvat ihmisen aivoissa siksi, mitä kutsutaan äänien kuulemiseksi. Sen vuoksi ne voivat estää psykoosin syventymistä. Erityisen hyödyllisiä ne ovat ns. valkoisen kohinan torjunnassa lievästi psykoottisessa tilassa. Korvatulpilla on kuitenkin rajoitteensa. Syvässä psykoosissa äänien kuulemisen perustana voi toimia myös ihmisen aiempi muistisisältö ilman merkittävien ulkoisten fyysisten äänten läsnäoloakin.


      • Anonyymi

        Tinnituskin vaimenee jonkin verran tulpilla, ja toisaalta voi lisääntyä, esim. suhina tuppaa lisääntymään, mutta humina vähenemään.


      • Anonyymi
        Korvatulpista kirjoitti:

        Korvatulppien käytön teho perustuu siihen, että ne vaimentavat ulkoa tulevia tavanomaisia fyysisiä ääniä, jotka psykoosissa muuntuvat ihmisen aivoissa siksi, mitä kutsutaan äänien kuulemiseksi. Sen vuoksi ne voivat estää psykoosin syventymistä. Erityisen hyödyllisiä ne ovat ns. valkoisen kohinan torjunnassa lievästi psykoottisessa tilassa. Korvatulpilla on kuitenkin rajoitteensa. Syvässä psykoosissa äänien kuulemisen perustana voi toimia myös ihmisen aiempi muistisisältö ilman merkittävien ulkoisten fyysisten äänten läsnäoloakin.

        Vaikea ymmärtää, että ulkoiset äänet muuttuisivat puheeksi asti.


    • ....................

      Mulla ne ainakin kuului semmoisena sekamelskana, joka oli niin hiljaisella, ettei niitä kuule, kun muminana. Enää en kuule ääniä, kun aloitin leponexin. Tulee heti mieleen sofi oksasen romaani ja näytelmä "puhdistus".

      • Anonyymi

        Ehkä vain tulkitset ne puheeksi, keskusteluksi. Kuten voi olla normaalillakin kokemusta jostain asian kieppeiltä.


    • ghuj5

      Ulkopuolisten äänien kuuleminen on ollut ainakin omalla kohdallani todella pelottavaa. Aina tulee sellainen jäätynyt olo kuulemisen jälkeen ja sitten ajattelee että "no niin tää on taas tätä" tai että "apua mistä toi oikein tuli".

      • Anonyymi

        Kuten torven törähdys, vai leijonan karjaisu?


    • Janne.

      Surullista.
      Aikoinaan minutkin diagnosoitiin hulluksi koska satuin kertomaan, että "kuulen musiikkia päässäni".

      Suomessa on muutama idiootti lääkärinä joiden ei pitäisi saada tehdä työtään laisinkaan!

      Loppuelämä meneekin sitten apteekissa ravaamiseen ettei lähde tuet ja kun kerran hulluksi leimataan niin se leima pysyy loppuiän. Sitä on yhteiskunta.

      Nappi otsaan tuollaisille v*tun mukatietäville p*skiaisille.

      • Terve mies.

        On muuten ihan tosijuttu että kun joku 15 vuotias menee selittämään ahdistustaan jne. jollekin pallinaamapsykologille niin saatat saada helposti hullun paperit.

        Tuo ala pitäisi jonkun tutkia kunnolla, siellä on nimittäin paljonkin hämärää toimintaa. Tiedän omakohtaisesti.

        Tämä ala pissii ja pahasti. Sitä ei vaan huomata.


      • Anonyymi

        Mozart kuuli niin hyvin, että loi teoksiakin niillä. Normaalikin voi kuulla joskus musiikkia korvillaan, vaikkei lähdettä olekaan, eikä sitä yleensä pidä epänormaalina, kun se on erittäinkin satunnainen, jopa muutaman kerran elämässä vain. Ei puhu jonkun biisin tarttumisesta joka on tunnetumpi ilmiö. Jos moiset vakiintuu, niin sitten on skitso, ja syy on melko varmasti sama, mutta pysyvämpänä. Ja ne siis kuulee korvalla kuten tinnituksen, ja se on siinä ja siinä ajattteleeko ne ulkoisena vai sisäisenä, ja molemmat vastaukset voi siten olla oikein, oli miten vahvasti tahansa jompaa kumpaa mieltä; voi silti olla jopa ihan sama juttu.


    • sdf3

      Ne on aivojen tuotosta.

      • Anonyymi

        Tinnituksesta voidaan ajatella samaa, mutta taitaa olla jokin epävarmustekijäkin (väitetään liikkaa liian vähin faktoin), ja liittyy toki korviin ja sitten viestintään aivoissa ja korvissa. Varsinkin "harhaisista" lääkäreillä on kaikenlaisia kotikutoisia mutuja joita ne tykkää laukoa faktoina, kun joku auktoriteetti on tehnyt hypoteesinsa tunnetuksi, ja usein pitäytyy siihen vastatodisteista huolimatta (kertoen olevansa itse harhainen); ihan sama fyysiselläkin puolella yleisesti, ja kun ne yritetään linkittää yhteen omine tyhmine arvauksineen. "Aivoista" on vähän turhan väljä juttu lähteä luomaan omia harhojaan syistä ja hoidoista.


    • tuntematon potilas

      Alkuun äänet kuului hiljaisempina, sairauden pahetessa niin, ettei erottanut olivatko ne oikeita ääniä vai harhoja. Hiljaista hetkeä ei ollut moneen kuukauteen,se oli aivan helvettiä. Parannuttuani nautin suunnattomasti hiljaisuudesta. Toivon, etten joudu enää ikinä kokemaan samaa.

      • wfafeawwae

        ihan mielenkiinnosta ja myötätunnosta kysyn, minkälaisia ääniä ne ovat? ihmisen ääniä? muita ääniä?

        otan osaa tuollaisen hirveän taudin kanssa. :(


    • tuntematon potilas

      Ihmisten puhetta. Tuttujen ja tuntemattomien.

      • Anonyymi

        Okei, tässä ollaan jonkin juurella; selvä vastaus. Tinnitus ei varsinaisti eroa kertomuksesta(si), kuten ei musiikki, muut äänet jne. Volyymi myös vaihtelee tinnituksessakin.


    • sulkin

      Mun äänten alkuperä on taustametelissä. Se voi olla jääkaapin tai tietokoneen humina tai patterin tai tuuli tai autojen äänet, kaikki sellainen, minkä mun pää kääntää puheeksi. Jos on täysin hiljaista (Hyvin harvoin, mutta sitten...), äänet on joko kaikuja omista ajatuksista (Tapahtuuko muilla sitä?) tai sitten täysin itsenäisiä tyyppejä, Jumalia ja ihmisiä sikinsokin. On todella vaikea uskoa, että mun alitajunta on niin musta ja niin nokkela kuin nää tyypit osaa.

      P.s. Maailmanloppu on tulossa! Mulle kerrottiin. :)

      • skitsou

        Mulla kans välillä ajatukset kaikuu päässä, olen myös muuten skitso. Jumalat ja perkeleet on mun päässä myös puhuneet. Kerran kaksi radio juontajaa puhu keskenään musta pääni sisällä, välillä myös just jostain kellon tikityksestä muovaantuu ääni päähän, joka sanoo esim et tapa itsesi.


      • Anonyymi

        Tota ulkoisia ääniä puheeksi, sitä on edeleen vaikea mun ymmärtää, koska mitä kuulee, on se mitä kuulee; ei puhetta. Oma pää prosessoi alitajunnassa toki, ja sieltä sitten jos kulee keskusteluja tms., se on täysin uskottavaa, ja onko se niin näppärä kuin koet, niin sitä en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tota ulkoisia ääniä puheeksi, sitä on edeleen vaikea mun ymmärtää, koska mitä kuulee, on se mitä kuulee; ei puhetta. Oma pää prosessoi alitajunnassa toki, ja sieltä sitten jos kulee keskusteluja tms., se on täysin uskottavaa, ja onko se niin näppärä kuin koet, niin sitä en tiedä.

        Ilmeisesti aivot prosessoivat myös öisin jotain. Helkutti sentään, havahduin osittain keskellä yötä niin jäätävästä painajaisesta, posket märkänä kyynelistä ja täristen. Ei ole tämmöstäkään tapahtunut aiemmin, enkä ollut tietoinen, että unessakin voi itkeä. Varmaan seurausta tästä helkutin palaverista, jossa ei millekään voitu tehdä yhtään mitään ja sitä edellisestä kokouksesta, jossa muut kertoivat mikä on minulle parasta, tietenkin.


    • kuiskaus3

      Hiljaisina kuiskauksina, minua morkkavia, haukkuvia, vatsastapäin tulevia. Kuulin kun söin epäsopivaa lääkettä. Tajusin kuitenkin itse niiden olevan ääniä. Ne puhuivat minun äänelläni.

      • Anonyymi

        Oli sävyt jne. vaihtelee, ja tässä kuulee oman äänensä, joka viittaa vahvemmin omiin ajatuksiin, vaika sitten äänellä, omalla äänellä. Muilla voi olla tutun tai tuntemattoman äänellä. Soimaavia? Voihan ne olle sitäkin, mutta miksi niin yleisesti soimavia; eikö sitten ylistäviä jne. Pahimmat on aika lähellä sitten soimaavista, kuten tapa ittes tai joku, ja joku skitso sitten onkin, ja joku repi silmät päästään kirkossa kun äänet pakotti.


    • mielenkiintoista10

      kuulen epämääräistä muminaa. Välillä kuulen jotain tarkasti. Vaikuttaa hullun puheilta. Hermostun todella, hyvä että saan nukutuksi.
      Olen varma että se on ihmisten huonoa pilaa tekniikalla! Kenties kontrollointia. Minulla on epäilys sirutekniikasta. Kerran näin erään miehen silmässä punaista kiiltävää valoa pimeässä... Aivan kuten terminatorissa. Minulla on ohimo mustelmilla eräässä valokuvassa. Heti ollaan sanomassa hulluksi jos uskaltaa jollekin sanoa ajatuksistaan.

      • Anonyymi

        Jos musiikkia, kelloja, niin miksei sitten joillain muminaakin ja jopa selvempää osan aikaa tai useammin. Ja sitten on niitä, jotka näkee hahmoja(kin), kuten Kaunis mielessä (elokuva).


    • gdsgdfsdfgds

      Sanokaapas nyt suoraan ihmiset että verhoiletteko tarinanne jotenkin vai
      onko ne oikeita ääniä!?ONKO NE OIKEITA!?!?!?!?

      • stna5

        On ne oikeita, usko jo!!!! Kuuntele sinäkin OIKEEN TARKASTI niin saatat kuulla!!!!!!!


      • Anonyymi

        On oikeita, itse kuulin keskusteluja tuntemattomien ja tuttujen ja epämääräsiä ääniä kuuluu, hallitsin jonkun aikaan, oli siis osittain hyötyä äänistä sain mm. selvitettyä yhen salaisuuden. Kuulu myös epämääräisiä ääniä naapurintaloista ja joidenkin vastaantulijoitten ajatuksia/mieltymyksiä , en halunnut kuulla lisää joten menin lääkärille ja sain lääkkeet, mitkä tukahdutti äänet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On oikeita, itse kuulin keskusteluja tuntemattomien ja tuttujen ja epämääräsiä ääniä kuuluu, hallitsin jonkun aikaan, oli siis osittain hyötyä äänistä sain mm. selvitettyä yhen salaisuuden. Kuulu myös epämääräisiä ääniä naapurintaloista ja joidenkin vastaantulijoitten ajatuksia/mieltymyksiä , en halunnut kuulla lisää joten menin lääkärille ja sain lääkkeet, mitkä tukahdutti äänet

        Mel Gibbson fiktiivisesti kuuli naisten ajatuksia elokuvassa, ja joku eläinten. Miksi lopetit tutkimuksen noin nopeasti, vai puhutko pötyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On oikeita, itse kuulin keskusteluja tuntemattomien ja tuttujen ja epämääräsiä ääniä kuuluu, hallitsin jonkun aikaan, oli siis osittain hyötyä äänistä sain mm. selvitettyä yhen salaisuuden. Kuulu myös epämääräisiä ääniä naapurintaloista ja joidenkin vastaantulijoitten ajatuksia/mieltymyksiä , en halunnut kuulla lisää joten menin lääkärille ja sain lääkkeet, mitkä tukahdutti äänet

        Mikä lääkitys sai äänet loppumaan? Mulla ei ole olantsapiini eikä peratsiini vienyt ääniä pois.


    • bonb

      istuin tk:n aulassa ja sieltä soi radiossa hurriganesin bourbon street, sanat vaan kuulin niin ,että demon street. Oli aika tylsää. En kuitenkan viitsinyt kysellä muilta, että kuulettekko saman. Tyhjästä en koskaan kuule ääniä.

      • Anonyymi

        Enpä ole ennen kokenut vastaavaa (normaalina) enkä kuullut kenenkään muunkaan kuulevan jonkin muun sanan sen sijaan, niin kuin toistuvasti.


    • EEE

      jooo kyllä, kyllä ne on oikeita ääniä, sisäisiä, joskus huutoa, meteliä, hiljasta kuiskausta, puhetta, millon minkälaisina varotuksina jne.. mun pään sisällä puhuu joku mies, joskus oli kyllä pahempanaki. joka yö heräsin klo 04:39 ja sänky usein tärisi vaikkei kännykkä tai mikää muu ollu siinä, joku mies puhu mun pään sisällä "herää,sun pitää herää!" ja joskus saatto olla hirvee syyttely keskellä yötä pään sisällä ja ikeskustelin ite niiden kanssa ja käskin ja huusin niille.. aina ku luuli että ne hiljenty niin kohta ne alotti taas just ku ois nukahtanu... aash♥♥...

      • Anonyymi

        Tinnituksen luja jyrinä voi saada sängynkin tärisemään ja siihen herää; kokenut pari kertaa ja mulla on tinnittänyt toisatakymmentä vuotta, ja osaan eliminoida sen pitkälle kotioloissa, jossa se lähinnä vain kuuluu. Kun rasittaa itseään liikkaa (monitori) niin volyymitkin lisääntyy. 4:39 joka yö; taidat liioitella. Tossa taas yksi joka kuulee syyttelyäkin, joskus. Ja joku mies puhuu, ja voi olla meteliä sen sijaan (myös). Vaikuttaa kuin osa mielestäsi olisi omilla raiteillaan, jolla on oma tahtonsa, ja se littyy kai sivupersoonaankin, joltain osin, ja jotkut ovat sellaisia, eivätkä jakaantuneita välttämättä, vaan vain yksi tai pari persoonaa voi olla samaan aikaan hän itse, ja ehkä kuulee jotain muutkain silloin, en tiedä varmasti.


    • Joutse

      Sairaanhoitani kertoi, että kuuloelin ihan oikeasti värähtelee silloin, kun ihminen kuulee ääniä. Eli fyysistä eroa äänen ja äänten kuulemissa ei ole, keho reagoi molempiin samalla tavalla.

      Mun äänet on usein omien ajatusten kaikumista, milloin niiden sisältöä voi helpommin muokata. Eli voin hallita omaa äänimaailmaani, välillä. "Biisi soi päässä"-läppä on mielestäni hauska, sillä todellakin voin kuulla kokonaisen biisin pääni sisällä toistuen liki täsmälleen samankaltaisena kuin radiosta. Sitten on niitä vittumaisia ääniä, ns. omantunnon ääniä, jotka kertoo hyvin raadolliseen meininkiin joka ikisen asian, minkä tekee väärin: Seisonko oikein, puhunko riittävän selkeästi, entä tämä kirjoitus, entä ryhti, vauhkot silmät, jne. Osaa ne välillä olla kannustaviakin ja hauskoja ja paljon nokkelampia kuin mitä itse on. Äänet on yleensä lähtöisin jostakusta sellaisesta ihmisestä, jota ajattelee ja/tai jonka kanssa on ollut lähiaikoina tekemisissä, ohikulkijakin käy.

      Äänimaailmaan lisäsisältöä tuottamaan riittää tuuli, tietokoneen, patterin tai jääkaapin humina tai muut sähköiset äänet, pelkkä joutilaisuuskin riittää.

      • Kkahelikahellakoolla

        kuulokkeista ne kuuuluu ja hyvällä tsägällä jopa puhelimesta, kun kuuntelet mielimusaasi kuulokkeista toinen galaksi lähettää sinulle yhtäkkiä hätäviestejään, olet heidän valittunsa he tarvitsevat apua, sitten kun soitat 112 saatkin toisen galaksin heeboilta ohjeet miten pääset heidän galaksiinsa


      • Anonyymi

        Vaikea taas ymmärtää ulkoisen äänimaailman luovan puhetta. Muuten jo aloin luulla ymmärtäväni, että omat ajatukset kuuluu korvissa (sairaanhoitajakin kertonut?), ja niiden ääni voi olla jonkin viimeaikaisen tyypin, joka tulee silloin muistista.


      • Anonyymi
        Kkahelikahellakoolla kirjoitti:

        kuulokkeista ne kuuuluu ja hyvällä tsägällä jopa puhelimesta, kun kuuntelet mielimusaasi kuulokkeista toinen galaksi lähettää sinulle yhtäkkiä hätäviestejään, olet heidän valittunsa he tarvitsevat apua, sitten kun soitat 112 saatkin toisen galaksin heeboilta ohjeet miten pääset heidän galaksiinsa

        Hardcore keissi siinä.


    • 354y 354y 354y

      Vittu te ootte sekaisin...

      • Anonyymi

        "Sekaisin" on ihan eri ilmiö. Tässä vain kuullaan ääniä.


    • Shhh and go to sleep

      "Minä olen vähän hullu ja erotan kyllä ääniharhat todellisuudesta jollakin tasolla. Siis ainakin minä kuulen äänet aivan tavallisina ajatuksina, jotka tulevat ns. ulkopuolisista persoonista."

      Minulla aivan sama juttu.

      • Anonyymi

        Ei siis joku - tässä keississä - puhu esim. vieressä tai naapurissa, vaan kuulee ne omassa päässään niin kuin telepaattisesti kuulisi. Ja ne on toisia persoonia; joo tällaisista keisseistä olen perillä. Nämä eivät ole mitenkään tinnituksen tapaisia, kuten monet noista muista keisseistä on.


    • Aina ollut tällasta

      Ajatuksina ja ääninä. Tänä aamuna kuulin toisesta huoneesta miehen äänen:"Mikä ihme se tuo tuommoinen (tässä sana joka oli mulle vieras, en sitä muista) oikein on?". Minä oletin mieheni puhuvan, tietenkin koska muuta vaihtoehtoa ei ollut, ajattelin lemmikin taas tehneen tuhojaan olkkarissa. Ei, mies oli poissa, lemmikkikin toisessa huoneessa kuin siinä josta ääni kuului.

      Ajatukset tulevat aina sillä tavalla, että tietää jottei kyse ole omista aatoksista. Ne syntyvät tyhjästä ja tulevat vauhdilla. Sarjatulimaisesti.

      Ja ei, mulla ei ole skitsofreniaa eikä muutakaan mielenterveyshäiriötä.

      • Anonyymi

        Vaarallisen epämääräinen toi "ajatuksina ja ääninä".
        Toi ulkoinen kuuleminen toisen persoonana näyttää tässä ihan samalta kuin kun joku kuulee ne päästänsä toisen persoonana, joka sanoo jotain selvästi, ja se on niinku telepatiaa, kuten toi ulkoinenkin, silloin kun ne ovat yhtä selviä kuin jonkun tyypinkin sanomana. Ainoa mielenkiintoinen tässä on, että tämä on ulkopuolelta; ei omasta päästään. Tai miten se koetaan selvästi.


    • 20+0

      Se kuulostaa siltä kuin musiikki soisi nappikuulokkeissa mutta sinulla on kuulokkeet pöydällä eikä korvilla.

      • Anonyymi

        Olen normaalina kuulut jotain kertoja ihan selvästi musiikkia, ja joten kuten muistan joskus katsoneeni, onko tv:ssä joku kuulemani muu juttu - se tapaus ei ollut musiikkia, mutten enää muista, oliko asia niin, että kuulin sitenkin, mutta oletan olleen, kun kerran jotain sellaista muistan menneisuudessäni kuulleeni.


    • 12+11

      Yleensä äänten kuuleminen on hallitsematonta ja vaihtelee psykoosin asteen mukaan.
      ***(1) Niin sanotussa "normaalissa" valvetilassa ihminen on yleensä niin kiireinen ja niin voimakkaasti tavanomaisten ajatustustensa ja ulkoisten tavallisten äänten tavanomaisten tulkintojen ohjaama, että "äänien kuulemista" ei tapahdu; ainakaan tietoisesti. Silloin ollaan niin sanotusti "normaaleja" tai "tavanomaisuuden ohjaamia".
      ***(2) Hiukan rentoutuneemmassa, väsyneemmässä tai uneliaammassa tilassa on tavallista ns. terveelle ihmisellekin, että alkaa "kuulua" jotain muutakin. Tuolloin ne eivät kylläkään ole vielä varsinaisia ääniä, vaan pikemminkin kuin vaimeita "ylimääräisiä" ajatuksia aina aika ajoin. Silloin puhutaan lähinnä intuitiosta; mieleen automaattisesti pulpahtavista ajatuksista, joita siellä varmaan on lähes aina, mutta joihin yleensä ei tule kiinnitettyä paljoa huomiota. Voi myös joskus; yleensä suhteellisen harvoin tässä vaiheessa, kuulua varsinaisia ääniä, esimerkiksi ovikello voi soida, edesmennyt puoliso todeta jotain hänelle tyypillistä tai ääni käskeä tekemään läksyt, vaatia elämään synnitöntä elämää, ehdottaa yliopisto-opintoja yms.
      ***(3) Psykoosin rajalle aletaan vähitellen tulla silloin kun hajanaiset ajatukset alkavat yleistyä ja syrjäyttää tavallista; jokapäiväiseen konkreettiseen elämään, toimeentuloon yms. suoraan liittyvää ajattelua. Noita ajatuksia muodostuu usein epämääräisten, korvien kautta kuultujen ulkoisten fyysisten äänten perusteella. Tavallista on, että niin sanotusta "valkoisesta kohinasta"; esimerkiksi tuulettimien, liikenteen ja veden äänistä alkaa muodostuu hajanaista puhetta, joka kuulostaa ajatusten sijasta ääniltä tai ajatusten ja äänien sekoitukselta. Kyse on siitä, että aivojen kognitio yrittää parhaansa mukaan muodostaa merkityksiä noille ulkoisille satunnaisille sisällöille ja yrittää yhdistää ne loogisesti siihen, mikä on ihmiselle ennestään tuttua ja jolla on ennestään jollakin tavoin riittävän vahvoja merkityksiä henkilölle itselleen.
      ***(4) Psykoosin syventyessä tuo äänimaailma alkaa niin sanotusti "elää omaa elämäänsä" ja tulkinnat alkavat tyypillisesti pyöriä tiettyä rataa. Voi muodostua; tyypillisesti hallitsemattomasti, melkeinpä mitä tahansa, joka voidaan tulkita henkilön toimesta monilla eri tavoilla. Voi esiintyä näennäisen itsenäisiä persoonia, jotka kommentoivat äänien kuulijan tekemisiä, säätilaa, pörssikursseja, hallituksen juonitteluja, ufojen liikkeitä, oletettujen jumaltan tarkoituksia tai ihan mitä tahansa. Tyypillisesti asioita, joista henkilö on jollakin tavalla kiinnostunut tai jotka voivat vaikuttaa häneen. Äänet voivat olla älykkäitä, syyttäviä, neuvovia, sekavia, viisaita tai ihan mitä tahansa. Voi tuntua, että kuulee telepaattisesti muiden ajatuksia tai että omia ajatuksia välitetään muille teknisin tai yliluonnollisin keinoin tai ihan mitä tahansa. Voi myös alkaa näkyä epämääräisiä varjoja, joihin alkaa hahmottua piirteitä, jotka jollakin tavoin liittyvät äänien sisältöön. Tässä tilassa voi myös alkaa olla vaikeaa tai hyvin vaikeaa ajatella ns. itsenäisesti, koska äänet voivat viedä huomion lähes kokonaan ja erottaa se, mille asioille on todellinen fyysinen vastine ns. tässä ja nyt.
      ***(5) Syvässä psykoosissa äänet voivat peittää tavanomaiset tulkinnat kokonaan alleen. Esimerkiksi taustamelu voi olla täynnä merkityksiä, joiden alta tavallinen ihmisten puhe ei kuulu läpi. Toisaalta myös hyvin heikot ulkoiset äänet voivat tuossa tilassa korostua, jolloin ääniä kuulee myös lähes täydessä hiljaisuudessa. Koska myös ihmisen kehon sisältä kuuluu jatkuvasti fyysisiä ääniä, nekin voivat toimia lähtökohtana noille automaattisille tulkinnoille vaikka muutoin olisi fyysisesti hiljaista. Näyt voivat myös alkaa elää omaa elämäänsä ja voi esiintyä haju- ja tuntoharhoja ja ajan- ja paikantajun menetystä. Tämä tila on jo selvästi hallitsemattoman unennäön kaltaista ja voi myös olla hyvin vaikea päätellä ns. mistä tullaan, minne mennään ja kuka ollaan.

      • Anonyymi

        2. Hiljaa ollessaan omat ajatukset voi joillain muodostua kellon ääniksi ja puheeksi jne. Menee vähän pitkälle mun mielestä, ja miten usein taapahtuu, joka kerta, usein? Ainakin näkyy alttius skitsolle, ja ehkä aikaisempi hoito antaa parhaat mahikset toipua (saatan olla lukenut jostain joskus).
        3. Ulkoiset normaalit äänet alkaa luoda ääniä, kuten puhetta. Tämä alkaa ekaa kertaa olemaan jo ymmärrettävämpää mulle, miten ne luo muita ääniä. Lisäksi, mulla on kokemus, että ne voi luoda jonkin musiikin tai osan siitä. Pidän normaalina havaintona normaalilla, jos on sattunut huomaamman, kokemaan juuri sellaisen. Sen lisäksi on selvää musiikkia, joka on eri asia.
        4. Äänimaailma alkaa elää itsenäisemmin, ja sivupersoonaääniä voi alkaa kuulumaan. Tosta voin ajatella, että normalikin ja aikaisemminkin niitä kuullaan. Kuitenkin, niiden ote on suurempi. ja tässä manitsit myös epämääräiset varjot, jotka joku muukin on dokumentissa maininnut, joka löytyy Areenasta. Syyttävät äänet tässä vaiheessa. Eli tällainen itsenäinen sairauden aste; jo hajonnut siihen pisteeseen. Kun 3:n on pahimmassa vaiheessa, tai on juuri 4:ssa, että olisi aika hakea lääkitystä, niin se vaikuttaa tässä hyvältä mun mielestä.
        5. Kaikki ulkoiset ja sisäiset äänenlähteet luo "merkityksellisiä" ääniä. Niiden valta on suuri. mahdollisesti myös tunto- ja hajuaistimuksia - hajut siten ei varmaankaan ole epätavallista joskus normaalillekin, mutta tuntoaistimukset mun mielestä on, kun ei ole kokemusta. sensorisia harha-aistimuksia psykoottisia, psykoosissa - läkärit usein ajattelee, että niitä voi olla ei-psykoottisellakin/ei-skitsolla, joka ei ole tieteellistä, ja siten perustelevat tietämättömyyttään, jonkun epätieteellisen auktoriteetin selvästikin virheellisen ja vääräksi todistetun hypoteesin vuoksi. Sitten on luulosairaita (hetkellisesti yleensä), joka littyy ehkä paniikkiin, ahdistukseen, tunneorientoituvammilla tyypeillä. Ja muut sitten joutuu epäilyksen alle kaikista heistä johtuen.


    • - kokenut -

      Kerron oman kokemukseni.

      Kokemukseni on ainoa minulle tapahtunut mutta se oli selvä. Olin aika hurjassa tuskassa keskellä yötä, kaikki elämäni epäonnistumiset pyörivät päässäni niinkuin on hyvin yleistä kun tilanne kärjistyy juuri yöllä pimeässä. Pyörin siis tuskissani sängyssä ja yritin itkeä epätoivoista tuskaani johonkin siinä onnistumatta, tätä jatkui useita tunteja. Silloin se tapahtui.

      Kuulin pimeyden läpi kahden henkilön alkavan keskustella minusta. Tavallaan he olivat huolestuneita minun tilasta, mutta samaan aikaan se ei kuitenkaan ollut sitä. Joka tapauksessa, kun kuuntelin heidän keskusteluaan minusta ja samalla analysoin mitä tämä oikein tarkoittaa? miksi kuulen näiden henkilöiden, persoonien keskustelevan minusta, niin sain mielestäni myös vastauksen.

      Minä projisoin tuskani ulos itsestäni sillä seurauksella, että se löysi kaikupohjan jostain toisesta todellisuudesta, johon minulla eikä kenelläkään muulla elävällä olennolla ole normaalisti asiaa. Sain siis tuskatilaani suuresti kaipaamani vastauksen itseni, minuuteni ulkopuolelta. Toisaalta kun kuulin näiden kahden henkilön keskustelevan minun tilasta se ei ollut ollenkaan vapauttavaa vaan jotenkin pelottavaa sen takia koska he eivät olleet huolestuneita minun tilasta hyvin paljon, vaan he kuten sanoin, pikemminkin analysoivat minun tilannetta, kliinisesti kuin lääkärit tai psykologit.

      Näin jälkeenpäin ajatellen oli ehkä parempi etteivät nämä kaksi henkilöä tulleet liian läheisiksi ja huolestuneiksi minusta, koska muuten olisin "kiinnittynyt" niihin, ja mielestäni tämä tällainen kiinnittyminen "henkiin" lisää skitsofrenian, jakomielisyyden riskiä.

      Koska pystyin analysoimaan itseäni täysin tuossa tilassa pystyin myös ymmärtämään tämän toisen todellisuuden selvän olemassaolon jossain toisella puolella, nyt koin sen neutraalina, pimeänä, mutta kuitenkin olemassaolevana, jonka pitää antaa olla rauhassa. Kristillisellä kielellä sanottuna "vainajahenkiin" ei saa olla yhteydessä, vaikkakaan en saanut selvää, olivatko nämän kaksi "sielua" ajan ja paikan toisella puolella aivan oikeasti.

      Kuitenkin koin nämä kaksi "henkeä" lohduttavina asioina jatkossa myöhemmin, koska tämä niiden minusta keskusteleminen tapahtui, ja mikä tahansa asia joka tapahtuu tuskassa kärsivän ihmisen mielikuvituksen ulkopuolella, se todella tapahtuu. Näin minulle kävi.

      Tämä kokemus vahvisti minulle sen että on olemassa tasoja, joilla tapahtuu elämää ihmisten oman tietoisuuden ulkopuolella, ja nämä tasot voidaan luokitella pääpiirteittäin kolmeen osaan:

      1)pimeyden tasoon
      2)neutraaliin tasoon(joka luultavasti tapahtuu juuri tässä ajassa ja paikassa), ja
      3)valon tasoon.

      Pimeyden tasoon yhteyden saajat joutuvat tälle skitsofreeniselle "kaaoksen" alueelle, ja tänne kaikki äänet tulevat häiritsevänä sekavana puurona, lopulta säännöllisenä häiriöinä soimaan aivoihin ja koko kroppaan saaden aikaan aistien ja ruumiin "harhat". Minun kuulemat kaksi ääntä tulivat ns. neutraalilta l. kriittiseltä tasolta, tämä taso on vaaraton mutta tältä tasolta pitäisi päästä valon tasolle missä "enkelit" toimivat. Valon tasosta ei voi kukaan erehtyä, koska tähän tasoon yhteydessä ollessaan ihminen kokee valoa ja lämpöä, rakkautta, eikä pelkoa tässä kohtaamisessa ole. Ne jotka ovat kokeneet valon tason ovat kokeneet usein sydämenpysähdyksen ja ovat kokeneet tänä aikana todella elämän ja kuoleman välisen rajan toisella puolella käynnin, tästä löytyy lukemattomia todistuksia, linkitän tästä hyvän esimerkin nytkin Areenassa pyörivästä kolmiosaisesta dokumenttisarjasta.

      Mielen Salattu Voima 3/3
      http://areena.yle.fi/tv/1209339

      Hyvää jatkoa kaikille.

      • Anonyymi

        Ihan kiva tarina, mutta analyysistäsi en ole samaa mieltä. Pimeys, ihan psykoosia, skitsoo, josta on juttua aikaisemmissa pousteissa, joissa on juttua myös normaalista, eli telepatian kaltaisesta kuulemisesta päästään tai ulkopuolelta, ja se ei ole vain puheet, vaan voi kuulla musiikkia, kelloja, muuta.
        Valo taas on mun mutun mukaan kehon kemiaa yhdessä tilanteeseen liittyvän muistin toimintaa, liityen kuolemaan, jossa kokee kuolleita, jotka ei enää voi olla siellä ja siinä iässä, sen ollen epäloogista, kuten koko paikka, jota ei ole olemassa kuin mielen luomuksena, ja syy on mutun mukaan mielensä luoma kokemus ja tarve (monella on sellainen tarve läheisistä, ja jos ei ole, he luultavasti eivät koe mitään selaista, jos mitään), hallusinaatio, joka koetaan yhtä todellisena kuin mielisairaudessa. Voivat jossain kokea kehosta poistumisenkin, jolle on ihan tieteellistä selitystäkin, ja ehkä tietävät psykiatriankin puolella; mitään oikeaa se ei ole, vaikka joku on selittänytkin "näkemäänsä" esim. sairaalassa, joka ei liene päättelyä kummempaa; niistä ei ole annettu tarkempaa raporrtia, eli en sellaista oleta olevankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiva tarina, mutta analyysistäsi en ole samaa mieltä. Pimeys, ihan psykoosia, skitsoo, josta on juttua aikaisemmissa pousteissa, joissa on juttua myös normaalista, eli telepatian kaltaisesta kuulemisesta päästään tai ulkopuolelta, ja se ei ole vain puheet, vaan voi kuulla musiikkia, kelloja, muuta.
        Valo taas on mun mutun mukaan kehon kemiaa yhdessä tilanteeseen liittyvän muistin toimintaa, liityen kuolemaan, jossa kokee kuolleita, jotka ei enää voi olla siellä ja siinä iässä, sen ollen epäloogista, kuten koko paikka, jota ei ole olemassa kuin mielen luomuksena, ja syy on mutun mukaan mielensä luoma kokemus ja tarve (monella on sellainen tarve läheisistä, ja jos ei ole, he luultavasti eivät koe mitään selaista, jos mitään), hallusinaatio, joka koetaan yhtä todellisena kuin mielisairaudessa. Voivat jossain kokea kehosta poistumisenkin, jolle on ihan tieteellistä selitystäkin, ja ehkä tietävät psykiatriankin puolella; mitään oikeaa se ei ole, vaikka joku on selittänytkin "näkemäänsä" esim. sairaalassa, joka ei liene päättelyä kummempaa; niistä ei ole annettu tarkempaa raporrtia, eli en sellaista oleta olevankaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=m__r-XvNYes
        .


    • etnäin

      Okei voin nyt siis suoraan sanoa, että kerran kun istuin kynegologin vastaanotolla, anteeksi avoimuutenki.:D Istuin siis vastaanotossa ja lueskelin vuoroani odotellessa naistenlehteä, kun mieleeni yhtäkkiä tuli lause "emme voi tehdä ultria tänään, ultrat tehdään terveyskeskuksessa".. Istuin siis vastaanottohuoneessa itseni lisäksi työntekijän kanssa. Sillä hetkellä ku mietiskelin tätä lausetta ja olin silleen et dafuck mist toi ajatus.. nainen tuli operaatio huoneesta, käveli kassalle, antoi lappusia vastaanoton työntekijälle (olin siis yksityisellä) ja työn tekijä sanoi asiakkaalle ton lauseen. Sillä hetkellä leuka loksahti auki ja siitä asti miettiny, et miten voi olla. Telepatiaa, ehkä?

      • ajtoi

        Minä en halua kuulla toisten ajatuksia enkä halua että minun ajatuksia luetaan! Täytyyhän ihmisellä olla yksityisyys!


    • Epätietoisuus

      Telepatiaa epäillessä kyse saattaa olla teknisesti toteutetusta ilmiöstä.
      Lue aiheista Synthetic Telepathy ja Targeted Individuals. Suomi24 löytyy myös keskusteluja aiheesta.

      • ?!?!?!

        Oletko kokenut itse jotain ton tyylistä?


      • Epätietoisuus
        ?!?!?! kirjoitti:

        Oletko kokenut itse jotain ton tyylistä?

        Olen kokenut kohta jo neljättä vuotta. Rankkaa on ollut ja on edelleen.
        Pitää elää päivä kerrallaan. Mistään psykiatrisesta hoidosta ei ole ollut apua.
        Silti olen osastohoidosta ja pitää miettiä tarkkaan mitä kertoa ja kenelle. Jos sinulta viedään vapaus psykiatrian takia, oli syy mikä tahansa. Se on mielestäni väärin, eikä niin pitäisi tapahtua, ellei sitten ole vaaraksi itsellensä tai muille.
        Perehtykää asioihin ja miettikää mikä selitys toimii sinun kohdallasi.
        Kaikkea hyvää teille kaikille.


      • ?!?!?!?
        Epätietoisuus kirjoitti:

        Olen kokenut kohta jo neljättä vuotta. Rankkaa on ollut ja on edelleen.
        Pitää elää päivä kerrallaan. Mistään psykiatrisesta hoidosta ei ole ollut apua.
        Silti olen osastohoidosta ja pitää miettiä tarkkaan mitä kertoa ja kenelle. Jos sinulta viedään vapaus psykiatrian takia, oli syy mikä tahansa. Se on mielestäni väärin, eikä niin pitäisi tapahtua, ellei sitten ole vaaraksi itsellensä tai muille.
        Perehtykää asioihin ja miettikää mikä selitys toimii sinun kohdallasi.
        Kaikkea hyvää teille kaikille.

        Miten ilmenee?


      • Epätietoisuus

      • Epätietoisuus

    • ..-..

      Mulla ei oo diagnoosia mutta keskustelen pääni sisällä tuttujen ja vieraiden kanssa ajatuksillani ja välillä kuulen ovikellon soivan, välillä puhetta ja tömähdyksiä asunnostani. Säikähdän niitä aina mutta lohduttelen itseäni että kuulin vaan väärin tai vastaavaa :/

    • Vannana

      Olen miettinyt, että miten ihminen voi kuulla ääntä päänsä sisällä? :D Miten äänien kuuleminen voi olla mahdollista...

      • Kielikuvaäänet

        "Äänten kuuleminen" on sisäistä puhetta eli ajattelua. Jokainen elossaoleva "kuulee ääniä".

        Ei kukaan kuule kirjaimellista mitään ääniä vaan se on kielikuvallinen ilmaisu ajattelulle.


      • Anonyymi
        Kielikuvaäänet kirjoitti:

        "Äänten kuuleminen" on sisäistä puhetta eli ajattelua. Jokainen elossaoleva "kuulee ääniä".

        Ei kukaan kuule kirjaimellista mitään ääniä vaan se on kielikuvallinen ilmaisu ajattelulle.

        Kyllä kuulee, mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        Kielikuvaäänet kirjoitti:

        "Äänten kuuleminen" on sisäistä puhetta eli ajattelua. Jokainen elossaoleva "kuulee ääniä".

        Ei kukaan kuule kirjaimellista mitään ääniä vaan se on kielikuvallinen ilmaisu ajattelulle.

        Kerropa tästä tulkitsijalle. Mä kerran menin sanomaan, että mulla on piru ja enkeli hartioilla, pään molemmilla puolilla, niin alkoi tehdä tarkentavia kysymyksiä niin kauan, että menin itsekin sekaisin, kun koitin kuvata millaisia ne oli. Olisi siinäkin kohtaa ollut parempi olla vaan hiljaa ja pitää moraalinen kompassi omana tietona. Välillä on helkutin vaikea sanoittaa asioita, jotka on itsestään selviä. Koita sanoittaa rakkaus ja sen jälkeen joku kysyy, että tunnetko oikeesti vai onko vain ajatus, onko kehollinen tuleeko kehon ulkopuolelta ja tätä jatketaan niin kauan, että sanoittaja on itsekin sekaisin siitä, mitä sanaa kuuluu käyttää ja mitä se sana tarkoittaa. Yksinkertaisista asioista saadaan näiden psyysikoiden tuoleissa ihan mitä tahansa.


    • nakemysa

      Ihmisen mieli toimii niin, että se helposti tuottaa automaattisesti sisäistä puhetta ilman tietoista kontrollia. Se syntyy usein assosiaatiovirtana, joka katkeaa silloin, kun ihminen kiinnittää huomionsa ulkomaailmaan ja sen objekteihin. Siksi esimerkiksi sosiaalinen vuorovaikutus ja toimiva tunneyhteys toisiin ihmisiin voi suojella psykoosilta, koska ihmisen sisäinen maailma ei silloin saa yliotetta ja ala toimia omalla painollaan. Myös ympäristön virikkeet suojelevat psykoottisilta kokemuksilta juuri siksi, että mieli kiinnittyy silloin ulkoiseen todellisuuteen eikä mielen tuottama fantasiamaailma saa yliotetta. Mieli ei toimi sosiaalisessa tyhjiössä, vaan se tarvitsee kommunikaatiota toimiakseen. Sillä tavalla subjektiivinen kokemus minuudesta syntyy -sisäisen puheen ja sisäistettyjen äänten kautta. Psykiatrisessa hoidossa usein ihan aidosti sotketaan mielen sisäinen ajattelu ja auditoriset hallusinaatiot -eikä pelkästään potilaiden, vaan hoitohenkilökunnan taholta. Potilaat uskoakseni usein pitävät ääninä vahvaa puhetta, jonka he itse tuottavat mieleensä. Se voi voimakkaimmillaan "kuulostaa" puheensorinalta silloin, kun ihminen on hyvin uppoutunut sisäiseen maailmaansa. Joku voi tulkita sen myös telepatiaksi siksi, että siinä raja minän ja muiden välillä on kadonnut. On toinen asia, onko todellisuudessa sellaista rajaa edes olemassa, mutta psykiatriassa tätä rajattomuutta pidetään sairautena. Ne äänet jotka syntyvät ihmisten mielessä, ovat tietenkin sen yhteisön ja kulttuurin ääniä, joissa ihminen on kasvanut. Ne ovat vain sisäistetty osaksi omaa sisäistä puhetta. Kyse on siis ihan tavallisesta mielen mekanismista, ei useinkaan mistään aistiharhasta. Jos oma ajattelu kuulostaa puheelta niin se johtuu siitä, että ihminen puhuu usein ajatellessaan puoliääneen.

      • Anonyymi

        Psykoosi tarkoittaa äänien suhteen sitä, että yleensä vastasyntynyt sielu, konkreettisesti alle 16 vuotiaanakin, jostakin syystä, saa silloisen sielunikänsä "viimeisen oppitunnin - beibenä", ja joutuu ottamaan vastaan, "sydämeensä" jonkun ystävänsä, rakkaansa tms. äänen, joissakin tapauksessa jopa vihollisensa - kiusaajansa.
        Psykoosi on siinä, että ihminen ei heti tunnista, tutumpaa hilguri-minäänsä ja varsinkaan ikävän vihollisensa/kaverinsa tarvetta pelleillä kustannuksellaan vaan suorittaa osan tai kaiken äänien vaatimista/pyytämistä asioista, ne kun olivat häneen samaistuneet tutuksi omaksi ajatusäänekseen, ja voivat aiheuttaa jopa murhaamista ja vandalismia - iällä ei ole sinänsä väliä, jotkut kokevat tuon nuorena, jotkut vasta "aikuisena". Myöhemmin on hyödyllistä, ettei pahaa tehnyt mentaalinen toverinsa/kisuaajansa enää ole samaistunut sinuun, vaan kuuluu erillisenä äänenä mielessäsi, sen jälkeen hän ei voi enää sinuakaan huijata. Älkää HÄVETKÖ kuitenkaan tavallista (Jumalan) pelkoa, se on yleensä ainoa syy, miksemme tule hulluksi milloin tahansa ja tee kaikenlaista liian vaarallista kahjoa juttua.
        Minulla oli tuollainen kehitysjakso, ainoa murrosikäni "kapina" oli kun "ääni => metahumalahuijari" sisälläni vaati särkemään erään kesämökin ikkunan eli olin vielä hieman humalankin jälkitoreissa silloin ja joka samakin asia oli minulle tapahtunut aivan vaavina(potkaisin - vahingossa silti - pallon koulun ikkunaan - hajosi, ja kaverini kanssa viskelimme kymmenen vuotta myöhemmin kiviä museon ikkunoihin, ja niistä yksi hajosi) - ne on korvattu, älkää siitä sen enempää suuttuko, minulla oli tietyllä tavalla onnea, sillä jäin joka kerta kiinni teostani... Museon ikkunan tosin korvasin kokonaan vasta kymmenkunta vuotta myöhemmin... Okei, silloin emme jääneet heti kiinni, vaikka maksoinkin ikkunan myöhemmin suoraan kuntani tilille...
        Vaikeimmat sekoamiset on silloin, kun ihmiseen menee konkreettisesti se nk. Saatana tms todellinen ja järkyttävänkin vanha paha henki... Silloin joku yleensä kuolee.... Jeesukseen ei mennyt silti saatana tietääkseni silloinkaan, kun antautui kuolemaan, ristinsä vaatimuksen mukaisesti. Jeesuksen mielestä saatana oli Pietarissakin se, joka yritti estää Jeesuksen kivun ristillään, mitä oli vaatinut vanhan testamentin profeetoista messiaan kohtaloksi mm. Sakarias... Jeesus ei kuollut ristilleen, ei Raamatun mukaan lainkaan, tuli ylli 35 vuodeksi takaisin Israeliin, ja vaikka oli ristillä koomaan vaivuttuaan 3 päivää Tuonelassa, oman muisto/astraalikehonsa voimin...
        Olisi kuollut - käsittääkseni- jos Roomalainen sadanpäämies olisi särkynyt jalkansa luut, ristillä roikkuessaan, mikä tehtiin kahdelle muulle... Oli näet kirjoitettu Messiaasta: "Häneltä ei saa rikkoa ainuttakaan luuta". Minä en ole ollut ihan noin suojeltu, hampilääkärit murskasi surutta minulta yli 10 hammasta... Siitäkin tiedätte, etten usko enää paljoa nykyisiin lääkäreihin ja turha sanoa mulle, että "pitäisi"...


    • Anonyymi

      Minä kuulen ihan korvilla eri etäisyyksien päästä. Eivät eroa normaaliäänistä, paitsi joskus puhuvat kuiskaten.

      • Anonyymi

        Triviaalisti on kyse telepatiasta ja ajatusten kuulemisesta ja vatsastapuhumisestakin. Ja siinä, että jotkut tunkeutuvat mieleesi, rakkauttaan, suorastaan Jumalan määräyksen takia, jottet menehtyisi sen takia, että niiden sijaan tulisi mieleesi riivaajia/kiusaajahenkiä liikaa...


    • Anonyymi

      Ja taustametelillä ei ole mitään tekemistä noiden äänien kanssa ainakin mitä minuun tulee...

    • Anonyymi

      Äänet kuuluu, koska aivoissasi on rinnakkain suorittamassa aivoimpulsseja, sen hermoissa, joku toinen ihminen. Kossuakin jos juot, saat melko varmasti, jonkun puliukon vierailemaan päässäsi useinkin. Yleensä puhutaan, että ottaa jonkun sydämeensä, niin myös äänensä kuuluu. Legendaarisin tämän tempun tekijä on Jeesus. Ei sillä ole paljoa väliä, minkä maalainen hän todellisuudessa on, tai kuinka kauan on seuraavan tulemukseensa. Jos Hänet kuvittelee tai vain muistelee sanojaan(hän antoi henkensä - puhuu vain meta-merkitystasolla), ihmisen ajatusmaailma alkaa suuntautua kohden Jumalaa, kaikki ne 7 henkeä, alkavat ihmisen luona vierailla/tuttuilla, ja vaikka Jumalan Henget eivät ole suoraa ääni-puhetta, vaan sitä metaa, niitä tulee ilmentämään, joko Isäsi/Setä/Eno, Poikasi tai noiden veljet. Minulle kävi oudommin vielä, kuollut äitini ei lähtenyt äänenä päästäni silloinkaan kun kuoli. Aivan samoin jatkoi puhettaan, kuin kymmeniä vuosia aiemmin - ennen materiaruumiinsa kuolemaa. Miten saa ääniä itselleen, jos vihjaan, että sen aiheuttaja saattaa olla se tavallisin perversio, seksissä, niin älkää hirtättäkö minua jos ette sitenkään saa ääniä itsellenne. Monta ääntä esim. kolme mielessäsi, kertoo jo kypsästä ihmisestä, kaksi on kaikkein kivointa, jos se on vaimonsa/miehensä ääni, ja vieläkin enemmän niitä voi olla, äänivierailijota: Trviaalisti luulen, että ihminen noin 10 vuoden välein saa uuden telepatiaäänen itteensä. Vastasyntynyt sielu silti saa pitää petomaista itsekkyyttään - ainoaksi luulemansa äänen päässään vaikka lopun ikänsä, kunnes hänkin murtuu vanhemmaksi... Kyse on kuitenkin siitä, että sinäkin olet samaistunut, melko moneenkin vanhaan sieluun, vaikka itse olisit heitä nuorempi, he hallitsevat mieltäsi olemalla vain "sinä", ja he kykenevät puhumaan ihmisille, heidän omalla ajatus-äännellään, ja jos varsinkin sullakin on ajatuksia paljon, et ole yksin, vaan sinuun on samaistunut moniakin henkiä ja enkeleitä => ihmisääniä... Joku kuulee ääninä jopa tavallisten eläimienkin ääniä... Kaikki vauvatkaan eivät tule ihmiseksi silti, mutta he saattavat kyetä esiintymään ihmisen kaltaisena pikkupenskana, mutta koska ovat pyhempiä kuin maailmassa olevat massalihakehot, he eivät välttämättä tule koskaan tavallisiksi ihmisiksi... Jopeta! Rauha, Hänenkin muistollleen, kuka matkisi nyt Häntä?

    • Anonyymi

      Ite oon kuullut jotain pientä hassuu viime aikoina ja usein erotan aidon ja harha-äänen. Oon kuullut just ulkosesti ikäänkuin melankolista musiikkia viereisestä huoneesta, myös jotkut ihan perus raksahdukset kolahukset jotkut pikku äänet kerran alko rakentaa jotaki melodiaa, myös jotai piippauksia ja jotai ihme turhuuksia oon kuullu semmosia mitä erotan että eivät oo aitoja. Nyt myös oon kuullu nukkumaan mennessä silmät sulkiessa pään sisällä himmeetä puhetta ja oon sit kyseenalastanu että kuulenko oikeesti jotaki mutta oon kyllä kuullut, se on vaa nii vaikee uskoa ja ku kuulostaa eriltä ku oikeet äänet, kello just puol 1 yöllä ja kuulin päässä ”kaikki on velkaa” ja eilen samalla tavalla joku jankkas vaa ”joo joo”.

    • Anonyymi

      Ekan kerran elämässäni törmäsin pankissa naiseen jolla oli sivupersoonia.Voiko joku ystävällisesti kertoa miksi juttelu sivupersoonien kanssa on seksuaalista ja lasueet seksiin liittyviä. Eikö henkilöt häpeä julkisella paikalla puhua sivupersoonien kanssa panemisesta ja naisen alapäästä?

    • Anonyymi

      Kun 16v:nä muutettiin uuteen taloon ja laitoin nukkumaan kuulin korvani vierestä ja siis korvani ulkopuolelta tytön kuistauksen "kuka tuon on?". Koskaan en ole muulloin tuollaista kuullut edes parinkymmenen vuoden aikana sen jälkeen. Siellä ei tietääkseni kummitellutkaan... Eli voi sitä olla monenlaista...

      Skitsofrenia voi olla vain yksi mahdollinen vaihtoehto sille mikä oli todellinen syy.

    • Anonyymi

      Älä ole niin Hitler.
      Hitler: kaikki mielenosoittajat ovat saastaa
      Putin: niin
      HTJA: niimpä!!!
      LÄKARE: katso Darrel Brooksin videosta joku joka toivoo skeidaa
      ...
      Ole mieluummin sellainen kristallihiileri näkyjesi kanssa. Tai suomuurain. Tai peltopyy. Äläkä harrasta kannibalismia. Jos täällä olisi parempaa entsua, ei tarttis käydä M16:ta virittelemäs taistelukentäl. Putin: en umaga

      Etnosentrismi jyrää tälläkin palstalla. Sama mielipide pitää olla, muuten joutuu ulkona pitää polla.

      • Anonyymi

        Mikääli leikkiä haluaa aivofriikkiä. Niin mikääli näkee inside maailmasta paljon epämiellyttävää makaki apinoiden aivoja pienentäviä lääkkeitä joutuu käyttämään, jos tekee mieli turinoida näyistä HTJA:LLE. Jos, jos, jos. Jos ei, pitänee olla työpaikka. Kaikki joilla ei ole duunia eikä rahaa, sisältötyhjille kursseille siitä (YÖKKÄRI) tahi lääkemömmöt pommittamaan aivoalueita siitä - itsetuho on se mikä myy. Tällai vaivihkaa sanoten. Tuhoa tai tule tuhotuksi, t. HTJA. LÄKARE: on nii vitun suuttunu ettei pysty avautumaan
        Laitetaan linkki makaki monkeyihin, oli hyvä artikkeli, joku yllä tai toisessa winqqasi
        was associated with significantly smaller total brain weight and volume, including an 11.8-15.2% smaller gray matter volume in the left parietal lobe.

        https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17063154/

        Syö laakkeita. Grey matteria päässä turpaan. Sille, joka muodostaa mieltä osoittavan mielipiteen. Tiesitkö. HTJA:T ovat yhtäläisiä vangin vartijain liiton kanssa. Vahditaan ulosantia. Maailma ennen intternettiä oli hyvin samanlainen sukutapaamisissa. Yksi puhuu ja loput ovat orjia. Nykyään moni puhuu ja silti joku Blutin aseistaa köyhiä - ja nauraa nakuttaa päälle


    • Anonyymi

      Minulla on ollut stressaava kausi. Jouduin työttömäksi ja olen hakenut töitä. Myös kaksi sairasta sukulaista aiheuttaa stressiä. Olen kärsinyt masennuksesta ja ahdistuneisuushäiriöstä. Olen pysynyt muuten toimintakykyisenä, tosin päivän suoritus on käydä salilla ja katsoa työpaikkoja ja hakea niitä. Kaikki ylimääräinen ponnistelu vie mehut. Yritän esittää, että olen "normaali".

      Olen alkanut puhumaan itsekseni. Joko yritän tsempata itseäni ääneen: "Hyvä, yritä, koita nyt jaksaa" tai moitin: "Yritä edes vähän. Etkö taaskaan osannut? Mitä menit mokaamaan? Tyhmä. "

      Viimeksi rukoilin, että kriittinen mieli ts. moittivat ajatukset menisivät pois.

      Ovatko em. "vain ajatuksia"?

    • Anonyymi

      Normaalina puheena äänet kuuluvat. Tyttäreni ääni kuului lapsen äänenä, vaikka oli jo teini. Naapurit keskustelivat keskenään. Kellon tikitys muuttui puheeksi. Samoin tiskikoneen, juoksumaton ja puun pilkkomiskoneen. Suljetulla välillä koko kaupunki huusi ja kuulin sen ikkunaräppänästä, joka oli auki. Kuulin myös putinin puhuvan minulle. Kissojeni kieltä ymmärsin. Se oli huikeaa.

      Loppu hyvin. Ikuinen piikkilääkitys.

    • Anonyymi

      Minulla on salakuuntelulaite. Sen nimi juontaa juurensa pelistä Putin & Soigu: Tahdon Rassaa mönkijääni verstaalla. Kuuromykkä Salon kapkauppala ei vastaa pyyntöihini hankkia työtilaa. Henkisesti latteutuneet salolaiset eivät tee työtä kuin leuoillaan. Eläinten kärsimys on käsinkosketeltavaa yo-kokeessa 34e kpl Salossa. On tabu, kielletty mainita maaseutupitäjässä, ettei eläimelle suoda vapautta. Ennustan. Lääkärit johtavat kauppalaa. Eniten valtaa työkkärissä, psykiatriassa, it-tyypit kyräilevät toisiaan. Kun kaikki haluavat pelata Tapan kaikki 4:ää, lääkärit odottelevat kansanliikettä nuijia mielenterveysvialliset. Kun sitä ei tule, lääkärin suunnitelma on:

      1. Kytke aivojen proteiiniverkko sosiaalisella häirinnällä (skitsofrenialla nimittämällä) pois päältä. Siksi skitsofreenikko lihoaa. Nimi ei ole ongelma, vaan se, miten usein nimitys häiritsee proteiinien kiinnittymistä kehoon. Ne eivät kiinnity, ja ._.. Lääkärit eivät ole holistisia Suomessa. Ne eivät näe mieli, henki, ym. merkityksiä. Ne elävät ihmisten yksinäisyydestä. Ja tittelinhimo, tätä seon

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe