” Astronomia johtaa meidät ainutlaatuiseen tapahtumaan, universumiin, joka luotiin tyhjästä, ja jossa tarvitaan hyvin tarkka tasapaino täyttämään ehdot jotka mahdollistavat elämän, ja jolla on taustalla oleva (voisi sanoa 'yliluonnollinen') suunnitelma. ”
— Arno Penzias, fysiikan nobelisti
Viisasta pohdintaa
5
87
Vastaukset
"Arno...Penziasille ja Robert Wilsonille myönnettiin Nobelin fysiikanpalkinto vuonna 1978 kosmisen taustasäteilyn tutkimisesta...he tulivat siihen lopputulokseen, että kyseessä on kosmisen taustasäteilyn aiheuttama kohina, joka on peräisin alkuräjähdyksestä." http://fi.wikipedia.org/wiki/Arno_Penzias
Ihan ID:n kannattajaksi en laskisi miestä, joka sai Nobelin todistettuaan alkuräjähdyksen todeksi (omalta osaltaan).
Lisää Nobelistien mietteitä:
Nobelin saanut fyysikko Steven Weinberg on kirjoittanut, että "useimpien nykyfyysikoiden kiinnostus uskontoon on niin olematon, ettei heitä enää voi pitää edes ateisteina."- löhklö
EI voi olla ateisti jos ei ole kiinnostunut uskonnosta?
löhklö kirjoitti:
EI voi olla ateisti jos ei ole kiinnostunut uskonnosta?
Weinberg siis kärjistetysti ilmaisee ettei ne fyysikot koskaan edes ajattele uskontoja.
Missä Penzias on noin sanonut?
Niin evoluutio tai tiede kun eivät ota mitään kantaa jumaliin. Voi moni tiedemies olla uskovainen ja silti tietää evoluution faktaksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teistinen_evolutionismi
http://www.youtube.com/watch?v=udYu0SYRIJI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen735579Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2744890Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453214Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052653Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään52282Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21566Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151555Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät291408Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211220Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei127855