Juotteko te muut olutta näin kesällä päivisin?

lomalainen keski-suo

Hei.
Tulee itse näin lomalla pihatöiden ohella juotua aina muutamia oluita päivisin. Vaimo pitää mekkalaa kun hänen mielestään muut lomalaiset ei päivisin olutta nauti:) No minun mielestä olut ainakin on paras janojuoma kun oikein ensin hikoaa numerleikkuussa.

95

5608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaljo

      Ihan normaalia touhua, juo pois vaan. Kyllä työn jälkeen maistuu kylmä olut.

      • ....................

        NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI
        JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
        Vain 3 minuuttia ja tulet
        hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän
        kertoi,että hänen
        toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ
        FUSKAA!!!
        Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
        Ota esille kynä ja paperia:
        Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi,
        valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet
        ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!

        1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.

        2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä
        tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.

        3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden
        vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.

        4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa
        nimet(esim.ystävät, perhe jne.).

        5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden
        8, 9,10 ja 11viereen.

        6. Ja nyt, toivo jotain.

        Tulokset tulossa!

        Tässä avain tähän kaikkeen:

        1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle
        henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.

        2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota
        rakastat.

        3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta
        pidät kovasti mutta et
        oikein ota hänestä selvää

        4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.

        5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut
        erittäin hyvin.

        6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle
        onnea.

        7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön
        kanssa.

        8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.

        9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja
        ajatuksistasi.

        10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi
        elämään.

        Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin
        kuluessa siitä, kun
        olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet
        lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.


    • mk

      Lomalla saa otta vaikka 24/7 jos tunttuu ja sanoppa vaimoillesi että mikä sinä olet minua määräilemaan ja aikuisena voin tehdä niinkuin haluaa eikä siihen vaimon kannata nipottaa muutamasta oluesta kun ei paria kossu joka päivä juo

      • miettisin 2 kertaa

        "Lomalla saa otta vaikka 24/7 jos tunttuu ja sanoppa vaimoillesi että mikä sinä olet minua määräilemaan ja aikuisena voin tehdä niinkuin haluaa"

        Niin,no jos tuolta tuntuu niin sitten vaan,antaa palaa.Mutta, kannattaa muistaa mitä on itse sanonut kun se vaimo pakkaa laukkunsa ja muistuttaa mitenkä itsenäinen sitä herra olikaan.

        Tuota typerämpää lausetta ei ole olemassa,olen itse nähnyt läheltä kun tuolla sisällö varustettu lause katkaisi viimeisen oljenkorren ja akka lähti.True story.


      • täydellistä..
        miettisin 2 kertaa kirjoitti:

        "Lomalla saa otta vaikka 24/7 jos tunttuu ja sanoppa vaimoillesi että mikä sinä olet minua määräilemaan ja aikuisena voin tehdä niinkuin haluaa"

        Niin,no jos tuolta tuntuu niin sitten vaan,antaa palaa.Mutta, kannattaa muistaa mitä on itse sanonut kun se vaimo pakkaa laukkunsa ja muistuttaa mitenkä itsenäinen sitä herra olikaan.

        Tuota typerämpää lausetta ei ole olemassa,olen itse nähnyt läheltä kun tuolla sisällö varustettu lause katkaisi viimeisen oljenkorren ja akka lähti.True story.

        Olen todella onnellinen ettei ole ukkoa kaljaa kittaamassa nurkissani. :))


      • Mamujen ystävä
        täydellistä.. kirjoitti:

        Olen todella onnellinen ettei ole ukkoa kaljaa kittaamassa nurkissani. :))

        Mitä se akalle kuuluu, kun mies juo itse tienaamillaan rahoilla. Ruikuttakoon jossain muualla, ettei menis juomahalut! Kytkisin kettinkillä keittiön hellaan, jotta pysyisi poissa terveellisestä ulkoilmasta. Ja kyllä, olen MAMU!


      • täydellistä..
        Mamujen ystävä kirjoitti:

        Mitä se akalle kuuluu, kun mies juo itse tienaamillaan rahoilla. Ruikuttakoon jossain muualla, ettei menis juomahalut! Kytkisin kettinkillä keittiön hellaan, jotta pysyisi poissa terveellisestä ulkoilmasta. Ja kyllä, olen MAMU!

        Ei todellakaan mulle kuulu kun en sitä ukkoa halua. Enhän ruikuttanut.. päinvastoin sanoin olevani onnellinen.
        Mitä se mamuhomma asiaan kuuluu? Ei mulla mamuja vastaan mitään ole. Ei sillä väli kittaako mamu vai muu. Minun huushollissa ei jokatapauksessa sitä tee.


      • Think Tank

        Youtubesta kansainvälisesti tuttu suomalainen "Lasinen Lapsuus" antanee aihetta miettiä.


    • Tepi

      Pitäähän sitä lomasta nauttia. Eli juo pois vaan. Itsekkin tulee juotua lomalla aina muutama päivisin.

      • Ihanko totta

        Niin,mielestäni hommassa mättää joku jos pitää joka päivä kitata jonkintason alkoholi juomaa lomansa aikana.Varsinkin perheellisillä ihmisillä,se ei ole mielestäni soveliasta lasten takia.Kyse pitäisi olla kuitenkin perheen yhteisestä ajasta eikä siitä että isä tai äiti on kaiken aikaa pikku tinttura tai perskännit olalla.
        Itse muistan miltä tuntui lapsena kun vanhemmat oli edes pienessä humalassa,ei ollut kivaa.Muistan myös mitenkä kaikki mökkireissut pilaantui sillä että isän piti viikon aikana olla 3 tai 4 iltaa kännissä.
        Lapsi huomaa ja aistii pienemmätkin muutokset vanhemmissa,vaikka aikuinen koittaisi miten piilotella pulloja tai huikan ottoja.
        Itse liputan ehdottomasti sitä että parina-kolmena päivänä 4 viikon loman aikan voi ottaa pienet humalat ja nauttia elämästä.Mutta,se että pitää olla joka päivä pienessä maistissa,ei ole hyväksi itselleen eikä se ole muista kivaa.Näitä onnettomia perheitä on kuitenkin Suomi täynnä

        Sinkkunakin kannattaa miettiä ettei homma karkaa käsistä.Ylipäätään en tajua mitä kivaa olla viikonkin verran kännissä.Itselleni riittää kyllä se yksi ilta ja yö.Seuraavana aamuna ottaa mielellään pelkästään mehua ja kahvia.Eikä tämä sitten johdu mistään krapulasta,minä kun en ole ikinä sellaista kokenut vaikka juonkin humalaan asti.


      • oluttaruokaaseksiä
        Ihanko totta kirjoitti:

        Niin,mielestäni hommassa mättää joku jos pitää joka päivä kitata jonkintason alkoholi juomaa lomansa aikana.Varsinkin perheellisillä ihmisillä,se ei ole mielestäni soveliasta lasten takia.Kyse pitäisi olla kuitenkin perheen yhteisestä ajasta eikä siitä että isä tai äiti on kaiken aikaa pikku tinttura tai perskännit olalla.
        Itse muistan miltä tuntui lapsena kun vanhemmat oli edes pienessä humalassa,ei ollut kivaa.Muistan myös mitenkä kaikki mökkireissut pilaantui sillä että isän piti viikon aikana olla 3 tai 4 iltaa kännissä.
        Lapsi huomaa ja aistii pienemmätkin muutokset vanhemmissa,vaikka aikuinen koittaisi miten piilotella pulloja tai huikan ottoja.
        Itse liputan ehdottomasti sitä että parina-kolmena päivänä 4 viikon loman aikan voi ottaa pienet humalat ja nauttia elämästä.Mutta,se että pitää olla joka päivä pienessä maistissa,ei ole hyväksi itselleen eikä se ole muista kivaa.Näitä onnettomia perheitä on kuitenkin Suomi täynnä

        Sinkkunakin kannattaa miettiä ettei homma karkaa käsistä.Ylipäätään en tajua mitä kivaa olla viikonkin verran kännissä.Itselleni riittää kyllä se yksi ilta ja yö.Seuraavana aamuna ottaa mielellään pelkästään mehua ja kahvia.Eikä tämä sitten johdu mistään krapulasta,minä kun en ole ikinä sellaista kokenut vaikka juonkin humalaan asti.

        Miksi miettiä lomalla kuinka paljon ottaa. Itse varauduin keselomaani ostamalla useita laatikollisia olutta, ettei ihan heti tarvitse kauppaan mennä. En ollut edes kunnon hiprakassa. Pienessä sievässä vain. Kun olut alkoi huveta, niin vaimoni, ruokaostosten lomassa toi lisää, kun tykkää etten kapakoissa juokse. Tulihan siinä kotitöitä tietysti tehdyksi ja kokaten meille kesän herkkuja. Lähinnä meren antimia ja kananpojan fileitä salaatteineen. Se on pahin virhe, jos ei ruokaile hyvin kun hiukan kaljoittelee, ja muutenkin. Toki luonnossakin kävelimme joka päivä. Vahva B- vitamiinikuuri, niin eipä tullut krapulaakaan. Eikä ennen puoltapäivää kannata korkata, jos ei aivan hirmuisesti jano ole päässyt yllättämään. Hyvää lomaa, keillä se vielä jatkuu.


      • jano???
        oluttaruokaaseksiä kirjoitti:

        Miksi miettiä lomalla kuinka paljon ottaa. Itse varauduin keselomaani ostamalla useita laatikollisia olutta, ettei ihan heti tarvitse kauppaan mennä. En ollut edes kunnon hiprakassa. Pienessä sievässä vain. Kun olut alkoi huveta, niin vaimoni, ruokaostosten lomassa toi lisää, kun tykkää etten kapakoissa juokse. Tulihan siinä kotitöitä tietysti tehdyksi ja kokaten meille kesän herkkuja. Lähinnä meren antimia ja kananpojan fileitä salaatteineen. Se on pahin virhe, jos ei ruokaile hyvin kun hiukan kaljoittelee, ja muutenkin. Toki luonnossakin kävelimme joka päivä. Vahva B- vitamiinikuuri, niin eipä tullut krapulaakaan. Eikä ennen puoltapäivää kannata korkata, jos ei aivan hirmuisesti jano ole päässyt yllättämään. Hyvää lomaa, keillä se vielä jatkuu.

        Niin. Alkoholisteilla on usein juuri B-vitamiinista puutetta. Käyvät joskus saamassa ruiskeena terveyskeskuksessa.


      • ihanko totta
        oluttaruokaaseksiä kirjoitti:

        Miksi miettiä lomalla kuinka paljon ottaa. Itse varauduin keselomaani ostamalla useita laatikollisia olutta, ettei ihan heti tarvitse kauppaan mennä. En ollut edes kunnon hiprakassa. Pienessä sievässä vain. Kun olut alkoi huveta, niin vaimoni, ruokaostosten lomassa toi lisää, kun tykkää etten kapakoissa juokse. Tulihan siinä kotitöitä tietysti tehdyksi ja kokaten meille kesän herkkuja. Lähinnä meren antimia ja kananpojan fileitä salaatteineen. Se on pahin virhe, jos ei ruokaile hyvin kun hiukan kaljoittelee, ja muutenkin. Toki luonnossakin kävelimme joka päivä. Vahva B- vitamiinikuuri, niin eipä tullut krapulaakaan. Eikä ennen puoltapäivää kannata korkata, jos ei aivan hirmuisesti jano ole päässyt yllättämään. Hyvää lomaa, keillä se vielä jatkuu.

        Jo pelkkä nimimerkki "oluttaruokaaseksiä" kertoo kaverin aivotasosta joka ei ole kauhean korkea.Sääliksi käy sinua ja muita kaltaisiasi.


      • lapset ensin

        Onnistuu kai se yksinäisillä,mutta perheelisellä ei.Lapset pitää ottaa huomioon.Ei ole oikein näyttää juomistapoja pienestä pitäen jos haluaa kasvattaa fiksuja toimeentulevia nuoria lapsistaan.
        Järki pitää olla juodessakin,kohtuus kaikessa.


      • Ähäkutti
        Ihanko totta kirjoitti:

        Niin,mielestäni hommassa mättää joku jos pitää joka päivä kitata jonkintason alkoholi juomaa lomansa aikana.Varsinkin perheellisillä ihmisillä,se ei ole mielestäni soveliasta lasten takia.Kyse pitäisi olla kuitenkin perheen yhteisestä ajasta eikä siitä että isä tai äiti on kaiken aikaa pikku tinttura tai perskännit olalla.
        Itse muistan miltä tuntui lapsena kun vanhemmat oli edes pienessä humalassa,ei ollut kivaa.Muistan myös mitenkä kaikki mökkireissut pilaantui sillä että isän piti viikon aikana olla 3 tai 4 iltaa kännissä.
        Lapsi huomaa ja aistii pienemmätkin muutokset vanhemmissa,vaikka aikuinen koittaisi miten piilotella pulloja tai huikan ottoja.
        Itse liputan ehdottomasti sitä että parina-kolmena päivänä 4 viikon loman aikan voi ottaa pienet humalat ja nauttia elämästä.Mutta,se että pitää olla joka päivä pienessä maistissa,ei ole hyväksi itselleen eikä se ole muista kivaa.Näitä onnettomia perheitä on kuitenkin Suomi täynnä

        Sinkkunakin kannattaa miettiä ettei homma karkaa käsistä.Ylipäätään en tajua mitä kivaa olla viikonkin verran kännissä.Itselleni riittää kyllä se yksi ilta ja yö.Seuraavana aamuna ottaa mielellään pelkästään mehua ja kahvia.Eikä tämä sitten johdu mistään krapulasta,minä kun en ole ikinä sellaista kokenut vaikka juonkin humalaan asti.

        Vain puliukot juovat usein lomalla.Ei niistä muuhun olekkaan.


      • Hyvin voit ottaa
        Ihanko totta kirjoitti:

        Niin,mielestäni hommassa mättää joku jos pitää joka päivä kitata jonkintason alkoholi juomaa lomansa aikana.Varsinkin perheellisillä ihmisillä,se ei ole mielestäni soveliasta lasten takia.Kyse pitäisi olla kuitenkin perheen yhteisestä ajasta eikä siitä että isä tai äiti on kaiken aikaa pikku tinttura tai perskännit olalla.
        Itse muistan miltä tuntui lapsena kun vanhemmat oli edes pienessä humalassa,ei ollut kivaa.Muistan myös mitenkä kaikki mökkireissut pilaantui sillä että isän piti viikon aikana olla 3 tai 4 iltaa kännissä.
        Lapsi huomaa ja aistii pienemmätkin muutokset vanhemmissa,vaikka aikuinen koittaisi miten piilotella pulloja tai huikan ottoja.
        Itse liputan ehdottomasti sitä että parina-kolmena päivänä 4 viikon loman aikan voi ottaa pienet humalat ja nauttia elämästä.Mutta,se että pitää olla joka päivä pienessä maistissa,ei ole hyväksi itselleen eikä se ole muista kivaa.Näitä onnettomia perheitä on kuitenkin Suomi täynnä

        Sinkkunakin kannattaa miettiä ettei homma karkaa käsistä.Ylipäätään en tajua mitä kivaa olla viikonkin verran kännissä.Itselleni riittää kyllä se yksi ilta ja yö.Seuraavana aamuna ottaa mielellään pelkästään mehua ja kahvia.Eikä tämä sitten johdu mistään krapulasta,minä kun en ole ikinä sellaista kokenut vaikka juonkin humalaan asti.

        Kännissä oleminen on ihan eri asia kuin muutaman oluen nauttiminen ruohonleikkuun tai muun hikisen homman lomassa. Minä rakentelen mökkiä ja jos en ole lähdössä autoilemaan samana päivänä niin voin ottaa huikan silloin tällöin ihan vaan janoon. Kännissähän rakentaminen tai ruohonleikkuu olisi hengenvaarallista.


    • Tilanne päällä

      Kyllä voi juoda ihan vapaasti mikäli ei tule lähdettyä sitten auton rattiin juomisen jälkeen ja jos lapset eivät joudu kärsimään tissuttelusta. Itselläni on kuvaamanlainen tilanne, olisi joskus mukava kännäillä vapaasti tai olla kännäämättä, mutta ettei tarvisi koko ajan miettiä voiko ottaa vai ei.

    • Sama vika Rahikaisel

      Eihän sitä mikään estä, paitsi kyllä itseänikin entinen parempi puolisko kovasti aina moitti. "Onko sitä kaljaa pakko juoda koko ajan, jäkäti jäkäti.."

      Ihan hyvin voit ottaa, etenkin kun kerran teet niitä pihatöitä. Kysy vaimoltasi, että olisiko parempi, jos et joisi olutta ja makaisit vain sohvalla katsellen telkkaria?

      • no joopa joo

        No toisaalta, jos opettaa itsensä töiden ohessa juomaan, niin a-klinikka kutsuu jahka lomat on lusittu. Tietenkin sitä voi vetää vaikka 24/7 kirkasta viinaakin, mutta se on omavalinta. Tietenkin herää kysymys, onko alkoholin käyttö niin pakollista, varsinkin jos siitä jo muut ovat huolissaan ? Eikö voi vuokrata mökkiä ja mennä sinne yksikseen ryyppäämään, jos ei omaa ole ? Ei tule sanomista keneltäkään.


      • N

        Mikä se sellainen puolikas on.


    • redWine69

      Itse otan kaljan viikonloppuisin muutenkin ja miksei myös arkena vaikka en ole lomalla. Kai nyt yhden ja kaksikin voi hyvin ottaa vaikka seuraavana aamuna pitää töihin lähteä. Ihme niuhottamista.
      Noh, ehkä jos on alko on ongelma niin sitten voin ymmärtää vaimosi narinan.

      Ja muuten, olen nainen. Eikä alko ole ongelma.

      • ???????

        Kyllä alko on ongelma, jos pitää joka päivä ottaa. Oletko varma, että aloittaja ottaa vain yhden ?


      • mk
        ??????? kirjoitti:

        Kyllä alko on ongelma, jos pitää joka päivä ottaa. Oletko varma, että aloittaja ottaa vain yhden ?

        Se on silloin vasta ongelma kun vetää lärvit joka päivä ja kun se jää yjteen tai kahteen niin se on vain nautintoaine eikä ongelma ja itse miehenä otan kanssa en nytt joka päivä mutta joka toinen oluen tai kaksi ja jos saunassa käun niin saunaoluet otan eikä ole ongelmaa ainakaa 30 vuoden jälkeen tullut.


      • ei joka päivä
        ??????? kirjoitti:

        Kyllä alko on ongelma, jos pitää joka päivä ottaa. Oletko varma, että aloittaja ottaa vain yhden ?

        Sehän se on kun lomalla ottaa joka päivä,on siitä tavasta vaikea luopua kun työt alkaa.
        Näitä alkoholisoituneita hakeutuu päivittäin hoitoon loman jälkeen.Joka ei hakeudu huomaa pian olevansa alkoholisti.


      • no joo
        mk kirjoitti:

        Se on silloin vasta ongelma kun vetää lärvit joka päivä ja kun se jää yjteen tai kahteen niin se on vain nautintoaine eikä ongelma ja itse miehenä otan kanssa en nytt joka päivä mutta joka toinen oluen tai kaksi ja jos saunassa käun niin saunaoluet otan eikä ole ongelmaa ainakaa 30 vuoden jälkeen tullut.

        No koitapa käydä saunassa ilman sitä olutta, jos ei onnistu niin tiedät itsekin, että sinulla on ongelma. Monet kuvittelevat että kun en lärvejä vedä en ole alkoholistikaan, pikkuinen tissuttelu ei mitään haittaa....just just.


      • mk
        no joo kirjoitti:

        No koitapa käydä saunassa ilman sitä olutta, jos ei onnistu niin tiedät itsekin, että sinulla on ongelma. Monet kuvittelevat että kun en lärvejä vedä en ole alkoholistikaan, pikkuinen tissuttelu ei mitään haittaa....just just.

        Olutta voi juoda ilman saunaa mutta töissä joutuu sanunan jälkeen olemaan ilman olutta että silleen. Se saunaolut kruunaa sen saunassa käynnin kun vilvoittelee joko rivarini tai kesämökin terassilla ja koskaan en ole alkon taki ollut pois töistä koska se on luonteen heikoutta jos ei töihin pääse ja nykyisessä työpaikassani raja on nolla ja jos puhalletaan niin tulee 3-6 kuukautta plaktonta lomaa heti kättelyssä eli viikolla ei paljon juhlita että silleen.


    • karhu3nen

      Jos on lomalla taikka vain viikonloppu vapaalla, niin miksi pitäisi juoda aina illalla ja yöllä? Sitä en ymmärrä. Minusta on ainakin ihan mukavaa juopotella päiväsaikaa ja yöt nukkua.

      • Avioton suhde

        Justiinsa näin. Päiväkänni on ylellisyyttä, varsinkin hyvässä seurassa.


      • avaan viinipullon,
        Avioton suhde kirjoitti:

        Justiinsa näin. Päiväkänni on ylellisyyttä, varsinkin hyvässä seurassa.

        Päiväkännit on pop!


    • ei tarvetta alkolle

      Juurihan viime viikolla oli otsikoissa, että kesäloma on avioerotilastoissa iso piikki. Varmasti juuri alkoholilla on iso vaikutus siinä.

      Ensinnäkään ei kai kukaan tee pihatöitä joka päivä puhumattakaan, että sitä nurmikkoa pitäisi leikellä joka päivä. Tänä kesänä ainakaan ei juuri helle ole hemmotellut, vaan päinvastoin kaatamalla on satanut harva se päivä. Siksi pihatöiden lomassa tapahtuva alkoholin juominen joka päivä koko hereillä olon ajan eli ns. tissuttelu on vain tekosyy juomiselle.

      Jos joku haluaa dokata, niin mikäs siinä, mutta käytännössä vaan sitä ei ihminen rentoudu, jos maksa viheltää kuin viimeistä päivää. Kyllä sitä enempi rentoutuu siinä, että käy vaikka juoksulenkillä ja sen päälle menee uimaan ja saunaan. Jos oluen mausta tykkää, niin alkoholiton olut, ykkösolut tai kotikalja vievät janoa ihan yhtä hyvin.

      • -----------

        Piti oikein lukea tuo aloitus uudestaan ja tarkastaa, että puhuttiinko siinä tosiaan joka päivästä. Ei puhuttu. Eikä koko hereillä olo ajastakaan.

        Et selvästikään asu omakotitalossa. Jos asut, niin sinulla on hyvin pieni piha. Kyllä hyvin riittää pihatöitä koko kesälle ja joka päivälle, itsestä on sitten kiinni, että haluaako niitä tehdä. Ehkä alkuperäinen haluaa.

        Dokaaminen on ihan eri asia kuin muutama olut päivän mittaan.

        Ja jollekin aikaisemmalle vastaajalle, se mökin vuokraaminen ei oikein auta siihen, jos haluaisi niitä omia pihatöitä tehdä ja varsinkin jos ei halua ryypätä, ainoastaan juoda muutaman kaljan päivän mittaan. Ettekö tosiaankaan näe eroa yhden tai kahden kaljan juomisella ja ympärivuorokautisella dokaamisella?

        Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: olutta en juo, se on pahaa. Sen sijaan juon lomalla viiniä lasin, pari, kolme päivässä tai vaihtoehtoisesti siideriä. Jos nimittäin kotona ollaan, reissussa ei sitten välttämättä, riippuen siitä mitä tehdään. Vakavalta se kuulostaa silloin, jos juomisesta ollaan huolissaan myös muina kuin loma-aikoina. Arkijuomisena jokapäiväinen vähäkin määrä on riski.


      • mk

        Se johtuu siitä että nipotetaan ja ei osata olla siellä lomalla. Toinen asia jota en ole koskaan ymmärtänyt kun mennään baariin yhden tututn pariskunnan kanssa niin se rouva rupeaa nipottamaan montako olutta juodaan koska sinne baariinhan mennään ottamaan eikä kitisemään.


      • Urhoska

        "Jos oluen mausta tykkää, niin alkoholiton olut, ykkösolut tai kotikalja vievät janoa ihan yhtä hyvin."

        Alkoholiton olut/viini ei ole ollenkaan sama asia. Käymisprosessi vaikuttaa makuun erittäin paljon.


    • hohhoijaa

      hohhoijaa........kyllä on ongelmat!

    • JAS ka2

      Eihän siinä mitään, jos lihoa haluaa. Onhan sitä moni talvella päässyt laihtumaan tietokoneen ääressä kituuttaessa. Puoli litraa ööliä on tuhti kaloripommi, kyllä sitten taas jaksaa.

    • JARKKELI 2

      Saa ja täytyykin juoda joka päivä ja unohtaa työ sun muut murheet

      • lomaonlomaon

        Hyvinhän nuo unohtuu vaikka vain vettä joisi.


    • THINKTHAT2

      kuka senkin juomisen maksaa, jos joka päivä pitää vetää mäyräkoiran verran olutta, en ainakaan halua että yhteiset rahat käytetään siihen tarkoitukseen, varsinkin jos ei sitä rahaa liikaa ole muutenkaan, think about that...

    • kalja ei

      ainakaan petä ,toisin kuin moraaliton suomalainen lehmä.

      • fjifhrfrhfohgohrgorh

        Samaa mieltä. Emäntä juuri jäi kiinni - jos ei nyt ihan pettämisestä mutta jostain sen suuntaisesta toiminnasta, mikä herkästi vien petiin saakka.

        Hain sitten neljä lavaa pirkkaa lähikaupasta ja kyllä se hieman helpottaa, kun HETI herättyään valuttaa kurkusta olutta alas. Ei tunnu ihan niin pahalta.


      • hyi helketti
        fjifhrfrhfohgohrgorh kirjoitti:

        Samaa mieltä. Emäntä juuri jäi kiinni - jos ei nyt ihan pettämisestä mutta jostain sen suuntaisesta toiminnasta, mikä herkästi vien petiin saakka.

        Hain sitten neljä lavaa pirkkaa lähikaupasta ja kyllä se hieman helpottaa, kun HETI herättyään valuttaa kurkusta olutta alas. Ei tunnu ihan niin pahalta.

        Eli kun akka melkein pettää otat neljä lavallista PIRKKAA suihin - kostoksi. Oletkos homo?


    • juotko?

      Juotteko te muut olutta näin kesällä päivisin?

      Kuuluu varmaan sulle ?

      Keksi parempi aloitus.

    • taata

      Ei ihminen alkoholia tarvitse.Raittiina eläminen on paljon mukavempaa.

    • alokolista

      lomalla kuuluu ryypätä päivittäin

    • näin meil turuus

      Terveet aikuiset ihmiset juovat loman aikaan vain auringonlaskun ja -nousun välisenä aikana. Samoin syöminen, tupakointi, kiroilu, itsetyydytys ja seksuaalinen kanssakäyminen ovat valoisaan aikaan kiellettyjä.

    • siksi loma on

      Sitä varten se loma on että otetaan aamusta iltaan ja illasta aamuun. Viimeisenä päivänä voi vähän ottaa vaan loiventavaa että pääsee autolla kotiin. Viikollakin pitää olla päivä ottamatta että pääsee hakemaan lisää juotavaa. Näin meillä, eikä muijalla ole siihen nokan koputtamista.

      • !!

        Tossun alla oot kuitenkin. Haaveilet vaan.


    • myrkys

      Juominen kannattaa aina!

    • paha maku

      ööö... en ole eläessäni juonut pullollista olutta, siideriä ym enkä juo.

      • lsfhjösghäoi

        ööö... ketä kiinnostaa?


    • lillunlillu

      Oleellistahan ei ole se mihin aikaan sitä juo, vaan se että pysyy kohtuudessa. Ehkä vaimosi pelkää, että juot sitten iltaan asti ja/tai homma lähtee lapasesta.

    • CBD

      ihan syystä vaimonne nipottaa jos aamusta alkaa jo alkoholin kittaus, mitä olisit ite siitä mieltä jos joutuisit vaimos ryyppäämistä koko päivän kattomaan x)

      • fgtyvv

        Me ryypätään koko loma vaimon kanssa yhdessä, aamusta iltaan ja sitten jatketaan illasta aamuun, kirkasta. Välillä Jaloviinaa joka onkin paras janojuoma.


      • kyde
        fgtyvv kirjoitti:

        Me ryypätään koko loma vaimon kanssa yhdessä, aamusta iltaan ja sitten jatketaan illasta aamuun, kirkasta. Välillä Jaloviinaa joka onkin paras janojuoma.

        Kyllä Leijona on parempaa.
        Mitäs väliä sillä muuten on mitä muut tekee?? Saako aloittajan vaimon mielestä omassa saunassa päivällä saunoa, jos naapuri ei sauno?


      • lomalainen kes.
        kyde kirjoitti:

        Kyllä Leijona on parempaa.
        Mitäs väliä sillä muuten on mitä muut tekee?? Saako aloittajan vaimon mielestä omassa saunassa päivällä saunoa, jos naapuri ei sauno?

        No vaimo on tuollainen nalkuttaja. Tänäänkin juputti kun otin ruokajuomana muutaman pitkän. Ikinä en ole edes kännissä.


      • akldfjakldj
        lomalainen kes. kirjoitti:

        No vaimo on tuollainen nalkuttaja. Tänäänkin juputti kun otin ruokajuomana muutaman pitkän. Ikinä en ole edes kännissä.

        Kai sentään lounastit pitkän kaavan mukaan..? :D Vai oliko ne "muutama pitkä" se maltainen lounas itse?

        Nimim. maitoakin menee ruoalla vain 2 desiä...


    • Tee niin kuin haluat

      Juo jos maksa ja lompakko kestävät - viis' vaimosta niitähän saa uusia, vai saako?
      Ei ole mitään syytä juoda olutta muutamaa pulloa joka päivä - ilmankin voi aivan hyvin olla, ainakin muutaman päivän viikossa. Jokainen tavallaan - minä nautin oluen silloin tällöin, en päivittäin.

    • Urhoska

      Eräs tässä ketjussa sanoi, että ei ole soveliasta varsinkaan perheellisen olla keskellä päivää kännissä. No ei olekaan, mutta nyt oli kyse muutamasta oluesta, josta kovin moni ei vielä tule humalaan. Ihme vaimo kun tommosesta nipottaa. Itse edustan hameväkeä, enkä todellakaan laita pahakseni kun mies muutaman tölkin päivän mittaan juo (toki vesi on paras janojuoma), koska itsekin saatan tehdä pari mojitoa tai pina coladaa. Ja tämä ei mielestäni ole ryyppäämistä, vaan nautiskelua.

    • suvi__91

      minä ymmärrän sen yheden päivän ja yön juomisen..mutta monen päivän juomista en ymmärrä millään tasolla.. mieheni on nyt lomallaan juonu kaksi viikkoa ja kyllä voin myöntää että olen aika väsynyt siihen touhuun.. kun olet kännissä häiritset tietämättäsi muita käytökselläsi.. jos tietää varmasti että aikoo juoda monta päivää niin kannattaako edes aloittaa?? eikö lomaa voi viettää muuten kun kittaamalla kaljaa? ulkoilla ja olla perheen kanssa yms. muita juttuja..

    • Paheksuttavampaa on juoda yöllä..yksin.. pimeässä.. piilossa. Ulos pihalle aurinkoon tai terassille vaa..siellä ne muutkin lomalaiset on.. RÖYH!

      • jees.. tai jos päättää juua kotona niin sitten ainakin ikkuna auki. tulee ees vähän sosiaalista tulva-aaltoa sisäkämpän tiloihin...!


    • juuh!

      hei vaan. Oma kokemus tästä. olen ottanut lähes joka ilta lomalla sen 10 kaljaa.. ja ylikin. pari iltaa olen selvinpäin ollut. ja siis 3 viikkoa jo mennyt. yksin olen, en aiheuta kenellekään häiriötä.. oma psyyke alkaa kärsiä... painajaisia nään joka yö, päivällä kiristää ohimoita, mutta en silti osaa lopettaa. onneks työt alkaa ens viikolla silloin putki katkeaa. vihaan työtäni, ehkä kaikki johtuukin siitä, omituista elämää.... olen juoppo, enkä mikään sherwoodin iloinen veikko!

    • uks viela

      jos haluaa lihavaksi alkoholistiksi on moinen vallan suotavaa toimintaa tavoitteen saavuttamiseksi :-)

    • Yualle

      Hebs. Etkö voi juoda ykköstä? Minusta se on paras janojuoma eikä pitäisi olla vaimonkaan silmissä probs.

    • Justpa just

      Justpa just. Tällä palstalla sitä kannattaakin kysellä, että onko Ok vaiko eikö..., palsta on alkoholistien vittuilupalsta meille kohtuukäyttäjille. Pääosa vastaajista hyväksynee pienen tissuttelun.

    • Emäntä savosta Ry

      Akka vaihtoon ja tervehenkinen emäntä tilalle. Ota sellanen joka vielä leikkaa nurmenkin oikein käsintyönnettävällä leikkurilla niin ylävarustuskin pysyy kunnossa. Mullapas on sellanen ihme!

    • Yaujkkis

      ►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►...............................................►HYVÄÄ..JUHANNUSTA..KAIKILLE.

    • mk

      Vieppä vaimosi kauniina ja lämpimänä päivänä jhonkin kesäkaupunkiin terassille kattelemaan kun lomalaiset istuu ja ottavat muutaman. Itse mökillä ollessa olutta pitää olla kääpissa ja jos loppuu niin haetaan lisaa mutta perkännejä otan erittäi harvoin mutta janokaljaa pitää mökillä olla muttaei saa juoda korikaupalla.

    • kisusaappaissa

      aamulla ku alottaa jo edellisen illan ohi ollessa nii hyvä tulee

    • Olut-Oili

      Ei kai se juomisen sopivuus tai sopimattomuus siitä ole kiinni, mitä muut (keneen sillä sitten viitataankin) tekevät. Tai siitä, tekeekö sitä päivisin vai öisin.

      Paras janojuoma on vesi, koska se on alkoholiton, kaloriton ja sokeriton. Ei lihota eikä laiskista. Oluesta jano vain yltyy, koska se on diureetti, kun yhden juo, niin kaksi k--ee.

      Jos joka päivä juo "muutaman" - yksinkertaisuuden vuoksi oletetaan vaikka, että puhutaan viidestä annoksesta - siitä tulee aika huikeita viikkomääriä, 35, kun miehille turvallisena määränä pidetään muistaakseni korkeintaan 24 annosta viikossa. Kerralla nautittu määrä ei välttämättä ole kovin suuri, mutta yhteenlaskettu viikkoannos on.

      Jonkinlaiseen ongelmaan viittaa sekin, että olutta (tai mitä tahansa muuta alkoholia) pitää juoda joka päivä. Välissä pitäisi olla myös raittiita päiviä.

      Alkoholi myös lihottaa, koska silloin, kun maksa polttaa alkoholia, se ei polta mitään muuta. Juomisen ohessa helposti syö enemmän, ja vaikkei söisikään, normaalin syömisen lisäksi nautitut oluet lisäävät painoa. Yhden nyrkkisäännön mukaan yksi olut päivässä tietää kuutta lisäkiloa vuodessa.

      Oluen ystävänä juon itsekin lomalla enemmän kuin tavallisesti, mutta en joka päivä. Aika usein juon keskioluen sijaan alkoholitonta olutta. Tietyt merkit ovat suorastaan hyvän makuisia.

    • toinen maa

      monille ihmisille koko vitun elämä koskaan ei tuu mieleen ainutlaatuinen idea että ilman alkoholia saa olla hyvin! vettä on paras janojuoma ja sun olut on pissivalhe

    • Kun on.

      Vahva itsetunto, silloin voi olla kaikissa elämäntilanteissa ilman alkoholia,myöskin lomalla. Ei myöskään tarvitse kysellä neuvoja netistä.

    • mummo

      Voi sun vaimoasi, kovimpa on pienet murheet hänellä!
      Nauti lomasta ja juo vaan olutta pitkin päivää.... Fiksusti kun ottaa niin ei se ole kännihakuista!!!! Sanoo noisen miehen vaimo:)

    • lomakalja

      Miehen ei tarvii kysellä lupia omissa asioissa keneltäkään, onpa ne asiat mitä hyvänsä. Jos se ei jotain miellytä niin ei voi mitään.

    • ...

      No totta helvetissä, et sinä mitään lakia riko olutta juomalla.

    • vcxvcvxvxcvcx

      Jos kohtuudella ottaa eikä se estä muuta toimintaa niin mikäs siinä lomalla ottaessa. Itse joisin useamminkin keskellä viikkoa yhden, mutta alkoholi hidastaa palautumista treenistä niin en viitsi.

    • llojkjklkl

      Mun ukko ei ennen juonu yhtään ja sitte alko ottaa yhden aina sillon tällön. Nyt ei mee päivääkään ettei kaljaa kittais. Joulu tai juhannus, arki tahi juhla. Ei se mikään juoppo ole eikä humallu mutta ihan hirveästi mun mielestä menee rahaa sen kaljoihin..

      Ja sanonpa tähän teinien puolustuksesi että kyllä se kaveripiiri vaikuttaa ihan myöhemmälläkin iällä; mun ukko on 40 vuotta ja alko tissuttella "koska kaveriki tissuttelee".

    • grannen

      jos ei ole lapsia niin mitä sillä on väliä ? ainakin jos on vain keskiolutta. kolmen viikon lomaaikana juotiin melkein joka päivä keskiolutta. siitä hyvä kun ei tuu krapulaa eikä tuu känniin. hommia tehtiin mökillä kovasti. jos kerta ei edes tarvi autolla lähteä liikkeelle niin mitäs tuosta.
      nyt on lomat loppu, monta valkoista viikkoa edessä, ei tuota vaikeuksia ja vain terveellistä ruokaa.
      on ihanaa kerran vuodessa todella vain nauttia eikä koko ajan ajatella mikä on sopivaa.

    • oluen oikea käyttö

      Ei olut vie janoa, se pahentaa sitä. Alkoholi kun on diureetti, jo oluen vahvuisena. Juo vettä janoon!

      Mutta joo, kyllä tämä lomalainen ainakin on nauttinut päivisin muutaman oluen, viimeksi tänään. Ei janoon, vaan kun oli niin hyvä saa istuskella terassilla.

    • Heavy Metal

      Totta kai sitä voi vetää lärvit. Töissäkin kun ei kukaan kato niin vähän taskumattia poskeen.

      • Kännäri :D Tipahdin.


    • No problemos

      Juon janoon joka päivä 3-5 olutta töiden jälkeen, ei ongelmia. Talvella täytyy ottaa tuplasti koska on kylmempi.

    • Jokainen tehköön miten haluaa mutta itse juon myös lomalla ollessani ainoastaan illalla. Muuten päivät menee omasta mielestäni aivan liian sekaviksi. Kyllähän sitä illallakin sitten ehtii juoda jos haluaa....

    • aina olutta

      Itse otan lomalla ensimmäiset oluset jo aamiaisella. Sitten jatkuu pitkin päivää pihatöissä ja ruokien yhteydessä. Sitten illalla on kiva ottaa muutama kavereitten kanssa mökillä tai veneellä. Kyllä kesällä olutta saa juoda. Vaikka joka päivä, kunhan muistaa juoda myös vettä ja syödä jotain suolaista.

      Itse olen juonut olutta nyt jo reilusti yli kymmenen vuotta lähes joka päivä. Ei ole montaa päivää jäänyt väliin. Joskus vain yksi ja joskus siinä 10 pintaan. En ole ryyppääjä ihmisiä vaan nautin oluen mausta ja sen monipuolisuudesta terveellisen ruokavalion yhteydessä.

      • paappaa....

        sama täällä. otan olutta kun teen hommia kotona töiden jälkeen tai ruoan kanssa. muija nalkuttaa mutta siihen olen tottunut.
        olen juonut olutta päivittäin yli 40 vuoden ajan ja saa sanoa että kuntoni on keskimäärin parempi kuin tälläisellä vanhalla kääkällä noin yleensä. keppikin seisoo vielä mutta mamma ei enään petipuuhiin suostu, viiimeksi kun kysyin mamma sanoi että hänen koskensa on jo kuivanut vedä pajahanskaasi.


    • Kyllä lomalla silloin tällöin voi ottaa. Useammin kuin ei-lomalla.

    • sldöfjj

      Kysehän ei ollut lärvien vetämisestä joka päivä, vaan kahden oluen juomisesta/päivä kesälomalla. Saksassa yleisesti juodaan olutta ruuan kanssa. Ranskassa ja Italiassa taas punaviiniä (tai valkoviiniä - riippuu ruuasta). Ei alkoholin nauttimisesta päivittäin siis varmaankaan mitään haittaa ole, jos määrä ei todellakaan ole kahta olutta enemmän.

    • Apsoluutisti

      "Älkää herranjestas juoppoja olko"

    • yritysjohtaja ´60

      No onpas vaan taas hienostelua. Tottakai lomalla pitää tissutella, viimeiset 25 vuotta olen tissutellut työpäivinä noin kaksi pulloa viiniä ja lomilla menee sitten vähän enemmän, eli 4-5 pulloa päivässä.

      Ja voin oikeasti sanoa, että elämä hymyilee, eikä pienistä vastoinkäymisistä ole haittaa.

    • Olut maistuu!!!

      Eihän se vaimo nyt oluen juontisi takia voi lähteä. Ei millään!!!

    • kaliaaa ja viinaa

      Lomalla tai ei vähintään kerran viikossa! mutta kesälomalla sitte vaikka joka päivä.. :) Ite meen aina yhelle mattolaiturille yöllä uimaan ja vetämään kaljaa ja katteleen joen toiselle puolelle.. aah ihanaa :D

    • Kato ko tuli

      Täytyy alkaa suunnittelee Tallinnan reissu ja hakea puolen vuoden Oluet.
      Kevät alkaa tulla ja kesä mielissä.Kesällä se maistuu usein.

    • Aina Jano

      Aloitin Kesän vieton ja korkkasin oluen

    • Usein Jano

      Kesän vietto jatkuu kotiterasilla olutta siumaillen.

    • Pirkkahaisteli

      Maha sekaisin ja kaasua täyteen tärkkelyksestä kun sorrut pirkkaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4914
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3227
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1375
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1206
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      887
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe