Islamilainen fundamentalismi on väkivaltaista

MrSmithy

Nigerian Plateaun osavaltiossa, Josin kaupungin ulkopuolella, on tehty väkivaltaisia hyökkäyksiä yli kymmeneen kristittyjen asuttamaan kylään 7.7.2012. Kymmeniä ihmisiä kuoli näissä hyökkäyksissä. Sadat fulani-heimoon kuuluvat muslimit, joista monet olivat pukeutuneet armeijan maastoasuihin ja luotiliiveihin, tunkeutuivat kyliin aikaisin aamulla ja surmasivat ainakin 25 ihmistä. Useita loukkaantui ja yli sata pakeni ja etsi turvaa kirkoista. Suurin osa kuolonuhreista oli naisia, lapsia ja vanhuksia.

Surmansa saaneiden joukkohautajaiset järjestettiin seuraavana päivänä. Surijoiden saapuessa hautajaispaikalle he löysivät noin 50 kuollutta lisää poltetusta kirkosta. Uhrit olivat ilmeisesti hakeneet turvaa kirkosta paettuaan kodeistaan. Hautajaisten ollessa käynnissä, kyläläisten kimppuunsa hyökättiin jälleen. Surmansa saaneiden joukossa oli kaksi poliitikkoa. Kaiken kaikkiaan kuolonuhrien määrä ylittänee sadan. Vihaiset nuoret mellakoivat kaduilla hyökkäysten jälkeen.

2

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolilemppari

Jaaha. Entäpä tämä meidän kaikkein fundamenttalistisin episkopaali joka haki syyn sotaan vaikka kiven navalta ja hänen isänsä joka on aiheuttanut älyvapaan ajattelun ja köyhdytetyn uraaninsa ansiosta maailmaan ongelman joka ei poistukkaan ihan heti. Ja nämä rastiretkeläiset jotka heittelee maapähkinävoita ja pommeja vuoronperään. Kristillinen fundamenttalismi omituisen aivojoogansa tuloksena on tappanut minun elämäni aikana pyöreesti 50 miljoonaa ihmistä. Tiedän että sinä olet näitä jeesusmänttejä joille riittää kitaran soitto ja jokeltelu, mutta jos sittenkin ihan oikeasti otat sen matteuksen evankeliumin, luvut 5-7 ja (vaikeeta on ymmärrän sen) mietit mitä siinä sanotaan. Sie höpötät jostakin sudanista etkä edes viitti ottaa selevää siitä kuinka moni lapsi hikoilee ja kuolee pimeässä tehdäkseen ne kengät joita jalassasi pidät. Sinä tässä murhaaja olet; hurskastelet säkeinesi ja joka ainoa tunti kuolee 300 (kolme sataa) lasta nälkään. Te olette tekopyhiä, naurettavia paskiaisia ja valehtelijoita; yritätte luistaa ihmisen vastuusta vedoten jumalan armoon. Jumala kyllä armahtaa epäonnistunutta, mutta armahtaako hän ihmistä joka koko elämänsä pioeksää kanssapalvelijoitaan? Hävetkää, jos edes hävetä osaatte.

• hyvä opas

Lääkityksen vaihtoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe