Voiko evoluutioteoria selittää tämän?
Tai kuka tahansa. Minun järkeeni ei käy mihin tällaista otusta tarvitaan.
Pommittajakuoriainen (Brachinus crepitans) on pieni hyönteinen, joka on aseistettu tyrmäävän tehokkaalla puolustusjärjestelmällä. Vihollisen uhatessa tämä pippurinen pommittajakuoriainen pamauttaa kahdesta peräpäässään sijaitsevasta putkesta ärsyttävää ja pahanhajuista, lämpötilaltaan sata-asteista kaasua suoraan epäonnisen päällekävijän naamalle.
Tohtori Hermann Schildknecht, saksalainen kemisti, tutki pommittajakuoriaista saadakseen selville, kuinka se saa aikaan tämän vaikuttavan kemiallisen taidonnäytteen. Hän selvitti, että kuoriainen muodostaa räjähdysaineensa sekoittamalla yhteen kahta kemikaalia (vetyperoksidia ja hydrokinoneita), jotka yhdistyessään muodostavat erittäin vaarallisen kemikaaliseoksen. Näiden kemikaalien lisäksi tämä etevä pikku kuoriainen lisää seokseen kemikaalia, joka toimii inhibiittorina.
Inhibiittori estää kemikaaleja reagoimasta ja mahdollistaa niiden varastoinnin pitkiäkin aikoja.
Aina kun jokin saaliseläin, esimerkiksi sammakko, lähestyy pommittajakuoriaista, se ruiskauttaa varastoimiaan kemikaaleja kahteen polttoputkeen ja lisää juuri oikealla hetkellä seokseen vielä yhtä kemikaalia (anti-inhibiittoria). Se poistaa inhibiittorin vaikutuksen ja aivan hyökkääjäparan nenän edessä tapahtuu voimakas räjähdys.
Onko tällainen ihmeellinen ja mutkikas mekanismi voinut kehittyä pikku hiljaa miljoonien vuosien kuluessa? Evolutionisti vastaa uskonsa mukaisesti lammasmaisesti "kyllä", edes yrittämättä kokeellisesti osoittaa vastauksen oikeellisuutta, mutta tämän mielipiteen pikainenkin tarkastelu paljastaa sen järjettömyyden, joka pakottaa hieman syvällisempiin pohdiskeluihin.
Kehitysopillisen "ajattelun" mukaan tuhansien pommittajakuoriaissukupolvien on täytynyt sekoittaa väärin näitä vaarallisia kemikaaleja kohtalokkaissa kehitysopillisissa kokeiluissaan, ja räjäyttää itsensä kappaleiksi. Lopulta, niin meille vakuutetaan, ne keksivät maagisen seoksen, mutta entä inhibiittorin kehittyminen?
Ei ole mitään tarvetta kehittää inhibiittoria, ellei jo ole olemassa niitä kahta kemikaalia, joita yritetään ehkäistä toimimasta yhdessä. Toisaalta, jos ne kaksi kemikaalia ovat jo olemassa ilman inhibiittoria, on liian myöhäistä, sillä kuoriainen on jo räjähtänyt taivaan tuuliin. Selvästikään tällainen järjestelmä ei ole mitenkään voinut kehittyä ilman älykästä ennaltatietämystä ja suunnittelua.
Otaksutaan kuitenkin pienen kovakuoriaisen jotenkin onnistuneen kehittämään samanaikaisesti nämä kaksi kemikaalia sekä tuikitärkeän inhibiittorin. Tämäkään ratkaisu ei kuitenkaan hyödyttäisi kovakuoriaista millään lailla, koska sekoitus vain lojuisi säiliössään hyödyttömänä.
Jotta siitä olisi kovakuoriaiselle mitään hyötyä, siihen täytyy lisätä anti-inhibiittoria. Niinpä meidän oletetaan uskovan, että jälleen tuhansien sukupolvien ajan pommittajakuoriaiset sekoittivat ja varastoivat näitä kemikaaleja ilman mitään varsinaista syytä tai hyötyä, kunnes anti-inhibiittori lopulta valmistui.
No nyt se saattoi ryhtyä tositoimiin! Anti-inhibiittorin avulla se saattoi räjäyttää itsensä kappaleiksi ja tehdä sitä havittelevan nälkäisen saalistajan aikeet tyhjiksi. Ai niin, senhän täytyi vielä kehittää itseensä kaksi polttoputkea ja tarkka kommunikaatio- ja ajoitusjärjestelmä säädelläkseen räjähdyksen suuntaa ja ajoitusta.
Joten olemme taas samassa tilanteessa: tuhansien sukupolvien ajan nämä huolettomat pikku kovakuoriaiset kulkivat ympäriinsä poksahdellen kuin ilotulitusraketit, kunnes ne lopulta oppivat hallitsemaan uusia kykyjään.
Mutta mikä kumma motivoisi tällaista tuhoisaa, yrityksen ja erehdyksen kautta etenevää asteittaista evoluutiota? Kehitysprosessissahan kaiken otaksutaan olevan perin järkevää ja loogisen tarkoituksenmukaista, tai muuten ei kehitystä tapahdu. Mutta edellä kuvattu prosessi on täysin järjetön, ja koko puolustusjärjestelmän kehittyminen valmiiksi yhdellä kertaa on tähtitieteellisen epätodennäköistä, ellei mahdotonta.
Kuitenkin luonto pursuaa lukemattomia vastaavia esimerkkejä täydellisestä koordinaatiosta. Niinpä voimme vain päätellä hämmästyttävän pikku pommittajakuoriaisen olevan vahva todiste erityisestä luomisesta, sillä mitään muuta järkeenkäypää selitystä moiselle ihmeellisyydelle ei ole.
Vai onko? Vastatkaa nyt hyvät ihmiset, etten jäisi loppuelämäkseni päkättiin moisen pommittajan kanssa. Onko tällaisella räjäyttäjällä jotakin tekemistä alkuräjähdyksen kanssa?
Kyllä Raamatun luomiskertomus on sentään erittäin loogillinen tavalliselle syntiselle.
Pommittajakuoriainen
24
4150
Vastaukset
- Laz
Mikä ihmeen motiivi Jumalalla sitten olisi ollut kehittää kyseinen järjestelmä inhibiittoreineen kaikkineen?
- kuka tahansa
Ihan aluksi: vain maailmassa jossa olennot on luotu jotakin tarkoitusta varten, voi kysyä mihin jotain otusta tarvitaan. Puhtaasti luonnonlakien ohjaama evoluutio ei luo merkityksiä, vain erilaisia selviytyjiä ja menestyjiä.
Mitä pommittajakuoriaisen kehitykseen tavallisesta kuoriaisesta pommittajaksi tulee, asia ei tuota evoluutioteorialle vaikeuksia. Asiasta löytyy jopa kehitysaskel askeleelta etenevä selvitys netistä: http://www.talkorigins.org/faqs/bombardier.html (On englanniksi, mutta joku varmaan osaa tuon kääntää jos se tuottaa ongelmia). Tuosta käy ilmi sekin, että nykyisinkin löytyy esimerkkejä hyönteisistä, jotka sopivat rakenteeltaan juuri näille askelmille.
Suosittelisin kyllä jatkamaan tätä keskustelua evoluutio ja kreationismi -palstalla, koska sellainen on erityisesti näitä juttuja varten luotu. - :pp.
>> Minun järkeeni ei käy mihin tällaista otusta tarvitaan.
- Turust
yhtään valaisemaan minua tässä vaikeassa asiassa. Edellinen puhuja kehoitti minua menemään krematorio- osastolle. Mitäköhän sekin auttaisi? Sinne minä kyllä olen menossa, aikataulukin on suurinpiirtein selvillä. Kunhan tässä vähän aikaa sinnittelen.
Kyllä tässä tavallista syntistä taas jotenkin pannaan halvalla. Kumma ettei käsketty opiskella kiinaa tai jotakin saamarin muuta Vinku- Intiaa.
Mikäli minä osaisin vähänkin tuota otusten luomistyötä, loisin toisten ihmeteltäväksi vaikka vaaleanpunaisen yksisarvisen näkymättömän elephantin. - heh
Turust kirjoitti:
yhtään valaisemaan minua tässä vaikeassa asiassa. Edellinen puhuja kehoitti minua menemään krematorio- osastolle. Mitäköhän sekin auttaisi? Sinne minä kyllä olen menossa, aikataulukin on suurinpiirtein selvillä. Kunhan tässä vähän aikaa sinnittelen.
Kyllä tässä tavallista syntistä taas jotenkin pannaan halvalla. Kumma ettei käsketty opiskella kiinaa tai jotakin saamarin muuta Vinku- Intiaa.
Mikäli minä osaisin vähänkin tuota otusten luomistyötä, loisin toisten ihmeteltäväksi vaikka vaaleanpunaisen yksisarvisen näkymättömän elephantin.uusi nimitys kreationismille: kremationismi. :P
- Turust
heh kirjoitti:
uusi nimitys kreationismille: kremationismi. :P
evolutisteille aukenevan ollenkaan tämä tärkeä asia. Tässä vielä reveraatti avauksen otuksesta.
Pommittajakuoriainen (Brachinus crepitans) syöksee hyökkääjän niskaan entsymaattisesti pärskähtävän seoksen, jossa on 10 % hydrokinonia ja 23 % vetyperoksidia. Kuoriainen pystyy ampumaan kirvelevän suihkun eteen, taakse ja sivuille, ja yleensä osuu maaliinsa. Yhdisteet joutuvat reaktiiviseen kosketukseen entsyymien, toistensa ja anti-inhibiittorin kanssa vasta hallitusti aseen piipussa. Aseen tulinopeus (800 laukausta minuutissa) voittaa RK62:n (SA-rynnäkkökiväärin) ohella useimmat muutkin nykyään tunnetut automaattiaseet.
Miksei rynnäkökivääri ole syntynyt evoluutiossa, vaan tarvittiin venäläinen Klasnikow niminen ingenööri, joka teki yksinkertaistetun version tuosta Brachinus crepitans: sista jota muut myöhemmin ovat jäljitelleet, käyttäen niitä Raamatun vastaiseen ihmisten tappamiseen.
Olenko minä joku ihmeen krematoristi? - hmh
Turust kirjoitti:
evolutisteille aukenevan ollenkaan tämä tärkeä asia. Tässä vielä reveraatti avauksen otuksesta.
Pommittajakuoriainen (Brachinus crepitans) syöksee hyökkääjän niskaan entsymaattisesti pärskähtävän seoksen, jossa on 10 % hydrokinonia ja 23 % vetyperoksidia. Kuoriainen pystyy ampumaan kirvelevän suihkun eteen, taakse ja sivuille, ja yleensä osuu maaliinsa. Yhdisteet joutuvat reaktiiviseen kosketukseen entsyymien, toistensa ja anti-inhibiittorin kanssa vasta hallitusti aseen piipussa. Aseen tulinopeus (800 laukausta minuutissa) voittaa RK62:n (SA-rynnäkkökiväärin) ohella useimmat muutkin nykyään tunnetut automaattiaseet.
Miksei rynnäkökivääri ole syntynyt evoluutiossa, vaan tarvittiin venäläinen Klasnikow niminen ingenööri, joka teki yksinkertaistetun version tuosta Brachinus crepitans: sista jota muut myöhemmin ovat jäljitelleet, käyttäen niitä Raamatun vastaiseen ihmisten tappamiseen.
Olenko minä joku ihmeen krematoristi?Miksi et mene ja lue selitystä, jos sellaisen haluat?
- :pp.
Turust kirjoitti:
Mikäli minä osaisin vähänkin tuota otusten luomistyötä, loisin toisten ihmeteltäväksi vaikka vaaleanpunaisen yksisarvisen näkymättömän elephantin.niin mielelläni auttaisin sinua, ymmärtämään järjettömyyksiä, mutta kun siinä tarvittaisiin sitä ymmärrystä, ja sinä olet viellä tiukasti kiinni uskomuksissasi niin tietty torjunta reaktio torjuu tuon ymmärryksen "pulpahtamisen" tajuntaasi ehkä?
Ehkä se viellä tulee ennen krematoorion "helvetillistä kuumuutta" tai sitten silloin, kukapa tietää?
Mutta toivon toki, että sinnittelet parissamme viellä pitkään, olet kuitenkin esimerkillinen elämän huumorin jalossa taidossa vaikeinakin aikoina.
Tsemppiä ja hyviä päiviä viellä edelleenkin sinulle, jos huumori loppuu, niin otetaan vaikka hirtehishuumori tilalle, sillä se vasta huumorimies on kun hiirressä huumoria laskee. - Turust
:pp. kirjoitti:
niin mielelläni auttaisin sinua, ymmärtämään järjettömyyksiä, mutta kun siinä tarvittaisiin sitä ymmärrystä, ja sinä olet viellä tiukasti kiinni uskomuksissasi niin tietty torjunta reaktio torjuu tuon ymmärryksen "pulpahtamisen" tajuntaasi ehkä?
Ehkä se viellä tulee ennen krematoorion "helvetillistä kuumuutta" tai sitten silloin, kukapa tietää?
Mutta toivon toki, että sinnittelet parissamme viellä pitkään, olet kuitenkin esimerkillinen elämän huumorin jalossa taidossa vaikeinakin aikoina.
Tsemppiä ja hyviä päiviä viellä edelleenkin sinulle, jos huumori loppuu, niin otetaan vaikka hirtehishuumori tilalle, sillä se vasta huumorimies on kun hiirressä huumoria laskee.Mielipiteeni vaan on vankasti sellainen, ettei tuota kuoriaisen toimintaa ole kehitetty aivan tavallisella tietokoneella. Pelkästään tulinopeus on siksi suuri ettei edes Neuvostoliittolainen Klasnikow niminen ingenööri ole pystynyt lähellekään samaan, vaikka hänellä on tuo kuoriainen ollut mallinaan. Näin kerrottiin tuolla ylempänä annetussa linkissä jonka olen huolellisesti tutkinut.
Oletko sinä jonkun sattuman kannalla? Mikäli näin on niin on se merkillinen sattuma juuri tuon tulinopeuden johdosta. - hmh
Turust kirjoitti:
Mielipiteeni vaan on vankasti sellainen, ettei tuota kuoriaisen toimintaa ole kehitetty aivan tavallisella tietokoneella. Pelkästään tulinopeus on siksi suuri ettei edes Neuvostoliittolainen Klasnikow niminen ingenööri ole pystynyt lähellekään samaan, vaikka hänellä on tuo kuoriainen ollut mallinaan. Näin kerrottiin tuolla ylempänä annetussa linkissä jonka olen huolellisesti tutkinut.
Oletko sinä jonkun sattuman kannalla? Mikäli näin on niin on se merkillinen sattuma juuri tuon tulinopeuden johdosta.jotta ihmisille menisi vihdoin perille, ettei evoluutio perustu pelkkään sattumaan.
- :pp.
Turust kirjoitti:
Mielipiteeni vaan on vankasti sellainen, ettei tuota kuoriaisen toimintaa ole kehitetty aivan tavallisella tietokoneella. Pelkästään tulinopeus on siksi suuri ettei edes Neuvostoliittolainen Klasnikow niminen ingenööri ole pystynyt lähellekään samaan, vaikka hänellä on tuo kuoriainen ollut mallinaan. Näin kerrottiin tuolla ylempänä annetussa linkissä jonka olen huolellisesti tutkinut.
Oletko sinä jonkun sattuman kannalla? Mikäli näin on niin on se merkillinen sattuma juuri tuon tulinopeuden johdosta.>>Oletko sinä jonkun sattuman kannalla? Mikäli näin on niin on se merkillinen sattuma juuri tuon tulinopeuden johdosta.
- Turust
:pp. kirjoitti:
>>Oletko sinä jonkun sattuman kannalla? Mikäli näin on niin on se merkillinen sattuma juuri tuon tulinopeuden johdosta.
tuota rynkyn syntyvaihetta sen paremmin tunne. Tuossa edellä annetussa linkissä vaan oli selvitys, että ingenöri Klasnikow olisi käyttänyt mallinaan tuota pommittajakuoriaista, näin rynnäkkökivääri olisi evoluution synnyttämä, eikä Jumalalla suoranaisesti olisi sen syntyyn pienintäkään osuutta.
Uusi on minullekin tällainen evolutionistinen kehitys. - .pp.
Turust kirjoitti:
tuota rynkyn syntyvaihetta sen paremmin tunne. Tuossa edellä annetussa linkissä vaan oli selvitys, että ingenöri Klasnikow olisi käyttänyt mallinaan tuota pommittajakuoriaista, näin rynnäkkökivääri olisi evoluution synnyttämä, eikä Jumalalla suoranaisesti olisi sen syntyyn pienintäkään osuutta.
Uusi on minullekin tällainen evolutionistinen kehitys.>>Tuossa edellä annetussa linkissä vaan oli selvitys, että ingenöri Klasnikow olisi käyttänyt mallinaan tuota pommittajakuoriaista, näin rynnäkkökivääri olisi evoluution synnyttämä, eikä Jumalalla suoranaisesti olisi sen syntyyn pienintäkään osuutta.
- Turust
tuossa alempana lainsäädäntöä salawuoteudesta jonka valvonta on peräti vaikeaa ja on monasti osoittautunut vaikeaksi ainakin ennalta ehkäistäväksi. Satilainen (Phthirus pubis) niminen otus on kuitenkin usein toiminut salavuoteuden paljastajana. Luulisinpa olevan Herralle otollinen teko jos joku evolutionisti saisi risteytettyä satilaisen ja pommittajakuoriaisen jolloin siitä syntyisi varsinainen tarpeelinen hyötyeläin.
- Jason Dax
"...jos joku evolutionisti saisi risteytettyä satilaisen ja pommittajakuoriaisen jolloin siitä syntyisi varsinainen tarpeelinen hyötyeläin."
Muah-hah-hah-haa... >=D
Tuollaista pirullisuutta minäkin osaan arvostaa ;)
Hyvää kesän jatkoa Turust:lle, onko säät olleet sallivia siellä päin ? - Turust
Jason Dax kirjoitti:
"...jos joku evolutionisti saisi risteytettyä satilaisen ja pommittajakuoriaisen jolloin siitä syntyisi varsinainen tarpeelinen hyötyeläin."
Muah-hah-hah-haa... >=D
Tuollaista pirullisuutta minäkin osaan arvostaa ;)
Hyvää kesän jatkoa Turust:lle, onko säät olleet sallivia siellä päin ?Sään haltia todellakin on suosinut tätä Turun lähellä olevaa asuinpaikkaani. Sateet eivät ole olleet mitenkään kohtuuttomia.
Evoluutiossa kehityksemme saattaa johtaa meidät vähitellen apinan ja pahkasian kautta pommittajakuoriaiseksi. Hyvä että ymmärsit tuon kristilliselle siveydellemme hyödyllisen välimuodon tarpeellisuuden.
Varmuuden vuoksi Turust >60 v. - epäilijä
Turust kirjoitti:
Sään haltia todellakin on suosinut tätä Turun lähellä olevaa asuinpaikkaani. Sateet eivät ole olleet mitenkään kohtuuttomia.
Evoluutiossa kehityksemme saattaa johtaa meidät vähitellen apinan ja pahkasian kautta pommittajakuoriaiseksi. Hyvä että ymmärsit tuon kristilliselle siveydellemme hyödyllisen välimuodon tarpeellisuuden.
Varmuuden vuoksi Turust >60 v.pyhiinvaelluksella rymättylässä ?
Millainen reissu oli jos siellä olit ?
Eilisissä uutisissa oli juttua oikein liikkuvan kuvan kera ja koitin vajavaisella mielikuvituksellani arvuutella kuka mahdollisesti olet tuosta iloisesta pyhiinvaeltajien joukosta.
- Jerry Falwell
pommittajakuoriaisella on missio, ei se täällä turhaan maleksi. Kun niitä on riittävästi, niin ne kaikki lähtevät Turkuseen. Kaikkien saavuttua ne suorittavat lääketieteelllisen operaation jolla Turuntauti katoaa maailman kartalta.
- Saddu ;-)
...n.s. looginen(?) tavalliselle `syntiselle´,kö ?!?
Sillä ajatuskapasiteettinsa vajaavuuteenhan turvaavat he ajatusmaailmaailmansa muodostukset,kö ?!?
Tuo oman järjen hyötykäyttöhän lienee "hakusessa" uskisten parissa,kö ?!?
lol
;^D- Turust
Niin kyllä ainakin minun on turha yrittääkkään käyttää sellaista ajtuskapasitettia jota minulla ei ole,kö ??!! Luulisin senkin olevan varsin loogista.?!? Siis yrittääkkään,kö.
- hahahahehe
joopa joo.luomisteoria hahahahahahaha
- Terkuis
Hyvä juttu. Kyllä nimimerkki Turust on kirjottanu asiaa ja ytimekkäästi. Pommittajakuoriainen on hyvä esimerkki Luojan olemassaolosta ja siitä että ateismi on huumoria ja hulluutta pahimmasta päästä.
Vain hullu sanoo, että Jumalaa ei ole. Näin sanotaan Raamatussakin. Eivät ateistit edes sitä tiedä, että Historia-lehdessäkin tunnustetaan Jeesuksen olleen todella omana aikanaan. Siis kuten Raamattu kertoo.
DNA on ihan liian fiksu juttu syntymään sattumalta. Senhän todisti toinen molekyylin keksijöistä todennäköisyyslaskelmilla. Ajoi itsensä pussiin koska oli itsekin ateisti ja kehitti semmosen ufostoorin. Että sepä siitä
Pommittajakuoriaisia on yksi laji Suomessa.
- satusetä.
En lukenut juttua edes loppuun vai kehittää joku otus 100 asteista kemikaalia kehossaan. Mikään tunnettu elävä ei kestä sellaista ja henki lähtee, jos elimistön lämpätila ylittaa 42 astetta. Keksipä uskottavampi satu.
- 'Turust
Elä kuule leikilläsikään ala minua nimittelemään satusedäksi.
Otappa tutkittavaksesi "Brachinus crepitans" hyönteinen. Minä en väittänyt tuon lämpötilan syntyvän hyönteisen sisällä.
Tämä on vakava uskonnollinen asia.
Turust
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254999- 883744
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483215- 542687
- 2092675
- 522635
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322440- 1532360
- 311965
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1101577