Vihje: Delphin päivitys

Delphiguru

Tietoja siihen, mikä Delphin vanha versio oikeuttaa uuteen versioon päivityshinnalla

(ilman tätä kelpoisuutta uuden saa laillisesti vain maksamalla täyden hinnan, poikkeuksena mahdollisesti tilapäiset "mikä tahansa vanha versio kelpaa päivitykseen" -kampanjat, jotka ovat voimassa vain rajoitetun ajan)

löytyy täältä:

http://www.embarcadero.com/upgrade-requirements-and-return-policy

Delphillä on myös Suomessa maahantuoja ja myyjä:

http://www.moonsoft.fi/

Hintakilpailua ei ilmeisesti ole. Etelä -Amerikan sivustolla näyttäisi olevan halvemmat hinnat, mutta sieltä ei pysty ostamaan (kokeiltu on).

Eli, hinnat Suomen maahantuojalla ja Embarcaderon omassa EU -alueelle tarkoitetussa nettikaupassa ovat samat. Myöskään yksityishenkilö ei siis pysty välttämään alv:n maksamista suoraan Embarcaderon nettikaupasta tilaamalla.

7

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Delphi-

      Käytännössä omiin tarpeisiin on riittänyt melko hyvin Turbodelphi Explorer 2006, joka oli aikoinaan ilmaiseksi ladattavissa. Aikaisemmin harkitsin oikeasti Delphin ostamista, mutta valitettavasti Moonsoft sivuilta ei löytynyt mitään infoa / ohjeita mikä versio tulisi omaan tarpeeseeni hankkia / mitä milläkin versiolla on lupa tehdä, jne. (yksityinen/yritys/maksullinen levittäminen)

      Tämän hetkinen tilanne on se, että omat projektit on lähes konvertoitu Lazarukselle. Jäljellä olevat suuret ongelmat on grafikassa, lähinnä scanline puuttuminen. Aloitin projektien konvertoimisen siinä vaiheessa, kun Lazarukselle saatiin http://wiki.freepascal.org/LazActiveX joka mm. mahdollistaa kaikilta osin saman kuin Delphin TWebbrowser.

      Itse aloitin Delphi ohjelmoinnin, kun Mikrobitin mukana tuli Delphi3, joskus 90-luvulla? Nykyinen Delphin tilanne on aika heikko, koska ilmaista versiota ei ole tarjolla. Vuosien aikana on usein kysytty, mistä Delphin voisi ladata, oma vastaus on tyly "Tarjolla ei ole kuin hyödyttömiä trial versioita", katso Lazarus.

      Latasin muuten XE2 trial version, mutta valitettavasti en ehtinyt siinä kuukauden aikana mitään tehdä / testailla, tarkoitus oli konvertoida pari komponenttiä XE2 yhteensopivaksi. Siis mikä järki tässä kuukaudessa on? En olisi muutenkaan julkaissut mitään tällä XE2:lla tehtyä, olisin vain tutkinut ajan salliessa. Voisin tietysti ladata ja asentaa sen uusiksi toiselle koneelle, naurettavaa.

      Voi olla jo liian myöhäistä, mutta Delphistä tulisi julkaista ilmais versio omaan yksityiskäyttöön. Ja selvät ohjeet, mikä versio tulisi hankkia, jos esim. haluaa myydä omaa ohjelmaansa yksityisenä/yrityksenä, jne. Tällöin voisin Delphin yhä hankkia, kenties moni muukin, muussa tapauksessa en.

      • Scanline+FP+Laz

        "Jäljellä olevat suuret ongelmat on grafikassa, lähinnä scanline puuttuminen." - ???

        Olen joskus kokeillut yhdistelmää Lazarus FreePascal Linux, ja muistaakseni scanlinekin löytyy.

        PItääkö kaivaa esille FP Lazarus -yhdistelmässä käännettävissä oleva scanlinea käyttävä lähdekoodi ?


      • -Delphi-
        Scanline+FP+Laz kirjoitti:

        "Jäljellä olevat suuret ongelmat on grafikassa, lähinnä scanline puuttuminen." - ???

        Olen joskus kokeillut yhdistelmää Lazarus FreePascal Linux, ja muistaakseni scanlinekin löytyy.

        PItääkö kaivaa esille FP Lazarus -yhdistelmässä käännettävissä oleva scanlinea käyttävä lähdekoodi ?

        Delphi käytössä on mm. graphicex komponetti, joka ei Lazaruksella toimi. Ensimmäinen virhe muistaakseni juuri puuttuva scanline.

        Bugi on ainakin avoinna edelleen: http://bugs.freepascal.org/view.php?id=1958


      • Lazarus ?
        Scanline+FP+Laz kirjoitti:

        "Jäljellä olevat suuret ongelmat on grafikassa, lähinnä scanline puuttuminen." - ???

        Olen joskus kokeillut yhdistelmää Lazarus FreePascal Linux, ja muistaakseni scanlinekin löytyy.

        PItääkö kaivaa esille FP Lazarus -yhdistelmässä käännettävissä oleva scanlinea käyttävä lähdekoodi ?

        Lazarus, ScanLine - ?

        Jos Lazaruksesta edelleen puuttuu scanLine, niin, voisiko tästä olla apua:

        Andrew Rybenkov's UseNet Post about using GetDIBits/SetDIBits as an alternative to Scanline:

        http://www.efg2.com/Lab/Library/UseNet/2002/0114.txt

        Niin, löytyykö lazaruksesta sitten myöskään GetDIBits/SetDIBits -funktioita ?


    • Juha Piispa

      Delphi Starter on 199€ ja se sopii kotikäyttöön / perus koodaukseen. Tuon hinnoittelun on valmistaja määritellyt, mutta se ei aina ole hinta jolla kauppaa tehdään Moonsoftilla. Virallisesti päivitykseen kelpaa 3 edellistä versiota eli XE3 kelpuuttaa 2010, XE ja XE2 versiot. Tuo tarkistetaan lisenssin aktivoinnin yhteydessä, että on rekisteröinyt tuohon päivitykseen oikeuttavan version. Delphistä on ollut ilmaisia versioita ja voi olla, että niitä vielä jostain löytyy. Muistaakseni 2006 versiosta oli tuollainen. Trial versio on tuotteen ominaisuuksiin tutustumista ja jos on opiskelija kortti, niin hinta pysyvään lisenssiin on 99€ alv 0% alkaen. Enterprise muistaakseni 299€ alv0%..

      • kysymys

        Mitä tarkoittaa alv 0? Onko hinta 99/199 yksityiselle vai lisäksi alv 24 päälle?


      • Delphi_Hinnat_2013
        kysymys kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa alv 0? Onko hinta 99/199 yksityiselle vai lisäksi alv 24 päälle?

        Kun hinta ilmoitetaan "alv 0%" niin se tarkoittaa juuri sitä, että kyseinen hinta ei sisällä arvonlisäveroa, eli alv 24% lisätään tuotteen hintaan.

        Eli siis:

        99€ alv 24% = 122,76€ Delphi Starter
        199€ alv 24% = 246,76€ Delphi opiskelijalisenssillä (halvin versio)
        299€ alv 24% = 370,76€ Delphi opiskelijalisenssillä (Enterprise -versio)

        Asiaa vielä haittaa se, että päivityksiin on ilmeisesti määräajat.

        Eli siis vuoden 2013 alusta ei Delphi 2010:llä enää saa päivityshintaan, jollei sitten tule jotain kampanjaa, jolloin myös vanhemmat versiot poikkeuksellisesti oikeuttavat päivityshintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1836
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1354
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      68
      916
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      818
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe