Säntillisestikin pois maksetuista pikavipeistä voi olla haittaa pankkilainan hakijalle.
- Jos on jouduttu useasti turvautumaan huonoehtoisiin pikavippeihin, niin se vaikuttaa lainansaantimahdollisuuksiin, Joensuun Sampo-pankin asiakkuusjohtaja Antti Nakari sanoo.
Nakarin mukaan erityisesti vakuudettomien luottojen saanti vaikeutuu.
Nordeasta kerrotaan etteivät yksittäiset pikavipit ole este lainan myöntämiselle.
Toistuvat nopeat pienlainat ovat pankille merkki asiakkaan epävakaasta maksukäyttäytymistä.
Maksukäyttäytymisestä ollaan pankeissa kiinnostuneita, sillä lainan myöntäminen on pankille aina riski.
Tammikuusta maaliskuuhun suomalaiset ottivat yli 370 000 pikavippiä eli noin 4 000 pikalainaa päivässä.
Pikavipit eivät kieli hyvää lainanhakijan maksukäyttäytymisestä, sillä ne ovat usein viimeinen konsti raha-asioiden hoitamiseen.
Pahimmalta pankin näkökulmasta näyttävät tapaukset, joissa henkilö on ottanut uusia pikavippejä selvitäkseen edellisten maksamisesta.
Lainaneuvotteluissa asiakkaalta kysytään syytä pikavippien ottoon. Hyvin syin perusteltu pikalaina ei ole suuri synti.
Nakarin mukaan esimerkiksi yllättävä kodinkoneen rikkoutuminen ja sitä varten otettu pikavippi ei olisi este lainan myöntämiselle.
Hän korostaa lainaneuvotteluiden olevan aina tapauskohtaista.
http://www.karjalainen.fi/fi/uutiset/uutis-alueet/talous/item/9952-maksettukin-pikavippi-voi-vaikeuttaa-lainansaantia
Maksettukin pikavippi voi vaikeuttaa lainansaantia
vikavippi
1
230
Vastaukset
- 1+13
Jees, pankit vetävät taas sädekehän päänsä päälle. Tai siis tottakai kun pankkeja ottaa superpaljon päähän että tavallinenkin kansa voi ottaa lainaa jostain muualtakin kuin pankeista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628