viini käy vaikka käymisen pysäyttäjä laitettu

mitäs nyt sitten

viini kävi 2,5 viikkoa ja ominaispaino mittarin mukaan viini oli valmista. tein siis kaupan valmis pakkauksesta vadelma viinin. lisäsin ohjeen mukaan sitten lappoamisen jälkeen käymisen pysäyttäjän tonkkaan, mutta edelleen silloin tällöin vesilukka pulpahtaa ja viini kerää painetta sankoon. mistä tämä johtuu? yritin poistaa hiilihapot hyvin. pitääkö minun laittaa uusi käymisen pysäyttäjä tonkkaan? ollut nyt 4 päivää saavissa käymisen pysäyttäjän lisäämisen jälkeen ja silloin tällöin pulpahtaa vesilukko :/

2

961

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viinuri2

Eiköhän se sitten ole hiilidioksidia. Anna pulputella aikansa.

• viiniteon ämätööri

miten poistat hiilidioksidia? Mielestäni paras tapa poistaa on kaataa toiseen puhtaaseen saaviin ja sitten kaataa takaisin juuri puhdistettuun viinitonkkaan ja toista 3-4 krt. Jää odottamaan muutama minuutti joko vaahtoa ei näy. Jos vaahtoa näkyy, niin jatka vielä pari kertaa. Käsin kauhalla sekoittaminen ei poista tehokkaasti mielestäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      113
      1650
    2. 105
      1185
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1071
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      969
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      51
      870
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      128
      867
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      838
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      70
      745
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      719
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      709
    Aihe