Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
1.Moos.2:16-17
Tottelemattomuus Jumalaa vastaan johti; "kuolemalla kuolemiseen". Mutta käärme teki Jumalasta valehtelijan, sanomalla; "ette suinkaan kuole".
Eevan ja Aatamin tottelemattomuuden seurauksena koko luomakunta joutui kuoleman kiroukseen.
Jumalan armo ja rakkaus tulevat julki siinä, ettei Jumala hylännyt ihmistä lopullisesti, vaan antoi hänelle uuden mahdollisuuden pelastukseen, sijaisuhrin Poikansa Jeesuksen kautta.
Ihmisen ajallisena osana on luonnolinen kuolema. Jotkut uskovat ihmisen kuolemattomuuteen ilman Jumalan henkeä, mutta se on vain käärmeen valhetta ja Jumalan sanan vastustamista. Käärme sanoi; "ette suinkaan kuole", vaikka Jumala sanoi, että ;"synnin palkka on kuolema."
Se on tosiasioiden vääristelyä, ehkäpä sen harhaluulon ja raamatun väärän tulkinnan tulosta, että sielu olisi jokin erillinen osa ihmistä, kuitenkin kun Jumala loi ihmisen, niin hänestä, IHMISESTÄ tuli ELÄVÄ SIELU. Näin monet väittävät siitäkin huolimatta, vaikkei sana sielu milloinkaan esiinny Raamatussa sanan kuolematon yhteydeydessä.
Vain Jumala voi antaa ihmiselle kuolemattomuuden armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ja se tapahtuu uudestisyntymisen kautta.
Joh.3:5
Vanhan, että Uuden testamentin yhteisen todistuksen mukaan; "synnin palkka on kuolema"
Room.6:23.
Kuolema ei ole elämää, ainoastaan uudestisyntyneelle uskovalle luvataan iankaikkinen elämä Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen kautta.
Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Joh. 11:26
Synnin palkka on kuolema:
25
940
Vastaukset
- JeesuksenJumalaanko?
Kauheeta!
Onko se noin ehdotonta?
Ihan hirveetä, en muuta voi sanoa!
Ehtikö lain, alaiseksi syntynyt, Jeesus hylkäämään pahan ajoissa?
Jesaja 6
14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Matteus 1
21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Galatalaiskirje 4
4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,- Uskon Jumalaa
On se vakavaa ja ennenkaikkea tärkeää ottaa vastaan Jumalan armolahja, pelastus Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Se on elämän ja kuoleman kysymys: Valitse siis ELÄMÄ!
- JeesuksenJumalaanko?
Uskon Jumalaa kirjoitti:
On se vakavaa ja ennenkaikkea tärkeää ottaa vastaan Jumalan armolahja, pelastus Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Se on elämän ja kuoleman kysymys: Valitse siis ELÄMÄ!
Uskotko epäjumaliin vai yhteen Jumalaan, johon Jeesus uskoi ja pelkäsi?
Raamattu 1933,38
Kirje heprealaisille 5
7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Zeus oli myös Jumala, häneen uskoville.
Mihin Jumalaan sinä uskot?
Jumalia kun on niin monta niin mistä sen tietää mihin Jumalaan sinä uskot.
- Elämäpuu Jeesus ?
Miten on KIRJOITUSTEN laita, onko ikuinen elämä jatkumo, siis ajtkuu AUTOMAATTISESTI jos ottaa pelastuksen vastaan, vai tulee ITSE TEHDÄ AKTIIVISESTI jottain.
Miten Elämän puun anti menee , se tulee syödä vai ei ?
1 Moos.
Johannes Evan.
Ilmastys 22.
eli on sytävä että saa ikuisen elämän ?
ellei syö miten käy ? - Uskon Jumalaa
>>>Miten on KIRJOITUSTEN laita, onko ikuinen elämä jatkumo, siis ajtkuu AUTOMAATTISESTI jos ottaa pelastuksen vastaan, vai tulee ITSE TEHDÄ AKTIIVISESTI jottain.>vai tulee ITSE TEHDÄ AKTIIVISESTI jottain.
- 898
Syntiä ei ole, ei tule eikä mene ja palkatkin jää saamatta, se oli konkurssipesä ja ilman mitään omaisuutta.
- PaavaliVastavoimaa
eihän synti ole vastenmielistä, päinvastoin, se houkuttelee ja viekoittelee.
Miten Aamati menetti ikuisen elämän eli mahdollisuuden syödä elämän puusta sekä nauttia sen vaikutuksesta eli ikuista elämästä.
Nyt kukaan ei voi vielä syödä puun hedelmää, mutta tulee aika kun he saavat oikeuden syödä.
Jos siis Jumala itse sanoo että elämän puu vaikuttaa ikuisen elämän, sekä Aatamin luona, Jeesuksen ollessa maan päällä ja sitten uskovat voittajina taivaassa se on uusi Jerusalem.
siellä on sitten se lopullinen puu ja sen hedelmä, joka kuukausi.
Mitä tämä Elämän puu antaa ?
Onko ihmisen pakko syödä vai ei ?
Miten kävi Aatamin ? Mikä oli PERUSTE miksi Jumala karkotti Aatamin Elämän Puun välittömästä piiristä ??
Ettei syö, totta.
Mikä vaikutus sillä syömisellä taas oli ?
eli pelkkä pelastuminen ei ole ikuinen elämä se on OIKEUS MAHDOLLISUUTEEN IKUISEEN ELÄMÄÄN eli ELÄMÄN PUUHUN,
kaikilla jotka eivät pääse kaupunkiin heillä ei ole oikeutta. mitä tämä merkitsee sinun mielestäsi ?
----
siis Jeesus puhui turhia ja tyhjiä sanoja kun kehotti / käski jotain ?
Joh. 6:50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
Jos ei syö on edessä kuolema ??
---
Joh. 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Onko jossain määritelty jos saa-ta-nan palvoja syö niin kutsutun leivän murtamisen kautta Jeesuksen, niin miten käy ?
Ikuinen elämän vai ikuinen kadotus ?
Millä perusteella mihinkin suuntaan ?
13:18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'.
Oliko Juudaksen leipä samaa leipää kuin Pietarilla joka opetti vastoin KIRJOITUKSIA kuten Apostoli Paavali Galalaiskirjeessä (ja Ap.t.) todistaa vääräoppiseksi.
miten elämän puun vaikutus on
a. Juudaksen kanssa.
b. Pietarin.
Onko heillä sama oikeus uuden Jerusalemin Elämän puuhun joka on se todellinen ja aito. (vai kuka on todella syönyt Jeesuksen lihan ja veren ! ? )
Tässä on eräs suurin harhaoppi jota helluntaikansa syöttää kansalle.
se on PADASSA ON KUOLEMA.
Maito on muutettu myrkyksi-
ja lopuksi ettei kysymykset lopu kesken, miten on: Jos Jeesus sanoo ,Tehkää, (satoja kertoja) niin se ei tarkoita sitä että tulisi todella käsien ja jalkojen heilua ??? - Markus vaari
PaavalinVastavoimaalle! Sinä sanot, että;
>>>eihän synti ole vastenmielistä, päinvastoin, se houkuttelee ja viekoittelee.- PaavalinVastavoima
Henki kyllä on samaa mieltä että synti on pahaa ja iljettävää.
Mutta jos tämä vanha liha elää niin se on mahdollisesti voimissaan..
jos Apostoli Paavali itkee tätä.
Jos perkeleen tarjous on vastenmielinen ja paha niin millä perkele meitä kiusaa ??
Miten on, Jeesuksen kiusaukset ??
Onko maailman kaikkien ihmisten voittaminen heti ja nyt perille, epämieluisa ja vastenmeilinen ajatus Jumalan Pojalle ??
kuinka se voi olla kiusaus jos se on avstenmielinen ??
Jeesus on ELämän puu kaikille jotka sitä OIKEUDEN MUKAISESTI saavat syödä uudessa Jerusalemissa.
Nyt on esillä vain esikuva, leivänmurtaminen.
ellei syö on kuollut.
- Mielteellinen.
Kaikki tänne syntyneet kuolee. Eli kaikki elävä kuolee se on synnin palkka. Mitäs jos ihminen on joutunut synnin uhriksi?
- uskova 2
Jeesus on voittanut synnin ja s a a t a n a n. Uskomalla Jeesukseen, ihminen pääsee synnin ja s-tanan orjuudesta.
- PaavalVastavoima
Totuus tekee vapaaksi !
Mutta Apostoli Paavalia ihmetellen, koska ?
Jos kaiken perillinen on alaikäinen on hän orjan ASEMASSA vaikka onkin tuleva kaiken HERRAKSI.
Jeesus antaa mahdollisuuden päästä vapaaksi ja kaikki jotka uskovat eivät pääse perille. Juudas ??
Herra, Herra, emmekö me TEHNEET...... - Uskova 2
PaavalVastavoima kirjoitti:
Totuus tekee vapaaksi !
Mutta Apostoli Paavalia ihmetellen, koska ?
Jos kaiken perillinen on alaikäinen on hän orjan ASEMASSA vaikka onkin tuleva kaiken HERRAKSI.
Jeesus antaa mahdollisuuden päästä vapaaksi ja kaikki jotka uskovat eivät pääse perille. Juudas ??
Herra, Herra, emmekö me TEHNEET......Siinäpä se, kun yritetään omilla teoila ansaita pelastus. Kun ihminen heittäytyy sellaisenaan Kristuksen parannettavaksi ja eheytettäväksi itkien ja katuen entistä elämäänsä, niin Jumala tekee loput. Siis, kun tunnustat syntisi ja pyydät anteeksi Jeesuksen nimessä niin sinä saat kokea armon ja täyttyä Pyhällä Hengellä ja sinun koko sisimpäsi muuttuu, koet sisäisen ilon ja tervehtymisen, etkä enää halua elää synnissä. Olet armahdettu, Jeesuksen lunastama uudestisyntynyt.
Miten on koska tämä liha lakkaa halaumasta syntiä ??
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.Miten lihalla / kuoleman ruumiilla / jäsenillä voi palvella synnin lakia ?
miten synti voi asua Apostoli Paavalissa jos Herran Pyhä Henki on hänet täysin vallanut ??- Sinä et sitä ymmärrä
vaikka se rautalangasta sinulle väännettäisiin. Koska et ole arvollinen kuulemaan totuutta.
Vain Kristuksen henkeyttämät ihmiset ymmärtävät hengelliset asiat henggellisiksi. Se on niitä elämän salaisuuksi, jotka avautuvat vain harvoille ja valituille.
- mikko51
Ihmisen kuolema johtuu aivan samasta syystä kuin esimerkiksi koiran tai kissan. Ei siinä millään "synnillä" ole mitään tekemistä. Turha siinä on mitään raamatunlauseita on lainailla.
- Eikiitosjeesus
Tarinan opetus: Jumala on paska puutarhuri.
Surkuhupaisaa kuinka kristinuskon äpäräkultti taistelee jo lähtökohtaisesti tietoa vastaan. Sikäli ymmärrettävää että tieto on vastamyrkkyä hölmöille uskomuksille. Ilman tietämättömyyttä ei ole uskoa. - Kirjakääröt
1Kor.15:18 Biblia (1776) Niin ovat myös ne, jotka Kristuksessa nukkuneet ovat, kadotetut.
- Kirjakääröt
Jaak.1:15 Biblia (1776) Sitte kuin himo on siittänyt, niin hän synnyttää synnin; mutta kuin synti täytetty on, niin se synnyttää kuoleman.
- PasiToivonen
>>Vain Jumala voi antaa ihmiselle kuolemattomuuden armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ja se tapahtuu uudestisyntymisen kautta.>>
Kuolema on armoa mutta jotkut ei sitä tajua. - Leenakarunen
Kaikki mitä sinun täytyy tietää jumalasta !https://youtu.be/C9AOuedvOnI
- matkalla.taivaaseen
Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
-Minä en ole rikkonut tuota käskyä, en ole koskaan syönyt yhtään omenaa omenapuusta, joten minun kuuluu päästä paratiisiin ilman Jeesuksen sovitustyötäkin. - Truthful
Kuolema on tosiaankin synnin palkka eikä Jumalan määräämä rangaistus.
- Eiköhän.se.ollut.tässä
Puhkaas siitä II- kuolemasta.
Ehkä paremmin sattuisi maaliin.
Iankaikkinen elämähän on armolahja Jeesuksessa Kristuksessa, vihjeeksi.
Ilm 21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Ilm 21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. :8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; ---->> tämä on 'toinen' kuolema."
Tuosta opinläksystä on hyvä kahlata raamattu läpi.
Eli sieltä alusta. "Ettei ota elämänpuusta >syö< ja näin elä [kuinka kauan, pitkäänkö]
"iankaikkisesti"! ts- ominlupineen.
Elämänpuu on ehdollistettu. Adam olisi elänyt oikealla mielenlaadulla iankaikkisesti, mutta!
Nytkin Kristus on elämänleipä, siis aikamme "elämänpuu!" mutta!
-se valinta- syökö vai ei.
Olihan se hyvän/pahantiedon puu, sen ehdollisuus on vain Jumalan omaisuutta.
-mutta- [!] .... laittomuuden kautta tuli tuomio - synnin palkka on kuolema.
Kumpi kuolema??? Ensimmäinen vai toinen??
Eikö ensimmäinen ole kaikkien osa. Tavallaan elämää pahattavat pannaan raja.
Oppiläksy olevaisille. Siis luomakunta on tarkoitushakuinen, se on kielikuva.
syntyminen, syy syntyyn, isä ja äiti. jne. jne. jne.
Kuolema on luonnollinen elämän kiertokulku, se opettaa meitä kaiken rajallisuuteen.
Kuolema pistää rajan, jonka jälkeen ei ole kosketuspintaa elämään. jne. jne. jne.
Mutta, se kertoo jo mieliin sen, mitä on II- kuolema.
Iankaikkinen ELÄMÄ on armolahja - sen saanti on jonkun ymmärrys ja jonkun kautta ja siinäpä puhutaankin "elämänleipänä" ja sen syömiseen tarvitaan jotain, että se tulisi todeksi ja elämää antavaksi, eli Sanan opettavainen kielikurssi mielen syövereihin. Näkyvyys tavallaan näkymättömään, se silmävoide näkemiselle.
II- kuolemakin on ikuinen. Kuolemasta ei nousta, katovalla ei ole elämää itsesään, eikä voi sitä ottaa ominluvinkaan itselleen.
ts. se II- kuoleman määritelmä - sekin on luettavissa, ettei eksytä ja lähde on kirjoitukset..
Missä se tapahtuu? Kirjoitukset puhuvat tulesta.
Normaalistako???? Helvetintuli - se on ymmärrettävämpää, koska käsitämme helvetin - siis määrätyn muodon, jota ei tavoitella. Jo elämässä epäonnistumista sen suurmassa mitassa voidaan puhua, että oli helvetinmoiten tauti. Eli määre kertoi mittaamattomasta kivusta, tai muusta sellaisesta.
Ei toivotusta - tätä tarkoitan.
II- kuolema - helvetin tuli. Kirjoitukset kertovat, että vaikkapa kuivuneet oksat hakataan pois ja heitetään tuleen. Siis tuo on uskonnolliseen mittaan tarkoitettu tuomion käsite. Tuomio lähtee Jumalanhuoneesta.
Eli helvetintuli on Jumalanpolttava tuli, jossa ei kestä katoavainen.
Hän on tuhkaksi polttava tuli ja se olomuoto on ikuinen kertoo Sana.
Herra Sebaot, - lähtökohtana.
Ilm 20:12-15 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Mal 4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744528- 332551
- 402394
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401732- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511407
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231277Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155