Enkelipalloja

enkelipallo :)

Minun kuvissani on enkelipalloja.. Ja kamerassa ei ole roskia, koska pallot ovat eri paikoissa eri kuvissa ja välillä niitä näy ollenkaan.. Jos haluatte, niin voin laittaa niitä kuvia tänne..

38

3584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abaddon--

      Avaushan on trolli, mutta kerrotaan nyt sitten taas kerran:

      Ei ole mitään enkelipalloja. Kyseiset pallukat ilmestyvät kuviin, kun salaman valo heijastuu ilmassa leijailevasta pölystä, vesipisaroista, öttiäisistä tms.

      Tutkipa kuviasi. Yhdestäkään ilman salamaa otetusta kuvasta et löydä pullukkaa enkelinpalleroa.

      • viestikapula :)

        Kaikki saa uskoa mihin haluaa : )
        Pöly ym. teoria ei oikein stemmaa kun niitä kuvia alkaa ottamaan kunnolla ja vielä usean ihmisen kera. Tutkittu on.
        Toisaalta onhan se pelottavaa uskoa että olisi enkeleitä : /


      • Abaddon--
        viestikapula :) kirjoitti:

        Kaikki saa uskoa mihin haluaa : )
        Pöly ym. teoria ei oikein stemmaa kun niitä kuvia alkaa ottamaan kunnolla ja vielä usean ihmisen kera. Tutkittu on.
        Toisaalta onhan se pelottavaa uskoa että olisi enkeleitä : /

        No kokeile nyt kumminkin, tuleeko niitä pallukoita vain salaman kanssa vai myös ilman salamaa. Kyllä niitä minunkin kameroillani tulee, eli tutkittu on: ovat salaman heijastumia pienistä esineistä tai hiukkasista tai pisaroista ym.


    • Orbi

      Ne ovat Orbeja. Portteja toiselta puolen.

    • Ukko Nooa

      Kuvissasi olevat enkelipallot ovat kameran ulkopuolisen valolähteen heijastuksia kameran linssissä. Ilmiö on ollut tunnettu niin kauan kuin kuvausta on harrastettu, joten vahinko kyllä et ole onnistunut kuvaamaan enkeleitä.

      • orveja on olemassa

        Niin tuo on siis järjen selittämä teoria. Tutkimuksia on riittämiin netissäkin.
        Samoin on orbien puolesta tutkijat. Asetelma on vähän samanoloinen kun onko Jumalaa tai enkeleitä olemassa vai ei. Voiko niitä todistaa vai ei.
        Maailman kaikkeus on täynnä sellaista mitä 5 aistin kautta ei voi aistia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö vieressäsi tapahtuisi asioita.


      • Anonyymi
        orveja on olemassa kirjoitti:

        Niin tuo on siis järjen selittämä teoria. Tutkimuksia on riittämiin netissäkin.
        Samoin on orbien puolesta tutkijat. Asetelma on vähän samanoloinen kun onko Jumalaa tai enkeleitä olemassa vai ei. Voiko niitä todistaa vai ei.
        Maailman kaikkeus on täynnä sellaista mitä 5 aistin kautta ei voi aistia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö vieressäsi tapahtuisi asioita.

        Enkelit ovat siis sellaisia, että niitä ei voi havaita paljaalla silmällä, mutta kameralla otetuissa valokuvissa ne näkyvät palloina.

        Uskotaan. Viimeisen päälle järkeenkäypä selitys.


    • totuus kirvelee

      Nimimerkki "orveja on olemassa" kirjoittaa silkkaa roskaa. Tässä perustelut:

      Kirjoittaja lähestyy asiaa tyypillisestä, epätieteellisestä näkökulmasta jossa tiedon lähteeksi katsotaan vain ihmisen aistien avulla välittömästi saatavilla oleva havainto. On kuitenkin aivan ilmeisen selvää, että hyvin merkittävä osa ihmiskunnan keräämästä tiedosta on nykyisin lähtöisin muilla menetelmillä, kuin ihmisen omien aistihavaintojen pohjalta havaituista ilmiöistä. Esimerkiksi vaikkapa tietomme säteilystä, magneettikentistä tai langattomasta televiestinnästä.

      Edellä mainittu taas puolestaan tarkoittaa, että voimme tehdä todellisuutta koskevia havaintoja muillakin välineillä kuin "viidellä aistilla". Maailmankaikkeus, sen synty ja toiminta eivät siis ole enää vain "uskonasioita" vaan niistä on saatavilla vakavastiotettavaa tutkimustietoa. Todellinen, tieteen menetelmin kerätty tieto sulkee pois tiettyjä kansantaruihin pohjautuvia hömppäteorioita. On siis täysin mahdollista rakentaa tieteellisesti kestävä kuva maailmankaikkeudesta täysin ilman jumalia ja enkeleitä.

      Enkelit ovat satuolentoja ja mielikuvistusta, eivät mitään muuta.

      Tuohon kamerajuttuun taas ei voi muuta sanoa kuin että tutkituta kamerasi tai pääsi.

      • Aloittaja....

        Jos haluatte, niin voin laittaa niitä kuvia tännekin. Jos ette usko.

        Sitäpaitsi tiede on vielä niin lapsen kengissä, että 1000 vuoden päästä tälle nykyiselle tietämättömyydelle nauretaan ja nykyisin "yliluonnollisena huuhaana" pidettävät asiat ovat täysin normaaleja ja TIETEEN selitettävissä.

        Nykytiede ei pysty selittämään kaikkea, koska sillä ei ole vielä tarpeeksi kehittyneitä menetelmiä ja mittareita. 1000 vuotta sitten magnetismia pidettiin yliluonnollisena. Luuletko tosiaan, että tiede ymmärtää/pystyy selittämään todellisuuden 100 prosenttisesti tässä hetkessä? Tuskin.


      • orveja on olemassa
        Aloittaja.... kirjoitti:

        Jos haluatte, niin voin laittaa niitä kuvia tännekin. Jos ette usko.

        Sitäpaitsi tiede on vielä niin lapsen kengissä, että 1000 vuoden päästä tälle nykyiselle tietämättömyydelle nauretaan ja nykyisin "yliluonnollisena huuhaana" pidettävät asiat ovat täysin normaaleja ja TIETEEN selitettävissä.

        Nykytiede ei pysty selittämään kaikkea, koska sillä ei ole vielä tarpeeksi kehittyneitä menetelmiä ja mittareita. 1000 vuotta sitten magnetismia pidettiin yliluonnollisena. Luuletko tosiaan, että tiede ymmärtää/pystyy selittämään todellisuuden 100 prosenttisesti tässä hetkessä? Tuskin.

        Touché Aloittaja ! Näinhän se menee. Taisi se maapallokin olla litteä joskus :)
        Eihän tässä kannatta pelihousuja menettää vaikka "totuus kirvelee" niitä vähän
        yrittääkin riisua. Voi olla että enkelitkin ovat perinteisessä muodossa vähän mystifoituja mutta tieteen takaa löytyy paljon. Voipi tulla yllärinä totuus kirveleelle.
        Ei kai siinä sitten muuta kuin nielaista yllätys ja laajeta lisää.
        Vielä tiedoksi että omat ja muittenkin kamerat on tutkittu ja vielä pään sisäänkin on katseltu .......... ihan hyvin vieläkin pyyhkii :D


    • 717

      Enkelipallot kyllä erottaa niistä "feikki" enkelipalloista. Niistä on kirjoitettu kirjoja, joissa myös kerrotaan miten voi erottaa oikean enkelipallon.

      Enkeleitä on olemassa kuten on kuolemanjälkeinenkin elämä. Ihan sama vaikka ette usko, se on jokatapauksessa olemassa. Kuvitelkaa miten suuri ihmiskunnan pila se olisikaan, jos "eläisimme" vain täällä maan päällä kerran. Mitä tuhlausta! Sielumme elää ikuisesti, tämän hetkinen elämämme on vain pisarana meressä. Olemme täällä vain oppimassa.

      Enkeleiltä kannattaa pyytää apua, ei tarvitse kuin pyytää! :)

      • 717

        Ja vielä yksi asia: olemme henkistymässä koko ajan erityisesti nyt 2012 ja jälkeen joka on mm. mahdollistanut nuiden orbien näkymisen, se on enkeliden keino viestittää että ovat vierellämme. Nykyisin on niin paljon ihmisiä jotka tietävät ja tiedostavat enkeliden ja henkistenoppaiden läsnäolon.

        Niin kuin tuossa jo aloittaja sanoikin että " 1000 vuoden päästä tälle nykyiselle tietämättömyydelle nauretaan ja nykyisin "yliluonnollisena huuhaan" pidettävät asiat ovat täysin normaaleja ja TIETEEN selitettävissä". Mutta siihen on lyhyempi aika kuin tiedättekään. :)


      • kokijan kokemuksia
        717 kirjoitti:

        Ja vielä yksi asia: olemme henkistymässä koko ajan erityisesti nyt 2012 ja jälkeen joka on mm. mahdollistanut nuiden orbien näkymisen, se on enkeliden keino viestittää että ovat vierellämme. Nykyisin on niin paljon ihmisiä jotka tietävät ja tiedostavat enkeliden ja henkistenoppaiden läsnäolon.

        Niin kuin tuossa jo aloittaja sanoikin että " 1000 vuoden päästä tälle nykyiselle tietämättömyydelle nauretaan ja nykyisin "yliluonnollisena huuhaan" pidettävät asiat ovat täysin normaaleja ja TIETEEN selitettävissä". Mutta siihen on lyhyempi aika kuin tiedättekään. :)

        Mitä yhteistä orbeilla ja henkisyydellä on? Ei mitään. Näiden "enkelipallojen" näkyminen kuvissa, johtuu ihan noista syistä, joita täälläkin kommentoidaan. Olen tehny samanlaisia havaintoja ja kokeita digikameralla, sekä kännykkäkameralla.

        Haluankin varmistua ap:lta, että mitä se henkisyys sun mielestä on? Onko henkisyyden mittari näyt ym.? Jos voisit vielä kertoa, ketkä tunnetuista ihmisistä, ovat mielestäsi henkisiä? Kiitos vastauksesta.

        Diana Cooper on yksi harhaopin sanansaattajista, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Se on vain osa viivytystä. Mitä taas tulee enkeleihin, niitä on olemassa, mutta vain väliaikaisesti illuusion tasolla.

        Olen itsekin nähny, kun 2 arkkienkeliksi tituleerattua tuli. Piti kysyä ihan alan asiantuntijalta, keitähän nämä olivat, kun en itse ole enkeleihin hurahtanut. Kuvailin minkä näköisiä ja värisiä olivat. Ja osasihan hän sen kertoa. En jääny niihin kiinni, vaan otin vain sen opastuksen vastaan.

        "Sitäpaitsi tiede on vielä niin lapsen kengissä, että 1000 vuoden päästä tälle nykyiselle tietämättömyydelle nauretaan ja nykyisin "yliluonnollisena huuhaana" pidettävät asiat ovat täysin normaaleja ja TIETEEN selitettävissä."

        1000 vuoden päästä nauretaan sille, mihin kaikkeen huuhaaseen ihmiset uskoikaan. Tiedekään ei ole totuus. Sekin kun on alati muuttuvaista.

        Ymmärrän kyllä kiinnostuksen. Jostainhan se on aloitettava mutta niihin ei saa jäädä kiinni. Ottaa vain sen tiedon vastaan ja menee eteenpäin.


      • kokija
        kokijan kokemuksia kirjoitti:

        Mitä yhteistä orbeilla ja henkisyydellä on? Ei mitään. Näiden "enkelipallojen" näkyminen kuvissa, johtuu ihan noista syistä, joita täälläkin kommentoidaan. Olen tehny samanlaisia havaintoja ja kokeita digikameralla, sekä kännykkäkameralla.

        Haluankin varmistua ap:lta, että mitä se henkisyys sun mielestä on? Onko henkisyyden mittari näyt ym.? Jos voisit vielä kertoa, ketkä tunnetuista ihmisistä, ovat mielestäsi henkisiä? Kiitos vastauksesta.

        Diana Cooper on yksi harhaopin sanansaattajista, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Se on vain osa viivytystä. Mitä taas tulee enkeleihin, niitä on olemassa, mutta vain väliaikaisesti illuusion tasolla.

        Olen itsekin nähny, kun 2 arkkienkeliksi tituleerattua tuli. Piti kysyä ihan alan asiantuntijalta, keitähän nämä olivat, kun en itse ole enkeleihin hurahtanut. Kuvailin minkä näköisiä ja värisiä olivat. Ja osasihan hän sen kertoa. En jääny niihin kiinni, vaan otin vain sen opastuksen vastaan.

        "Sitäpaitsi tiede on vielä niin lapsen kengissä, että 1000 vuoden päästä tälle nykyiselle tietämättömyydelle nauretaan ja nykyisin "yliluonnollisena huuhaana" pidettävät asiat ovat täysin normaaleja ja TIETEEN selitettävissä."

        1000 vuoden päästä nauretaan sille, mihin kaikkeen huuhaaseen ihmiset uskoikaan. Tiedekään ei ole totuus. Sekin kun on alati muuttuvaista.

        Ymmärrän kyllä kiinnostuksen. Jostainhan se on aloitettava mutta niihin ei saa jäädä kiinni. Ottaa vain sen tiedon vastaan ja menee eteenpäin.

        Harhaoppeja ei ole. Harhaoppeihin uskominen on vanhaa jahvelaista energiaa, jolloin keksittiin inkvisitio.


      • Anonyymi

        Minulla on punaisia enkelipalloja, joskus enemmän joskus vähemmän .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on punaisia enkelipalloja, joskus enemmän joskus vähemmän .

        Kodissani on suurissa viherkasveissa punaisia enkelipalloja, joskus näen ne joskus en.
        (Jatkoa edelliseen kirjoitukseen)


    • totuus kirvelee

      Minua nuo teiden satunne naurattaa. Jos olisin koulun opettaja, olisin luultavasti paljon surullisempi. Miten voi suomalaisen, laadukkaan koululaitoksen läpäistyvään ihminen uskoa kaikenlaista soopaa.

      Se että tiede kehittyy, ei kerro siitä että enkeleitä olisi olemassa. Se kertoo siitä, että tieteellinen menetelmä on todella hyvä menetelmä.

      • ehkä näin!

        Minuakin naurattaa moni asia.
        Kysynpä sinulta `totuus kirvelee` että mitä erityisen laadukasta on koululaitoksessa? Sekö että lapset pienestä pitäen laitetaan muottiin, tukahduttaen luovuuden, tieteen nimissä?
        Ulkoa opittua pänttäystä kutsutaan opiksi. Tämä yksipuolinen tieteellinen katsantokanta kutistaa näkökantoja ja hyväksyntää. Ja historian valossa on niin monia esimerkkejä siitä kuinka ns. tiede on saanut näpeilleen.
        Ihmisen erottaa robotista sillä että sillä on kyky kyseenalaistaa ja olla luova.
        Se että naurattaa ei poista sitä tosi asiaa että oman käsityskyvyn ulkopuolellakin tapahtuu.


    • 717

      Toiset uskovat, toiset eivät. Monet ovat vain vakuuttuneet enkeleiden ja muiden henkiolentojen olemassa olosta, toiset eivät.

      On asioita, joita ei pystytä selittämään tieteen avulla.

      Ihmisen luontoon kuuluu että pelätään tuntematonta ja kielletään sen olemassa olo, mitä ei voi nähdä tai muuten kokea. On ihmisiä jotka ovat päivittäin tekemisissä toisenpuolen kanssa.

      Minun näkemykseni on avartunut kaiken tämän enkelitietouden yms. saattelemana ja olen ymmärtänyt miksi tietyt asiat tapahtuu ja olen paljon onnellisempi kuin silloin jolloin velloin siinä tiedossa etten pysty mihinkään ja kaikki on toivotonta. Olen oppinut ymmärtämään muita ihmisiä ja heidän motiiveitaan.

      Mutta jokainen saa uskoa siihen mihin haluaa tai olla uskomatta :)

      • 717

        käykää katsomassa diana cooperin sivuilta noita enkelipallo kuvia! siellä niitä löytyy ihan urakalla, suomestakin on lähetetty muutama! :))

        Eli www.dianacooper.com


      • 171
        717 kirjoitti:

        käykää katsomassa diana cooperin sivuilta noita enkelipallo kuvia! siellä niitä löytyy ihan urakalla, suomestakin on lähetetty muutama! :))

        Eli www.dianacooper.com

        "Her spiritual books are about angels, archangels, unicorns, all elementals including fairies and Ascended Masters."

        Uskotko myös yksisarvisiin, elementaaleihin ja keijukaisiin, mistä tuo kirjailija kirjoittaa samaa sopaa?

        Ei ei. Tällä 717-kaverilla on tainnut jäädä ala- ja yläaste käymättä.


      • ei löyttynyt...
        717 kirjoitti:

        käykää katsomassa diana cooperin sivuilta noita enkelipallo kuvia! siellä niitä löytyy ihan urakalla, suomestakin on lähetetty muutama! :))

        Eli www.dianacooper.com

        kuiin kirjamainoksia.Laittasitko suoran linkin sinne enkelipalloihin


      • Tuulenvaeltaja

    • 717 :)

      kyllä, uskon myös niihin. :)

      En tullut tänne väittelemään tai käännyttämään teitä, vaan jakamaan kanssanne omat kokemukseni. Niinkuin jo mainitsin, toiset uskovat ja toiset eivät. Itse kuulun niihin jotka uskovat.

      Mutta rakkautta ja siunausta teille! :)

    • Zooming

      Minä uskon sinua. Vaikka kaikki eivät niihin uskokaan. Voin kertoa syynkin miksi. Näen niitä itse paljaalla silmällä :) ja usko pois, olen usein ottanut kuviakin niistä todisteeksi, että joku ei pidä minua pöljänä. Siis hyvin harvoille olen tätä näkemisen kykyäni edes kertonut. Kun siis näen auratkin helposti. Niistä tosin en osaa ottaa kuvia, mutta kyllä... noista lentelevistä "enkelipalloista" kylläkin. Ja tämä on tosi. Äläkä sinä enää välitä siitä mitä muut sanovat asiasta ja täältä netistä niistä kysele. Ne kuvat on tarkoitettu sinulle. :)

    • 717

      Olet todella siunattu kun voit nähdä enkeleitä! Hyvin harva pystyy näkemään. Millaisena näet enkelit?
      Pystytkö kommunikoimaan enkelten kanssa jollain tavalla? :)

    • voisko...

      noista enkeleistä nähdä kuvia esim aijaa-sivulla.Jos et osaa niin kerro niin neuvon.Ettei jää sellasta käsitystä että juttu on humpuukia

    • Lapin tyttö

      Olen tänään ottanut kuvia omasta kodista ja tyttären kodista. Niin minun kotona oli yksi enkelipallo ja tyttären kotona oli viisi erikokoista palloa. Mielenkiintoista. Eilen kävin yhdessä metsämökissä ja kuvasin aikani kuluksi, niin sielläkin oli enkelipalloja. Eikähän sisällä ollut märkää eikä kosteaa. Joten kyllä on olemassa enkelipalloja. Olemme onnellisia ihmisiä jotka näemme palloja.

    • miksi et..

      laita tänne niitä palloja.Laita sellasia missä ei ole henkilöitä ettei tunnista.En usko että enkelit ovat palloja.Sulla vois olla aika ostaa uusi kamera.

    • valokuvannut

      Kuvasin taloni vintillä kuvia ennen remontin alkamista. Harmitti kun kuvissa oli erikokoisia palloja. Arvelin että ne ovat pölyä, koska lattia oli sahanpurua. Jos käveli vintin poikki ja sitten otti kuvan, palloja oli enemmän.
      En yhtään usko että vintilläni majailisi henkiä tai enkelipalloja. Käytin salamaa kuvatessani, sillä vintillä ei ole sähköä.

    • sofias

      Pakko tulla tähän kommentoimaan. Olin viikonloppuna eräällä leirillä vanhassa puisessa koulussa Miehikkälässä ja otimme yöllä videota kännykällä kun kuvasimme kaveriamme joka nukkui hassusti. Kuvassa näkyi sellaisia ihmepalleroita ja nyt mietin että olisko ne niitä enkelipalloja (vaikken sellaiseen uskokaan) koska ne lentelevät ihan erilailla kuin pöly. Paljon nopeammin ja eri suuntiin. Seuraavana aamuna yksi leiriläinen oli jäänyt yksin sinne koululle pariksi tunniksi ja kertoi että oli kuullut juoksuaskeleita. Sellaista tömistelyä.. Hyi kun tuli kylmät väreet :D huh, ei voi tietää.

    • Pv77

      • sdfd

        Ne eivät ole enkelipalloja. Ne ovat demonipalloja. Jos sänkysi vierestä otettaisiin kuva, kun nukut, niitä näkyisi kuvassa runsaasti.


    • Anonyymi

      Entäpä videolle tulevat, kirkkaat sinkoilijapallot, jotka tulevat mm. ikkunan läpi tai lattiasta kattoa kohti . Silleenhän ne pölypallotkin lentelevät, eiks vaan ja kirkkaana kilahtelevat ihmisten olkapäillä, pölyä ne ovat😆

    • Anonyymi

      Minun mieheni kuoli 22.1.2021. Otin kameralla kuvan, kun hänet oli kiedottu peittoon: Ruumiinkuljettajat aukaisivat kasvoja , että sain hyvän kuvan rakkaastani. Kuvassa oli siis miesvainajani ja rinnan päällä iso valkoinen pallo. Ystäväni sanoi, että se on enkelipallo, ja ettei hän ole ennen nähnyt niin isoa, selkeää enkelipalloa. Niin lohduttavaa.

      • Anonyymi

        Saahan sitä kaikkea kuvitella.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole kuvia, mutta kertoisitteko, ketkä tiedätte, mistä oli kyse. Oli kesä, pilvipouta, joten auringonsäde ei ollut. Katselin ikkunasta ulos takapihalle aamupäivällä, näin valopallon, ikäänkuin taskulampun polttimo tai led-valo. Se lenteli kuten mehiläinen, sik sakkia ylös, alas, oikealle, vasemmalle, välillä puun ympäri. Olin aluksi yksin, sitten puolisoni tuli etuovesta sisälle. Sanoin vain, että näetkö saman kuin minä. En siis kertonut, mitä näin. Hän sitten siihen ”höh, mikä tuo on” ja lähti takaovesta ulos. Kun takaovi paukahti, valo hävisi. Sen jälkeen keskustelimme asiasta, hän oli nähnyt ihan saman kuin minä.

    • Anonyymi

      Näin enkelipalloja,kun kävin vanhassa Raatihuoneessa kierroksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe