Toivon, että saat surra rauhassa

Eilinen-

Vaikka kuinka jatkaist kohti uusia tuntemattomia, uteliaana ja tarmokkaana, uusi elämäntilanne vaatii joka tapauksessa omansa.

Minä suren tilaasi vaikka sitten puolestasi, elä sinä miten haluat. Se suru on minun mielessä sitä, että tiedän kuinka koville se ottaa. Kuinka toisen läsnäolo voisi tuoda lohtua -todellista lohdutusta ja voimaa. Elää täydellisesti toiselle hetkessä. Näiden tunteiden kanssa on liian ahdistavaa kohdata todellisuus, johon ei pääse vaikka miten itse kärsisi.

Suljimme toisiltamme todellisen maailman, jotekin surullista.

Oikeita sanoja ei löytynyt, vaikka yritystä ehkä siihen oli

29

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä meni pieleen?

      Mitä sinä itse teit mielestäsi väärin?

      • ap

        Vaatimalla sellaista, jota hän ei suostunut tekemään. Rajoittamalla hänen näkyvyyttään sekä olemalla oman luonteeni orja.


      • Oppilas alarapun
        ap kirjoitti:

        Vaatimalla sellaista, jota hän ei suostunut tekemään. Rajoittamalla hänen näkyvyyttään sekä olemalla oman luonteeni orja.

        Jäin miettimään aloitusta hyvin surullisena ja mietteliäänä.

        Eikö elämässä voi yrittää korjata hankalaksi koettuja tilanteita ja etenkin silloin, kun tajuaa olevansa ymmällään? Itse koen, että tämä on elämäni merkittävin tilanne, johon ihmeekseni olen joutunut eli rakastunut täydellisesti.

        On tunne, että en selviä eteenpäin kovinkaan helposti. Keskustelua kaipaan ilman paineita määrätystä lopputuloksesta. Rakkauteni kohde, olisit ihminen ihmiselle eli minulle. Luotan taitoihisi täydellisesti. Mielikuvitusmaailmasta poistuisin reaalimaailmaan silloin, kun olo olisi helpompaa kuin se, missä nyt olen elänyt liian kauan.
        Suo minulle oppimismahdollisuus, elämään tässä hetkessä ja rakastamaan aidosti,sinä ihmiseni, joka olet sisimpäni valloittanut.


      • elämän matkaaja
        ap kirjoitti:

        Vaatimalla sellaista, jota hän ei suostunut tekemään. Rajoittamalla hänen näkyvyyttään sekä olemalla oman luonteeni orja.

        Kun näkee virheensä ja itsensä elämä saattaa antaa mahdollisuuden korjata vääristymät, ehkä toisen ihmisen kanssa kenties samankin, kuka tietää. Hyvä asia lienee että tunnistaa omat virheensä ja ehkä tulevaisuudessa kykenee toimimaan viisaammin.


    • Luen miettiliäänä

      näitä tekstejä tässä, sillä jollain tavalla voin sovittaa ne myös omaan elämääni ja joihinkin tilanteisiin, jotka aiheuttavat ahdistusta niiden ratkeamattomuuden vuoksi. Osin se johtuu juuri siitä, että ei olla todellisessa elämässä. En aivan kuitenkaan ymmärrä kummankaan kirjoittajan ajatusta, sillä paljon jää sanomatta.

      Jäin miettimään myös sitä, että on toista kohtaan niin ehdoton, että toisen pitäisi toimia tavalla, jota itse odottaa eikä siten kuin tilanne etenee ja se tuntuu kovalta jollain tavalla. Siinä toiselle ei anneta mahdollisuutta olla oma itsensä, eikä häntä hyväksytä sellaisena niin, että keskustelu voisi kuitenkin jatkua. Se tuntuu tuskalliselta. sillä mitään hyvää ei voi sellaisesta seurata. Se johtaa tilanteen lukkiutumiseen.

      Todellisessa elämässä vastavuoroisuus tavalla tai toisella on tärkeää, jotta ei mennä eteenpäin pelkästään yhden ehdoilla. Se. joka joutuu aina luopumaan omasta ajatuksestaan ei ehdä pidemmän päälle jaksa.

      Keskustelun eteneminen ilman suunniteltua lopputulosta on myös tärkeää, sillä sille tulee jättää tilaa muotoutua. Jos se on yhdessä päätetty, niin sitten hyvä on, mutta ei muuten.

      Täällä kaiken voi jättää ilmaan ja roikkumaan, mutta todellisessa elämässä täytyy myös seistä sanojensa takana tai sitten ei, Mutta antaa tällöin toiselle mahdollisuus tehdä omat valintansa. Ei niitä kukaan voi sanella toisen puolesta.

      Taisi nyt hiukan kuitenkin kolahtaa, kun tulee paatosta...

      • paljon ajatuksia jäi

        Tuli ihan hyvää paatosta. Ikävä kyllä usein tilanne lukkiintuu ja sitä ei saa enää auki kun toinen ei suostu keskustelemaan.

        Sekin kannattaa muistaa että suutuspäissään sanotut sanat monesti eivät tarkoita mitään ja keskustelut pitäisi käydä tilanteen rauhoitettua...

        Ihmiset ovat ihmisiä ja välillä tulee yliyöntejä sanojen kanssa ja pitäisi osata antaa ne anteeksi jos niitä pyydetään.

        Sen minkä lupaa sen pitää ja sanojen takana seisoo mitä oikeasti tarkoittaa


    • ap

      Oppilas alarapun: Sinulla on ihana kirjoitus, joka hivelee sieluani. Tiedän että asiat ovat nyt menneet niin, että keskusteluyhteyttä ei enää tule.

      Jokainen kerta, kun hän on ollut läsnä elämässäni jollakin tavalla, tunteeni menevät sellaisella vauhdilla onnellisuudesta, epätoivosta ja aallonharjalta suoraan pohjamutiin, että sitä ei vain kestä. Sille täytyy tehdä itse jotakin, pakokauhu, fyysisinä oireina hengenahdistusta, itkua, ennenkaikkea voimakasta vihaa -en saa näistä tunteista selvää, enkä halua että hän vaikuttaa siihen kun yritän elää ns. normaalia hallittua arkea. Jos luet aloitukseni, ymmärrät varmasti mitä tunnen häntä kohtaan pohjimmiltani. Ja kuitenkin hänen näkeminen aiheuttaa tuota. Siis tunnetta.


      Elämän matkaaja: Olen luullut pystyväni tämän ihmisen kohdalla siihen, mutta se ei vain onnistu. Muiden kanssa kyllä tulee yhteentörmäyksiä ym. normaalia, ainahan niistä oppii. En vaikka kuinka luulen pystyväni.


      Luen miettiliäänä: todella hyvä kirjoitus, näinhän se on. Nyt on vain kyse todellisuudesta ja siitä mahdottomuudesta, jonka hänen näkeminen ja toimiminen nostaa minussa esille. Se on näin. En pysty auttamaan tilannetta, koska hän ei ymmärrä minua. Ja minä koen sen niin että hän ei edes halua, vaan lähinnä hänen toimensa tuntuu kiusanteolta :) Jos oikeasti haluaisi, niin hän toimisi toisin kanssani.. Se on totuus. Uskon että luottamus on menetetty puolin ja toisin niin usein ja tarkoitushakuisuudet kyseenalaistettu, että siitä ei vain pääse eteenpäin tämän ihmisen kanssa.


      paljon ajatuksia jäi: Vaikka et vastannutkaan minulle, niin hyvä kirjoitus. Toimi sinäkin sen mukaan.

      • Oivalluss!

        Tuli vain mieleen: noi kuvailemasi hänen aiheuttamansa tuntemukset voivat olla traumaoireita.

        Jokin vanha trauma herää hänen takiaan ja koet ne tunteet uudelleen.

        En tiedä mitään tilanteestasi, mutta tuollainen pakokauhu on aika outo reaktio, ja traumaoireet voisivat selittää ne.


    • Toinen samanlainen

      Surullista :(

      "you can run from love
      if it's really love it will find you"

      Toivon tätä sulle!

      • ap

        Niin, toivon että hän saisi kaiken elämättä jääneen elämänsä nyt elää, enkä siltikään tiedä millainen omani tulevaisuudessa on. Koska menen ns. mihin sattuma ohjaa... Ja se on ihan hyvä näin. Kukaan ei voi tuoda minulle onnea itsessään...


        toivon että hän unohtaisi minut, täydellisesti ja menisi vain. Vasta sitten hän tietäisi mitä rakkaus on. Se on totuus.

        Kuinka toivonkaan hänelle sitä intohimoa, kokemuksia, mietteitä...ja että rauhoittuisi...


      • Rakkaus ei häviä
        ap kirjoitti:

        Niin, toivon että hän saisi kaiken elämättä jääneen elämänsä nyt elää, enkä siltikään tiedä millainen omani tulevaisuudessa on. Koska menen ns. mihin sattuma ohjaa... Ja se on ihan hyvä näin. Kukaan ei voi tuoda minulle onnea itsessään...


        toivon että hän unohtaisi minut, täydellisesti ja menisi vain. Vasta sitten hän tietäisi mitä rakkaus on. Se on totuus.

        Kuinka toivonkaan hänelle sitä intohimoa, kokemuksia, mietteitä...ja että rauhoittuisi...

        Vaikeassa suhteessa elänyt antaa suuren arvon kohdatessaan todellista rakkautta.
        Se tunne on pysyvä tuloksesta riippumatta. Jokainen aidon tunteen kokenut pystyy säteilemään iloa, vaikka pari ei olisi "saanut toisiaan".

        Herkkänä ihmisenä tiedän, että on välttämätöntä toimia sisimpänsä mukaan ja eri tavoin kuin vahvemmat, jottei hajoaisi. Sitä on vahvempien vaikeaa ymmärtää, mutta se on tosi. Jokaisella on omanlainen polku kuljettavana ja rakkaus on yksi suurimpia elämän haasteita.

        Mielestäni ihminen pitää tuntea paremmin kuin palstojen välityksellä, jotta voisi arvoioida, osaako rakastaa. Siis elää arkea hänen kanssaan. Ja puhua epäselvät asiat auki.
        Ehkä simpukan on aika sulkea suunsa ja antaa muille tilaa. Levollisena jatkan, elämä kantaa surujen yli. Hyvää oloa ja ymmärtämystä kaikille rakastuneille.


      • ap
        Rakkaus ei häviä kirjoitti:

        Vaikeassa suhteessa elänyt antaa suuren arvon kohdatessaan todellista rakkautta.
        Se tunne on pysyvä tuloksesta riippumatta. Jokainen aidon tunteen kokenut pystyy säteilemään iloa, vaikka pari ei olisi "saanut toisiaan".

        Herkkänä ihmisenä tiedän, että on välttämätöntä toimia sisimpänsä mukaan ja eri tavoin kuin vahvemmat, jottei hajoaisi. Sitä on vahvempien vaikeaa ymmärtää, mutta se on tosi. Jokaisella on omanlainen polku kuljettavana ja rakkaus on yksi suurimpia elämän haasteita.

        Mielestäni ihminen pitää tuntea paremmin kuin palstojen välityksellä, jotta voisi arvoioida, osaako rakastaa. Siis elää arkea hänen kanssaan. Ja puhua epäselvät asiat auki.
        Ehkä simpukan on aika sulkea suunsa ja antaa muille tilaa. Levollisena jatkan, elämä kantaa surujen yli. Hyvää oloa ja ymmärtämystä kaikille rakastuneille.

        Se tunne varmasti pysyy, mutta sen tunteen tuoma ilo olisi ollut silloin, jos se olisi toteutunut.

        Eihän täällä kukaan tunne toista, mutta minä telkesin hänet ulos elämästäni vaikka häntä kaipaankin. Hän ei päästä ketään ihmistä lähelleen, ( tai ainakin minä sen näin koin) ellei saa itse kontrolloida sitä ja minä olen siinä suhteessa täysin samanlainen. Hän on vain avoin ja ulospäinsuuntautunut, minä hiljainen ja rauhallinen.

        Levollista matkaa sinulle.


      • kaduttaako?
        ap kirjoitti:

        Niin, toivon että hän saisi kaiken elämättä jääneen elämänsä nyt elää, enkä siltikään tiedä millainen omani tulevaisuudessa on. Koska menen ns. mihin sattuma ohjaa... Ja se on ihan hyvä näin. Kukaan ei voi tuoda minulle onnea itsessään...


        toivon että hän unohtaisi minut, täydellisesti ja menisi vain. Vasta sitten hän tietäisi mitä rakkaus on. Se on totuus.

        Kuinka toivonkaan hänelle sitä intohimoa, kokemuksia, mietteitä...ja että rauhoittuisi...

        Paskaa!Tekosyitä ja selityksiä
        vai on toisella elämätön elämä - oletko nyt aivan varma?
        hetkelliseltä katumukselta teksisi ennenkaikkea kuulostaa,
        narsistiseltakin: "Koska menen ns. mihin sattuma ohjaa."

        Kyllä ihmiset jotka ovat tarinanne kuulleet tietävät kuka teki väärin ja mitä teki ja se arkku on varmasti niin lujaa naulattu kiinni että saat rauhassa katua tekosiasi tai tekemättä jättämiäsi niin kauan kuin haluat.

        Rivien välistä voi lukea että olet aiheuttanut traumoja tuolle ihmiselle.Miten paljon sinusta kertoo myös omituinen ongelmasi tuntea vihaa tuota ihmistä kohtaan?Jos olisit sen verran kypsynyt että todella osaisit välittää et tuntisi vihaa ilman syytä.


    • Mutta minäpä en sure.

    • eimullamuuta..

      turhaan miinustit ap n kirjotukset, ei ne multa ollu.

      • wakie wakie

        Kyllä täällä muutkin saavat miinustaa ja miinustavat kuin juuri sinun henkilösi

        (ja vieläpä tietysti siksi, että hän kuvittelisi kaiken olevan, oi, sinun navaltasi, mitä muita syitä miinustamiseen voisi edes olla!)


    • ah ja voi ei

      Taas näitä suuria jaloja marttyyreita.

    • tervettä itsekkyyttä

      tekis hyvää aloittajalle ,jos kerrankin arvostasi itseään, eikä leikkisi niin jaloa, vaan vaikkapa vaatisi toisen selvittämään sen tilanteen. Pitäisi oikeutenaan ja ihmisarvolleen kuuluvana, että asiat puhutaan asioina läpi. Ja lakkaisi korottamasta itseään tai näkemästä itseään erityisen jalona ihmisenä siten, että jättää asiat roikkumaan ja teeskentelee, etteivät ne haittaa. Pieni kiukku siitä, että asiat on solmussa olis enemmän kuin terveellinen reaktio josta sais energiaa sitten kerrankin selvittää ne ja jatkaa elämäänsä, meni se sitten miten tahansa.
      Alottaja toivoo sitä kuitenkin salaa, mutta näkee itsensä objektina, ei miellä itseään arvokkaaksi subjektiksi, jolle asian selvittäminen kuuluu aivan yhtä lailla. Selittelee toisen tilannetta, mutta kyllä se suurin tutkailun kohde on ne omat esteet asialle, ei toisen asiat. Ei olisi paljon edes pyydetty kysyä, että voitaisiinko jutella. Sekin olisi jo askel eteenpäin, mutta ei, hän on itse päättänyt, että ei voida. Hän itse haluaa pitää langat käsissään ja määrittää sitä suhdetta omalta osaltaan noin, vaikka toisaalta rivien välistä on luettavissa, että toivoisi sen muuttuvan.

      Hän perustelee asioita sillä, ettei toinen halua tai päästä lähelle, mikä se on muu kuin tekosyy. Kyllä tässä elämässä pitää taatusti kohdata vaikeampiakin asioita kuin yhden ihmissuhteen läpipuhuminen. Nostaisi sen kissan pöydälle, sitä hän kuitenkin salaa odottaa, eikä se siitä muuksi muutu, että tilannetta välttelee tai pitkittää tai selittelee syitä sille. Ei salli itselleen sitä helpotusta, minkä asian läpikäyminen tuo. Ei välitä itsestään sen vertaa, että antaa itsensä jatkaa tuossa tilanteessa. Ei suostu ottamaan asiasta oppiakaan, ei haluakaan nöyrtyä, haluaa tehdä yhden ihmissuhteen kiemurasta elämää suuremman asian, josta ei sitten pääse yli eikä ympäri, vaikka maailmassa on kuusi miljardia ihmistä, ja niiden välillä varmasti moninkerroin tilanteita, missä on oikeutus ihmissuhteiden huoltoon edes itsensä takia.

    • ei nimimerkkiä

      Aloittaja olisi voinut sanoa, mikä nimimerkki hän on ollut ja kenestä nimimerkistä hän kirjoittaa hylkäävästi, ettei tule vääriinkäsityksiä.
      Aloitus on todella ilkeää tekevä, ketä se sitten koskeekin.
      Ei muuta.

    • ei nimimerkiä

      Aloittajan olisi voinut sanoa nimimerkkinsä, jolla hän on kirjoittanut ja henkilön nimimerkki, jolle hän on kirjoittanut, ettei tule väärinkäsityksiä.
      Muuten tuollainen armoton kirjoitus on( puskasta ampimusta) ihmistä, joka hämmentyneenä jää miettimään oliko sydämetön kirjoitus hänelle.
      Täällä on selvitettävä ongelmat kirjoittajakumppaninsa kanssa, eikä heittää suhdekirjoitustaan koko saitin revittäväksi.

      • Väärin.

        Täällä ei selvitetä mitään vaan sotketaan vaan lisää, selvitykset tapahtuu kyllä ihan muualla.


    • surku

      sure itsekin rauhassa hyvän ystävän menettämistä.

      • niityt

        Aloittajan kirjoitus on vihaa täynnä. Toivon, että hänkin osaa surra menetystään.

        Kyllä, nimimerkit esiin, ettei jokaisen täydy luulla, koskeeko armoton kirjoitus häntä.


    • vastuutonta

      Aloittaja on mitä ilmeisin vihakirjoittaja ja haluaa tuhota yhden ihmisen.

    • Pialta -> Veelle

      Hyvä kirjoitus aloittajalta, koska selkeästi herätti keskustelua. Minäkin otin tämän tavallaan itseeni, koska olen täällä samantapaisen tarinan juuri läpikäynyt. Olin itsekäs suhteessani häneen (mieheen täällä) ja typerillä toimillani aiheutin sen että nyt meitä ei sitten enää ole. Se jos mikä on surullista ja se koskee ja särkee ja sattuu jokaisena aamuna kun herään ja jokaisena iltana tai yönä ennen unen tuloa. Kaikki siinä välillä oleva on yhtä sumua. Rakkauteni häntä kohtaan elää edelleen, mutta hän katkaisi kaikki keskusteluyhteydet välillämme ja se sattuu eniten. Haluaisin hänen tietävän että rakastan edelleen ja haluaisin että hän antaisi minulle mahdollisuuden näyttää sen.

      Ps. Minusta aloittajan kirjoitus on kaikkea muuta kuin vihakirjoitusta, se on täynnä rakkautta kaikesta huolimatta.

    • eräs V

      Onko V tämä mies?

      • Pialta -> Veelle

        Kyllä V on tämä mies ja hän tuntee minut tällä nimellä.


    • ei halunnut

      Itsehän kerran yritin, mutta toista ei kiinnostanut. Jätin sitten raukan rauhaan ja kärsin muutaman vuoden. Kai se oli tarkoitettu ettei mitään rakkautta olekaan.

    • ap

      Tulin vanhasta tottumuksesta lueskelemaan ketjuani. Tämä ei ole vihakirjoitus.

      "tekis hyvää aloittajalle ,jos kerrankin arvostasi itseään, eikä leikkisi niin jaloa, vaan vaikkapa vaatisi toisen selvittämään sen tilanteen. Pitäisi oikeutenaan ja ihmisarvolleen kuuluvana, että asiat puhutaan asioina läpi. Ja lakkaisi korottamasta itseään tai näkemästä itseään erityisen jalona ihmisenä siten, että jättää asiat roikkumaan ja teeskentelee, etteivät ne haittaa. Pieni kiukku siitä, että asiat on solmussa olis enemmän kuin terveellinen reaktio josta sais energiaa sitten kerrankin selvittää ne ja jatkaa elämäänsä, meni se sitten miten tahansa.
      Alottaja toivoo sitä kuitenkin salaa, mutta näkee itsensä objektina, ei miellä itseään arvokkaaksi subjektiksi, jolle asian selvittäminen kuuluu aivan yhtä lailla. Selittelee toisen tilannetta, mutta kyllä se suurin tutkailun kohde on ne omat esteet asialle, ei toisen asiat. Ei olisi paljon edes pyydetty kysyä, että voitaisiinko jutella. Sekin olisi jo askel eteenpäin, mutta ei, hän on itse päättänyt, että ei voida. Hän itse haluaa pitää langat käsissään ja määrittää sitä suhdetta omalta osaltaan noin, vaikka toisaalta rivien välistä on luettavissa, että toivoisi sen muuttuvan.

      Hän perustelee asioita sillä, ettei toinen halua tai päästä lähelle, mikä se on muu kuin tekosyy. Kyllä tässä elämässä pitää taatusti kohdata vaikeampiakin asioita kuin yhden ihmissuhteen läpipuhuminen. Nostaisi sen kissan pöydälle, sitä hän kuitenkin salaa odottaa, eikä se siitä muuksi muutu, että tilannetta välttelee tai pitkittää tai selittelee syitä sille. Ei salli itselleen sitä helpotusta, minkä asian läpikäyminen tuo. Ei välitä itsestään sen vertaa, että antaa itsensä jatkaa tuossa tilanteessa. Ei suostu ottamaan asiasta oppiakaan, ei haluakaan nöyrtyä, haluaa tehdä yhden ihmissuhteen kiemurasta elämää suuremman asian, josta ei sitten pääse yli eikä ympäri, vaikka maailmassa on kuusi miljardia ihmistä, ja niiden välillä varmasti moninkerroin tilanteita, missä on oikeutus ihmissuhteiden huoltoon edes itsensä takia. "

      Oli lainattava tämä paatostuotos. Osittain pitää paikkansa, mutta kissa on kyllä nostettu pöydälle ja oikein pläjäytetty siihen.

      Tämä vain selvennykseksi, jotta jokainen ketjuun vastanneista voi päätellä, mitä outoa on tapahtunut omassa elämässä palstojen ulkopuolella. Aivan selkeitä asioita, jotka eivät ole tulkinnanvaraisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2430
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1890
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1429
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      271
      965
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      851
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      785
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      782
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      735
    Aihe