Libanonin judo joukkue ei suostunut treenaamaan juutalaisten eli Israelin joukkueen vieressä vaan kävivät valittamassa tästä.
Järjestäjt keksivät pelkurimaisen ratkaisun ja virittivät pressun tatamien välille näköesteeksi muslimien mieliksi.
Tämä ei ole ensimmäinen muslimivälikohtaus Olympialaisissa jossa vaativat eritiskohtelua, eivät taida olla aivan järjissään.
Huhu kertoo että kohdatessaan Israelin Libanonin joukkue vetäytyy, tälläinen on hyvin epäurheilijamaista ja kysymys kuluukin tarvitseeko tuollaisia rasistisia maita ottaa edes mukaan ylipäätään.
Lähes vastaava aloitukseni poistettiin äsken KTS toimesta.
Antisemitismiä Lontoossa.
26
158
Vastaukset
- Tulevaa Libanonista
5. Moos. 11:24 Mihin paikkaan te jalkanne astutte, se on oleva teidän. Erämaasta ja Libanonista, virrasta, Eufrat-virrasta, aina Länsimereen saakka on teidän alueenne ulottuva.
Hoos. 14:5 (14:6) Minä olen oleva Israelille kuin kaste, se on kukoistava kuin lilja ja juurtuva syvälle kuin Libanon.
Laul. l. (KV) 4:11 Sinun huulesi tiukkuvat hunajaa, morsiameni; mesi ja maito on sinun kielesi alla, ja sinun vaatteittesi tuoksu on kuin Libanonin tuoksu."
Laul. l. (KV) 7:4 Sinun kaulasi on kuin norsunluinen torni. Sinun silmäsi kuin Hesbonin lammikot Bat-Rabbimin portin luona; sinun nenäsi on kuin Libanonin torni, joka katsoo Damaskoon päin.
Jes. 35: 1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä JHVH:n Kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
Jes. 60:13 Libanonin kunnia tulee sinun tykösi, kypressit, jalavat ynnä hopeakuuset, kaunistamaan minun pyhäkköni paikkaa, ja minä saatan jalkaini sijan kunniaan. - Akkadi
Tätä samaa harrastetaan Suomessa suhteessa kantasuomalaiseen väestöön.
Liekö tuo esimerkki siitä suvaitsevaisuudesta, jota uudet ystävämme täällä Suomessa toitottavat.
Englanti taitaa olla tällä hetkellä Euroopan johtavia antisemitistisiä valtioita. Harvassa ovat ne ihmiset ja poliitikot, jotka julkisesti nousevat puolustamaan Israelia.- KTS (Ei kirj.)
Eiköhän se oo pikemminkin se teijän peräkammariluuserikiljulössi, joka niitä ongelmia aiheuttaa.
- lapsellista
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Eiköhän se oo pikemminkin se teijän peräkammariluuserikiljulössi, joka niitä ongelmia aiheuttaa.
Osaatkohan sinä KTS keskustella lainkaan asiallisesti?
Kaikessa kuultaa sinun kaunainen asenteesi Israeli ja sen ystäviä kohtaan! - 21#
Mä luin eilen netistä, että Elvis oli juutalainen.
Siis eikös hän alunperin laulanut jossain kaupunkinsa baptistikirkon kuorossa ja hänet keksittiin sieltä?
Ei kai hän syntyjään ollut juutalainen?
Jossain vaiheessa kääntynyt?
Mä en jotenkin osaa ottaa täydestä näitä käännynnäisiä.
Mä pidän juutalaisena ainoastaan etnistä henkilöä.
Mutta tämä on oma käsitykseni.
Meillähän Lapissa asusteli joskus 70-luvulla nk. elämäntapa-intiaaneja.
Ne muutti johonkin tiipiihin asumaan ja uskottelivat itselleen näin olevansa intiaaneja. Niitä piti muist. oikein elättää, olivat olevinaan jonkin sortin kulttuurihahmoja. Pössyttelivät rauhanpiippujaan. Mutta kun tuli vilu, ne palas kuin porsaat, rivissä kotiin.
Vähän samoin mä suhtaudun käännynnäisjuutalaisiin.
Saahan sitä uskotella itselleen mitä haluaa, mutta oma lapsi on oma lapsi, ottolapsi ei ole sama, Aabrahamillakaan. - Samaa mieltä
lapsellista kirjoitti:
Kaikessa kuultaa sinun kaunainen asenteesi Israeli ja sen ystäviä kohtaan!Hänen kirjoittelunsa kertovat tosiaan lapsellisuudesta. Yleensä sellainen räkänokkamaisuus karsiutuu murrosiässä.
- Uiuiu uikutti arabi
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288488278846.html
Niinkö? - 17#
Uiuiu uikutti arabi kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288488278846.html
Niinkö?Jeps. Arabeilla on tapana ampua ihmisiä.
Jokin syy löytyy aina. - KTS (Ei kirj.)
lapsellista kirjoitti:
Kaikessa kuultaa sinun kaunainen asenteesi Israeli ja sen ystäviä kohtaan!Ei! Vaan kaikessa kuultaa SINUN kaunainen asenteesi maahanmuuttajia ja monikulttuurillista Suomea kohtaan!
Minun asenteeni on yhteneväinen Suomen virallisen ulko- ja sisäpolittikan suhteen.
Mutta missäs sinä toikkaroit?
Peräkylän takaperoseurakunnan änkyräluuserisakin vihonviimeisellä peräseinäjoella... - Kyseessä
Ei! Vaan kaikessa kuultaa SINUN kaunainen asenteesi maahanmuuttajia ja monikulttuurillista Suomea kohtaan!
Minun asenteeni on yhteneväinen Suomen virallisen ulko- ja sisäpolittikan suhteen.
Mutta missäs sinä toikkaroit?
Peräkylän takaperoseurakunnan änkyräluuserisakin vihonviimeisellä peräseinäjoella...on taas kerran valitettavan tyypillinen KTS:n kirjoitus. Toista osapuolta nimitellään ja pyritään esittämään toisen osapuolen näkemykset jotenkin naurattavina, jotta ei tarvitsisi itse osallistua varsinaiseen keskusteluun.
Tällä kertaa mentiin maahanmuuttujien selän taakse.
Sinun asenteet ja mieliptiteet ei ole todellakaan yhteneviä Suomen virallisen ulkopolitiikan kanssa. - etninen etnisempi ..
21# kirjoitti:
Siis eikös hän alunperin laulanut jossain kaupunkinsa baptistikirkon kuorossa ja hänet keksittiin sieltä?
Ne muutti johonkin tiipiihin asumaan ja uskottelivat itselleen näin olevansa intiaaneja. Niitä piti muist. oikein elättää, olivat olevinaan jonkin sortin kulttuurihahmoja. Pössyttelivät rauhanpiippujaan. Mutta kun tuli vilu, ne palas kuin porsaat, rivissä kotiin.
Saahan sitä uskotella itselleen mitä haluaa, mutta oma lapsi on oma lapsi, ottolapsi ei ole sama, Aabrahamillakaan.Juutalaiseksi tullaan joko syntymällä juutalaisesta äidistä tai kääntymällä oikeaoppisen prosessin kautta juutalaiseksi. Sinun käsitykseksi todellakin poikkeaa tästä. Mitä ylipäätään tarkoitat "etnisellä henkilöllä"? Valkoihoiset eurooppalaisperäiset juutalaiset eivät siis ole juutalaisia, vai? Etelä-Euroopan sefardijuutalaiset tiettävästi ovat suhtautuneet hyvinkin alentuvasti ashkenasijuutalaisiin, mutta eivät kuitenkaan heidän juutalaisuuttaan ole kyseenalaistaneet. Sefardit todellakin ovat "etnisempiä" juutalaisia... Vai onko "teillä Lapissa" vieläkin etnisempiä?
Sinun kommenttisi lienee yhtä vakavasti otettava kuin Elviksen juutalaisuus. - 2+9=12,5
21# kirjoitti:
Saahan sitä uskotella itselleen mitä haluaa, mutta oma lapsi on oma lapsi, ottolapsi ei ole sama, Aabrahamillakaan.Elvis oli koko ikänsä tunnustuksellinen kristitty kuten vanhempansakin. Ihan yleistietoa. Uutispläjäys Lappiin: kaikki mikä netissä lukee, ei ole totta.
- 93#
2+9=12,5 kirjoitti:
Elvis oli koko ikänsä tunnustuksellinen kristitty kuten vanhempansakin. Ihan yleistietoa. Uutispläjäys Lappiin: kaikki mikä netissä lukee, ei ole totta.
No tätä minäkin.
Mutta juuri pari päivää sitten näin listaa kuuluisista juutalaisista, mm. Madonna, sekä Elvis! Itsekin ällistyin, sillä olen aina ymmärtänyt hänen olleen tunnustuksellinen kristitty. Liekö Elvis joutunut listalle erehdyksessä, ellei sitten loppuaikoinaan kääntynyt. Tämä lista itseasiassa sai minut jälleen pohtimaan, kuinka heppoisin eväin eräät kääntyvät ja en heitä unissanikaan pitäisi samaan joukkoon kuuluvina esim. niiden juutalaisten kanssa, joita aiemmin runsaastikin tunsin.
Tuttuni Israelissa olivat paljolti sephardeja, kieltämättä monet näistä mielipiteistä ovat heiltä peräisin.
Muslimimaailman mitaliputki kilisee ja kolisee kuin pajatson röörit peräkylän peräkrouvin peräkulmassa:
Kazakstan 3 0 0
Indonesia 0 1 1
Egypti 0 1 0
Azerbaidzhan 0 0 1
Qatar 0 0 1
Uzbekistan 0 0 1
Jumala siunaa! :O
http://www.iltalehti.fi/lontoon-olympialaiset-2012/2012073115904180_ol.shtml
:D- Jani.
Oliko nuo päivän itsemurhapommittaja saldo?
Uiuiu uiuiu uiu - KTS (Ei kirj.)
Jani. kirjoitti:
Oliko nuo päivän itsemurhapommittaja saldo?
Uiuiu uiuiu uiuSanoo huono häviäjä taas!
:D - Jani.
Sanoo huono häviäjä taas!
:DEnhän minä mitään häviä jos joku arabimuslimi itsensä räjäyttää.
Hänen ollessa ainoa uhri koko maailma voittaa. - Jani.
Sanoo huono häviäjä taas!
:DTarkoittaako KTS Keravan Talebani Soturia?
- Mikä niistä
jumalista mahtoi olla kyseessä?
- Jepjep
Onneks #21 se ei oo sun mielipide onko käännynnäinen oikea juutalainen vai ei. Kun se ei ole ylipäätään mielipide. Kylmä ja rehellinen fakta on se, että kun käännyt ortodoksijuutalaiseksi niin olet ihan pesunkestävä juutalainen, jos homma on mennyt oikein ja halachan mukaan. Siinä ei paljon mielipiteet paina, kun kyseessä on kylmä fakta. Kuningas Daavid, joka oli juutalainen omaa isoisoäidin, joka on käännynnäinen eli Ruth. Periaatteessahan koko juutalainen kansa on käännynnäisiä, kun ne otti vastaan lain Siinain vuorilla. Tyhmät ihmiset vois olla kommentoimatta paskoja mielipiteitään.
- 27#
Uskonto on eri asia kuin Aabrahamin lapseus.
Lupaukset kuuluvat raamatun mukaan vain Aabrahamin biologisille lapsille. - Jani.
Samaa mieltä, en halua kerskailla kääntyvistä tai mitään sellaista mutta olen muutaman rabbin sanomisia lukenut heistä.
Ovat jopa sanoneet että kääntynyt on enempi juutalainen kuin siihen syntynyt koska on tuon päätöksen tehnyt itse?
Ja eikö juutalaiset olleet kerran vieraita vieraassa maassa joten käännynnäisiä tulisi tämänkin perusteella kohdella hyvin ja todellisina juutalaisina.
Shabbath Shalom. - 21#
27# kirjoitti:
Uskonto on eri asia kuin Aabrahamin lapseus.
Lupaukset kuuluvat raamatun mukaan vain Aabrahamin biologisille lapsille.Lisäys: eikä kyse ole minun mielipiteestäni, vaan juutalaisten omasta mielipiteestä.
Israelissa käännynnäisiä ei pidetty juutalaisina ensinkään, vaan jostain syystä ne hymyilyttivät heitä. Erilaiset biologiset juuret omaaville oli erilaiset nimitykset. Jos juutalaisella isä oli ollut juutalainen, mutta äiti käännynnäinen, hän oli nk. "hezi", eli puolijuutalainen, eikä häntä pidetty samassa arvossa. Juutalaisen äidin lapsi oli juutalainen. Ajan myötä, seuraavat sukupolvet määrittivät, kestä oli tullut aidosti juutalaiseen kansaan kuuluva. Uskontoahan saa harjoittaa kuka tahansa.
Tällä foorumilla käännynnäiset esittävät omaa versiotaan juutalaisuudesta, kuin juutalaiset itse. - happamia sanoi kettu
21# kirjoitti:
Lisäys: eikä kyse ole minun mielipiteestäni, vaan juutalaisten omasta mielipiteestä.
Israelissa käännynnäisiä ei pidetty juutalaisina ensinkään, vaan jostain syystä ne hymyilyttivät heitä. Erilaiset biologiset juuret omaaville oli erilaiset nimitykset. Jos juutalaisella isä oli ollut juutalainen, mutta äiti käännynnäinen, hän oli nk. "hezi", eli puolijuutalainen, eikä häntä pidetty samassa arvossa. Juutalaisen äidin lapsi oli juutalainen. Ajan myötä, seuraavat sukupolvet määrittivät, kestä oli tullut aidosti juutalaiseen kansaan kuuluva. Uskontoahan saa harjoittaa kuka tahansa.
Tällä foorumilla käännynnäiset esittävät omaa versiotaan juutalaisuudesta, kuin juutalaiset itse.Kaikilla kansoilla on kaikenlaisia nimityksiä kaikenlaisille ihmisryhmille. Israelilaiset eivät ole poikkeus tästä.
Tämän päivän israelilaisilla on juutalaisuutensa lisäksi oma valtioonsa liittyvä identiteetti, jota kautta he arvioivat muiden maiden kansalaisia ja oman valtionsa eritaustaista väkeä. Niin kuin tekevät kaikkien muiden valtioiden kansalaiset.
Luultavasti et itse oikein osaa tulkita näitä nimityksiä ja niiden merkityksiä. Heikon itsetunnon omaava ihminen helposti tulkitsee kaiken ympärillä näkemänsä arvostamiseksi tai ei-arvostamiseksi.
Juutalaiseksi tullaan siis joko juutalaisesta äidistä syntymällä tai hyväksytysti kääntymällä, ei se ole mielipide-tai arvostuskysymys. Juutalaisuuden sisällä esiintyy - ihan niin kuin muidenkin ihmisryhmien sisällä - sisäisiä ristiriitoja ja erilaisia mielipiteitä. Osa vanhoillisimmista ortodoksijuutalaisista alueella, ei esim. hyväksy Israelin valtiolta eikä siionismia. Tietäisitpä mitä nimityksiä he antavat uskonveljilleen!
Yksinkertaisia lokeroja haikailevan on varmasti vaikea tajuta juutalaisuuden selkeyttä ja samanaikaista monimuotoisuutta. - 35#
happamia sanoi kettu kirjoitti:
Kaikilla kansoilla on kaikenlaisia nimityksiä kaikenlaisille ihmisryhmille. Israelilaiset eivät ole poikkeus tästä.
Tämän päivän israelilaisilla on juutalaisuutensa lisäksi oma valtioonsa liittyvä identiteetti, jota kautta he arvioivat muiden maiden kansalaisia ja oman valtionsa eritaustaista väkeä. Niin kuin tekevät kaikkien muiden valtioiden kansalaiset.
Luultavasti et itse oikein osaa tulkita näitä nimityksiä ja niiden merkityksiä. Heikon itsetunnon omaava ihminen helposti tulkitsee kaiken ympärillä näkemänsä arvostamiseksi tai ei-arvostamiseksi.
Juutalaiseksi tullaan siis joko juutalaisesta äidistä syntymällä tai hyväksytysti kääntymällä, ei se ole mielipide-tai arvostuskysymys. Juutalaisuuden sisällä esiintyy - ihan niin kuin muidenkin ihmisryhmien sisällä - sisäisiä ristiriitoja ja erilaisia mielipiteitä. Osa vanhoillisimmista ortodoksijuutalaisista alueella, ei esim. hyväksy Israelin valtiolta eikä siionismia. Tietäisitpä mitä nimityksiä he antavat uskonveljilleen!
Yksinkertaisia lokeroja haikailevan on varmasti vaikea tajuta juutalaisuuden selkeyttä ja samanaikaista monimuotoisuutta.Ihan miten vaan. Käsitykseni perustuvat juutalaisten ittensä kertomuksiin ja opetuksiin.
Tällä foorumilla myös se "aito israelson" kirjoittaa jotakuinkin samaa.
Itselleni vain aitojen mielipiteillä on merkitystä, en ala seuraamaan vieraita polkuja, eli käännynnäisten opetuksia, näissä asioissa. Mikseivät käännynnäiset kunnioita alkuperäisten israelilaisten mielipiteitä? Mikä juutalaisuudessa kiehtoo, jos sitä ei kuitenkaan kunnioita, eikä siihen usko? - pihlajanmarjoista...
35# kirjoitti:
Ihan miten vaan. Käsitykseni perustuvat juutalaisten ittensä kertomuksiin ja opetuksiin.
Tällä foorumilla myös se "aito israelson" kirjoittaa jotakuinkin samaa.
Itselleni vain aitojen mielipiteillä on merkitystä, en ala seuraamaan vieraita polkuja, eli käännynnäisten opetuksia, näissä asioissa. Mikseivät käännynnäiset kunnioita alkuperäisten israelilaisten mielipiteitä? Mikä juutalaisuudessa kiehtoo, jos sitä ei kuitenkaan kunnioita, eikä siihen usko?Mitäköhän ne sinun "aitosi" ovatkaan. Tai "alkuperäiset israelilaiset". Geenitestein Abrahamiin jäljitettyjä nykyjuutalaisia? ;-) Vai arveletko mahdollisesti nykyisten Israelissa asuvien juutalaisten olevan automaattisesti tällaisia?
Sinulle on luultavasti ylipäätään muiden mielipiteillä suuri merkitys etkä erota yksityisiä mielipiteitä ja arkista kommentointia varsinaisesta opetuksesta.
Mutta ei se mitään:-). Ihan hyvillä mielin toimi niin kuin tähänkin asti. Meitä tosiaan on moneksi ja ainakin tällä palstalla olet raikas kukkanen. Suurin riesa täällä nimittäin ei ole käännynnäiset vaan ihan muunlaiset tahot ja kaikki heistä poikkeava on tervetullutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202553Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371774Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3201425Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai581022- 64979
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.55870- 39854
J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e37796Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh37717Sinulle vain
Kirjoitan sinulle, koska sydämeni on niin täynnä asioita, joita en ole voinut sanoa ääneen. Tämä ei ole kirje, jossa pyy45698