Apua ei annettu!

Vihti, Nummela

Naisen hätä Nummelassa perusturvatoimen ulko-ovella 19.07.2012.

Poistuin itse kyseisestä paikasta noin klo 11.15. Toimiston aukioloaika on arkisin 10.00-12.00.

Neuvonnassa oli paikalla noin 4-5 työntekijää. Eli sisälle olisi pitänyt päästä. Paikalla ei ollut normaalista poiketen vartijoita. Perässäni tuli yksi työntekijöistä vilkkaasti sulkemaan oven perästäni "lukkoon".

Ulkopuolella nainen jutteli kaiuttimeen jonkun kanssa. Päästyäni autolle naisen itku ja huuto kiinnitti huomioni. Jäinpä seuraamaan tilannetta, aavistaen lopputuloksen.

Hän olisi tarvinnut maksutositteen vuokravakuudesta seuraavaksi päiväksi eli perjantaiksi. Nainen huusi ettei ehdi maanantaina, asunto menee alta, jos hän ei saa sitä nyt. Puhelimessa vakuus oli myönnetty.
Henkilö rukoili, anoi armoa, sitä lappusta hän ei saanut. Puhelukin varmaan suljettiin, koska nainen sai sielua jäätävän raivokohtauksen.

Hän rupesi potkimaan ovea, kirkuminen oli kuin kauhuleffasta. Kukaan ei tullut auttamaan. Kun hän sen tajusi, lähti juoksemaan. Sain hänet kiinni, sanoen anna minun auttaa, olen puolellasi.
Nainen oli niin hysteerinen ettei kuunnellut, sanoi lyövänsä jos kosken häneen. Ymmärsin häntä täysin.

Miksi tälle naiselle ei voitu sitä paperia tai kopiota antaa.

Työntekijöistä tai asiakasruuhkasta ei ainakaan voinut olla kiinni. Jonkun olisi pitänyt auttaa tätä ihmistä! Nyt jos hän menetti asunnon tämän laiminlyönnin takia tai jos hälle jotain sattuu, kenen on vastuu?

Jokaisella ihmisellä on perustuslakiin kuuluva oikeus tässä maassa saada ihmisarvoinen kohtelu ja apu. Kyllä Karviainen mainostaa itseään isoin plakaatein, kun on hätä me autamme.
Tulihan se taas kerran todistettua.

Jos Karviaisen työntekijät pelkäävät ihmisiä, joita heidän kuuluisi auttaa, niin alanvaihtoon.

Että saikin tämä tapahtuma taas sydämen kiihtymään ja mielen mustaksi.
Paikalla oli toinenkin henkilö, joka vakavana seurasi tapahtumaa. Hän sanoi, että nainen tarvitsisi nyt apua.
Hän ei ollut paikkakuntalainen ja toivottavasti kertoo tästä kohtelusta eteenpäin.

Hävetkää kaikki, jotka Karviaisen kirjoilla olette. (Ainakin melkein kaikki).

P.R.


- kopioin tämän kirjoituksen Vihdin Uutiset 29.7.2012 lukijoilta -palstalta

3

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Siinähän se vastaus tuli:ei ollut vartijoita. Nykyään sosiaalin väkeä uhkaillaan niin silmittömästi, ettei ole varaa leikkiä turvallisuudella. Valitettavasti.
      Nainen oli selkeästi tasapainoton, ei mikään ihme että henkilökunta laittoi oven säppiin. Todennäköisesti tunsivat hänet ennalta.

    • jeepssd

      Taas joku hakatalojen asukki.

    • sadisteja ne on

      sosiaaliviranomaiset nauttivat näiden reppanoiden alistamisesta, se on nähty myös täällä lohjalla...

      Ei siis ihme jos joku näitä akkoja joskus uhkailee, en ihmettele!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      22
      1269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1069
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1048
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      936
    8. 4
      932
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    Aihe