Tässä ketjussa olisi tarkoitus kasvisruuan ystävien keskustella.

Hugo Boss

Kristitty vegetaristi, tiedemies, nobelisti A. I. Virtasen tärkein työtoveri ja assistentti, filosofian tohtori Henning Karström kirjassaan "Oikea ravinto- terveytemme perusta", perustelee kasvissyönnin olevan raamatullista:

”Useiden ravinto-opin oppikirjojen johdannoissa tai esipuheissa esitetään Danielin kirjan ensimmäisen luvun sisältämä kertomus maailmanhistorian ensimäisenä ihmisillä suoritettuna ruokintakokeena.

Tämän kertomuksen mukaan olivat koehenkilöinä neljä israelilaista nuorukaista. Baabelin kuninkaan Nebukadnessarin valloitettua Jerusalemin v. 586 eKr., nämä kuninkaallista sukua olevat nuorukaiset oli yhdessä muiden israelilaisten kanssa kuljetettu vankeina Babyloniin ja viety kuninkaan hoviin, jossa heille oli määrä opettaa kaldealaisten kirjoitusta ja kieltä.

He olivat kuitenkin päättäneet olla saastuttamatta itseään kuninkaan pöydän ruualla ja viinillä, jota tämä itse joi. Sen vuoksi he sanoivat heistä huolehtivalle hovimestarille: ”Koettele palvelijoitasi kymmenen päivää, ja annettakoon meille vihannesruokaa syödäksemme ja vettä juodaksemme. Sitten tarkastettakoon sinun edessäsi, miltä me näytämme ja miltä näyttävät ne nuorukaiset, jotka syövät kuninkaan pöydän ruokaa; ja tee sitten palvelijoillesi sen mukaan mitä silloin havaitset”.

Koe onnistui hyvin suotuisasti, niin että kymmenen päivän kuluttua havaittiin heidät muodoltaan kauniimmiksi ja ruumiiltaan lihavimmiksi kuin yksikään niistä nuorukaisista, jotka söivät kuninkaan pöydän ruokaa. Nämä nuorukaiset saivat sitten jatkaa vegetaarista diettiään kolmen vuoden opintoaikana, jonka jälkeen he astuivat kuninkaan palvelukseen. Ja kuningas havaitsi heidät kymmentä vertaa etevämmiksi kuin kaikki tietäjät ja noidat, mitä koko hänen valtakunnassaan oli.

Tämä lienee ensimmäinen ihmisillä suoritettu ruokintakoe, josta kerrotaan maailmanhistoriassa. Se osoittaa, että jo 2500 vuotta sitten osattiin antaa sille arvoa. Raamatun mukaan Herramme antoikin ihmisille kasvisruokavalion jo luomisessa, kun hän sanoi: ”Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementätekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä; ja kaikki puut, joissa on siementätekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi (1Moos.1:29)
Lähde: Henning Karström/Oikea ravinto- terveytemme perusta.

Kasvisruokaa voidaan raamatullisesti perustella erikoisesti juuri terveyssyillä. Kasvisruoka on mitä terveellisintä syötävää, ja kasvisruuan valmistuksessa on vain mielikuvitus rajana.

Tässä ketjussa olisi tarkoitus kasvisruuan ystävien keskustella Suomen vanhimman, edelleen toimivan kristillisen keskustelufoorumin, Netmissionin, rakentavassa hengessä veljellisesti ja sisarellisesti toisin kirjoittajia kunnioittaen.

122

805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urkuharmooni

Kasvikset, kuten esimerkiksi peruna ovat hyviä läskisoossin kyljessä! Juomaksi kirnupiimää litra! Muuta ei tarvita! Kävynpurijat ja muut ituhipit syövät salaa pekonia ja rasvaista pyttipannua!

• ylipainoa

www.koivuniemi.com/raamattuhaku?tila=pikahaku&hakuehto=roo 14:21

• Hmm...

Te olette adventisti, ettekö te olekin? Helluntailaiseen uskoon ei kuulu opinkappaleena kasvissyönti, se on vapaavalintainen asia. Adventisteilla asia on toisin.

• Hän ei vastaa,

ei koskaan., koska HÄN ON PROVOTROLLI!!! !!! !!!

• Hugo Boss

En ole adventisti, haluan vain vähän provosoida helluntailaisia keskustelemaan. Ei kai siinä miträän väärää ole?

• Susi76

Älä kirjoita roskaa Raamattu ei kiellä lihan syöntiä. Adventtilaisten joukossa on henkilöitä jotka esim laihdutuksen takia syö lihatonta ruokaa. Käy jututtaa Adventtipastoria se että joku tekee jotain terveytensä takia ei tarkoita sitä että se olisi Raamatun määräys.

• kasvisten ystävä

Kyllä helluntailainen voi olla jopa vegetaristi. Ei olla adventisteja.

Mikä on kasvisyöjän proteiinilähde, kertoisitko hyvä Hugo Boss siitäkin.
      Lihakset tarvitsevat protskuja kovasti ja aivotkin.

• Hugo Boss

Tänään sain nauttia vaimon ♥ valmistamasta herkullisesta ja terveellisestä kasvisruuasta lounaaksi. Vaimoni ♥ valmisti chili con carnen tapaista kastiketta papuineen, kotimaista kukkakaalia höyrytettynä, ja kotimaista luomuohraa keitettynä. Hän kattoi ruokapöydän parvekkeellemme, missä saimme maittavan ruuan ohella nauttia ihanasta kesäpäivästä, ja toisistamme.

Näkkileipää, ruokajuomana vaimon ♥ tekemää raikasta Pirkan vissyvedestä ja ReaLime tiivisteestä tekemää juomaa.

Nam nam, maukasta ja terveellistä.:)

• suklaata777

nam nam
        ja pala suklaata

• urkuharmooni

Söin aamupalaksi yksikseni läskisoossia ja juomana itsetehtyä lihaliemivelliä!! Kyllä suoli toimii!
      Lounaaksi söin yksikseni läskisoossia ja juomaksi otin vasta lypsettyä lämmintä maitoa johon lisäsin kermaa!

Emäntä on riihessä arestissa!

• 1234567...

Urkuharmoonille suoraan Raamatusta Jes.66:17. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
        18. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä KOKOAN KAIKKI KANSAT ja KIELET, ja HE TULEVAT ja NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.

Jeesus ei tullut kumoamaan myöskään profeettoja

• urkuharmooni
        1234567... kirjoitti:

Urkuharmoonille suoraan Raamatusta Jes.66:17. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
        18. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä KOKOAN KAIKKI KANSAT ja KIELET, ja HE TULEVAT ja NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.

28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin.

Täysin sallittua meille! Juutalaiset veljet saavat elää säädösten mukaan mutta ei vie läskisoossi kadotukseen! Näin asia on!

• 1234567...
        urkuharmooni kirjoitti:

28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin.

Täysin sallittua meille! Juutalaiset veljet saavat elää säädösten mukaan mutta ei vie läskisoossi kadotukseen! Näin asia on!

Sanan kumoajista ja sanaa ymmärtämättömistä ei ole koskaan ollut puutetta.

• urkuharmooni
        1234567... kirjoitti:

Sanan kumoajista ja sanaa ymmärtämättömistä ei ole koskaan ollut puutetta.

Tällä kertaa todistit oikein itsestäsi!

• 1234567...
        urkuharmooni kirjoitti:

Tällä kertaa todistit oikein itsestäsi!

urkuharmooni.
        Ei syönyt Jeesus samoin kuin apostolit ja opetuslapset sianlihaa ja muita Jumalan saastaisiksi luokiteltuja eläinten lihoja.

Jeesus sanoi kyllä kaikki ruuat puhtaiksi, mutta ei saastaisia eläimiä koska ne eivät ruokiin kuuluneetkaan.

pakanat syövät ja myövät minkä kiinni saavat aina kärmeistä lähtien. Ilta-lehti kirjoittaa 8.11.2011.
        Madventures - tähdet suosittelevat: Käärmesoppaa ja peltohiiriä.
        Sambiassa, eteläisessä Afrikassa, kaksikko suosittelee maistamaan "mbewaa", peltohiiriä loimutettuna karvoineen kaikkineen.
        Zimbabwessa sensijaan maistuu perhosentoukka "mopane", lepakko, jättisammakko, sianverikeitto, jonka pääsuureena ovat possun tai kanan suolet.
        Pikkunälkään maistuu kastematoa muistuttava liero.

Jeesus sanoo: Tule ja seuraa minua. Jeesus ei alentunut niin alhaiselle tasolle, että olisi saastaisia eläimiä syönyt.

Todistan Jeesuksen puhtaasta elämästä kaikilla tasoilla.

• urkuharmooni
        1234567... kirjoitti:

urkuharmooni.
        Ei syönyt Jeesus samoin kuin apostolit ja opetuslapset sianlihaa ja muita Jumalan saastaisiksi luokiteltuja eläinten lihoja.

Jeesus sanoi kyllä kaikki ruuat puhtaiksi, mutta ei saastaisia eläimiä koska ne eivät ruokiin kuuluneetkaan.

pakanat syövät ja myövät minkä kiinni saavat aina kärmeistä lähtien. Ilta-lehti kirjoittaa 8.11.2011.
        Madventures - tähdet suosittelevat: Käärmesoppaa ja peltohiiriä.
        Sambiassa, eteläisessä Afrikassa, kaksikko suosittelee maistamaan "mbewaa", peltohiiriä loimutettuna karvoineen kaikkineen.
        Zimbabwessa sensijaan maistuu perhosentoukka "mopane", lepakko, jättisammakko, sianverikeitto, jonka pääsuureena ovat possun tai kanan suolet.
        Pikkunälkään maistuu kastematoa muistuttava liero.

Jeesus sanoo: Tule ja seuraa minua. Jeesus ei alentunut niin alhaiselle tasolle, että olisi saastaisia eläimiä syönyt.

Todistan Jeesuksen puhtaasta elämästä kaikilla tasoilla.

Ilta-lehteä luet ja sanot olevasi uskossa! Ei lukenut alkuseurakuntalaiset moisia juoru ja seksilehtiä! Pietarikin söi pakanain kanssa ja ei väärin tehnyt!

Jo on erikoista sekamelskaa taas!

6 Ja kun minä katsoin sitä tarkasti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja.
        7 Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'.
        8 Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut'.
        9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

• 1234567...
        urkuharmooni kirjoitti:

Ilta-lehteä luet ja sanot olevasi uskossa! Ei lukenut alkuseurakuntalaiset moisia juoru ja seksilehtiä! Pietarikin söi pakanain kanssa ja ei väärin tehnyt!

Jo on erikoista sekamelskaa taas!

6 Ja kun minä katsoin sitä tarkasti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja.
        7 Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'.
        8 Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut'.
        9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

urkuharmooni. .Uutisia tietsikalla voi lukea myös Ilta-lehdestä. Lehdistäkin voi valita mitä uutisia lukee. On paljon juoruja lehdistössä, jotka eivät kiinnosta ja kaiken maailman seksijutut voi ohittaa.

Monet eivät ymmärrä tätäkään näkyä joka Pietarille näytettiin. Kaikista ei ole näkyjen selittäjiksi ja ymmärtäjiksi. Näin oli Nebukadnessarin unenkin laita, jota eivät tietäjät, noidat, velhot ja kaldealaiset osanneet selittää.
        Vain Danielistä Jumalan palvelijasta oli näyn selittäjäksi. Löydät Danielin kirjasta.
        Jeesuskin puhui aina vertauksilla.

• urkuharmooni
        1234567... kirjoitti:

urkuharmooni. .Uutisia tietsikalla voi lukea myös Ilta-lehdestä. Lehdistäkin voi valita mitä uutisia lukee. On paljon juoruja lehdistössä, jotka eivät kiinnosta ja kaiken maailman seksijutut voi ohittaa.

Monet eivät ymmärrä tätäkään näkyä joka Pietarille näytettiin. Kaikista ei ole näkyjen selittäjiksi ja ymmärtäjiksi. Näin oli Nebukadnessarin unenkin laita, jota eivät tietäjät, noidat, velhot ja kaldealaiset osanneet selittää.
        Vain Danielistä Jumalan palvelijasta oli näyn selittäjäksi. Löydät Danielin kirjasta.
        Jeesuskin puhui aina vertauksilla.

Joo et selvistäkään ymmärrä! Turha jatkaa kun ei ole ymmärrystä ja lihantyydytykseksi tuollaista oppia yritetään tunkea uudenliiton ihmisille!

Kyllä Paavali vetelisi remmillä pitkin persuuksia tuollaisia höperteleville!

• Paavali kysyy
        urkuharmooni kirjoitti:

Joo et selvistäkään ymmärrä! Turha jatkaa kun ei ole ymmärrystä ja lihantyydytykseksi tuollaista oppia yritetään tunkea uudenliiton ihmisille!

Kyllä Paavali vetelisi remmillä pitkin persuuksia tuollaisia höperteleville!

Loppuiko sinulta urkuharmooni ymmärrys keskenkaiken ?

• Paavali kysyy kirjoitti:

Loppuiko sinulta urkuharmooni ymmärrys keskenkaiken ?

Tässä on huono ja heikko kopio, se en ole minä..
        häpppeä !

• Röh, köh, köh
        urkuharmooni kirjoitti:

2 Moos 15: 26 kertoo että, pitää tehdä sitä mikä on oikein Herran Jumalasi silmissä..

Ja sianlihan syönti on iljetys Jumalamme silmissä!

• Susi76
        1234567... kirjoitti:

Mun Kissa söi Hiiriä, myyriä, sammakoita, päästäisiä ja Kanahaukka nappasi sen eli siitä tuli loppu sillain.

• liikkuvaiset eläimet
        Susi76 kirjoitti:

Mun Kissa söi Hiiriä, myyriä, sammakoita, päästäisiä ja Kanahaukka nappasi sen eli siitä tuli loppu sillain.

Susi76 Näinhän joukko Uudenliiton niinsanottuja kristittyjä pitää myöskin näitä ruokanaan kuten hiiriä, myyriä, sammakoita, päästäisiä kanahaukkoja jne...

• nami nami !
        liikkuvaiset eläimet kirjoitti:

Susi76 Näinhän joukko Uudenliiton niinsanottuja kristittyjä pitää myöskin näitä ruokanaan kuten hiiriä, myyriä, sammakoita, päästäisiä kanahaukkoja jne...

noukkiivat rusinat pullasta, kuten torakat nam nam. Lutikkakin on kuin punainen linssi nam !

• Susi76
        liikkuvaiset eläimet kirjoitti:

Nykyajan Kristityt ei tajua sitä että Sika ei ole kasvis syöjä. Sian ja Karhun ruokavalio on suurin piirtein sama. Jos nakkaat Sian eteen koiranraadon ja peruna kasan sika syö ensin Koiran raadon.

• :)

Hugo on luterilainen kasvisyöjä! :)

• 21#11

Kasvisruuista pidän esim. falaffelista.
      Falaffel ei edellytä, että se syödään pitan sisällä.
      Muutoin voi laittaa kunnon sörssyt lautaselle, salaatit, vihreät pepperonit, salaattiliemet, kuumentaa falaffelpullat ja nauttia sen minkätahansa vaalean leivän kanssa.

Ruokajuomaksi ei maitoa, vaan mehua, tai vettä. Maito ei sovi itämaisten ruokien kanssa. Se vie maun, ytykkäät aromit menevät hukkaan, eikä maito muutoinkaan kuulu yhteen itämaisten ruokien kanssa.

• Hugo Boss

Aamiainen on päivän tärkein ateria. Maittava runsas aamiainen antaa voimaa koko päivään, ja verensokeri pysyy tasaisena. :)

Aamupalaksi valmistamme kasviksista, pähkinöistä ja hedelmistä raakaravinnoksi kasvislautasen. Hiilarit palaa elimistössä paremmin, kun niissä on proteiinia seassa, siksi lisäämme kasvislautaselle maapähkinöitä. Maapähkinöissä on paljon proteiinia ja silloin hiilarit eivät muutu rasvaksi, koska hiilarit, joita elimistö ei käytä, niin varastoituu rasvaksi.

Pikakaurahiutaleista valmistamme nopeasti runsaskuituisen ja maittavan aamupuuron. Aamupuuroon lisäämme marjoja, pellavansiemenrouhetta ja vehnänalkioita. Juomaksi soijajuomaa. Pellavansiemenrouheesta saa proteiinia, kuitua ja kivennäisaineita. Vehnänalkiot puolestaan sisältävät jyvän kasvuvoiman ja proteiinia.

Tämän päälle maittavat aamukahvit. :)

• :O)

• urkuharmooni
    • Vastamyrkky?

Kasvisruoka olisi kyllä hyvää ja terveellistä, mutta ne ilmavaivat?

• Kyl raskas kokoliha tuottaa enemmän kaasuja. herneet nyt tietyst erikseen..mut..

• hajutonjamauton

ihminen pierestkelee aina ja jatkuvasti, söi sitten mitä vain,
        pavut tosin lisää sitä mutta ei ihminen ole hajuton eläin

vatsassa on miljoonia ellei miljardeja bakteereja ja ne tuottavat jatkuvasti kaasua.
        esim komposti.
        1,5 kiloa ellen väätin muista.

• Hugo Boss

:O)

• urkuharmooni

Muhevat ponnekaasut tulee kun syö oikeaa tosimiesten ruokaa eli läskisoossia ja rasvaista pyttipannua munalla!

Sellaisen kun laskee ilmoille vaimoväen edessä niin tietävät jo hajusta että ei tässä olla mitään pakanallasia porkkanan nakertajia ja kuvainpalvojia vaan läskiä syöviä tosimiehiä!

• Alkuseurakunnan aikoina oli suuntauksia joissa lähdettiin siitä, että Jeesuksen suolisto ei tuottanut kaasuja (muusta nyt puhumattakaan) ja jokaisen seurakuntalaisen velvollisuus oli pyhittäytyä ja kirkastua samaa tavoitetta silmälläpitäen kunnes kävi pelkällä puhtaalla aurinkoenergialla.

Kasvisruokapainotteisuus oli tähän tavoitteeseen nähden vain sellainen välivaihe.

• sniff.

Joo, eikä tarvii vaimoo hätyytellä sängyssä.

• urkuharmooni
        KTS kirjoitti:

Alkuseurakunnan aikoina oli suuntauksia joissa lähdettiin siitä, että Jeesuksen suolisto ei tuottanut kaasuja (muusta nyt puhumattakaan) ja jokaisen seurakuntalaisen velvollisuus oli pyhittäytyä ja kirkastua samaa tavoitetta silmälläpitäen kunnes kävi pelkällä puhtaalla aurinkoenergialla.

Kasvisruokapainotteisuus oli tähän tavoitteeseen nähden vain sellainen välivaihe.

Alkuseurakunnan malliin takaisin ja heti! Kyllä sen sanoo jo järkikin ja selvä raamatun ilimootus on josta katsoa suuntaviittoja!

Siinä ei kysellä haiseeko vai ei kun tosimiehet eli me apostolit laitamme harhat kuriin! Sitä ei tehdä pupun ruualla vaan läskisoossin voimalla kun ketkut sananväärentäjät ja joulupukit kuusineen ja papuroukafeministit kannetaan hartiapankkia käyttäen seurakunnasta pihalle! Amen"

• KTS (Ei kirj.)
        urkuharmooni kirjoitti:

Alkuseurakunnan malliin takaisin ja heti! Kyllä sen sanoo jo järkikin ja selvä raamatun ilimootus on josta katsoa suuntaviittoja!

Siinä ei kysellä haiseeko vai ei kun tosimiehet eli me apostolit laitamme harhat kuriin! Sitä ei tehdä pupun ruualla vaan läskisoossin voimalla kun ketkut sananväärentäjät ja joulupukit kuusineen ja papuroukafeministit kannetaan hartiapankkia käyttäen seurakunnasta pihalle! Amen"

Ei se läskisoossi alkuseurakunnan menuun kuulunut. Ei ainakaan sen juutalaistaistaisen osan:

3.Mooseksen kirja:
        11:7 sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi; se olkoon teille saastainen.

• urkuharmooni
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Ei se läskisoossi alkuseurakunnan menuun kuulunut. Ei ainakaan sen juutalaistaistaisen osan:

3.Mooseksen kirja:
        11:7 sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi; se olkoon teille saastainen.

Alkuseurakunnan malliin ja heti! Juutalaiset voivat jättää läskisoossin väliin ja syödä omia alkuseurakunnan mukaisia juutalaisruokia, mutta minä syön läskisoossia ja koska olen mies enkä mikään kukille tuoksuva tytönhupakko!

Löytyy ranteesta vääntöä kun oon vuosikymmeniä tehnyt ruumiillista oikeeta miesten työtä enkä mitään paperinsiirtelyä!

• pekoni-man

3.Mooseksen kirja:

Saako uskova ottaa uimahalliin mukaan pekoniviipaleita ja levitellä niitä uima-altaisiin?

• urkuharmooni
        pekoni-man kirjoitti:

Saako uskova ottaa uimahalliin mukaan pekoniviipaleita ja levitellä niitä uima-altaisiin?

Alkuseurakunnan aikaan ei ollut nykyisen kaltaisia pakanallisia uimahalleja! Uimahalli ei kuulu uskoville! Pekoni kuuluu pannulle ja tosimiehen suuhun!

• KTS (Ei kirj.)
        urkuharmooni kirjoitti:

Alkuseurakunnan aikaan ei ollut nykyisen kaltaisia pakanallisia uimahalleja! Uimahalli ei kuulu uskoville! Pekoni kuuluu pannulle ja tosimiehen suuhun!

Raamattu neuvoo syömään myös yrttejä ja ituja...:o

• urkuharmooni

Raamattu neuvoo syömään myös yrttejä ja ituja...:o

Saa niitä olla läskisoossin kyljessä! Se ei ole alkuseurakunnan mallin vastaista!
        Mutta ei tule pelkällä yrtillä papua ranteeseen! siihen tarvitaan läskisoossia ja oikeeta työtä!

• arvatasaattaa
        pekoni-man kirjoitti:

Tämä on selkeesti JP, sillä on tuollaisia pakkomielteitä pekoneista?

• urkuharmooni
        arvatasaattaa kirjoitti:

Tämä on selkeesti JP, sillä on tuollaisia pakkomielteitä pekoneista?

Mikä JP? Johannes Paavali? Älä herjaa minua roomankirkon porttopaaviksi!
        Kyse on siitä että mies syö kunnon ruokaa eikä mitään veministien pullamössöjä!

• puh puh pois tieltä
        urkuharmooni kirjoitti:

Mikä JP? Johannes Paavali? Älä herjaa minua roomankirkon porttopaaviksi!
        Kyse on siitä että mies syö kunnon ruokaa eikä mitään veministien pullamössöjä!

Ei urkuharmoonista kukaan puhunutkaan, sut nyt kaikki tuntee puolen hehtaarin metsäjutuistasi.
        pekoni-man on JP

• urkuharmooni
        puh puh pois tieltä kirjoitti:

Ei urkuharmoonista kukaan puhunutkaan, sut nyt kaikki tuntee puolen hehtaarin metsäjutuistasi.
        pekoni-man on JP

Kuule on maita vähän enemmän kuin puolihehtaaria! Tuskin moni minua tuntee täällä! On niin luopunutta täällä kaikki! Ei puhettakaan oikeasta alkuseurakunnan mallista ja apostolisesta prohvetaalisuuvesta!

• regrt
        urkuharmooni kirjoitti:

Kyllä niitä oli alkuseurakunnan aikaan pakanallisia uimahalleja. Roomalaisten kylpylöitä. Eli tällä perusteella ei voi kieltää nykypäivän uskovia viemästä pekonisiivuja uimahalliin.

• urkuharmooni
        regrt kirjoitti:

Kyllä niitä oli alkuseurakunnan aikaan pakanallisia uimahalleja. Roomalaisten kylpylöitä. Eli tällä perusteella ei voi kieltää nykypäivän uskovia viemästä pekonisiivuja uimahalliin.

Eivät käyneet aalkuseurakunnan tosiuskovat eli apostolista usko tunnustavat moisissa porttoloissa itseään saastuttamassa! Samasta hengestä on syntyneet nykyajan pakanalliset uimahallit joissa haureus kukoistaa saunoissa ja porealtaissa! Tämä on jokaiselle selvä jos vähänkään on uskoa!!

Minä kiellän uskovia menemästä uimahalleihin!

• tode*
        urkuharmooni kirjoitti:

Kuule on maita vähän enemmän kuin puolihehtaaria! Tuskin moni minua tuntee täällä! On niin luopunutta täällä kaikki! Ei puhettakaan oikeasta alkuseurakunnan mallista ja apostolisesta prohvetaalisuuvesta!

johan tänne nyt saapui verbaalikko viimeisen päälle. Tätä on kaivattu jo pitemmän aikaa, niin on ollut kuivaa, kuivaa.

• KTS kirjoitti:

Alkuseurakunnan aikoina oli suuntauksia joissa lähdettiin siitä, että Jeesuksen suolisto ei tuottanut kaasuja (muusta nyt puhumattakaan) ja jokaisen seurakuntalaisen velvollisuus oli pyhittäytyä ja kirkastua samaa tavoitetta silmälläpitäen kunnes kävi pelkällä puhtaalla aurinkoenergialla.

Jeesus on välimies :)

• Susi76
        pekoni-man kirjoitti:

Saa mutta pureskella ei saa tai voidella m** kantsii kuiteskin kinkkujen väli ja etupotkien alapuoli peittää jollain

• retgergt

Minä tykkään kasvisruuista. Äskenkin söin ruislimppua.

• KTS (Ei kirj.)

Essealaiset oli sit pikemminkin ituhippejä. Kala oli ainoo sallittu liharuoka.

Punainen liha pannissa.

• Hugo Boss

No tämä aloitukseni nyt oli ihan vain tällainen koepallo, huumorilla heitetty. Saa poistattaa, jos ei kelpaa.

• urkuharmooni

Ei syytä aloituksen poistoon! Tässä on paljon asiaa sekoilujen seassa!

• ahaaaaaaah

Lisää ruokaohjeita rakas Hugo!

• perämela

olis mukava saaha huuko johonkinmiesten työhön mukaan, katottais onko miehellä vääntöä vai riittääkö se muuhun kuin pyöräilyyn ja kasvisruuan valmistukseen ynnä käs käteskävelyyn.

• Hugo Boss

"No tämä aloitukseni nyt oli ihan vain tällainen koepallo, huumorilla heitetty. Saa poistattaa, jos ei kelpaa."

Tuo viesti ei ole minun kirjoittamaani tekstiä, vaan joku pelleilee. On olemassa vain yksi ainoa original Hugo, varokaa huonoja kopioita.

• valitkaamme oikein !

Hugo Ei missään nimessä poisteta. Kyllä kelpaa hyvää tekstiä kaikenkaikkiaan.

• Hugo Boss

Minä olen aivan vairhaiskaalin lumoissa, varhaiskaalihan on odotettu kausiherkku, mikä kypsyy nopeasti herkulliseksi kasvisruuaksi kuin myös salaattina valkoviinietikkakastikkeen kera. :)

Tänään valmistin terveellistä ja maukasta varhaiskaalisalaattia viinietikkakastikkeessa. Pilkoin hienoksi varhaiskaalia, minkä huuhtelin juoksevassa vedessä välikössä. Kuorin porkkanoita, ja leikkasin ne ohuiksi viipaleiksi. Laiton pilkotun kaalin ja porkkanasuikaleet kulhoon, ja lisäsin teelusikallisen merisuolahiutaleita. Sekoitin, ja annoin maustua about 10 minuuttia. Sillä aikaa valmistin salaatinkastikkeen hunajasta, valkoviinietikasta, rypsiöljystä ja maustoin rouhitulla mustapippurilla. Kaadoin kastikkeen kulhoon ja sekoitin.

Nam nam, herkullisen terveellistä. :)

• Hugo Boss

Tänään valmistin lounaaksi maittavaa ja terveellistä varhaiskaali- vegaanibraatvurstileittoa. :)

Ensin kuorin ja silppusin sipulia ja valkosipulinkynsiä. Sen jälkeen paloittelin vegaanibraatvustia. Ruskistin paistinpannulla rypsiöljyssä vegaanibraatvurstimakkarapalat.

Sen jälkeen suikaloin kotimaisen varhaiskaalin. Silppusin persiljan. Sitten kuullotin kasarissa rypsiöljyssä sipulit ja kaalinsuikaleet. Kaadoin isoon kattilaan about 5 desiä vettä, lisäsin kattilaan tomaattimurskaa, kasvisfondin, 2 teelusikallista sokeria ja timjamia teelusikallisen. Keitin kannen alla noin 15 minuuttia, jonka jälkeen kaadoin kattilaan ruskistetut vegaanibraatvurstit, ja teelusikallisen merilevää. Annoin kiehahtaa, ja lisäsin persiljasilppua.

Sen jälkeen ruoka olikin valmista, ja eikun syömään parvekkeellemme katetulle ruokapöytään, missä saimme maittavan ruuan ohella nauttia ihanasta kesäpäivästä, ja toisistamme ♥.

Ruuan kera näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kasvismargariinia, ja ruokajuomana raikasta vissyvedestä ja ReaLime tiivisteestä tehtyä juomaa ja rasvatonta maitoa.

Nam nam, ruoka oli maukasta ja terveellistä kasvisruokaa. :)

• srsgbsre

Merilevä ei ole kasvi.

• tarviin makkaraa

Antakaa mulle, makkaraa, grilli makkaraa ja sinappia,

• omayrttitarha

Hugon pitäisi oppia käyttämään vielä tuoreita yrttejä kun on kerran kasvissyöjä? Kasvissyöjillä on tiskipöydällään tai partsillaan isot pöheiköt erilaisia yrttejä kasvamassa thai-basilikaa, sitruuna-basilikaa,japanin persiljaa, oregaanoa, kirveliä, korianteria, lipstikaa,auringonkukka versoja jne. Kannattaa ostaa ensin kaupasta valmistaimi ja hiukan tutustua sen makuun ja käyttöön. Sitten omien mieltymyksien mukaan vasta istutella omat kasvit.
      Monesta tuollaisista yrteistä saa hyvää makua normaaliin vihersalaattiehinkin.

Merilevä tekee hyvää varsinkin vaimoväelle ja heidän hormooneilleen. :)

• avwdvv

Joo yrttejä. Ganjaa. Isot pöheiköt Hugolle.

• Tämäkö on sitä hengellistä helluntaikeskustelua hugon kera ???

• ihminen on

Kuinkas Juise lauloikaan

• Eedenin puutarha

Tulee huomioda monen tason hengellisyys.
        Jokaisellee on tärkeää että on oma puutarha, joka Saloman kaltainen tai kiinalainen.
        vain puutarhan hoito on tärkeää.
        Joh 15
        1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.

Isäni on viinitarhuri, sekä puutarhuri.

Hes. 31:8 Eivät olleet setrit sen vertaiset Jumalan puutarhassa, eivät kypressit sen oksien veroiset, eivät plataanit niinkuin sen haarat. Ei yksikään puu Jumalan puutarhassa ollut sen veroinen kauneudessa.

Hes. 31:9 Minä tein sen niin kauniiksi oksarunsaudessaan, että kaikki Eedenin puut Jumalan puutarhassa sitä kadehtivat.

Niinkuin Eedenin puutarha on maa sen edessä

Aam. 4:9 Minä rankaisin teitä nokitähkillä ja viljanruosteella; teidän monet puutarhanne, viinimäkenne, viikunapuunne ja öljypuunne söi kalvajasirkka. Mutta te ette kääntyneet minun tyköni, sanoo Herra.

Aam. 9:14 Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä.

Silloin.... he istuttavat viinitarhoja
        ja juovat niiden viiniä,
        he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä.

Muista myös siemen laki. Jumalan Pojan Siemen. Joh 1.

• 98

Tv7:lla on ihan ohjlema jossa pappi neuvoo puutarha-asioita.

• Hugo Boss

Tuolla aikaisemmin tässä ketjussa joku kysyi, olenko adventisti, niin minä olen ortodoksiluterilainen lakto-ovo-vegetaristi. Samoin joku kysyi, mikä on kasvissyöjän proteiinilähde, niin kasvisyöjän proteiininlähteitä ovat soija, pavut, täysjyväviljat, pähkinät, linssit ja siemenet.

Joku myös kertoi syövänsä suklaata, niin Landgartenin vegaanituotteista paahdetut suklaakuorrutetut paahdetut soijapavut ovat terveellisiä naposteltavaa. Landgartenin vegaanituotteista saat terveellistä naposteltavaa niin manteleista soijapatukoihin kuin kurpitsan siemeniin naposteltavaksi vaikka telkkarin ääreen mieliohjelmaa katsoessa.

• Sabasta18

Lemmenmarjat tuoksuavat, ja oviemme edessä kasvavat kaikkinaiset kalliit hedelmät, uudet ja vanhat: sinulle, rakkaani, olen ne säästänyt.

12 "Suljettu yrttitarha on siskoni, morsiameni, suljettu kaivo, lukittu lähde.
      13 Sinä versot kuin paratiisi, jossa on granaattiomenia ynnä kalliita hedelmiä, koofer-kukkia ja narduksia,
      14 nardusta ja sahramia, kalmoruokoa ja kanelia ynnä kaikkinaisia suitsukepuita, mirhaa ja aloeta ynnä kaikkinaisia parhaita balsamikasveja.
      15 Sinä olet yrttitarhojen lähde, elävien vetten kaivo, Libanonilta virtaavaisten."

hyvä on olla jokaisella oma puutarha josta voi kasvattaa tarvittavat yrtit.
      Ennen vanhaa jo laki määräsi että kaikilla talollisilla tulee olla "muutama aari "kasveja" aina verottajalle"

Parhaat yrtit ja kasvit ja lemmemmarjat tulivat Sabasta.
      Muistista, ei mutua, Salomo sai joka vuosi 600 kiloa parasta yrttiä lahjaksi, Sabasta.

• Hugo Boss

Kesän selkä on taittunut, ja varhaiskaalia ei enää saa kuin ensi alkukesästä, ja nyt on kesäkaalin aika.

Maittavan ja herkullisen kasvisruuan valmistuksessa ei ole kuin mielikuvitus rajana, ja tänään valmistin aivan hatusta herkullista, maukasta ja terveellistä kasvisruokaa.

Pilkoin kesäkaalia, varhaissipulia varsineen, valkosipulin kynsiä, raaputin porkkanoita jotka pilkoin, pilkoin kukkakaalin kukintoja, aurinkokuivattuja tomaatteja ja Alpro soyan yrteillä maustettua tofua.

Kuullotin rypsiöljyssä kasarissa miedolla lämmöllä sipulit ja tofun. Lisäsin kasariin kaalit ja porkkanat, ja jatkoin kuullottamista voimakkaasti sekoittaen. Lisäsin aurinkokuivatut tomaatit ja Knorrin kasvisfonfin ja maustoin meiramilla, pippuriseoksella ja intialaisella mausteseoksella. Kaadoin sekaan aurinkokuivattujen tomaattien öljyä, ja Provamel Soyan kasviskermaa. Lisäsin teelusikallinen merilevää, ja annoin ruuan hautua kannen alla miedolla lämmöllä about 15 minuuttia, ja eipä muuta kuin syömään.

Ruuan kera näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kasvismargariinia, ja ruokajuomana raikasta vissyvedestä ja ReaLime tiivisteestä tehtyä juomaa ja rasvatonta maitoa.

Nam nam, ruoka oli maukasta ja terveellistä kasvisruokaa.

• Hugo Boss

Moikkeliskoikkelis, ja iloiset hipsisheit, halit ja suukot kaikille kasvisruuan ystäville.

Tänäänkin valmistin terveellistä ja maukasta kasvisruokaa aivan itse hatusta vedetyllä omalla innovaatiolla reseptillä.

Pilkoin kesäkaalia, varhaissipulia varsineen, valkosipulin kynsiä, raaputin porkkanoita, jotka pilkoin, kuorin ja pilkoin nauriita, aurinkokuivattuja tomaatteja, ja Alpro soyan yrteillä maustettua tofua.

Kuullotin rypsiöljyssä kasarissa miedolla lämmöllä sipulit ja tofun. Lisäsin kasariin kaalit, porkkanat ja nauriit, ja jatkoin kuullottamista voimakkaasti sekoittaen.

Lisäsin aurinkokuivatut tomaatit ja Knorrin kasvisfonfin ja maustoin meiramilla, pippuriseoksella jaGaram masala- mausteseoksella. Kaadoin sekaan aurinkokuivattujen tomaattien öljyä, ja Provamel Soyan kasviskermaa. Lisäsin teelusikallinen merilevää, ja annoin ruuan hautua kannen alla miedolla lämmöllä about 15 minuuttia, ja eipä muuta kuin syömään.

Ruuan kera nautimme punajuuriviipaleita, näkkileipää levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ruokajuomana rasvatonta maitoa ja raikasta vissyvedestä ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

Nam ja maiskis, maukasta ja terveellistä.

Tänäänkin valmistin terveellistä ja maukasta kasvisruokaa aivan itse hatusta vedetyllä omalla innovaatiolla reseptillä.

Mistä ovat tulleet hyvät ja yleiset, paljon kunniaa sekä mainetta saavat ruoka-reseptit.
      Juuri Huugon kaltaisilta testaajilta.

Tiedä kuinka hyvä vastaanotto on Huugon terveellisillä, edullisilla sekä puhtailla resepteillä tulee olemaan.
      Kiitos Huugo.
      Jatka ja anna meidän iloita ja riemuita sinun kättesi töistä.
      Ja Zumba Toning / Zumba Finessiks on hyvää kehon kannalta sekä mielen. asenne on hyvä ja Jumalan mieleen. tulee pitää keho = Jumalan temppeli kunnossa / osa Jumalan temppelistä, yksilö ja "kaikki"-
      Naisille, varsinkin uskoville, erikoisesti Tosi-uskoville on hyvä sen perusteella että alaavtsan lantion lihakset vahvistuvat.
      Osa naisista ei tiedä kyseisten lihasten olemassa olosta.
      Jos olisi mahdollisuus, kuten aina Viisas Salomo, niin voisi kätevästi tehdä vertailevaa tutkimusta kuinka tämän lihas ryhmän harjoittelu/ ei harjoittelu vaikuttaa "avioliiton kestävyyteen sekä laatuu".

• fffgfff

Kasisruuat on kyllä tosi hyviä. Itse lisään niihin muutama sata garammaa jauhelihaa tai kalaa mausteeksi. Muuten kaikki on kasviksista tehty.

• Kasvis-pizzaa tilastessa, he usein laittavat siihe iljettäviä sekä inhottavia katkarapuja, sieniä ja muuta terveydelle haitallisia "kasviksia".
      Joissakin paikoissa on verta joissakin annoksissa, mistä ei "järjen" ja menun mukaan voi sitä päätellä.

Miten on sinä kasvis syöjä: fffgfff 3.8.2012 16:45
      Mitä elukasta jää jäljellä kun se teurastamon ovesta sähköpyssyn jäljestä on tapettu.
      Viimeeksi kun tarkastin elukas käytetään ihan kaikki. ei tule "hukkaa".
      Jauheliha on pahin. siinä on aina verta, ja usein 99% lisätty verta pullosta.

no kukin nauttii mitä haluaa.

• Hugo Boss

Tuolla aikaisemmin joku kirjoitti, että ”Hugon pitäisi oppia käyttämään vielä tuoreita yrttejä kun on kerran kasvissyöjä”, niin hän on aivan sataoikeassa. Meillä parvekkeella kasvatetaan jonkin verran yrttejä, ja ruohosipulia. Käytännössä yrtit, linssit ja idut tulee ostettua kauppojen heviosastoilta.

Kasvisruuan valmistuksessa on vain mielikuvitus rajana, tänään tein tuoresalaattia omalla innovaatiolla reseptillä.

Pilkoin jäävuorisalaattia, oranssia paprikaa, kurkkua, tomaattia, lanttua, naurista, ja porkkanaa, mitkä huuhdoin hyvin juoksevalla vedellä lävikössä ja kaadoin ne kulhoon. Lisäsin tuoresalaattiin Grano Vitan kylmäpuristettua neitsythamppuöljyä ruokalusikallisen, mikä korostaa kasvisten makua ja vitamiineja, ja mistä saa päivittäiset elimistölle välttämättömät Omega-6 rasvahapot.

Päällystin kulhon tuorekelmulla, ja jääkaapissa kasvikset säilyvät raikkaana valmiina nautittaviksi kasvislautaselle.

Vastavoima on aivan oikeassa, että ruumis on Jumalan kolmannen Persoonan, Pyhän Hengen temppeli.

”Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli?”
      (1Kor.6: 19)

Mielestäni on aivan oikein ja arvollista, että uskova Herran oma pitää huolta
      Pyhän Hengen temppelistään terveellisellä ravinnolla ja liikunnalla.

Naisille ja miehille alavasan lantion lihasten vahvistaminen Vatsapeppu-treeneissä on mitä tärkeintä kehon lihashuoltoa. Pakaralihasten hyvä kunto vähentää alaselkäkipuja, ja lantionpohjalihasten hyvä kunto parantaa miesten erektiota, ja vaimoväen niitä lihaksia, joista osa naisista ei tiedä kyseisten lihasten olemassa olosta.

Katso video:

http://www.youtube.com/watch?v=GW7IhxLEQus&feature=related

• Hugo Boss

Tänään valmistin terveellistä ja maukasta Thai- kasvisruokaa.

Kypsensin paistamalla kasarissa rypsiöljyssä Finduksen thaimaalaisia pakastevihanneksia about 5-7 minuuttia, ja keitin thaimaalaista jasmiiniriisiä. Kuumensin kattilassa vegaanikaupasta ostamani Thai Temple Curry kastikkeen lisäten tilkan vettä, ja eipä muuta kuin syömään.

Ruokajuomana raikasta vissyvedestä ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

Miksi mennä thaimaalaaseen ravintolaan syömään, kun voit itse nopeasti ja helposti valmistaa maukasta ja terveellistä Thai- kasvisruokaa.

• AsiaFoodHyvää

Ja taas Rakas veljeni Herrassa, kuinka hyvää ja herkullista.
      Valittavasti en voi nyt jatkaa tämän hyvä ketjun lukemista sillä vesi herahti kiellelle.

mutta jatkan lukemista joskus toisten.

• Hugo Boss

Aasialaiseen tuhansia vuosia vanhaan ruokakulttuuriin on kuulunut ying- ja yang, hapan ja imelä (mikäpä sen maukkaampaa kuin aasialainen hapanimeläkastike), ja aasialaisen terveellisen ruuan perustana on kasvikset, riisi, hedelmät, marjat ja täysvilja. Lihaa ei suosita, koska se edustaa sitä äärimmäistä yang- voimaa.

• 10+16

Jos tuolla yin- ja yang tyylillä laittaa ruokaa niin pitää katkoa ne porkkanatkin sitten oikein päin poikki ettei henget karkaa niistä.

Aasiassa ja Amerikassa syödään suosittua kiinalaisen, vanhan viiden elementin filosofian mukaan tehtyä vihanneskeittoa, jonka pitkäaikainen käyttö parantaa omaa toimintakykyä turvallisesti ja halvasti. Sitä on myös helppo valmistaa.

Kasviskeiton viisi elementtiä ovat retikka, porkkana, varsiselleri, bataatti ja kiinalainen talvisieni. Kiinalaisen filosofian mukaan vihreäväri kuuluu puulle ja vaikuttaa maksan toimintaan. Punainen porkkana kuuluu tulelle ja vaikuttaa sydämeen. Keltainen bataatti kuuluu maalle ja vaikuttaa mahalaukun toimintaan. Valkoinen retikka kuuluu metallille ja vaikuttaa keuhkoihin. Musta kiinalainen talvisieni kuuluu vedelle ja vaikuttaa munuaisten toimintaan. Nämä viisi kasvia vaikuttavat toisiinsa, ja ne yhdessä pitävät kehon energiat (yin ja yang) tasapainossa.

• tuoretuotteetkunniaa

höö, kuka syö pakastevihanneksia näin kotimaisten vihannesten parhaaseen aikaa?Menkää sienimetsään kanttarelleja poimimaan ja torille osteleen tuoreita vihanneksia ja pinaattia yms. herkkuja

• trgesw

Sienet eivät ole kasveja.

• trgesw
        trgesw kirjoitti:

Sienet eivät ole kasveja.

Kasvissyöjät eivät syö sieniä, koska sienet eivät ole kasveja.

• Hugo Boss

Tuolla aikaisemmin joku kirjoitti, että ”kuka syö pakastevihanneksia näin kotimaisten vihannesten parhaaseen aikaan”, niin hän on sataoikeassa, nyt on kotimaisten vihannesten paras aika, ja kotimaisissa kasviksissa on se arktisen yöttömän yön raikas aromi, mikä puuttuu esim. keskieurooppalaisista kasviksista.

Se on kuitenkin jääkylmä totuus, että jos mielesi tekee valmistaa vaikka thai-ruokaa, niin thaimaalaisista pakastevihanneksista voit helposti ja nopeasti valmistaa maukkaan ja herkullisen kasvisruuan.

Kiitos vaimolle ♥, sain tänään nauttia hänen valmistamaansa todella herkullista, maukasta ja terveellistä kasvisruokaa. Ruokajuomaksi hän osti viikolla kaupasta, missä on pitkä ovenripa, niin viinirypäleistä käyttämällä valmistettua ruuan kera nautittavaa jaloa raamatullista ruokajuomaa. :)

• Hugo Boss

Pilkoin kesäkaalia, sipulia, valkosipulin kynsiä, raaputin porkkanoita, jotka pilkoin, kuorin ja pilkoin nauriita, aurinkokuivattuja tomaatteja, ja vegaanikaupasta ostettua Viana Real smoked –savunaromista tofua.

Kuullotin rypsiöljyssä kasarissa miedolla lämmöllä sipulit ja tofun. Lisäsin kasariin kaalit, porkkanat ja nauriit, ja jatkoin kuullottamista voimakkaasti sekoittaen.

Lisäsin aurinkokuivatut tomaatit, Gogreenin BönMixin ekologisia papuja,
      Knorrin kasvisfonfin, ja maustoin meiramilla, pippuriseoksella ja intialaisella mausteseoksella. Kaadoin sekaan aurinkokuivattujen tomaattien öljyä, ja Provamel Soyan vegaanikermaa. Lisäsin teelusikallinen merilevää, ja annoin ruuan hautua kannen alla miedolla lämmöllä about 15 minuuttia, ja eipä muuta kuin syömään.

Ruuan kera nautimme punajuuriviipaleita, näkkileipää levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ruokajuomana raikasta Rainbown vichyyvedestä ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

• leväää

Merilevä ei ole kasvi. Kasvissyöjät eivät syö levää.

• m.des

Tein kasvisruokaa johon laitoin jauhelihaa ja munan mukaan, eli kållådaa. Nam.

• Hugo Boss

Tänään valmistin terveellistä ja maukasta tuoretomaattikeittoa.

Ostin torilta kilon kotimaisia tomaatteja, varhaissipulia varsineen, varhaispunasipulia varsineen ja persiljaa.

Huuhdoin huolellisesti tomaatit juoksevassa vedessä, ja kuution ja poistin kannat. Kuorin ja pilkoin hienoksi valkosipulinkynsiä. Kuorin ja pilkoin varhaissipulit ja varhaispunasipulit. Huuhdoin persiljan huolellisesti juoksevassa vedessä, pilkoin, ja sekoitin sen Valion emmentaljuustoraasteen ja varhaispunasipulien kaa.

Kuullotin kasarissa rypsiöljyssä varhaissipulit ja valkosipulit. Lisäsin joukkoon tomaattikuutiot ja Rainbowin tomaattipyreetä. Maustoin ripauksilla mustapippuria ja sokeria.

Laitoin kattilaan litran vettä, kuumensin kiehuvaksi, ja kaadoin kasarista ruuan kattilan, ja keitin kannen alla miedolla lämmöllä about viisi minuuttia. Soseutin keiton sauvasekoittimella. Lisäsin Provamel Soyan vegaanikermaa ja kiehautin keiton. Lisäsin keittoon varhaispunasipulipersiljajuustoraasteen, ja sekoitin voimakkaasti hämmentäen, ja lusikoin sitä keiton pinnalle.

Ja eipä muuta kuin syömään.

Ruuan kera nautimme näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ruokajuomana raikasta Rainbown vichyyvedestä, ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

Nam ja maiskis, ruoka oli maukasta ja terveellistä.

• Hugo Boss

Tänään valmistin porkkana-fetasalaattia.

Raaputin 0,5 kiloa kotimaista porkkanaa, halkaisin, ja lohkoin ne. Keitin porkkanat lähes kypsiksi, ja kaadoin välikössä keitinveden pois. Siirsin porkkanat kulhoon, ja kaadoin sekaan Apetitin classic välimerellistä fetajuustoa öljymarinadissa. Lisäsin ruokaan kuminansiemeniä, ja tuoretta juoksevassa vedessä pestyä kotimaista basilikaa.

Ruuan kera nautimme näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ruokajuomana raikasta vichyyvedestä, ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

• Hugo Boss

Tänään valmistin terveellistä ja maukasta ”jauhelihakastiketta” perunoilla. Jauhelihan korvasin Hälsans Kökin vegaanisella kasvismurekkeella.

Laitoin perunat kiehumaan. Valmistin tuoresalaattia, pilkoin jäävuorisalaattia, oranssia paprikaa, kurkkua ja tomaattia, mitkä huuhdoin huolellisesti juoksevalla vedellä lävikössä, ja kaadoin ne kulhoon, sekä lisäsin tuoresalaattiin Grano Vitan kylmäpuristettua neitsythamppuöljyä ruokalusikallisen, mikä korostaa kasvisten makua ja vitamiineja, ja mistä saa päivittäiset elimistölle välttämättömät Omega-6 rasvahapot.

Maustoin Hälsans Kökin vegaanisen kasvismurekkeen jauhelihamausteella. Kuorin, ja pilkoin sipulia ja valkosipulin kynsiä, mitkä kuullotin rypsiöljyssä kasarissa miedolla lämmöllä. Lisäsin kasvismurekkeen, ja jatkoin ruskistamalla sen miedolla lämmöllä. Maustoin musta- ja valkopippurilla sekä paprikalla.

Lisäsin Provamelin bio Soya vegaanikermaa, ja pari desiä vettä, annoin kastikkeen hautua hetken kannen alla miedolla lämmöllä. Sillä välin perunat olivatkin jo kypsyneet, ja ei muuta kuin syömään.

Ruuan kera nautimme valmistamaani salaattia, sinappia, ketsuppia, punajuuriviipaleita, näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ja ruokajuomana rasvatonta maitoa, sekä raikasta Rainbown vichyyvedestä, ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

• Hugo Boss

Tänään sain nauttia vaimon ♥ valmistamasta herkullisesta ja terveellisestä kreikkalaisesta kasvisruuasta, ruokajuomana viinirypäleistä käyttämällä valmistettua jaloa raamatullista ruokajuomaa.

Nam ja maiskis, ja kiitos ja suukot vaimolle ♥.

• Hugo Boss

Minä juon paljon punajuurimehua, koska se vilkastuttaa punaisten verisolujen tuotantoa ja parantaa veren koostumusta, tehostaa mahan, suoliston ja maksan toimintaa. Vaimoväelle tiedoksi, että punajuurimehusta on apua myös kuukautisvaivojen ja vaihdevuosien lievittämiseen.

Pissa muuttuu vaaleanpunaiseksi, eikä sitä tarvitse säikähtää, koska on aivan normaalia paljon punajuurta syöville ja punajuurimehua nauttiville.

• Hugo Boss

Tänään valmistin terveellistä ja maukasta kasvismakaroonilaatikkoa.

Kuorin ja raastoin porkkanoita. Pilkoin varhaissipuleita varsineen. Kiehautin tummaa soijarouhetta vedessä, jonka maustoin jauhelihamausteella. Keitin vegaanikaupasta ostettua luomudurum-vehnästä valmistettua makaronia Knorrin kasvisfondilla maustetussa vedessä pussin ohjeen mukaan.

Kuullotin sipulit ja porkkanaraasteen pannulla rypsiöljyssä. Sekoitin ainekset uunivuokaan, ja kaadoin päälle pippurisekoituksella maustettua Provamel bion soijakermaa. Ripottelin pinnalle korppujauhoa.

Kypsensin uunissa 200 asteessa about 30-40 minuuttia, ja ei kuin syömään.

Ruuan kera nautimme ketsuppia, punajuuriviipaleita ja näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia. Ruokajuomana raikasta vichyyvedestä ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

• kesäkurpitsa hyvää

Täällä nautiskellaan Kesäkurpitsasta.
      Kesäkurpitsa kuutioita kuulotetaan rypsiöljyssä puolikypsiksi ja jos haluaa voi lisätä vähän voita sekaan. Runsaasti valkosipulia, hiukan pippuria ja yrttisuolaa.
      Sitten uunipannulle, väliin ja päälle tuorejuustoa tai muuta sopivaa juustoa ja noin 15 min uuniin.

Sillä aikaa sitten uudet perunat kiehumaan, jos haluaa tuhdimpaa ruokaa.

Lisukkeeksi kreikkalaista salaattia. Salaattiia omasta kasvimaasta ja sipuli varsineen. Runsaasti tomaattia, kurkkua ja paprikaa. Sopiviksi lohkoiksi ja sitten fetaoliiviöljysekoitus päälle.
      NAM ja Nam.

• Hugo Boss

Moikkeliskoikkelis, kasvisruuan ystävät, ja iloiset heipat ja halit. :)

Kuulostaa herkulliselta tuo kesäkurpitsasta valmistettu ruoka. :)

Tänään valmistin terveellistä ja maukasta kasvisruokaa aivan itse hatusta vedetyllä omalla innovaatiolla reseptillä. :)

Pilkoin kesäkaalia, varhaissipulia varsineen, valkosipulin kynsiä, raaputin porkkanoita, jotka pilkoin, sekä kuorin ja pilkoin nauriita, sekä Viana Real smoked –savunaromista tofua.

Kuullotin rypsiöljyssä kasarissa miedolla lämmöllä sipulit ja tofun. Lisäsin kasariin kaalit, porkkanat ja nauriit, ja jatkoin kuullottamista voimakkaasti sekoittaen. Lisäsin Knorrin kasvisfonfin ja maustoin meiramilla, pippuriseoksella ja intialaisella mausteseoksella. Kaadoin sekaan Provamel Soyan kasviskermaa. Lisäsin teelusikallinen merilevää ja Bionan punaisia kidneypapuja.

Annoin ruuan hautua kannen alla miedolla lämmöllä about 15 minuuttia, ja eipä muuta kuin syömään.

Ruuan kera nautimme punajuuriviipaleita ja näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ruokajuomana raikasta vichyvedestä, ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

• yhhhyh

hyi etikkapunajuuria joka päivä ja näkkileipää. Miksei me saada tuoreita sämpylöitä joissa olis pähkinöitä ja siemeniä?

• Hugo Boss

Tänään sain nauttia vaimon ♥ valmistamasta herkullisesta ja terveellisestä porkkana-kukkakaalikeitosta.

Ruuan kera näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia. Ruokajuomana vichyyvedestä ja ReaLime tiivisteestä valmistettua raikasta ruokajuomaa.

Nam ja maiskis, ruoka oli maukasta ja sataterveellistä.

• O=O

Hugo on varmaan armeijan vanikkavaraston ylikessu?

• Varmaan hyviä nuo kasvisruuat.
      Mua on alknut liha tympimään.

• Hugo Boss

Olemme vaihtaneet kaikki leivät näkkileipään, koska näkkäri on herkullista, ja siinä on paljon kuituja. Voi, kunpa saisikin sitä aitoa armeijan sotilasleipää vaneria eli vanikkaa.

Punajuuri on sataterveellistä, koska se vilkastuttaa punaisten verisolujen tuotantoa ja parantaa veren koostumusta, tehostaa mahan, suoliston ja maksan toimintaa. Uuden sadon punajuurista voi tehdä punajuurisosetta, josta tehdään herkullista borssikeittoa. Punajuurisoseeseen voi lisätä kotimaista hapanta omenaa neutraloimaan mullan makua. Nam ja maiskis.

• Hugo Boss

Iloiset heipat ja halit, tänään alkoi niin tehdä mieli thaimaalaista kasvisruokaa.

Tänään valmistin siis terveellistä ja maukasta thaimaalaista kasvisruokaa. Keitin thaimaalaista jasmiiniriisiä, nuudeleita ja kikherneitä. Kuumensin kattilassa vegaanikaupasta ostamani Thai Temple Curry kastikkeen lisäten tilkan vettä, ja eipä muuta kuin syömään.

Ruokajuomana vichyyvedestä ja ReaLime tiivisteestä valmistettua raikasta ruokajuomaa.

Nam ja maiskis, maukasta ja terveellistä. Ruuasta jäi aivan ihana jälkimaku suuhun, ja vaimokin ♥ tykkäsi, ja sain lämpimän suukon jälkiruuaksi.

• Hugo Boss

Iloiset heipat ja halit jälleen. :)

Pilkoin kesäkaalia, varhaissipulia varsineen, valkosipulin kynsiä, raaputin porkkanoita, jotka pilkoin, sekä kuorin ja pilkoin kesäkurpitsaa.

Kuullotin rypsiöljyssä kasarissa miedolla lämmöllä sipulit. Lisäsin kasariin kaalit, porkkanat jakesäkurpitsat, ja jatkoin kuullottamista voimakkaasti sekoittaen. Lisäsin Knorrin kasvisfonfin ja maustoin mustapippurilla Garam masala- intialaisella mausteseoksella.

Kaadoin sekaantilkan vettä, ja annoin ruuan hautua kannen alla miedolla lämmöllä about 15 minuuttia, ja eipä muuta kuin syömään.

Ruuan kera nautimme punajuuriviipaleita ja näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ruokajuomana raikasta vichyvedestä, ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

Nam ja maiskis, maukasta ja sataterveellistä.

• Hugo Boss

Moikkelis jälleen, kasvisruuan ystävät :)

Tänään valmistin ruuaksi maittavaa ja terveellistä vegaanimakkarakeittoa.

Ruuan kera rouskutimme näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ruokajuomana raikasta vichyvedestä, ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

Nam nam ja maiskis, maukasta ja terveellistä. :)

• KTS (Ei kirj.)

• Hugo Boss

• dfsbrdsdb

Mikäs homosteluketju tää oikein on?

• 8&19

Ei mikään sellainen.
        Sulla vaan on likainen mielikuvitus.

• KTS (Ei kirj.)

Toki kasvisruoka kieltämättä edesauttaa myös henkisyyden kasvua ja siksi Danielin kirjan kasvissyöjänuorukaisetkin havaittiin "...kymmentä vertaa etevämmiksi kuin kaikki tietäjät ja noidat,..."

Toinen henkisyyttä avartava ja tajuntaa laajentava tekijä on pitkä tukka ja siksi muinaiset nasiiritkaan eivät saaneet leikata hiuksiaan vaan antaa vapaasti letin liehua.

• Hugo Boss

Heissan kaikki kasvisruuan ystävät :O)

Tänään valmistin terveellistä ja maukasta borssikeittoa aivan itse hatusta vedetyllä omalla innovaatiolla reseptillä.

Soseutin punajuuria sosemyllyssä. Laitoin kattilaan vettä ja lisäsin punajuurisoseen. Kuumensin, ja maustoin mustapippurilla. Kaadoin sekaan Provamel Soyan kasviskermaa pyöristämään makua, ja kuumensin pikaisesti keittämättä.

Helppoa ja nopeaa kuin heinänteko, eipä muuta kuin syömään.

Ruuan kera näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ruokajuomana raikasta vichyvedestä, ja ReaLime tiivisteestä valmistettua ruokajuomaa.

Nam ja maiskis, maukasta ja sataterveellistä. :O)

• Hugo Boss

Tänään sain nauttia vaimon ♥ valmistamasta herkullisesta ja terveellisestä kasvisgratiinista. Ruuan kera ranskalaista patonkia levitteenä Alpro Soyan kasvismargariinia, ja ruokajuomana raikasta tervaolutta.

Nam nam, maukasta ja terveellistä. Kiitoksena herkullisesta ruuasta annoin vaimolle ♥ kunnon kielisuudelman ja kuuman halin.

• Hugo Boss

Heissulivei kaikki ihanat ja rakkaat kasvisruuan ystävät.

Tänäänkin valmistin terveellistä kasvisruokaa.

Keitin tummaa soija-rouhetta vedessä muutaman minuutin. Kaadoin soija-rouheen lävikköön poistaakseni keitinveden. Maustoin soija-rouheen valkopippurilla ja jauhelihamausteella.

Pilkoin kaalia, porkkanoita ja nauriita. Pilkoin pari sipulia, sekä valkosipulin kynsiä. Kuullotin kasarissa rypsiöljyssä pilkotut sipulit. Lisäsin kasariin pilkotun kaalin, porkkanat ja nauriit, jotka maustoin mustapippurilla sekä Garam masala- intialaisella mausteseoksella.

Lisäsin soija-rouheen ja Provamel Soyan kasviskermaa sekoittaen samalla, ja maustoin ruuan mustapippurilla. Lisäsin vielä kotimaisia vihreitä papuja. Annoin hautua miedolla lämmöllä kannen alla about 20-30 minuuttia.

Ruuan kera nautimme punajuuriviipaleita, ja näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ruokajuomana raikasta vichyvedestä, ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

Nam nam, maukasta ja terveellistä.

• Hugo Boss

Iloiset heipat jälleen kaikille kasvisruuan ystäville.

Tänään nautimme vaimon ♥ valmistamaa maukasta ja terveellistä kreikkalaista kasvisruokaa. Ruokajuomana kaupasta, missä on pitkä ovenripa, ostettua jaloa raamatullista viinirypäleistä käyttämällä valmistettua ruokajuomaa.

Nam nam, ja maiskis

• KTS (Ei kirj.)

• Hugo Boss

• Hugo Boss

Vegetarismi on raamatullisinta ja terveellisintä ravintoa tosiuskoville Herran omille, ja syksy on kasvisruuan ystävien parasta aikaa.

Kesän kasvukauden sato on korjattu talteen talven varalle, ja kaupunkilaiset tosiuskovat vegetaristit ryntäävät toreille ja aitovierille maalaismarkkinoille, mistä voi ostaa kotimaisia kasviksia, marjoja, juureksia, sieniä, omenia, kotimaisista omenoista valmistettua omenamehua, hunajaa, luomujauhoja ja niin edelleen….

HYVÄ

• Hugo Boss

Tänäänkin valmistin terveellistä ja maukasta porkkana-kookoskeittoa.

Kuorin ja pilkoin kilon porkkanoita, pari sipulia ja valkosipulinkynttä. Kuullotin rypsiöljyssä kasarissa miedolla lämmöllä porkkanat ja sipulit, jotka maustoin currylla ja juustokuminalla. Huuhtelin juoksevalla vedellä tiheässä seulassa luomutuotettuja punaisia linssejä.

Kaadoin porkkanat, sipulit ja linssit kattilaan, johon lisäsin tilkan vettä, ja vegaanikaupasta ostettua Bionan kookosmaitoa. Keitin miedolla lämmöllä kannen alla about 20 minuuttia, ja soseutin sauvasekoittimella.

Ja eipä muuta kuin syömään, helppoa kuin heinänteko.

Ruuan kera rouskutimme näkkileipää, levitteenä Alpro Soyan kevyttä kasvismargariinia, ruokajuomana raikasta vichyvedestä, ja ReaLime tiivisteestä tehtyä ruokajuomaa.

Nam nam ja maiskis, maukasta ja terveellistä.

• Hugo Boss

Heissan jälleen kaikille kasvisruuan ystäville.

Tänään valmistin rakuunamarinoituja porkkanoita.

Kuorin puolikiloa porkkanoita, ja leikkasin ne viipaleiksi. Keitin porkkanat vedessä melkein kypsiksi, ja siirsin vakutetut porkkanat kulhoon. Valmistin marinadin, mihin tuli rypsiöljyä, valkoviinietikkaa, sokeria, rakuunaa, merisuolahiutaleita ja mustapippuria.

Kuumensin marinadin, mutten antanut kiehahta, ja kaadoin kuuman marinadin porkkanoiden päälle. Annoin jähtyä, ja päällystin kulhon muovikelmulla, ja siirsin jääkaappiin maustuman yön yli. Sitä voikin sitten huomenna syödä lisukkeena tai sellaisenaan, nam ja maiskis.

Lounaaksi pilkoin kaalia, salaattisekoituksia, sipulia, valkosipulin kynsiä, kotimaisia omenoita ja nauriita.

Kuullotin rypsiöljyssä kasarissa miedolla lämmöllä sipulit. Lisäsin kasariin kaalit, omenat, salaattisekoitukset ja nauriit, ja jatkoin kuullottamista voimakkaasti sekoittaen. Maustoin mustapippurilla ja Garam masala- intialaisella mausteseoksella.

Kaadoin sekaan tilkan vettä, ja Provamel Soyan kasviskermaa. Annoin ruuan hautua kannen alla miedolla lämmöllä about 15 -20 minuuttia, ja eipä muuta kuin syömään.

Nam ja maiskis, maukasta ja sataterveellistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1478
    Aihe