19-vuotias veloissa

Minävain93

Hei,
olen ajautunut itseaiheutettuun mutta erittäin tukalaan tilanteeseen. Minulla on yhteensä n. 1200e velkaa eri pikavippiyhtiöihin ja Klarnalle. Perintäkirjeitä on tullut Klarnalta ja olen saanut sovittua jonkinlaista maksusuunnitelmaa. Siirryn osa-aikaisesta työstä kokopäivätyöntekijäksi, jolloin tulonikin kasvavat, mutta vasta syyskuussa. Mitä teen, yritänkö sopia perintäyhtiöiden kanssa osamaksuista vai voinko saada mistään kulutusluottoa jonka avulla estän muiden maksujen menemisen perintään? Velat kasvavat kokoajan korkoa ja pelkään, etten selviydy. Onko näin nuoren mahdollista saada kulutusluottoa esim. 1000e?

10

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohda nyt ne kulutusluotot. Otat yhteyttä velkojiin, kerrot heille tilanteesi ja pyrit sopimaan asiallisesta maksujärjestelystä heidän kanssaan. Aina parempi jos saat rahaa hankittua jo ennen palkkapäivää esimerkiksi omaisuutta realisoimalla.

    • Minävain93

      Kiitos vastauksesta. Kuinka pitkälle perintäyhtiöt yleensä joustavat vai onko se yksilöllistä? Syyskuun lopussa tosiaan rahaa vasta tulossa...

    • BirdYNamNam1

      Minulla melkein sama tilanne, tarvitsisin 2000e jotta saisin velkani maksettua ja voisin lyhentää tätä isompaa lainaa kuussa pienemmillä erillä. Kaikki koitettu, kulutusluottoa ei saa tämän ikäiset mistään. Turhauttaa oma tyhmyys. Onneks sentään on työpaikka, mutta eipä se hirveästi auta kun ei palkasta pysty maksamaan kuin pienen osan pois veloista. Mistäköhän sais apua ennen kun maksuhäiriö tulee leimatuksi?

    • Sampo356

      Ei ainakaan kannata pikavipeillä noita velkoja maksaa takasin. Kulutusluotto yks mahollisuus mutta siinä on ikäraja yleensä 25v ainakin freedom, nopsalaina jne. Pankilta ehkä saattais saada 1000-2000e jos on vakituinen työ ja säännölliset tulot. Op ainakin nihkeilee, ei riittäny itelläni edes takaajan kanssa. Nordeasta joustoluotto vois olla yka vaihtoehto

    • Kyllä selviät

      Olisiko sun mahdollista ottaa toinen työ iltaisin ja / tai viikonloppuisin.
      Olet nuori ja jaksat tehdä hommia emnemmänkin kuin 8h / pv. Etsi vaikka kuinka tilapäinen homma ja maksa velat pois. Summa on kuitenkin aika pieni.
      Pariksi kuukaudeksi myös kulut minimiin. Keittelet puuroa ja muuta edullista.

    • ei terve

      Ilman muuta kannattaa ottaa pikavippi/kultusluotto velan maksamiseksi. Se on ainoa järkevä ratkaisu tässä tilanteessa! Trust me!

    • 09ioaj

      Se tuhat euroa on muutaman kuukauden päästä 5000€ xD

    • 20vuotiasjamppa

      tottakai selviät. kunhan pääset sinne töihin ja sovit maksamisesta velan perijöiden kanssa, olosi on parin kuukauden päästä jo paljon parempi!

      Älä huoli, selviät kyllä, kunhan teet oikein NYT. älä lisää velkaa.

    • sdfsfsd

      Peesaan aiempia: ÄLÄ tee sitä virhettä, että koetat paikat aiempia velkoja uusilla veloilla. Ota mieluummin takkiisi nyt näistä ensimmäisistä veloista. 1200 euroa on oikeasti PIENI raha siihen verrattuna, että mihin kuseen on moni velalla velkaa korjannut joutunut.

      Eli soita velkojille ja kerro mikä on tilanne. Sano, että yrität välttää kaikin keinoin ulosottoon joutumista ja että sen vuoksi toivoisit pientä maksuaikaa lainallesi. Syyskuu on kuitenkin lähellä jo.

      Ja kerro että olet valmis maksamaan viivästyskorot.

      Ne on kuitenkin PALJON pienempiä kuin perintäkulut roistofirmoilta.

    • PerusPena69

      Tilanteesi on täysin toivoton. Köysi auttaa pois tästä helvetistä. Ehkä seuraavassa elämässä sitten viisaampana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe